Ajax-loader

Virginia Woolf könyvei a rukkolán


Orlando
elérhető
77

Virginia Woolf - Orlando
Orlando, ​a költői hajlandóságú, gyönyörű nemesifjú az Erzsébet-kori Angliában látta meg a napvilágot. Életében szerepet kap Shakespeare, kalandjai során megismerkedik és kapcsolatba kerül egy szép, de csapodár orosz hercegnővel, magával a királynővel, a nagy Erzsébettel, a londoni alvilág számos tagjával, egy előkelő román hölggyel, a török szultánnal, egy csapat vándorcigánnyal. Törökországban nemet vált, majd Angliába hazatérve átcsöppen a XVIII. századba s a korabeli irodalmi szalonokba. A század nem nyeri el a tetszését, átvált a XIX.-be – mind közül a legálszentebbe, a dagályos építészet, a krinolinok és a jegygyűrűk világába. Férjhez megy, s végre kiadják több száz éven át készült remekművét, egy hosszú költeményt. Utoljára a XX. században látjuk, hever az ősi otthon tölgyfája alatt, próbál rendet tenni sokféle megtestesülése között, s várja haza férjét, a hajóskapitányt – akiről talán csak az utolsó pillanatban derül ki, hogy férfi-e valóban. Különös, szertelen, merész regény – tónusa néha elbűvölő, néha infantilis, aztán maróan szatirikus meg egészen személyes is, s mintha azt üzenné, mindnyájan androgünök vagyunk, s nem mindig tőlünk függ, hogy melyik „nemünk” dominál. Az első angol kiadást az írónő szerelme-barátnője, Vita Sackville-West férfiruhás fotói díszítették. Virginia Woolf (1882–1941) a modern angol próza, a lélektani regény, a tudatfolyam-technika egyik megteremtője és legnagyobb hatású művelője, a Bloomsbury-kör nevű irodalmi csoport alapítója, amelyben a XX. század első felének legjelesebb angol művészei és tudósai (T. S. Eliot, E. M. Forster, Lytton Strachey, J. M. Keynes) tevékenykedtek. Fontosabb regényei: Mrs. Dalloway (1925), A világítótorony (1927), Orlando (1928), Hullámok (1931), Felvonások között (1941). Forrás: http://www.europakiado.hu/index.php?l=h&s=3&n=519

Virginia Woolf - Mrs ​Dalloway in Bond Street & other stories / Mrs. Dalloway a Bond Streeten és más elbeszélések
Virginia ​Woolf, a modern próza egyik úttörője első művei megjelenése után egyre merészebb elbeszéléstechnikai kísérletekbe kezdett. Egyik fő célja az volt, hogy az élmény folytonos áramát, a jellem és a külső körülmények meghatározhatatlan voltát adja vissza. Foglalkoztatta az idő érzékelésének kettőssége is: az ember számára az idő egyfelől különálló pillanatok egymásutánja, másfelől évek, évszázadok folyama. Az 1920-as évek elejétől kezdve az egyéni létezésben megtapasztalt jelen és múló idő éppúgy visszatérő témája lett, mint a szereplők időtudata. Woolf elbeszéléseinek nincs hagyományos „meseszövése”, csak egy sor látszólag jelentéktelen részlet egymásutánját látjuk, amelyek azonban váratlanul az igazság hordozói lesznek, egy „titkos” történet elemeit alkotják, amelyek jobban lekötik az olvasót, mint egy konvencionális történet. Virtuóz írástechnikáját számos költői eszköz gazdagítja, például a vissza-visszatérő képek használata, a cselekmény idejének sajátos összesűrítése. Az így létrehozott forma az irodalmi modernség egyik legnagyobb teljesítményének bizonyult, amit remekül példáz kötetünk három rövid elbeszélése is.

Virginia Woolf - A ​Room of One's Own / Three Guineas
"A ​Room of One's Own", based on a lecture given at Girton College Cambridge, is one of the great feminist polemics, ranging in its themes from Jane Austen and Charlotte Bronte to the silent fate of Shakespeare's gifted (imaginary) sister and the effects of poverty and sexual constraint on female creativity. "Three Guineas" was published almost a decade later and breaks new ground in its discussion of men, militarism and women's attitudes towards war. These two pieces reveal Virginia Woolf's fiery spirit and sophisticated wit and confirm her status as a highly inspirational essayist.

Virginia Woolf - A ​pille halála
Virginia ​Woolf kritikusként kezdte irodalmi pályafutását, és az esszé műfaja - ez a nagyon rugalmas és Angliában kiváltképpen népszerű műfaj, amelybe a majdnem novellától a tárgyszerű kritikáig, sőt a tudományos értekezésig minden belefér - állandó társa volt a regényírónak: esszékben készült fel szellemileg egy-egy regénye megírására, és esszékben pihente ki a megírás fáradalmait, nem utolsósorban pedig esszékben csapódtak le az állandó olvasás élményei. Mert Woolf szenvedélyesen olvasott, és még írók közt is egészen kivételes érzékenysége volt a befogadásra, és érzéke arra, hogy élményeit megossza másokkal. De nem csak érzékeny volt, hanem hallatlanul okos is. Néhány - kötetünkben is szereplő - írás a modern regény legfontosabb elméleti dokumentumai közé tartozik. A szerteágazó anyagot a kötet válogatója, Bécsy Ágnes négy ciklusba rendezte. Az elsőben hangulatok és benyomások egymásra rétegződésének szépírói eszközöket is jócskán latba vető elemzései kaptak helyet, a második ciklus esszéiben az írónő régi emlékiratok, naplók és levelezések alapján az elmúlt korok mindennapjaiban az életnek azt az állagát és minőségét vizsgálja, amely a műalkotások talaja és háttere, illetve megrajzolja néhány nagy egyéniség portréját. A harmadik csoportba a szó megszokottab értelmében irodalmi tanulmányok kerültek, a negyedik pedig Virginia Woolfnak a modern kor irodalmi és társadalmi kérdéseit feszegető cikkeit, előadásait foglalja magában. De bármi legyen is a téma - egy londoni séta, Montaigne vagy a dolgozó nők egyesülete -, mindenütt ugyanaz a gazdag egyéniség bilincsel le már az első - és az utolsóig a legmagasabb rendű írásművészettel formált - mondatokban, amely a könyvekben is az élet megnyilvánulásait fürkészi csillapíthatatlan kíváncsisággal.

Virginia Woolf - Évek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Virginia Woolf - Egy ​jó házból való angol úrilány
Az ​Artemisz Könyvek sorozat célja, hogy a magyar közgondolkodásban is elterjedjen a társadalmi nemi szerepek kritikai vizsgálata. A sorozat meg kívánja őrizni a megközelítések elméleti és módszertani sokszínűségét, olyan könyveknek ad helyet - legyenek bár tudományos vagy szépirodalmi művek, magyar nyelven írott könyvek vagy "klasszikusok" fordításai -, amelyek vizsgálják kulturális beidegződéseinket és alternatívát is kínálnak velük szemben. "Az élet keskeny járdacsík a szakadék felett," - írja naplójában Virginia Woolf (1882-1941), a legismertebb angol modernista írónő 1920 októberében. Vajon miért érzi Woolf ilyen ingatagnak az életet? Van-e valami, ami megmentheti a szakadéktól? Ha ilyen az élet, akkor vajon mit jelent számára az írás? És milyen viszonyban áll egymással a kettő: élet és írás? S mit árulhat el minderről: az életről, szakadékokról és írásról az életírás? Virginia Woolf négy, eddig magyarra nem fordított önéletrajzi szövegét veheti kezébe az olvasó ebben a kötetben Séllei Nóra fordításában és bevezető tanulmányával.

Virginia Woolf - Essays ​of Virginia Woolf I-IV.
I. Nonfiction ​pieces dating from 1904, when she was twenty-three, to 1912, the year of her marriage to Leonard Woolf. "These are polished works of literary journalism-shrewd, deft, inquisitive, graceful, and often sparkling" (Library Journal). II. Essays beginning at the time of her marriage to Leonard Woolf and ending just after the Armistice. More than half have not been collected previously. "In these essays we see both Woolf's work and her self afresh" (Chicago Tribune). III. During the period in which these essays were written, Woolf published Night and Day and Jacob's Room, contributed widely to British and American periodicals, and progressed from straight reviewing to more extended critical essays. "Excellently edited, the essays reconfirm [Woolf's] major importance as a twentieth-century writer" (Library Journal). IV. This fourth volume of the first complete edition of Virginia Woolf's essays and reviews celebrates her maturing vitality and wonderfully reveals her prodigious reading, wit and original intelligence. Written while she worked on TO THE LIGHTHOUSE and ORLANDO, these pieces explore subjects ranging from the world's greatest books to obscure English lives. THE COMMON READER, First Series, in which she influentially revives women's place in history, comprises a quarter of the volume. Contributions to American journals for the first time in her career outnumber those to the Times Literary Supplement, and so her pieces in the Nation & Athenaeum, under Leonard Woolf's literary editorship. The volume also includes her moving introduction to the Modern Library Edition of MRS. DALLOWAY, not previously published. In his superb notes, McNeillie this time adds variations in her essays as they appeared in different versions: for example, the lines later omitted from her essay on Joseph Addison: "our range of delights. persuade us that the whole business of life is better worth while." Virginia Woolf's creativity and industry in these three years bespeak astonishing gifts, remarkable robustness, and a passion for "the whole business of life" that inspires.

Virginia Woolf - Flush ​/ Orlando
Virginia ​Woolf erzählt von _Flush_, dem Spaniel des Dichterpaares Elizabeth Barrett und Robert Browning. Nie ist die uralte Beziehung zwischen Mensch und Hund, die Gemeinsamkeit und Getrenntheit der Kreatur sensibler geschildert worden als in dieser graziös unterhaltsamen Prosa. _Orlando_ ist Virginia Woolfs bedeutendstes Werk und gehört zu den unvergänglichen Werken der Weltliteratur.

Virginia Woolf - Three ​Guineas
The ​highly controversial "Three Guineas" was Virginia Woolf's most explicit statement of her feminism. Forming part of the "Shakespeare Head Press" series of Woolf's works, this new edition includes her carefully considered selection of photographs, her discursive endnotes and extensive new annotations of her references and allusions. In an illuminating introduction, editor Naomi Black guides the reader through this allusive, highly artful book, discussing its structure and argument and tracing the history of its composition and critical reception. She analyses the text as a representation of Woolf's feminism, including the way in which the book's form subverts male conventions of scholarship. All variants and emendations are listed, but the text itself is free of interventions.

Virginia Woolf - Between ​the Acts
In ​Woolf's final novel, villagers present their annual pageant, made up of scenes from the history of England, at a house in the heart of the country as personal dramas simmer and World War II looms.

Virginia Woolf - The ​Common Reader
Woolf’s ​first and most popular volume of essays. This collection has more than twenty-five selections, including such important statements as “Modern Fiction” and “The Modern Essay.” Edited and with an Introduction by Andrew McNeillie; Index.

Virginia Woolf - The ​Letters of Virginia Woolf 2.
Over ​six hundred letters covering the first decade of the Woolfs' marriage; the publication of The Voyage Out, Night and Day, and Jacob's Room; the founding of Hogarth Press; the years of World War I; Virginia's two periods of insanity and an attempted suicide.

Virginia Woolf - The ​Diary of Virginia Woolf, Vol. 3: 1925-30
An ​account of Woolf's life during the period in which To the Lighthouse and The Waves were written. "Her steel-trap mind and elegant prose...make this a most valuable and pleasurable book" (Publishers Weekly). "Volume three is as witty and intelligent as its predecessors" (Atlantic Monthly). Edited by Anne Olivier Bell, assisted by Andrew McNeillie; Index.

Virginia Woolf - Három ​adomány
Regényeinek ​jó ismerõi is meglepõdhetnek Virginia Woolf Három adomány címû kései (1938), de talán legnagyobb ívû és legtágabb perspektívájú esszéjének témaválasztásán, melynek kiinduló kérdését akár ma is feltehetjük: miképp lehet megakadályozni a háborút? Woolfot azonban mindig is foglalkoztatta a háború: regényeiben búvópatakként van jelen ez a motívum, a Három adomány-ban viszont e köré rendezi a szöveget. A kérdés önmagában provokatív, mert retorikailag azt sugallja, hogy választ is kapunk rá. Woolf azonban ennél sokkal tisztességesebb: az egyértelmû végkövetkeztetésekrõl átcsúsztatja a hangsúlyt a társadalmi és kulturális jelenségeket szálakra szedõ gondolatfutamokra, érvelésében pedig nem a háborút kiváltó közvetlen politikai okokat veszi számba, hanem a társadalmi és nemi hierarchiákat, rítusokat, nevelési folyamatokat, a nõiesség és férfiasság fogalmait, az azokban megbúvó mellékjelentéseket, a megjelenítésükben rejlõ árnyalatokat elemzi. A társadalmi létezésnek, azon belül pedig elsõsorban a társadalmi nemek férfiuralmon alapuló együttélésének sûrû szövevényét boncolgatja igen kritikus szemszögû és finoman cizellált, logikus levezetésekkel, de mégis a jellegzetesen woolfi, képies stílusban. Ekképp a szöveg a maga összetettségében egyszerre láttatja Woolfot, a woolfi írásmódot és az adott történelmi korszakot - ám egyúttal egy több évszázadon átívelõ társadalomtörténeti jelenségegyüttest is, mely egészen korunkig (és minden bizonnyal azon túl is) ér.

Virginia Woolf - Flush ​(angol)
Flush ​was Elizabeth Barrett Browning's aristocratic pet cocker spaniel. In his biography, Virginia Woolf follows Flush's career from his birth in Berkshire and early years with the invalid, Miss Barrett, through to his kidnapping by London vagabonds and his dotage in Italy.

Virginia Woolf - A ​hullámok
A ​hullámok Virginia Woolfnak, a huszadik századi regény nagy angol kísérletezőjének hatodik regénye. 1931-ben jelent meg először, és nyomban a legvégletesebben ellentétes kritikai ítéletek kereszttüzébe került. Nem véletlenül - hiszen a szerző legmerészebb (és éppen ezért legjellemzőbb) kísérlete a regényformával. Olyannyira, hogy akár regény terjedelmű prózakölteménynek is nevezhetnénk, vagy ha úgy tetszik, hat különböző tudattartalomra komponált zeneműnek. A könyvnek hat szereplője van - hat belső monológot hallunk.Ezek a monológok olykor érintik egymást, egymáshoz szólnak, de jobbára egymás mellett haladnak - a mű egységét, folyamatát kontrasztjuk és váltakozásuk ritmusa teremti meg, illetve az az összefoglaló metafora, amely megjelenik a váltakozó monológokat nagyobb egységekre - mintegy tételekre - tagoló természetleírásokban, de áthatja a szöveg egészét is, és az idő és az élet múlásának felidézésével objektív keretbe foglalja a tudattartalmak szólamainak szövedékét. Virginia Woolf felfogásában az individuum benyomások összessége: azok a benyomások, melyek saját tudatát érik, és azok, melyeket ő kelt másokban. Egy személyiség sohasem ismerhető meg pusztán saját tudatvilágának feltárulásából, személyiségének része az is, ami belőle mások tudatában él. A két kép kontrasztja döbbent rá az egyén valódi mivoltára. A regény hat szereplőjének monológjai hatszorosan megsokszorozva tárják fel az egyes alakok személyiségét. De a szereplők nem csupán jellegzetes szűrői a világ benyomástömkelegének. Mindegyikük egy-egy magányos erőfeszítés is: megtalálni a jelentést, az érvényes mintát ebben az örökös hullámmozgásban. Ezek a próbálkozások és lehetőségek végül is eggyé fonódnak össze Bernardnak, a könyv író szereplőjének a szólamában. Az ő utolsó nagy monológjában a többi szereplő is új életre kel, az eddig töredékeiben látott kép nagyobb távlatból összeáll, olyasféleképpen, mint József Attilának a formaművészetre vonatkozó hasonlatában a táj, melyet a szerpentinen fölfelé haladva csak szeleteiben látunk, minden szeletet újra meg újra, egyre magasabbról, amíg aztán a már ismert részletek a csúcsról egységbe és ezzel új képbe nem rendeződnek.

Virginia Woolf - Éjre ​nap
Katharine ​Hilbery egy tekintélyes, többgenerációs irodalmi família sarja a huszadik század elején. Fiatal lány, de már igencsak házasulandó sorban, ám a maga tudományos folyóiratával bíbelődő, gunyoros, a családi életből hátrahúzódó apja és irodalmi képzelgésekbe merülő, csapongó, gyakorlatiatlan anyja mellett erre aligha készülhetett volna fel. Ő a nagypolgári háztartás lelke, a cselédek dirigálója, nélküle nem menne a verkli. Ráadásul élethosszra ígérkező külön feladata is van: nagyapja, a híres viktoriánus költő életrajzának megírásában kell segédkeznie anyjának, aki azonban a rendszeres munkára alkatilag képtelen. Mindazonáltal Katharine eljegyezkedik egy költői hajlamú, jól kereső minisztériumi tisztviselővel, William Rodneyval. Rodney felolvasást tart egy irodalmi esten, amelyet egy szüfrazsett aktivista lány, az elfogadható vidéki lelkészcsaládból származó Mary Datchet szervez. És ott van ezen az esten egy sokgyermekes kispolgári família legmagasabbra jutott fia, a kispénzű jogász, Ralph Denham is, akit Katharine apja ígéretes publicistának tart ugyan, de semmiképp sem az ő köreikbe valónak... S később feltűnik még Katharine unokatestvére, az előkelő, de elszegényedett földbirtokos hiányos iskolázottságú, ám lelkes és sok mindenért rajongó leánya, a fiatal Cassandra Otway. Szerelmi szálak kezdenek egymásba bonyolódni, konvencionális szalonszíntereken éppúgy, mint korántsem szokott vagy illendő formák között. Három fiatal nő, két fiatalember: valakinek hoppon kell maradnia. A szereplők belső élete, érzésvilága többnyire kint, London utcáin és terein, sokszor éppen késő este, a sötétben változik meg, alakul át. Annak a század eleji Londonnak az estjében, ahol már motoros omnibuszok és autótaxik robognak, ám ahol a tűnődésbe merült előkelő kisasszonyokat még semmiféle veszély nem fenyegetheti. Békebeli világ, változóban - akárcsak Jane Austen történeteinek miliője kerek száz évvel azelőtt. A párhuzam nem véletlen, amint azt Virginia Woolf e második, eredetileg 1919-ben megjelent regényének értő olvasói bizonyára felfedezik majd.

Virginia Woolf - Az ​évek
Virginia ​Woolfnak ez a műve igazi ritkaság: családregény. Három generáció megannyi tagjának életútján követi nyomon a modern angol társadalom kialakulását. Az első nemzedék, a Pargiter család és oldalágai a késő viktoriánus nagypolgárságot képviselik: éppen akkor, 1880-ban lépünk be a történetbe, amikor Abel Pargiter ezredes feleségének halálos ágya körül a következő generáció, a fiú- és lánygyermekek ábrándozva vagy türelmetlenül a saját önálló életüket tervezgetik. A regény nagyrészét ennek a középnemzedéknek az élete, radikális változásokra, társadalmi felelősségvállalásra törekvése tölti ki. A lányok a feminizmus felé hajlanak. Rose és Eleanor hajadon marad, Rose azért, hogy a szüfrazsettmozgalom aktivistájaként tevékenykedhessen, Eleanor, a legidősebbik pedig szinte sorsszerűen, hiszen rá hárul a család, a kisebb testvérek gondozsának feladata, amit a szegények között végzett szociális munkával színesít. Deliát igazságérzete az ír szabadság ügye felé tereli, egy ír férfihoz megy feleségül, Milly, a legkonvencionálisabb nővér pedig egy vidéki földesúr felesége lesz. A fiúgyermekek hagyományosabb utakat választanak. Edward klasszika.filológus Oxfordban, Morris ügyvéd, Martin katona Indiában. A külszín ellenére ők jóval individuálisabbak a lányoknál: Edward és Martin sohasem nősül meg, Edward talán lappangó homoszexualitása miatt, Martin pedig szívből gyűlöli a hagyományos angol családi életet. Morris kivétel: az ő korántsem konvencionális gyermekei fogják megtestesíteni a harmadik generációt. Peggy, a lánya orvosnak tanul, olyan társadalmi státusra téve szert a XX. század eleji Angliában, amiről nagynénjei álmodni sem mertek volna, North, a fiú pedig az első világháború lövészárkaiban ér a felnőttkorba, elutasítja Angliát, és egy isten háta mögötti dél-afrikai farmon telepszik le. A nagy ívű regény záróakkordjaként a "jelenben", vagyis 1937 táján nagy családi összejövetelt tartanak az ifjabb pargiterek és rokonságuk. A nagyszülők nemzedéke már csak történelmi emlék számukra, tőlük és a Viktória-kortól mintha fal választaná el őket, de az "Edward-koriak", a máig jószándékúan utópisztikus gondolkodású középgeneráció bírja a fiatalság tiszteletét: Peggy, North és unokatestvéreik, barátaik sokkal szkeptikusabbak, antiutópisztikusabbak ugyan, de szeretettel, sőt csodálattal tekintenek Rose-ékra és Eleanorékra, tisztelik meggyőződésüket, bátorságukat. Ez a prousti színekben ls ízekben gazdag, szépséges "London-regény" (amelynek esszépárja az ugyanekkor készült Három adomány) Woolf legsikeresebb műve volt a maga idején: sokáig vezette a New York Times bestsellerlistáját, és összesen öt hónapig szerepelt rajta.

Virginia Woolf - Complete ​Works
The ​complete works of Virginia Woolf with possible continuous updates from the publisher.

Virginia Woolf - Orlando ​(angol)
Virginia ​Woolf's exuberant 'biography' tells the story of the cross-dressing, sex-changing Orlando who begins life as a young noble in the sixteenth century and moves through numerous historical and geographical worlds to finish as a modern woman writer in the 1920s. The book is in part a happy tribute to the 'life' that her love for Vita Sackville-West had breathed into Virginia Woolf's own day-to-day existence; it is also Woolf's light-hearted and light-handed teasing out of the assumptions that lie behind the normal conventions for writing about a fictional or historical life. In this novel, Virginia Woolf plays loose and fast: Orlando uncovers a literary and sexual revolution overnight.

Virginia Woolf - A ​Room of One's Own
A ​Room of One's Own grew out of a lecture that Virginia Woolf had been invited to give at Girton College, Cambridge in 1928. Ranging over Jane Austen and Charlotte Bronte and why neither of them could have written War and Peace, over the silent fate of Shakespeare's gifted (and imaginary) sister, over the effects of poverty and chastity on female creativity, she gives us one of the greatest feminist polemics of the century.

Virginia Woolf - Collected ​Essays
A ​collection of twenty nine of Virginia Woolf's essays including: "Jane Eyre" and "Wuthering Heights", The Patron and The Crocus, The Modern Essay, The Death Of The Moth Evening Over Sussex: Reflections in a Motor Car, Three Pictures, Old Mrs. Grey, Street Haunting: A London Adventure, Jones and Wilkinson, "Twelfth Night" at The Old Vic, Madame De Sévigné, The Humane Art, Two Antiquaries: Walpole and Cole, The Rev. William Cole: A Letter, The Historian and "The Gibbon", Reflections at Sheffield Place, The Man at the Gate, Sara Coleridge, "Not One Of Us", Henry James (1. Within the Rim 2. The Old Order 3. The Letters of Henry James), George Moore, The Novels of E. M. Forster, Middlebrow, The Art of Biography, Craftsmanship, A Letter to a Young Poet, Why?, Professions for Women, Thoughts on Peace in an Air Raid.

Virginia Woolf - The ​Voyage Out
Published ​in 1915, _The Voyage Out_ is Virginia Woolf's first novel, and it is written in a more traditional narrative style than the one she later perfected. But this maiden voyage predicts Woolf's future triumphs in its elegant delineation of the troubles plaguing modern life and its satire of the upper class. As Rachel's peculiar fellow passengers expand their minds with the ideas of Aristotle and Shelley, they meanwhile suffer from the societal ennui that education and sophistication cannot overcome. Filled with cutting insights about politics, literature, gender, and modern relationships, _The Voyage Out_ is a finely perceived impression of the overriding confusion that immediately followed World War I.

Virginia Woolf - Felvonások ​között
Egy ​kis vidéki kastélyban nagy esemény készül: a meghívott környékbeli előkelőségek mulattatására a parasztok és cselédek Parádét adnak elő, vagyis több felvonásban megjelenítik Anglia történelmét. A nyílt színi előadást hol hosszúra nyúló szünetek, kosztümigazgatások és -cserék, a makacs gramofonnal való hadakozás, hol egy zápor szakítja félbe, hol a nézők kisebb-nagyobb magándrámái. A házigazdák, Isa és Giles Oliver széthullófélben levő házassága külön jeleneteket generál: a kikapós Giles egy közönséges gazdag nővel flörtöl, Isa egy délceg, de a regény során soha meg sem szólaló földbirtokos után sóvárog, s közben egy túlérzékeny, helyét sehogy sem találó homoszexuális fiatalemberrel vél lelki kapcsolatot felfedezni.Egyre baljósabb színezetet nyer maga a Parádé is: az alig hogy elmúlt viktoriánus kor torzképet ölt, a jelen ábrázolását pedig egészen groteszk módon oldja meg a különc rendezőnő – a szereplők szedett-vedett, csorba tükröket tartanak a közönség elé. S mindeközben az egyre kevésbé idilli előadást és magánéleteket harci repülőgépek moraja töri meg: Anglia számára is elkezdődik a második világháború.A múlt és jelen, ember és ember, művész és közönség közötti kapcsolatteremtés lehetősége vagy lehetetlensége – erről szól Virginia Woolf utolsó, komor tónusú s mégis talán leghumanistább regénye, melynek befejezése után pár héttel az írónő az Ouse folyóba ölte magát.Virginia Woolf (1882–1941) a modern angol próza, a lélektani regény, a tudatfolyam-technika egyik megteremtője és legnagyobb hatású művelője, a Bloomsbury-kör nevű irodalmi csoport alapítója, amelyben a XX. század első felének legjelesebb angol művészei és tudósai (T. S. Eliot, E. M. Forster, Lytton Strachey, J. M. Keynes) tevékenykedtek. Fontosabb regényei: Mrs. Dalloway (1925), A világítótorony (1927), Orlando (1928), Hullámok (1931), Felvonások között (1941).

