Deákné B. Katalin könyvei a rukkolán
Deákné B. Katalin - Válassz játékot
Hogyan használod ezt a könyvet? Olyan könyvet tartasz a kezedben, amellyel jól szórakozhatsz. A különböző játéktáblák más-más témához készültek. Válaszd ki valamelyiket, terítsd ki a játékpályát, hogy egyenesen feküdjön az asztalon! Keresd meg a tasakban a korongokat, s anélkül, hogy elolvasnád a feladatot, takard le az egyes mezőket úgy, hogy a korongoknak ugyanaz az oldala legyen felül! Ezután olvasd el, mi a teendő (fent a cím mellett)! Vedd le azt a korongot, amelyiket kiválasztod, és teljesítsd az alatta rejlő feladatot! A válaszod helyességét a megoldásokat tartalmazó kártyáról ellenőrizheted. Ha elhibáztad a megoldást, vissza kell tenned a korongot a másik felével felfelé. Amennyiben jól válaszoltál, a korongot megtarthatod. Most önmagáddal versenyeztél. Jegyezd meg, hány helyes választ adtál! Változat két játékos esetén: a korongok más-más oldalát használja az egyik és a másik játékos, mindkettőnek 15 korongja van. Felváltva takarják le az egyes mezőket, bárhol a táblán. A másiknak kell majd megválaszolnia az alatta rejlő feladványt. Ha ezt helyesen teszi, megtarthatja a korongot. Ha elhibázza, megfordítva kell visszaraknia a korongot, lehetőséget adva így a társának a helyes válaszadásra. Két játékos esetén jó, ha egy harmadik személy (felnőtt) segít az igazságos döntésben.
Deákné B. Katalin - 60 ravasz feladat - 4-5 éveseknek
Az óvodás korú gyermekek - már a 4-5 évesek is - szívesen tesztelik tudásukat, ügyességüket munkafüzeti feladatokban.
E gyűjteményben sokféle feladattípus megtalálható, amelyek amellett, hogy szórakoztatóak, a kicsik tudását is fejlesztik.
Megoldásra várnak:
- számlálásra késztető
- alak-forma azonosító
- logikai párosító
- irányokat felismerő
- összehasonlító
- vonalvezető
- különbségeket kereső
- színezhető
- eltéréseket rejtő feladványok.
A megoldások keresése hozzájárul a gyermekek figyelmének, koncentráló képességének fejlődéséhez, ismereteik bővítéséhez.
Deákné B. Katalin - Foltika feladatai 2.
Válogatás a Tudatos Szülők Lapja kölyökoldalaiból
Folyton tanulni? Az bizony borzasztó lenne.
Ám játszani? Azt, igen!
A gyerekek imádják a játékos feladatokat.
Nos, ebben a munkafüzetben kedvükre válogathatnak a vidámabbnál vidámabb feladatok közül, miközben észre sem veszik, mennyi mindent megtanulnak közben.
A megjelölt életkorok csak tájékoztató jellegűek, nem jelentik azt, hogy az adott életkorú gyermeknek önállóan meg kell tudni oldani a feladatot.
A fejlődéshez a gyermekeknek motivációra és kihívásokra is szükségük van.
Deákné B. Katalin - 50 ravasz feladat 3-4 éveseknek
Az óvodás korú gyermekek - már a 3-4 évesek is - szívesen tesztelik tudásukat, ügyességüket munkafüzeti feladatokban.
E gyűjteményben sokféle feladattípus megtalálható, amelyek amellett, hogy szórakoztatóak, a kicsik tudását is fejlesztik.
Megoldásra várnak
- párosító
- árnyékkereső
- részletelemző
- összehasonlító
- vonalvezető
- különbségeket rejtő
- színezhető
- átrajzolható
- csoportosítást kérő feladványok.
A megoldások keresése hozzájárul a gyermekek figyelmének, koncentráló képességének fejlődéséhez, ismereteik bővítéséhez.
Deákné B. Katalin - Kíváncsiak könyve
A "Kíváncsiak könyve" érdeklődő gyermekek számára készült, akik szívesen mérik fel tudásukat érdekes feladatokon, játékokon keresztül. Az ábécé betűin végighaladva valamennyihez két oldalnyi kép-, illetve kérdéssor tartozik. Sokféle területről, a matematikától az irodalomig, a sporttól az erkölcsi kérdések tárgyalásáig széles gondolatkörrel találkozik a könyvben búvárkodó gyermek.
A szülői segítséggel történő értékelés további megbeszélésre, az ismeretek mélyítésére ad lehetőséget. Két testvér vagy társ versenyezhet is a helyes feladatmegoldásban.
A "15+1" feladat szavainak magyarázatához a szótárak, lexikonok nyújtanak segítséget.
Deákné B. Katalin - Ilyenek a gyerekek!
E könyvecske sok mindent megmagyaráz az ovisoknak a kisebb gyermekekkel és saját életükkel kapcsolatban. Többször tükröt tart eléjük amiben láthatják a jó tulajdonságaikat éppúgy, mint ahogy a hibáikat is. A képekhez kapcsolódó írások által kirajzolódhat bennük, hogyan fejlődik egy kisgyermek az élete első hat évében, illetve, hogy mi jellemző egyes életkorokban a gyerekekre. Rövid magyarázatot kapnak például olyan kérdésekre, hogy miért nem nézhetnek meg bármit a tévében miért kell bevenni a gyógyszert, amikor betegek, miért kell oviba járni, miért butaság csúfolódni?
Deákné B. Katalin - Neked is lehet jobb jegyed
A rossz jegyek miatt elromlik a családi hangulat, mindenki ideges és elégedetlen. A szülők gyakran segítenének, de vagy nem tudják hogyan, vagy túl fáradtak ahhoz, hogy a jobb jegyek érdekében naponta együtt tanuljanak gyerekeikkel. Így aztán marad minden a régiben, és az osztályzatok hol rosszabbul, hol kicsit jobban sikerülnek. A gyerekek egy része igyekszik ugyan, de nem tudja, hogyan lehetne jobb eredményt elérni. Többen próbálkoznak egy ideig, majd az esetek többségében feladják. Kialakítanak maguknak egy tanulási rendszert, amely nem biztos, hogy a leghatékonyabb, és lehet, hogy hiába a sok befektetett energia és idő, az eredmény elmarad. Nos, ez a könyv azoknak készült, akik valóban akarják, hogy jobb jegyeik szülessenek, és ezért hajlandók áldozatot hozni, új módszereket kipróbálni.
Deákné B. Katalin - Ilyen a jó gyerek?
A gyerekek napjainkban rosszak, tiszteletlenek, hanyagok — állítják a felnőttek. Való igaz, több a gond a gyerekek körül, mint régebben.
Vajon milyen okokra vezethető vissza ez a változás? Lehet, hogy azért neveletlenek és illetlenek a gyerekeink, mert nem is ismerik a viselkedési normákat és az elvárásokat?
A könyvben található történetek 4-9 éves gyerekeknek mutatják meg, milyen is a jó gyerek.
A helytelen viselkedés bemutatása mellett minden történet megmutatja a helyes utat is.
Szó esik a köszönésről, a csúnya beszédről, a segítőkészségről, a figyelmességről, az akaratosságról, a nemtörődömségről, a lopásról és az irigységről egyaránt. De talál az olvasó történetet a csalásról, a tisztálkodásról és számos más, a gyerek életében előforduló viselkedési helyzetről.
A kisebbek felolvasás által, a nagyobbak önálló olvasással ismerkedhetnek meg a valós szereplőkkel, akiknek történetei alapján útmutatást kaphatnak a helyes viselkedési mintákhoz.
Az egyes esetek alkalmasak a családi és a gyerekcsoportban történő beszélgetések elindításához egyaránt.
Kellemes időtöltést kívánok!
A szerző
Deákné B. Katalin - Anya, taníts engem! 1.
Sokféle elképzeléssel és módszerrel találkozhatunk, ha a gyerekek fejlesztésének témájában kutakodunk. Vannak szakemberek, akik úgy vélik, hogy a gyermeket hagyni kell a genetikailag programozott úton haladni, külső támogatásra semmi szükség. Mások nagyon magas elvárásokat fogalmaznak meg a gyermekfejlesztésben, és módszereikben erőteljes ráhatással próbálják a lehető legtöbbet kihozni a gyermekből. A jó megoldás minden bizonnyal a két álláspont között van.
A ma és a közeljövő világa újabb és újabb kihívások elé fogja állítani a felnövekvő nemzedéket. Fontos, hogy a gyermekek már életük első éveiben sokféle ingerrel találkozzanak, ezáltal nyitottá váljanak az új dolgok befogadására, gondolkodásuk rugalmas, viselkedésük érdeklődő, hozzáállásuk kreatív legyen.
A gyermekek fejlesztése a legtöbb társadalomban két síkon zajlik. Hazánkban általában két-három éves korban, a bölcsődében vagy az óvodában találkozik a gyermek először az intézményi fejlesztés módszereivel. A szülőknek az első években, később az együtt töltött időben van lehetőségük arra, hogy gyermekük fejlesztésében részt vegyenek.
E kiadványban a szülők találnak a gyermekük fejlesztését, nevelését szolgáló
- foglalkoztatási ötleteket (napi lebontásban),
- egyéb játéklehetőségeket,
- a beszédfejlődést előmozdító mondókákat,
- nevelési tanácsokat,
- sőt egyes játékszerek fejlesztő funkcióiról is olvashatnak.
A javasolt tevékenységek a kicsi érzékelésének finomítását, kognitív és értelmi képességeinek fejlődését, viselkedésének formálását, érzelmi életének gazdagítását segítik.
Deákné B. Katalin - Varázslatos babavilág
A kisbabák fejlődése során (1-2 hónapos korban) a látásuk egyre élesebbé válik, figyelmük is fókuszálható lesz egy-egy képre. Az első hónapokban a fejlesztésre jól használható erős, kontrasztos színekkel, formákkal ábrázolt képek a 3-4 hónapos babák idegrendszere számára már megterhelőek, így fejlesztésükhöz a pasztell színekkel készült képek ajánlottak. E lapok 3 hónapos kortól lehetőséget adnak arra, hogy a kicsik figyelmét képek nézegetésével fejlesszék. A foglalkoztató rámutatással segítheti a kicsit abban, hogy megkezdje az irányított vizuális információ feldolgozását. A lapok díszíthetik a babaszoba falát is közvetlenül a kiságy mellett, így a kicsi ébrenléti időszakában fürkészheti a kellemes színekkel készült képeket.
- Egy időben két képnél több ne legyen a baba környezetében, mert az zavarja a fókuszálást.
- A képek irányított megfigyelése az ölben tartott babával a legegyszerűbb.
- A babával foglalkozó személy egy-egy szóval, rövid kifejezésekkel nevezze meg az egyes képeket. Például: Ez itt a maci.
Deákné B. Katalin - Változz te is pillangóvá!
Feladatok a memória, a gondolkodás, a koncentrálóképesség és a kommunikáció fejlesztéséhez 4-8 éves korú gyermekek számára.
E könyv azért készült, hogy segítséget nyújtson Önnek abban, hogy gyermeke képességeit minél szélesebb síkon fejleszthesse. A különböző játékok, feladatok szélesítik a gyermekek látókörét, bővítik tapasztalataikat.
Deákné B. Katalin - Foltika feladatai 1.
Válogatás a Tudatos Szülők Lapja kölyökoldalaiból
Folyton tanulni? Az bizony borzasztó lenne.
Ám játszani? Azt, igen!
A gyerekek imádják a játékos feladatokat.
Nos, ebben a munkafüzetben kedvükre válogathatnak a vidámabbnál vidámabb feladatok közül, miközben észre sem veszik, mennyi mindent megtanulnak közben.
A megjelölt életkorok csak tájékoztató jellegűek, nem jelentik azt, hogy az adott életkorú gyermeknek önállóan meg kell tudni oldani a feladatot.
A fejlődéshez a gyermekeknek motivációra és kihívásokra is szükségük van.
Deákné B. Katalin - Kontrasztos állatok fekete-fehérben
Fejlesztő lapok a babák látás- és figyelemfejlesztéséhez
2 hetes kortól 3 hónapos korig
A babák látása fokozatosan fejlődik. Észlelésük kezdetben homályos, de hamarosan képesek lesznek fókuszálni a környezetükben felbukkanó dolgokra. Figyelmüket leginkább a kontrasztos színek, legfőképpen a fekete-fehér vonzzák.
E lapok célja, hogy a babák idegrendszerét stimulálja, megteremtve így a lehetőséget a megfelelő idegkapcsolatok (szinapszisok) kiépülésére.
Deákné B. Katalin - Dr. Uhu matekórái
A gyermek első matematikai eszköze a saját keze. A kézen történő számolásnak, műveletvégzésnek azonban sok buktatója van.
Az első problémával a gyermek akkor szembesül, amikor a művelet eredménye átlépi a tízet. Ekkor ugyanis az ujjak már nem elegendők az eredmény átlátásához.
E füzet feladatai a gyermeknek megmutatják, hogyan szakadhat el a keze használatától, és alkalmazhat egy olyan technikát, amellyel mennyiségfogalma, műveletvégzése gyors, pontos és magabiztos lesz.
A kiadvány feladatai között vannak példák:
- a kéz-dominólap párhuzam megértésére
- a mennyiségfogalom rögzítésére
- a mennyiségek sorrendjének gyakorlására
- a számok bontására
- összeadásra
- kivonásra
- pótlásra.
A kihajló borítón található korongokat vágják ki, ezeket a dominólaphoz kapcsolódó feladatokban tudják használni. A dominólaphoz ajánlott feladatokat a füzet végében találják.
Deákné B. Katalin - Tornamesék
A gyerekek szívesen bújnak mások, főleg állatok bőrébe.
A könyvben található rövid mesék lehetőséget adnak erre, sőt, a történetek mozgásra, tornára is ösztönöznek.
Néhány ismétlés után a kicsik megtanulják a mozdulatsorokat, és a maguk mesélt történetet mozgással is kísérik.
A kis örökmozgók számára jó móka lesz megmozgatni a testüket a mesék alapján.
Deákné B. Katalin - Mindennap tanulj valamit!
A gyerekek számára az egész világ felfedezésre váró, rengeteg érdekességet tartogató rejtély. A kicsik kíváncsiak mindenre, de gyakran nem tudják megfogalmazni a kérdéseiket.
Napi 2-3 perc, egy egyszerű kérdésre adott válasz, és máris rengeteg tudás landol a kis buksikban.
E kiadvány azért készült, hogy naponta legyen lehetőség beszélgetni az otthonunkkal vagy épp az emberi testtel és annak működésével kapcsolatban. A sok-sok apró ismeret aztán szép lassan tudássá áll össze, és egy érdeklődő, okos, vidám gyermek az eredmény.
Mert hiába mondanak mást a felnőttek, a gyerekek igenis szeretnének okosak lenni!
Deákné B. Katalin - Mi lenne, ha...?
Mi lenne, ha ugyanannyi limonádét öntenénk két, különböző átmérőjű palackba. Melyikben állna magasabban a folyadék?
A gyerekek számára a világ nagyon bonyolultnak tűnik.
Viszont, ha megismerik azokat a szabályszerűségeket, amelyek jellemzőek az egyes folyamatokra, gondolkodásuk rugalmasabb, összetettebb és sokoldalúbb lesz.
E füzet azért készült, hogy a kicsik felismerhessék: a történéseknek oka van, és nem csupán véletlenszerűen mennek végbe a dolgok.
Amelyik gyermek megtapasztalja a magyarázatok egyszerűségét, de sok esetben azok furcsaságát, keresni fogja az okokat, és később magától is rájön a következményekre, összefüggésekre.
Deákné B. Katalin - Minden kezdet nehéz
Minden gyermek életének meghatározó élménye az iskolakezdés. Az, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya, nagyban függ attól, milyen sikerek, kudarcok érik az első osztályban. A könyv valamennyi tantárgy tanulási nehézségeire játékos megoldást kínál. Segítségével a tanulás, a gyakorlás nem kényszerű rossz, hanem kellemes időtöltés lesz. A könyvből a szülők tájékozódhatnak az egyes tanítási módszerekről, megtalálják benne a mindenre gyógyírt nyújtó szeretet kifejezésformáit is.
Deákné B. Katalin - Anya, taníts engem! 2.
Az óvodás kor vidám és önfeledt, ugyanakkor rendkívül sok lehetőséget kínáló időszak a gyermek életében. A kicsik beszéde 3 és 6 éves koruk között sokat fejlődik, ami nagyban összefügg gondolkodásuk változásával is. E korcsoportra a kíváncsiság és a határtalan befogadás jellemző.
Az óvodai élet megalapozza a gyermekek szocializálódását, az ott zajló tevékenységek, foglalkozások elősegítik a kicsik fejlődését, hogy a nagycsoportos kor végére képességeik elérjék az iskolába lépéshez szükséges szintet.
A családban, a felnőttek körében eltöltött idő tartalma és minősége nagyban hozzájárul a gyermek intellektusának alakulásához.
E kiadvány feladatai és játékötletei az óvodás kor időszakában segítséget nyújtanak a szülőknek ahhoz, hogy a gyermekükkel töltött időt minél színesebbé, tartalmasabbá tegyék.
A kiadvány főbb jellemzői:
- a játékos feladatok a gyermek ismereteinek bővítését, részképességei fejlesztését tűzik célul;
- a könyv három éves időtartamra kínál tevékenységeket - a 3-4 éves (kiscsoportos) és a 4-5 éves (középsős) korcsoport számára szeptembertől augusztusig, az 5-6 évesnek (nagycsoportos) a tanévkezdéstől júniusig ad ötleteket a közös időtöltéshez, játékhoz, fejlesztéshez;
- az egyes feladatoknál a pedagógiai cél - matematikai jellegű, környezetismereti, kézügyességet fejlesztő stb. - is jelölésre kerül;
- mindhárom korcsoport számára talál a könyvben meséket, történeteket, amelyek általában nevelő szándékú tartalommal bírnak. Így a kiadvány nem csupán a gyermek intellektuális fejlesztését, de a helyes viselkedés kialakítását és az érzelmi élet gazdagítását is segíti;
- az Ötletdoboz és az Internetes ötlet ajánlataival az együtt töltött időt még változatosabbá tehetik;
- a kiadvány végén nyolc feladatlap segít a gyermek iskolára való felkészültségének megállapításában.
Lapozzon bele időnként a kiadványba, hétről hétre talál benne olyan könnyen elvégezhető, a gyermek számára élvezetes feladatokat, amelyek az ő fejlődését szolgálják.
Töltsenek minél több időt közös játékkal, mert ezek a vidám percek a gyermek szellemi és lelki épülését eredményezik.
Deákné B. Katalin - Legkisebbek játékai
Ön bizonyára különös gondot fordít gyermeke szellemi fejlődésére. Olyan könyvsorozatot kínálunk Önnek és gyermekének, amelynek segítségével a közös játékon át a tanulás alaplépéseit együtt tehetik meg. Vegyék elő gyakran e könyvecskét, válasszanak belőle egy-egy oldalt, tanulják meg a mondókákat, beszélgessenek a képről, és végezzék el a feladatokat, játékokat!
A könyv sokáig használható, hiszen a feladatsorok nagyobbacska gyermekkel is elvégezhetők. Ilyenkor a helyes megoldás ismét örömet okoz.
Deákné B. Katalin - Készíts gyurmából járműveket!
Gyurmázni minden gyermek szeret, de igazán szépet alkotni csak keveseknek sikerül. E füzetben minden jármű egyszerű elemekből áll össze, amelyek elkészítése már a hároméveseknek sem jelent gondot. Az összeállítás is nagyon egyszerű, csak követni kell a könnyen értelmezhető útmutatót.
A gyermekeket leköti minden olyan tevékenység, amiben látványos dolgot lehet egyszerű módon alkotni. A gyurmázás épp ezért a legkedveltebb időtöltések közé tartozik. Ahhoz azonban, hogy a végeredmény valóban tetszetős legyen, lépésről lépésre kidolgozott terv szükséges.
E füzet oldalain a gyermekek, kisebbek és nagyobbak, megtalálják azokat az egyszerű lépéseket, amelyekből aztán egy nagyszerű dolog áll össze. A szórakoztató, ugyanakkor figyelmet igénylő munka közben pedig fejlődik szem-kéz koordinációjuk, kézügyességük és kognitív készségeik.
