Ajax-loader

Ernest Hemingway könyvei a rukkolán


Ernest Hemingway - Veszélyes ​nyár
1959 ​nyarán Ernest Hemingway elfogadta a Life című nagy példányszámú amerikai képes hetilap felkérést, hogy írjon riportot vagy cikket a spanyolországi bikaviadalokról - folytassa mintegy a Halál délután-t, mutassa be az olvasóknak, hogy ma, 1959-ben hol tart a bikaviadal sportja. Az 1959-es idény azért ígérkezett különösképpen alkalmasnak erre, mert Hemingway kedvence, Antonio Ordónez, ez a karcsú, szoborszerűen szép, hajlékony testű és biztos kezű, vakmerően és szenvedélyesen vívó fiatalember ezen a nyáron indult harcba a dicsőségért: párviadalra hívta ki sógorát, Luis Miguel Dominguínt, aki hat évvel volt csak idősebb Antoniónál, mégis bronzszobor áll már a saját birtoka udvarán, és olyan nagy sztár volt, annyi pénzt keresett a bikákkal, hogy már esztendők óta visszavonult életet élt. Hemingway beleveti magát a munkába. Ordónez csapatával járja a forró, nyári országutat, részt vesz az életükben, a matador öltöztetésének szent szertartásán, a viadal utáni nagy, felszabadult vacsorákon, ott van, amikor a bikákat válogatják, a kardokat köszörülik, és az orvossal együtt érkezik futva a kötözőhelyre, ha a bika szarva egy óvatlan pillanatban a matadorba fúródik. Újra riporter lesz. Újra hagyja magát elragadtatni a bikaviadal mitológiájától, elmerül a bajtársiasság, a férfibarátság titkolt érzelmességében, az állandó életveszély mámoros felfokozottságában. A Life eredetileg körülbelül kétéves cikket rendelt Hemingwaytől, ő a tizenkétszeresét szállította. Életében csak két részlet jelent meg belőle. Nem aratott sikert, s meg is tiltotta végrendeletében, hogy könyv alakban megjelenjék.

Ernest Hemingway - Halál ​délután
Hemingway ​1932-ben közreadott munkája: szakkönyv. A tényekre kíváncsi olvasó a részletes és tudós elemzésből pontosan megismerheti a "valódi spanyol bikaviadalt", sőt, a mellékelt szótárból még a szakkifejezéseket is megtanulhatja. A könyv, természetesen, jóval többet is ad ennél: Hemingway esztétikájának, etikájának, életfilozófiájának legtisztább, legtömörebb összegzését. A "tanítást" azonban nem a tételekben kell keresnünk, hanem mindenekelőtt abban a módszerben, ahogyan a nagy író anyagát feldolgozza - egyszerűen, szakszerűen, és mégis (vagy épp ezért!) költőien. A bikaviadal nem sport a szó angolszász értelmében, azaz nem egyenlő esélyű vetélkedés a bika és az ember között, erre még csak kisérlet sem történik. Inkább tragédia, amelyben a bika halálát játssza, jól vagy kevésbé jól, a résztvevő bika és ember, és ebben a tragédiában az emberre veszély, a bikára biztos halál vár.

Ernest Hemingway - Az ​öreg halász és a tenger / Elbeszélések
Hemingway ​életművének tanulsága egyetlen mondatba tömöríthető. „Az ember nem arra született, hogy legyőzzék – az embert el lehet pusztítani, de legyőzni nem lehet soha.” Az embernek, ha ember akar maradni, szembe kell szállnia a fenyegetésekkel: fasisztákkal a spanyol hegyekben, oroszlánokkal Afrikában, cápákkal a nyílt tengeren. Hemingway erkölcskódexének legfőbb parancsa a bátorság és a helytállás, ha ez látszólag hiábavalónak bizonyul is. A legtiltottabb magatartás pedig a gyávaság és a meghátrálás, történjék bár a legreménytelenebb helyzetből. Ma már bizonyos, hogy Ernest Hemingway a huszadik század legkiválóbb prózaíróinak egyike. Művészete, mely legtisztábban talán éppen elbeszéléseiben kristályosodik ki, a modern próza történetében vízválasztó jelentőségű. Iskolát teremtett az utána következő írónemzedék jó része számára; de hatása alól azok sem mentesek egészen, akik a huszadik századi irodalom más lehetőségei felé, más útjaira indultak. A könyvben megtalálható művek: - Az öreg halász és a tenger - Indián tábor - Bérgyilkosok - Ötven rongy - Wyomingi bor - Francis Macomber rövid boldogsága - A Kilimandzsáró hava - Aki nem adja meg magát

Ernest Hemingway - Vándorünnep
A ​Vándorünnep az író posztumusz kötete, melyben ifjúkora egyik nagy élményét, az "elveszett nemzedék" húszas évekbeli Párizsát idézi fel. A laza visszaemlékezésfűzér feleleveníti a feledhetetlen város hangulatát, a dohányfüstben pácolódó Café des Amateurs jellegzetes bűzét, a lovas tartálykocsik dübörgését, a hazafelé vezető út kis üzleteit, kereskedőit, újságárusait, a hotelt, ahol Verlaine meghalt, s amelynek legfelső emeletén maga az író lakott és dolgozott. "Enyém egész Párizs, de én a füzetemé meg a ceruzámé vagyok" - írja Hemingway. A későbbi világsikerű könyvek alkotója feldolgozandó nyersanyagként szemléli az őt körülvevő világot, az "amerikai kolónia" figuráit, kiváló portrékat rajzolva többek közt Gertrude Steinről, Ezra Poundról, Ford Madox Fordról, s kiváltképp Scott Fitzgeraldról.

Ernest Hemingway - Elbeszélések
Hemingway ​életművének tanulsága egyetlen mondatba tömöríthető. "Az ember nem arra született, hogy legyőzzék - az embert el lehet pusztítani, de legyőzni nem lehet soha." Az embernek, ha ember akar maradni, szembe kell szállnia a fenyegetésekkel: fasisztákkal a spanyol hegyekben, oroszlánokkal Afrikában, cápákkal a nyílt tengeren. Hemingway erkölcskódexének legfőbb parancsa a bátorság és a helytállás, ha ez látszólag hiábavalónak bizonyul is. A legtiltottabb magatartás pedig a gyávaság és a meghátrálás, történjék bár a legreménytelenebb helyzetből. Jack, a bokszoló, Manuel, a kiöregedett torreádor és a többiek ezt a tanítást példázzák. Ma már bizonyos, hogy Ernest Hemingway a huszadik század legkiválóbb prózaíróinak egyike. Művészete, mely legtisztábban talán éppen elbeszéléseiben kristályosodik ki, a modern próza történetében vízválasztó jelentőségű. Iskolát teremtett az utána következő írónemzedék jó része számára; de hatása alól azok sem mentesek egészen, akik a huszadik századi irodalom más lehetőségei felé, más útjaira indultak.

Ernest Hemingway - Művei 1-6
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - Indián tábor
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - The First Forty-Nine Stories (angol)
A collection of Hemingway's first forty-nine short stories, featuring an introduction by the author and lesser known as well as familiar tales, including 'Up in Michigan', 'Fifty Grand', and 'The Light of the World', and The Snows of Kilimanjaro, Winner Take Nothing and Men Withour Women collections.

Ernest Hemingway - The First Forty-Nine Stories (angol)
A collection of Hemingway's first forty-nine short stories, featuring a brief introduction by the author and lesser known as well as familiar tales, including 'Up in Michigan', 'Fifty Grand', and 'The Light of the World', and the Snows of Kilimanjaro, Winner Take Nothing' and Men Without Women collections.

Ernest Hemingway - Szerelemben, háborúban
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - By-Line
From his early work as a correspondent for the Toronto Star in Europe during the 1920s, through his inimitable articles for Esquire and his first-hand reports of the Spanish Civil War, to the mellow, ironic chronicle of his last African adventures, few correspondents have produced a more impressive body of work.

Ernest Hemingway - A ​Farewell to Arms
In ​1918 Ernest Hemingway enlisted to fight in the "war to end all wars". He volunteered for ambulance service in ltaly, was wounded and twice decorated. Out of his experiences came A Farewell to Arms. In an unforgettable depiction of war, Hemingway recreates the fear, the comradeship, the courage of his young American volunteers and the men and women he encounters along the way with conviction and brutal honesty. A love story of immense drama and uncompromising passion, A Farewell to Arms is a testament to Hemingway's unique and unflinching view of the world and the people around him.

Ernest Hemingway - Gazdagok ​és szegények
Hemingway ​új regénye Floridában játszódik, azon a földön, amelyet a filmekből mint az örök napfény, a könnyű élet és a nagyvilági szórakozások színterét ismerünk. Hemingway ennek a világnak sötét, hátborzongató oldalát ismerteti meg vetünk, tündöklő és sokszor visszataszító vonások egymásbasűrítésével. Keserű, vad írás, a floridai és kubai bárokba, a fény és gazdagság árnyékában meghúzódó, koncra leső, nehezen tengődő és épp ezért az erkölcs fényűzését nem ismerő halászok és csempészek világába vezet. Az emberélet olcsó errefelé, a /as bárkákon italt, dugárut és embereket csempésznek, a parti kocsmákban folyik a bor és a vér. Gyilkosságok, lövöldözések, bankrablás, csempészüldözés, férfiéhes, társaságbeli hölgyek szerelmei és tengernyi ital tarkítják a történetet, amely a floridai gazdagok és nincstelenek ellentétéről szól. Hőse a nincstelenek táborába tartozik, bár van háza és motoros hajója. Bármire hajlandó, csak egyre nem: nem tűri, hogy családja éhezzék, amíg mások jóllakhatnak. Szembeszáll a társadalommal, nem kímél senkit, legkevésbbé önmagát. A magyar közönség megszereti majd ezt a szenvedélyes, szókimondó, vadul hiteles Hemingway-regényt is. A fordítás Kassai Zoltán hű és erőteljes munkája.

Ernest Hemingway - Across ​the River and into the Trees
In ​the fall of 1948, Ernest Hemingway made his first extended visit to Italy in thirty years. His reacquaintance with Venice, a city he loved, provided the inspiration for Across the River and into the Trees, the story of Richard Cantwell, a war-ravaged American colonel stationed in Italy at the close of the Second World War, and his love for a young Italian countess. A poignant, bittersweet homage to love that overpowers reason, to the resilience of the human spirit, and to the worldweary beauty and majesty of Venice, Across the River and into the Trees stands as Hemingway's statement of defiance in response to the great dehumanizing atrocities of the Second World War. Hemingway's last full-length novel published in his lifetime, it moved John O'Hara in The New York Times Book Review to call him "the most important author since Shakespeare."

Ernest Hemingway - Francis ​Macomber rövid boldogsága / A Kilimandzsáró hava
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - The ​Killers / A bérgyilkosok
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ernest Hemingway - Green ​Hills of Africa
His ​second major venture into nonfiction (after Death in the Afternoon, 1932), Green Hills of Africa is Ernest Hemingway's lyrical journal of a month on safari in the great game country of East Africa, where he and his wife Pauline journeyed in December of 1933. Hemingway's well-known interest in -- and fascination with -- big-game hunting is magnificently captured in this evocative account of his trip. In examining the poetic grace of the chase, and the ferocity of the kill, Hemingway also looks inward, seeking to explain the lure of the hunt and the primal undercurrent that comes alive on the plains of Africa. Yet Green Hills of Africa is also an impassioned portrait of the glory of the African landscape, and of the beauty of a wilderness that was, even then, being threatened by the incursions of man. Hemingway's rich description of the beauty and strangeness of the land and his passion for the sport of hunting combine to give Green Hills of Africa the freshness and immediacy of a deeply felt personal experience that is the hallmark of the greatest travel writing.

Ernest Hemingway - Death ​in the Afternoon
Still ​considered one of the best books ever written about bullfighting, "Death in the Afternoon" is an impassioned look at the sport by one of its true aficionados. It reflects Hemingway's conviction that bullfighting was more than mere sport and reveals a rich source of inspiration for his art. The unrivaled drama of bullfighting, with its rigorous combination of athleticism and artistry, and its requisite display of grace under pressure, ignited Hemingway's imagination. Here he describes and explains the technical aspects of this dangerous ritual and "the emotional and spiritual intensity and pure classic beauty that can be produced by a man, an animal, and a piece of scarlet serge draped on a stick." Seen through his eyes, bullfighting becomes a richly choreographed ballet, with performers who range from awkward amateurs to masters of great elegance and cunning. A fascinating look at the history and grandeur of bullfighting, "Death in the Afternoon" is also a deeper contemplation of the nature of cowardice and bravery, sport and tragedy, and is enlivened throughout by Hemingway's sharp commentary on life and literature.

Ernest Hemingway - Le ​vieil homme et la mer
Poisson, ​dit le vieux, poisson faut que tu meures. De toute façon. Tu veux que je mure aussi? On n'arrive à rien comme ça, pena-t-il. Sa bouche était trop sèche pour parler, mais il ne pouvait atteindre sa bouteille. Cette fois, faut que je l'amène. Je tiendrai pas longtemps à ce train-là. Mais si, tu tiendras, se dit-il à lui-même. Tu tiendras jusqu'au bout. Au cercle suivant, il s'en fallut de peu qu'il ne l'attrapât. Mais le poisson se redressa encore et s'éloigna lentement. Tu veux ma mort, poisson, pensa le vieux. C'est ton droit. Camarade, je n'ai jamais rien vu de plus grand, ni de plus noble, ni de plus calme, ni de plus beau que toi. Allez, vas-y, tue-moi. Ça m'est égal lequel de nous deux qui tue l'autre. Qu'est-ce que je raconte? pensa-t-il. Voilà que je déraille.

Ernest Hemingway - The ​Complete Short Stories of Ernest Hemingway
The ​Complete Short Stories of Ernest Hemingway will stand as the definitive collection by the man whose craft and vision remains an enduring influence on generations of readers and writers.

Ernest Hemingway - In ​einem andern Land
Hem­ing­ways ​hi­er vor­liegen­der berühmter Ro­man «A Farewell to Arms» er­schien 1929. Er ist ein dich­ter­isch­er Nieder­schlag sein­er Er­leb­nisse im Er­sten Weltkrieg und erzählt die Geschichte ein­er hin­ter der Front auf­blühen­den Liebe zwis­chen ein­er Kranken­schwest­er und einem Of­fizier. Die Verbindung von männlich emp­fun­den­em Fron­ter­leb­nis und zartester Ver­hal­tenheit des Eros, die Hem­ing­way hi­er gelang, schuf ein nun schon fast klas­sisch gewor­denes Meis­ter­werk.

Ernest Hemingway - The ​First Forty-Nine Stories
From ​Ernest Hemingway's Preface: 'There are many kinds of stories in this book. I hope you will find some that you like- In going where you have to go, and doing what you have to do, and seeing what you have to see, you dull and blunt the instrument you write with. But I would rather have it bent and dulled and know I had to put it on the grindstone and hammer it into shape and put a whetstone to it, and know that I had something to write about, than to have it bright and shining, and nothing to say, or smooth and well-oiled in the closet, but unused.'

Ernest Hemingway - Különös ​társaság
Részlet ​a könyvből: Cohn Róbert középsúlyú ökölvívóbajnak volt Princetonban. Számomra nem sokat jelent az ökölvívó szó; de Cohn számára rendkívül sokat jelentett. Valójában fütyült a bokszra; lelke mélyén szörnyűségnek tartotta az ökölviaskodást, de példátlan szorgalommal és kitartással sajátította el fogásait, hogy kipótolja veleszületett félszegségét és alsóbbrendűségi komplexumát. Ez azért fejlődött ki benne, mert Princetonban mint zsidót kezelték. Az a tudat, hogy ezentúl leütheti azt, aki vele szemtelenkedik némileg megnyugtatta. De félszegségből s mivel rendes fiú volt, csak ringben boxolt. Spider Kelley legjobb tanítványa volt. Spider Kelley minden növendékét pehelysúlyban képezte ki, akár százöt fontot nyomott, akár kétszázötöt. Cohn számára remek iskola volt ez. Hihetetlenül fürge volt. Addig-addig ügyeskedett, amíg Spider leütötte s jóvátehetetlenül szétlapította az orrát. Cohn ettől kezdve még jobban utálta az ökölvívást, de elégedett volt, orra is jobbat mutatott. Az utolsó esztendőben, melyet Princetonban töltött, pápaszemet viselt és naphosszat olvasott. Osztálytársai rá sem ismertek később. Még arra sem emlékeztek, hogy középsúlyú ökölvívó-bajnok volt.

Ernest Hemingway - The ​Fifth Column
Hemingway's ​only play, The Fifth Column, was written under shell-fire in a Madrid hotel in the heat of the Spanish Civil War. It deals with a strong man's struggle to choose between the woman he loves and fight he belives in. Here is the characteristic Hemingway hero in one of his most tragic roles.

Ernest Hemingway - Men ​Without Women
CLASSIC ​SHORT STORIES FROM THE MASTER OF AMERICAN FICTION First published in 1927, Men Without Women represents some of Hemingway's most important and compelling early writing. In these fourteen stories, Hemingway begins to examine the themes that would occupy his later works: the casualties of war, the often uneasy relationship between men and women, sport and sportsmanship. In "Banal Story," Hemingway offers a lasting tribute to the famed matador Maera. "In Another Country" tells of an Italian major recovering from war wounds as he mourns the untimely death of his wife. "The Killers" is the hard-edged story about two Chicago gunmen and their potential victim. Nick Adams makes an appearance in "Ten Indians," in which he is presumably betrayed by his Indian girlfriend, Prudence. And "Hills Like White Elephants" is a young couple's subtle, heartwrenching discussion of abortion. Pared down, gritty, and subtly expressive, these stories show the young Hemingway emerging as America's finest short story writer.

Ernest Hemingway - Aki ​nem adja meg magát / The Undefeated
Hemingway ​tömör, dinamikus, lényegre szorítkozó prózája kétnyelvű kiadásban ideális olvasmány az angolul tanulóknak, mert a fordítás segítségével még a kezdők vagy középhaladók is könnyen megérthetik az angol szöveget. De a magyarul tanuló külföldiek számára is hasznos lehet ez a könyv, mert Hemingway segítségével, ha nem is olyan könnyen, de viszonylag fájdalommentesen fognak megbirkózni nyelvünkkel. Azok pedig, akik jól tudnak angolul (és magyarul is) bilingvis könyvben kileshetik a műfordító - jelen esetben Réz Ádám - műhelytitkait.

Ernest Hemingway - The ​Old Man And The Sea
Set ​in the Gulf Stream off the coast of Havana, Hemingway's magnificent fable is the tale of an old man, a young boy and a giant fish. This story of heroic endeavour won Hemingway the Nobel Prize for Literature. It stands as a unique and timeless vision of the beauty and grief of man's challenge to the elements.

Ernest Hemingway - Der ​Sieger geht leer aus
Die ​Geschichten dieses Bandes berichten von Menschen und Vorgängen, die jedem von uns begegnen können: Flüchtige, doch intensiv gelebte Augenblicke des Glücks und der Erprobung, die sich von langen Spannen der Entbehrung und Erwartung abheben, werden mit kaltblütiger Wahrhaftigkeit aufs Wesentliche konzentriert - zu klassischen Erfahrungen des männlichen Bewußtseins.

Alice Adams - Amy Bloom - John Cheever - Ernest Hemingway - A. M. Homes - Andrea Lee - Joyce Carol Oates - Edna O'Brien - Julie Orringer - James Purdy - Graham Swift - John Updike - David Foster Wallace - Fay Weldon - Poolside
Poolside ​is a waterproof collection of fourteen stories about the satisfactions (and tribulations) of swimming lessons, summer scenes at club pools, chance encounters at the rec center-and just plain floating. The perfect companion for a day of dipping and people watching, Poolside is as necessary as sunscreen for achieving maximum poolside bliss. Poolside features internationally acclaimed authors Alice Adams, John Updike, Joyce Carol Oates, David Foster Wallace, Ernest Hemingway, John Cheever, and AM Homes, as well as emerging voices such as Julie Orringer and Andrea Lee.

Ernest Hemingway - Fiesta ​(német)
Ernest ​Hemingways frühester Roman „Fiesta“ aus dem Jahre 1926 ist der „verlorenen Generation“ des Ersten Weltkrieges gewidmet. Die Figuren dieses Romans leben unter der heißen sonne Frankreichs und Spaniens als Außenseiter des bürgerlichen Lebens, nachdem sie den Krieg überlebt haben, den ihre Väter verursachten. Hemingways Gestalten erfahren ein Leben in hektischer Buntheit, dessen Fragwürdigkeit sich in der letztlichen Einsamkeit der Menschen offenbart. Durch die Erlebnisse an der Front vom Tod körperlich und seelisch gezeichnet, haben sie mit der Unfähigkeit zu lieben ihre Zukunft verloren.

Ernest Hemingway - The ​Torrents of Spring
An ​early gem from the greatest American writer of the twentieth century First published in 1926, The Torrents of Spring is a hilarious parody of the Chicago school of literature. Poking fun at that "great race" of writers, it depicts a vogue that Hemingway himself refused to follow. In style and substance, The Torrents of Spring is a burlesque of Sherwood Anderson's Dark Laughter, but in the course of the narrative, other literary tendencies associated with American and British writers akin to Anderson -- such as D. H. Lawrence, James Joyce, and John Dos Passos -- come in for satirical comment. A highly entertaining story, The Torrents of Spring offers a rare glimpse into Hemingway's early career as a storyteller and stylist.

Ernest Hemingway - A ​Moveable Feast
Published ​posthumously in 1964, A Moveable Feast remains one of Ernest Hemingway's most beloved works. Since Hemingway's personal papers were released in 1979, scholars have examined and debated the changes made to the text before publication. Now this new special restored edition presents the original manuscript as the author prepared it to be published. Featuring a personal foreword by Patrick Hemingway, Ernest's sole surviving son, and an introduction by the editor and grandson of the author, Seán Hemingway, this new edition also includes a number of unfinished, never-before-published Paris sketches revealing experiences that Hemingway had with his son Jack and his first wife, Hadley. Also included are irreverent portraits of other luminaries, such as F. Scott Fitzgerald and Ford Madox Ford, and insightful recollections of his own early experiments with his craft. Sure to excite critics and readers alike, the restored edition of A Moveable Feast brilliantly evokes the exuberant mood of Paris after World War I and the unbridled creativity and unquenchable enthusiasm that Hemingway himself epitomized.

Kollekciók