Ajax-loader

Riskó Géza könyvei a rukkolán


Riskó Géza - Bingo, ​Benkó!
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Riskó Géza - Bugyik ​és kombinék
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Riskó Géza - Pege ​Aladár
... ​Régóta járják kettesben a világot - ő és a nagybőgő. Ahol megszólaltatja - füstös jazz-bárokban, aranycirádás koncerthallokban vagy éppen világfesztiválokon - kitágulnak a fülek, s az emberek nem hisznek a szemüknek, mikor ujjai túlszárnyalják a hegedűsök könnyed futamait. Sztár. Európában, Ázsiában, Amerikában a közönség kedvence. Ahol megjelenik, egy csapásra a középpontba kerül. Ezt az érdeklődést nem a reklámmenedzserek szítják. Csakis varázshangja, és amit mond - a nagybőgő gigászi torkából áradó, finoman simogató és izgatóan felrázó, érzelmeket kavaró zeneszó.

Riskó Géza - R-GO ​- Szikora és bandája
1982 ​őszén egy gyerekképű dobos kivált a magyar szórakoztató zenészek egyik - hamarosan fel is oszló - együtteséből. Pedig a zenekar éppen sikereinek csúcspontján volt: rajongók tömege vette körül, a slágerlisták élmezőnyéből soha ki nem maradt, televíziós vetélkedőt nyert, s a népszerűség legmegbízhatóbb, forintfokos mércéjén, a hanglemezpiacon is a legtöbb bért és bevételt aratta. A régi slágerek és a rock hangzásait vegyítő, a rock and roll és a beat iránti nosztalgiát érzelmes-ironikus felhangkeverékkel élesztő Hungária külföldi szerződések és ajánlatok közt válogathatott, amikor a fiatal és sokoldalú dobos, az énekelni, gitározni, zongorázni is hatásosan tudó Szikora Róbert hátat fordított, és új együttest alapított.

Koltay Gábor - Riskó Géza - Szász ​Endre
- ​A maffia milyen szerepet játszik az üzleti életben? - Rendkívül fontosat. Egyébként valamikor a maffia - ez nem eléggé közismert - olasz szabadságharcos mozgalom volt. Aztán kimentek Amerikába, s ott már elsősorban csak az üzlet kezdte érdekelni őket. Minden eszközt felhasználnak arra, hogy érvényesüljenek. Rengeteg gyilkosság és sok sötét ügy tapadt a kezükhöz. Ma már a nagy üzletekre specializálják magukat és felosztják egymás közt a piacot. - A képzőművészetnek nincs ilyen maffiás szervezete? - A képzőművészeti business is világ maffia. Sarkítva a kérdét, öt-hat ember dönti el, hogy ki a művész, ki nem. Főleg földrészekre specializálódnak, ezek az óriási képzőművészeti konszernek, olyan erővel rendelkeznek, hogy neveket tudnak építeni és tönkretenni. - Úgy tudom, elég gyakran törnek be hozzád. Nem zavar? - Nemcsak hozzám törnek be, Los Angelesben 3 percenként törnek be valahova. Az első rablásnál kb. 800 ezer dollár értéket vettek el, legutóbb 250 ezer dollárt. A feleségem hisztérikus jeleneteket csinált minden rablásnál. Én úgy vagyok ezzel, hogy ha elvitték, hát elvitték. Nem elég baj, hogy elvitték, még az idegeimet is tönkretegyem?

Riskó Géza - Diszkó ​ABCD
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Riskó Géza - Edda ​Művek - Vasrock
Délután ​3 óra múlt. Negyven fok meleg. A zenészek belevágnak. Visszhangzik nemcsak az udvar, de az egész környék, a hegyoldal, távolabb az erdő, talán az ide nem látszó Dunánál is hallják. Egy fiú, valahol a negyedik sorban az első élesebb dobütésre égnek löki mind a két karját. Aprókat mozdulnak ritmusra a testek.

Riskó Géza - Edda ​Művek - Miskolc
Az ​a fajta zene, amit beatnek, popnak, rocknak neveznek, méltán keltett közfigyelmet az utóbbi másfél-két évtizedben. Az ifjúság rajongott és rajong érte, sokaknak ez az egyedüli zenei, sőt szinte egyedüli kulturális "tápláléka". Egy-egy népszerű zenekar koncertjére ezrek, sőt tízezrek vonulnak ki, lemezeiket százezrek vásárolják. A népszerűség önmagában is jelzi az igényt. Azt azonban többféleképpen lehet értelmezni, hogy mi az igény lényege. Az új zenei jelenségről s az ifjúság vele kapcsolatos magatartásáról kezdettől fogva igen nagy vita folyik, Magyarországon is és szerte a világon. Sokan pozitív változást látnak benne, s hivatkoznak a zene és a szöveg értékeire (különösen a korábbi évek slágerével szemben), s az ifjúság életerejének megnyilvánulását üdvözlik. Mások viszont inkább a negatívumokat sorolják: ez a zene szerintük inkább az ifjúság egyes rétegének rossz beilleszkedését, a szülői társadalommal szembeni ellentmondásos viszonyát fejezi ki, s olykor kifejezetten káros jelenségekkel társul. Hol van az igazság, hol van a mérték, amely szerint dönthetnénk. Riskó Géza könyve nem vállalkozik az ítélkezésre. Célja szerényebb, de mégis nagyon felelősségteljes: hű képet akar adni a mozgalomnak s a jelenségnek legalább egy szeletéről. Az Edda Művek megérdemli, hogy reflektorfénybe kerüljön. Jó zenekar, népszerű együttes volt, vidéken tulajdonképpen az egyedüli, amely országos népszerűséget tudott szerezni. (Sajnos a könyv megjelenésekor már a múlt időt kell használni, az Edda Művek 1983 végén felbomlott.) A könyv ezt az együttest, ennek alakulását, életét, tagjait, híveit mutatja be. Kicsit riport, kicsit szociográfia, még abban a műfajban, ahol a kettőt alig lehet elválasztani. Nem ítélkezik, de nem is szépít, magát a folyamatot akarja bemutatni, a sikereket és a kudarcokat, a dolog jó és rossz oldalát egyaránt. Nyitott szemmel figyel fel azokra a jelenségekre, amelyek az együttes életének hátterét adják. Objektivitásra törekszik, de nem pártatlan, hiszen mindenekelőtt a valós igényeket akarja feltárni és a tanulságokat keresni. Megfontolt a következtetésekben, de bátor abban, hogy a valóságot a maga sokarcúságában mutassa fel. Ajánlom tehát ezt a könyvet mindazoknak, akiket érdekel az ifjúság igényének, ízlésének, kulturális és emberi magatartásának alakulása. Egyetlen jelenséget jár körül, de azt olyan módon teszi, hogy megvannak a tanulságai az egészre vonatkozólag is.

Kollekciók