Ajax-loader

Deákné B. Katalin könyvei a rukkolán


Deákné B. Katalin - Első ​meséim
30 ​rövid mese beszédindításhoz, helyes hangzóejtéshez, szövegértés ellenőrzéséhez A gyermek beszédfejlődésének egyes állomásainál (beszédindítás, helyes hangoztatás, mondatalkotás) segítséget jelentenek a szülőknek és a szakembereknek olyan kép- és szöveganyagok, amelyek a kicsiket beszédre sarkallják, illetve a hangzók gyakori hangoztatása által bemutatható azok helyes kiejtése. E kiadvány rövid történetei és kedves rajzai módot adnak a gyermekkel történő beszélgetésre, a szavakban lévő hangzók kiejtésének gyakorlására, a kifejezőkészség javítására. A pár mondatos mesékhez kapcsolódó kérdések az óvodáskorú gyermek szövegértési képességének fejlesztéséhez adnak alapot. (A történetekhez kapcsolódó kérdéseket a kiadvány végén találja.) Néhány ismétlés után a képek segítségével a kicsik önállóan is elmesélhetik a történeteket.

Deákné B. Katalin - Készíts ​gyurmából járműveket!
Gyurmázni ​minden gyermek szeret, de igazán szépet alkotni csak keveseknek sikerül. E füzetben minden jármű egyszerű elemekből áll össze, amelyek elkészítése már a hároméveseknek sem jelent gondot. Az összeállítás is nagyon egyszerű, csak követni kell a könnyen értelmezhető útmutatót. A gyermekeket leköti minden olyan tevékenység, amiben látványos dolgot lehet egyszerű módon alkotni. A gyurmázás épp ezért a legkedveltebb időtöltések közé tartozik. Ahhoz azonban, hogy a végeredmény valóban tetszetős legyen, lépésről lépésre kidolgozott terv szükséges. E füzet oldalain a gyermekek, kisebbek és nagyobbak, megtalálják azokat az egyszerű lépéseket, amelyekből aztán egy nagyszerű dolog áll össze. A szórakoztató, ugyanakkor figyelmet igénylő munka közben pedig fejlődik szem-kéz koordinációjuk, kézügyességük és kognitív készségeik. Kezdődjön hát az alkotás, hogy a képeken látható járművek megelevenedhessenek!

Deákné B. Katalin - Kölyök ​fejtörő
A ​szülők gyakran panaszkodnak, hogy a gyerekeik sokat tévéznek és folyton a számítógép előtt ülnek. Ha belegondolunk, kevés is a másfajta lehetőség, ami a négy fal között lekötné az 5-12 év közötti gyerekeket. Sok felnőtt kedveli a keresztrejtvé­nyeket, ami agyi aktivitást igényel, ugyanakkor kikapcsolódást is jelent. E füzet szülői segítséggel akár már az ovisoknak is jó agytorna lehet, de az írni tudó gyerekek minden bizonnyal egyedül is szívesen megoldják az egyszerű felépítésű rejtvényeket. Az egyes rejtvények megfejtését a megoldások első betűi adják. Összeolvasva őket megtudhatod, mi az elrejtett szó. Kellemes időtöltést, jó szórakozást!

Deákné B. Katalin - Foltika ​feladatai 3.
Folyton ​tanulni? Az bizony borzasztó lenne. Ám játszani? Azt, igen! A gyerekek imádják a játékos feladatokat. Nos, ebben a munkafüzetben kedvükre válogathatnak a vidámabbnál vidámabb feladatok közül, miközben észre sem veszik, mennyi mindent megtanulnak közben. A megjelölt életkorok csak tájékoztató jellegűek, nem jelentik azt, hogy az adott életkorú gyermeknek önállóan meg kell tudni oldani a feladatot. A fejlődéshez a gyermekeknek motivációra és kihívásokra is szükségük van.

