Ajax-loader

Tad Williams könyvei a rukkolán


Tad Williams - Virágok ​háborúja
Theo ​Vilmos élete hamarosan gyökeres fordulatot vesz, és egyáltalán nem jó irányba. Nem mintha eddig is különösebben teljes lett volna - hiszen az utóbbi évtizedet énekesként töltötte számos, a legkevésbé sem sikeres észak-karolinai rockbandában. De persze mit tehetne ő ez ellen? Amikor a barátnője, Cat teherbe esik, kiválónak tűnik az alkalom, hogy feladja végre felelőtlen álmait, és lenyugodjon. Egészen eddig csak lebegett a világban - az, hogy jóképű és vonzó, több tekintetben előnyös volt, ám ezzel az életében nem sok mindenre vitte, és valahogy sosem találta a helyét. Egyetlen olyan hely volt az egész világban, ahol valóban otthon érezte magát, ahová mindig is tartozott; a színpadon, a zenétől mámorosan tiszta szívből énekelve. Ez azonban különösen éretlen életfelfogás egy harmincéves férfitól. Most, hogy Cat gyereket vár, minden megváltozik. Theónak is követnie kell a változásokat. Talán mégis jó dolgok fognak történni vele - lehet, hogy éppen az, amire mindig is szüksége volt? De a legvadabb álmaiban sem gondolta volna, milyen mélyre süllyedhet még az élete. Hamarosan azon kapja magát, hogy egyedül van, a szíve összetörve, és visszatérő rémálmok gyötrik - ő pedig képtelen szabadulni az érzéstől, hogy mindez nem véletlenül történik vele. Amikor ráakad egy titokzatos, régi levélre, melyet nagyanyjának testvérbátyja, Eamonn Dowd írt, s ezzel együtt megtalálja egy értékmegőrző kulcsát is, úgy dönt, nyomozni kezd. Hamarosan a kezébe kerül egy kézzel írt könyv. Theo, aki magányra vágyva és a világtól menekülve egy erdei faházban keres menedéket, olvasni kezdi a könyvet, és a történet egészen rabul ejti. Dowd egy másik világról beszél benne - egy Tuendehon nevű földről -, amely azonban a legkisebb mértékben sem hasonlít a gyerekkönyvekben szereplő tündérvilághoz. Theo a félelemtől bénultan csapdába esik, ám az utolsó pillanatban megmenti egy apró, mocskos szájú kis pille, Almacsutka, aki egy szürreális kapun keresztül Tuendehon világába teleportálja mindkettejüket. Ez a tündérvilág azonban bizarr módon sokkal modernebb és sötétebb még annál is, amilyennek Eamonn Dowd leírta; a halandók világához nagyon hasonlatos, mégis tökéletesen más, és habár Theo elképzelni sem tudja, miért, nem egy olyan teremtmény akad benne, aki az ő életére tör.

Tad Williams - Másvilág - Az arany árnyék városa II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Tad Williams - Shadowmarch
An ​epic tale of magic and mystery, duty and betrayal, Tad Williams' SHADOWMARCH trilogy is destined to become a classic of modern fantasy. At the uppermost edge of the northern kingdoms, towers shrouded in mist, lies Southmarch Castle. For hundreds of years it has remained hidden from the affairs of empire. Now its isolation can protect it no more. Southmarch is under siege; from both its neighbours, without, and the more insidious enemies who would destroy it from within. Even further to the north, within the ancient walls of Qul-na-Qar, in a land of silence and gloom, the Twilight People gather to hear Ynnir, the blind king, pronounce the dark fate of human kind. In the south, the Autarch, the god-king who has already conquered an entire continent, now looks to extend his domain once more. It is upon Southmarch that the armies advance, and to its people that darkness will speed.

Tad Williams - Shadowrise
With ​King Olin imprisoned and Prince Kendrick slain, the royal twins Barrick and Briony have been forced to flee their homeland. But both families and nations can hide dark and terrible secrets. Even if Barrick and Briony survive learning the astonishing truths at the heart of their own family and of Southmarch itself, they must find a way to reclaim their kingdom and rescue their home-from traitors, tyrants, a god-king, and even the angry gods themselves.

