Ajax-loader

Stefan Zweig könyvei a rukkolán


Stefan Zweig - Nyugtalan ​szív
Anthon ​Hofmiller hadnagyot, a Monarchia közös hadseregének ifjú ulánustisztjét egy isten háta mögötti magyar garnizonba helyezik. A szolgálat egyhangú, a kaszinóban az unalomig ismert arcok veszik körül, szívesen fogadja hát a vidék földbirtokosának, Kékesfalvynak vacsorameghívását. A pazar környezet, a nemes borok, a muzsika mámorossá teszik a fiatal tisztet, aki hajszál híján elmulasztja az udvariasság alapvető kötelességét:táncra kérni a házikisasszonyt. Ám a gáláns gesztus végzetes hibának bizonyul, tragikus következményei egész életére árnyékot vetnek. Stefan Zweig - Freud lelkes híve - páratlan szuggesztivitással ábrázolja Hofmiller hadnagy "nyugtalan szívének" vergődését szánalom és közöny, nagylelkű szeretet és gyáva megbánás, önfeláldozás és önzés között, háttérként felvillantva egyet a világháború küszöbén álló Monarchia ezer arca közül.

Stefan Zweig - Első ​élmény
Stefan ​Zweig legfinomabb írása az ,,Első élmény". Ebben a néhány elbeszélésben mint a forma mestere mutatkozik meg; a legnemesebb anyaggal dolgozó ötvösművész, az írás-kisplasztika gyengéd művelője. Első novellájának hőse a tizenöt éves fiú, akit az érzéki szerelem bimbózásának idején fest meg, megértőn, cirógatón, a költő pasztellszíneivel. Semmit sem mond ki, de megérezteti minden legkisebb rezdülését a szerelemre sóvárgó fiatal testnek és léleknek. ,,A kisasszony" című elbeszélésben két kislány finom portréját adja abban a pillanatban, amelyben először érzékelik az igazságtalanságot. A ,,Nyári történet" egy öregúr ragyogó rajza, de folytatni lehetne valamennyi íráson keresztül: mind remek, ezerszínű és mély. Stefan Zweig az az író, akit csendes, elmélyült órákban kell olvasni, tökéletes hangszer, amelynek hangja sokáig rezeg a szívekben.

Stefan Zweig - Rotterdami ​Erasmus diadala és tragédiája
Zweig ​regényeire lassan ráülepszik a por, de Erasmusról írott könyve feledhetetlen marad mindenkinek, aki elolvasta. A kora fölé emelkedő személyiségnek Holbein arcképeivel vetekedő megelevenítése, a sorsán uralkodni tudó szellem fejlődéstörténetének bámulatosan eleven és izgalmas elbeszélése - háttérben az európai történelemnek a legdúltabbak, legfeszültebbek közé sorolandó évtizedeivel - időtálló remekmű.

Stefan Zweig - Maria ​Stuart
Das ​Leben der Maria Stuart, einer der tragischen Gestalten der Weltgeschichte, der vom Schicksal früh »alles an irdischer Macht so mühelos in die Hände« gegeben wurde, ohne daß sie es zu halten verstand, hat schon bald nach ihrem Tod sehr unterschiedliche Darstellungen erfahren: vom »Hymnus, der sie wie eine Heilige verteidigte«, bis zum genauen Gegenteil. Sie war - soviel ist gewiß - eine anziehende, leidenschaftliche, kluge und stolze Frau, aber wohl weniger eine Königin, als die sie sich dennoch fühlte. »Wie war das eigentlich mit Maria Stuart? War sie wirklich am Mord ihres zweiten Gatten beteiligt, war sie es nicht?« Der Fall begann Stefan Zweig zu interessieren, als er im Britischen Museum zu London einen handschriftlichen Bericht über ihre Hinrichtung las. »Ich fragte nach einem wirklich verläßlichen Buch. Niemand konnte mir eines nennen, und so suchend und mich erkundigend geriet ich unwillkürlich hinein ins Vergleichen und hatte, ohne es recht zu wissen, ein Buch über Maria Stuart begonnen« ... So entstand diese bewundernswert intuitive und zugleich doch weitgehend objektive romanhafte Biographie.

Fouche
elérhető
4

Stefan Zweig - Fouché
Napóleon ​rendőrminisztere, Joseph Fouché a francia forradalom és császárság korában, ennek a kiemelkedő egyéniségekben, bámulatos karrierekben olyan gazdag időszaknak egyik legérdekesebb alakja. A kolostori matematikatanár szélsőséges jakobinusként szerepel a konvent idején, de később részt vesz Robespierre megbuktatásában; támogatja a direktóriumot, de azután habozás nélkül Bonaparte tábornok mellé áll, kiszolgálja mindaddig, amíg Napóleon hatalmas; amint gyöngül, Fouché, immár Otranto hercege és többszörös milliomos, habozás nélkül a Bourbonok hívéül szegődik. Ennek a meggyőződés nélküli, jellemtelen, számító embernek csupán egyetlen szenvedélye van: a hatalom. Mindent és mindekit elárul, minden irányzatot hajlandó szolgálni, csakhogy hatalmon maradhasson, részt vehessen a cselszövényekben, a diplomáciai sakkjátékban. - Zweig, a világhírű osztrák író magasrendű művészi eszközökkel, mély lélekismerettel rajzolja meg az erkölcstelenség e "zsenijét", korának "szürke eminenciását".

Stefan Zweig - Három ​legenda
A ​magyar olvasóközönség jó ismeri Stefan Zweig mondanivalóban és formában változatos, széles skálájú életművét. E kis kötet három "legendáját" (Ráhel perbe száll Istennel, A harmadik galamb legendája, Testvérünk vádoló tekintete), bár témájuk különböző, harmonikus egységbe foglalja a humanista életszemlélet. Ezt a nagy gondolatot a leghivatottabb íróra jellemző bensőséggel és egyszerűséggel fejezi ki, megőrizve a biblikus és történeti-mondai környezet nemes pátoszát.

Stefan Zweig - Rettegés
Stefan Zweig műveit a tragika, dráma, melankólia és rezignáció fogalmával lehet legjobban jellemezni. Zweig szinte minden műve tragikus rezignációval ér véget, szereplői belső és külső okok miatt nem érik el az oly közelinek vélt boldogságot.

Stefan Zweig - Drei Meister
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Drei Dichter ihres Lebens
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - The ​World of Yesterday
Stefan ​Zweig's memoir, The World of Yesterday, recalls the golden age of pre-war Europe—its seeming permanence, its promise and its devastating fall. Through the story of his life, and his relationships with the leading literary figures of the day, Zweig's passionate, evocative prose paints a stunning portrait of an era that danced brilliantly on the brink of extinction. This translation by the award-winning Anthea Bell captures the spirit of Zweig's writing in arguably his most important work, completed shortly before his death in a suicide pact with his wife in 1942.

Stefan Zweig - A ​könyvmoly
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Az ​érzések zűrzavara
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Schachnovelle
»Das ​Unwahrscheinliche hatte sich ereignet, der Weltmeister, der Champion zahlloser Turniere hatte die Fahne gestrichen vor einem Unbekannten, einem Manne, der zwanzig oder fünfundzwanzig Jahre kein Schachbrett angerührt. Unser Freund, der Anonymus, der Ignotus, hatte den stärksten Schachspieler der Erde in offenem Kampfe besiegt!« Das Erstaunen ist groß, als der unscheinbare Dr. B., österreichischer Emigrant auf einem Passagierdampfer von New York nach Buenos Aires, eher zufällig gegen den amtierenden Schachweltmeister Mirko Czentovic antritt und seinen mechanisch routinierten Gegner mit verspielter Leichtigkeit besiegt. Doch das Schachspiel fördert Erinnerungen an den Terror seiner Inhaftierung im Nationalsozialismus zutage und reißt eine seelische Wunde wieder auf, die erneut Dr. B.s geistige Gesundheit bedroht.

Stefan Zweig - Die ​Welt von Gestern
Diese ​Erinnerungen eines Europäers zeigen noch einmal die Gelöstheit und Heiterkeit Wiens und Österreichs in den Jahren vor dem Ersten Weltkrieg, die Welt der Sicherheit, die Stefan Zweig selbst wie einigen, wenn auch nicht allen, die individuelle Freiheit zu garantieren vermochte; sie zeigen Glanz und Schatten über Europa bis zum Sonnenuntergang, bis zu Hitlers Machtausübung, bis Europa »sich zum zweiten Mal selbstmörderisch zerfleischte im Bruderkriege«. Stefan Zweig hat »die Welt von Gestern« als Zeitzeuge aufgezeichnet und dabei nicht so sehr sein eigenes Schicksal festgehalten, sondern das seiner Generation; er hat mit diesem Buch, weit über das Persönliche hinaus, ein Kompendium der geistigen Welt in der ersten Hälfte unseres Jahrhunderts erstellt.

