Ajax-loader

Molnár Ferenc könyvei a rukkolán


Molnár Ferenc - A ​fehér felhő / Uri divat / Farsang
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - A ​Fehér Lovag
Mi ​határozza meg a jót és a rosszat? Talán egy hely, ahová születünk? Talán az, ahogyan felnövünk? Valójában egyik sem. Egyedül a döntéseink határozzák meg az utat, melyen járunk. Sebastian Norgen történetéből okulva döntsd el Te magad, hogy Ő a helyes úton jár-e. Ismerd meg történetét, ahogyan gyermekkorától kezdve küzd saját belső sötétsége ellen, hogy a fényben maradva ősi legendák lovagjává nője ki magát. Láss az Ő szemén keresztül és éld meg a csodákat, melyeket Ő tapasztalt és érezd át fájdalmát, mikor elvesztett valakit. Légy Te is erősebb minden egyes leküzdött akadállyal, ahogyan Sebastian is igyekszik beteljesíteni végzetét.

Molnár Ferenc - Pusztulás ​és Felemelkedés
Sebastian ​Norgen alig hagyta maga mögött eddigi kalandjait, már várják őt az újabb kihívások. Phyros isten hívőinek vadászata egy újabb szakaszba lépett, miután Geiron herceg átvette néhai apja helyét Gidoril császári trónján. Az Epszilon Kristályért folytatott verseny az idővel és a fanatikusokkal eddig nem várt áldozatokkal szembesíti a jóságot és igazságot képviselő hősöket. Vajon mennyi gonoszság átélése szükséges, hogy megrontsa a legtisztább, legragyogóbb lelkeket is? Csatlakozz Sebastian utazásához és légy tanúja, amint a Fehér Lovag legendája életre kel a szükség legnagyobb idején! Elég lesz egy regékből előlépett hős ereje, hogy megmentse a kontinenst a pusztulástól...? Derítsd ki magad!

Molnár Ferenc - Egy ​gazdátlan csónak története
Molnár ​Ferenc két kisregényét tartalmazza a Millenniumi Könyvtár sorozat újabb darabja. Az 1901-ben írott Egy gazdátlan csónak történetében a századforduló szecessziós polgár- és művészvilága jelenik meg. A kisregény a tizennégy éves, lelkületében koraérett kislány, Wald Pirko első szerelmének és nővé érésének nyaráról szó. Tarkovics Endre újságíró, a nők bálványa magába bolondítja Pirkót. A férfi azonban már kétfelé is elkötelezte magát: a színésznő Melitta és a szőke, társasági nagyasszony, Waldné között vergődik. Pirko, aki felnőttesen okos, de érzelmeiben még gyermeki, ezen a nyáron - amikor beleszeret Tarkovicsba - találkozik a világ kegyetlen képmutatásával, az emberi kicsinyességgel és érzelmi sivársággal. A körülötte és benne kavargó érzelmekből bontakozik ki a századforduló erotikája: a józan polgárok földhözragadt érzelmeitől a művészvilág bohém erkölcséig. Pirko szinte öntudatlanul ringatódzik a. halálba, mert érzelmeiben megcsalatva egyedül marad, ám a világ hazugságait még a légkétségbeesettebb állapotában sem hajlandó elfogadni. A szecessziós szerelmi történetet mindvégig áthatja a szerzőre oly jellemző lírai humor, az érzelmesen érzékeny lélektaniság. A második kisregény, A gőzoszlop huszonhárom évvel később született, ezért érezhetően nosztalgikus motívumokat is tartalmaz, helyenkénti bizarr fordulatai különleges színt adnak a történetnek, amely a 'hóbortos huszárkapitányról' szól. 'Virtuozitás van ebben az írni-tudásban' - írta egykor Molnár Ferencről Babits Mihály. Ennek szellemében - a legszélesebb körben érdemes ajánlani a kötetet.

