Ajax-loader

Ross Macdonald könyvei a rukkolán


Ross Macdonald - A ​Wycherly-nő
" ​- Maga hozta föl a holttestet? - Én - komorodott el a fiú képe. - Hol volt, az első vagy a hátsó ülésen? - A hátsón. Vagyis hogy be volt gyömöszölve a hátsó meg az első ülés közé a padlóra. Úgy kellett kiásnom a homokból. Dugig van homokkal az egész kocsi. - Emlékszik a ruhájára? - Nem volt rajta semmi ruha - mondta a segédseriff. - Pokrócba volt bugyolálva. Miért érdekli ennyire, miszter? - Magándetektív vagyok, ezt a lányt keresem egy jó ideje. Az áldozat nagybátyjával, Carl Trevorral jöttem."

Ross Macdonald - A ​barbár part
"Talán ​ha a nyomában maradok, meg tudom akadályozni, hogy a vesztébe rohanjon. Született álmodozó vagyok." Nyomtalanul eltűnik egy szépséges, szőke műugró lány, aki hollywoodi karrierről álmodott. Forrófejű férje és "atyai" jóakarója felbéreli Lew Archert, a magánnyomozót, aki körbe is szimatol Malibuban, ahol minden drága selyemingen zsarolást, véren szerzett pénzt meg gyilkosságot orront. Züllött egykori zsaruk, egy kezdő filmcsillaggá vedlett veszedelmes bokszoló és egy sötét múltú hollywoodi filmcsászár akadályoznák a munkáját, Archer, miközben egyre szaporodnak a hullák, mégis rábukkan egy régóta rejtegetett mocskos gyilkosság titkára. A kaliforniai felső tízezer ebben a regényben sem legszebb oldalát mutatja, Ross Macdonald azonban, ahogy azt már megszoktuk tőle, itt is vérbeli irodalmi erényeket csillogtat.

Ross Macdonald - A ​csontketrec
Kemény ​arcú, nyers beszédű, kellemetlen középkorú nő nyit be Lew Archerhez, a magánnyomozóhoz, és megbízza, hogy kutassa fel és figyelje meg korábbi szobalányát, aki ékszert lopott tőle. Archer nemigen hisz munkaadója meséjében, de kíváncsiságból elfogadja az ügyet, és nyomára is jut a szép fekete lánynak egy lerobbant kaliforniai kisváros ócska moteljében, csakhogy elkésik: a lány torkát fültől fülig átvágták. Archer elhatározza, hogy felderíti e szörnyűség hátterét, s a hazugságok és svindlik szövevényében találja magát: háborodott detroiti szerencsejátékosok, gyönyörű prostituáltak, egy gazdag család eltűnt fia, egy szegénynegyedbeli orvos - egyre sokasodnak a felgombolyítandó szálak, egyre több a hősünkre leselkedő életveszély... Ross Macdonald (1915-1983) Agatha Christie-hez és Raymond Chandlerhez hasonlóan elnyerte az Amerikai Krimiírók Szövetségének Nagymester-díját.

Ross Macdonald - Búcsúpillantás
Lew ​Archer, a szomorú magándetektív az utolsó lovag egy lovagiatlan világban: védtelenül, hatalmukkal nagyon is élő pénzemberek és hatalmukkal visszaélő rendőrök közé szorítva iparkodik tisztességesen elvégezni a munkáját. És éppen ez a munka tölti el egyre több szomorúsággal. Lám, ebben az ügyben is egy csekélységgel kezdődött az egész, egy elveszett szelencét kellett volna visszaszerezni, és még azt is többé-kevésbé sejteni lehetett, hogy ki vitte el. De ahogy Archer egyik érdekelttől a másikig végigjárta az utat, újabb és újabb bűntettekről szerzett tudomást, most elkövetettekről és húsz évvel ezelőttiekről, sikkasztásról, gyilkosságról, erőszakról. A kitűnő amerikai bűnügyi író regényében milliomosok és csavargók, koros szépasszonyok és gyenge idegzetű kamaszok adnak találkozót egymásnak, és hogy melyikük felelős a történtekért, csak az utolsó oldalakon tudja meg az olvasó.

Ross Macdonald - A ​fúriák
Lew ​Archerhez, a Los Angeles-i magánnyomozóhoz egy sáros, feldúlt, összefüggéstelenül beszélő, megtermett fiatalember kopog be egy este. Elárulja, hogy egy intézetből szökött meg, ahová a családja záratta. A híres és nagyon gazdag Hallman szenátor fia ő, anyja rejtélyes körülmények között meghalt - és hamarosan ugyanez a sors vár az apára is. Lehetséges, hogy az anyának volt igaza, aki állította, hogy a Párkák tarolják a családot, akiket ő a fúriáknak nevezett egy Thomas Hardy-vers után? Lew Archer nyomozni kezd, és egyre inkább az a meggyőződése, a csapások nagyon is emberi kéztől erednek - egy őrült kezétől, aki addig nem nyugszik, míg az utolsó Hallman is el nem távozik az élők sorából...

Ross Macdonald - Mindenki ​ellenség
Lew ​Archert, a magányomozót azzal bízza meg egy jól szituált házaspár, hogy kerítse elő tinédzser lányukat, aki nemrég egy gyanús fiatalemberrel - meg a papa lefűrészelt csövű vadászpuskájával távozott hazulról. Hamar kiderül, hogy a lánnyal, Sandyvel nemrég valami rossz dolog történt, s lehet, hogy a bosszúvágy fűti. Archer egykettőre a nyomukra akad, de jutalmul csak néhány ökölcsapást tud begyűjteni, a párocska pedig ismét meglóg. Az egyre fáradtabb, ingerültebb Lew végül két hullába botlik - egy brutálisan agyonvert asszonyba és egy szétlőtt fejű hajdani seriffhelyettesbe. Mindkettőnek köze lehet egy rejtélyes, neve sincs csavargóhoz, aki tizenöt évvel ezelőtt a vonat alatt végezte. Neki pedig kifejezetten köze van egy olyan családi történethez, amely azonnal szembefordít egymással mindenkit, aki csak kapcsolatba kerül vele. De mi köze mindehhez a fiataloknak?

Ross Macdonald - A ​Wycherly család
Phoebe ​Wycherlynek már két hónapja nyoma veszett, amikor dúsgazdag apja felfogadja Lew Archert, a magánnyomozót, hogy keresse meg a lányt. Ennyi idő alatt azonban egy fiatal lány könnyen és végérvényesen eltűnhet, ha ez a szándéka - vagy ha netán valaki más akarta eltüntetni. S mielőtt még a Wycherly lányt megtalálná, Archernek sok gondja-baja akad egy másik Wycherly nevű nővel is: a hátborzongatóan anyaiatlan szőkeséggel, aki túl sok lakóhelyet tart fenn, akinek túl sok a titka, s akinek túl sok hulla marad a nyomában. Vagyonos rokonság, vagyontalan vőlegényjelölt, leégett ingatlanügynök, megkeseredett lemezlovas, jobb sorsra érdemes, de boldogulni sehogy se képes kisvárosi nők, Kalifornia lerobbant szuburbiái és pénzes kertvárosai, apró főiskolái és hatalmas irodaházai - Lew Archer szokásosnál is sivárabb pokoljárásának megannyi kísérője és terepe, s a végkifejlet is talán itt a legmegdöbbentőbb. Ross Macdonald (1915–1983) Agatha Christie-hez és Raymond Chandlerhez hasonlóan elnyerte az Amerikai Krimiírók Szövetségének Nagymester-díját.

Ross Macdonald - Eltűntnek ​nyilvánítva
San ​Francisco mellett a hegyekben erdőtűz pusztít. A válófélben lévő csinos, fiatal Joan Broadhurst megkéri Lew Archert, segítsen megkeresni hatéves kisfiát, aki apjával együtt a katasztrófa helyszínén tartózkodik. A kiégett, cinikus magánnyomozó ezzel a baráti segítségnek indult szívességgel egy gyilkosságsorozat közepébe csöppen...

Ross Macdonald - A ​Galton-ügy
„– ​Tudom, mit gondolnak. Mind a ketten azt gondolják, hogy Anthony halott. Ha úgy lenne, azt tudnám idebenn. – A keze a selyemmel borított lapos mellkasra tévedt. – Ő az egyetlen fiam. Életben kell hogy legyen valahol. A világegyetemben semmi sem vész el. Az embereket kivéve, gondoltam.” Egy magánéleti gondokkal küszködő, amúgy sikeres ügyvéd nemrég vett fel sofőrnek egy börtönviselt nehézfiút, és új, szépséges feleségének is zavaros a múltja. Mindez azonban semmi egyik kliense problémájához képest: a dúsgazdag öregasszonynak több mint húsz év után előkerült az unokája – de vajon valódi-e? A fia annak idején nyomtalanul eltűnt várandós feleségével (akit az előkelő család nem akart befogadni), mondván, szabad költő akar lenni. Meghalt-e a fiú valamikor San Francisco nagyvárosi dzsungelében, hová lett a felesége, megszületett-e a gyermekük? Magyarán: szélhámos-e a hirtelen felbukkant unokajelölt? Lew Archernek, a magánnyomozónak húsz esztendőt kell felgöngyölítenie – és szokás szerint a jelenben, a szereplők életében is rendet kell tennie.

Ross Macdonald - Fulladásos ​halál
Egy ​ártalmatlannak látszó zsarolólevél, mely a feleség félrelépésére kívánja felhívni a férj figyelmét. Hosszú évek szőnyeg alá sörört problémái, és egy gyilkosságsorozat. És egy kiégett magánnyomozó, Lew Archer.

Ross Macdonald - A ​dollár túlsó oldalán
Lew ​Archert a magánnyomozót, egy exkluzív javító-nevelő intézet igazgatója bízza meg azzal, hogy kerítse elő Tom Hillmant, egy gazdag család gyerekét, aki megszökött tőlük - s mint hamarosan kiderül, emberrablók kezére jutott, akik jelentős váltságdíjat követelnek érte. Az apa fizet is, Tom azonban mégsem kerül elő. Vajon miért titkolóznak a mégoly kétségbeesett szülők Archer előtt, miért nem akarnak kiadni esetleg létfontosságú információkat sem? Mit tudhat a szomszéd kislány azon kívül, hogy amikor Tom korábban kölcsönkérte a kocsijukat, és karambolozott vele, egy "idősebb" nőt szedett fel valahol? Archert nyomozása a Söntéspadló nevű kocsmába, egy militaryboltba, egy dzsesszzenekar egyik tagjához, egy fundamentalista farmerhez és szerencsétlen feleségéhez, sőt egyik saját régi szerelméhez vezeti - majd pedig egy lerobbant, pusztulásra ítélt hollywoodi szállodába, amelynek immár üresen tátonganak a helyiségei, kivéve egy szobát, amelyben egy tökrészeg hajdani rendőr, s egy másikat, amelyben egy friss hulla hever. Pedig ebben a szállodában azelőtt filmcsillagok és haditengerészek élvezték az életet, s közösködtek piti szélhámosokkal és bűnözőkkel. Vajon hányan fordulhattak meg benne régen és ma Archer ügyének szereplői közül? Mert az ügy kulcsa a szállodában rejlik...

Ross Macdonald - Veszélyes ​ellenfél
A ​Dashiell Hammet és Raymond Chandler nevével fémjelzett amerikai detektívregény vonulathoz tartozó Ross Macdonald regényeinek állandó főszereplője Lew Archer magánnyomozó. A felső tízezer világában játszódó kötetben egy otthonról megszökött, tizenhét éves fiatal lányt kell megtalálnia és visszavinnie szüleihez. Az egyszerűnek látszó feladat teljesítését alaposan megnehezíti, hogy pár nap múlva kiderül: a lány nemcsak elcsavargott otthonról, hanem egy pszichopata fiatalember közreműködésével leütötte és elrabolta apja főnökét. A fiatalok útját erőszakos halálesetek sora kíséri, s miközben Lew Archer a nyomukban jár - a látszólag összefüggéstelen gyilkosságok indítékát kutatva - múltjukban találja meg tettük mozgatórugóját: a bosszút, amely az egykor ellenük elkövetett, életüket és személyiségüket megnyomorító bűntettekért szolgáltat igazságot.

