Bret Easton Ellis könyvei a rukkolán
Bret Easton Ellis - Fehér
Kilenc évvel legutóbbi regényét követően a magyar olvasóközönség számára eddig prózaíróként - és mindenekelőtt a megosztó remekmű, az Amerikai psycho szerzőjeként - ismert Bret Easton Ellis egy esszékötettel jelentkezett, szokás szerint zajos sajtóvisszhangot keltve. A Fehér nyolc vállaltan provokatív, önéletrajzi anekdotákkal teli értekezésen keresztül térképezi fel a mai Amerika társadalmát és politikai-kulturális életét átható (de lényegében a nyugati civilizáció egészére is érvényes) szélsőséges tendenciákat, például a szólásszabadságot és a művészi alkotást korlátozó politikai korrektség uralmát.
Mihez kezdene napjaink digitális (negatív) utópiájában, a közösségi média nárcisztikus buborékvilágában az Amerikai psycho antihőse, Patrick Bateman? Esztétikai vagy ideológiai megfontolások vezettek az Oscar-díjjal kitüntetett Holdfény hatalmas sikeréhez? Miben rejlik Charlie Sheen és Kanye West megbotránkoztató imidzsének ereje? Hogyan vezetett az amerikai baloldal önjelölt erkölcsi felsőbbrendűsége Donald Trump megválasztásához? Miből ered a milleniál generáció ellenvéleményeket elfogadni képtelen túlérzékenysége? És ami a legfontosabb: miképp maradhatunk "negatívak", kritikusak és tökéletlenek egy olyan korban, amely kollektív pozitivitást követelve az érzelmek elfojtására és az egyén elhallgattatására törekszik?
A Fehér ilyen és ehhez hasonló kérdésekre választ kereső, vitára és továbbgondolásra inspiráló szövegek gyűjteménye. Szórakoztató vagy kegyetlen? Helytálló vagy felháborító? Akárhogy is vélekedjünk Bret Easton markáns véleményáradatáról, egy dolog biztosnak látszik - illúziómentes és fájóan aktuális társadalomkritikája mellett nem mehetünk el szó nélkül.
Bret Easton Ellis - Amerikai psycho
Irodalmi alkotás nagyon ritkán képes olyan világraszóló botrányt kelteni, amilyen az Amerikai Psychót övezte. Kiadók, amelyek már szerződést kötöttek a mű megjelentetésére, és előlegképpen súlyos összegeket fizettek a ki Ellisnek, sorra visszakoztak, és elálltak a publikálástól. Ez a könyv nemegyszer átlépi az elviselhetőség küszöbét. Amit írója a perverzió és az erőszak tombolásáról elgondol és leír, az kívül esik a normális ember felfogóképességének és erkölcsi érzékének határain. Amit azonban ezzel közöl, az értelmezhető és megítélhető: megrendít, felkavar, s könyörtelenül szembesít egy olyan világgal, amelyre - ha mégoly kelletlenül is - ráismerünk.
A regény főalakja Pat Bateman, huszonhat éves yuppie a Wall Streetről; intelligens, jóképű, elegáns és gazdag fiatalember. Lételeme a csillogó felszín: a legdivatosabb és legdrágább holmikban jár, a legfelkapottabb éttermekben vacsorázik barátaival és soros barátnőivel, ízlése ételben-italban főúri, fényűző lakása tömve a csúcstechnológiát képviselő szórakoztató-elektronikai szerkentyűkkel, véleménye a zenétől a politikáig mindenről naprakész. De Bateman valójában értéket, mértéket nem ismerő pszichopata szörnyeteg, aki a belsejében tátongó űrtől szexorgiákkal, egyre rafináltabb kéjgyilkosságokkal, sőt kannibalizmussal igyekszik menekülni - mindhiába.
A nyolcvanas évek második fele óta nemzedékének legjelentősebb írójaként számon tartott Bret Easton Ellis könyvének lapjain az amerikai álom helyébe lidérces rémálom lép: az Amerikai Psycho egy irányt vesztett, erőszakban tobzódó, anyagiasságba fulladó kultúra egyöntetűen sötét, kiutat nem mutató, döbbenetes erejű látomása.
