Ajax-loader

Fekete Kálmán könyvei a rukkolán


Fekete Kálmán - Korda ​Erik
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Fekete Kálmán - Férfiszív
Darázsfészekbe ​nyúltam, midőn egy velencei kalandor gátlástalanságával e könyv megírásába kezdtem. Fullánkjaikat téptem ki, midőn a tabutörő, s kiváltképp a női nem számára rémisztő misztériumot egyáltalán felvázoltam: Bajban van a teremtés koronája ... vagyis mi, férfiak. Rögvest elárulom, erről szól e könyv. Bajunk egyik régtől fakadó, tartós oka, hogy - és most tessék megkapaszkodni - váltig állítjuk, nekünk is van lelkünk. Nem is akármilyen. Ezzel szemben folyamatosan butítanak bennünket, leginkább a politikai hatalomnál is erősebb, befolyásosabb globalizált médiahatalmak. Eszerint a mai, nagyon öntudatos, emancipált nőknek jóformán kétféle férfitípusra lenne szüksége...

Fekete Kálmán - Szelep ​és a többiek... vagy amit akartok
Láttak ​már önök versenyautókban száguldozó, olykor csendes meditáció helyett szaftosan káromkodó Buddhát, aki nagy hangon, kíméletlenül leteremti egész csapatát, majd idorol idore megbánja felindultságát, és nagyvonalúan, bokezuen sorra teljesíti alattvalói kívánságait? Nos, ha nem, akkor látogassanak el velem a Pécsi Ventile RSE muhelyébe! Egykoron a Pécsi Volán Autósport Szakosztály a rali és a hegyi mufajban kivívta a 'vidéki fellegvár' rangot. Városunk (...) azóta elvesztette e titulust. Mostanában azonban jó esély látszik a cím visszaszerzésére, két rivális csapat versengése folytán. Egyik a Peugeot Autósziget csapata, a másik pedig a Németh 'Szelepes' Péter vezette Ventile RSE...

Fekete Kálmán - Kőváry ​Barna
"A ​ralit csak felületesen vagy hallomásból ismerők joggal kérdezhetik, hogy miért éppen ők - navigátorával - lettek a megújult sorozat második kötetének szereplői? Nos, egyértelmű választ ad rá a hazai ralipályák mellett álló szurkolók értük való, minden képzeletet felülmúló, őrült és leplezetlen rajongása. Ugyanis Kőváry Barna és navigátora a - Közönség Kedvence! ... a TRABANTOS. Ami történetében tán a legérdekesebb, hogy... azt állítja, ők csak műkedvelők, sem az eredmény, sem a díjak nem izgatják különösebben. Mégis fanatikusan, megszállottan komolyan veszi, és persze, komoly pénzeket is áldoz rá, hogy a ma már muzeális értékű, egy letűnt korszak technikai vívmányát képviselő népautó imázsa ne menjen ki a köztudatból. Önök most egy olyan versenyzőről olvashatnak, aki Trabanttal lett híres, közönség kedvence. Versenyzése élmény, s amit erről mesélt, az se kutya..."

Fekete Kálmán - Szabó ​Gergő
Gergő ​négy-öt évesen nem matchboxszal játszott, hanem igazi versenyautókkal ismerkedett, bukócsöveken mászkált, alkatrészek között nőtt fel. Szüleivel rendszeresen járt versenyeket nézni. Endurózni kezdett, és nyert három magyar bajnoki címet. Válogatott lett, számos VB futamon indult Európában is. Később raliautóval is sokat versenyzett külföldön, de nem ettől lett a közönség kedvence. Az itt olvasható interjúkban a régebbi történetek mellett Gergő a 2005-ös bajnokság részleteiről, izgalmairól is mesél, és egy a 2006 januárjában készült beszámolóban az észt Eesti Talv rali történetét is megosztja az olvasóval. Ha tehetné, ezentúl puszta élvezetből autózna, tét nélkül, mert a raliban igazából nem a tét, hanem a feeling számít...

Fekete Kálmán - Ferjáncz ​- Zsembery riportkönyv
A ​hazai raliversenyzés hőskorát fémjelző párosról, a Ferjáncz - Zsembery duóról szól könyvünk. Történelmet írtak a raliban, mellesleg az első komolyabb, s mindmáig alapul szolgáló itiner is hozzájuk fűződik, melyet Zsembery Jenő alkotott meg - azonban ő már nem érhette meg e könyv megjelenését, hiszen 2003. november 23-án eltávozott közülünk. Ragyogó személyiségének is emléket állítunk e könyvben.

Fekete Kálmán - Első ​magyar blues könyv
Hazai ​előadók, életutak. Riportok, vallomások, tanulmányok és bibliográfiák.

