Ajax-loader

Arundhati Roy könyvei a rukkolán


Arundhati Roy - Az ​Apró Dolgok Istene
Arundhati ​Roy harminchat évesen maradandó regényt alkotott. A siker titka valószínűleg az az egyszerű tény, hogy a könyv remekmű; fülledt érzékiséggel telített, letehetetlen krimi, mely kíméletlen pontosságú képet fest India titokzatos világáról - a kasztrendszerről, az asszonyi sorsról, a kommunizmusról, a brit uralom örökségéről. A regény egy viszonylag előkelő, kéralai szír keresztény család összeomlását írja le - egy reménytelen szerelem történetét, amely elkerülhetetlen tragédiába torkollik, s mindent és mindenkit magával sodor a pusztulásba. A hősnő, a szépséges Ammu elhagyja részeges férjét, s hazaköltözik családjához, hogy otthon nevelje két gyermekét, a hétéves ikerpárt. Ammu csodálatos anya, akiért rajonganak a gyermekei. Ám vannak olyan pillanatok, amikor titkon fellázad sorsa, a magányra ítélt, önfeláldozó anyuka sorsa ellen, és megszegi a törvényeket, amelyek előírják, hogy kit kell szeretni. És hogyan. És mennyire. A cselekmény körbe-körbe forog a tragédia, a szerelem beteljesülése és az azt követő katasztrófa éjszakája körül: Ráhel és Eszta hol huszonöt év távlatából néznek vissza az eseményekre, hol tehetetlenül sodródnak velük az ismeretlen felé. A megrázó két hét története lassan, csapongva bontakozik ki és éri el a feszültség csúcspontját: a legfontosabb eseményeket az író a könyv utolsó oldalaira sűríti, s addig hagyja, hogy az olvasó izgatottan keringjen a különböző idő- és érzelmi síkok labirintusában.

Arundhati Roy - A ​Felhőtlen Boldogság Minisztériuma
A ​Felhőtlen Boldogság Minisztériuma Arundhati Roy mélységesen megindító új regénye – az első azóta, hogy a szerző Booker-díjas, nemzetközi hírű sikerkönyve, Az Apró Dolgok Istene közkedvelt klasszikussá lett. Az Ódelhi falain kívüli temetőben egy lakó kiterít egy kopott perzsaszőnyeget két sír között. Egy járdán éjfél után váratlanul felbukkan egy csecsemő szemétbölcsőben. A hófödte völgyben egy gyászoló apa levelet ír ötéves, halott lányának az emberekről, akik részt vettek a temetésén. Egy második emeleti lakásban egy magányos nő, akit egy kisbagoly figyel, gekkókölyköt etet döglött moszkitóval. És a Dzsannat panzióban ketten, akik egész életükben ismerték egymást, úgy ölelkeznek össze álmukban, mintha csak most találkoztak volna… A Felhőtlen Boldogság Minisztériuma sokéves utazásra visz bennünket a szubkontinensen. Mélyen beszippant szereplőinek életébe, akik mindannyian a biztonság, az értelmes élet és a szeretet után kutatnak. Bámulatos erejű és eredetiségű, több szálon futó cselekménye egyszerre szerelmi történet és provokáció – ugyanannyira leleményes, mint amennyire érzelmileg magával ragadó. Meséje suttogásból, üvöltésből, örömkönnyekből és néha keserű nevetésből bontakozik ki. Élő és eltávozott hőseit megtörte a világ, amelyben élünk – aztán meggyógyította őket a szeretet. Ezért soha nem adják meg magukat. E humánus és érzékeny, rendkívüli regény minden oldala Arundhati Roy mesemondó tehetségének csodáját bizonyítja.

Arundhati Roy - Der ​Gott der kleinen Dinge
Ein ​himmelblauer Straßenkreuzer fährt an einem klaren Dezembermorgen des Jahres 1969 durch die Reisfelder des südindischen Kerala. Doch was als sonnendurchflutete Autofahrt beginnt, endet in einer Tragödie ... Voller Sprachmagie erzählt Arundhati Roy die atemberaubende und schillernde Geschichte einer Familie, die an verbotener Liebe zerbricht.

Arundhati Roy - The ​God of Small Things
'Richly ​deserving the rapturous praise it has received on both sides of the Atlantic... The God of Small Things achieves a genuine tragic resonance. It is, indeed, a masterpiece.' Observer 'The God of Small Things genuinely is a masterpiece, utterly exceptional in every way, and there can be little doubt that posterity will place it very near the top of any shortlist of Indian novels published this century.' William Dalyrmple, Harpers and Queen. 'The quality of Ms. Roy's narration is so extraordinary - at once so morally strenuous and so imaginatively supple - that the reader remains enthralled all the way through to its agonizing finish ... it evokes in the reader a feeling of gratitude and wonderment.' New York Times

Arundhati Roy - The ​Ordinary Person's Guide to Empire
Those ​who fear the dry and impenetrable prose of many political essays need have no such reservations with this selection. Indian author Roy (The God of Small Things) brings a novelistic readability and immediacy to her impassioned critiques of imperialism, the corporate media and their "neo-liberal project"—what she describes as "the medium of those who have power and money." Her unequivocally critical look at the Bush administration’s policy in Iraq will likely lead American readers to label her as either brilliantly astute or strongly anti-American. Still, she carefully differentiates between governments and their people. In "Instant Mix Imperial Democracy," she congratulates Americans for standing up to their government: "Hundreds of thousands of you have survived the relentless propaganda you have been subjected to, and are actively fighting your own government. In the ultra-patriotic climate that prevails in the United States, that’s as brave as any Iraqi or Afghan or Palestinian fighting for his or her Homeland." In the same talk, Roy delivers a scathing critique of the current state of democracy: "The project of corporate globalization has cracked the code of democracy. Free elections, a free press and an independent judiciary mean little when the free market has reduced them to commodities on sale to the highest bidder." In addition to observing problems; Roy suggests non-violent solutions—boycotts, protests and open discussion. Regardless of whether one agrees with her ideas, Roy crafts articulate and convincing arguments that deserve their place in any debate on globalization, democracy or Iraq.

Arundhati Roy - The ​Ministry of Utmost Happiness
A ​moving new novel-the first since the author's Booker-Prize winning, internationally celebrated debut, The God of Small Things, went on to become a beloved best seller and enduring classic. The Ministry of Utmost Happiness transports us across a subcontinent on a journey of many years. It takes us deep into the lives of its gloriously rendered characters, each of them in search of a place of safety - in search of meaning, and of love. In a graveyard outside the walls of Old Delhi, a resident unrolls a threadbare Persian carpet. On a concrete sidewalk, a baby suddenly appears, just after midnight. In a snowy valley, a bereaved father writes a letter to his five-year-old daughter about the people who came to her funeral. In a second-floor apartment, a lone woman chain-smokes as she reads through her old notebooks. At the Jannat Guest House, two people who have known each other all their lives sleep with their arms wrapped around each other, as though they have just met. A braided narrative of astonishing force and originality, The Ministry of Utmost Happiness is at once a love story and a provocation-a novel as inventive as it is emotionally engaging. It is told with a whisper, in a shout, through joyous tears and sometimes with a bitter laugh. Its heroes, both present and departed, have been broken by the world we live in-and then mended by love. For this reason, they will never surrender. How to tell a shattered story? By slowly becoming everybody. No. By slowly becoming everything. Humane and sensuous, beautifully told, this extraordinary novel demonstrates on every page the miracle of Arundhati Roy's storytelling gifts.

Kollekciók