Seth Godin könyvei a rukkolán
Seth Godin - The Practice
From the bestselling author of Linchpin, Tribes, and The Dip comes an elegant little book that will inspire artists, writers, and entrepreneurs to stretch and commit to putting their best work out into the world.
Creative work doesn't come with a guarantee. But there is a pattern to who succeeds and who doesn't. And engaging in the consistent practice of its pursuit is the best way forward.
Based on the breakthrough Akimbo workshop pioneered by legendary author Seth Godin, The Practice will help you get unstuck and find the courage to make and share creative work. Godin insists that writer's block is a myth, that consistency is far more important than authenticity, and that experiencing the imposter syndrome is a sign that you're a well-adjusted human. Most of all, he shows you what it takes to turn your passion from a private distraction to a productive contribution, the one you've been seeking to share all along.
With this book as your guide, you'll learn to dance with your fear. To take the risks worth taking. And to embrace the empathy required to make work that contributes with authenticity and joy.
Seth Godin - Az alkotás rutinja
Bízol magadban eléggé, hogy kreativitásod másoknak is megmutasd?
Napjainkban mindannyiunktól kreativitást várnak: eredeti megoldásokat és ötleteket, méghozzá "parancsra". Ettől azonban nem kell megijednünk. Az alkotás ugyanis nem csak a tehetséges művészek kiváltsága. Mindenki, aki változást hoz a világba, mindenki, aki problémákat old meg egyedi módon - alkot valamit. Mindegy, hogy másokat akarunk vezetni, írni szeretnénk vagy énekelni, esetleg egy terméket akarunk eladni valakinek, ahhoz előbb le kell térnünk a járt útról, és rá kell találnunk a megismételhető, produktív és kreatív tevékenység kulcsára.
Nem a végeredmény számít igazán, hanem a napi rendszerességű alkotás, az alkotói rutin elsajátítása és követése - a megismételhető, produktív és kreatív tevékenység. Ehhez nyújt inspirációt Seth Godin, a világ egyik legsikeresebb marketingszakértője gondolatébresztő történeteivel. Provokatív igazságokat tár elénk, hogy felismerjük: a fejlődés, kapcsolódás, szolgálat és merészség minden eddiginél nagyobb szerephez jut a kreatív energiák mozgósításában.
Seth Godin minden idők egyik legnagyobb hatású marketingszakembere. A Yahoo! korábbi marketingigazgatója és számos sikeres saját startup, az altMBA, az Akimbo Workshops valamint a világ minden tájáról látogatott TheMarketingSeminar.com workshop alapítója. Az egyik legnépszerűbb blog, a Seths.blog írója, TED-előadásait milliók látták. A Marketing Hall of Fame tagja és 18 bestseller könyv szerzője, amelyeket több mint 35 nyelvre fordítottak le. A HVG Könyveknél megjelent kötetei többek között a Törzsek, A holtponton ne add fel!, a Minden marketinges hazudik sztorizik, az Ikarosz tévedése és a Na, ez már marketing!
Bővebb információ: sethgodin.com
"Megszoktuk, hogy a megfelelő pillanatra, érzelemre, múzsára várunk, miközben elbújunk a kifogásaink mögé, esetleg még sajnáljuk is magunkat az alkotói válság puha takarója alá bújva. Seth kirángat az édes kis hazugságokból, de olyan útravalót ad, hogy végül hálásak leszünk neki ezért. Ahogy a szerencsének is elébe kell menni, úgy a flow élmény is csak akkor érkezik meg, ha beépítjük a napi rutinunkba. Most végre kiderül, azt hogyan is kell. A kreativitás nem érzés, hanem tett. Ha nem csinálod, nem történik. Csináld!" Karácson Tamás, Fluor
"Az alkotás rutinja kivételes precizitással célozza meg, és sokkal jobb elképzelésekkel cseréli fel a kreatív folyamattal kapcsolatos, közkeletű tévhiteinket Új dolgok létrehozására, tudásunk és készségeink csiszolására ösztönöz, és arra, hogy megosszuk másokkal az alkotásunkat, amelyre büszkék lehetünk. Olvasd el!"
Tobi Lutke, a Shopify vezérigazgatója
"Az alkotás rutinja világossá teszi: az akadályokról sok esetben kiderül, hogy valójában segítik a mű létrejöttét. A varázslat lehet, hogy a színpad mögül érkezik, onnan, ahol a kemény munka zajlik."
Peter Gabriel
Seth Godin - Permission Marketing
The man Business Week calls "the ultimate entrepreneur for the Information Age" explains "Permission Marketing"—the groundbreaking concept that enables marketers to shape their message so that consumers will willingly accept it.
