Ajax-loader

Murai András könyvei a rukkolán


Tóth Eszter Zsófia - Murai András - Szex ​és szocializmus
Délegyházi ​nudistastrand, NDK-s turistalányok a Balatonon, Postinor tabletta, botrányos szépségkirálynő-választás, prostitúció, nyitott házasság, szex a magyar filmekben, Veres doktor az Ifjúsági Magazinban – és mindezek hátterében a szocialista erkölcs. Egy mára már letűnt korszak, amelyben pornóújsághoz jutni csak csempészve lehetett. E témákról szól a kötet, sok fényképpel. Célunk, hogy az olvasó megismerje, mit és hogyan lehetett a szexualitásról beszélni, milyen volt a szexuális felvilágosítás. Reméljük, aki átélte a kort, saját kellemes emlékeit is újraélheti az olvasás során, aki meg nem, az bepillantást nyerhet egy olyan világba, ahol a fiataloknak az ismerkedés is komoly gondot jelentett néha, olyannyira, hogy az Ifjúsági Magazin társkereső rovatot is működtetett e célból.

Murai András - Tóth Eszter Zsófia - 1968 ​Magyarországon
A ​20. század második felének egyik legtöbbször hivatkozott évszáma: 1968. Tekinthetünk rá úgy, mint határkőre, a második világháború utáni időszak meghatározó esztendejére, amely felforgatta a világot, és fordulópontja lett a nyugati demokráciáknak. De fordulópont lett a keleti blokkban is: ez a prágai tavasz éve, a remény eltiprásáé... 1968 a lázadás és az erőszakhullám esztendeje is, amikor meggyilkolták Martin Luther Kinget és Robert Kennedyt. De ez az az év, amikor Magyarország kicsit fellélegzett, mintha a szabadság szele itt is éreztette volna a hatását: új filmek, új termékek, új gondolatok formálódtak, majd jött a feketeleves: Csehszlovákia lerohanása...

Murai András - Film ​és kollektív emlékezet
" ​Mutasd meg az emlékeidet, s megmondom, ki vagy! – legtömörebben ezzel a felszólítással foglalhatjuk össze e könyv célját, melyben a szerző azt vizsgálja, hogyan változik a múlttal foglalkozó játékfilmekben a magyar társadalom önmagáról kialakított képe. Milyennek látszanak az „ötvenes” vagy a „hatvanas” évek a Kádár-korszak évtizedeiben s milyennek a rendszerváltozás után készült filmekben. Hogyan alakult ki a holokauszt ábrázolása a nemzetközi és a hazai filmkultúrában? Miért változott Jancsó Miklós történelemszemlélete az utóbbi évtizedben? A könyv egyrészt a film és a társadalmi emlékezet kapcsolatát tárgyalja, másrészt a rendszerváltozás után készült, múlttal foglalkozó játékfilmekre koncentrál, s így sajátos nézőpontból közelíti meg a magyar filmtörténetet."

Murai András - Nosztalgia ​és bezártság
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók