Ajax-loader

Mia Cinotti könyvei a rukkolán


Mia Cinotti - Bosch ​festői életműve
"Bosch ​sohasem festett olyasmit, ami a körülötte érzékelt természetes világnak a határait átlépte volna, hacsak nem pokolról vagy purgatóriumról szólt: egyszóval leleményei igen különös, ámde létező dolgok megfigyeléséből fakadtak. Ezért is állítható általános érvényű szabályként, hogy bármely festmény, mely fertelmes dolgokat vagy olyasmit ábrázol, ami a természet határait átlépi, de nem poklot vagy ezzel kapcsolatos, motívumot jelenít meg, hamisított vagy apokrif műnek tekinthető..." F. de Guevara levele II. Fülöpnek 1563 előtt "Oh Hieronymus Bosh, mit lát döbbent tekinteted? S mi ez a sápadtság arcodon? Talán az ereboszi szörnyek és látomások úsznak a szemed előtt? Mondják, hogy leszálltál a fukar Hádész birodalmába, a Tartarosz mélyére, hogy jobbod ily pontossággal festi meg mindazt, ami a mély, Avermosz rejtekében leledzik." D. Lampsonius, 1572 "Ki tudja megmondani, hogy Jeronimus Bos a kísérteteknek és pokoli szörnyeknek mennyi furcsa hagymázas képzetét hordta a fejében és adta vissza ecsetjével, olyan rémképeket, amelyeket inkább borzasztó, mint kellemes nézni." C. van Mander, 164... "Minden más kortársától különbözött, és nagy tehetséggel talált ki bizarr képeket szörnyű és elrettentő dolgokról: kísértetekről, szellemekről, ördöngösségről, rontástól és más pokoli és sátáni látomásokról, jóllehet foglalkoztatta sok más jellegű ötlet is." F. Baldinucci, 1681

Mia Cinotti - Prado, ​Madrid
A ​madridi Prado Európa gazdag és patinás múzeumainak egyike. Műtárgyainak nagy részét a spanyol királyok gyűjtötték, akik merész, európai iskolázottságú ízléssel válogatták össze kincseiket. Közülük a képtár anyaga a legpazarabb, erről ad áttekintést ez a kötet is. A spanyol festészet teljes szépségében tárul a látogató elé, a korai "primitívek" táblaképeitől kezdve Ribera, Zurbarán, Murillo és sok más, kisebb jelentőségű ibér mester művéig. Mivel a királyi udvar a nemzeti művészet három kiemelkedő egyéniségét, Grecót, Velázquezt és Goyát is foglalkoztatta, a Pradóban festészetük javával ismerkedhetünk meg. Itt látható például Velázquez Las meninas című képe vagy Goya híres festményei, a Meztelen Maja és a Ruhás Maja. A külföldi festők közül a spanyol uralkodóház elsősorban a velencei Tiziano, Tintoretto és Veronese, a németalföldi Bosch és Rubens, valamint a német A. R. Mengs művészetét kedvelte. A Prado Bosch műveinek legszebb sorozatával büszkélkedhet, köztük A gyönyörök kertjével és a Szénásszekér-triptichonnal. Botticelli, Mantegna, Raffaello, Van der Weyden, a Brueghelek, Van Dyck, Rembrandt, Dürer alkotásai teszik teljessé az áttekintést az európai festészet történetéről.

Mia Cinotti - Prado, ​Madrid
A ​madridi Prado Európa gazdag és patinás múzeumainak egyike. Műtárgyainak nagy részét a spanyol királyok gyűjtötték, akik merész, európai iskolázottságú ízléssel válogatták össze kincseiket. Közülük a képtár anyaga a legpazarabb, erről ad áttekintést ez a kötet is. A spanyol festészet teljes szépségében tárul a látogató elé, a korai "primitívek" táblaképeitől kezdve Ribera, Zurbarán, Murillo és sok más, kisebb jelentőségű ibér mester művéig. Mivel a királyi udvar a nemzeti művészet három kiemelkedő egyéniségét, Grecót, Velázquezt és Goyát is foglalkoztatta, a Pradóban festészetük javával ismerkedhetünk meg. Itt látható például Velázquez Las meninas című képe vagy Goya híres festményei, a Meztelen Maja és a Ruhás Maja. A külföldi festők közül a spanyol uralkodóház elsősorban a velencei Tiziano, Tintoretto és Veronese, a németalföldi Bosch és Rubens, valamint a német A. R. Mengs művészetét kedvelte. A Prado Bosch műveinek legszebb sorozatával büszkélkedhet, köztük A gyönyörök kertjével és a Szénásszekér-triptichonnal. Botticelli, Mantegna, Raffaello, Van der Weyden, a Brueghelek, Van Dyck, Rembrandt, Dürer alkotásai teszik teljessé az áttekintést az európai festészet történetéről.

Kollekciók