Ajax-loader

Virginia Woolf könyvei a rukkolán


Virginia Woolf - The ​Waves
The ​Waves (1931) is Virginia Woolf's most experimental and saturated piece of writing. During the process of composition its self-awareness was prefigural. That is to say, its production of sound, figure, and language were ahead of the author's conscious intention to the extent that she was – famously – obliged to go stumbling after her own seemingly autonomous voice. In one sense, then, The Waves obviously represents a high-Modernist breaking and remaking of novelistic form. But in another sense it is really the acme of a certain kind of rhetoric in which Woolf was long practised and in which she had achieved great facility; and it takes that sort of fluency about as far as Woolf would have wished to go. The Waves consists of soliloquies spoken by the book's six characters: Bernard, Susan, Rhoda, Neville, Jinny, and Louis. Also important is Percival, the seventh character, though readers never hear him speak through his own voice. The monologues that span the characters' lives are broken up by nine brief third-person interludes detailing a coastal scene at varying stages in a day from sunrise to sunset.

Covers_684420
elérhető
11

Virginia Woolf - Flush
"...Flush, ​mint életrajza bizonyítja, egészen rendkívüli módon érzékeny volt az emberi hangulatok iránt." Elizabeth Barrett angol költőnő s kedves spánielje hiteles történetét veheti kezébe az olvasó. Virginia Woolf kitűnő stílusában mutatja meg a két lélek találkozásának rejtett pillanatait.

Virginia Woolf - Selected ​Essays
_A ​good essay must draw its curtain round us, but it must be a curtain that shuts us in, not out._ According to Virginia Woolf, the goal of the essay 'is simply that it should give pleasure...It should lay us under a spell with its first word, and we should only wake, refreshed, with its last.' One of the best practitioners of the art she analysed so rewardingly, Woolf displayed her essay-writing skills across a wide range of subjects, with all the craftsmanship, substance, and rich allure of her novels. This selection brings together thirty of her best essays, including the famous Mr Bennett and Mrs Brown, a clarion call for modern fiction. She discusses the arts of writing and of reading, and the particular role and reputation of women writers. She writes movingly about her father and the art of biography, and of the London scene in the early decades of the twentieth century. Overall, these pieces are as indispensable to an understanding of this great writer as they are enchanting in their own right.

Jeanne Reuter - Virginia Woolf - Coming ​Home / You Remind Me of Lloyd
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Virginia Woolf - A ​Haunted House and Other Short Stories
Acclaimed ​on its first publication, rich in fictional delights, this complete collection of Virginia Woolf's shorter fiction ranges from 1906 until the month before she died in 1941. The volume offers us an invaluable insight into Virginia Woolf's development as a writer, vividly demonstrating her evolving characterisations, narrative methods and themes, often elaborated in her novels, to which this book serves both as a fascinating introduction for new readers and companion for old.

Virginia Woolf - Messzeség
Utazások ​története a mű, többféle szinten is. Távolodás a XIX. századi, viktoriánus irodalomtól: még hagyományos regényköntösben modern témák jelennek meg -mint egyik kutatója felfigyelt rá, Woolf összes műve közül csak ebben csókolózik egy férfi és egy nő, sőt majdhogynem a szerelmi aktusnak is tanúi leszünk. Utazás ezenkívül a civilizációból a vadonba- ahol azonban a szereplők nem Dél-Amerikát mérik föl Darwin módjára, hanem inkább önmagukat, saját világukat tárják elénk ennek előterén, mint Joseph Conrad A sötétség mélyén című kisregényében. És utazása elsősorban egy addig elszigetelt, légritka környezetben élő fiatal nőnek ki az élet forgatagába - amihez nem a legjobb kalauzokat kapja. Rachel Vinrace már huszonnégy éves, muzikális, anya és jóformán apa nélkül nevelkedett, nagynénik által túlságosan is óvott fiatal nő, amikor kereskedő apja egyik hajóján egy kis társasággal hosszú útra indul. A tengeren egy másik nagynéni, Helen veszi gondozásba, elhatározva, hogy bevezeti őt a való életbe. Sikere felemás: az utasok között felbukkanó Dalloway házaspár, különösen a férj nem várt módon keresztezi szándékát. A végállomáson, a Dél-Amerika partjánál elterülő hajdani angol gyarmaton, Santa Marinán kis honfitársi kolónia él az egyetlen szállodában, Rachel és nagynénje pedig egy villába költözik be. A társaság tagjai között különféle kapcsolatok szövődnek, s mindez történhetne akár odahaza, Angliában is - ám egy napon néhányan nagy kalandra indulnak: egy kis gőzössel felmerészkednek a nagy folyón, be a vadon szívébe, a bennszülöttek közé. A baljósnak bizonyuló út során Rachel és a fiatal írójelölt, Terence egymásba szeret...

Virginia Woolf - Shakespeare's ​Sister
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Virginia Woolf - Flush ​/ Orlando
Virginia ​Woolf erzählt von _Flush_, dem Spaniel des Dichterpaares Elizabeth Barrett und Robert Browning. Nie ist die uralte Beziehung zwischen Mensch und Hund, die Gemeinsamkeit und Getrenntheit der Kreatur sensibler geschildert worden als in dieser graziös unterhaltsamen Prosa. _Orlando_ ist Virginia Woolfs bedeutendstes Werk und gehört zu den unvergänglichen Werken der Weltliteratur.

Virginia Woolf - Éjre ​nap
Katharine ​Hilbery egy tekintélyes, többgenerációs irodalmi família sarja a huszadik század elején. Fiatal lány, de már igencsak házasulandó sorban, ám a maga tudományos folyóiratával bíbelődő, gunyoros, a családi életből hátrahúzódó apja és irodalmi képzelgésekbe merülő, csapongó, gyakorlatiatlan anyja mellett erre aligha készülhetett volna fel. Ő a nagypolgári háztartás lelke, a cselédek dirigálója, nélküle nem menne a verkli. Ráadásul élethosszra ígérkező külön feladata is van: nagyapja, a híres viktoriánus költő életrajzának megírásában kell segédkeznie anyjának, aki azonban a rendszeres munkára alkatilag képtelen. Mindazonáltal Katharine eljegyezkedik egy költői hajlamú, jól kereső minisztériumi tisztviselővel, William Rodneyval. Rodney felolvasást tart egy irodalmi esten, amelyet egy szüfrazsett aktivista lány, az elfogadható vidéki lelkészcsaládból származó Mary Datchet szervez. És ott van ezen az esten egy sokgyermekes kispolgári família legmagasabbra jutott fia, a kispénzű jogász, Ralph Denham is, akit Katharine apja ígéretes publicistának tart ugyan, de semmiképp sem az ő köreikbe valónak... S később feltűnik még Katharine unokatestvére, az előkelő, de elszegényedett földbirtokos hiányos iskolázottságú, ám lelkes és sok mindenért rajongó leánya, a fiatal Cassandra Otway. Szerelmi szálak kezdenek egymásba bonyolódni, konvencionális szalonszíntereken éppúgy, mint korántsem szokott vagy illendő formák között. Három fiatal nő, két fiatalember: valakinek hoppon kell maradnia. A szereplők belső élete, érzésvilága többnyire kint, London utcáin és terein, sokszor éppen késő este, a sötétben változik meg, alakul át. Annak a század eleji Londonnak az estjében, ahol már motoros omnibuszok és autótaxik robognak, ám ahol a tűnődésbe merült előkelő kisasszonyokat még semmiféle veszély nem fenyegetheti. Békebeli világ, változóban - akárcsak Jane Austen történeteinek miliője kerek száz évvel azelőtt. A párhuzam nem véletlen, amint azt Virginia Woolf e második, eredetileg 1919-ben megjelent regényének értő olvasói bizonyára felfedezik majd.

Virginia Woolf - Night ​and Day
Katharine ​Hilbery is beautiful and privileged but uncertain of her future. She must choose between becoming engaged to the oddly prosaic poet William, and her dangerous attraction to the lower-class Ralph. As she struggles to decide, the lives of two other women - women's rights activist Mary Datchet and Katharine's mother, struggling to weave together the documents, events and memories of her father's life into a biography - impinge on hers with unexpected and intriguing consequences. Virginia Woolf's light, delicate second novel is both a love story and a social comedy, yet it also subtly undermines these traditions, questioning a woman's role and the very nature of experience.

Virginia Woolf - Clarissa
Egy ​középkorú asszony délelőtti sétára indul London koranyári napsütésében. Bevásárlásokat megy intézni, mert aznap estélyt fog adni. A séta során kibomlik előtte mult, jelen és jövő; más járókelők sorsa kapcsolódik össze az övével, ahogyan az írónő varázslatos finomsággal bogozza szét a rejtelmes módon összefüggő, titkos kapcsolatban lévő emberi életeket. A regény hősnője, Clarissa Dalloway, nemcsak testi mivoltában vonzza magához az embereket, hanem különös és mégis természetes módon teremt kapcsolatot távoli idegenekkel, ismeretlen ismerősökkel. Minden ember izgató rejtvény számára, saját családtagjai éppen úgy, mint egy messzi utcában összetört tagokkal heverő öngyilkos. Egyetlen nap történéseit ötvözi csillogó foglalatba e regény során Virginia Woolf, de ebben a napban - mint vízcseppben a tenger - benne reszket az egész élet. Virginia Woolf regénye egyetlen művészi villanással jobban bevilágít az angol társadalomba, mint tanulmányok hosszú sora. Írásművészetének páratlan finomságait Nagypál István avatott fordítása sikerrel ülteti át a magyar nyelvbe.

Virginia Woolf - Felvonások ​között
Egy ​kis vidéki kastélyban nagy esemény készül: a meghívott környékbeli előkelőségek mulattatására a parasztok és cselédek Parádét adnak elő, vagyis több felvonásban megjelenítik Anglia történelmét. A nyílt színi előadást hol hosszúra nyúló szünetek, kosztümigazgatások és -cserék, a makacs gramofonnal való hadakozás, hol egy zápor szakítja félbe, hol a nézők kisebb-nagyobb magándrámái. A házigazdák, Isa és Giles Oliver széthullófélben levő házassága külön jeleneteket generál: a kikapós Giles egy közönséges gazdag nővel flörtöl, Isa egy délceg, de a regény során soha meg sem szólaló földbirtokos után sóvárog, s közben egy túlérzékeny, helyét sehogy sem találó homoszexuális fiatalemberrel vél lelki kapcsolatot felfedezni.Egyre baljósabb színezetet nyer maga a Parádé is: az alig hogy elmúlt viktoriánus kor torzképet ölt, a jelen ábrázolását pedig egészen groteszk módon oldja meg a különc rendezőnő – a szereplők szedett-vedett, csorba tükröket tartanak a közönség elé. S mindeközben az egyre kevésbé idilli előadást és magánéleteket harci repülőgépek moraja töri meg: Anglia számára is elkezdődik a második világháború.A múlt és jelen, ember és ember, művész és közönség közötti kapcsolatteremtés lehetősége vagy lehetetlensége – erről szól Virginia Woolf utolsó, komor tónusú s mégis talán leghumanistább regénye, melynek befejezése után pár héttel az írónő az Ouse folyóba ölte magát.Virginia Woolf (1882–1941) a modern angol próza, a lélektani regény, a tudatfolyam-technika egyik megteremtője és legnagyobb hatású művelője, a Bloomsbury-kör nevű irodalmi csoport alapítója, amelyben a XX. század első felének legjelesebb angol művészei és tudósai (T. S. Eliot, E. M. Forster, Lytton Strachey, J. M. Keynes) tevékenykedtek. Fontosabb regényei: Mrs. Dalloway (1925), A világítótorony (1927), Orlando (1928), Hullámok (1931), Felvonások között (1941).

Virginia Woolf - A ​Room of One's Own / Three Guineas
"A ​Room of One's Own", based on a lecture given at Girton College Cambridge, is one of the great feminist polemics, ranging in its themes from Jane Austen and Charlotte Bronte to the silent fate of Shakespeare's gifted (imaginary) sister and the effects of poverty and sexual constraint on female creativity. "Three Guineas" was published almost a decade later and breaks new ground in its discussion of men, militarism and women's attitudes towards war. These two pieces reveal Virginia Woolf's fiery spirit and sophisticated wit and confirm her status as a highly inspirational essayist.

