Ajax-loader

Gilles Néret könyvei a rukkolán


Gilles Néret - Peter ​Paul Rubens 1577-1640 - A festészet Homérosza
Az ​a rózsaszín hús, micsoda telt idomok!" - Rubens stílusának gazdagsága gyakran vált ki ilyen fogadtatást. Némely művészettörténész szerint ő "a barokk királya"; hozzátéve, hogy a barokk festészet gyakran hajlik át a romantikába, és kevés festő illusztrálja ezt az összefonódást ily tökéletesen. "Szó se róla - érvelnek mások - : a romantika egyfajta őrület, egészségtelen és humortalan művészet, melyben az ember szembeszáll a természettel, mely összeroppantja. Ki lehetne távolabb az ilyen őrültségtől, mint Rubens, aki két lábbal a földön járó ember, vidám, kiegyensúlyozott, és kicsattan az egészségtől.

Gilles Néret - Devils
Something ​wicked this way comes Ever since he disguised himself as a snake and tempted Eve with an apple, the devil has been everyone`s favorite villain. Lucifer himself is the star of this book, which contains images of him throughout the history of art. Etchings, woodcuts, paintings, illustrations, drawings, photographs, and advertisements featuring the devil, by the likes of Da Vinci, Bosch, Pierre et Gilles, Giger, and many more, populate the pages of this supremely "evil" book.

Gilles Néret - Édouard ​Manet
"Keresd ​a grandiózus fényt és a grandiózus árnyékot; a többi majd jön magától, bár többnyire egyébként sem sokat számít." (Édouard Manet)

Robert Descharnes - Gilles Néret - Dalí
Picasso ​Dalít "egyvégtében zakatoló farmotornak" tartotta. Dalí viszont önmagát zseninek tekintette, aki joggal engedhet meg magának bármiféle hóbortot. A festő, szobrász, író és filmes Salvador Dalí (1904-1989) e század legkülöncebb, magamutogató művészeinek egyike volt, s bárhol jelent meg, homlokegyenest ellentétes érzelmeket váltott ki. Elsőként jelenítette meg Sigmund Freud és a pszichoanalízis gondolatvilágát a festészetben; elképesztő érzékenységgel, fantáziával és műgonddal hozta a felszínre a tudatalatti elfojtott rétegeiben zajló folyamatokat. Ez a megkapó életrajz eleven színekkel, a mester önvallomásaira építve mutatja be a hírhedt szürrealistát. Megtalálható benne minden provokatív gondolata, legyen szó a lágy órákról vagy a sokat emlegetett égő zsiráfról. Teljes személyiségében mutatkozik meg a Salvador Dalí nevű fantasztikus jelenség minden árnyalata.

Gilles Néret - Salvador ​Dalí
"A ​szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok." Salvador Dalí

Gilles Néret - Angels
LOOKING ​LOVELY AND PURE, PEEKING OUT FROM BEHIND THE CLOUDS AND FOREVER DOING GOOD DEEDS, ANGELS HAVE FOREVER BEEN A FAVORITE SUBJECT OF ARTISTS. THIS SELECTION OF SCULPTURES, CERAMICS, FRESCOES, PAINTINGS, DRAWINGS, AND ILLUSTRATIONS, BY THE GREATEST MASTERS FROM ANTIQUITY THROUGH THE RENAISSANCE, EXPLORES THE MANY WAYS ANGELS HAVE BEEN DEPICTED THROUGHOUT HISTORY.

Gilles Néret - Delacroix
"Az ​utolsó nagy reneszánsz mester és az első modern művész" - Baudelaire méltatta e szavakkal Delacroix-t. A költő nem csak azért tartja a festőt a művészettörténet élvonalbeli alakjaival egyenrangúnak, mivel Delacroix romantikushoz méltóan merész és eredeti, hanem mivel a hagyományokat tisztelve mert merész és eredeti lenni. ... Delacroix-ban felismerhető a romantikus életérzés minden tünete. Végletesen individualista lévén mindenekelőtt tudatállapotot, emberi érzelmeket kívánt kifejezni. Míg a klasszicista művész a kompozíció fegyelmezett, gondos kialakítására és pontos kivitelezésre törekedett, addig Delacroix színekkel kísérletezett, és a mozgás egyszerre ösztönös, feszültséggel teli, sőt drámai érzékeltetésére törekedett. Nem a felület aprólékos megmunkálása volt fontos számára, nem a finom színátmenetek, hanem sokkal inkább az éles kontrasztok izgatták, és az erőteljes ecsetvonásokat kedvelte. Csak a múltbéli remekműveken iskolázott nagy művész képes sikeresen elvetni a tanultakat, lefektetni új szabályokat és megmaradni a hagyományos kereten belül. Talán csak az tudja mindezt megtenni, akinek a példaképei szintén szakítottak saját korukkal. Delacroix tökéletesen tisztában volt ezzel. Amikor egyik csodálója "a festészet Victor Hugójának" nevezte, hűvösen hárította el a dicséretet: "Téved ura, az én művészetem vegytiszta klasszicizmus." Delacroix belső konfliktus nélkül vállalta azt, hogy romantikus is és klasszicista is legyen egy személyben, munkásságában békésen él együtt a régi és a modern: Rubens és Géricault, Shakespeare és Goethe. ...1822-ben egy fiatal újságíró így méltatta a Dante bárkáját a Le Constitutionnel hasábjain: "Nincs még egy festmény, mely ennyire nyilvánvalóan hirdetné meg egy nagyszerű festő megjelenését, mint M. De Lacroix [sic!] alkotása... Alakjait Michelangelo merészségével és Rubens gazdag fantáziájával helyezi el a vásznon, rendezi csoportokba, és veti alá saját akaratának... Azt hiszem, nem tévedek: M. de Lacroix-t zseniális tehetséggel áldotta meg a sors. Higgyünk benne, bízzuk meg nagyszabású munkákkal, mert csak így bontakozhat ki tehetsége..." Ezt a próféciát Adolphe Thiers fogalmazta meg, akinek tizenegy évvel később miniszterként lehetősége nyílt arra, hogy a francia állam nevében éppen effajta jelentős feladatokkal bízza meg a művészt. A Marokkóból éppen visszatért festő, aki útjáról témák, motívumok, formák és színek hatalmas tárházát hozta magával, megérett a nagyra törő vállalkozások végrehajtására...

Robert Descharnes - Gilles Néret - Dali ​- The Paintings
Volume ​I: 1904-1946 Volume II: 1946-1989

Gilles Néret - Klimt ​(angol)
The ​unfading popularity of Gustav Klimt (1862–1918) attests not only to the particular appeal of his luxuriant painting but also to the universal themes with which he worked: love, feminine beauty, aging, and death. The son of a goldsmith, Klimt created surfaces of ornate and jewel-like luminosity which show influence of both Egyptian and Japanese art. Through paintings, murals, and friezes, his work is defined by radiant color, fluid lines, floral elements, and mosaic-like patterning. With a number of subjects dealing with sensuality and desire as well as anxiety and despair, all this iridescence is also suffused with feeling. Klimt’s numerous images of women, characterized by curvaceous forms, tender flesh, red lips and flushed cheeks, were particularly charged with passion, at a time when such frank eroticism was still taboo in Viennese upper middle class society. This book presents a selection of Klimt’s work, introducing his pictorial world of decoration and desire, as well as his influence on artists to come.

Gilles Néret - Michelangelo ​(angol)
During ​the Renaissance, the great artists, from Leonardo da Vinci and Botticelli to Michelangelo and Rapheal, transformed the history of art, achieving an even closer imitation of nature whilst altering it to their taste. From the art, ambiguous beings were born, half man, half woman; female breasts were planted on male busts and a young man's gaze peeped out beneath the eyelids of a Madonna. From his earliest youth, Michelangelo never ceased to suffer, and thereby to create. He attempted to reconcile the apparently conflicting forces that inhibited him: earthly passions and fear of God. Hence the edifice devoted to beauty, celestial and infernal alike, that Michelangelo raised to the glory of God. It has no equivalent nor descendants. His predecessors aspired to Heaven through faith alone; Miichelangelo sought to rise through the contemplative exaltation of beauty.

Gilles Néret - Homo ​Art
From ​phallic statues and racy antique urns to homoerotic etchings and orgiastic paintings, the pieces portrayed in this eclectic collection of images pay homage to men and men on men via a very special voyage through the history of art.

Gilles Néret - Gustav ​Klimt
Egy ​izgalmas élet és egy csodálatos életmű legfontosabb állomásait tartalmazza az album. "Aki jobban meg akar ismerni, az szemlélje figyelmesen a képeimet." Gustav Klimt

Gilles Néret - Erotica ​Universalis
From ​the dawn of time, ever since Adam and Eve, all artists of every age—whether the Egyptian, Greek and Roman artists of Antiquity, or more recent famous names as Rembrandt, Courbet, Degas or Picasso—have succumbed to their fantasies, obsessions and libido, and produced erotic works that the censors have taken good care to keep from the public. For Erotica, we surface from the subterranean realms of the museums to enter those of our national and private libraries. Here we discover that not only most of our famous writers, such as Ovid, Aretino, Voltaire, Verlaine or Maupassant, wrote erotic texts that bordered on indecency, but also that great artists like Boucher, Fragonard, Dalí or Matisse were inspired to provide suitable illustrations for these naughty books. For this special anniversary edition, we have culled highlights from our Erotica Universalis collection. A banquet for the imagination and a feast of the eye!

Gilles Néret - Renoir
Renoir's ​timelessly charming paintings are the embodiment of happiness, love, and beauty; it is no doubt because of this that he is the most popular of the impressionists. TASCHEN's Renoir, the most complete retrospective book of this painter's work, examines in detail the history and motivation behind the legend. For this monograph, we have chosen 600 of his masterpieces that best demonstrate his immense talent and historical importance. With a complete chronology, bibliography, and index of works, as well as photos and sketches illustrating Renoir's life and work, TASCHEN's Renoir is the essential reference book for this painter of happiness and poet of love. Oh, and did we mention the gorgeous, large-format colour reproductions?

Gilles Néret - Auguste ​Rodin szobrai és rajzai
"Ha ​nincs igazság a világon, akkor a Balzac-szobromat darabokra törik az elkövetkező nemzedékek. Ha az igazság diadalmaskodik a földön, akkor az én szobromnak is lesz helye. Ebben biztos vagyok. Ezt a munkámat sok támadás érte, de elpusztítani nem tudták. E szobor életművem csúcspontja és esztétikám sarokköve. Azon a napon, amikor ráébredtem erre, új emberré lettem." /Auguste Rodin/

Kollekciók