Ajax-loader

Jean Rhys könyvei a rukkolán


Jean Rhys - Quartet
A ​woman, caught in the stranglehold between her lover and his wife, faces a further dilemma when her own husband is released from prison.

Jean Rhys - After ​Leaving Mr. Mackenzie
Now ​leaving her last lover, a once-beautiful woman is running out of luck and chances. A visit to London to see her ailing mother and distrustful sister brings her stark life into full focus. A masterful and terrifying tale from one of the truest voices in 20th-century fiction.

Jean Rhys - Legyen ​nekik dzsessz
"Egész ​egyszerűen: a legnagyobb élő angol prózaíró - írta Jean Rhysről néhány éve a tekintélyes kritikus, Alfred Alvarez. Aki olvasta az írónő magyarul is megjelent regényeit (Széles Sargasso-tenger; A sötétség utasa; Jó reggelt, éjfél), aligha találja felelőtlennek ezt a kijelentést. A dominikai születésű, különös pályafutású Jean Rhys, aki harmincéves korában Párizsban kezdett írni, majd egy novellás kötet és négy regény után évtizedekre eltűnt a közönség szeme elől, ma már vitathatatlanul az angol irodalom élő klasszikusa. Hogy mennyire élő, azt 1976-os novellás kötetével bizonyította, amely nyolcvanegy évesen is alkotóerejének teljében mutatja. Kötetünk utolsó hét elbeszélése ebből a kötetből való. Az első hat 1927-ben megjelent első könyvéből, amelynek előszavában Ford Madox Ford az egész életműre érvényes szavakkal így méltatta ifjabb pályatársát: "Félelmetes éleslátás jellemzi, és félelmetes - már-már kísérteties - szenvedély, amellyel az elesettek ügyét magára vállalja... Legvonzóbb tulajdonsága az ösztönös formaérzés: írásai pontosan ott kezdődnek, ahol kezdődniük kell, és pontosan akkor érnek véget, amikor megtették a dolgukat." Jean Rhys csak arról ír, amit nagyon alaposan ismer. A helyszínek életének helyszínei: Nyugat-India, ahol gyerekkorát töltötte, az első világháború utáni Párizs, ahol örökös létbizonytalanságban íróvá érett, és Anglia, ahol vidéki elvonultságban megöregszik. Írásművészetében nincsenek látványos fordulatok. A hang, amelyre kezdetben rátalált, és amelyet azóta is használ - hogy újra Alvarezt idézzük -, "meglepően fiatalos: könnyed, tiszta, hajlékony, eleven, természetes - és kivételes erőfeszítéssel egyetlen célra koncentrált; az egyszerű igazmondás eszköze".

Jean Rhys - Una ​vida sin ti
Bien ​mirado, la vida de Jean Rhys fue un catálogo del desamor y ese dolor, esa espera angustiosa del amado y la desolación que sigue al abandono son el tema principal de las cuatro novelas cortas que componen este volumen. Las protagonistas de cada una de ellas # Anna en Viaje a la oscuridad , Mayra en Cuarteto, Julia en Después de dejar al señor Mackenzie y Sophia en Buenos días medianoche- tienen nombre distinto, el lugar donde se sitúa la acción unas veces es Londres, otras París, los bares donde todo el mundo toma la última copa cambian de propietarios, los apellidos de los amantes varían, pero la sensación de vacío, de trágica banalidad persiste, y eso sitúa a Jean Rhys en la literatura absolutamente contemporánea. Es por eso que autoras de la talla de L.A. Kennedy, Jeanette Winterson y Rachel Cusk la reivindican como una compañera de sentir y escritura. Llegar al fondo oscuro de una mujer, y hacerlo con muy pocas palabras#Ese fue el logro de Rhys, y en este volumen se reúnen las cuatro piezas colocándolas de manera que resigan la trayectoria vital de la autora, desde su llegada a Inglaterra procedente de Dominica, hasta París y de vuelta a Londres: un ir y venir memorable de una de las grandes escritoras del siglo XX. #El mundo de Jean Rhys es al mismo tiempo raro y desesperadamente familiar. Cualquiera que se haya sentido solo, dudoso, inseguro encontrará en estas páginas algo de sí mismo; algo de ese insidioso y banal horror de una vida sencillamente infeliz.# ####### L.A. Kennedy

Jean Rhys - Széles ​Sargasso-tenger
A ​kis Antoinette egy jamaikai ültetvényen nő fel, mígnem férjhez adják egy különös angolhoz, aki kiszakítja szerető otthonából. Az ősi babonákkal és az asszony családjáról szőtt pletykákkal teli szigetvilágból a zord Angliába hurcolja, mert nem akarja, hogy a kreol feleségéből áradó rontó varázslat, szövetkezve az Antillák egzotikusan vad, gyönyörű és kegyetlen természeti világával végképp rabul ejtse. A dominikai származású írónőnek e regény hozta meg a világsikert. Valódi asszonysors, férfi és nő őrülten szenvedélyes vonzódása és lázadó szembenállása ez a romantikus és sejtelmes remekmű, amely Charlotte Brontë klasszikusának, a Jane Eyre-nek sötét titkára vet fényt. A XX. század egyik legnépszerűbb regénye, örök klasszikus.

Jean Rhys - Nagy ​mosolyt kérek!
Jean ​Rhys életműve sokkal központibb helyet foglal el az irodalomtörténetben, mint ahogy azt a század első felének kritikusai vélték. Ennek az az oka, hogy modernizmusát újraértelmezték, és együtt emlegetik Virginia Woolffal, aki sokáig szinte kizárólagosan képviselte a nőket a modernista kánonban. Nagy mosolyt kérek! című önéletrajzának megjelenésével az Artemisz Könyvek sorozat azt a hallgatást szándékszik megtörni, mely Jean Rhyst az elmúlt évtizedben a magyar irodalmi életben körülveszi. Ezzel a könyvvel igyekszik közelebb hozni az olvasóhoz azt a rejtőzködő, ugyanakkor pedig - paradox módon - önéletrajzi ihletésű regényeiben szinte minduntalan kitárulkozó személyiséget, akit Jean Rhysként ismert meg a világ.

Jean Rhys - Till ​September Petronella
In ​stories that span the course of a lifetime — from childhood in the Caribbean to adolescent modelling in Paris; and from lonely adulthood to old age and beyond — here are women adrift, at sea, down but not quite out.

Jean Rhys - Tigers ​are Better-Looking
Tigers ​are Better-Looking incorporates selections from Jean Rhys's first book of stories, The Left Bank, published in 1927, and later stories written after 1939. In them she encompasses within a few pages both the gaiety and charm of youth and love, and an awareness of all that threatens them. Writing in The New York Times, A. Alvarez has called these stories "extraordinary." The early stories have added value in that they illuminate Jean Rhys's development as a writer. Those written later, when her art was mature, are on the level of her novels and demonstrate that she is one of the most distinguished writers of our time, "the best living English novelist," again to quote Alvarez. The title of this collection comes from the opinion which many of Jean Rhys's characters share, that respectable people are as alarming as tigers, but "tigers are better-looking, aren't they?" It also reflects the astringent humor in her work; an explanation that however sad or even sordid her subject, she is never depressing.

Jean Rhys - Good ​Morning, Midnight
Sasha ​Jensen has returned to Paris, the city of both her happiest moments and her most desperate. Her past lies in wait for her in cafes, bars, and dress shops, blurring all distinctions between nightmare and reality. When she is picked up by a young man, she begins to feel that she is still capable of desires and emotions. Few encounters in fiction have been so brilliantly conceived, and few have come to a more unforgettable end.

Jean Rhys - Wide ​Sargasso Sea
Wide ​Sargasso Sea is the story of Antoinette Cosway, a Creole heiress who grew up in the West Indies on a decaying plantation. When she comes of age she is married off to an Englishman, and he takes her away from the only place she has known--a house with a garden where "the paths were overgrown and a smell of dead flowers mixed with the fresh living smell. Underneath the tree ferns, tall as forest tree ferns, the light was green. Orchids flourished out of reach or for some reason not to be touched." The novel is Rhys's answer to Jane Eyre. Charlotte Brontë's book had long haunted her, mostly for the story it did not tell--that of the madwoman in the attic, Rochester's terrible secret. Antoinette is Rhys's imagining of that locked-up woman, who in the end burns up the house and herself. Wide Sargasso Sea follows her voyage into the dark, both from her point of view and Rochester's. It is a voyage charged with soul-destroying lust.

Jean Rhys - A ​sötétség utasa / Jó reggelt, éjfél
Búvópatakként ​bukkant elő, közel negyedszázadnyi némaság után ez a különös, nyugatindiai-angol írónő - kreol anya és walesi apa leánya -, a Széles Sargasso-tenger szerzője. Ez a két kisregény még Jean Rhys első korszakából való, s bár megírásuk között öt - 1934-ből való az első, 1939-ből a második -, cselekményük közt pedig vagy húsz esztendő telt el, a kettő mégis szervesen együvé tartozik. Ha főszereplőjük nem azonos is személyi adataira nézve, mégis: egysorsúak. A sötétség utasának, Annának pályakezdésére tragikusan rímel a Jó reggelt, éjfél Sashájának mélybe hullása. Jean Rhys feledhetetlen - és kérlelhetetlen - képekből alkotja meg ezt a két - és mégis egy - asszonyi sorsot. Írói világa nem a naturalisztikus, sikervadász harsányság, hanem a meghittebb, apró életrealitásokból komponált kamaramű-hangulat. Rhys hősnői becketti végletességekben élnek, de közegük tompítottabb, árnyaltabb; nem egysíkúvá csupaszított embervázak, hanem az élet peremén tíz körömmel kapaszkodó hús-vér emberek, akiknek a lehullása épp ezért tán még fájdalmasabb, mint a becketti vízió bábjainak statikus lepusztultsága. Tömérdek szál köti Jean Rhys alakjait az élethez: egy pohár ital, egy ruha, egy kávéház, a csengő, a tapéta, a város, az egyforma utcák, platánok, harisnyák, hajfestés, egy film, egy kalap - megannyi apró valóság, megannyi apró reménymorzsalék.

Jean Rhys - Smile ​Please
Jean ​Rhys' unfinished posthumous autobiography. From the early days on Dominica to the bleak time in England, living in bedsits on gin and little else, to Paris with her first husband, this is a lasting memorial to a unique artist.

Jean Rhys - Voyage ​in the Dark
"Voyage ​In The Dark" was first published in 1934, but it could have been written today. It is the story of an unhappy love affair, a portrait of a hypocritical society, and an exploration of exile and breakdown; all written in Jean Rhys' hauntingly simple and beautiful style. Eighteen, on her own and independent as much through circumstance as character, Anna has exchanged the West Indies of her childhood for the cold greyness of England, with its narrow streets and narrower rules. As she drifts towards the demi-monde of 1914 London, she comes to realise that life will never be so free and easy again. Her childish dreams have been replaced by the harsher reality of living in a man's world, where all charity has its price.

Kollekciók