Virginia Woolf - Három ​adomány
Regényeinek ​jó ismerõi is meglepõdhetnek Virginia Woolf Három adomány címû kései (1938), de talán legnagyobb ívû és legtágabb perspektívájú esszéjének témaválasztásán, melynek kiinduló kérdését akár ma is feltehetjük: miképp lehet megakadályozni a háborút? Woolfot azonban mindig is foglalkoztatta a háború: regényeiben búvópatakként van jelen ez a motívum, a Három adomány-ban viszont e köré rendezi a szöveget. A kérdés önmagában provokatív, mert retorikailag azt sugallja, hogy választ is kapunk rá. Woolf azonban ennél sokkal tisztességesebb: az egyértelmû végkövetkeztetésekrõl átcsúsztatja a hangsúlyt a társadalmi és kulturális jelenségeket szálakra szedõ gondolatfutamokra, érvelésében pedig nem a háborút kiváltó közvetlen politikai okokat veszi számba, hanem a társadalmi és nemi hierarchiákat, rítusokat, nevelési folyamatokat, a nõiesség és férfiasság fogalmait, az azokban megbúvó mellékjelentéseket, a megjelenítésükben rejlõ árnyalatokat elemzi. A társadalmi létezésnek, azon belül pedig elsõsorban a társadalmi nemek férfiuralmon alapuló együttélésének sûrû szövevényét boncolgatja igen kritikus szemszögû és finoman cizellált, logikus levezetésekkel, de mégis a jellegzetesen woolfi, képies stílusban. Ekképp a szöveg a maga összetettségében egyszerre láttatja Woolfot, a woolfi írásmódot és az adott történelmi korszakot - ám egyúttal egy több évszázadon átívelõ társadalomtörténeti jelenségegyüttest is, mely egészen korunkig (és minden bizonnyal azon túl is) ér.

Virginia Woolf - Mrs. ​Dalloway (angol)
This ​brilliant novel explores the hidden springs of thought and action in one day of a woman’s life. Direct and vivid in her account of the details of Clarissa Dalloway’s preparations for a party she is to give that evening, Woolf ultimately managed to reveal much more. For it is the feeling behind these daily events that gives Mrs. Dalloway its texture and richness and makes it so memorable. Foreword by Maureen Howard. "Mrs. Dalloway was the first novel to split the atom. If the novel before Mrs. Dalloway aspired to immensities of scope and scale, to heroic journeys across vast landscapes, with Mrs. Dalloway Virginia Woolf insisted that it could also locate the enormous within the everyday; that a life of errands and party-giving was every bit as viable a subject as any life lived anywhere; and that should any human act in any novel seem unimportant, it has merely been inadequately observed. The novel as an art form has not been the same since. "Mrs. Dalloway also contains some of the most beautiful, complex, incisive and idiosyncratic sentences ever written in English, and that alone would be reason enough to read it. It is one of the most moving, revolutionary artworks of the twentieth century." --Michael Cunningham, author of The Hours

Virginia Woolf - Mrs ​Dalloway in Bond Street & other stories / Mrs. Dalloway a Bond Streeten és más elbeszélések
Virginia ​Woolf, a modern próza egyik úttörője első művei megjelenése után egyre merészebb elbeszéléstechnikai kísérletekbe kezdett. Egyik fő célja az volt, hogy az élmény folytonos áramát, a jellem és a külső körülmények meghatározhatatlan voltát adja vissza. Foglalkoztatta az idő érzékelésének kettőssége is: az ember számára az idő egyfelől különálló pillanatok egymásutánja, másfelől évek, évszázadok folyama. Az 1920-as évek elejétől kezdve az egyéni létezésben megtapasztalt jelen és múló idő éppúgy visszatérő témája lett, mint a szereplők időtudata. Woolf elbeszéléseinek nincs hagyományos „meseszövése”, csak egy sor látszólag jelentéktelen részlet egymásutánját látjuk, amelyek azonban váratlanul az igazság hordozói lesznek, egy „titkos” történet elemeit alkotják, amelyek jobban lekötik az olvasót, mint egy konvencionális történet. Virtuóz írástechnikáját számos költői eszköz gazdagítja, például a vissza-visszatérő képek használata, a cselekmény idejének sajátos összesűrítése. Az így létrehozott forma az irodalmi modernség egyik legnagyobb teljesítményének bizonyult, amit remekül példáz kötetünk három rövid elbeszélése is.