Molnár Ferenc - Báró ​Március
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - Széntolvajok
Molnár ​Ferenc villódzóan szellemes színműveivel kápráztatta el annak idején a világot: a nagy sikerek árnyékában szerényen húzódtak meg prózai művei - az elbeszélések is. Pedig az idő mellettük szavazott: változatos és gazdag életművéből prózája bizonyult maradandóbbnak. Legjava novelláinak gyűjteménye ez a kötet. Az író a fiatal magyar főváros szülötte, a világvárossá növekedő Budapesté. Jóformán vele együtt nő fel: ismeri, érti ezt a világot, új színeivel. árnyoldalaival, jellegzetes alakjaival. Együttérzése azoké az esett, bús figuráké, akiket magához vonzott, de nem ölelt keblére a város: a tüdőbajos éjszakai pincéré, a beteg betűszedőke, a nagyárosba szédült kishivatalnokoké, s a fáradt undorba révült kávéházi lumpnak is juttat részvéte irgalmas fénysugarából. Szereti, szánja az élet kárvallottjait, a szelíd erélyteleneket, akiket felmorzsol a kegyetlen létharc, és tudja, a városligeti vagánynak is van szíve, áldozat ő is, gyengeségének és körülményeinek áldozata. Ez az érzelmes azonosulás egyértelmű állásfoglalássá kristályosul a Széntolvajok című novellában, mely nemcsak Molnár Ferenc kisprózájának csúcsa, de méltán a magyar novellairodalom remekei között foglal helyet.

Molnár Ferenc - A Pál utcai fiúk [Rovásírással]
Molnár Ferenc (1878-1953) bravúros technikájú színműveivel (Az ördög, Liliom, A hattyú, Olympia) világhírűvé vált. A századfordulón tűnt fel, realista szemléletű novellákkal. Ezekben a nagyvárosi kisemberek életét mutatta be (Széntolvajok). Később a pesti polgárság irodalmi képviselője lett. Élete utolsó éveit Amerikában töltötte. (Útitárs a száműzetésben című önéletrajzi regényében vall tengerentúli élményeiről.) Az 1907-ben írt, klasszikussá vált ifjúsági regény - sok idegennyelvi fordítása révén - a világirodalomban is közismert. A 1890-es évek pesti gyermekvilágának lírai krónikája. Szereplői józsefvárosi gyerekek, akiknek két bérház közötti grund jelenti a játékszabadságot. A grund világának igazi törvényei, szokásai, egyesületei, erődítményei, vezérei és közkatonái vannak. A fennmaradásért háborúzni kell és a közkatonának áldozatul kell esnie, hogy ilymódon igazi hőssé váljon. Az író a gyermeklélek kitűnő ismerője. Főszereplője Nemecsek és a többiek: Boka és Ács Feri, a két tábor vezére, Geréb, a bűnbánó áruló, a finomkodó Csele, mind bonyolult, alakuló egyéniség. Gondolatviláguk, magatartásuk különböző. A hiteles lélekábrázolás mellett a könyv erénye a regényesség. A történet magával ragadja olvasóit, a grund már több, mint játszótér, jelkép ahol a harc az igazságért folyik. Nemecsek tulajdonképpen a kisember, aki nem bátor és nem hős, de azzá válik a grundért folyó háborúban. A regény a grund és a gyerekek valódi világát azonban soha nem lépi túl. Kiváló mesterségbeli tudással, a nagy író keze nyomáról árulkodó realizmussal, minden didakszist kerülő, csak a művészi és pszichológiai hatásra építő mű a 10-12 éves gyerekek maradandó élményt nyújtó olvasmánya. Ha Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig és Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem című könyvével együtt olvastatjuk, a századeleji gyermekéletről megközelítő körképet kaphatnak a kis olvasók. Forrás: Legeza Ilona könyvismertetői http://legeza.oszk.hu