Whether it is the TV commercial that breaks into our favorite program, or the telemarketing phone call that disrupts a family dinner, traditional advertising is based on the hope of snatching our attention away from whatever we are doing. Seth Godin calls this Interruption Marketing, and, as companies are discovering, it no longer works.
Instead of annoying potential customers by interrupting their most coveted commodity—time—Permission Marketing offers consumers incentives to accept advertising voluntarily. Now this Internet pioneer introduces a fundamentally different way of thinking about advertising products and services. By reaching out only to those individuals who have signaled an interest in learning more about a product, Permission Marketing enables companies to develop long-term relationships with customers, create trust, build brand awareness -- and greatly improve the chances of making a sale.
Seth Godin - All Marketers Are Liars
Seth Godin’s three essential questions for every marketer:
“What’s your story?”
“Will the people who need to hear this story believe it?”
“Is it true?”
All marketers tell stories. And if they do it right, we believe them. We believe that wine tastes better in a $20 glass than a $1 glass. We believe that an $80,000 Porsche is vastly superior to a $36,000 Volkswagen that’s virtually the same car. We believe that $125 sneakers make our feet feel better—and look cooler—than a $25 brand. And believing it makes it true.
As Seth Godin showed in this controversial book, great marketers don’t talk about features or even benefits. Instead, they tell a story—a story we want to believe, whether it’s factual or not. In a world where most people have an infinite number of choices and no time to make them, every organization is a marketer, and all marketing is about telling stories.
Marketers succeed when they tell us a story that fits our worldview, a story that we intuitively embrace and then share with our friends. Think of the Dyson vacuum cleaner, or Fiji water, or the iPod.
But beware: If your stories are inauthentic, you cross the line from fib to fraud. Marketers fail when they are selfish and scurrilous, when they abuse the tools of their trade and make the world worse. That’s a lesson learned the hard way by telemarketers, cigarette companies, and sleazy politicians.
But for the rest of us, it’s time to embrace the power of the story. As Godin writes, “Stories make it easier to understand the world. Stories are the only way we know to spread an idea. Marketers didn’t invent storytelling. They just perfected it.”
Seth Godin - Purple Cow
You're either a Purple Cow or you're not. You're either remarkable or invisible. Make your choice.
What do Apple, Starbucks, Dyson and Pret a Manger have in common? How do they achieve spectacular growth, leaving behind former tried-and-true brands to gasp their last? The old checklist of P's used by marketers - Pricing, Promotion, Publicity - aren't working anymore. The golden age of advertising is over. It's time to add a new P - the Purple Cow.
Purple Cow describes something phenomenal, something counterintuitive and exciting and flat-out unbelievable. In his new bestseller, Seth Godin urges you to put a Purple Cow into everything you build, and everything you do, to create something truly noticeable. It's a manifesto for anyone who wants to help create products and services that are worth marketing in the first place.
Seth Godin - La vaca púrpura
Seth Godin nos brinda su visión y opiniones sobre la función del marketing en las organizaciones y nos abre los ojos a una nueva y sobresaliente mentalidad que hará que nuestros productos y planteamientos de mercado dejen de ser perfectos para convertirse en diferentes y transformadores.
Seth Godin - Törzsek
Az emberek ősidők óta törzsekbe tömörültek - vallási, etnikai, politikai, vagy akár a zenei ízlésük szerinti csoportokba, amelyek egy vezető és egy eszme köré gyűlve alakultak ki. Az emberi természet már csak ilyen. Mára ráadásul az internet elsöpörte a törzsek kialakulásának földrajzi, anyagi és időbeli korlátait. A blogok, közösségi hálózatok és portálok segítségével tízmilliók szerveződhetnek törzsekbe érdeklődésük szerint, például mert iPhone-imádók vagy elkötelezett szavazói egy pártnak, vagy mert új módon küzdenek a globális felmelegedés ellen. Na de ki fogja vezetni ezeket a törzseket? Ez még mindig az egyén feladata - olyan emberé, mint te vagy én. Olyan emberé, aki szenvedélyesen érdeklődik valami iránt. Ha valaki változtatni szeretne, ma már van ehhez egy remek eszköz. Ráadásul karnyújtásnyira. Ha elszalasztod a lehetőséget, hogy vezető legyél, az a veszély fenyeget, hogy örökké a "birkalétrán" kell másznod - azaz olyasvalakivé válsz, aki sose kérdez rá, hogy tényleg jó-e a feltétel nélküli szófogadás! Aki azt hiszi, hogy a vezetés másoknak való, az gondolja át újra - a vezetők a legelképesztőbb helyekről kerülnek elő. Álljon erre illusztrációként e könyv minden egyes szereplője, a maga elgondolkodtatóan egyedi példájával! Godin könyve éppen ezt célozza: gondolkodj el, van-e neked is egyedi lehetőséged arra, hogy vezesd a munkatársaidat, ügyfeleidet - vagy épp egy egészen újonnan összetoborzott embercsoportot: befektetőket, hívőket, a hobbijuknak élőket - vagy az ilyesfajta könyvek olvasóit... Törzsfőnökké válni ugyan nem könnyű - de aki ezt a könyvet elolvassa, ráébredhet, hogy sokkal könnyebb, mint képzelte. Seth Godin tíz nemzetközi sikerkönyv, köztük a The New York Times bestsellere, a The Dip szerzője. Könyveit több mint huszonöt nyelvre fordították le eddig, és olyan sikeres műveket jegyez, mint a Permission Marketing, a Purple Cow (Mi a bőgés? HVG Könyvek) és a Meatball Sundae (Hab a tortillán, HVG Könyvek). Seth Godin az egyik alapítója és vezérigazgatója a Squidoo.com-nak (egy hatalmas és intenzíven növekvő törzsnek), és ő a világ egyik legnépszerűbb üzleti bloggere is.