Fekete Kálmán - Gál ​Baba
E ​könyv rendhagyó módon született, ugyanis megelőztek az ötlettel - Gál István versenyzőtársai kerestek meg, hogy szeretnék főnöküknek kifejezni hálájukat. A köszönet ilyen megnyilvánulása egyelőre nem túl gyakori a hazai autósportban, valószínűleg ez a könyv nyitja a sort. Meg is lepődtem a felkérésen, hiszen jó magyar szokás szerint a sikeres embereknek nálunk jobbára az irigyei sorakoznak, és csak ritkán akadnak hódolói, tisztelői, akik még életében emléket állítanak neki. Utóbbiak ötletéből és szándékából született sorozatunk nyolcadik kötete.

Fekete Kálmán - Bútor ​Róbert
E ​könyv a mai idők ifjú, sármos sztárjának autóversenyzői karrierjét hivatott megörökíteni. Bútor Róbert sikeres üzletember. Jókor, jó ötlettel, szülői segédlettel, ugyanakkor kitartó munkával alapozta meg egzisztenciáját. Annak az ifjú magyar üzletembernek, ideálnak a megtestesült mintaképe, akit nem irigyelni kell, hanem példát venni róla, ha alkalom adódik rá, elfogadni tanácsait. Karrierjéért képes volt megkezdett raliversenyzői pályafutását is félbeszakítani. Csak akkor húzta fel újra a bukósisakot, amikor a mai, sokkal komolyabb anyagi feltételeket és egyéb követelményeket támasztó ralizáshoz megfelelő alapokat tudott már biztosítani. Nyugodt, kiszámított életstílust képvisel...Nyugodt, kiszámított életstílust képvisel...

Fekete Kálmán - A ​száguldás mámora
"A ​száguldás mámora" először 1987-ben látott napvilágot, s valóban jó ötletnek bizonyult az akkori kötet újra-kiadása. Kevés olyan interjúgyűjteményre találhatunk rá, mint amilyent Fekete Kálmán adott közre a 80-as évek közepe autósportjának versenyzőiről. Elgondolkodtató, nem egyszer döbbenetes történetek olvasói lehetünk, ha kézbe vesszük ezt a könyvet, melynek "mesélői" úgy tekintettek a sportbíró kezében lobogó kockás zászlóra, mint autós teljesítményük légmérvadóbb fokmérőjére. Ebben a kötetben 18 olyan beszélgetés kapott helyet, amelyek versenyző-interjúalanyai között a legendás Ranga Lászlóval és Ferjáncz Attilával is találkozhatunk, de egy 1986-os beszélgetést olvasva megemlékezhetünk az azóta balesetben elhunyt Kesjár Csabáról is. A szerző körültekintésének köszönhetően azonban ez a könyv nem csak azokat a neves szereplőket vonultatja fel, akik emblematikus alakjaivá váltak a magyar autósportnak, hanem megláttatja azokat a kisebb versenykarriert befutó megszállottakat is, akik nélkül semmiképpen sem lenne teljes a paletta.

Fekete Kálmán - Blues ​expedíció Chicagóban
Az ​Első Magyar Blueskönyv és a Blues 2 után most a szerző személyes utazást tett a blues fővárosának számító Chicagóban. Fotózott, filmezett és interjúkat készített. Ennek eredménye a Blues 3 könyv, 30x22 cm méretben, 400 oldalas (ebből 16 színes), exkluzív, keménytáblás kivitelben, amelyben közel 500 helyszíni fotó illusztrálja az alábbiakat.

Fekete Kálmán - Cigány, ​a vagány
Nagyon ​kevesen lopták be magukat olyan mélyen a ralipályák közönségének szívébe, mint Cigány, aki zöld Zsigulijával, később Ladájával elnyerte a lehető legnagyobb, legmagasabbra emelő "díjat": a nézők kiemelt figyelmét, a népszerűség láthatatlan, de tán örökké csillogó serlegét. Még a bulvármédia sem teremt gyorsabban és látványosabban sztárt egy autóversenyzőből, mint maga a közönség. Hisz szájról-szájra terjed annak a neve, aki egy-egy vakmerő, őrjítő, adrenalinbomba kanyarmutatvánnyal verseng a nagyérdemű kegyeiért. Hát még akkor, ha ezt a magyar rali most már örökös és nagybecsű autómárkájával, a Ladával teszi. Manapság pedig egy még mindig "csak" hátulhajtós, gyönyörű, igazán dögös, ugyancsak zöld BMW-vel. Cigi az, aki összekötő kapocs a rockzene és a rali között: Nagy Feró örökös roadja... Cigány mutatványiskolája honosította meg az új magyar ralinyelv közkedveltté vált fordulatát, a "bevállalást". Mert ő aztán bevállalós: korszakainak különféle zöld autóit úgy várták a pályák zarándokai, mint a messiást, egyfajta transzba kerülve pusztán már attól, hogy a ralilistán megpillantották a nevét. Ő pedig már pályafutása kezdetén bemutatta a tetőn átfordulás valamennyi látványos - garantáltan kasznicserét eredményező - elemét. S az, aki ezt ép bőrrel megússza... az a nézőtábor mércéje szerint már beavatott.

