Ajax-loader

Roberto Bolaño könyvei a rukkolán


1269121
elérhető
27

Roberto Bolaño - 2666
Roberto ​Bolaño generációjának legbámulatosabb spanyol nyelvű regényírója., vallotta sokakkal egyetértésben Susan Sontag. A 2666 pedig a chilei szerző vitathatatlan mesterműve, amely a korai halála utáni évben, 2004-ben jelent meg, és máig a 21. századi világirodalom talán legnagyobb hatású regénye. Az öt könyvből álló mű minden része külön kaland, melyek egy meghatározott hely, a mexikói-amerikai határhoz közel fekvő, kitalált város, Santa Teresa felé vezetnek. Ide tart a négy elvakult irodalmár egy francia, egy spanyol, egy olasz és egy angol a rejtőzködő német írózseni, Benno von Archimboldi nyomában, miközben kusza szerelmi hálóba bonyolódnak. Itt él a második könyv chilei származású irodalomprofesszora, Amalfitano, akit a felesége egy tébolydába zárt költő miatt hagy el, és akinek egyetlen lánya életkorát tekintve a soron következő gyilkosságok egyik potenciális áldozata. A harmadik könyvben egy afroamerikai újságíró érkezik Santa Teresába, hogy egy bokszmérkőzésről közvetítsen, ám végül sokkal izgalmasabb téma, a rejtélyes elkövető után ered. A negyedik könyv a bűnesetek könyve. A város szeméttelepein egyre-másra kerülnek elő a női holttestek: sokuk épp csak kamasz, és szinte mindegyiküket kegyetlenül megkínozták. Legvégül a regényfolyam visszakanyarodik a titokzatos német író, Archimboldi élettörténetére, amely hová máshová is vezetne, mint a drog, a korrupció és erőszak eme valószerűtlenül valóságos poklába.

Roberto Bolaño - Vad ​nyomozók
1975 ​szilveszterén Arturo Belano és Ulises Lima, a zsigeri realista költészeti mozgalom két alapítója elindul Mexikóvárosból, hogy felkutassa a mexikói forradalom után rejtélyes módon eltűnt költőnőt, a nagy szellemi elődöt, Cesárea Tinajerót. Húsz éven át követik a nő nyomát. Az őrült utazás során, amelyről ötvenkét szereplő számol be töredékesen és csapongva, eljutnak Mexikóból Izraelbe, Párizsba, Barcelonába, Los Angelesbe, San Franciscóba, Bécsbe és végül a polgárháború sújtotta Libériába is. Képtelen és hátborzongató kalandokat élnek át. A beszámolókat a tizenhét éves, nagyratörő költő, García Madero elbeszélése foglalja keretbe, aki a regény nyitányaként leírja a "zsigeri realisták" állandóan kavargó poétikai és társadalmi környezetét, majd a könyv végén elmeséli, hogyan menekülnek Mexikóvárosból Sonora államba, ám mégis Cesárea Tinajero nyomában maradva. Roberto Bolano a Vad nyomozókat a nemzedékéhez írt szerelmes levélnek nevezte.

Roberto Bolaño - Amulet
A ​tour de force, _Amulet_ is a highly charged first-person, semi-hallucinatory novel that embodies in one woman's voice the melancholy and violent recent history of Latin America. _Amulet_ is a monologue, like Bolano's acclaimed debut in English, _By Night in Chile._ The speaker is Auxilio Lacouture, a Uruguayan woman who moved to Mexico in the 1960s, becoming the "Mother of Mexican Poetry," hanging out with the young poets in the cafés and bars of the University. She's tall, thin, and blonde, and her favorite young poet in the 1970s is none other than Arturo Belano (Bolano's fictional stand-in throughout his books). As well as her young poets, Auxilio recalls three remarkable women: the melancholic young philosopher Elena, the exiled Catalan painter Remedios Varo, and Lilian Serpas, a poet who once slept with Che Guevara. And in the course of her imaginary visit to the house of Remedios Varo, Auxilio sees an uncanny landscape, a kind of chasm. This chasm reappears in a vision at the end of the book: an army of children is marching toward it, singing as they go. The children are the idealistic young Latin Americans who came to maturity in the '70s, and the last words of the novel are: "And that song is our amulet."