Tad Williams - Tündérvidék ​- A qarok háborúja
Generációkon ​keresztül az Árnymezsgye jelentette a határvonalat az emberek lakta földek, és nem emberi ellenségeik, a halhatatlan qarok által uralt, az emberek számára immár elveszett északi territóriumok között. Most azonban, évszázadokkal létrehozása után ez a határvonal megindul, és azzal fenyeget, hogy elnyeli az emberek által lakott földeket, így Délgyepű királyságát is. Varázslattal életre hívott sötétség telepszik a világra: burjánzik és terjeszkedik, akár egy gonosz erdő, és mindazok, akik akaratukon kívül belekerülnek a qarok által teremtett mágikus homályba, örökre elvesznek, vagy örökre megváltoznak...

Tad Williams - Sea ​of Silver Light
Otherland ​-- the private, multidimensional universe created and controlled by The Grail Brotherhood, an organization made up of the world's most powerful and ruthless individuals -- was crumbling. The Brotherhood's plans for immortality within the network had been shattered by the monstrous intelligence that ran the network, a presence known only as the Other, and by the even more monstrous human being who called himself John Dread. Seizing control of the network from his employer, Felix Jongleur, Dread had now made himself the god of this virtual universe and was systematically turning the network's worlds into killing grounds. As helplessly trapped as Renie Sulaweyo, !Xabbu, Sam Fredericks, Martine, Paul Jonas, and the rest of the small band who had entered Otherland in an attempt to save the many children held captive within this virtual reality, Jongleur was now forced to make common cause with his enemies. Yet even as they struggled through the maze of invented worlds, striving to reach the true heart of Otherland, time was growing short. Caught in the surreal and deadly landscapes of the failing network, the desperate band battled against increasing odds to save the children, solve the bizzare mysteries of Otherland, and escape back to reality. But before long there might not be a "real" world to return to for any of them. For destroying Jongleur's playground was merely a dress rehearsal for Johnny Dread. Dread's ultimate plan was to gain control of Jongleur's massive corporate holdings and spread apocalyptic destruction through the entire Earth....

Tad Williams - River ​of Blue Fire
Otherland. ​In many ways it is humankind's most stunning achievement: a private, multi-dimensional universe built over two generations by the greatest minds of the twenty-first century. But this most exclusive of places is also one of the world's best kept secrets, created and controlled by an organization made up of the world's most powerful and ruthless individuals, a private cartel known - to those who know of their existence at all - as The Grail Brotherhood. Though their purpose in creating Otherland is still a mystery, it may not remain so for long. For they have exacted a terrible price from humanity in the process, and even their highly organized global conspiracy cannot hide the nature of their crimes forever. And now a small band of adventurers have penetrated the veil of secrecy that prevents the uninitiated from entering Otherland. But having broken into the amazing worlds within worlds that make up this universe, they are trapped, unable to escape back to their own flesh-and-blood bodies in the real world. And as dangers and circumstances split their party into small, widely scattered groups, their only hope of reuniting lies in returning again and again to the River that flows - in one form or another - through all the worlds. But the odds seem to be completely against them as they - and the one outsider with whom they might join forces - become hopelessly lost in realms where an Ice Age tribe's fears can only be quenched in blood... where insects are as large and deadly as dinosaurs... where they are caught in the war between a man made of straw and one made of tin... where cartoon ads take on a life of their own... where humans strive to survive in the aftermath of an alien invasion... and where one among their party is actually The Grail Brotherhood's most terrifying weapon - a sociopathic killer who has never failed and whose current mission is to make certain that not even one member of this little invasion force lives long enough to reveal the truth about Otherland to the people of Earth....

Tad Williams - The ​Dragonbone Chair
THE ​DRAGONBONE CHAIR is the story of Simon, a young kitchen boy and magician's apprentice, whose dreams of great deeds and heroic wars come all too shockingly true when his world is torn apart by a terrifying civil war -- a war fueled by ancient hatreds, immortal enemies, and the dark powers of sorcery. In Osten Ard, a land once ruled by an elvishlike race known as the Sithi, the human High King is dying. And with his death, a long-dormant evil is unleashed on the land as the undead Sithi ruler, the Storm King, seeks to regain his lost realm through a pact with one of human royal blood. Driven by spell-inspired jealousy and fear, prince fights prince, while around them the very land begins to die, poisoned by a sorcerous force sworn to annihilate the humans whose ancestors had driven the Sithi from their rightful home long ages ago. Only a small, scattered group, the League of the Scroll, recognizes the true danger faced by Osten Ard, only they hold the knowledge of times past, of threats fulfilled, and of a riddle of swords, which holds out the one small hope of salvation. And to Simon -- unknowingly apprenticed to a member of this League, and unwittingly touched by magic both good and ill -- will go the task of spearheading the search for the solution to this riddle of long-lost swords of power, a quest that will see him fleeing and facing enemies straight out of a legend-maker's worst nightmare!