Seth Godin - Tribes
A tribe is any group of people, large or small, who are connected to one another, a leader, and an idea. For millions of years, humans have been seeking out tribes, be they religious, ethnic, economic, political, or even musical (think of the Deadheads). It's our nature.
Now the Internet has eliminated the barriers of geography, cost, and time. All those blogs and social networking sites are helping existing tribes get bigger. But more important, they're enabling countless new tribes to be born—groups of ten or ten thousand or ten million who care about their iPhones, or a political campaign, or a new way to fight global warming.
And so the key question: Who is going to lead us?
The Web can do amazing things, but it can't provide leadership. That still has to come from individuals— people just like you who have passion about something. The explosion in tribes means that anyone who wants to make a difference now has the tools at her fingertips.
If you think leadership is for other people, think again—leaders come in surprising packages. Consider Joel Spolsky and his international tribe of scary-smart software engineers. Or Gary Vaynerhuck, a wine expert with a devoted following of enthusiasts. Chris Sharma leads a tribe of rock climbers up impossible cliff faces, while Mich Mathews, a VP at Microsoft, runs her internal tribe of marketers from her cube in Seattle. All they have in common is the desire to change things, the ability to connect a tribe, and the willingness to lead.
If you ignore this opportunity, you risk turning into a "sheepwalker"—someone who fights to protect the status quo at all costs, never asking ifobedience is doing you (or your organization) any good. Sheepwalkers don't do very well these days.
Tribes will make you think (really think) about the opportunities in leading your fellow employees, customers, investors, believers, hobbyists, or readers. . . . It's not easy, but it's easier than you think.
Seth Godin - Ikarosz tévedése
Miért nem merünk szárnyalni? Miért félünk álmaink megvalósításától? Miért gondoljuk, hogy az alkotás csak a művészeknek való?
Seth Godin eddigi legkritikusabb könyvében szenvedélyesen fejti ki, hogyan adtuk el magunkat az ipari társadalom elvárásainak, és dőltünk be az Ikarosz-legenda hamis propagandájának: Ne repüljünk túl közel a Naphoz! Ne becsüljük túl magunkat! Ne akarjunk többet, mint amit elvárnak tőlünk! Annyira belénk nevelték ezeket a szabályokat, hogy teljesen megfeledkeztünk arról, alacsonyan repülni legalább olyan veszélyes. Megtanultuk elítélni mások nagyravágyását, miközben beletörődünk saját megalkuvásainkba.
Ikarosz tévedése a mi tévedésünk. Ideje helyrehoznunk! A könyv rendkívül sok erőt és inspirációt ad, hogy felismerjük a forradalmi változást. Legyen elég bátorságunk, hogy a kapcsolatokra épülő új világban mielőbb megtaláljuk az utat a valódi sikerhez: önmagunkhoz és az alkotás öröméhez, hiszen mindannyian művészek vagyunk.
Seth Godin - Na ez már marketing!
A világ egyik legbefolyásosabb kommunikációs szakembere Seth Godin, több millió vállalkozót, vezetőt és rajongót inspirált az elmúlt évek során. A marketinggel kapcsolatos legfontosabb gondolatait most egyetlen könyvben olvashatjuk. "Erre vártál mostanáig. A lehetőségre, hogy az üzeneted végre azokhoz jusson el, akiknek szüksége van a termékedre, hajlandók fizetni érte és beszélni róla. Meggyőződésem, hogy ezt csak úgy tudjuk elérni, ha tényleg ismerjük, értjük és megszólítjuk a célcsoportunkat. Ha empátiával, odafigyeléssel, érdekes történetekkel és hiteles cselekvéssel elérjük, hogy bevonódjanak, örömmel adják majd tovább másoknak is a jóhírünket. E könyv hatására más kérdéseket teszel majd fel és más válaszokat adsz rájuk. Megváltozik, hogy mit veszel észre, és ezzel együtt a munkád minősége is. Jobbá teheted a világot, azáltal, hogy jobb dolgokat alkotsz. Hidd el, számít a munkád. Mutasd meg mindenkinek!
Seth Godin - A holtponton ne add fel!
„A sikeres emberek titka, hogy ha kemény erőfeszítésre van szükség, tovább tudnak menni, de az értelmetlen küzdelmet képesek feladni.”
A holtpont nem zsákutca. Ha már gyanúsan hosszú ideje minden áll, és csak fogy az energia- és a kedvkészlet – azonnal fordulj vissza!
Honnan ismered fel, hogy zsákutcában vagy holtponton van-e az életed? Honnan tudod, hogy ki kell-e szállnod vagy tovább kell menned? A helyzeted helyes megítéléséhez ad segítséget és ötleteket a marketingguru Seth Godin.
Az igazi kihívás azonban az egyéni döntés felvállalásában van.
Seth Godin - We Are All Weird
We Are All Weird is a celebration of choice, of treating different people differently and of embracing the notion that everyone deserves the dignity and respect that comes from being heard. The book calls for end of mass and for the beginning of offering people more choices, more interests and giving them more authority to operate in ways that reflect their own unique values.
For generations, marketers, industrialists and politicians have tried to force us into little boxes, complying with their idea of what we should buy, use or want. And in an industrial, mass-market driven world, this was efficient and it worked. But what we learned in this new era is that mass limits our choice because it succeeds on conformity.
As Godin has identified, a new era of weirdness is upon us. People with more choices, more interests and the power to do something about it are stepping forward and insisting that the world work in a different way. By enabling choice we allow people to survive and thrive.
Seth Godin - The Icarus Deception
Everyone knows that Icarus’s father made him wings and told him not to fly too close to the sun; he ignored the warning and plunged to his doom. The lesson: Play it safe. Listen to the experts. It was the perfect propaganda for the industrial economy. What boss wouldn’t want employees to believe that obedience and conformity are the keys to success?
But we tend to forget that Icarus was also warned not to fly too low, because seawater would ruin the lift in his wings. Flying too low is even more dangerous than flying too high, because it feels deceptively safe.
The safety zone has moved. Conformity no longer leads to comfort. But the good news is that creativity is scarce and more valuable than ever. So is choosing to do something unpredictable and brave: Make art. Being an artist isn’t a genetic disposition or a specific talent. It’s an attitude we can all adopt. It’s a hunger to seize new ground, make connections, and work without a map. If you do those things you’re an artist, no matter what it says on your business card.
Godin shows us how it’s possible and convinces us why it’s essential.
Seth Godin - Vágj bele!
„Két csapdát kell elkerülnünk az igazsághoz vezető úton. Az egyik, ha nem megyünk végig,
a másik, ha el sem indulunk.”
Gautama Sziddhárta
Seth Godin a tőle megszokott öniróniával, humorral és lelkesedéssel biztatja mindazokat, akiknek elegük van a világban eluralkodó középszerűségből, és csak a kezdő lökésre várnak, hogy megvalósítsák álmaikat. Ez a könyv a kezdeményezés és megújulás szenvedélyes kiáltványa: Vágj bele!
Ne csak beszélj az új lehetőségekről!
Tedd meg a döntő lépést!
Juss el addig, ahonnan már nincs visszaút!
Ne félj a következményektől – kockáztass!
Teremts valami újat!
Seth Godin - Minden marketinges sztorizik
Seth Godin három kérdése azokhoz, aki terméket vagy szolgáltatást árulnak:
Mi a történeted?
Hisznek-e benne az emberek?
Igaz-e a történet?
Minden marketinges mesemondó. Ha ügyes, a vásárlók elhiszik a történetét, azt, hogy a bor ízletesebb a méregdrága pohárból, hogy egy kétszer drágább Porsche nagyságrendekkel jobb, mint a Volkswagen. Elhisszük, hogy egy tízezrekbe kerülő sportcipő menőbb és tartósabb a filléres darabnál. Pedig ez csak attól válik igazzá, hogy hiszünk benne.