Molnár Ferenc - Előjáték Lear királyhoz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hamza István - Karácsony István - Molnár Ferenc - Vigh László - Gyulai Gergely - Torna 1x1
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - A csók
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - A ​férfi szíve
Színpadi ​művei árnyékában Molnár Ferenc kisprózája szinte ismeretlenné halványult. Nemcsak korai humoros-szatirikus munkái, de remek elbeszéléseinek tucatjai, a molnári életmű karakteres darabajai is felfedezésre várnak. A Pál utcai fiúk írója, számtalan világsikert aratott színmű szerzője ezekben az elbeszélésekben bizonyítja remek lélektani elemző erejét, ironikus humorát, gyengéd líraiságát vagy éppen társadalombíráló törekvéseit. A halhatatlan Molnár-hősök: Liliom, Nemecsek, Geréb ezekben a novellákban születnek meg, itt tűnik fel a félelmeit legyőző, önfeláldozó gyermekhős, a társadalom fonák berendezkedésére ráébredő kispolgár, a kétségek közt hánykódó megcsalt férj figurája. A tájékozott olvasót is meglepi e kisprózai ihletésű elbeszélés, nosztalgikus visszaemlékezés, haditudósításokból kinövő "rövid sztory", filmforgatóvázlatnak szánt detektív-történet, ironikus tárcanovella, lírai zsánerkép, szatirikus kroki gazdagítja Molnár-képünket. Gyűjteményünk 10 ismert és 37 kötetben eddig meg nem jelent írása egyértelműen bizonyítja, azt hogy Molnár a magyar nyelv kitűnő ismerője, rugalmas és hajlékony prózastílusa cseppet sem vesztett színeiből és erejéből.

Molnár Ferenc - Színház
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - ...or ​not to be
"Büszkeségem ​és dacom az egész világgal szemben, te drága gyerekem, hogy én egy ilyen párduccal akarok élni, mint te. Én nem akarok belőled feleség-tehetséget csinálni. Én tudom, hogy ki vagy. Én veled sírok a te nagy nosztalgiádon a sima élet után, mert én se bírom a sima életet, én is csak reménytelen szerelmese vagyok. Ahogy te nem szeretted az én lakásomat, én éppúgy megsirattam minden nap. Ahogy te szeretnél ebben a városban maradni, én éppúgy szenvedek azért, hogy elbolyonghassak innen. Ahogy neked nem kell, ami megvan, én éppúgy kínlódom az után, ami nincs. Engem bedöglesztett a langyos pocsolyába egy rossz év, én éppolyan sírva és ordítva kívánkozom belőle ki, mint te. Nem azért kapaszkodom beléd, mert ide vissza akarlak hívni, hanem azért, hagy vigyél ki innen" – írta, fogadkozta kétségbeesetten Molnár Ferenc, a középkorú, sikeres, világhírű, tehetős író, a színházi világ elismert és irigyelt fejedelme szerelmének, az éppen vele szakítani akaró, ígéretes pályája kezdetén álló fiatal színésznőnek, Darvas Lilinek 1925-ben. A kötetben közölt, fakszimile kéziratoldalakkal, ismeretlen vagy kevéssé ismert fotókkal, jegyzetekkel, életrajzokkal kiegészített hatvanhat levél elolvasása során megbizonyosodhatunk róla, Darvas Lili valóban nem "feleség-tehetség" lett. Tudása, képességei formálták Németországban, Ausztriában és Magyarországon is ismert, ünnepelt Reinhardt-színésznővé. Karrierje mégsem volt töretlen, az Anschlusst követően, 1938-tól hosszú időre színpad nélkül maradt, amerikai emigrációjában csak 1945 után jutott szerepekhez. Ezt a nehéz, tájékozódó, menekülő időszakot híven dokumentálják a riviérai visszavonultságban fokozatosan magába forduló író pártfogó előrelátással, féltéssel írt levelei, amelyekből egy eddig kevéssé ismert Molnár-kép és egy itthon csaknem elfeledett színésznő pályafutása tárul elénk.

Molnár Ferenc - A ​hattyú / Színház
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - Égi ​és földi szerelem
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - A ​zenélő angyal
A ​zenélő angyal főhőse Irma, egy gazdag bankár elkényeztetett, unatkozó lánya. Velencei luxusnyaralása közben beleszeret egy művelt, rokonszenves, ám rangján aluli fiúba, apja titkárába. A társadalmi különbség önmagában is megakadályozná a kapcsolat kialakulását, de a fiú nem is viszonozza Irma érzelmeit. Ő csupán szolgálatot teljesít a lány mellett, elkíséri sétáira, megmutatja a város szépségeit. A titkár Juditba, a bankárné mellett dolgozó ápolónőbe szerelmes. Irma kétségbeesett vetélytársként tudja, hogy a másik lány az igazi ellenfele. Ádáz harc indul a gazdag és a szegény lány között, amelyben csak a gazdag lánynak vannak hatékony fegyverei. Végül tisztességtelen lépésre szánja magát Irma: olyan helyzetet teremt, amelyben a szegény lányt közönséges lopással vádolhatják. Vajon győz-e az igazság, s ki fogja vesztesként, boldogtalanul elhagyni Velencét?

Molnár Ferenc - Egy, ​kettő, három
Norrison ​úr egy európai világváros hatalmas bankjának elnök-vezérigazgatója. Fél éve házában vendégeskedik Lydia, egy amerikai iparmágnás egyetlen, féltett lánya. Norrison éppen üdülni készül, amikor bombaként robban a hír: Lydia titokban férjhez ment Fusz Antal taxisofőrhöz, sőt mi több, már a baba is úton van...

Molnár Ferenc - Egy ​haditudósító emlékei
"Emlékek: ​- nem napló, nem a háború története - egyesztendei haditudósítói vergődés emlékei. Utazások, tapasztalatok, tudósítások, képek, hallomások, beszélgetések vezérekkel és közkatonákkal, tanúvallomások egészen kicsiny és igen nagy eseményekről. Valakinek a siető sorai, aki újságot írni ment a harctérre - nem mindig mehetett oda, ahová indult, csak sodródott ide-oda a fronton és a front mögött a többivel együtt -, sok csodálkozással, sok fehéren maradt lappal a jegyzőkönyvében, öregedő szívében az egyre szótlanabb érzelmek végtelenségével. Valakinek a töredékes feljegyzései, aki az írott betű háborús szerepei közül azt választotta, hogy a magyar katona emberi dicsőségének történetéhez anyagot segítsen összehordani, négy ország földjéről és földje alól. Eljövendő, szabadabb és szebb szavak anyagát."

Molnár Ferenc - Liliom ​/ Az üvegcipő / Játék a kastélyban
A ​kötet Molnár Ferenc három írását tartalmazza: - Liliom - Az üvegcipő - Játék a kastélyban

Molnár Ferenc - Kisregények
A ​színdarabjai révén világhíressé, nemzetközi sikerszerzővé vált (és maradt) Molnár Ferenc pályája minden szakaszában igyekezett "komoly" munkákkal is kiérdemelni az irodalmi halhatatlanságot. Az irodalomtörténészek váltig vitatják, vajon novellái, regényei, kisregényei jobbak-e, irodalmilag értékesebbek-e, mint drámái. Ezúttal három - legjobbnak ítélt - kisregénye jelenik meg egy kötetben. Pályája három különböző időszakából származik a három mű, ám a mai olvasó aligha veszi észre a meglehetősen nagy időbeli különbséget. Az 1901-es Egy gazdátlan csónak története, amely egy tizenöt éves kislány reménytelen szerelméről szól, és a főszereplő öngyilkosságával zárul (Pirkónak rá kell ugyanis jönnie, hogy nagy szerelme gyönyörű édesanyjának lesz a szeretője), a húszas évekből való A gőzoszlop, amely egy szélhámoskodó állítólagos huszártiszt öngyilkosságáról számol be, és a harmincas évekből való A zöld huszár, amely ugyan- csak öngyilkossággal zárul (ezúttal egy jobb sorsra érdemes prostituált veti el reménytelen szerelem miatt magától az életet) - egyaránt szentimentális, némi társasági cinizmussal enyhített-fűszerezett, érzelmes história. Sem társadalomrajzuk (amelyre talán leginkább az utolsó törekszik), sem pszichológiájuk (amely a legsikeresebb az elsőben), sem iróniájuk (amelyben a középső jeleskedik) nem szárnyalja túl a drámák Molnárjának ügyességét, technikai tudását. Nem színvonaltalan mű egyik kisregény sem, ám arra együttesen sem alkalmasak, hogy Molnárt nagy íróként revelálják. Kellemes, üdén szentimentális történetek, jó olvasmányok, csak épp messze állnak attól, hogy (a sorozat címéhez illően) klasszikus prózáknak lennének tekinthetők. - Régi típusú, a századelő "lírai" elbeszélőit kedvelő olvasóknak ajánlható a kötet.

Molnár Ferenc - A ​csókok éjszakája
A ​zenélő angyal és az Egy pesti leány története után újabb darabbal bővül a Molnár Ferenc életművét fölelevenítő sorozat. A csókok éjszakája címmel huszonöt novellát és jelenetet gyűjtöttünk össze, a szerelem létélményének megannyi változatát. A színes történetek mindegyike bizonyság a XX. század sikerszerzőjének mély emberismeretére, elragadó stílusára és formaművészetére. A történetek, mint megannyi szerelemmozaik, a féltékenység, a reménytelen vágyakozás, az ifjúkor érzelmi ébredése, a csalódás, a magány, a férfiúi és női gyász, az érzelmi útkeresés és az izzó vágy őstípusait villantják föl. Novelláról novellára haladva kijárjuk végül az érzelmek iskoláját, s ha oktatónk vagy a leckék elsőre kissé ódivatúaknak tűnnek is, bizonyítványunk mégis időtálló. Akár megértjük, akár kikacagjuk ugyanis e novellák loknis, cilinderes hőseit: a vágyhajhászó uraságot, a szerelmi életében társadalmilag is fölkapaszkodó banktisztviselőt, az elbocsátott szeretőt, a magát halálra álmodó zenészt, az egy fiókot mindig zárva tartó lánykát, vagy az elhagyott férjhez visszatérő és vissza nem térő feleségeket - minden történetben többé-kevésbé magunkra ismerhetünk, tanúságul arra, hogy az idők ugyan változnak, de a szerelem évszázadok múltán is ugyanaz marad.

Molnár Ferenc - Játék ​a kastélyban
A ​Játék a kastélyban című vígjátékban például egy tengerparti kastély két vendégszobáját összekötő ajtó játssza a főszerepet. Hogy mire szolgál? természetesen arra, hogy bonyodalmat okozzon! A történetben Turai és Gál, a sikeres színműíró-páros fiatal pártfogoltjukkal és barátjukkal, Ádám Albert zeneszerzővel meglepetésszerűen érkezik Balogh Annie primadonna látogatására egy itáliai kastélyba. A fülig szerelmes Ádám a menyasszonya melletti szobát kapja, ám épp mikor a három barát készül kinyitni a szobákat elválasztó ajtót, szenvedélyes párbeszédre lesznek figyelmesek, ami a gyönyörű színésznő és egykori kedvese, Almády között zajlik. Ádám csalódottsága kétségessé teszi Annie-val készülő házasságát és az új operett zenéjének megírását is, amire eddigi boldogsága és a szerzőpár sarkallta. Vagy a kétségbeejtően mulatságos bonyodalmak sora csupán alkalmat szolgáltat arra, hogy a mindig bizakodó, csupa szív Turai zsenialitása még erre a reménytelen helyzetre is megoldást találjon?

Molnár Ferenc - A ​farkas
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - A ​zöld huszár
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - Pesti ​napló
Íróvá ​írás útján válik valaki. Íráshoz szükséges a papír meg az íróeszköz. Valamilyen sima felületre le kell tenni a papirost, és sorban betűket ráírni, szavakat, mondatokat, bekezdéseket, oldalakat Ha valaki nem ír mégis íróvá akar lenni, és érdekében eget-főszerkesztőt megmozgat mielőtt írt volna, abból is lehet író. Tanácsosabb mégis az egyszerűbb utat választani: papír, írószer, és gyakorolni az írást. Molnár Ferenc gyakorolta. Gyerekemberként, beállt újságokhoz. Pesti újságoknál írt tárcát, elbeszélést, írt krokit, humoreszket, írt regényt folytatásokban. Szépirodalmi gyakorlatozásai közben napszámban írt csúnya irodalmat Írt újságot, eleven eseményektől lüktető aznapi lapot: napilapot. A zsurnál szóból kihangzik a francia jour. A zsurnaliszta napra termel napi érdekű írást. Az újságíró újdonsággal, szolgál közönségének. A vezércikkíró Molnár nem a vasárnapi kávéhoz szállított fölháborodnivalót. Nem kolumnista dohogó. Nem szakmányindulatos. Nem is kertaljai erénycsősz. Vezércikkeiből igazi fölháborodás csap ki. Éles szemmel és éles ésszel hatol a jelensége mögé. Ezek már nem egy elkényeztetett polgárfiú szavai, sem tapsot leső sikerember mutatványai. Öntudatos állampolgári harag. Tetteket sürgető, változásra uszító forradalmas lendület. (Molnár Gál Péter)

Molnár Ferenc - Liliom
Változhat-e ​az ember, vagy örökre rabjai vagyunk saját gyarlóságainknak? Lehet-e harcolni a kiszolgáltatottság ellen, vagy a végzet elkerülhetetlen? Molnár Ferenc hőse, Liliom kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy ezeket a kérdéseket feltegyük az ő személyén, s történetén keresztül, s próbáljunk rájuk a magunk szájízének megfelelő válaszokat keresni. Találni valószínűleg nem fogunk. Nem az a fontos, hogy az ember milyen véghez ér el – hisz mindegyikünk közös vége a halál – sokkal inkább az, hogy amíg élünk, hogyan élünk, milyen körülmények mentén hozzuk meg döntéseinket? Molnár Ferenc számára a világsikert színpadi szerzőként Az ördög (Vígszínház, 1907) és a Liliom (Vígszínház, 1909) hozza meg. Hatalmas színműírói életművének egyik leghíresebb, legsikeresebb drámája a Liliom, a melegszívű hintáslegény és az egyszerű, de a hintáslegénybe egy életre szerelmes cselédlány megható, szentimentális története. A nyomorult kiscselédeken élősködő ligeti csavargó tizenhat évvel halála után visszatérhet egy órára a földre, hogy megsimogathassa gyerekét. De ahelyett, hogy megsimogatná, maga sem tudja hogyan, ráüt a kezére. Molnár darabja a 20-30-as évek Budapestjét, a kabaré atmoszféráját idézi. Bohócos vásári komédia, de tragédia egyben, ám burleszk is, kiszolgáltatottság, ám diadal: maga az élet.

Molnár Ferenc - A ​gőzoszlop és más elbeszélések
Molnár ​Ferenc szellemes és csípős, fanyar humorú íróként él az olvasók emlékezetében, s aki végiglapozza ezt a kötetet, megállapíthatja, hogy ez a szellemesség semmit sem kopott az idők folyamán, kesernyés humorát pedig - főként egyik legkitűnőbb írásában, A gőzoszlopban - úgy ízlelgetheti bárki, mint a nemes óbort. Méltán híres novellájának, a Széntolvajoknak pedig olyan lélegzetelállító a belső dinamikája, hogy az ember csak a novella végénél eszmél rá, milyen könnyedén birkózott meg az író a témában rejlő bonyolult konfliktusokkal. Ezen a novellán mérhető le legjobban, milyen nagyszerű megfigyelőképességgel gyűjtötte anyagát Molnár Ferenc, s milyen könnyedséggel alakította ki ennek kitűnően megfigyelt anyagnak belső művészi rendjét.

Molnár Ferenc - Az ​éhes város
Orsovai ​úr fiatal, pénztelen pesti zsidó. Kisebb gyógykúrára Abbáziába utalják, ahol megismeri egy amerikai milliárdos lányát, fondorlatos módon magába bolondítja, és elveszi, megszerezve ezzel apósa hihetetlen vagyonát. Az Abbáziából hazatért urak klubjaitól a feleségek szalonjain át a kávéházakig és irodákig mindenhol végigsöpör a hír: friss pénz érkezik Pestre. És a pályaudvaron százak, ezrek tolonganak, persze "minden érdek nélkül"", hogy fogadják az újdonsült dollármilliárdost. Eladósodott miniszter, korrupt újságíró, a lipótvárosi zsidó kereskedők maffiája, politikusok, üzletemberek és kis slemilek hada tör rá Orsovai úrra, aki ezt mérhetetlenül élvezi, használja és kihasználja. Hogy közben mi lesz a naiv, kedves feleséggel? Az életnyi küzdelem után már csak szórakozásra vágyó apóssal? A néppel? Az országgal? Kit érdekel! Molnár Ferenc, a magyar regény aranykorának egyik legragyogóbb csillaga első bestsellerében a pénzéhes Pest megannyi figurája fosztogatja és kóstolgatja egymást, anyagilag és szexuálisan is. Maró gúnnyal, letehetetlen izgalmakkal fűszerezett, filmszerűen pergő regényét egy éjszaka alatt behabzsolja az ember, és aztán belelapoz a napisajtóba, elolvas pár hírt, majd visszatér Az éhes városhoz, megnézi a megírás évszámát (1912), és nem tudja eldönteni, hogy vajon Molnár Ferenc mégis él, és a mai, friss pénzre vágyó, korrupt és önző Pestről írta-e első bestsellerét, vagy mégis ennyire nem változott volna semmi Magyarországon közel száz év alatt sem?

Molnár Ferenc - A ​doktor úr / Józsi / Az ördög
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - Égi ​és földi szerelem / A vörös malom
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Molnár Ferenc - Toll
"Rövid, ​igaz történetek, megjegyzések, feljegyzések, kuriózumok gyűjteménye" - így jellemezte Molnár Ferenc ennek a kis kötetnek hatvannyolc miniatűrjét. Majd mindjárt elöljáróban azt írta: "Toll, mert könnyű. Toll. mert elrepül. Toll, mert írni is lehetett volna vele. Sok toll, egymáshoz nőve: szárny, amivel emelkedni lehet. De ez itt csak szeszélyesen, lazán van összerakva. Eddig elszórtan hevert mind a memóriámban, nem is az összegyűjtésre várt, hanem a szélre, amely szétfújja. Így hát: rendszertelenül összesöpört emlékek, kis képek, amiket átéltem vagy hallottam; morzsák egy író emlékirataiból, amelyeket sose fog megírni. Megjegyzések, amelyek nemigen kerülnek már bele egy regénybe. Ötletek, amelyekből nem lesz vígjáték. Gondolatok, amelyek szerényebbek, mintsem hogy tanulmányokká dagadjanak. Viccek és könnyek. Pehely, toll, amiből nem szárnyat, hanem párnát csináltam. Használati utasítása: munkától, gondtól nehéz fejet az ágyban, karosszékben vagy vonaton ráhajtani, elpihenni egy kicsit rajta, elfelejteni és továbbmenni."

Molnár Ferenc - Egy ​pesti leány története
A ​századelőn játszódó történet főhőse Elza. Egy pesti középosztálybeli család eladósorban lévő leánya, aki a társadalmi elvárások ellen flörtökkel és merész olvasmányokkal lázadozik. Szertelen életében tolonganak az udvarlók és a kérók, őt azonban titkon hosszú évek óta az első szerelem tartja érzelmi fogságban. A regény feszültségét ennek a meghatározó érzelemnek a továbbélése biztosítja. A kisregény és a hozzá kapcsolt három novella a romlatlanság alaptételének és az életszerűség ellentételének ütköztetéséből a szerelem sokszínű szintézisét tárja az olvasó elé.

Kollekciók