Tad Williams - City ​of Golden Shadow
Otherland. ​Shrouded by secrecy, it is home to the wildest dreams and darkest nightmares. Incredible amounts of money have been lavished on it. The best minds of two generations have labored to build it. And somehow, bit by bit, it is claiming the Earth's most valuable resource - its children. Only a few have become aware of the danger. Fewer still are willing or able to take up the challenge of this perilous and seductive realm. But every age has its heroes, and unusual times call for unusual champions. Renie Sulaweyo, a teacher and the backbone of her family, proud of her African heritage, has fought all her life simply to get by. She has never wanted to be a hero. But when her young brother is struck down by a bizarre and mysterious illness, Renie swears to save him. When people around her begin to die, she realizes she has stumbled onto something she is not meant to know, a terrifying secret from which there is no turning back.... !Xabbu is a Bushman, come to the city to learn skills which may save the spirit of his tribe. With the heart of a poet and the soul of a shaman, he will journey with Renie on this quest into the very heart of darkness.... Paul Jonas is lost, seemingly adrift in space and time. As he flees from the bloody battlefields of World War I to a castle in the sky, and onward to lands beyond imagining, he must not only evade his terrifying pursuers, but solve the terrible riddle of his own identity.... Fourteen-year-old Orlando is also the invincible barbarian Thargor, but only in his imagination. However, youth and frailty are not enough to get you excused from saving the world.... And Mister Sellers, a strange old man on a military base, a prisoner of both the government and his own body, may be the greatest mystery of all. Is he part of The Grail Brotherhood? Does he oppose them? Or, as he sits like a spider at the center of a vast web, does he have ambitions of his own? The answers will only be found in Otherland....

Tad Williams - The ​Stone of Farewell
As ​the very land is blighted by the power of Ineluki's wrath, the tattered remnants of a once-proud human army flee in search of a last sanctuary and rallying point -- the Stone of Farewell, a place shrouded in mystery and ancient sorrow. And the widely scattered surviving members of the League of the Scroll desperately struggle to fulfill missions which will take them from the fallen citadels of humans to the hidden mountain caves of the Qanuc...across storm-tormented waters to discover the truth behind an almost-forgotten legend...through a forest alive with dangers no human could hope to brave...to the secret heartland of the Sithi, where the near-immortals must at last decide whether to ally with the race of men in a final war against those of their own blood....

Tad Williams - Másvilág ​- Az arany árnyék városa I-II.
A ​kalandok kora lezárult. Az élmények átvonultak a szuperszámítógépek virtuális világába. Ez a titkokkal övezett, új világegyetem vad álmok és rémálmok hona, ahol a képzelet csodái valósággá válnak. Kalandjátékok földje, melyekben csak a kiválasztottak játszhatnak. Egy világ, melyet mérhetetlen vagyon tart mozgásban. Két generáció legjobbjai dolgoztak a megvalósításán, de mire létrejött olyasmivé vált, amire senki sem számított... Ez egy más világ. A MásVilág. A megsokasodott emberiséget anyagi és szellemi hulladékokkal eteti a Földön uralkodó Grál Testvériség, a világhálóval tőrbecsalt gyerekek tudatával táplálkozó polip, amely előtt sorra esnek el a szabadság utolsó végvárai. Csak kevesek ébrednek rá a veszélyre. Csak ők képesek a különös, csábító, de kockázatokkal teli világ kihívásaival. Tad Williams a fantasy-irodalom legújabb generációjának World Fantasy-díjas írója. Most világszerte ismert kultikus regénysorozatának első kötetét nyújtjuk át az olvasónak.

Tad Williams - Shadowheart
Southmarch ​Castle is about to be caught between two implacable enemies, the ancient, immortal Qar and the insane god-king, the Autarch of Xis. Meanwhile, its two young defenders, Princess Briony and Prince Barrick, are both trapped far away from home and fighting for their lives. And now, something is awakening underneath Southmarch Castle, something powerful and terrible that the world has not seen for thousands of years. Can Barrick and Briony, along with a tiny handful of allies, ordinary and extraordinary, find a way to save their world and prevent the rise of a terrible new age-an age of unending darkness?

