Ajax-loader

Beregi Tamás könyvei a rukkolán


Beregi Tamás - Noctambulo
A ​huszadik század előestéjén játszódó regény főhőse Jonathan, egy bohém londoni művész, aki erotikus fényképeket restaurál. Amikor kezébe akad egy megfeketedett fotó, és nyomozni kezd nagyapja tragikus története után, addigi világa darabokra hullik. Rémálmok kerítik hatalmukba, melyekben imádott városa szörnyű átalakuláson megy át. Jonathan rávesz egy aranyszívű örömlányt, hogy meneküljenek el a lélekölő nekropolisszá változó Londonból. A szerelmesek útja érintetlen, mitikus tájak, az angol Tóvidék és a Skót-felföld felé vezet. Ám az ipari rémlátomások Jonathant itt is utolérik. Végül vakmerő tettre szánja el magát, hogy megmentse az apokalipszis felé sodródó világot. Vajon sikerül neki, vagy elemésztik őt is a világvége viharfellegei? "Az Egyetleneim című kultkönyv írójának valóságot az álmokkal keverő, kultúrtörténeti és fantasztikus elemekkel átszőtt kalandregénye egyszerre juttatja eszembe Poe, Lovecraft sötét vízióit és Szerb Antal melankolikus utazóregényeit. Főhőse alvajáróként bolyong a modern tudomány, az iparosodás, a degeneráció poklában, miközben mániásan keresi a világból kivesző szépséget, mitikus teljességet. Különösen tetszett az örömlány által elbeszélt folytatásos mese, amely nélkül Jonathan sem ébredhetne rá küldetése valódi céljára." Garaczi László "Szeretem azokat a történeteket, amelyek a múlton keresztül mesélnek a máról. Ezért áll közel hozzám a NOCTAMBULO: kegyetlen civilizációkritika, pikareszk paródia modern világunkról, amely mégis merészen romantikus. Erős hangulata és víziószerű képei miatt akár filmként is el tudnám képzelni." Nemes Jeles László

Beregi Tamás - Egyetleneim
A ​groteszk regény főhőse egy naiv fiatalember, aki ismerkedési kudarcai, tragikomikus, abszurd kalandjai ellenére végsőkig kitart az ideális nő meg­szerzésének elve mellett. Az ámokfutássá terebélyesedő nőkeresés helyszínéül a kilencvenes évek Budapestjének kultikus szórakozóhelyei, koncertjei szolgálnak: diákszigeti, Almássy téri, FMK-s, Picasso Point-os, Zöld Pardon-os, frankhegyi bulik, táncházak és technopartik, egyetemi gólyabálok, pesti és vidéki fesztiválok, Quimby-, Másfél-, Korai Öröm-koncertek, tabáni, kapolcsi és EFOTT-rendezvények elevenednek meg a szemünk előtt, így a könyv a nőkeresés nehézségeinek bemutatásán túl egy elmúló kornak is emléket állít. A regényt egy különleges függelék egészíti ki, amely ironikus ismerkedési tanácsadó és egyedülálló áltudományos szerelmi algebra: szemezési és csó­kolózási egyenletek, leszólítási- és bulihangulat-diagramok, alkoholfaktorok, nőkövetési térképek és pontozási skálák, randevútipológiák, táblázatok rend­szere vezet az egyre tovább indázó ismerkedési ideálegyenlet felé. A lírai-cinikus, romantikus-obszcén regény mindazoknak szól, akik emlé­keznek még egy lassan elmúló bulikorszakra, és egy olyan ismerkedési regényre vágynak, amely a tragikomikus történések mélyén végre megpró­bálja megtalálni a ,miért nem működik jól?" okait is.

Beregi Tamás - Pixelhősök
Mi ​köze Pac Mannek a pizzához, és miként lett a Space Invaders miatt hiánycikk Japánban a százjenes pénzérme? Hogyan hatottak a hollywoodi akciófilmek a videojátékokra, és miért gondolta azt Douglas Adams, hogy új műfaj születhet a kalandjáték és az irodalom egyesítéséből? Hány pixelből állt össze a Samantha Fox Strip Poker hősnőjének keble és léteztek-e női játéksztárok Lara Croft előtt is? Hogyan működtek a hazai játékklubok a nyolcvanas években és milyen változásokat hozott a Doom a videojáték-piacon? Kik voltak a leghíresebb Commodore 64-zeneszerzők, és meddig tartott az interaktív mozi aranykora? Igaz-e, hogy minden idők egyik leghíresebb számítógépes játékát, a The Last Ninját magyarok fejlesztették, és ha igen, vajon miért nem gazdagodtak meg belőle? A hazánkban unikumnak számító könyv olvasója a számítógépes játékok történetét járhatja végig az ötvenes évektől 2000-ig – és tovább. A mintegy ezer játékot felsorakoztató könyvből megismerhetjük a játékműfajok kialakulását, a leghíresebb játékfejlesztőket, játékcégeket: a játékőrült éppúgy megtalálja itt, amit keres, mint a nosztalgiázni vágyó vagy a laikus, akit a videojátékok kultúrája érdekel. Az enciklopédikus és olvasmányos könyvet a magyar játéktörténelem emblematikus alakjaival készített interjúk egészítik ki, az ajándék DVD segítségével pedig otthon is bárki kipróbálhatja a komputerjátékok aranykorának több száz kultikus játékát. Az első számítógépes játék, a Spacewar! majdnem fél évszázada született az amerikai MIT kutatóintézet egyik hűtőszekrény méretű komputerén. A játékokat eleinte csak egy szűk informatikai elit ismerte, de a hetvenes években már az otthonokba is eljutott az új szórakozási forma. A videojátékok hőskorát egy csodálatosan termékeny aranykor követte, amelyet változatos stílusok jellemeztek, és olyan gépek, mint a ZX Spectrum, a C64, vagy az Amiga. A számítógépes játékok ma már a hollywoodi filmek méltó vetélytársai, a szórakoztatóipar fontos motorjai, sajátos művészeti kifejezési formákkal. A tudományos-ismeretterjesztő könyv az első pixelhősök megszületésétől kezdődően elemzi a játékok fejlődését a modern 3D-s virtuális világok kialakulásáig.

Kollekciók