Fekete Kálmán - Balázs ​Öcsi
E ​könyvben Szellővel és csapatával arra szövetkeztünk, hogy a Balázs Öcsi-jelenségről fellebbentsük a fátylat, s a rajongók választ kapjanak rá, mi lehet Öcsi varázsa, titka. Talán az, hogy egyesíti magában a két legfontosabb képességet: autózz látványosan, csapass, ahogy kell, de közben légy iszonyúan gyors, de annyira, hogy olykor még az abszolútban is magad mögé utasíthass akár száz lóerővel erősebb gépcsodákat is! S tedd mindezt egy Ladával.

Fekete Kálmán - Érdi ​Tibor
"Az ​'Örök Második' páros végleg kiszállna a raliversenyzésből? - Szeretnék megnyugtatni mindenkit, szó sincs erről. Megkötött szerződések birtokában készültünk a 2003-as évadra. Szüneteltetjük kicsit a ralizást, de nem hagytuk abba - nyugtatott meg Varga István. - Tibinek nagy tervei vannak (leginkább 2004-re, és a fiával, ifj. Érdi Tibivel...) Érdi: ...Amikor a CU-s rendszámok korát éltük, panziónk egy Amerikába szakadt vendége hazatért, és vásárolt egy vadonatúj Opel Record Combi 1,9-es kocsit. Álomautónak számított, kevés ilyen szaladgált még Magyarországon... A rendőrök még Warszavákkal, csőrös orrú Moszkvicsokkal voltak felfegyverkezve, én pedig az Opellal téptem százkilencvennel..."

Fekete Kálmán - Ranga ​László
Tizenöt ​évvel ezelőtt indítottam útjára ezt a sorozatot a 130 méter zuhanás - Autóversenyzők mesélték című, 1986-ban az (MTI-nél kiadott könyvemmel. Mindössze 1500 db-os példányszámmal hamar elfogyott... Az erkölcsi sikeren felbuzdulva a következő évben megírtam A száguldás mámora című folytatást, a sorozat második részét. Mindkét riportkönyvem a magyar autóversenyzőkkel készült beszélgetések alapján íródott meg. Azóta a hazai ralisport olyan hihetetlen technikai fejlődésen ment keresztül, amelyről korábban álmodni sem mertünk. Az egykoron irigyelt tuningolt Trabantok, Wartburgok és Ladák ma már muzeális darabok, a mai tehetségek Fordokról, Lanciákról, Peugeot-król, Subarukról álmodoznak. Elnézve a mai magyar raliautó-kínálatot, nem is alaptalanul: Közép-Európa egyik legpompásabb ralimezőnye sorakozik fel egy-egy hazai bajnoki futamon. Az újra induló sorozat első részében az utóbbi évek sokszoros magyar ralibajnokát, egyben pécsi barátomat, Ranga Lászlót mutatom be. Szóljon az első kötet az ő - immár végleg lezárult - versenyzői pályafutásáról.

Fekete Kálmán - Lada ​VFTS varázslók I.
Fekete ​Kálmán legújabb könyvében aranykezű hazai mesterek fedik fel féltve őrzött titkaikat - gépműhelyeik ma vetekszenek az egykori orosz gyári technológiával. A hazai bajnokságban versengő Lada VFTS-ek leggyengébbje is erősebb az egykori álomautóknál, pedig a fékrendszer, a futómű a negyven évvel ezelőtti konstrukció megmaradt. Itt a mérnök nem ír a pilótához programot, nem állít be semmit, és nincs szervokormány sem - a kanyarban két kézzel kell fogni, nehogy kitépje a pilóta kezéből...