Bret Easton Ellis - Lunar Park
Imagine becoming a bestselling novelist while still in college, and almost immediately famous and wealthy, then seeing your insufferable father reduced to a bag of ashes in a safety-deposit box, even as your celebrity drowns in a sea of vilification, booze and drugs. Imagine being given a second chance, as the Bret Easton Ellis of this remarkable novel is given. Lunar Park confounds one expectation after another, passing through comedy and mounting psychological and supernatural horror toward an astonishing resolution - about love and loss, fathers and sons - in what is surely the most original and moving novel of an extraordinary career.
Bret Easton Ellis - White
Combining personal reflection and social observation, Bret Easton Ellis's first work of nonfiction is an incendiary polemic about this young century's failings, e-driven and otherwise, and at once an example, definition, and defense of what "freedom of speech" truly means.
Bret Easton Ellis has wrestled with the double-edged sword of fame and notoriety for more than thirty years now, since Less Than Zero catapulted him into the limelight in 1985, earning him devoted fans and, perhaps, even fiercer enemies. An enigmatic figure who has always gone against the grain and refused categorization, he captured the depravity of the eighties with one of contemporary literature's most polarizing characters, American Psycho's iconic, terrifying Patrick Bateman. In recent years, his candor and gallows humor on both Twitter and his podcast have continued his legacy as someone determined to speak the truth, however painful it might be, and whom people accordingly either love or love to hate. He encounters various positions and voices controversial opinions, more often than not fighting the status quo.
Now, in White, with the same originality displayed in his fiction, Ellis pours himself out onto the page and, in doing so, eviscerates the perceived good that the social-media age has wrought, starting with the dangerous cult of likeability. White is both a denunciation of censorship, particularly the self-inflicted sort committed in hopes of being "accepted," and a bracing view of a life devoted to authenticity.
Provocative, incisive, funny, and surprisingly poignant, White reveals not only what is visible on the glittering, pristine surface but also the riotous truths that are hidden underneath.
Bret Easton Ellis - Less than Zero
Set in Los Angeles in the early 1980s, this coolly mesmerizing novel is a raw, powerful portrait of a lost generation. They experienced sex, drugs, and disaffection at too early an age, and lived in a world shaped by casual nihilism, passivity, and too much money.
Clay comes home for Christmas vacation from his Eastern college and reenters a landscape of limitless privilege and absolute moral entropy, where everyone drives Porsches, dines at Spago, and snorts mountains of cocaine. He tries to renew his feelings for his girlfriend, Blair, and for his best friend from high school, Julian, who is careering into hustling and heroin. Clay's holiday turns into a dizzying spiral of desperation that takes him through the relentless parties in glitzy mansions, seedy bars, and underground rock clubs, and also into the seamy world of L.A. after dark.
Bret Easton Ellis - Az informátorok
Ha a tisztelt olvasó netán az Amerikai Psycho élményét szeretné újra átélni - azaz, ne kerteljünk, szadizmusra és perverzitásra vágyik -, akkor lapozza fel nyugodtan A nyár titkai vagy Az ötödik kerék című elbeszélést. Az ezekben szereplő vámpírok bizonnyal kielégítik az igényeit: még hasonlítanak is ránk (vagy legalábbis bármelyik gazdag amerikaira): az egyiknek például "új, méretre szabott, felspécizett koporsója" van "FM rádióval, kazettás magnóval, digitális ébresztőórával, márkás Perry Ellis ágyneművel, telefonnal, kis színes tévével, beépített videóval és kábelcsatlakozással (MTV. HBO)". Ez a hasonlóság természetesen nem véletlen, s éppen ezért jobb mégiscsak elolvasni a kötetet az elejétől a végéig; a tizenhárom elbeszélés szereplői valamiképpen mind vámpírok, igazi emberi kommunikációra képtelen furcsa lények...
