Ajax-loader

Eugene O'Neill könyvei a rukkolán


Eugene O'Neill - Ha eljő a jeges
Az _Eljő a jeges_ önéletrajzi elemeket villant fel: Harry Hope fogadója „pap-Jimmy” kocsmáját idézi, ahol az író ifjúkorában a társadalom számkivetettjeivel, az alkohol és a kábítószer kétes mámorával ismerkedett.

Eugene O'Neill - Különös közjáték
O’Neill egyik legradikálisabb darabja a Különös közjáték (Strange Interlude, 1928). Nem is egy, hanem két darab: egyik az elmondottak, másik a gondolatok síkján. O’Neill a főhőst, Nina Leedset a Modern Nő szerepeiben, anya-, lány-, feleség-, és szerető-szerepben mutatja be. A cselekmény minden ponyvaszerűsége mellékes: az érdekes talán itt is a színpadi hatás. A darab elképesztő terjedelme ellenére meglehetősen népszerű volt.

Eugene O'Neill - Négy ​dráma
Az ​amerikai dráma forradalmasítójának óriási életművéből négy dráma került bele ebbe a kötetbe. A klasszikus görög tragédia XX. századbeli változatával, az _Amerikai Elektra_ -trilógiával kezdödik a kötet. Szinte teljesen önéletrajzi fogantatású az _Utazás az éjszakába_, a Tyrone család sem együtt, sem egymás nélkül nem boldoguló, gyilkos szenvedélyekkel birkózó, szeretet és gyűlölet hálójában vergődő négyesének drámája. A család egyik fia bukkan fel a következő darabban, a _Boldogtalan hold_-ban, ebben az O’Neill kései éveire jellemző fájdalmasan lírai remekműben. O’Neill tervezett óriási drámaciklusa, amely egy család történetén át az Egyesült Államok történelmének másfél századát ölelte volna fel, befejezetlen maradt. Egyetlen darabját öntötte végleges formába az író: az _Egy igazi úr_ a régi jóvágású ír bevándorló, a lecsúszott úriember drámája, aki a „született” jenki iparmágnással kerül konfliktusba.

Eugene O'Neill - A ​Moon for the Misbegotten
Eugene ​O’Neill’s last completed play,A Moon for the Misbegottenis a sequel to his autobiographicalLong Day’s Journey Into Night. Moonpicks up eleven years after the events described inLong Day’s Journey Into Night, asJim Tyrone (based on O’Neill’s older brother Jamie) grasps at a last chance at love under the full moonlight. This paperback edition features an insightful introduction by Stephen A. Black, helpful to anyone who desires a deeper understanding of O’Neill’s work.

Eugene O'Neill - Long ​Day's Journey Into Night
This ​work is interesting enough for its history. Completed in 1940, Long Day's Journey Into Night is an autobiographical play Eugene O'Neill wrote that--because of the highly personal writing about his family--was not to be released until 25 years after his death, which occurred in 1953. But since O'Neill's immediate family had died in the early 1920s, his wife allowed publication of the play in 1956. Besides the history alone, the play is fascinating in its own right. It tells of the "Tyrones"--a fictional name for what is clearly the O'Neills. Theirs is not a happy tale: The youngest son (Edmond) is sent to a sanitarium to recover from tuberculosis; he despises his father for sending him; his mother is wrecked by narcotics; and his older brother by drink. In real-life these factors conspired to turn O'Neill into who he was--a tormented individual and a brilliant playwright.

Eugene O'Neill - Lillian Hellman - Tennessee Williams - Three ​American plays
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Eugene O'Neill - Amerikai ​Elektra
A ​trilógia mindhárom része, a második darab egyik felvonásának kivételével, a Mannon család udvarházában vagy közvetlenül a ház előtt játszódik, New England egyik kisebb tengerparti kikötővárosának határában. Külön előfüggöny a házat ábrázolja, ahogyan az utca felől látszik. Innét lépünk mindegyik darab kezdő felvonásában az épület elé, a következő felvonásban pedig be a házba. A függönyön a hatalmas - több mint húsz holdas - telek is látható, amely körülveszi a házat, a sűrű erdővel borított hegygerinc a háttérben, a gyümölcsös az épülettől jobbra és közvetlenül mögötte, balra pedig a nagy virágoskert és melegház...

Eugene O'Neill - Utazás ​az éjszakába
Az ​amerikai drámairodalom óriásának ezzel a remekművével első ízben találkozik a magyar közönség. O'Neil ugyan már 1941-ben megírta, de azzal, hogy csak halála után adható ki és vihető színpadra: ebben a tragédiában ugyanis saját magának és legszűkebb családjának könyörtelenül fájdalmas portréit festette meg- az o'neilli drámaírásának már szinte tűrhetetlen feszültségével, izgalmas drámai eszközeivel. O'Neill halála után, a közelmúlt esztendőkben aztán az Utazás az Éjszakába döbbenetes vihart aratott az amerikai, s még inkább az európai színpadokon: O'Neill ugyanis önmagának és szeretteinek nagyon is egyéni határesetén keresztül a család tragédiáját és titkait írta meg benne, a legősibb emberi közösség jó és rossz kötöttségeit, s hazugságai alól a válságos pillanatokban kirobbanó kegyetlen igazságait. S az egy nap alatt lejátszódó dráma éjszakai végjelenetében az anya morfiummámorában, az apa és a két fiú kétségbeesett részegségében az emberi kapcsolatok mélysége tárul elénk, többértelműsége és végső egyszerűsége, s a társadalmi viszonyok szorításában és a végzet kibontakozó rettenetében is a szeretet megrendíthetetlen ereje.

Eugene O'Neill - Anna ​Christie
Sea ​captain reunites with his daughter after 20 years. Her romance with a sailor leads to revelations and a test of character.

Eugene O'Neill - Mourning ​Becomes Electra
The ​story is an update of the Greek myth of Orestes to the family of a Northern general in the American Civil War. Agamemnon is now General Ezra Mannon, Clytemnestra is his second wife Christine, Orestes is his son Orin, and Electra is his daughter Lavinia. As an updated Greek tragedy, the play features murder, adultery, incestuous love and revenge, and even a group of townspeople who function as a kind of Greek chorus. Though fate alone guides characters' actions in Greek tragedies, O'Neill's characters have motivations grounded in 1930s-era psychological theory as well. The play can easily be read from a Freudian perspective, paying attention to various characters' Oedipus complexes and Electra complexes. Mourning Becomes Electra is divided into three plays with themes corresponding to The Oresteia trilogy by Aeschylus. In order, the three plays are titled Homecoming, The Hunted, and The Haunted. However, these plays are normally not produced individually, but only as part of the larger trilogy. Each of these plays contain four to five acts, and so Mourning Becomes Electra is extraordinarily lengthy for a drama. In production, it is often cut down. Also, because of the large cast size, it is not performed as often as some of O'Neill's other major plays. (Wikipédia)

Eugene O'Neill - The ​Emperor Jones
O'Neill's ​play tells the tale of Brutus Jones, an African-American man who kills a man, goes to prison, escapes to a Caribbean island, and sets himself up as emperor. The play recounts his story in flashbacks as Brutus makes his way through the forest in an attempt to escape former subjects who have rebelled against him.

Eugene O'Neill - Drámák ​1-2.
Az ​amerikai dráma forradalmasítójának óriási életművéből válogattuk kétkötetes kiadványunk anyagát. A nyolc dráma – O’Neill alkotóművészetének megannyi pillére. Korai periódusának érett darabja az egyfelvonásos _Jones császár_; már teljesen fegyverzetben mutatja az írót a szerzés és szerelem tragédiája, a _Vágy a szilfák alatt_; modern pszichológiai irányzatok ihlették a monumentális _Különös közjátékot_ - amely egyébként O’Neill legsikeresebb darabja volt. Az első kötet a klasszikus görög tragédia XX. századbeli változatával, az _Amerikai Elektra_ -trilógiával zárul. A második kötet néhány későbbi darabot tartalmaz. O’Neill tervezett óriási drámaciklusa, amely egy család történetén át az Egyesült Államok történelmének másfél századát ölelte volna fel, befejezetlen maradt. Egyetlen darabját öntötte végleges formába az író: az _Egy igazi úr_ a régi jóvágású ír bevándorló, a lecsúszott úriember drámája, aki a „született” jenki iparmágnással kerül konfliktusba. Az _Eljő a jeges_ önéletrajzi elemeket villant fel: Harry Hope fogadója „pap-Jimmy” kocsmáját idézi, ahol az író ifjúkorában a társadalom számkivetettjeivel, az alkohol és a kábítószer kétes mámorával ismerkedett. Szinte teljesen önéletrajzi fogantatású az _Utazás az éjszakába_, a Tyrone család sem együtt, sem egymás nélkül nem boldoguló, gyilkos szenvedélyekkel birkózó, szeretet és gyűlölet hálójában vergődő négyesének drámája. A család egyik fia bukkan fel a kötet utolsó darabjában, a _Boldogtalan hold_-ban, ebben az O’Neill kései éveire jellemző fájdalmasan lírai remekműben. A drámákat Bányai Geyza, Ottlik Géza, Vajda Miklós és Vas István fordította.

Kollekciók