Virginia Woolf - The ​Waves
The ​Waves (1931) is Virginia Woolf's most experimental and saturated piece of writing. During the process of composition its self-awareness was prefigural. That is to say, its production of sound, figure, and language were ahead of the author's conscious intention to the extent that she was – famously – obliged to go stumbling after her own seemingly autonomous voice. In one sense, then, The Waves obviously represents a high-Modernist breaking and remaking of novelistic form. But in another sense it is really the acme of a certain kind of rhetoric in which Woolf was long practised and in which she had achieved great facility; and it takes that sort of fluency about as far as Woolf would have wished to go. The Waves consists of soliloquies spoken by the book's six characters: Bernard, Susan, Rhoda, Neville, Jinny, and Louis. Also important is Percival, the seventh character, though readers never hear him speak through his own voice. The monologues that span the characters' lives are broken up by nine brief third-person interludes detailing a coastal scene at varying stages in a day from sunrise to sunset.

Virginia Woolf - Jacob ​szobája
"Senki ​sem olyannak látja az embert, amilyen, főleg nem egy idősödő hölgy, aki egy idegen fiatalemberrel ül szemközt egy vasúti kupéban... A fiatalember feltehetőleg, így vagy úgy - az ő szemében legalábbis -, kellemes jelenség volt, csinos, érdekes, finom külsejű, jókötésű... A lehető legtöbbet kell kihoznunk a beszámolójából. Mindenesetre ez volt Jacob Flanders, tizenkilenc évesen. Fölösleges próbálkozás megítélni az embereket. Utalásokra kell hagyatkoznunk, nem éppen arra, ami elhangzik, nem is egészen arra, ami történik..." Egy fiatalember élettörténete, vagy inkább impresszionisztikus portréja ez a regény. Kisgyermekként látjuk először, egy cornwalli nyaralóhelyen, és Scarborough-ban, az észak-angliai városkában, ahol özvegy anyjával és fivéreivel él. A Cambridge-i Egyetemen a klasszikus irodalomért lelkesedik. Londonban tisztviselői állást tölt be, különc barátai éppúgy szeretik, mint a körülötte felbukkanó nők: egy festőmodell, egy kis prostituált, egy társasági hajadon, idős dámák. Görögországban belehabarodik egy középkorú férjes asszony. Mindnyájan azt képzelik, jól ismerik Jacobot, de újra és újra rá kell ébredniük: csak egy bizonyos fajta Jacobot ismernek. Jacob, az Ember megfoghatatlan marad, egészen addig, míg bele nem vész az első világháború poklába. Virginia Woolf harmadik - s egyben első "kísérleti" - regénye a _Jacob szobája_.

Virginia Woolf - A ​Haunted House and Other Short Stories
Acclaimed ​on its first publication, rich in fictional delights, this complete collection of Virginia Woolf's shorter fiction ranges from 1906 until the month before she died in 1941. The volume offers us an invaluable insight into Virginia Woolf's development as a writer, vividly demonstrating her evolving characterisations, narrative methods and themes, often elaborated in her novels, to which this book serves both as a fascinating introduction for new readers and companion for old.

Virginia Woolf - Carlyle's ​House and Other Sketches
Carlyle's ​House and Other Sketches marks the first publication of one of Virginia Woolf's very earliest notebooks. Recently unearthed from a collection of private papers, it contains a series of six striking and semi-autobiographical sketches, each transcribed and edited by Dr David Bradshaw. About the Author: Acclaimed for her innovative and inventive style, Virginia Woolf (1882-1941) is one of the most important figures of the Modernist Movement. Her works include To the Lighthouse, A Room of One's Own and Mrs Dalloway. David Bradshaw is Fellow and Tutor in English Literature at Worcester College, Oxford. His has edited and introduced numerous works, and he provides a comprehensive introduction and notes for this first edition of Carlyle's House and Other Sketches.

Virginia Woolf - Messzeség
Utazások ​története a mű, többféle szinten is. Távolodás a XIX. századi, viktoriánus irodalomtól: még hagyományos regényköntösben modern témák jelennek meg -mint egyik kutatója felfigyelt rá, Woolf összes műve közül csak ebben csókolózik egy férfi és egy nő, sőt majdhogynem a szerelmi aktusnak is tanúi leszünk. Utazás ezenkívül a civilizációból a vadonba- ahol azonban a szereplők nem Dél-Amerikát mérik föl Darwin módjára, hanem inkább önmagukat, saját világukat tárják elénk ennek előterén, mint Joseph Conrad A sötétség mélyén című kisregényében. És utazása elsősorban egy addig elszigetelt, légritka környezetben élő fiatal nőnek ki az élet forgatagába - amihez nem a legjobb kalauzokat kapja. Rachel Vinrace már huszonnégy éves, muzikális, anya és jóformán apa nélkül nevelkedett, nagynénik által túlságosan is óvott fiatal nő, amikor kereskedő apja egyik hajóján egy kis társasággal hosszú útra indul. A tengeren egy másik nagynéni, Helen veszi gondozásba, elhatározva, hogy bevezeti őt a való életbe. Sikere felemás: az utasok között felbukkanó Dalloway házaspár, különösen a férj nem várt módon keresztezi szándékát. A végállomáson, a Dél-Amerika partjánál elterülő hajdani angol gyarmaton, Santa Marinán kis honfitársi kolónia él az egyetlen szállodában, Rachel és nagynénje pedig egy villába költözik be. A társaság tagjai között különféle kapcsolatok szövődnek, s mindez történhetne akár odahaza, Angliában is - ám egy napon néhányan nagy kalandra indulnak: egy kis gőzössel felmerészkednek a nagy folyón, be a vadon szívébe, a bennszülöttek közé. A baljósnak bizonyuló út során Rachel és a fiatal írójelölt, Terence egymásba szeret...

Virginia Woolf - Mrs. ​Dalloway / A világítótorony / Hullámok
A ​jövő időt nem kell komolyan vennünk. Ez a fajta modern regény már javában létezik ekkor, és nem utolsósorban éppen Woolf munkássága révén, aki főművei közül már megírta a Mrs. Dalloway-t (1925) és A világítótorony-t (1927). Az előbbi fő erénye nem a módszerek újdonsága, hanem a tudattartalmak látszólagos káoszát elrendező tökéletes forma. Ahogy Németh László írja: "Ha a magukkal beszélő alakok szálló gondolatsora egy-egy kivetített szerpentin: Virginia Wolf a szerpentindobálás nagyművésze. Minden belső monológ a formaérző ízlés biztonságával szeli át a regényjátszóterét, s csak amikor az utolsó szalag is kirepült, látjuk, hogy az alakokat, csillárokat, pálmákat összeszövő háló egyetlen kitűnő formai gondolat. Nemcsak a szalagok futásirányából, kereszteződéseiből él ez a kép, de a színek feleseléséből s csavarodásuk ritmusából is. Clarissa gondolatai másképp ugrálnak, mint Peteré vagy az őrült Septimusé, más ritmusra és más színben. S e sok szín, e sok irány, e sokféle ritmus hangolódik össze a nemes fonadékban, amelyben női gyöngédség csipkézte ki a pszichológiai igazságokat, s a közelítő öregség melankóliája húzza le a boldog életkedvet." A világítótorony középpontjában még hangsúlyosabban, mint az előző regényben, egy nőalak áll, de még jellegzetesebben woolfi módon: nagyrészt kisugárzása, lényének a többiekbe való szétáradása révén, amely mintegy az élet általános képének, látomásának a magjává válik. Némileg hasonló szerepet tölt be a Hullámok (1931) hat monologizáló szereplője melletti néma hetedik, Percival. Ez a könyv Woolf legmerészebb kísérlte a regényformával. Olyannyira, hogy akár regény terjedelmű prózakölteménynek is nevehzetnénk, vagy ha úgy tetszik, hat különböző tudattartalomra komponált zeneműnek. A három mű: három fokozat az eltávolodásban a hagyományos regénycselekménytől az élet teljességének újfajra megragadásáig - keletkezésük nézőpontjából: három kísérlet, a mából nézve: három beteljesülés.

Virginia Woolf - Flush
"...Flush, ​mint életrajza bizonyítja, egészen rendkívüli módon érzékeny volt az emberi hangulatok iránt." Elizabeth Barrett angol költőnő s kedves spánielje hiteles történetét veheti kezébe az olvasó. Virginia Woolf kitűnő stílusában mutatja meg a két lélek találkozásának rejtett pillanatait.

Virginia Woolf - Mrs. ​Dalloway (angol)
This ​brilliant novel explores the hidden springs of thought and action in one day of a woman’s life. Direct and vivid in her account of the details of Clarissa Dalloway’s preparations for a party she is to give that evening, Woolf ultimately managed to reveal much more. For it is the feeling behind these daily events that gives Mrs. Dalloway its texture and richness and makes it so memorable. Foreword by Maureen Howard. "Mrs. Dalloway was the first novel to split the atom. If the novel before Mrs. Dalloway aspired to immensities of scope and scale, to heroic journeys across vast landscapes, with Mrs. Dalloway Virginia Woolf insisted that it could also locate the enormous within the everyday; that a life of errands and party-giving was every bit as viable a subject as any life lived anywhere; and that should any human act in any novel seem unimportant, it has merely been inadequately observed. The novel as an art form has not been the same since. "Mrs. Dalloway also contains some of the most beautiful, complex, incisive and idiosyncratic sentences ever written in English, and that alone would be reason enough to read it. It is one of the most moving, revolutionary artworks of the twentieth century." --Michael Cunningham, author of The Hours

Kollekciók