Ross Macdonald - Csipkerózsika
Derekamra ​kötöttem egy fürdőlepedőt, és kimentem. A férfi kezét-lábát szétterpesztve úszott a víz felszínén, valamivel túl a hullámtörés vonalán. Arccal lefelé feküdt, mintha a tengerfenéket tanulmányozná, és pontosan úgy mozgott, ahogy alatta a hullámok. Begázoltam a vízbe. Folyékony gyötrelemként locsolták a bőröm a habok. Iszonyú hideg és barnás-mocskos volt a parti víz. Kijjebb az olaj úgy vonta be, mint foltos-rücskös bőr. Úszni kezdtem, fejemet-arcomat kiemelve a vízből. Ahogy közel kerültem az élettelen alakhoz, mintha még az iménti hidegnek is valamiféle különleges övezetébe hatoltam volna be. Megpróbáltam megragadni a férfi haját, de a kezem lecsúszott a feje bőréről. Olajtól sötétlett a koponya, és jóformán semmi haj nem fedte.

Ross Macdonald - A ​másik férfi
"A ​sétány macskakövet utánzó burkolata sima és hézagmentes volt, mégis úgy éreztem, mintha térdig ürgelyukakban járnék." Egy végsőkig elkeseredett fiatalember arra kéri Lew Archert, a magánnyomozót, hogy segítsen előkeríteni eltűnt feleségét akivel csak pár napja házasodott össze. Gyanúsított ugyan hamar akad egy kétes múltú csavargó személyében, de az is korán kiderül, hogy nem történt gyilkosság - egyelőre. Dolly, a feleség újra felbukkan a közeli egyetemen, ahová nemrég iratkozott át egy távolabbi intézményből. A labilis személyiségű, múltját titkoló lány, úgy látszik, folyton menekül valami elől - s talán nem is sejti, hogy a legrosszabb helyen kötött ki: az egyetem egyik, szintén messziről érkezett fiatal tanárnője hamarosan bestiális merényletnek esik áldozatul, a kezdetben oly egyszerű ügyet nyomozó Archer pedig egy betegesen zárt közösség bűnfertőjének kellős közepébe csöppen... Ross Macdonald (1915-1983) Agatha Christie-hez és Raymond Chandlerhez hasonlóan elnyerte az Amerikai Krimiírók Szövetségének Nagymester-díját.

Ross Macdonald - Mozgó ​cél
- ​Tényleg ért az emberek előkerítéséhez, Mr. Archer? - Az eltűnt személyekéhez, igen. A férje eltűnt? - Nem így mondanám. Egyszerűen elment, vagy egyedül, vagy valakinek a társaságában. Őrjöngene, ha a rendőrséghez fordulnék. - Értem. Azt akarja, hogy keressem meg, és azonosítsam a »társaságát«. És aztán? Lew Archert felbérelik, hogy kutassa fel az öreg olajmilliomost, Ralph Sampsont, akinek egy magánrepülőút után nyoma veszett. Vajon szenilisen kóborol valahol, vagy elrabolták? S ha elrabolták, vajon ki a megbízó: az őrült szektavezér, akire nemrég egy egész hegyet testált? A mexikói idénymunkásokat csempésző rafinált bűnöző? A kiöregedőben levő, egyre rosszabb társaságba keveredő filmcsillag? A nyomorék, lelki problémákkal küszködő feleség? A fiatal és zabolátlan leánygyermek, vagy valamelyik udvarlója: a magánpilóta vagy a családi ügyvéd? A legnagyobb kérdés pedig az a bizonyos "és aztán?". Tényleg érdekel bárkit is, hogy Sampson előkerül-e vagy sem? És persze a krimik örök kérdése: mindenki az-e, aminek mutatja magát? Ross Macdonald első Archer-regénye 1949-ben jelent meg. 1966-ban film készült belőle Harper címmel, Paul Newman főszereplésével.

Ross Macdonald - Ki ​így hal meg, ki úgy
Fehér ​homok borította a göndör, fekete fürtöket, fehér homok a szemgolyót. Bepillantottam a tátott szájba: vizes barna homokkal volt tele. Egy panzióvá átalakított, lerobbant Santa Monica-i házban Mrs. Samuel Lawrence öt megviselt tízdollárost nyom Lew Archer, a magánnyomozó kezébe. Azt kéri tőle, hogy kerítse elő elveszett ápolónő lányát, Galateát. Kolléganője szerint Galley bolondult a férfiakért, és nem válogatott. Az az ember, aki utoljára látta, azt mondja, a lány egy Joe Tarantine nevű kábítószeres gengszterrel hajtott el az illető sportkocsiján. A kihűlt nyomokat kutatva Archer először a San Franciscó-i nyomortanyák világába, majd a dúsgazdag Palm Springsbe vetődik: drog és vér és pénz urbánus vadonában keresi a kiutat. S ahogy a hullák szaporodnak, rá kell jönnie, hogy nincs az az angyalarc, amely ne rejtegethetne romlott szívet. Mrs. Samuel Lawrence rongyos ötven dollárja és e világ között ugyan milyen kapcsolat lehet? Ross Macdonald (1915-1983) Agatha Christie-hez és Raymond Chandlerhez hasonlóan elnyerte az Amerikai Krimiírók Szövetségének Nagymester-díját.