Virginia Woolf - A ​Room of One's Own
A ​Room of One's Own grew out of a lecture that Virginia Woolf had been invited to give at Girton College, Cambridge in 1928. Ranging over Jane Austen and Charlotte Bronte and why neither of them could have written War and Peace, over the silent fate of Shakespeare's gifted (and imaginary) sister, over the effects of poverty and chastity on female creativity, she gives us one of the greatest feminist polemics of the century.

Virginia Woolf - The ​Diary of Virginia Woolf, Vol. 3: 1925-30
An ​account of Woolf's life during the period in which To the Lighthouse and The Waves were written. "Her steel-trap mind and elegant prose...make this a most valuable and pleasurable book" (Publishers Weekly). "Volume three is as witty and intelligent as its predecessors" (Atlantic Monthly). Edited by Anne Olivier Bell, assisted by Andrew McNeillie; Index.

Virginia Woolf - Orlando ​/ Mrs. Dalloway / To the Lighthouse
Gathered ​together in one volume, three of Virginia Woolf`s greatest novels. ORLANDO has lived as both a man and a woman through the centuries. Written as a tribute to Vita Sackville-West, this exuberant and entertaining novel is a unique contribution to twentieth-century literature. MRS DALLOWAY follows the toughts and memories of a fashionable society hostess during a single day in June as she prepares for a party that evening. As she takes her heroine through the day, Virginia Woolf breaks new ground in English fiction-writing. TO THE LIGHTHOUSE The Ramsay family and their guests are holidaying on the Isle of Skye. Virginia Woolf`s most celebrated novel explores, through the postponement of a visit to a nearby lighthouse, the complexities and tensions of family life.

Virginia Woolf - Jacob ​szobája
"Senki ​sem olyannak látja az embert, amilyen, főleg nem egy idősödő hölgy, aki egy idegen fiatalemberrel ül szemközt egy vasúti kupéban... A fiatalember feltehetőleg, így vagy úgy - az ő szemében legalábbis -, kellemes jelenség volt, csinos, érdekes, finom külsejű, jókötésű... A lehető legtöbbet kell kihoznunk a beszámolójából. Mindenesetre ez volt Jacob Flanders, tizenkilenc évesen. Fölösleges próbálkozás megítélni az embereket. Utalásokra kell hagyatkoznunk, nem éppen arra, ami elhangzik, nem is egészen arra, ami történik..." Egy fiatalember élettörténete, vagy inkább impresszionisztikus portréja ez a regény. Kisgyermekként látjuk először, egy cornwalli nyaralóhelyen, és Scarborough-ban, az észak-angliai városkában, ahol özvegy anyjával és fivéreivel él. A Cambridge-i Egyetemen a klasszikus irodalomért lelkesedik. Londonban tisztviselői állást tölt be, különc barátai éppúgy szeretik, mint a körülötte felbukkanó nők: egy festőmodell, egy kis prostituált, egy társasági hajadon, idős dámák. Görögországban belehabarodik egy középkorú férjes asszony. Mindnyájan azt képzelik, jól ismerik Jacobot, de újra és újra rá kell ébredniük: csak egy bizonyos fajta Jacobot ismernek. Jacob, az Ember megfoghatatlan marad, egészen addig, míg bele nem vész az első világháború poklába. Virginia Woolf harmadik - s egyben első "kísérleti" - regénye a _Jacob szobája_.

Virginia Woolf - Collected ​Essays
A ​collection of twenty nine of Virginia Woolf's essays including: "Jane Eyre" and "Wuthering Heights", The Patron and The Crocus, The Modern Essay, The Death Of The Moth Evening Over Sussex: Reflections in a Motor Car, Three Pictures, Old Mrs. Grey, Street Haunting: A London Adventure, Jones and Wilkinson, "Twelfth Night" at The Old Vic, Madame De Sévigné, The Humane Art, Two Antiquaries: Walpole and Cole, The Rev. William Cole: A Letter, The Historian and "The Gibbon", Reflections at Sheffield Place, The Man at the Gate, Sara Coleridge, "Not One Of Us", Henry James (1. Within the Rim 2. The Old Order 3. The Letters of Henry James), George Moore, The Novels of E. M. Forster, Middlebrow, The Art of Biography, Craftsmanship, A Letter to a Young Poet, Why?, Professions for Women, Thoughts on Peace in an Air Raid.

Virginia Woolf - The ​Virginia Woolf Collection
Classics ​to listen to in a room of your own – Virginia Woolf at her finest Virginia Woolf changed everyone’s thoughts about what writing could do. Exploring themes of solitude, family, parties, freedom, class, war, plague … love, this collection is given a breath-taking performance by an all-star cast including Tilda Swinton, Jessie Buckley, Kristin Scott Thomas, Vanessa Kirby, Adetomiwa Edun and many more. Get lost on the streets of London, 1922 and watch worlds collide in Mrs. Dalloway. Then join the Ramsays’ sprawling family holidays of To The Lighthouse. After that, explore the early feminism of A Room Of One’s Own and float amidst the poetic monologues of The Waves. Summary Four books...one groundbreaking author. Mrs Dalloway (1925) One day; two lives. Mrs Dalloway prepares for a party, whilst a First World War veteran treads the same streets. Follow 24 hours in the lives of two extraordinary people, each of them recovering from the First World War. A hostess and a soldier come together...in the most unexpected of ways. Kristin Scott Thomas performs. To the Lighthouse (1927) A family’s summer holidays see them return to the Isle of Skye over days and years, sailing boats and enduring wars. As we follow the slow unfolding of the Ramsays' fortunes, both children and adults grow, love, lose. Listed as one of the best novels of the 20th century. Jessie Buckley performs. A Room of One’s Own (1929) Based on a series of lectures to women’s colleges, this collection of essays first published in 1929 explores a female’s need to have space to create, exist...survive. A must-listen for anyone exploring the roots of feminism - or simply what it is to be a woman. A provocative and pervasive listen that remains relevant to listeners of any age. Tilda Swinton performs. The Waves (1931) A dreamscape novel that follows six characters united by a single friend. Set against a stunning English coastal landscape, the novel dares to be one of Woolf’s most inventive narratives as it explores the journey from childhood to adulthood and beyond that - death, and all that we may learn. Vanessa Kirby, Adetomiwa Edun, Andrea Riseborough, Tracy Ifeachor, Samuel Barnett, Johnny Flynn and Juliet Stevenson perform. Public Domain (P)2021 Audible, Ltd

Virginia Woolf - Complete ​Works
The ​complete works of Virginia Woolf with possible continuous updates from the publisher.

Virginia Woolf - Essays ​of Virginia Woolf I-IV.
I. Nonfiction ​pieces dating from 1904, when she was twenty-three, to 1912, the year of her marriage to Leonard Woolf. "These are polished works of literary journalism-shrewd, deft, inquisitive, graceful, and often sparkling" (Library Journal). II. Essays beginning at the time of her marriage to Leonard Woolf and ending just after the Armistice. More than half have not been collected previously. "In these essays we see both Woolf's work and her self afresh" (Chicago Tribune). III. During the period in which these essays were written, Woolf published Night and Day and Jacob's Room, contributed widely to British and American periodicals, and progressed from straight reviewing to more extended critical essays. "Excellently edited, the essays reconfirm [Woolf's] major importance as a twentieth-century writer" (Library Journal). IV. This fourth volume of the first complete edition of Virginia Woolf's essays and reviews celebrates her maturing vitality and wonderfully reveals her prodigious reading, wit and original intelligence. Written while she worked on TO THE LIGHTHOUSE and ORLANDO, these pieces explore subjects ranging from the world's greatest books to obscure English lives. THE COMMON READER, First Series, in which she influentially revives women's place in history, comprises a quarter of the volume. Contributions to American journals for the first time in her career outnumber those to the Times Literary Supplement, and so her pieces in the Nation & Athenaeum, under Leonard Woolf's literary editorship. The volume also includes her moving introduction to the Modern Library Edition of MRS. DALLOWAY, not previously published. In his superb notes, McNeillie this time adds variations in her essays as they appeared in different versions: for example, the lines later omitted from her essay on Joseph Addison: "our range of delights. persuade us that the whole business of life is better worth while." Virginia Woolf's creativity and industry in these three years bespeak astonishing gifts, remarkable robustness, and a passion for "the whole business of life" that inspires.

Virginia Woolf - To ​the Lighthouse
This ​novel is an extraordinarily poignant evocation of a lost happiness that lives on in the memory. For years now the Ramsays have spent every summer in their holiday home in Scotland, and they expect these summers will go on forever. In this, her most autobiographical novel, Virginia Woolf captures the intensity of childhood longing and delight, and the shifting complexity of adult relationships. From an acute awareness of transcience, she creates an enduring work of art.

Virginia Woolf - Three ​Guineas
The ​highly controversial "Three Guineas" was Virginia Woolf's most explicit statement of her feminism. Forming part of the "Shakespeare Head Press" series of Woolf's works, this new edition includes her carefully considered selection of photographs, her discursive endnotes and extensive new annotations of her references and allusions. In an illuminating introduction, editor Naomi Black guides the reader through this allusive, highly artful book, discussing its structure and argument and tracing the history of its composition and critical reception. She analyses the text as a representation of Woolf's feminism, including the way in which the book's form subverts male conventions of scholarship. All variants and emendations are listed, but the text itself is free of interventions.

Virginia Woolf - Carlyle's ​House and Other Sketches
Carlyle's ​House and Other Sketches marks the first publication of one of Virginia Woolf's very earliest notebooks. Recently unearthed from a collection of private papers, it contains a series of six striking and semi-autobiographical sketches, each transcribed and edited by Dr David Bradshaw. About the Author: Acclaimed for her innovative and inventive style, Virginia Woolf (1882-1941) is one of the most important figures of the Modernist Movement. Her works include To the Lighthouse, A Room of One's Own and Mrs Dalloway. David Bradshaw is Fellow and Tutor in English Literature at Worcester College, Oxford. His has edited and introduced numerous works, and he provides a comprehensive introduction and notes for this first edition of Carlyle's House and Other Sketches.

Virginia Woolf - Mrs. ​Dalloway / A világítótorony / Hullámok
A ​jövő időt nem kell komolyan vennünk. Ez a fajta modern regény már javában létezik ekkor, és nem utolsósorban éppen Woolf munkássága révén, aki főművei közül már megírta a Mrs. Dalloway-t (1925) és A világítótorony-t (1927). Az előbbi fő erénye nem a módszerek újdonsága, hanem a tudattartalmak látszólagos káoszát elrendező tökéletes forma. Ahogy Németh László írja: "Ha a magukkal beszélő alakok szálló gondolatsora egy-egy kivetített szerpentin: Virginia Wolf a szerpentindobálás nagyművésze. Minden belső monológ a formaérző ízlés biztonságával szeli át a regényjátszóterét, s csak amikor az utolsó szalag is kirepült, látjuk, hogy az alakokat, csillárokat, pálmákat összeszövő háló egyetlen kitűnő formai gondolat. Nemcsak a szalagok futásirányából, kereszteződéseiből él ez a kép, de a színek feleseléséből s csavarodásuk ritmusából is. Clarissa gondolatai másképp ugrálnak, mint Peteré vagy az őrült Septimusé, más ritmusra és más színben. S e sok szín, e sok irány, e sokféle ritmus hangolódik össze a nemes fonadékban, amelyben női gyöngédség csipkézte ki a pszichológiai igazságokat, s a közelítő öregség melankóliája húzza le a boldog életkedvet." A világítótorony középpontjában még hangsúlyosabban, mint az előző regényben, egy nőalak áll, de még jellegzetesebben woolfi módon: nagyrészt kisugárzása, lényének a többiekbe való szétáradása révén, amely mintegy az élet általános képének, látomásának a magjává válik. Némileg hasonló szerepet tölt be a Hullámok (1931) hat monologizáló szereplője melletti néma hetedik, Percival. Ez a könyv Woolf legmerészebb kísérlte a regényformával. Olyannyira, hogy akár regény terjedelmű prózakölteménynek is nevehzetnénk, vagy ha úgy tetszik, hat különböző tudattartalomra komponált zeneműnek. A három mű: három fokozat az eltávolodásban a hagyományos regénycselekménytől az élet teljességének újfajra megragadásáig - keletkezésük nézőpontjából: három kísérlet, a mából nézve: három beteljesülés.

Virginia Woolf - Lappin ​and Lapinova
"And ​before they went to bed that night it was all settled. He was King Lappin; she was Queen Lapinova. They were the opposite of each other; he was bold and determined; she wary and undependable. He ruled over the busy world of rabbits; her world was a desolate, mysterious place, which she ranged mostly by moonlight. All the same, their territories touched; they were King and Queen." Virginia Woolf (1882-1941) is considered one of the 20th century's foremost British authors and was a leading figure in the modernist movement. Her influence on English literature is still apparent seventy-five years after her death. Woolf's writing spans novels, short stories and essays and she is most renowned for works such as Mrs Dalloway (1925), To the Lighthouse (1927) and Orlando (1928), not to mention her revolutionary feminist essay A Room of One's Own (1929). Lappin and Lapinova was originally published in Harper's Bazaar in 1938. It was subsequently included in the collection A Haunted House and Other Stories which was published in 1944; three years after Woolf's death.

Virginia Woolf - Évek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Virginia Woolf - Egy ​jó házból való angol úrilány
Az ​Artemisz Könyvek sorozat célja, hogy a magyar közgondolkodásban is elterjedjen a társadalmi nemi szerepek kritikai vizsgálata. A sorozat meg kívánja őrizni a megközelítések elméleti és módszertani sokszínűségét, olyan könyveknek ad helyet - legyenek bár tudományos vagy szépirodalmi művek, magyar nyelven írott könyvek vagy "klasszikusok" fordításai -, amelyek vizsgálják kulturális beidegződéseinket és alternatívát is kínálnak velük szemben. "Az élet keskeny járdacsík a szakadék felett," - írja naplójában Virginia Woolf (1882-1941), a legismertebb angol modernista írónő 1920 októberében. Vajon miért érzi Woolf ilyen ingatagnak az életet? Van-e valami, ami megmentheti a szakadéktól? Ha ilyen az élet, akkor vajon mit jelent számára az írás? És milyen viszonyban áll egymással a kettő: élet és írás? S mit árulhat el minderről: az életről, szakadékokról és írásról az életírás? Virginia Woolf négy, eddig magyarra nem fordított önéletrajzi szövegét veheti kezébe az olvasó ebben a kötetben Séllei Nóra fordításában és bevezető tanulmányával.

Virginia Woolf - A ​pille halála
Virginia ​Woolf kritikusként kezdte irodalmi pályafutását, és az esszé műfaja - ez a nagyon rugalmas és Angliában kiváltképpen népszerű műfaj, amelybe a majdnem novellától a tárgyszerű kritikáig, sőt a tudományos értekezésig minden belefér - állandó társa volt a regényírónak: esszékben készült fel szellemileg egy-egy regénye megírására, és esszékben pihente ki a megírás fáradalmait, nem utolsósorban pedig esszékben csapódtak le az állandó olvasás élményei. Mert Woolf szenvedélyesen olvasott, és még írók közt is egészen kivételes érzékenysége volt a befogadásra, és érzéke arra, hogy élményeit megossza másokkal. De nem csak érzékeny volt, hanem hallatlanul okos is. Néhány - kötetünkben is szereplő - írás a modern regény legfontosabb elméleti dokumentumai közé tartozik. A szerteágazó anyagot a kötet válogatója, Bécsy Ágnes négy ciklusba rendezte. Az elsőben hangulatok és benyomások egymásra rétegződésének szépírói eszközöket is jócskán latba vető elemzései kaptak helyet, a második ciklus esszéiben az írónő régi emlékiratok, naplók és levelezések alapján az elmúlt korok mindennapjaiban az életnek azt az állagát és minőségét vizsgálja, amely a műalkotások talaja és háttere, illetve megrajzolja néhány nagy egyéniség portréját. A harmadik csoportba a szó megszokottab értelmében irodalmi tanulmányok kerültek, a negyedik pedig Virginia Woolfnak a modern kor irodalmi és társadalmi kérdéseit feszegető cikkeit, előadásait foglalja magában. De bármi legyen is a téma - egy londoni séta, Montaigne vagy a dolgozó nők egyesülete -, mindenütt ugyanaz a gazdag egyéniség bilincsel le már az első - és az utolsóig a legmagasabb rendű írásművészettel formált - mondatokban, amely a könyvekben is az élet megnyilvánulásait fürkészi csillapíthatatlan kíváncsisággal.

Kollekciók