Seth Godin legújabb botránykönyvében bebizonyítja, hogy a jó marketinges sosem a termék jellemzőire koncentrál, hanem elmond egy történetet, amiben az emberek hinni akarnak. A mai világban a választási lehetőségek száma korlátlan. Vállalkozások és emberek marketing nélkül már nem boldogulhatnak. A marketing nem más, mint történetmesélés, akár igaz a mese, akár nem.
Gondoljunk az iPhone-ra vagy a Coca-Colára: a marketing akkor sikeres, ha a beleillik a világképünkbe, és a barátainknak is mesélünk a termékről.
De vigyázat: a hazug marketing mindig elbukik. Ezt a leckét a telemarketingesek, dohánygyárak és demagóg politikusok már drága pénzen megtanulták.
Merjünk történeteket mondani! Seth Godin szavaival: ”A történetek segítségével könnyebben megértjük a világot. Ha van egy jó ötletünk, nem tudjuk másként elterjeszteni, mint mese segítségével. A marketing nem feltalálta, csupán tökéletesítette az elbeszélést.”
Seth Godin - Mi a bőgés?
Az vagy, amit megteszel” – állítja az a 33 kreatív szerző, aki arra szövetkezett, hogy meggyőzze az olvasót, hogy munkánkban vagy vállalkozásunkban bátor, kiugró és félelmetes tetteket végrehajtani fontos és csodálatos dolog. A kötet frappáns és inspiráló egypercesek sorozata. Játékosságra buzdít, ötlettel és számos példával támasztja alá, hogy a merészség zseniális, hatalma van – és csodákra képes…
Seth Godin - Linchpin
"The only way to get what you're worth is to stand out, to exert emotional labor, to be seen as indispensable, and to produce interactions that organizations and people care deeply about."
In bestsellers such as Purple Cow and Tribes, Seth Godin taught readers how to make remarkable products and spread powerful ideas. But this book is different. It's about you - your choices, your future, and your potential to make a huge difference in whatever field you choose.
There used to be two teams in every workplace: management and labor. Now there's a third team, the linchpins. These people invent, lead (regardless of title), connect others, make things happen, and create order out of chaos. They figure out what to do when there's no rule book. They delight and challenge their customers and peers. They love their work, pour their best selves into it, and turn each day into a kind of art.
Linchpins are the essential building blocks of great organizations. Like the small piece of hardware that keeps a wheel from falling off its axle, they may not be famous but they're indispensable. And in today's world, they get the best jobs and the most freedom.
Have you ever found a shortcut that others missed? Seen a new way to resolve a conflict? Made a connection with someone others couldn't reach? Even once? Then you have what it takes to become indispensable, by overcoming the resistance that holds people back. Linchpin will show you how to join the likes of...
Seth Godin - Hab a tortillán
A Hab a tortillán bemutatja a korszerű marketing tizennégy trendjét, amit senki nem hagyhat figyelmen kívül. Megérteti, hogy manapság a tények nem veszik fel a versenyt a híresztelésekkel és a sztorikkal; megtanítja, hogyan keltsük fel a fogyasztók egyre lankadó figyelmét, és hogy az új matematika szerint miért ér többet ötezer ember, aki kíváncsi ránk, mint ötmillió, aki nem. Az új marketing győztesei nem csak tizenévesek lehetnek, akik apu garázsából indítják útjára milliárdos nyereséget termelő szoftvercégüket. Számos régebbi vállalkozás is remekül alkalmazkodott az új kihívásokhoz – mint például a Blendtec, ami harminc éve gyárt turmixgépeket, mégis több mint tízmillió látogatójuk volt a YouTube-on „Will it blend?” (Ledarálható?) című videósorozatukkal, amelyben a golflabdáktól a kólásdobozon át az iPhone-ig mindenfélét leturmixolnak. Godin nem próbálja elhitetni, hogy termékeink, üzenetünk és vállalati struktúránk összehangolása könnyű feladat. De meggyőz arról, hogy az átalakulás megéri az erőfeszítést.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120877
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13190
- Ezotéria 13999
- Fantasy 33017
- Felnőtt 18+ 12992
- Gyermek 23856
- Humor 13954
- Ifjúsági 37628
- Kortárs 49440
- Krimi 16090
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16711
- Képregény 21705
- Novellák 13500
- Romantikus 51408
- Sci-fi 14916
- Szórakoztató irodalom 46446
- Tudomány és Természet 29548
- Történelem 16579
- Vallás, mitológia 20210
- Életrajzok, visszaemlékezések 17094