Deákné B. Katalin - Értelmes ​mondókák 1--2 éveseknek
A ​mondókák szájhagyomány útján terjedő versikék, amelyek gyakran évtizedek, de lehet, hogy évszázadok óta a gyerekek beszédfejlesztésére, szórakoztatására vagy egészen más okból születtek, de aztán beépültek a mindennapokba. Közülük sok a mai fül számára érthetetlen tartalmú, nyelvtanilag helytelen. A cseperedő gyermekek azonban ezeken keresztül kezdik megismerni a világot, és a számukra érthetetlen és értelmetlen sorok összezavarhatják őket, illetve azt sugallják, hogy a világ bonyolult, nehezen megérthető és értelmezhető. A gyerekek értelmi fejlődését célszerű úgy alakítani, hogy sok, pontos, logikailag is helyes gondolat befogadására legyenek képesek. Ezért érdemes górcső alá venni a mondókákat, és azokat megtanítani nekik, amelyek minden tekintetben - tartalmilag és nyelvtanilag is - megfelelőek, igényesek és érthetőek. E gyűjtemény ennek a törekvésnek próbál eleget tenni.

Deákné B. Katalin - Ki ​lehetek én?
E ​könyvben 500 olyan feladat található, melyek amellett, hogy kellemes időtöltést nyújtanak, jó gondolkodás- és logikafejlesztők is a gyermekek számára. A megoldások megkövetelik és működésbe hozzák az asszociációs képességet. A feladványokat elsősorban gyermekeknek ajánlom, de vállalkozó kedvű felnőttek is jól szórakozhatnak általa. Egy-egy lap feladataiból akár versenyt is rendezhetnek párok vagy csapatok között.Gyermekrendezvények alaphangulata is megteremthető a könyv kérdéseivel." (A szerző) Deák És Társa Kiadó, 2008.

Deákné B. Katalin - Tündérek ​nálad is lakhatnak
A ​gyerekek a mesék világában élnek. Gondolatban szívesen játszanak a fantázia alkotta lényekkel. E nevelési célzattal készült könyv felhasználja a gyerekek meseszeretetét. A tündérek világát Földre hozó gondolatok segíthetik a kicsiket abban, hogy viselkedésükkel a jóra törekedjenek. A tündérekre való hivatkozás megkönnyíti a szülőknek a miértek magyarázatát a gyermek felé. A 12 tündér története szinte minden területet lefed a gyermekek életében, és segíti megmutatni a helyes utat. A könyvben szereplő tündérek: Jóságtündér, Igazságtündér, Mosolytündér, Tisztaságtündér, Egészségtündér, Rendtündér, Álomtündér, Figyelemtündér, Tudástündér, Barátságtündér, Szeretettündér, Boldogságtündér

Deákné B. Katalin - Minden ​kezdet nehéz
Minden ​gyermek életének meghatározó élménye az iskolakezdés. Az, hogy milyen lesz a gyermek és az iskola viszonya, nagyban függ attól, milyen sikerek, kudarcok érik az első osztályban. A könyv valamennyi tantárgy tanulási nehézségeire játékos megoldást kínál. Segítségével a tanulás, a gyakorlás nem kényszerű rossz, hanem kellemes időtöltés lesz. A könyvből a szülők tájékozódhatnak az egyes tanítási módszerekről, megtalálják benne a mindenre gyógyírt nyújtó szeretet kifejezésformáit is.

Deákné B. Katalin - Jutalmazd ​meg magad!
A ​gyerekek is szeretik a kvízfeladatokat, és szeretnének jutalmat is kapni a helyes megoldásokért. Ebben a kiadványban 36x10 feladat vár megfejtésre. Az ügyesek jutalomban is részesülnek, mégpedig képecskék formájában. Ha a jutalmul szolgáló részleteket összeilleszti, egy 36x36 cm-es képet kap a szavanna világából.

Deákné B. Katalin - Óvodások ​tankönyve I. - Középső csoportos óvodások részére
A ​munkafüzet 4-6 éves gyermek számára készült. A kicsik a rajzokon végzett feladatokon keresztül új fogalmakat ismerhetnek meg és meglévő ismereteiket gyakorolhatják. A lapok tehát tanulásra és ellenőrzésre egyaránt alkalmasak. A füzet célja a sikeres iskolaelőkészítés.

Deákné B. Katalin - Ilyenek ​a gyerekek!
E ​könyvecske sok mindent megmagyaráz az ovisoknak a kisebb gyermekekkel és saját életükkel kapcsolatban. Többször tükröt tart eléjük amiben láthatják a jó tulajdonságaikat éppúgy, mint ahogy a hibáikat is. A képekhez kapcsolódó írások által kirajzolódhat bennük, hogyan fejlődik egy kisgyermek az élete első hat évében, illetve, hogy mi jellemző egyes életkorokban a gyerekekre. Rövid magyarázatot kapnak például olyan kérdésekre, hogy miért nem nézhetnek meg bármit a tévében miért kell bevenni a gyógyszert, amikor betegek, miért kell oviba járni, miért butaság csúfolódni?

Deákné B. Katalin - Mindennap ​tanulj valamit!
A ​gyerekek számára az egész világ felfedezésre váró, rengeteg érdekességet tartogató rejtély. A kicsik kíváncsiak mindenre, de gyakran nem tudják megfogalmazni a kérdéseiket. Napi 2-3 perc, egy egyszerű kérdésre adott válasz, és máris rengeteg tudás landol a kis buksikban. E kiadvány azért készült, hogy naponta legyen lehetőség beszélgetni az otthonunkkal vagy épp az emberi testtel és annak működésével kapcsolatban. A sok-sok apró ismeret aztán szép lassan tudássá áll össze, és egy érdeklődő, okos, vidám gyermek az eredmény. Mert hiába mondanak mást a felnőttek, a gyerekek igenis szeretnének okosak lenni!

Deákné B. Katalin - Változz ​te is pillangóvá!
Feladatok ​a memória, a gondolkodás, a koncentrálóképesség és a kommunikáció fejlesztéséhez 4-8 éves korú gyermekek számára. E könyv azért készült, hogy segítséget nyújtson Önnek abban, hogy gyermeke képességeit minél szélesebb síkon fejleszthesse. A különböző játékok, feladatok szélesítik a gyermekek látókörét, bővítik tapasztalataikat.

Deákné B. Katalin - Legkisebbek ​játékai
Ön ​bizonyára különös gondot fordít gyermeke szellemi fejlődésére. Olyan könyvsorozatot kínálunk Önnek és gyermekének, amelynek segítségével a közös játékon át a tanulás alaplépéseit együtt tehetik meg. Vegyék elő gyakran e könyvecskét, válasszanak belőle egy-egy oldalt, tanulják meg a mondókákat, beszélgessenek a képről, és végezzék el a feladatokat, játékokat! A könyv sokáig használható, hiszen a feladatsorok nagyobbacska gyermekkel is elvégezhetők. Ilyenkor a helyes megoldás ismét örömet okoz.

Deákné B. Katalin - A ​tíz kicsi óvodás
A ​matematikai tájékozottság előfeltétele a tízes számkörben történő hibátlan műveletvégzés. Az iskolapadban a gyerekeknek egyszerre kell megismerniük a számok képét és azok mennyiségtartalmát. E munkafüzet olyan felkészítő módszert kínál, melyre az alábbiak jellemzők: számjegyek nélkül gyakoroltatja a mennyiségek felismerését; képekkel és szituációkkal mutatja meg a bontás, pótlás elvégzésének módját; lehetőséget nyújt a számszomszédok megnevezésére, a sorszámnevek kifejezésére és a halmazokba történő besorolásra; könnyen értelmezhető helyzetekbe ágyazza az egyes feladatokat, és ezzel a szöveges feladatok értelmezésére is gyakorlási lehetőséget nyújt; két sorban, illetve dominókon kerülnek jelölésre a mennyiségek, és ez a mennyiségállandóság kialakítását is segíti; az egyes témákhoz készült ellenőrző lapok feltárják az esetleges hiányosságokat; a foglalkoztató személy útmutatás kap a felzárkóztatáshoz. Az iskolakezdés előtti évben érdemes elvégeztetni a gyermekkel a munkafüzet feladatait, hogy a matematika a siker forrása legyen.

Deákné B. Katalin - Mutass ​rá, melyik! 2.
A ​3-5 éves gyermekek ismeretbővítésének, gondolkodásuk aktivizálásának nagyon hatékony módja a képekkel történő inspirálás. E kiadvány lehetőséget ad a szülőknek arra, hogy gyermekük figyelmét a kérdések által irányítottan vezessék. Nagyon hasznos alapozó módszer ez a figyelemtartás fejlesztéséhez. Az egy oldalon lévő három képből, bár egyszerűnek tűnhet, nem mindig könnyű a helyes válasz felismerése. Ez a gyermek számára szórakoztató tevékenység remek lehetősége a gondolkodás fejlesztésének, a figyelem fókuszálásának: - a kép motivál a figyelemre - a kérdés megköveteli a gondolkodást - a rámutatás döntést követel és lezárja a gondolkodási folyamatot - a szülői visszajelzés pontosítja a helyes gondolkodást vagy korrigálja a helytelen választ.

Deákné B. Katalin - Utazz ​velem!
Ön ​bizonyára különös gondot fordít gyermeke szellemi fejlődésére. A könyv segítségével a közös játékon át a tanulás alaplépéseit együtt tehetik meg. Vegyék elő gyakran e könyvecskét, válasszanak belőle egy-egy oldalt, beszélgessenek a képről a fogalmak felhasználásával, tanulják meg a versikét, végezzék el a képfelismeréseket, feladatokat, válaszoljanak a kérdésekre! A könyv sokáig használható, hiszen a feladatsorok nagyobbacska gyermekkel is elvégezhetők. Ilyenkor a helyes megoldás ismét örömet okoz.

Deákné B. Katalin - Bolondos ​számok
Bolondos ​számok - Kártyakönyvek Egyre több gyereknek okoz problémát a matematika már az alsóbb osztályokban is. Ebben nagyrészt az alapkészségek hiánya játszik szerepet. De miért vannak ezek az alapvető hiányosságok? A modern játékok világában a számlálásra nem sok lehetőség kínálkozik. Ebből fakad, hogy a gyerekek elsorolják a memorizált számokat akár háromévesen is, de annak mennyiségtartalmával nincsenek tisztában. E könyv ezt a hiányosságot igyekszik pótolni, célja a gyerekek mennyiség- és számfogalmának biztos kialakítása. A könyv nézegetésével, gyakori számlálással, a mennyiségek sokféle ábrázolásával olyan gyerekek is fejlődésnek indulhatnak, akiknél a számolásbeli hiányosságok már felfedezhetők. Míg a hároméves gyerekekkel csak a számok nézegetése és megnevezése jelenti a játékot, addig a négyévesek már meghallgathatják a számok bemutatkozását, s próbálkozhatnak az ujjaikon is megmutatni az egyes mennyiségeket. A kártyák rakosgatása, a sütik számlálása jó játék lehet. Az öt- és hatévesek pedig fokozatosan megismerkedhetnek a számokkal a feladatokon keresztül. Fontos a gyerekek folyamatos terhelése, kitartásra biztatása, figyelmük, koncentrálóképességük fenntartása.

Deákné B. Katalin - Óvodások ​írásfüzete
A ​gyermekek íráskészsége csak gyakorlással fejleszthető. Sajnos az óvodai évek alatt kevés lehetőség van a próbálkozásokra, és ez sok első osztályosnál az írástanulás nehézségeihez vezet. E munkafüzetben az óvodáskorú gyermekek rajzolással, majd a betűelemek sorokban való elhelyezésével kezdhetik az írás mikéntjének megismerését. A lap elejére rajzolt házikó (pince - ház - padlás) segíti a sorokban való tájékozódást, ami az iskolai füzetben hasznos tapasztalat lesz. A munkafüzeti gyakorlás során kérje a gyermeket, hogy a pontosságra törekedjen, ezért ne adjon egyszerre túl sok feladatot. A frusztrációmentes "rajzolgatás" eredményezi majd azt, hogy az iskolai munkához is kedvvel kezd hozzá.

Deákné B. Katalin - Kiskamaszok ​akcióban
Lusták, ​veszekednek, verekednek, csalnak, hazudnak, erőszakosak, pontatlanok, megbízhatatlanok, és folytathatnánk a sort. Tényleg ilyenek a kiskamaszok, a 9-13 év közötti gyerekek? Életük, jellemformálódásuk jelentős korszakát élik. Sok hibát elkövetnek, miközben utánozzák a nagyobbakat és a felnőtteket. Sok türelemre, tartalmas beszélgetésekre, a dolgok sokoldalú megvilágítására van szükségük ahhoz, hogy világosan lássák, milyen viselkedést várunk el tőlük. Ha tükröt tartunk eléjük, és megmutatjuk a hibáikat, talán könnyebben észreveszik a különbséget a jó és a rossz, a helyes és a helytelen között. Ez a könyv egy olyan tükör, melyben a kiskamaszok megnézhetik, milyenek is ők valójában.

Deákné B. Katalin - Neked ​is lehet jobb jegyed
A ​rossz jegyek miatt elromlik a családi hangulat, mindenki ideges és elégedetlen. A szülők gyakran segítenének, de vagy nem tudják hogyan, vagy túl fáradtak ahhoz, hogy a jobb jegyek érdekében naponta együtt tanuljanak gyerekeikkel. Így aztán marad minden a régiben, és az osztályzatok hol rosszabbul, hol kicsit jobban sikerülnek. A gyerekek egy része igyekszik ugyan, de nem tudja, hogyan lehetne jobb eredményt elérni. Többen próbálkoznak egy ideig, majd az esetek többségében feladják. Kialakítanak maguknak egy tanulási rendszert, amely nem biztos, hogy a leghatékonyabb, és lehet, hogy hiába a sok befektetett energia és idő, az eredmény elmarad. Nos, ez a könyv azoknak készült, akik valóban akarják, hogy jobb jegyeik szülessenek, és ezért hajlandók áldozatot hozni, új módszereket kipróbálni.

Deákné B. Katalin - Mire ​nevelitek a gyerekeiteket?
Ön ​dönt, hogy gyermekéből okos, intelligens felnőttet vagy szégyellni való embert nevel. Túl sok a gyermeknevelés körül a hamis állítás, a köntörfalazás és az ámítás. Mára már teljesen világos, hogy a liberális nevelési módszer megbukott, itt az ideje, hogy végre helyükre kerüljenek a dolgok. És ebben a szülőké a főszerep. Legyen bármilyen jó az intézményrendszer, ha a szülő nem látja a gyermeknevelés buktatóit, és nem alkalmazza a helyes és célravezető gyermeknevelési módszereket, nem lesz eredmény. Oly sok ma a tudatlan, szemtelen, rosszindulatú, gátlástalan gyermek és a céltalan, kiégett, önpusztító életvitelt folytató fiatal, hogy a nevelés hiányosságai felett már nem lehet szemet hunyni. Aki megérti a Tudatos Szülő Nevelés Módszer lényegét, az tisztán látja, hogy szülői közreműködés, határozottság és céltudatosság, befektetett idő és energia nélkül nem lehet sikeres a gyermeknevelés. Mindezek hiánya nem csupán egyéni katasztrófákhoz, de társadalmi méretű amortizálódáshoz vezet. Már most is nagy a baj, de jó, ha tudjuk, ha nem teszünk semmit, lehet még nagyobb is.

Deákné B. Katalin - Válassz játékot
Hogyan használod ezt a könyvet? Olyan könyvet tartasz a kezedben, amellyel jól szórakozhatsz. A különböző játéktáblák más-más témához készültek. Válaszd ki valamelyiket, terítsd ki a játékpályát, hogy egyenesen feküdjön az asztalon! Keresd meg a tasakban a korongokat, s anélkül, hogy elolvasnád a feladatot, takard le az egyes mezőket úgy, hogy a korongoknak ugyanaz az oldala legyen felül! Ezután olvasd el, mi a teendő (fent a cím mellett)! Vedd le azt a korongot, amelyiket kiválasztod, és teljesítsd az alatta rejlő feladatot! A válaszod helyességét a megoldásokat tartalmazó kártyáról ellenőrizheted. Ha elhibáztad a megoldást, vissza kell tenned a korongot a másik felével felfelé. Amennyiben jól válaszoltál, a korongot megtarthatod. Most önmagáddal versenyeztél. Jegyezd meg, hány helyes választ adtál! Változat két játékos esetén: a korongok más-más oldalát használja az egyik és a másik játékos, mindkettőnek 15 korongja van. Felváltva takarják le az egyes mezőket, bárhol a táblán. A másiknak kell majd megválaszolnia az alatta rejlő feladványt. Ha ezt helyesen teszi, megtarthatja a korongot. Ha elhibázza, megfordítva kell visszaraknia a korongot, lehetőséget adva így a társának a helyes válaszadásra. Két játékos esetén jó, ha egy harmadik személy (felnőtt) segít az igazságos döntésben.

Deákné B. Katalin - Óvodások ​tankönyve II. - Nagycsoportos óvodások részére
Ez ​a munkafüzet, amit Ön a kezében tart, 4–6 éves gyermek számára készült. A rajzokon végzett feladatokon keresztül új fogalmakat ismerhet meg és meglévő ismereteit gyakorolhatja. A lapok tehát tanulásra és ellenőrzésre egyaránt alkalmasak. Jelmagyarázat: * A jelölés megmutatja, hogy a feladatsor melyik terület (környezetismeret, matematika, szövegértés, kézügyesség) fejlesztését célozta meg kiemelten. 1. A füzet szeptembertől augusztusig ad feladatokat. Minden hónap nyolc feladatsort tartalmaz. Az 1. keretben lévő jelek a könyvben történő tájékozódást segítik, vagyis az oldalszámokat helyettesítik a gyermek számára is olvasható módon. A két azonos jelű lap közül a jobb oldali kicsit nehezebb feladatsort tartalmaz. 2. A feladatok jelölése: - (Száj) A mondat felolvasandó közlést tartalmaz vagy kommunikáció fejlesztő feladat. - (Vonal-ceruza) Rajzos feladat, melynek elvégzése a kézügyesség fejlesztésén túl gondolkodási műveletek (analízis, szintézis) elvégzését is szükségessé teszi. - (Satírozás-ceruza) Az így jelzett feladatok válogató és kiemelő színezéssel az ismeretek pontosságát ellenőrzik vagy azok bővítését szolgálják. - (Két karikát összekötő hullámvonal) Az összekapcsolással megoldható feladatok az analógia felismerését vagy az összetartozó fogalmak jelölését adják feladatul. - (Halmazban fekete pötty) A bekarikázást, körülkerítést kívánó feladat a kiemelést, az elkülönítést, a kiválasztást teszi lehetővé a gyermek számára. - (X) Áthúzással a helytelen, nem odatartozó, téves fogalmak megállapítására van lehetőség. Fontos, hogy a gyermek a hibák felismerését is tanulja. 3. A rajzok a felsoroltakon kívül más feladatok elvégzésére is alkalmasak. A teljes színezést azonban csak a megoldások után célszerű engedélyezni. Jó munkát és vidám perceket kíván: a szerző. A feladatgyűjteményt egyszerű felépítése és könnyen áttekinthető logikai rendszere miatt ajánljuk mind óvodai, mind otthoni használatra.

Deákné B. Katalin - Anya, ​taníts engem
Sokan ​úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka. A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy a gyermek fejlesztését miként kellene megvalósítania. A megoldás megtalálásában szeretnék Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani. A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya–gyermek kapcsolat kialakításához.

Deákné B. Katalin - Foltika ​feladatai 4.
Folyton ​tanulni? Az bizony borzasztó lenne. Ám játszani? Azt, igen! A gyerekek imádják a játékos feladatokat. Nos, ebben a munkafüzetben kedvükre válogathatnak a vidámabbnál vidámabb feladatok közül, miközben észre sem veszik, mennyi mindent megtanulnak közben. A megjelölt életkorok csak tájékoztató jellegűek, nem jelentik azt, hogy az adott életkorú gyermeknek önállóan meg kell tudni oldani a feladatot. A fejlődéshez a gyermekeknek motivációra és kihívásokra is szükségük van

Deákné B. Katalin - Értelmes ​mondókák 2-3 éveseknek
A ​mondókák szájhagyomány útján terjedő versikék, amelyek gyakran évtizedek, de lehet, hogy évszázadok óta a gyerekek beszédfejlesztésére, szórakoztatására vagy egészen más okból születtek, de aztán beépültek a mindennapokba. Közülük sok a mai fül számára érthetetlen tartalmú, nyelvtanilag helytelen. A cseperedő gyermekek azonban ezeken keresztül kezdik megismerni a világot, és a számukra érthetetlen és értelmetlen sorok összezavarhatják őket, illetve azt sugallják, hogy a világ bonyolult, nehezen megérthető és értelmezhető. A gyerekek értelmi fejlődését célszerű úgy alakítani, hogy sok, pontos, logikailag is helyes gondolat befogadására legyenek képesek. Ezért érdemes górcső alá venni a mondókákat, és azokat megtanítani nekik, amelyek minden tekintetben tartalmilag és nyelvtanilag is megfelelőek, igényesek és érthetőek. E gyűjtemény ennek a törekvésnek próbál eleget tenni.

Deákné B. Katalin - Kíváncsiak ​könyve
A ​"Kíváncsiak könyve" érdeklődő gyermekek számára készült, akik szívesen mérik fel tudásukat érdekes feladatokon, játékokon keresztül. Az ábécé betűin végighaladva valamennyihez két oldalnyi kép-, illetve kérdéssor tartozik. Sokféle területről, a matematikától az irodalomig, a sporttól az erkölcsi kérdések tárgyalásáig széles gondolatkörrel találkozik a könyvben búvárkodó gyermek. A szülői segítséggel történő értékelés további megbeszélésre, az ismeretek mélyítésére ad lehetőséget. Két testvér vagy társ versenyezhet is a helyes feladatmegoldásban. A "15+1" feladat szavainak magyarázatához a szótárak, lexikonok nyújtanak segítséget.

Deákné B. Katalin - Tornamesék
A ​gyerekek szívesen bújnak mások, főleg állatok bőrébe. A könyvben található rövid mesék lehetőséget adnak erre, sőt, a történetek mozgásra, tornára is ösztönöznek. Néhány ismétlés után a kicsik megtanulják a mozdulatsorokat, és a maguk mesélt történetet mozgással is kísérik. A kis örökmozgók számára jó móka lesz megmozgatni a testüket a mesék alapján.

Deákné B. Katalin - Mi ​lenne, ha...?
Mi ​lenne, ha ugyanannyi limonádét öntenénk két, különböző átmérőjű palackba. Melyikben állna magasabban a folyadék? A gyerekek számára a világ nagyon bonyolultnak tűnik. Viszont, ha megismerik azokat a szabályszerűségeket, amelyek jellemzőek az egyes folyamatokra, gondolkodásuk rugalmasabb, összetettebb és sokoldalúbb lesz. E füzet azért készült, hogy a kicsik felismerhessék: a történéseknek oka van, és nem csupán véletlenszerűen mennek végbe a dolgok. Amelyik gyermek megtapasztalja a magyarázatok egyszerűségét, de sok esetben azok furcsaságát, keresni fogja az okokat, és később magától is rájön a következményekre, összefüggésekre.

Deákné B. Katalin - Ilyen ​a jó gyerek?
A ​gyerekek napjainkban rosszak, tiszteletlenek, hanyagok — állítják a felnőttek. Való igaz, több a gond a gyerekek körül, mint régebben. Vajon milyen okokra vezethető vissza ez a változás? Lehet, hogy azért neveletlenek és illetlenek a gyerekeink, mert nem is ismerik a viselkedési normákat és az elvárásokat? A könyvben található történetek 4-9 éves gyerekeknek mutatják meg, milyen is a jó gyerek. A helytelen viselkedés bemutatása mellett minden történet megmutatja a helyes utat is. Szó esik a köszönésről, a csúnya beszédről, a segítőkészségről, a figyelmességről, az akaratosságról, a nemtörődömségről, a lopásról és az irigységről egyaránt. De talál az olvasó történetet a csalásról, a tisztálkodásról és számos más, a gyerek életében előforduló viselkedési helyzetről. A kisebbek felolvasás által, a nagyobbak önálló olvasással ismerkedhetnek meg a valós szereplőkkel, akiknek történetei alapján útmutatást kaphatnak a helyes viselkedési mintákhoz. Az egyes esetek alkalmasak a családi és a gyerekcsoportban történő beszélgetések elindításához egyaránt. Kellemes időtöltést kívánok! A szerző

Deákné B. Katalin - Pontosan ​tudod, hogy mi ez?
A ​tanulási nehézségek legfőbb oka a pontatlan fogalomismeret, a hiányos szókincs, a rosszul alkalmazott kifejezés. A gyerekeknek meg kell szokniuk, hogy mindennek a nevét pontosan meg kell jegyezni, nem elég a dolgokat körülírni. Már az egész kicsiknél ki lehet alakítani ezt a törekvést. A sokféle területet érintő képek lehetőséget adnak arra, hogy a gyermek a saját testét, az otthonát, a környezetét kívülről szemlélve górcső alá vegye, és tisztán lássa, mire, milyen kifejezést használunk. A feladatok által bővülnek ismeretei, gyarapodik szókincse, a sikeres feladatmegoldások pedig az önbizalmát is növelik. Egyes oldalakon színezésre is lehetőség nyílik, módot adva a szórakoztató kikapcsolódásra. A füzet első oldalán található játék lényege a gyorsaság.A képek megtalálása gyors és pontos gondolkodást igényel a gyermektől. Ezután egyszerű feladatok várják, sikerélményt biztosítva számára, hiszen csupán a szavak képpárját kell megtalálnia. A vétett hibák és bizonytalanságok azonban hasznos visszajelzések a szülőknek, mert így látják, mely területeken pontatlan gyermekük szóhasználata, ismerete.

Kollekciók