Roberto Bolaño - Los ​perros románticos
Porque ​el autor es chileno y hace a Parra persinaje de un poema, paece inevitable hablar de "antipoemas"; porque es muy conocido como narrador, resulta lógico referirse a suis poemas narrativos. Ambas cosas responden a la realidad; no sería menos exacto decir que, en Bolaño, la narratica en prosa es una forma, apenas enmascarada, de poema e incluso de antipoema.

Roberto Bolaño - Una ​novelita lumpen
En ​Una novelita lumpen Roberto Bolaño abandona los territorios que han marcado su biografía e imaginario personal para trasladarse hasta la ciudad de Roma. Éste es el escenario por el que varios personajes extremos deambulan entre el desasosiego y la locura. La joven protagonista, Bianca, tras la súbita muerte de sus padres en un accidente automovilístico, inicia un decidido descenso a los infiernos. Así, declara: «El futuro no me importaba, se me ocurrían ideas, pero esas ideas, si lo pensaba bien, nunca se proyectaban hacia el futuro.» Y en un test de la revista Donna Moderna, encontrada por azar, a la pregunta: «Si tuvieras que matar a alguien, si no tuvieras ninguna otra opción, ¿a quién matarías?», contesta, con la implacable seriedad de un jugador: «A cualquiera. Me asomaría a la ventana y mataría a cualquiera.» Y: «¿Cuántos hijos te gustaría tener?» Respuesta: «Cero.»

Roberto Bolaño - Distant ​Star
An ​unnamed narrator attempts to piece together the life and works of an enigmatic would-be poet turned military assassin during Pinochet's regime in Chile. In the early 1970s Alberto Ruiz-Tagle was a little-known poet living in southern Chile. After the military coup of 1973 that brought in the dictatorship of General Pinochet, he embarked upon a new career that involved him in committing murder and other brutalities, and subsequently led to his emergence as a lieutenant in the Chilean air force under his actual name, Carlos Wieder. Some time later the narrator, now held in a prison camp, looks up and sees a World War II airplane writing the first words of the Book of Genesis in smoke in the sky. The aviator is none other Carlos Wieder, launching his own version of the New Chilean Poetry... Roberto Bolano's novel is a chilling investigation of the fascist mentality and the limits of evil, as seen in its effects on a literary sensibility, as well as a gripping intellectual thriller.

Roberto Bolaño - By ​Night in Chile
A ​deathbed confession revolving around Opus Dei and Pinochet, By Night in Chile pours out the self-justifying dark memories of the Jesuit priest Father Urrutia. As through a crack in the wall, By Night in Chile's single night-long rant provides a terrifying, clandestine view of the strange bedfellows of Church and State in Chile. This wild, eerily compact novel―Roberto Bolano's first work available in English―recounts the tale of a poor boy who wanted to be a poet, but ends up a half-hearted Jesuit priest and a conservative literary critic, a sort of lap dog to the rich and powerful cultural elite, in whose villas he encounters Pablo Neruda and Ernst Junger. Father Urrutia is offered a tour of Europe by agents of Opus Dei (to study "the disintegration of the churches," a journey into realms of the surreal); and ensnared by this plum, he is next assigned―after the destruction of Allende―the secret, never-to-be-disclosed job of teaching Pinochet, at night, all about Marxism, so the junta generals can know their enemy. Soon, searingly, his memories go from bad to worse. Heart-stopping and hypnotic, By Night in Chile marks the American debut of an astonishing writer.

Roberto Bolaño - Between ​Parentheses
Between ​Parentheses collects most of the newspaper columns and articles Bolano wrote during the last five years of his life, as well as the texts of some of his speeches and talks and a few scattered prologues. “Taken together,” as the editor Ignacio Echevarría remarks in his introduction, they provide “a personal cartography of the writer: the closest thing, among all his writings, to a kind of fragmented ‘autobiography.’” Bolano’s career as a nonfiction writer began in 1998, the year he became famous overnight for The Savage Detectives; he was suddenly in demand for articles and speeches, and he took to this new vocation like a duck to water. Cantankerous, irreverent, and insufferably opinionated, Bolano also could be tender (about his family and favorite places) as well as a fierce advocate for his heroes (Borges, Cortázar, Parra) and his favorite contemporaries, whose books he read assiduously and promoted generously. A demanding critic, he declares that in his “ideal literary kitchen there lives a warrior”: he argues for courage, and especially for bravery in the face of failure. Between Parentheses fully lives up to his own demands: “I ask for creativity from literary criticism, creativity at all levels.”

Roberto Bolaño - The ​Third Reich
On ​vacation with his girlfriend, Ingeborg, the German war games champion Udo Berger returns to a small town on the Costa Brava where he spent the summers of his childhood. Soon they meet another vacationing German couple, Charly and Hanna, who introduce them to a band of locals—the Wolf, the Lamb, and El Quemado—and to the darker side of life in a resort town. Late one night, Charly disappears without a trace, and Udo’s well-ordered life is thrown into upheaval; while Ingeborg and Hanna return to their lives in Germany, he refuses to leave the hotel. Soon he and El Quemado are enmeshed in a round of Third Reich, Udo’s favorite World War II strategy game, and Udo discovers that the game’s consequences may be all too real. Written in 1989 and found among Roberto Bolaño’s papers after his death, The Third Reich is a stunning exploration of memory and violence. Reading this quick, visceral novel, we see a world-class writer coming into his own—and exploring for the first time the themes that would define his masterpieces The Savage Detectives and 2666.

Roberto Bolaño - The ​Savage Detectives
This ​novel—the major work from Chilean-born novelist Bolaño (1953–2003) here beautifully translated by Wimmer—will allow English speaking readers to discover a truly great writer. In early 1970s Mexico City, young poets Arturo Belano (Bolaño's alter ego and a regular in his fiction) and Ulises Lima start a small, erratically militant literary movement, the Visceral Realists, named for another, semimythical group started in the 1920s by the nearly forgotten poet Cesárea Tinajero. The book opens with 17 year-old Juan García Madero's precocious, deadpan notebook entries, dated 1975, chronicling his initiation into the movement. The long middle section—written, like George Plimpton's Edie, as a set of anxiously vivid testimonies from friends, lovers, bystanders and a great many enemies—tracks Belano and Lima as they travel the globe from 1975 to the mid-1990s. There are copious, and acidly hilarious, references to the Latin American literary scene, and one needn't be an insider to get the jokes: they're all in Bolaño's masterful shifts in tone, captured with precision by Wimmer. The book's moving final section flashes back to 1976, as Belano, Lima and García Madero search for Cesárea Tinajero, with a young hooker named Lupe in tow. Bolaño fashions an engrossing lost world of youth and utopian ambition, as particular and vivid as it is sad and uncontainable.

Roberto Bolaño - The ​Secret of Evil
Opening ​this book is like being granted access to the Chilean master's personal files. Included in this one-of-a-kind collection is everything Roberto Bolaño was working on just before his death in 2003, and everything that he wanted to share with his readers. Fans of his writing will find familiar characters in new settings, and entirely new stories and styles, too. A North American journalist in Paris is woken at 4 a.m. by a mysterious caller with urgent information. Daniela de Montecristo (familiar to readers of Nazi Literature in the Americas and 2666) recounts the loss of her virginity. Arturo Belano returns to Mexico City and meets the last disciples of Ulises Lima, who play in a band called The Asshole of Morelos. Belano’s son Gerónimo disappears in Berlin during the Days of Chaos in 2005. Memories of a return to the native land; Argentine writers as gangsters; zombie schlock as allegory... and much more.

Roberto Bolaño - A ​science fiction szelleme
A ​2666 szerzőjének új, eddig kiadatlan regénye! Roberto Bolano korai műve, A science fiction szelleme a 60-as évek Mexikóvárosába röpíti az olvasót, ahol két ifjú író, Remo Morán és Jan Schrella lankadatlan irodalmi és szerelmi kísérleteinek lehet tanúja. A két fiú közös padlásszobát bérel, amelyet Remo megpróbál úgy fenntartani, hogy közben ne adja fel az álmait; Jan ezalatt levelekkel bombázza kedvenc science fiction-szerzőit. A helyszín az irodalom és az élet, a szerelem és a kiábrándultság köztes tere, ahol bármi megtörténhet. A regényt a "Mexikói kiáltvány" zárja, mely a mexikóvárosi gőzfürdők szubkultúrájába enged bepillantást; s a gomolygó gőzön át felsejlő események mintha e korai regény szerkezetét példáznák: a cselekményfoszlányok között tudjuk, érezzük, hogy ott van az irodalom, a humor, a lázadás, a szerelem, a keresés - mindazok a témák, amelyek mentén kirajzolódik az érett Bolano portréja.

