Ajax-loader

Ernest Hemingway könyvei a rukkolán


Ernest Hemingway - Veszélyes ​nyár
1959 ​nyarán Ernest Hemingway elfogadta a Life című nagy példányszámú amerikai képes hetilap felkérést, hogy írjon riportot vagy cikket a spanyolországi bikaviadalokról - folytassa mintegy a Halál délután-t, mutassa be az olvasóknak, hogy ma, 1959-ben hol tart a bikaviadal sportja. Az 1959-es idény azért ígérkezett különösképpen alkalmasnak erre, mert Hemingway kedvence, Antonio Ordónez, ez a karcsú, szoborszerűen szép, hajlékony testű és biztos kezű, vakmerően és szenvedélyesen vívó fiatalember ezen a nyáron indult harcba a dicsőségért: párviadalra hívta ki sógorát, Luis Miguel Dominguínt, aki hat évvel volt csak idősebb Antoniónál, mégis bronzszobor áll már a saját birtoka udvarán, és olyan nagy sztár volt, annyi pénzt keresett a bikákkal, hogy már esztendők óta visszavonult életet élt. Hemingway beleveti magát a munkába. Ordónez csapatával járja a forró, nyári országutat, részt vesz az életükben, a matador öltöztetésének szent szertartásán, a viadal utáni nagy, felszabadult vacsorákon, ott van, amikor a bikákat válogatják, a kardokat köszörülik, és az orvossal együtt érkezik futva a kötözőhelyre, ha a bika szarva egy óvatlan pillanatban a matadorba fúródik. Újra riporter lesz. Újra hagyja magát elragadtatni a bikaviadal mitológiájától, elmerül a bajtársiasság, a férfibarátság titkolt érzelmességében, az állandó életveszély mámoros felfokozottságában. A Life eredetileg körülbelül kétéves cikket rendelt Hemingwaytől, ő a tizenkétszeresét szállította. Életében csak két részlet jelent meg belőle. Nem aratott sikert, s meg is tiltotta végrendeletében, hogy könyv alakban megjelenjék.

Ernest Hemingway - Búcsú ​a fegyverektől
A ​huszadik századi amerikai próza klasszikusa számára a Búcsú a fegyverektől (1929) hozta meg az ismertséget és az elismertséget, majd hamarosan a világhírt is. Tömegsiker volt: a megjelenését követő négy hónap alatt nyolcvanezer példány kelt el az első amerikai kiadásból. Kétszer is megfilmesítették. 1934-ben magyar fordításban is megjelent. A Búcsú a fegyverektől "háborús regény", egyike azoknak a szépirodalmi feldolgozásoknak, amelyek az első világháború értelmét vagy értelmetlenségét firtatták, a "régi Európa" véres pusztulásának és értékei látványos csődjének a tragikus tanulságait igyekeztek levonni. Egyben erősen önéletrajzi és személyes élmény-hátterű: Hemingway önként jelentkezett az olasz hadseregbe, mentősként vett részt a harcokban, s - akárcsak regénye hőse - megsebesült. A kórházban ismerkedett meg Agnes von Kurowsky nővérrel. Nyolc évig tartott a szerelmük. Róla mintázta Catherine Barkley regénybeli alakját. (A borítófotón Agnes és Ernest szerepel.) Hemingway regénye a háború pátoszával és a hősiesség kultuszával való teljes és végleges szakítás. Mégpedig a szerelem jegyében: Frederic és Catherine szerelme és tragikusan rövid boldogsága a hit és a remény egyetlen ajándéka a létezés közönyös és könyörtelenül pusztító világában.

Ernest Hemingway - Művei 1-6
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - Indián tábor
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - The First Forty-Nine Stories (angol)
A collection of Hemingway's first forty-nine short stories, featuring an introduction by the author and lesser known as well as familiar tales, including 'Up in Michigan', 'Fifty Grand', and 'The Light of the World', and The Snows of Kilimanjaro, Winner Take Nothing and Men Withour Women collections.

Ernest Hemingway - The First Forty-Nine Stories (angol)
A collection of Hemingway's first forty-nine short stories, featuring a brief introduction by the author and lesser known as well as familiar tales, including 'Up in Michigan', 'Fifty Grand', and 'The Light of the World', and the Snows of Kilimanjaro, Winner Take Nothing' and Men Without Women collections.