Bret Easton Ellis - Zombies
Ils ont entre 20 et 50 ans ; ce sont des producteurs, de riches épouses délaissées, des étudiants blasés, des stars du rock, des dealers, des mannequins, des vedettes de la télévision, des paumés, des criminels, et... des vampires. Ils vivent à Los Angeles dans les années 80 et, dans cet univers saturé d'argent, de voitures, de drogue et de sexe, tous souffrent de la même maladie : la mort de l'âme. En treize tranches de vie racontées chacune par un narrateur différent, Bret Easton Ellis fait le portrait au vitriol d'une cité et d'une époque. Avec un humour féroce - et une profonde sensibilité - il montre l'errance de ces êtres luttant contre le sentiment de leur propre inutilité et s'efforçant d'avancer dans, un monde dépourvu de toute cohérence. Après American Psycho, qui avait fait l'objet, dans le monde entier, d'un scandale - et d'un succès - retentissants, Bret Easton Ellis continue de mettre au jour les sombres aspects de la société américaine grâce à un talent particulièrement incisif.
Bret Easton Ellis - The Shards
Bret Easton Ellis’s masterful new novel is a story about the end of innocence, and the perilous passage from adolescence into adulthood, set in a vibrantly fictionalized Los Angeles in 1981 as a serial killer begins targeting teenagers throughout the city.
Seventeen-year-old Bret is a senior at the exclusive Buckley prep school when a new student arrives with a mysterious past. Robert Mallory is bright, handsome, charismatic, and shielding a secret from Bret and his friends even as he becomes a part of their tightly knit circle. Bret’s obsession with Mallory is equaled only by his increasingly unsettling preoccupation with the Trawler, a serial killer on the loose who seems to be drawing ever closer to Bret and his friends, taunting them—and Bret in particular—with grotesque threats and horrific, sharply local acts of violence. The coincidences are uncanny, but they are also filtered through the imagination of a teenager whose gifts for constructing narrative from the filaments of his own life are about to make him one of the most explosive literary sensations of his generation. Can he trust his friends—or his own mind—to make sense of the danger they appear to be in? Thwarted by the world and by his own innate desires, buffeted by unhealthy fixations, he spirals into paranoia and isolation as the relationship between the Trawler and Robert Mallory hurtles inexorably toward a collision.
Set against the intensely vivid and nostalgic backdrop of pre-Less Than Zero L.A., The Shards is a mesmerizing fusing of fact and fiction, the real and the imagined, that brilliantly explores the emotional fabric of Bret’s life at seventeen—sex and jealousy, obsession and murderous rage. Gripping, sly, suspenseful, deeply haunting, and often darkly funny, The Shards is Ellis at his inimitable best.
Bret Easton Ellis - A szilánkok
Los Angeles, 1981 ősze.
A tizenhét éves Bret az elit Buckley Gimnázium végzős tanulója, aki többnyire egyedül él Európát járó szülei luxusházában a Mulholland Drive-on, Mercedes kabrióval jár, gyönyörű barátnője van (illetve titkon néhány fiú diáktárs-szeretője), lelkes fogyasztója nemcsak a különféle tudatmódosítóknak, de a mozifilmeknek és az aktuális pophimnuszoknak is - és legfőbb vágya, hogy a középiskolát befejezve maga mögött hagyja ezt a konstans színleléssel járó kényelmes látszatéletet, és valóra váltsa regényírói ambícióit.
Ám a gördülékenynek remélt átmenetet kamasz- és felnőttkor között egy új osztálytárs, a vonzó és rejtélyes Robert Mallory érkezése zavarja meg. Ráadásul a homályos múltú fiú nyomában feltűnik a színen egy holdkóros hippiszekta, a Másvilág Lovasai is, valamint a Pákász néven elhíresült sorozatgyilkos, aki fiatal lányokat rabol el, hogy groteszk "módosítások" segítségével "újraalkossa" áldozatait. Egyre sokasodnak a vészterhes előjelek, ahogy a téboly mind közelebb férkőzik a Buckley diákjainak gondtalan buborékvilágához - és miután a tragédia bekövetkezik, Breten egyre jobban elhatalmasodik a gyanú, hogy van valami kapcsolat Robert és a Pákász között.
Bret Easton Ellis régóta várt új regénye mintha a szerzői életmű két legnépszerűbb, joggal kultikus darabját idézné meg: a Nullánál is kevesebb fásult hedonizmusa és baljós apátiája találkozik itt az Amerikai psycho gyilkos szerepjátékával és teátrális erőszakkitöréseivel. A szilánkok az ártatlanság elvesztésének kegyetlen krónikája, magával ragadó történet a '80-as évek amerikai (láz)álmáról, nosztalgiáról és traumáról, vágyról és megszállottságról, gyanakvásról és paranoiáról - szövevényes, fordulatokban gazdag kalandozás önéletrajz és fikció határvidékén, melyet akár a szerző "sötét írói énjének" prózai eredettörténeteként is olvashatunk.