Stefan Zweig - Arcképek
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Sakknovella ​/ Könyves Mendel
Stefan ​Zweig (1881–1942) a freudi pszichoanalízis érzékeny irodalmi tolmácsolójaként vált világhírűvé. A Könyves Mendel egy kis emberkéről szól, aki minden könyvet be tud szerezni, s aki épp e szenvedélye miatt veszíti el élete fonalát. De egy keserű felismerésről is szól ez az elbeszélés, a kávéházak varázslatos világának eltűnéséről, amely titokzatos és megfoghatatlan marad mindazoknak, akik már nem élhették meg. A Sakknovella Zweig utolsó és egyben legkiforrottabb alkotása is. Bécs a német megszállás ideje alatt. A Gestapo fogva tartja Dr. B-t, aki, hogy szellemét frissen tartsa, az adott körülmények között „sakkozni” kezd. Ez azonban egyfajta sakk-mérgezéshez vezet. Nem sokkal ezután maga is meglepődik azon, hogy belemegy egy partiba a szinte robotszerűen játszó világbajnok, Mirko Czentovic ellenében. Talán, mert azt szeretné megtudni, hogy az a játék, akkor a cellában, még sakk volt-e, vagy már maga az őrület.

Stefan Zweig - Sigmund Freud - Stefan ​Zweig és Sigmund Freud levelezése
Kétségtelen, ​hogy századunk osztrák kultúrájából Stefan Zweig és Sigmund Freud volt a legnagyobb hatással Európára, sőt az egész világra. Kapcsolatuk több mint baráti: tanítvány és tanítómester egymást építő és gazdagító kapcsolata ez, amelyet csak ritkán árnyékol be félreértés, halvány féltékenység. Zweig soha nem titkolta, hogy műveinek, remekül ábrázolt novella- és regényhőseinek, sőt történelmi portréinak a megírásakor Freud módszerét alkalmazta, s Freud a Zweighez intézett levelekben valóban pszichoanalitikusan szedi ízekre, elemzi részletesen az Érzések zűrzavarát, a Sakknovellát, a Nyugtalan szívet, a Dosztojevszkij- és Hölderlin-tanulmányt, és még sok, ismert és népszerű Zweig-művet. Zweig Freud-esszéje pedig az egyik legtömörebb, leglényegretörőbb írás, amely a nagy hatású, de sem saját korában, sem később a tudomány által igazán soha el nem ismert mesterről született.

Stefan Zweig - Sakknovella ​/ Schachnovelle
"... ​megírtam egy különös novellát, amely Önnek talán tetszeni fog - egy Sakknovellá-t, amelybe beépítettem a sakk filozófiáját..."; ez az idézet Stefan Zweignek egy jó ismerőséhez írt levelében áll, amelyet öngyilkossága előtt néhány hónappal írt neki. Ez a 'mesternovella' - amely keletkezése óta sok millió olvasónak nagyon "tetszett" -, Zweig utolsó szépirodalmi alkotása, és még halála évében, 1942-ben megjelent; azóta is az író egyik legnépszerűbb, legtöbbet olvasott műve. Az elbeszélés sajátságos feszültségét a főszereplők zseniális sakkpartijának izgalmas megjelenítése, és az író alteregójának is tekinthető, a Bécset megtámadó német fasizmus elől Amerikába menekülő osztrák ügyvéd alakjának különös titokzatossága adja. A novella egyik főhőse a New Yorkból Buenos Aires-be tartó óceánjáró gőzösön a majdnem végzetessé váló sakkjátszma kapcsán így meditál: 'A sakkjátékhoz, amint a szerelemhez is nélkülözhetetlen a partner, hogy ne váljunk automatává, puszta robottá -, s ezáltal végül embertelenné...' Reméljük, e lecsiszolt logikájú és felkavaró szépségű, híres novella bilingvis kiadásához - Fónagy Ivánnak az eredetihez méltó fordításában - a mindkét nyelven értő, vagy az egyiket tanuló, jó irodalmat szerető olvasó érdeklődő "partnerül" szegődik.