Roberto Bolaño - Szülőföld
"Bolano ​több művön dolgozik egyszerre, és ha az egyiket félreteszi, hogy belefogjon egy másikba, sosem felejti el, amit már megírt. Így aztán minden új könyv nagyon ismerős, már ismertük a szereplőit vagy a helyzeteit, következésképp sosem voltak félretéve vagy elfeledve. (...) Írásainak újabb jellegzetességére utal, hogy elbeszélő művészetében határozottan jelen van az életrajz, és az aprólékosan följegyzett dátumok segítségével rekonstruálhatjuk az író élettörténetét: születését 1953-ban Chilében, mexikói éveit 1968 és 1977 között, majd 1977-es Barcelonába költözését; 1973-as chilei útját, hogy támogassa Salvador Allende kormányát; 1992-ben diagnosztizált májbetegségét, amely 2003-ban bekövetkezett haláláig szükségképpen meghatározza írásainak ritmusát. Innentől kezdve pedig egyre-másra jönnek a kiadatlan könyvek, köztük az, amelyik talán a legnagyobb hatású - bár nem olyan könnyen érthető, mint a szintúgy mesteri Vad nyomozók -: a 2666. (...) Mindezek a sajátosságok megjelennek a Szülőföld című kötetben, Bolano döbbenetes világának e döbbenetes darabjában. Szokás szerint semmi értelme azon igyekezni, hogy megkülönböztessük, három független részt vagy egy regényre jellemző egységet olvasunk-e. (...) Nem kezdem egyesével elemezni a kötetben szereplő történeteket vagy ragyogó jeleneteket, elvégre az olvasónak semmi szüksége sincs iránymutatásra." - Részlet Juan Antonio Masoliver Ródenas előszavából

Roberto Bolaño - Chilenisches ​Nachtstück
Sebastian ​Urrutia Lacroix, berühmter chilenischer Literaturkritiker, mittelmäßiger Dichter und Priester, hält in einer Fiebernacht Rückschau auf sein bewegtes Leben. Wie er durch einen Gönner in die literarischen Zirkel eingeführt wurde, wie er sich während der Allende-Regierung den griechischen Klassikern widmete, und wie er dann – als die Generäle sich an die Macht geputscht hatten – Pinochet und Co. Unterricht in Marxismus gab. Immer, meint er am Ende, sei er auf der Seite der Geschichte gewesen. Die Geschichte eines Mannes, der bei allem dabei war und von nichts etwas gewusst hat.

Roberto Bolaño - A ​Harmadik Birodalom
Udo ​Bergman, a Harmadik Birodalom nevű, bonyolult szabályrendszerű, táblás stratégiai játék német bajnoka a Costa Braván nyaral a barátnőjével, Ingeborggal. Hosszú órákat tölt egymagában a szállodai szobájában, ugyanis épp egy nagy versenyre készül, előadást is ír a témáról, és rendszeresen naplót vezet. Feltűnik egy másik német pár, Charly és Hanna, két fura helyi alak, a Farkas és a Bárány, egy titokzatos, égési foltokkal borított latin-amerikai vízibicikli-kölcsönző, az Égettarcú, és ott van még a szállót vezető, szépséges Frau Else meg egy csinos szobalány, Clarita is. Az idillnek hirtelen vége szakad, amikor egy napon Charly szörfözés közben eltűnik a tengerben. A barátnője hamar összepakol és elutazik, majd Ingeborg is hazaindul, így aztán az egész rendőrségi ügy Udo nyakába szakad. Ő igyekszik helytállni, de közben egyre bonyolultabbak és rejtélyesebbek lesznek a szereplők közti viszonyok... Roberto Bolano (1953-2003) ebben a korai, posztumusz megjelent regényében leginkább hangulatokat teremt, elsősorban is várakozást és szorongást; a feszültség egyre nő, de végül egyetlen felvetett kérdésre - náci lelkület, játékőrület, tengeri baleset, férfi és nő kapcsolata, az Égettarcú kiléte - sem kapunk egyértelmű választ.

Roberto Bolaño - The ​Insufferable Gaucho
As ​Pankaj Mishra remarked in The Nation, one of the remarkable qualities of Bolano's short stories is that they can do the "work of a novel." The Insufferable Gaucho contains tales bent on returning to haunt you. Unpredictable and daring, highly controlled yet somehow haywire, a Bolano story might concern an elusive plagiarist or an elderly lawyer giving up city life for an improbable return to the family estate, now gone to wrack and ruin. Bolano's stories have been applauded as "bleakly luminous and perfectly calibrated" (Publishers Weekly) and "complex and provocative" (International Herald Tribune), and as Francine Prose said in The New York Times Book Review, "something extraordinarily beautiful and (at least to me) entirely new." Two fascinating essays are also included

Roberto Bolaño - Nazi ​Literature in the Americas
Nazi ​Literature in the Americas was the first of Roberto Bolaño's books to reach a wide public. When it was published by Seix Barral in 1996, critics in Spain were quick to recognize the arrival of an important new talent. The book presents itself as a biographical dictionary of American writers who flirted with or espoused extreme right-wing ideologies in the twentieth and twenty-first centuries. It is a tour de force of black humor and imaginary erudition.Nazi Literature in the Americas is composed of short biographies, including descriptions of the writers' works, plus an epilogue ("for Monsters"), which includes even briefer biographies of persons mentioned in passing. All of the writers are imaginary, although they are all carefully and credibly situated in real literary worlds. Ernesto Perez Mason, for example, in the sample included here, is an imaginary member of the real Oriacute;genes group in Cuba, and his farcical clashes with Joseacute; Lezama Lima recall stories about the spats between Lezama Lima and Virgilio Pintilde;era, as recounted in Guillermo Cabrera Infante's Mea Cuba. The origins of the imaginary writers are diverse. Authors from twelve different countries are included. The countries with the most representatives are Argentina and the USA.

Roberto Bolaño - Woes ​of the True Policeman
Begun ​in the 1980s and worked on until the author's death in 2003, The Woes of the True Policeman is Roberto Bolaño's last, unfinished novel. The novel follows Amalfitano—an exiled Chilean university professor and widower with a teenage daughter—as his political disillusionment and love of poetry lead to the scandal that will force him to flee from Barcelona and take him to Santa Teresa, Mexico. This border town is haunted by dark tales of murdered women and populated by characters such as Sorcha, who fought in the Andalusia Blue Division in the Spanish Civil War, and Castillo, who makes his living selling his forgeries of Larry Rivers paintings to wealthy Texans. It is here that Amalfitano meets Arcimboldi, a magician and writer whose work highlights the provisional and fragile nature of literature and life. Woes of the True Policeman is an exciting, kaleidoscopic novel, lyrical and intense, yet darkly humorous. Exploring the roots of memory and the limits of art, it marks the culmination of one of the great careers of world literature.

Roberto Bolaño - Távoli ​csillag
Az ​ötvenévesen elhunyt, kultikus chilei író első magyarul megjelent kötete, az "Éjszaka Chilében" után a "Távoli csillag" ismét a Pinochet-rezsim sötét világát idézi fel. A regény névtelen narrátora egy költő, Alberto Ruiz-Tagle életét rekonstruálja, akit még egyetemista korukból ismer: az együtt látogatott szemináriumon komoly, udvarias, világos gondolkodású fiatalembernek mutatkozott, de a versei valahogy hamisnak tűntek, mintha még nem akarná feltárni igazi tehetségét. És csakugyan, Ruiz-Tagle az Allende-kormány bukása után, a katonai diktatúrában bontakozik ki és válik híressé, immár Carlos Wieder néven, mint a légierő pilótája, aki gépével szövegeket ír az égre (melyeket egy ízben az akkor gyűjtőtáborban raboskodó narrátor is olvashat). A Ruiz-Tagle/Wieder-féle "új chilei költészet" nagyszabású multimédiás projekt, amelyben az égboltra rótt füstversek mellett a kínzásnak és a róla készült fényképek bemutatásának is fontos szerep jut... Bolano kimért távolságtartással, hűvös precizitással ír a Pinochet-diktatúra véres hétköznapjairól, a terrorról, gyilkosságokról, de legkomorabb vízióiban is felvillan valami hátborzongató humor.

Roberto Bolaño - The ​Skating Rink
Rife ​with political corruption, sex, jealousy and frustrated passion, The Skating Rink is a darkly atmospheric chronicle of one summer season in the seaside town of Z, on the Costa Brava, north of Barcelona. The story revolves around the beautiful figure skating champion Nuria Martí. When she is suddenly dropped from the Olympic team a besotted admirer builds a secret ice rink for her in the ruins of an old mansion on the outskirts of town. What he doesn’t tell her is that he paid for it using embezzled public funds; but such a betrayal is only the beginning and the skating rink soon becomes a crime scene . . . Told in short suspenseful chapters by three alternating male narrators – a corrupt and pompous civil servant, a beleaguered, yet still romantic, itinerant poet, and a duplicitous local entrepreneur – The Skating Rink is a wholly engrossing tale of murder and its motives.