"Nem voltak érdekeltségeim a való világban - miért lettek volna? Nem nekem való volt, nem felelt meg sem az igényeimnek, sem a vágyaimnak."
Bret Easton Ellis - Unter Null
Die jungen Amerikaner finden sich wieder in B.E. Ellis` Geschichte von Clay und seinen Freunden im Los Angeles der 80er Jahre, diese Kinder reicher, aber gelangweilter Eltern, die ihrem mondänen Leben zwischen Partys, Sex, Drogen und Gewalt kaum noch einen Kick, geschweige denn einen Sinn abgewinnen können.
Bret Easton Ellis - Glamorama (angol)
The centre of the world 1990s Manhattan. Victor Ward, a model with perfect abs and all the right friends, is seen and photographed everywhere, even in places he hasnt been and with people he doesnt know. On the eve of opening the trendiest nightclub in New Yorks history, hes living with one beautiful model and having an affair with another. Now its time to move to the next stage. But the future he gets is not the one he had in mind.
Bret Easton Ellis - The Informers
In this seductive and chillingly nihilistic novel, Bret Easton Ellis, the author of American Psycho, returns to Los Angeles, the city whose moral badlands he portrayed unforgettably in Less Than Zero. This time is the early eighties. The characters go to the same schools and eat at the same restaurants. Their voices enfold us as seamlessly as those of DJs heard over a car radio. They have sex with the same boys and girls and buy from the same dealers. In short, they are connected in the only way people can be in that city.
Dirk sees his best friend killed in a desert car wreck, then rifles through his pockets for a last joint before the ambulance comes. Cheryl, a wannabe newscaster, chides her future stepdaughter, “You're tan but you don't look happy.” Jamie is a clubland carnivore with a taste for human blood. As rendered by Ellis, their interactions compose a chilling, fascinating, and outrageous descent into the abyss beneath L.A.'s gorgeous surfaces.
Bret Easton Ellis - Királyi hálószobák
Huszonöt évvel Ellis első regénye, a Nullánál is kevesebb megjelenése után - a történet folytatódik. A szereplők ugyanazok, csak már nem gazdag fiatalok, hanem gazdag középkorú fazonok, akiknek az életéből valamikor régen egy regény és egy film készült. Clay azóta is haragszik a szerzőre, aki annak idején ellopta a történetet, amit neki kellett volna megírnia. Egyébként sikeres forgatókönyvíró; New Yorkból épp visszamegy Los Angelesbe, hogy részt vegyen az új filmje szereplőválogatásában, s aztán egyszer csak megint kapcsolatba kerül a régi branccsal: Blairrel, Trenttel, Rippel, Juliannel Szó sincs barátságról: mint lassan kiderül, minden egyes találkozás, minden egyes gesztus mögött érdekek bújnak meg. A szereplőválogatáson Clay belezúg egy fiatal színésznőbe, szerepet ígér neki, lefekteti s aztán minden összekavarodik: a varázslatos szépségű lány csupa hazugság, csupa rejtély, és gyilkos indulatok kavarognak körülötte. Bret Easton Ellis ugyanabban a szikár, szenvtelen és mégis felkavaró stílusban írta meg a Nullánál is kevesebb folytatását, amellyel huszonöt évvel ezelőtt egy csapásra egy új nemzedék kultikus írója lett.
Bret Easton Ellis - Glamoráma
Glamoráma - azaz hírességek, sztárok, csillogó egyéniségek panorámája. Ezt kínálja új, fergeteges cselekményű könyvében Bret Easton Ellis: kandi kíváncsiságunk kielégítését, hogyan élnek, hogyan szeretnek, ölelnek, ölnek, üzletelnek a sztárok, egy új világ új, veszélyes elitje... A szerző könnyed, csipkelődő szatírának induló regényéből végül kafkai hangulatú vízió bomlik ki, amelyben úgy kavarognak korunk "hősei", a film- és popsztárok, topmodellek, rendezők, producerek, sportolók, divattervezők, mint konfettik egy végtelen buliban... vagy mint egy felrobbantott repülőgép utasai.
Bret Easton Ellis - Imperial Bedrooms
Twenty-five years on from "Less Than Zero", we pick up again with "Clay". In 1985, Bret Easton Ellis shocked, stunned and disturbed with "Less Than Zero", his 'extraordinarily accomplished first novel' ("New Yorker"), successfully chronicling the frightening consequences of unmitigated hedonism within the ranks of the ethically bereft youth of 80s Los Angeles. Now, twenty-five years later, Ellis returns to those same characters: to Clay and the band of infamous teenagers whose lives weave sporadically through his. But now, some years on, they face an even greater period of disaffection: their own middle age. Clay seems to have moved on - he's become a successful screenwriter - but when he returns from New York to Los Angeles, to help cast his new movie, he's soon drifting through a long-familiar circle. Blair, his former girlfriend, is now married to Trent, and their Beverly Hills parties attract excessive levels of fame and fortune, though for all that Trent is a powerful manager, his baser instincts remain: he's still a bisexual philanderer. Then there's Clay's childhood friend, Julian - who's now a recovering addict - and their old dealer, Rip - face-lifted beyond recognition and seemingly even more sinister than he was in his notorious past. Clay, too, struggles with his own demons after a meeting with a gorgeous actress determined to win a role in his movie. And with his life careening out of control, he's forced to come to terms with the deepest recesses of his character - and with his seemingly endless proclivity for betrayal.
Bret Easton Ellis - A vonzás szabályai
"Mert- elfogyott a sör" - ennyi kell ahhoz Ellis regényében, hogy egy lány a buliról elmenjen azzal a fiúval, aki különben nem is nagyon tetszik neki. Hogy mikor és hol, az talán nem is nagyon fontos, mindenesetre 1985-ben vagyunk, a camdeni egyetemen, ahol a diákok a legkevésbé tanulmányaikkal törődnek: Dögös-Dugós bulik, Kokszos Keddek és Szittyós Szerdák követik egymást örök alkoholos, narkós és másnapos kábulatban" Mindent csak az elsődleges testi igények kielégítésének szükséglete és a testi vonzás-vonzalom törvényei szabnak meg" és egy mélyre süllyedt, kimondatlan és már-már kimondhatatlan vágy, hogy mégiscsak megtalálják a romantikát, a szerelmet, az igazit" s talán életük valamiféle igazolását is.Ellis hagyja, hogy mindvégig hősei beszéljenek: Lauren, aki az éppen Európában utazgató Victorba szerelmes, a nyíltan biszexuális Paul és Sean, aki egy ideig az ő szeretője, majd Laurené, és miközben hármuk élete néhány hónapra összegabalyodik, ugyanazokat az eseményeket különböző nézőpontokból ismerhetjük meg. Ami az egyik szereplő szemében romantikus fellángolás, az talán unott beletörődés a másiknak: semmi sem az, ami, senki sem érti a másikat, mert itt már nincsenek az érzéseket pontosan leíró szavak, vagy ha igen, akkor azok is eltorzulnak, jelentésüket vesztik" mint ahogy a tanárok is elcsépelt, kiüresedett, idióta szavakkal igyekeznek jelentést adni a körülöttük kavargó új nemzedék kultúrájának.Mint minden Ellis-mű, ez az először 1987-ben megjelent regény is kegyetlen olvasmány, még ha csak csíráiban - egy megzavarodott erkölcsi tudatú és szexuális ösztönű új nemzedék fáradt kiúttalanságában - van is jelen mindaz a perverzitás és testi-lelki szadizmus, amely aztán az Amerikai Psycho és a Glamoráma letaglózó erejét adja.
Bret Easton Ellis - Nullánál is kevesebb
Az 1964-ben született Bret Easton Ellis első, 1985-ben megjelent regénye az akkori amerikai új nemzedék, az "X-generáció" kultikus könyve lett - maradandó érvénnyel ábrázolja a gazdag Amerika fiataljainak lelkét, pontosabban lelketlenségét, vagy még pontosabban - a kiüresedettség, a teljes érzelmi sivárság mögött megbújó vágyat egy értelmesebb életre. Egy ennyire fiatal írótól - Ellis húszéves volt, amikor a Nullánál is kevesebb-et írta - egészen rendkívüli az a szikár, póztalan, mesterkéletlen, tökéletesen kiérleltnek tetsző stílus, amellyel elmeséli a Los Angeles-i unatkozó fiatalok mindennapjait, az egymást érő bulikat, az érzelem nélküli szeretkezéseket, a szülőktől való teljes elidegenedést... Vagy azt, ahogy ezek a gyerekek a gazdag rendezők és producerek világát látják... Vagy egy homoszexuális prostituált történetét, aki hasztalan próbál menekülni a helyzetéből... Vagy az események mögött és közben - s persze legfőképpen a regény szereplőinek agyában - parázsló erőszakot, melynek minden borzalmát Ellis majd az Amerikai Psychó-ban ábrázolja. Részben a Nullánál is kevesebb példájára és ihletésére Amerikában és a világ más gazdag országaiban /nálunk is/ hasonló hangulatú regények százai születtek a nyolcvanas-kilencvenes évek gazdag, drogozó, céltalan fiatalságáról, de Ellis könyve volt az első, és művészi erejét tekintve máig is az egyik legnagyszerűbb közülük.
Bret Easton Ellis - Holdpark
Újra itt van Patrick Bateman, az 1991-ben megjelent, s azóta kultikus könyvvé vált Amerikai psycho sorozatgyilkosa - egy démoni figura, aki nem hagyja nyugodni Ellis regényének főhősét (a Szerzőt, akit szintén Bret Easton Ellisnek hívnak): mióta megalkotta, állandó rettegésben él, hogy valaki a valóságban utánozni fogja a regényalakot... És most itt van: először egy partin jelenik meg - majd Ellis megtudja, hogy a környéken már vagy egy éve rejtélyes bűncselekmények történnek, amelyek hátborzongató módon hasonlítanak az Amerikai psychó-ban leírt gyilkosságokra... A regénybeli írónak - aki sohasem tudta feldolgozni a hihetetlen sikert: ivott, kábítószerezett, s most romjaiból próbálja újra felépíteni az életét (és megírni végre egy új, a pornográfia határát súroló regényt) - az őrület határáig kell eljutnia, hogy végre elpusztítsa a démont, a vad és perverz történetek kiagyalóját... Mert Bateman ő maga: az egykori fiatal író, aki a családját elhagyó, gyűlölt apáról akart mintázni egy regényalakot, s ez lett belőle - egy vérszomjas szellem, amely már nemcsak őt fenyegeti, hanem a családját is.
Bret Easton Ellis - American Psycho
Patrick Bateman is twenty-six and works on Wall Street; he is handsome, sophisticated, charming and intelligent. He is also a psychopath. American Psycho is a bleak, bitter, black comedy about a world we all recognize but do not wish to face and it takes us on a head-on collision with America's greatest dream - and its worst nightmare.
Bret Easton Ellis - American psycho (francia)
Avec son sourire carnassier et ses costumes chics, Patrick Bateman est l'incarnation du golden boy new-yorkais. Mais, à la nuit tombante, il laisse libre cours à sa démence. En bon serial killer, Patrick viole, torture et tue. Dans un monde lisse de tout sentiment, jusqu'où l'horreur peut-elle aller ?
Bret Easton Ellis - The Rules of Attraction
The Rules of Attraction is an incisive, controversial and startingly funny tale of student sex, expectation, desire and frustration on an affluent 1980's New England college campus. Lauren, who changes her course subject every time she changes her sleeping partner, is the centre of a curious love triangle which involves the shrewd and passionate bisexual Paul, and Sean, whose ambivalence and cynicism conceal - even from himself - his own romantic yearnings.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120877
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13190
- Ezotéria 13999
- Fantasy 33017
- Felnőtt 18+ 12992
- Gyermek 23856
- Humor 13954
- Ifjúsági 37628
- Kortárs 49440
- Krimi 16090
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16711
- Képregény 21705
- Novellák 13500
- Romantikus 51408
- Sci-fi 14916
- Szórakoztató irodalom 46446
- Tudomány és Természet 29548
- Történelem 16579
- Vallás, mitológia 20210
- Életrajzok, visszaemlékezések 17094