Stefan Zweig - Casanova
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Epizód ​a Genfi-tavon
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Stefan Zweig - Sternstunden ​der Menschheit
»Immer ​müssen Millionen müßige Weltstunden verrinnen, ehe eine wahrhaft historische, eine Sternstunde der Menschheit, in Erscheinung tritt.« Stefan Zweig hat beispielhaft vierzehn von ihnen in einer aus der Malerei übernommenen Form nachgezeichnet: als Miniatur. Sie lesen sich überaus anschaulich, plastisch und mitreißend, weil, wie er es nannte, hier die Geschichte selbst »als Dichterin, als Dramatikerin waltet«. Seinen Ruhm aber hat dieses Buch vor allem begründet, weil diese Darstellung nun schon Generationen zu einem wirklichen, fast unmittelbaren Verständnis für Geschichte, der politischen ebenso wie der der Entdeckungen und der künstlerischen Leistungen, verholfen hat. Darin liegt ein unverlierbares Verdienst des dem Humanen verpflichteten Schriftstellers. Menschliche Größe und Schwäche, Schicksal und Charakter sind, so lehrt es diese Sammlung, die bestimmenden Faktoren unseres Lebens von jeher gewesen und werden es bleiben.

Stefan Zweig - Ámok
Stefan ​Zweig a két világháború között a legnépszerűbb, legolvasottabb német nyelvű írók egyike volt, nemcsak a német nyelvterületen, hanem Európa- és Amerika-szerte. Népszerűségének titka hatásossága volt: bármilyen témához nyúlt, keze alól mindig hatásos, olvasmányos, divatos könyv kerekedett ki, olyan író munkája, aki ismeri-érti az írásművészet fortélyait, és mindig tudja, milyen mondanivalóval válthat ki adott pillanatban visszhangot. Életművének javát legjobb elbeszélései és esszéi adják. Ebben a kötetben elbeszéléseiből gyűjtöttünk össze a legmaradandóbbakat. Nagy részükben egy-egy tragikus élet bontakozik ki, s az író a humanista művész szenvedélyével száll szembe azokkal a pusztító, nyomorító erőkkel, amelyek ezeket az életeket tragédia felé sodorják. Egyrészt külső társadalmi erőkkel, mint a fasizmus (Sakknovella), másrészt belülről bomlasztó lelki torzulásokkal, mint a hazug polgári konvenciók vagy a fékezhetetlen, vak szenvedélyek (Égő titkok, Érzések zűrzavara, Ámok) Az izgalmas lélektani vagy történelmi határhelyzetet Zweig mindannyiszor megkapóan szép részleteken át, fordulatosan, kristálytiszta, szenvedély hevítette stílusban bonyolítja a kifejlet felé.

Stefan Zweig - Novellák
Stefan ​Zweig művei mindig felborzolták az irodalomkritikusok kedélyeit. Illik őt bírálni, műveinek halhatatlanságán elmélkedni. Ám minden kritikánál többet mond az a népszerűség, amely fél évszázaddal halála után sem csökken. Kötetünk elbeszélései – a _Sakknovella,_ az _Ámok,_ az _Égő titok_ és az _Érzések zűrzavara_ – a lélek rezdüléseit, annak legmélyén izzó szenvedélyeket, a tudatalattinak az ember életében játszott szerepét vizsgálja freudi mélységgel.

Stefan Zweig - A ​rendőrminiszter
Vannak ​alakjai a történelemnek, akik újra meg újra megmozgatják az írók-költők fantáziáját. Hogy vonzó egyéniségű, tragikus sorsú királyi nők, mint például Stuart Mária vagy Mária Antoinette ilyenek, az könnyen érthető, és magyarázatra sem szorul, hogy Stefan Zweig, a regényes életrajzok mestere miért idézte meg alakjukat. Ám azt, hogy miért esett a választása Joseph Fouchéra, a francia forradalom és a napóleoni idők ellenszenves mellékszereplőjére, az erkölcsöt nem ismerő rendőrminiszterre mint megformálandó regényalakra, azt már, érzése szerint, alaposabban meg kellett indokolnia. Mint könyve előszavában írja, Fouché figurájára Balzac hívta fel a figyelmét, aki szerint a politikus Bonapartéénál is nagyobb hatalmat gyűjtött össze kezébe az emberek fölött. Zweiget tehát érdekelni kezdte ez a zseniális kaméleon, aki pályafutását szerzetesrendbeli tanítóként kezdte, de két év múlva, 1792-ben, már templomokat fosztogatott, aki a nép képviselőjeként rábólintott XVI. Lajos kivégzésére, majd pár évvel később milliomos lett, aztán a császár kegyelméből Otranto hercege. Szolgálta-elárulta Napóleont, egyengette a restauráció útját, ám a Bourbonok visszatérése után kitelt a becsülete, és utolsó éveiben bele kellett törődnie, hogy újra szürke kisember, amilyen volt fiatal korában. Csupa ellentmondás életút, pálfordulások sorozata. Zweig, saját megfogalmazása szerint, pusztán lélek-kutató szenvedélyből írta meg Fouchénak és benne egy még meg nem világított, de igen veszedelmes fajtának, a Diplomatának annyira hiányzó és szükséges biológiáját.