Roberto Bolaño - 2666 ​(angol)
_2666_ ​has become an international sensation, captivating and astonishing readers around the globe. Revolving around the border town of Santa Teresa, a vortex for lost souls and the scene of some of the most horrifying crimes in twentieth-century fiction, it defines one of Latin-America's greatest writers and his visionary commitment to narrating the world as he saw it, in terrifying, awe-inspiring, irreducible beauty and despair.

Roberto Bolaño - El ​Tercer Reich
Udo ​Berger tiene veinticinco años y su pasión son los juegos de guerra. También tiene independencia económica y una novia a la que ama, Ingeborg. La pareja pasa unos días en el lugar de la Costa Brava donde él veraneaba con su familia. Udo hace instalar en su habitación una gran mesa donde piensa nuevas estrategias para el Tercer Reich, su juego. Y por la noche van a una discoteca y conocen a Charly y Hanna, otra pareja de alemanes. Cuando bajan a la playa, el imprevisible Charly les introduce en la comunidad del lugar, plena de turbios personajes como el Lobo o el Cordero, que tanto pueden ser trabajadores de verano como mafiosos; Frau Else, la guapa encargada del hotel, o el Quemado, un hombre desfigurado y del que nadie sabe nada, aunque insinúan que es extranjero, que fue torturado en su país... El Tercer Reich, un texto inédito escrito en el año 1989, es una espléndida novela de la primera etapa de Roberto Bolaño, el feliz hallazgo de un ejercicio narrativo donde el autor despliega algunos de sus grandes temas, como las extrañas formas del nazismo, o que la cultura –los juegos, o la literatura– es la realidad.

Roberto Bolaño - Éjszaka ​Chilében
Az ​Éjszaka Chilében egyetlen hosszú, lenyűgöző, hol véresen komoly, hol fergetegesen mulatságos monológ, egy haldokló önigazolása önmaga és Isten előtt. Sebastián Urrutia Lacroix mondja el, aki szegény sorból származott és költőnek készült, aztán jezsuita pap és konzervatív kritikus lett, a gazdag és kiváltságos kulturális elit tányérnyalója; majd az Opus Dei megbízásából az európai templomok állagmegóvását tanulmányozta; később, Pinochet hatalomátvétele után a legnagyobb titokban a diktátort oktatta a marxizmus alapjaira; életének groteszk elemekben bővelkedő, olykor szürreális története példázat a sodródó társutas értelmiségiről, aki nem vesz tudomást a körülötte zajló véres valóságról, a társadalmi problémákról és az emberi szenvedésről, s az irodalom oltárán feláldozza az életet. Roberto Bolañót (1953–2003) a legfontosabb latin-amerikai írók között tartják számon, aki a mágikus realizmust és az európai posztmodernizmust egyaránt kerülve teljesen egyéni hangon szólalt meg. Számos irodalmi díjat elnyert, korai halála után – nem kis részben műveinek angol fordítása révén – hírneve és elismertsége nőttön-nő. Ez az első magyarul megjelenő könyve.

Roberto Bolaño - The ​Return
A ​stunning collection of short stories - mostly dealing with the sex trade - by the late Chilean master and author of The Savage Detectives. The Return contains thirteen unforgettable stories that seem to tell what Bolano called “the secret story,” “the one we’ll never know.” Bent on returning to haunt you, Bolano’s tales might concern the unexpected fate of a beautiful ex-girlfriend, or soccer, witchcraft, or a dream of meeting the poet Enrique Lihn:they always surprise. Consider the title story: a young partygoer collapses in a Parisian disco and dies on the dance floor. Just as his soul is departing his body,it realizes strange happenings are afoot around his now dead body — and what follows next defies the imagination (except Bolano’s own).

Roberto Bolaño - Antwerp
_"A ​fascinating, even compulsory addition to the Bolano fan's bookshelf ...the sentences whizz over your head like bullets."_ - Daily Telegraph _Antwerp_ was Roberto Bolano's first novel, though he chose not to publish it until 2002, more than twenty years after he'd written it. Set amidst the seedy hotels and deserted campsites on the Costa Brava, and filled with hapless girls, failed poets, and shifty policemen, _Antwerp_ is a short and cinematic experimental crime novel spliced together with voices from a dream, from a nightmare, from passers-by, from an omniscient narrator, from 'Roberto Bolano'. Intense and irrepressible, the novel is a personal declaration of the power of literature; reading it is to be present at the birth of Bolano's enterprise in prose, to see the beginning, to witness the moment when his talent explodes. _"It's hard to think of a writer who has multiplied the possibilities more times than Roberto Bolano."_ - Nicole Krauss, Guardian

Roberto Bolaño - Monsieur ​Pain
Paris, ​1938. The Peruvian poet César Vallejo is in the hospital, afflicted with an undiagnosed illness, and unable to stop hiccuping. His wife calls on an acquaintance of her friend Madame Reynaud: the Mesmerist Pierre Pain. Pain, a timid bachelor, is in love with the widow Reynaud, and agrees to help. But two mysterious Spanish men follow Pain and bribe him not to treat Vallejo, and Pain takes the money. Ravaged by guilt and anxiety, however, he does not intend to abandon his new patient, but then Pain’s access to the hospital is barred and Madame Reynaud leaves Paris…. Another practioner of the occult sciences enters the story (working for Franco, using his Mesmeric expertise to interrogate prisoners)—as do Mme. Curie, tarot cards, an assassination, and nightmares. Meanwhile, Monsieur Pain, haunted and guilty, wanders the crepuscular, rainy streets of Paris...

Roberto Bolaño - The ​Romantic Dogs
Roberto ​Bolaño (1953-2003) has caught on like a house on fire, and The Romantic Dogs, a bilingual collection of forty-four poems, offers American readers their first chance to encounter this literary phenomenon as a poet: his own first and strongest literary persona. These poems, wide-ranging in forms and length, have appeared in magazines such as Harper's, Threepenny Review, The Believer, Boston Review, Soft Targets, Tin House, The Nation, Circumference, A Public Space, and Conduit.

Roberto Bolaño - Last ​Evenings on Earth
"The ​melancholy folklore of exile," as Roberto Bolaño once put it, pervades these fourteen haunting stories. Bolaño's narrators are usually writers grappling with private (and generally unlucky) quests, who typically speak in the first person, as if giving a deposition, like witnesses to a crime. These protagonists tend to take detours and to narrate unresolved efforts. They are characters living in the margins, often coming to pieces, and sometimes, as in a nightmare, in constant flight from something horrid. In the short story Silva the Eye, Bolaño writes in the opening sentence: "It's strange how things happen, Mauricio Silva, known as The Eye, always tried to escape violence, even at the risk of being considered a coward, but the violence, the real violence, can't be escaped, at least not by us, born in Latin America in the 1950s, those of us who were around 20 years old when Salvador Allende died." Set in the Chilean exile diaspora of Latin America and Europe, and peopled by Bolano's beloved "failed generation," the stories of _Last Evenings on Earth_ have appeared in The New Yorker and Grand Street.

Roberto Bolaño - Los ​detectives salvajes
Arturo ​Belano y Ulises Lima, los detectives salvajes, salen a buscar las huellas de Cesarea Tinajero, la misteriosa escritora desaparecida en Mexico en los anos inmediatamente posteriores a la Revolucion, y esa busqueda el viaje y sus consecuencias se prolonga durante veinte anos, desde 1976 hasta 1996, el tiempo canonico de cualquier errancia, bifurcandose a traves de multiples personajes y continentes, en una novela en donde hay de todo: amores y muertes, asesinatos y fugas turisticas, manicomios y universidades, desapariciones y apariciones. Sus escenarios son Mexico, Nicaragua, Estados Unidos, Francia, Espana, Austria, Israel, Africa, siempre al compas de los detectives salvajes poetas desperados», traficantes ocasionales, Arturo Belano y Ulises Lima, los enigmaticos protagonistas de este libro que puede leerse como un refinadisimo thriller wellesiano, atravesado por un humor iconoclasta y feroz. Entre los personajes destaca un fotografo espanol en el ultimo escalon de la desesperacion, un neonazi borderline, un torero mexicano jubilado que vive en el desierto, una estudiante francesa lectora de Sade, una prostituta adolescente en permanente huida, una procer uruguaya en el 68 latinoamericano, un abogado gallego herido por la poesia, un editor mexicano perseguido por unos pistoleros a sueldo?

Kollekciók