Kezdődjön hát az alkotás, hogy a képeken látható járművek megelevenedhessenek!
Deákné B. Katalin - Óvodások tankönyve II. - Nagycsoportos óvodások részére
Ez a munkafüzet, amit Ön a kezében tart, 4–6 éves gyermek számára készült.
A rajzokon végzett feladatokon keresztül új fogalmakat ismerhet meg és meglévő ismereteit gyakorolhatja. A lapok tehát tanulásra és ellenőrzésre egyaránt alkalmasak.
Jelmagyarázat:
* A jelölés megmutatja, hogy a feladatsor melyik terület (környezetismeret, matematika, szövegértés, kézügyesség) fejlesztését célozta meg kiemelten.
1. A füzet szeptembertől augusztusig ad feladatokat. Minden hónap nyolc feladatsort tartalmaz. Az 1. keretben lévő jelek a könyvben történő tájékozódást segítik, vagyis az oldalszámokat helyettesítik a gyermek számára is olvasható módon. A két azonos jelű lap közül a jobb oldali kicsit nehezebb feladatsort tartalmaz.
2. A feladatok jelölése:
- (Száj) A mondat felolvasandó közlést tartalmaz vagy kommunikáció fejlesztő feladat.
- (Vonal-ceruza) Rajzos feladat, melynek elvégzése a kézügyesség fejlesztésén túl gondolkodási műveletek (analízis, szintézis) elvégzését is szükségessé teszi.
- (Satírozás-ceruza) Az így jelzett feladatok válogató és kiemelő színezéssel az ismeretek pontosságát ellenőrzik vagy azok bővítését szolgálják.
- (Két karikát összekötő hullámvonal) Az összekapcsolással megoldható feladatok az analógia felismerését vagy az összetartozó fogalmak jelölését adják feladatul.
- (Halmazban fekete pötty) A bekarikázást, körülkerítést kívánó feladat a kiemelést, az elkülönítést, a kiválasztást teszi lehetővé a gyermek számára.
- (X) Áthúzással a helytelen, nem odatartozó, téves fogalmak megállapítására van lehetőség. Fontos, hogy a gyermek a hibák felismerését is tanulja.
3. A rajzok a felsoroltakon kívül más feladatok elvégzésére is alkalmasak. A teljes színezést azonban csak a megoldások után célszerű engedélyezni.
Jó munkát és vidám perceket kíván: a szerző.
A feladatgyűjteményt egyszerű felépítése és könnyen áttekinthető logikai rendszere miatt ajánljuk mind óvodai, mind otthoni használatra.
Deákné B. Katalin - Első meséim
30 rövid mese beszédindításhoz, helyes hangzóejtéshez, szövegértés ellenőrzéséhez
A gyermek beszédfejlődésének egyes állomásainál (beszédindítás, helyes hangoztatás, mondatalkotás) segítséget jelentenek a szülőknek és a szakembereknek olyan kép- és szöveganyagok, amelyek a kicsiket beszédre sarkallják, illetve a hangzók gyakori hangoztatása által bemutatható azok helyes kiejtése.
E kiadvány rövid történetei és kedves rajzai módot adnak a gyermekkel történő beszélgetésre, a szavakban lévő hangzók kiejtésének gyakorlására, a kifejezőkészség javítására.
A pár mondatos mesékhez kapcsolódó kérdések az óvodáskorú gyermek szövegértési képességének fejlesztéséhez adnak alapot. (A történetekhez kapcsolódó kérdéseket a kiadvány végén találja.)
Néhány ismétlés után a képek segítségével a kicsik önállóan is elmesélhetik a történeteket.
Deákné B. Katalin - Kontrasztos formák színesben
Útmutató a könyv használatához:
A babák látása fokozatosan fejlődik. Észlelésük kezdetben homályos, de hamarosan képesek lesznek fókuszálni a környezetükben felbukkanó dolgokra. Figyelmüket leginkább a kontrasztos színek vonzzák.
E lapok célja, hogy a babák idegrendszerét stimulálja, megteremtve így a lehetőséget a megfelelő idegkapcsolatok (szinapszisok) kiépülésére.
- A lapokat már az egy hónapos babának is megmutathatja. Ilyenkor egyszerre csak egy képet mutasson. Várjon kicsit, hogy a baba tekintete a lapra tévedjen, és legyen ideje a fókuszáláshoz. Kezdetben napi két alkalom (2 lap) elegendő a baba számára. Két hónapos kortól naponta 2-3 alkalommal mutathat képet neki.
- Beállíthatja a lapokat a csecsemő mellé a kiságyba is, a szemétől 30-40 centiméterre. (Két hónapos kortól egy alkalommal 2-3 képet tehet a kiságyba 15 perces ébrenléti időtartamra.)
- Felakaszthatja a képeket a baba ágya köré olyan helyekre, ahol képes lesz fókuszálni. Naponta cserélje le a képeket. (Egy időben két képnél több ne legyen a baba környezetében.)
Deákné B. Katalin - Óvodások tankönyve I. - Középső csoportos óvodások részére
A munkafüzet 4-6 éves gyermek számára készült. A kicsik a rajzokon végzett feladatokon keresztül új fogalmakat ismerhetnek meg és meglévő ismereteiket gyakorolhatják. A lapok tehát tanulásra és ellenőrzésre egyaránt alkalmasak. A füzet célja a sikeres iskolaelőkészítés.
Deákné B. Katalin - Foltika feladatai 3.
Folyton tanulni? Az bizony borzasztó lenne.
Ám játszani? Azt, igen!
A gyerekek imádják a játékos feladatokat. Nos, ebben a munkafüzetben kedvükre válogathatnak a vidámabbnál vidámabb feladatok közül, miközben észre sem veszik, mennyi mindent megtanulnak közben. A megjelölt életkorok csak tájékoztató jellegűek, nem jelentik azt, hogy az adott életkorú gyermeknek önállóan meg kell tudni oldani a feladatot. A fejlődéshez a gyermekeknek motivációra és kihívásokra is szükségük van.
Deákné B. Katalin - Óvodások írásfüzete
A gyermekek íráskészsége csak gyakorlással fejleszthető. Sajnos az óvodai évek alatt kevés lehetőség van a próbálkozásokra, és ez sok első osztályosnál az írástanulás nehézségeihez vezet. E munkafüzetben az óvodáskorú gyermekek rajzolással, majd a betűelemek sorokban való elhelyezésével kezdhetik az írás mikéntjének megismerését.
A lap elejére rajzolt házikó (pince - ház - padlás) segíti a sorokban való tájékozódást, ami az iskolai füzetben hasznos tapasztalat lesz. A munkafüzeti gyakorlás során kérje a gyermeket, hogy a pontosságra törekedjen, ezért ne adjon egyszerre túl sok feladatot. A frusztrációmentes "rajzolgatás" eredményezi majd azt, hogy az iskolai munkához is kedvvel kezd hozzá.
Deákné B. Katalin - Tündérek nálad is lakhatnak
A gyerekek a mesék világában élnek. Gondolatban szívesen játszanak a fantázia alkotta lényekkel. E nevelési célzattal készült könyv felhasználja a gyerekek meseszeretetét.
A tündérek világát Földre hozó gondolatok segíthetik a kicsiket abban, hogy viselkedésükkel a jóra törekedjenek. A tündérekre való hivatkozás megkönnyíti a szülőknek a miértek magyarázatát a gyermek felé.
A 12 tündér története szinte minden területet lefed a gyermekek életében, és segíti megmutatni a helyes utat. A könyvben szereplő tündérek: Jóságtündér, Igazságtündér, Mosolytündér, Tisztaságtündér, Egészségtündér, Rendtündér, Álomtündér, Figyelemtündér, Tudástündér, Barátságtündér, Szeretettündér, Boldogságtündér
Deákné B. Katalin - Hogyan fejlesztik a játékok a 0-2 éveseket?
A játékszerekrol a felnottek többsége hibás gondolati mintával rendelkezik. Sokan úgy vélik, a játékszer arra való, hogy a gyerek kezébe adjuk, és o foglalja le vele magát minél hosszabb idore. Ezért úgy gondolják, az a jó játék a gyermek számára, amivel minél tovább játszik.
Ideje ezt a gondolatot teljesen más síkra helyezni, és megérteni, hogy a játékszerek a gyermekek tanításának kiváló eszközei. Ha egy játékszer hozzáérto személy kezébe kerül, és a gyermek az o segítségével játszik vele, a játékszer nyújtotta lehetoségek óriási tárháza tárul fel.
Deákné B. Katalin - A tíz kicsi óvodás
A matematikai tájékozottság előfeltétele a tízes számkörben történő hibátlan műveletvégzés. Az iskolapadban a gyerekeknek egyszerre kell megismerniük a számok képét és azok mennyiségtartalmát. E munkafüzet olyan felkészítő módszert kínál, melyre az alábbiak jellemzők: számjegyek nélkül gyakoroltatja a mennyiségek felismerését; képekkel és szituációkkal mutatja meg a bontás, pótlás elvégzésének módját; lehetőséget nyújt a számszomszédok megnevezésére, a sorszámnevek kifejezésére és a halmazokba történő besorolásra; könnyen értelmezhető helyzetekbe ágyazza az egyes feladatokat, és ezzel a szöveges feladatok értelmezésére is gyakorlási lehetőséget nyújt; két sorban, illetve dominókon kerülnek jelölésre a mennyiségek, és ez a mennyiségállandóság kialakítását is segíti; az egyes témákhoz készült ellenőrző lapok feltárják az esetleges hiányosságokat; a foglalkoztató személy útmutatás kap a felzárkóztatáshoz. Az iskolakezdés előtti évben érdemes elvégeztetni a gyermekkel a munkafüzet feladatait, hogy a matematika a siker forrása legyen.
Deákné B. Katalin - Utazz velem!
Ön bizonyára különös gondot fordít gyermeke szellemi fejlődésére. A könyv segítségével a közös játékon át a tanulás alaplépéseit együtt tehetik meg. Vegyék elő gyakran e könyvecskét, válasszanak belőle egy-egy oldalt, beszélgessenek a képről a fogalmak felhasználásával, tanulják meg a versikét, végezzék el a képfelismeréseket, feladatokat, válaszoljanak a kérdésekre! A könyv sokáig használható, hiszen a feladatsorok nagyobbacska gyermekkel is elvégezhetők. Ilyenkor a helyes megoldás ismét örömet okoz.
Deákné B. Katalin - Pontosan tudod, hogy mi ez?
A tanulási nehézségek legfőbb oka a pontatlan fogalomismeret, a hiányos szókincs, a rosszul alkalmazott kifejezés. A gyerekeknek meg kell szokniuk, hogy mindennek a nevét pontosan meg kell jegyezni, nem elég a dolgokat körülírni. Már az egész kicsiknél ki lehet alakítani ezt a törekvést. A sokféle területet érintő képek lehetőséget adnak arra, hogy a gyermek a saját testét, az otthonát, a környezetét kívülről szemlélve górcső alá vegye, és tisztán lássa, mire, milyen kifejezést használunk. A feladatok által bővülnek ismeretei, gyarapodik szókincse, a sikeres feladatmegoldások pedig az önbizalmát is növelik. Egyes oldalakon színezésre is lehetőség nyílik, módot adva a szórakoztató kikapcsolódásra. A füzet első oldalán található játék lényege a gyorsaság.A képek megtalálása gyors és pontos gondolkodást igényel a gyermektől. Ezután egyszerű feladatok várják, sikerélményt biztosítva számára, hiszen csupán a szavak képpárját kell megtalálnia. A vétett hibák és bizonytalanságok azonban hasznos visszajelzések a szülőknek, mert így látják, mely területeken pontatlan gyermekük szóhasználata, ismerete.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120783
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13177
- Ezotéria 13699
- Fantasy 32816
- Felnőtt 18+ 12810
- Gyermek 23735
- Humor 13744
- Ifjúsági 37442
- Kortárs 48423
- Krimi 15959
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16539
- Képregény 21646
- Novellák 13383
- Romantikus 51012
- Sci-fi 14831
- Szórakoztató irodalom 45829
- Tudomány és Természet 29037
- Történelem 16443
- Vallás, mitológia 19954
- Életrajzok, visszaemlékezések 16882