Tad Williams - Tündérvidék ​- Árnyak és menekülők
Egyetlen ​esztendővel korábban még béke honolt a Gyepűsi Királyságokban, a trónon az Eddon család ült, Délgyepűben és az északi kontinensen pedig minden a legnagyobb rendben volt. A család mostanra darabokra szakadt. Olin Eddon király egy távoli országban raboskodik, örököse, Kendrick halott - árulás és fekete mágia okozta a vesztét. Kendrick húgát és öccsét ugyancsak többször próbálták megölni, sikertelenül. Miután az apjukat és a bátyjukat elveszítették, a királyi ikrek, Barrick és Briony minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a királyságot egyben tartsák. Barricknek azonban nyoma vész egy eleve bukásra ítélt csatában, amelyet az emberek a halhatatlan Éjkorány népének seregei ellen vívnak, Briony pedig kénytelen elmenekülni a kastélyból. Éjkorány népének serege a kortalan boszorkányharcos, Yasammez vezetésével az egész északi területet elfoglalja. Az ősi kastély alatt és az Árnymezsgye mögött régen szunnyadó varázslat kel életre, az istenek, tündérek és halandók fondorlatai pedig azzal fenyegetnek, hogy vér és pusztulás vár az egész világra. Eközben az autark, a déli kontinens bomlott elméjű istenkirálya ugyancsak útra kel, hogy megvalósítsa régóta dédelgetett álmát, és uralma alá hajtsa az egész északi kontinenst - különösen pedig Délgyepűt. Barrick Eddon herceg az Árnymezsgye mögött kóborolva olyan helyekre jut el, ahová halandó ember soha nem tette még a lábát, és olyan hatalmas feladatot vesz a vállára, amelybe a legnagyobb hős is belerokkanna: minden halandó és tündérszerzet életének a megmentését. Briony hercegnő, miután menekülni kénytelen Délgyepűből, a legvalószerűtlenebb helyeken találkozik szövetségesekkel és halálos ellenségekkel, útja pedig messzire sodorja szülőhelyétől. Mialatt az ikrek megdöbbentő igazságokra bukkannak saját családjuk és Délgyepű történetének mélyén, kétségbeesetten próbálják végrehajtani a lehetetlent: visszaszerezni királyságukat, és megmenteni népüket és hazájukat a megszámlálhatatlanul sok ellenség támadásától - legyenek azok árulók, zsarnokok, istenkirályok vagy maguk a dühös istenek.

Tad Williams - Másvilág ​- A Kék Tűz folyója I-II.
A ​kalandok kora lezárult. Az élmények átvonultak a szuperszámítógépek virtuális világába. Ez a titkokkal övezett, új világegyetem vad álmok és rémálmok hona, ahol a képzelet csodái valósággá válnak. Kalandjátékok földje, melyekben csak a kiválasztottak játszhatnak. Egy világ, melyet mérhetetlen vagyon tart mozgásban. Két generáció legjobbjai dolgoztak a megvalósításán, de mire létrejött olyasmivé vált, amire senki sem számított? Ez egy más világ. A MásVilág. A megsokasodott emberiséget anyagi és szellemi hulladékokkal eteti a Földön uralkodó Grál Testvériség, a világhálóval tőrbecsalt gyerekek tudatával táplálkozó polip, amely előtt sorra esnek el a szabadság utolsó végvárai. Csak kevesek ébrednek rá a veszélyre - a Kör rejtélyes szervezetének tagjai - A Grál testvériség esküdt ellenségei. Csak ők képesek a különös, csábító, de kockázatokkal teli világ kihívásaival. Tad Williams a fantasy-irodalom legújabb generációjának World Fantasy-díjas írója. Most világszerte ismert kultikus regénysorozatának harmadik részét nyújtjuk át két kötetben az olvasónak.

Tad Williams - To ​Green Angel Tower
As ​the evil minions of the undead Sithi Storm King prepare for the kingdom-shattering culmination of their dark corceries and King Elias is drawn ever deeper into their nightmarish, spell-spun world, the loyal allies of Prince Josua desperately struggle to rally their forces at the Stone of Farewell. And with time running out, the remaining members of the now devestated League of the Scroll have also gathered there to unravel mysteries from the forgotten past. For if the League can reclain these age-old secrets of magic long-buried beneath the dusts of time, they may be able to reveal to Josua and his army the only means of striking down the unslayable foe. But whether or not the League is successful in its quest, the call of battle will lead the valiant followers of Josua Lackhand across storm-tossed seas brimming with bloodthirsty kilpa...through forests swarming with those both mind- and soul-lost...through ancient caverns built by the legendary Dwarrows...to the haunted halls of Asu'a itself--the Sithi's greatest stronghold!

Kollekciók