Ross Macdonald - Áldozat ​kerestetik
Lew ​Archer, a magánnyomozó éppen az állam fővárosába, Sacramentóba igyekszik egy csomag elkobzott kábítószerrel a kocsijában, amikor kénytelen lefékezni egy álmosnak és érdektelennek látszó kaliforniai kisváros határában: egy csurom vér, haldokló figura integet neki az árokból. Az áldozat, a legnagyobb helyi fuvarozó sofőrje, nagy értékű whiskyrakományt szállított a kamionjában. A kamiont eltérítették, Archernek pedig néhány napig Las Crucesban kell maradnia, hogy részt vehessen a halottszemlén. Akarva, nem akarva belebonyolódik a nem is olyan egyszerű ügy részleteibe. Kapcsolatba kerül egy autósszálló érthetetlenül agresszív tulajdonosával, ennek sokat szenvedett, türelmes feleségével, az egyre ingerültebb megyei seriffel - továbbá különféle tolvajokkal és rablókkal, igyekvő bárénekesnőkkel, meg egy szétesett család tagjaival: a fuvarozóvállalat-tulajdonos apával és két leányával. S mivel úgy látja, jóformán senkinek sem érdeke, hogy a sofőr gyilkosát megtalálják, maga veszi kézbe a dolgot. A hullák pedig egyre szaporodnak...

Ross Macdonald - Fekete ​pénz
Lew ​Archert, a magánnyomozót különös feladattal bízza meg egy hoppon maradt, gazdag vőlegény: tudja meg, miért hűltek ki iránta menyasszonya érzelmei, és kicsoda az a nemrég felbukkant új udvarló, akibe Ginny, úgy látszik, fülig belehabarodott. Ez az idegen francia arisztokratának vallja magát ott a napfényes kaliforniai üdülővároskában, és nem is rí ki a sok pénzes amerikai közül, mert alighogy betoppant, százezer dollárt helyezett letétbe a bankban. Eleinte mindenki elhiszi, hogy Charles de Gaulle titkosrendőrei elől menekül az ifjú gavallér, de Lew Archer mélyebbre ás, és kideríti, hogy Francis Martel nem új fiú a környéken, sőt köze van egy hét évvel azelőtti helybeli halálesethez meg egy rakás szerencsejáték-adóssághoz is. És amint a magánnyomozó közelebb jut a megoldáshoz, ismét szaporodni kezdenek a hullák...

Ross Macdonald - A ​kék pöröly
Egy ​híres festőnek nyoma vész. Harminc év múlva holtan találnak az utcán egy műkereskedőt. Nem sokkal később a tengerbe "fullad" egy másik festő. Az arizoniai sivatagban, még a második világháború idején, megöltek egy szabadságos katonát. Vagy nem a katonát ölték meg? Az eltűnt művész özvegye hullát ás ki éjjel a télikertben. Egy alkoholista roncsa két pisztolyt rejteget a házában. Fia festményt lop egy gyűjtőtől, szerelmese apjától,. A szenzációt szimatoló fiatal újságírónő váratlanul eltűnik. Hány újabb gyilkosság várható? Miféle régi és friss keletű tragédiák váltják ki ezt a vérfürdőd? Ki kinek az ismerőse, rokona, következtetésképpen: ki kit gyűlöl, és miért? És legfőképpen: ki mit tud? Ki ártatlan és ki szerint? Nemcsak az olvasó, hanem Lew Archer, a híres magándetektív is beleborzong e titokszövevénybe. Sőt: nemcsak az olvasó, hanem Lew Archer is elképed, amikor az utolsó oldalakon fény derül a leghajmeresztőbb titokra...

Ross Macdonald - A ​zebracsíkos halottaskocsi
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók