Ajax-loader

Ray Faraday Nelson könyvei a rukkolán


Philip K. Dick - Ray Faraday Nelson - A ​ganümédeszi hatalomátvétel
A ​Földet legyengítették a harmadik világháború veszteségei. Nem sokkal később jelentek meg a Ganümédeszt lakó, féregszerű telepatikus lények, és foglalták el könnyedén a bolygót, ám hamarosan rájöttek, hogy nem olyan könnyű megőrizni a hatalmukat, mint hitték. Nem sikerült ugyanis teljesen felszámolni a földlakók ellenállását, és az emberek számtalan, előre nem látható problémát okoznak. Például egy csapat gerilla megtalálja a harmadik világháborúban elrejtett fegyvereket, melyek félelmetes erejük miatt nem kerültek bevetésre akkor, ám az idegen megszállókat illetően már senkinek nincsenek erkölcsi aggályai. A ganümédesziek elszánják magukat a végső megoldásra, azonban nem számolnak az olyan egyéniségekkel, mint Percy X gerillavezér, dr. Balkani pszichiáter és Joan Hiashi televíziós személyiség. Philip K. Dick és gyerekkori barátja, Ray Nelson közös regénye idegen inváziós történet, ugyanakkor a hatalom és az egyén viszonyának plasztikus és ma is aktuális vizsgálata.

Philip K. Dick - Ray Faraday Nelson - The ​Ganymede Takeover
First ​published, in paperback, in 1967, this is one of two novels Dick wrote in collaboration. Stylistically, it is typical Dick, but it lacks the gravity and conviction of most of his other novels. It's set in the 21st century when the Earth has been conquered by a race of alien, telepathic, wormlike creatures, one of whom, Mekkis, is attracted to the theories of the psychologist Rudolph Balkani. Although ostensibly a ``wik'' or worm-kisser (i.e., one who freely serves the Ganymedians), Balkani is a complex man whose allegiances and motives are not easily discerned; indeed, Mekkis's attraction to his ideas leads to the worms' undoing. Other characters include the musicologist Joan Hiashi, whom Balkani unsuccessfully pursues, and Percy X, the black revolutionary who represents the ony overt resistance to the worms. Characterizations are unusually weak for Dick, and the ultimate instrument of the alien downfall--Dr. Balkani's ``hell-machine,'' which distorts reality--cannot summon up in the reader the ontological confusion and terror that drives Dick's best work.

Kollekciók