Stefan Zweig - Amok ​(olasz)
Amok ​è una parola malese, indica una "follia rabbiosa, una specie di idrofobia umana...". La voce narrante di questo testo è un medico dai tanti conti in sospeso: con la giustizia, con la professione, con la propria vita ormai annientata.

Stefan Zweig - Égő ​titok
Sok ​jó írás közül nehéz a "legjobbakat" keresni. Kötetünk összeállításánál minél nagyobb témabeli változatosságra törekedtünk, hogy akinek még nem volt alkalma megismerni Stefan Zweig elbeszélés-művészetét, minél színesebb, minél gazdagabb képet kapjon róla. Ebben a kilenc elbeszélésben kilenc, szinte kivétel nélkül tragikus emberi élet bontakozik ki, s az író az igazi művész szenvedélyével száll szembe az emberi életet pusztító, megnyomorító erőszakkal, egyrészt külső társadalmi erőkkel, mint a fasizmus (Sakknovella), a gyerekeket elkényeztető, de lelkét semmibe vevő, szeretetlen nevelés (Égő titok), a kispolgári előítéletek (Huszonnégy óra egy asszony életéből), másrészt pedig az ember lelke mélyén élő beteges, pusztító szenvedélyekkel. (Az érzések zűrzavara; Ámok)

Stefan Zweig - Fantasztikus ​éjszaka
Az ​ember életében eljöhet az idő, amikor hiába az önként vállalt vagy kényszerű fegyelem, hiába a beilleszkedés eltökélt szándéka, a langyosan illedelmes, csendbe burkolt napok sora - eljön az óra, amikor felszínre törnek az elfojtott szenvedélyek, dermedtségéből feléled a szív, fittyet hány a mérlegelő józan értelemnek. Egy fantasztikus éjszaka, egy bűntől és szerelemtől fülledt éjszaka a Práterben, gyökeréig kiforgatja annak a kifogástalan modorú, tökéletesen egykedvű, kitűnő egzisztenciájú úriembernek az életét, akinek történetével a kötet nyitó kisregényében találkozunk... Az ünnepelt szépségű hölgy a halála előtti percekben vallja meg, hogy egész életében egyetlen embert szeretett, aki őt sohasem ismerte... A tehetséges, ügyes doktort, a dzsungelbe, majd a halálba űzi a szenvedély, a szerelem. Mert boldogtalanok az üresszívűek, a közönyösek, az elfásultak. De vajon boldogok-e a démon áldozatai, akik megízlelték a szenvedély forró-keserű gyümölcsét, boldogok-e akik " szívükre hallgattak?" Róluk szól Stefan Zweig e kötetben közzébocsátott három kisregénye.

Stefan Zweig - Érzések ​zűrzavara
"Azt ​hiszem, kevés íróban élt olyan mérhetetlen részvét az emberek iránt, mint Stefan Zweigben" - mondotta Gorkij 1928-ban találóan és máig is érvényesen. Az együttérzésből fakadó szenvedélyes segíteni akarás hatja át Stefan Zweig egész munkásságát. "A legemberibb embernek lenni", ezt követelte meg minden írótól, de elsősorban önmagától. Kötetünk elbeszéléseiben is gyötrődő szenvedő emberek sorsáról beszél, művészetének gazdag eszközeivel tárja fel az emberi nyomorúság kórokozóit, a háború és a fasizmus okozta rombolást (Könyves Mendel, Epizód a Genfi-tónál, Sakk-novella), s az ember lelke mélyén izzó szenvedélyek romboló munkáját, az Érzések zűrzavará-t, ami a címadó novella mellett a kötet jó néhány más írásának is legfőbb motívuma.

Stefan Zweig - Fouché ​(francia)
Joseph ​Fouché (1759-1820) estl’une des figures les plus énigmatiquesde son temps. Élevé chez les Oratoriens, il fut un pilleur d’églises. Conventionnel modéré, il massacra les royalistes de Lyon. Bien qu’il eût voté la mort de Louis XVI, il fut ministre de Louis XVIII. Napoléon, qui en fit son ministre de la Police,le chassa et le rappela : il le craignait et avait besoin de lui. Biographe de Marie-Antoinette et de Balzac, le romancier d’Amok et de La Confusion des sentiments nous donne ici un saisissant portrait de ce personnage, en qui il voit la première incarnation d’un type politique moderne: l’homme de l’ombre, dissimulé, manipulateur, actionnant en coulisses les mécanismes du pouvoir réel.

Stefan Zweig - Bizánc ​meghódítása
1451. ​február 5-én titkos küldönc hozza Murád szultán halálának hírét a legidősebb hercegnek, Mohametnek. A ravasz és erélyes herceg meggyilkolja vér szerinti vetélytársát, kiskorú öccsét, és így megválasztják szultánnak. a hír, hogy a higgadtabb Murád helyett a vad és szenvedélyes Mohamet lett a törökök szultánja, rémülettel tölti el Bizáncot, mert tudják, hogy az új uralkodó megesküdött arra, hogy hatalmába keríti, bármi áron. Bizánc császára Konstantinus, követeket küld a pápához, hogy küldjön gályákat és hadsereget a török szultán ellen. Ám Róma késlekedik, Velence is, de a Bizáncot fenyegető veszély egyezségre kényszeríti a két ellenfelet. Miközben a két vallás seregei egyesülnek, addig a fanatikusok lázadást szítanak. Ezzel elkezdődik a háború Bizánc meghódításáért... Stefan Zweig izgalmas kalandregénye olyan sorsdöntő órákról szól, melyeknek végzetes döntése egyetlen dátumba, egyetlen órába, vagy gyakran egyetlen percbe zsúfolódik, melynek során eldőlhet egyes emberek sorsa, sőt az emberiség végzete is.

Stefan Zweig - Novellen
Den ​Spielernaturen und von Leidenschaften Getriebenen galt Stefan Zweigs besondere Sympathie. Seine meisterlichen Novellen führen uns den Moment vor Augen, in dem die Roulettekugel fällt, der Freund zum Feind wird, das Leben sich grundlegend verändert. Diese Anthologie versammelt Zweigs sieben schönste Erzählungen, darunter auch die berühmte «Schachnovelle». Stefan Zweigs (1881–1942) Prosa ist unverwechselbar. Sie verbindet Intimität mit Dezenz, die leidenschaftliche Beschreibung feinster psychischer Regungen mit hoher formaler Eleganz. Geschichte um Geschichte schrieb der verständige Seelenkenner und Weltliterat «an einer großen Biographie seiner Zeit», wie Rüdiger Görner im Nachwort zu diesem Band anmerkt. Die vorliegende Auswahl spannt einen Bogen vom frühen Meisterwerk «Brennendes Geheimnis» (1914) zu Zweigs später und wohl berühmtester Erzählung, der «Schachnovelle» (1941), die nur ein Jahr vor seinem Freitod entstand. Der in Wien gebürtige Sohn eines jüdischen Kaufmanns ließ sich nie auf ein spezielles Genre festlegen. Er war als Übersetzer tätig, schrieb Gedichte, Dramen und Essays, von denen vor allem «Sternstunden der Menschheit» und «Die Welt von Gestern» zu einem großen, weltweiten Erfolg wurden. Vor Verfolgung schützte ihn dies nicht. Seit 1938 auf der Flucht vor den Nationalsozialisten, lebte der Humanist und engagierte Pazifist zuletzt in Brasilien, bevor er sich 1942 zusammen mit seiner Ehefrau das Leben nahm.

Stefan Zweig - Stuart ​Mária
Stuart ​Mária és Angliai Erzsébet, a középkori önkényuralom és az alkotmányos monarchia, a katolicizmus és a protestantizmus 400 év előtti küzdelme bontakozik ki az emberek fantáziáját évszázadok óta foglalkoztató skót királynő életrajzának lapjain. A hatalom, a pompa ragyogó magasságaira emelkedő és a szenvedély sötét mélységeibe zuhanó élet eseményein átérződnek a történelem e forrongó korszakának hajtóerői, amelyek az egyén sorsának is irányt szabnak. Egy régmúlt kor harcai, szenvedélyei, brutális erőszakosságai tárulnak fel az olvasó előtt, s az egész történetet áthatja a középkor bilincsét lezáró reneszánsznak, a Machiavellik, Rabelais-k, Erasmusok, Calvinok korának diadalmas előretörése.

Kollekciók