Ernest Hemingway - Szerelemben, háborúban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - By-Line
From his early work as a correspondent for the Toronto Star in Europe during the 1920s, through his inimitable articles for Esquire and his first-hand reports of the Spanish Civil War, to the mellow, ironic chronicle of his last African adventures, few correspondents have produced a more impressive body of work.

Ernest Hemingway - Across ​the River and into the Trees
In ​the fall of 1948, Ernest Hemingway made his first extended visit to Italy in thirty years. His reacquaintance with Venice, a city he loved, provided the inspiration for Across the River and into the Trees, the story of Richard Cantwell, a war-ravaged American colonel stationed in Italy at the close of the Second World War, and his love for a young Italian countess. A poignant, bittersweet homage to love that overpowers reason, to the resilience of the human spirit, and to the worldweary beauty and majesty of Venice, Across the River and into the Trees stands as Hemingway's statement of defiance in response to the great dehumanizing atrocities of the Second World War. Hemingway's last full-length novel published in his lifetime, it moved John O'Hara in The New York Times Book Review to call him "the most important author since Shakespeare."

Ernest Hemingway - Karácsony ​a világ tetején
A ​15 éve elhunyt Nobel-díjas amerikai író bejárta az egész világot. Az első világháborúban Olaszországban önkéntes, utána a Közel-Keleten és Görögországban tudósít, Spanyolországban élvezi a bikaviadalok mozgalmas vidámságát és brutalitását. Harcol a spanyol polgárháborúban a köztársaságiak oldalán. 1941-ben Kínában jár. A második világháború idején részt vesz a normandiai partraszállásban. Afrikában oroszlánra, a kubai partokon nagyhalra vadászik, saját bőrén érzékelve ember és természet örök harcát, hogy bebizonyítsa: az ember, ha akar, a természet legyőzhetetlennek látszó erőitől sem szenved vereséget. Az Alpesekben veszélyes sítúrákon vesz részt, Párizsban a mulatókat látogatja az "elveszett nemzedék" amerikai művészeivel, beszélget a Szajna-parti horgászokkal és könyvárusokkal. Szeretettel ír a latin ember szenvedélyességéről, derűjéről, humanizmusáról. Otthon nem érzi jól magát: Amerikáról kevés a mondanivalója. Témái a háború és a halál, a bátorság és a helytállás, a sport és a szerelem. A kalandos életre részben az élményszerzés hajtja, mert nagy súlyt helyez arra, hogy jól ismerje azt, amiről ír. "Ha az ember oda megy, ahová mennie kell, és azt teszi, amit tennie kell, eltompítja és kicsorbítja az eszközt, amivel ír. De inkább legyen csorba és tompa, és inkább kelljen újrakalapálnom, köszörülnöm és fennem, csak tudjam, hogy van miről írnom..." - ez írói felfogása. Szabályos útikönyvet soha nem írt. Novelláiból, riportjaiból állítottuk össze ezt a válogatást, amely négy színtéren: Amerikában, Afrikában, Európában és a tengeren mutatja be a világhírű utazót.

Ernest Hemingway - The ​Essential Hemingway
The ​Essential Hemingway is the perfect introduction to the astonishing, wide-ranging body of work by the Nobel Prize-winning author. This impressive collection includes: the full text of Fiesta, Hemingway's first major novel; long extracts from three of his greatest works of fiction, A Farewell to Arms, To Have and Have Not and For Whom the Bell Tolls; twenty-five complete short stories; and the breathtaking Epilogue to Death in the Afternoon. 'He is one of those who, honestly and undauntedly, reproduces the genuine features of the hard countenance of the age' Nobel Prize Citation.

Ernest Hemingway - Nick
Hemingwayt ​egyszerű és tömör stílusa a modern epika egyik úttörőjévé és népszerű szerzőjévé avatta. Elsősorban a beszéddel és a cselekvéssel való jellemzésre törekedett, távol állt tőle a részletező tárgyi leírás és a lélektani alapozás, árnyalás. írói pályáját novellákkal kezdte, életművének legmaradandóbb műfajával, amelyben pregnánsan ölt formát a hemingwayi szűkszavúság prózanyelve. A csaknem tucatnyi novellát tartalmazó kötet - mely az általános iskolák 8. osztálya számára készült mint házi olvasmány - anyagát a könyv összeállítója elsősorban az 1925-ben megjelent A mi időnkben című novelláskötetből válogatta, mely tulajdonképpen az életmű kulcsának is tekinthető. A novellák hőse a gyermek, illetve a már fiatalember Nick Adams, aki először találkozik az erőszakkal, a brutalitással, valamint a végzetszerű és elkerülhetetlen halállal. "A gyermekkor világa elevenedik meg ezekben a novellákban, a szülők, a szülőföld képe, az első halász-, vadász-, és szerelmi élmények" olyan közvetlenséggel és plasztikussággal, hogy az olvasó kétségkívül igazolva látja az önéletrajzi indíttatásról szóló legendákat. Már ezekben a kisprózákban megjelenik a későbbi Hemingway-hősök egyik jellegzetessége: Nicknek is menedéke a természet, amelybe nemcsak a szemlélődés, de a zsákmányszerzés folytán is szinte beleolvad. A kötetben az egyik legismertebb Nick-novella, az Indián tábor, - amelyben az író egy fiatal fiú korai halálélményét fogalmazza meg - mellett olvashatóak az ifjú főhős találkozása az első szerelem, illetve szakítás élményével (Valami véget ér), a sporttal (A bokszoló), a magányt és megnyugvást adó halászat (A Nagy kétszívű folyón; Első és Második rész), az első csalódással való szembesülés (Tíz indián) elbeszélései. - Az általános iskolák végzőseit megcélzó, főként kamaszfiúknak ajánlható válogatás.

Ernest Hemingway - A ​mi időnkben
Kimagaslóan ​eredeti novellagyűjtemény, amely egy csapásra Amerika legígéretesebb tehetségei közé emelte a szerzőt. Stílusa megalapozza Hemingway prózájának alapvető jellemvonásait: szikár, valósághű, köznyelvi. Felszíni egyszerűsége ellenére bonyolult érzelmi állapotok sokaságát jeleníti meg. Megkomponáltsága erkölcsi érzékről és éleslátásról tanúskodik. A mi időnkben eredetileg 1925-ben jelent meg. Kiadásunk az 1926-os, bővített kiadást követi. Ebben a kötetben olvasható számos, azóta már klasszikussá vált elbeszélés, így például az "Indián tábor" és a "Háromnapos szélvész" című Nick Adams-történetek. Mára egyértelmű, hogy ez a könyv a huszadik századi novellairodalom egyik legfontosabb alkotása, amely kulcsfontosságú fogódzót nyújt Hemingway későbbi munkásságának megértéséhez. A 21. Század Kiadó - Magyarországon először - az eredeti kötetek megjelenési sorrendjében, azok tartalmát követve, három kötetben adja közre Hemingway novellisztikáját.

Ernest Hemingway - Der ​Garten Eden und andere Liebesgeschichten
In ​Spanien und an der französischen Riviera verbringt der junge amerikanische Schriftsteller David Bourne mit seiner Frau Catherine ausgedehnte Flitterwochen. Doch bald fallen Schatten auf das Paradies: Catherine beginnt ein gewagtes Spiel mit ihrer sexuellen Identität. Mit immer neuen Provokationen stürzt sie David in eine Krise, die sich in einer ménage à trois mit der schönen Französin Marita zuspitzt. Dieser Roman zeigt einen anderen Hemingway als den, der zum Inbegriff des Machismo wurde. «Er enthält Seiten, die zum Besten gehören, was Hemingway je geschrieben hat.» (John Updike). Ein Roman aus dem literarischen Nachlaß Hemingways, der bei seinem Erscheinen als literarische Sensation gefeiert wurde.

Ernest Hemingway - Halál ​délután
Hemingway ​1932-ben közreadott munkája: szakkönyv. A tényekre kíváncsi olvasó a részletes és tudós elemzésből pontosan megismerheti a "valódi spanyol bikaviadalt", sőt, a mellékelt szótárból még a szakkifejezéseket is megtanulhatja. A könyv, természetesen, jóval többet is ad ennél: Hemingway esztétikájának, etikájának, életfilozófiájának legtisztább, legtömörebb összegzését. A "tanítást" azonban nem a tételekben kell keresnünk, hanem mindenekelőtt abban a módszerben, ahogyan a nagy író anyagát feldolgozza - egyszerűen, szakszerűen, és mégis (vagy épp ezért!) költőien. _"A bikaviadal nem sport a szó angolszász értelmében, azaz nem egyenlő esélyű vetélkedés a bika és az ember között, erre még csak kísérlet sem történik. Inkább tragédia, amelyben a bika halálát játssza, jól vagy kevésbé jól, a résztvevő bika és ember, és ebben a tragédiában az emberre veszély, a bikára biztos halál vár."_

Ernest Hemingway - Death ​in the Afternoon
Still ​considered one of the best books ever written about bullfighting, "Death in the Afternoon" is an impassioned look at the sport by one of its true aficionados. It reflects Hemingway's conviction that bullfighting was more than mere sport and reveals a rich source of inspiration for his art. The unrivaled drama of bullfighting, with its rigorous combination of athleticism and artistry, and its requisite display of grace under pressure, ignited Hemingway's imagination. Here he describes and explains the technical aspects of this dangerous ritual and "the emotional and spiritual intensity and pure classic beauty that can be produced by a man, an animal, and a piece of scarlet serge draped on a stick." Seen through his eyes, bullfighting becomes a richly choreographed ballet, with performers who range from awkward amateurs to masters of great elegance and cunning. A fascinating look at the history and grandeur of bullfighting, "Death in the Afternoon" is also a deeper contemplation of the nature of cowardice and bravery, sport and tragedy, and is enlivened throughout by Hemingway's sharp commentary on life and literature.

Ernest Hemingway - In ​Our Time
HIS ​COLLECTION OF SHORT STORIES AND VIGNETTES MARKED ERNEST HEMINGWAY'S AMERICAN DEBUT AND MADE HIM FAMOUS When In Our Time was published in 1925, it was praised by Ford Madox Ford, John Dos Passos, and F. Scott Fitzgerald for its simple and precise use of language to convey a wide range of complex emotions, and it earned Hemingway a place beside Sherwood Anderson and Gertrude Stein among the most promising American writers of that period. In Our Time contains several early Hemingway classics, including the famous Nick Adams stories "Indian Camp," "The Doctor and the Doctor's Wife," "The Three Day Blow," and "The Battler," and introduces readers to the hallmarks of the Hemingway style: a lean, tough prose -- enlivened by an car for the colloquial and an eye for the realistic that suggests, through the simplest of statements, a sense of moral value and a clarity of heart. Now recognized as one of the most original short story collections in twentieth-century literature, In Our Time provides a key to Hemingway's later works.

Ernest Hemingway - A ​Moveable Feast
Published ​posthumously in 1964, A Moveable Feast remains one of Ernest Hemingway's most beloved works. Since Hemingway's personal papers were released in 1979, scholars have examined and debated the changes made to the text before publication. Now this new special restored edition presents the original manuscript as the author prepared it to be published. Featuring a personal foreword by Patrick Hemingway, Ernest's sole surviving son, and an introduction by the editor and grandson of the author, Seán Hemingway, this new edition also includes a number of unfinished, never-before-published Paris sketches revealing experiences that Hemingway had with his son Jack and his first wife, Hadley. Also included are irreverent portraits of other luminaries, such as F. Scott Fitzgerald and Ford Madox Ford, and insightful recollections of his own early experiments with his craft. Sure to excite critics and readers alike, the restored edition of A Moveable Feast brilliantly evokes the exuberant mood of Paris after World War I and the unbridled creativity and unquenchable enthusiasm that Hemingway himself epitomized.

Ernest Hemingway - Aki ​nem adja meg magát / The Undefeated
Hemingway ​tömör, dinamikus, lényegre szorítkozó prózája kétnyelvű kiadásban ideális olvasmány az angolul tanulóknak, mert a fordítás segítségével még a kezdők vagy középhaladók is könnyen megérthetik az angol szöveget. De a magyarul tanuló külföldiek számára is hasznos lehet ez a könyv, mert Hemingway segítségével, ha nem is olyan könnyen, de viszonylag fájdalommentesen fognak megbirkózni nyelvünkkel. Azok pedig, akik jól tudnak angolul (és magyarul is) bilingvis könyvben kileshetik a műfordító - jelen esetben Réz Ádám - műhelytitkait.

Ernest Hemingway - The ​Snows of Kilimanjaro
'Stamped ​with the urgency of Hemingway's style...revealing tenderness of feeling beneath descriptions of brutality' _Guardian_ _The Snows of Kilimanjaro_ contains some of Hemingway's most acclaimed and popular works of short fiction. From haunting tragedy on the snow-capped peak of Kilimanjaro to brutal sensationalism in the bullring, from rural America to the heart of war-ravaged Europe, each of these spare and powerful stories is a feat of imagination and a masterpiece of description.

Ernest Hemingway - Vándorünnep ​/ Tavaszi zuhatag
"Ha ​szerencséd volt, és ifjan Párizsban élhettél, bárhova vetődj életed során, Párizs veled marad mindig, mert Párizs vándorünnep" - írta 1950-ben Hemingway barátjának. Ez a vallomás dióhéjban mindent elárul az első kisregényéről, amely már csak az író halála után jelent meg. A naplószerű, őszintesége miatt megkapó, kedvesen önirónikus, szórakoztatóan tanulságos visszaemlékezésből megismerjük a pályakezdő fiatalembert, az induló írót. A húszas években Párizsban élt amerikai művészek, az irodalmat pártoló hölgyek, a Szajna-parti horgászok és utcai könyvárusok társaságában kibontakozik előttünk az élményre, érdemes nyersanyagra vadászó ifjú Hemingway alakja, amelyben már felismerjük az irodalomba később berobbant híres írót. Azt, aki mindig tényekre, tapasztalatokra, valós emberi mozzanatokra, igaz részletekre építette érett regényeit. De izgalmas bepillantani a két háború közötti francia főváros mozgalmas életébe, "beleszagolni" az akkori szellemi élet pikáns levegőjébe is. A Tavaszi zuhatag című kisregény szintén a próbálkozások, az irodalmi összetűzések, sértődések emlékét idézi fel. Ez a mulatságos pamflet fiatalos hévvel, kíméletlenül és egy cseppet igazságtalanul, de mindenképpen szórakoztatóan csipkedi meg az író akkori mestereit. Az irodalmi sznobizmust és kifinomult álintellektualizmust pedig teljes joggal teszi nevetségessé. S mindezt olyan szellemes nyelvi-stiláris bravúrral, amely megörvendezteti az ilyesféle csemegére vágyó olvasót.

Ernest Hemingway - Szigetek ​az Áramlatban
Thomas ​a II. világháború zajában a brit koronához tartozó Bahamákon talál nyugalmat. Három fia, Tom, David és Andrew meglátogatják őt. A nyár, a tenger, a halászat csodálatos élmény, s bár a fiúk féltestvérek, mégis nagyon szeretik egymást. Amikor elutaznak, apjuk csak akkor döbben rá, hogy mennyire üres lett a ház nélkülük. A háború mindeddig elkerülte a szigetet, azonban amikor a fiatalabb Thomas úgy dönt, hogy beáll a légierőhöz és vadászpilóta lesz, minden gyökeresen megváltozik.

Ernest Hemingway - Winner ​Take Nothing
Ernest ​Hemingway's first new book of fiction since the publication of "A Farewell to Arms" in 1929 contains fourteen stories of varying length. Some of them have appeared in magazines but the majority have not been published before. The characters and backgrounds are widely varied. "A Clean, Well-Lighted Place" is about an old Spanish Beggar. "Homage to Switzerland" concerns various conversations at a Swiss railway-station restaurant. "The Gambler, the Nun, and the Radio" is laid in the accident ward of a hospital in Western United States, and so on. Ernest Hemingway made his literary start as a short-story writer. He has always excelled in that medium, and this volume reveals him at his best.

Ernest Hemingway - A ​Farewell to Arms
In ​1918 Ernest Hemingway enlisted to fight in the "war to end all wars". He volunteered for ambulance service in ltaly, was wounded and twice decorated. Out of his experiences came A Farewell to Arms. In an unforgettable depiction of war, Hemingway recreates the fear, the comradeship, the courage of his young American volunteers and the men and women he encounters along the way with conviction and brutal honesty. A love story of immense drama and uncompromising passion, A Farewell to Arms is a testament to Hemingway's unique and unflinching view of the world and the people around him.

Ernest Hemingway - The ​Snows of Kilimanjaro and Other Stories
Returning ​from a Kenyan safari in 1932, Ernest Hemingway quickly devised a literary trophy to add to his stash of buffalo hides and rhino horns. To this day, Green Hills of Africa seems an almost perverse paean to the thrills of bloodshed, in which the author cuts one notch after another in his gun barrel and declares, "I did not mind killing anything." Four years later, however, Hemingway came up with a more accomplished spin on his African experiences--a pair of them, in fact, which he collected with eight other tales in The Snows of Kilimanjaro. The title story is a meditation on corruption and mortality, two subjects that were already beginning to preoccupy the 37-year-old author. As the protagonist perishes of gangrene out in the bush, he recognizes his own failure of nerve as a writer: Now he would never write the things that he had saved to write until he knew enough to write them well. Well, he would not have to fail at trying to write them either. Maybe you could never write them, and that was why you put them off and delayed the starting. Well he would never know, now. In the story, at least, the hero gets some points for stoic acceptance, as well as an epiphanic vision of Kilimanjaro's summit, "wide as all the world, great, high, and unbelievably white in the sun." (The movie version is another matter: Gregory Peck makes it back to the hospital, loses a leg, and is a better person for it.) But Hemingway's other great white hunter, in "The Short Happy Life of Francis Macomber," is granted a less dignified exit. This time the issue is cowardice, another of Papa's bugaboos: poor Francis is too wimpy to face down a wounded lion, let alone satisfy his treacherous wife in bed. Yet he does manage a last-minute triumph before dying--an absolute assertion of courage--which makes the title a hair less ironic than it initially seems. No wonder these are two of the highest-caliber (so to speak) tales in the Hemingway canon. --Bob Brandeis

Ernest Hemingway - Afrikai ​vadásznapló
A ​huszadik századi amerikai irodalom egyik legmarkánsabb személyiségének könyve voltaképpen nem is napló a szó szoros és megszokott értelmében. Inkább riport, azaz beszámoló egy nagy afrikai kuduvadászatról és mindarról, ami az írót és vadásztársait a vadászat alatt foglalkoztatta: irodalomról, férfiasságról, vadászszerencséről, vadászlélektanról, egyszóval, ami Hemingway számára a teljes életet jelentette. Sokat emlegetett és tudatosan vállalt antiintellektualizmusának is hangot ad ebben a különös könyvben, mely minden mondatában, minden, szinte lényegtelennek tűnő epizódjában az író már-már harsogó életszeretetét hirdeti. Ez sugárzik minden sorából: ahogyan régi párizsi irodalmi pletykákat idézget, ahogyan szájához emeli sokadik whiskyspoharát, ahogyan elgyönyörködik egy bennszülött vadász izmainak harmóniájában, ahogyan fegyverét tisztogatja, ahogyan az afrikai erdő hangjait figyeli, s ahogyan nemes, egyenrangú ellenfélnek tekinti a vadat, de ahogy bosszankodik, kicsinyeskedik, ugratja társait, megéli kudarcait; egyszóval megrajzolja önarcképét.

Ernest Hemingway - A ​folyón át a fák közé
Hemingway ​1950-ben megjelent regényének címe az amerikai polgárháború tábornokának, Stonewall Jacksonnak utolsó szavait idézi - és ez a furcsa, kései könyv maga is búcsú, leltár, végső összegzés. Hőse, Richard Cantwell ezredes Hemingway korábbi hőseinek öregedő mása. Emlékek, álmok, a jelenvaló, két háború hadszínterei keverednek a párbeszédekben és belső monológokban, miközben az ezredes autón Velencébe utazik, hogy találkozzék szerelmével, aztán csónakon, vadvizeken, kacsavadászatra indul. Mi változott a világban, mi maradt meg az embernek - erre keres választ a főhős, aki még egyszer végigtekint élete tájain, mígnem szimbolikus útjai végén fölmagasodik a halál. A búcsú azonban Hemingwaynél itt sem beletörődés: két évvel e regény után írta meg az Az öreg halász és a tengert.

Ernest Hemingway - For ​Whom the Bell Tolls
One ​of the greatest novels which our troubled age will produce. _Observer_ High in the pine forests of the Spanish Sierra, a guerrilla band prepares to blow up a vital bridge. Robert Jordan, a young American volunteer, has been sent to handle the dynamiting. There, in the mountains, he finds the dangers and the intense comradeship of war. And there he discovers Maria, a young woman who has escaped from Franco's rebels. For Whom the Bell Tolls is Hemingway's finest novel, a passionate evocation of the pride and the tragedy of the Civil War that tore Spain apart. The best book Hemingway has written. _New York Times_

Ernest Hemingway - The ​Old Man and The Sea
Set ​in the Gulf Stream off the coast of Havana, Hemingway's magnificent fable is the tale of an old man, a young boy and a giant fish. This story of heroic endeavour won Hemingway the Nobel Prize for Literature. It stands as a unique and timeless vision of the beauty and grief of man's challenge to the elements.

Ernest Hemingway - A ​Kilimandzsáró hava
A ​szív dobbanását is megállító feszes, remekbe szabott történetek szerelemről, halálról, tisztességről. A válogatás címadó darabja Hemingway legismertebb, különös hangulatú novellája, amit maga az író is egyik legjobb írásának tartott. A könyvből nagy sikerű film is készült, Gregory Peckkel a főszerepben. Henry, a híres író - akiben magát a szerzőt sejthetjük - sebesülten fekszik Afrika elhagyatott vidékén. Csak felesége és helyi kísérője van vele, autójuk lerobbant, a segítség kétséges. A férfi lába már üszkösödik. Még néhány nap, és orvosi ellátás nélkül biztosan nem éli túl a kalandot. Míg a betegszállító repülőgépre várnak, a kétségbeesését whiskeybe fojtó író emlékezetében leperegnek életének legfontosabb eseményei. A halál közelségében megérti a leopárd titkát: miért is fekszik több ezer méter magasban, megfagyva a Kilimandzsáró tetején... A kötetben A bokszoló, és A fehér elefánt formájú hegyek mellett helyet kapott még egy másik briliáns afrikai novella, a Francis Macomber rövid boldogsága is. A hobbivadász Macomber háromszor hibázik. Először: elfut a megsebesített oroszlán elől. Másodszor: nem érti, miért nem szabad a sebzett oroszlánt pusztulni hagyni. Harmadszor: arra kéri kísérőjét, Wilsont, a hivatásos vadászt, hogy hallgasson gyávaságáról. Ezeket "egyszerűen nem teheti meg az ember", gondolja Wilson. Másnap azonban fordulat következik, megvalósul Francis Macomber rövid boldogsága. Megtanulja a törvényt, habozás nélkül a sebesült kafferbivaly után megy a bozótba. A beteljesülés a halálát hozza, Macomber mégis elérte, amit elérhetett. Élete nagy pillanatában férfi volt. Hemingway-nek halála óta változatlan az értékelése: a 20. század egyik legnagyobb regényírója, és talán ő a legnagyobb novellistája. Könyvmolyképző Kiadó, 2007

Ernest Hemingway - Men ​Without Women
CLASSIC ​SHORT STORIES FROM THE MASTER OF AMERICAN FICTION First published in 1927, Men Without Women represents some of Hemingway's most important and compelling early writing. In these fourteen stories, Hemingway begins to examine the themes that would occupy his later works: the casualties of war, the often uneasy relationship between men and women, sport and sportsmanship. In "Banal Story," Hemingway offers a lasting tribute to the famed matador Maera. "In Another Country" tells of an Italian major recovering from war wounds as he mourns the untimely death of his wife. "The Killers" is the hard-edged story about two Chicago gunmen and their potential victim. Nick Adams makes an appearance in "Ten Indians," in which he is presumably betrayed by his Indian girlfriend, Prudence. And "Hills Like White Elephants" is a young couple's subtle, heartwrenching discussion of abortion. Pared down, gritty, and subtly expressive, these stories show the young Hemingway emerging as America's finest short story writer.

Ernest Hemingway - Le ​vieil homme et la mer
Poisson, ​dit le vieux, poisson faut que tu meures. De toute façon. Tu veux que je mure aussi? On n'arrive à rien comme ça, pena-t-il. Sa bouche était trop sèche pour parler, mais il ne pouvait atteindre sa bouteille. Cette fois, faut que je l'amène. Je tiendrai pas longtemps à ce train-là. Mais si, tu tiendras, se dit-il à lui-même. Tu tiendras jusqu'au bout. Au cercle suivant, il s'en fallut de peu qu'il ne l'attrapât. Mais le poisson se redressa encore et s'éloigna lentement. Tu veux ma mort, poisson, pensa le vieux. C'est ton droit. Camarade, je n'ai jamais rien vu de plus grand, ni de plus noble, ni de plus calme, ni de plus beau que toi. Allez, vas-y, tue-moi. Ça m'est égal lequel de nous deux qui tue l'autre. Qu'est-ce que je raconte? pensa-t-il. Voilà que je déraille.

Kollekciók