Fekete Kálmán - Benik ​Balázs
E ​könyv minden idők legfiatalabb magyar ralibajnokáról és navigátorairól szól. Szinte a véletlenen múlt, hogy Benik Balázs ma ralizik, és nem egy pályaversenyautót hajt. A Pénzes Kart Klubtól a németországi Eifelland Racing Formula Fordján át vezetett útja a ralipályák közelébe. Amikor 1998-ban a Brans Hatch-i vb-futamon kétszáz indulóból harmincnegyedik lett, mindössze egyetlen helyezés választotta el a döntőbe kerüléstől. A hazatérés után komoly segítséget nyújtott a család barátja, Sós István, az egykori autóversenyző, aki 1998-ban egy Lada Samarát tett Balázs alá. 2001-ben a csapat már az álomkategóriába nevezhetett egy pompás Toyota Corolla WRC-vel, a navigátor Somogyi Pál volt. A közönség megkedvelte őket - rajongótáboruk egyre növekszik. 2002-ben beülhettek az M-Sport és a cseh JM Engineering csúcsmodelljébe, a Ford Focus RS02 WRC-be - az Ob-n övék lett az abszolút második hely, de indultak néhány Eb-futamon is. 2003 a csúcsév volt, életük első vb-futamán a Benik-Rácz kettős az abszolút 13. helyre terelte a 300 lőerős gépcsodát. Miskolcon elszenvedték életük legnagyobb bukását, de Szombathelyen legyőzték a hatszoros magyar bajnok ifj. Tóth-Tóth párost, majd higgadt versenyzéssel megnyerték a szezonzáró futamot, s megszerezték az abszolút magyar bajnoki címet. A Budapest Rali után pedig elindultak az ausztrál vb-futamon. 2004 a nehéz Svéd Rali vb-futammal kezdődött, Doromby Zoltán navigátorral előkelő helyen végeztek

Fekete Kálmán - 130 ​méter zuhanás
Amint ​leszáll az est, a pálya körül tábortüzek lobbannak. Az üdítően tiszta erdei levegő füsttel vegyül. A poros, kavicsos út szélén várakozó tömeg felkészült az előadásra; fényképezőgépek és filmfelvevők betöltve, néhányan próbaképp elvillantják a vakut. Elérkezik a megadott idő, feszült csendben várja mindenki az első hangokat. Előbb dörgő szólamok hasítják ketté az erdő csendjét, majd halogénlámpák robbantják szét a sötétséget - és egyszerre beugrik a képbe a VERSENYAUTÓ... ...porfelhő közepette, két kerékkel az árok szélén sodródva elszáguld a bámuló nézők előtt, beterítve őket kaviccsal és porral. Közben sűrűn villannak a vakuk, megörökítve a csodálatos látványt...

Fekete Kálmán - Női ​szív
"A ​Férfiszív után e könyvben arra kerestem a választ, milyen ma a nők közérzete, identitása, lelki elégedettsége. Mi kell ma a nőnek, tudnak-e még udvarolni a férfiak? Létezik-e még igazi nagy szerelem, hűség, alázat? Valóban az orgazmus megléte, vagy hiánya a legnagyobb problémája nőtársadalmunknak? A szingliség lehetséges jövőkép, vagy csupán önként vállalt kényszerhelyzet?" (A szerző) A kötetben - többek között -dr. Szili Katalin, Soma, Bíró Ica, Kiszel Tünde, Frank Adél, Gombár Gabriella, és Szalai Tünde válaszolnak Fekete Kálmán kérdéseire, ugyanakkor szót kapnak a szakemberek is, pszichiáterek, szociológusok, szexológusok, és egyéb szakterületek képviselői.

Fekete Kálmán - Ördögh ​Mixi
Ördögh ​Mixi, a könyv elkészültekor már 33 éve versenyez, ebből 20-at a rallye I. osztályban, mindezt 50 évesen. Ő a nézők egyik feltétlen kedvence, pedig köztudottan nem ő a leggyorsabb versenyző a hazai mezőnyben, viszont sajátos, nyugodt tempójával mégis kábulatot, egyfajta extázist vált ki a nézőseregből. Ha a népszerűségének fő okáról kérdezik, csak ennyit mond szerényen: harminchárom év a hazai rallye-pályákon.

Fekete Kálmán - Lada ​VFTS varázslók II.
Fekete ​Kálmán nagy sikerű riportkönyv-sorozatának újabb darabja, egyúttal a Lada VFTS-varázslók második kötete. A kötetben - többek között - megszólalnak a 80-as évek rali hőskorának VFTS-varázslói: a legendás tuningmester, az egykori kamikaze, és a lóerőmágus, a hajdani, nagy öregektől pedig megismerhetjük a legjobb anekdotákat. Az olvasó olyan fenegyerekekkel találkozhat, akiknek még a génállományuk is benzingőzzel lett átitatva. Egyszerűen hiányzik belőlük a félelemérzet... A sorból nem maradhatott ki az elmúlt évek egyik legnagyobb sztárja, a sokáig verhetetlen, mindig látványosan autózó Hodula Mihály és navigátora sem, és a velük állandó adok-kapokban elhíresült Osváth Péter és Bozó Barnabás, de itt a helye Szél Istvánnak is.

Kollekciók