Ajax-loader

Vekerdy Tamás könyvei a rukkolán


Dr. Csernus Imre - F. Várkonyi Zsuzsa - Kánya Kata - Lux Elvira - Popper Péter - Sas István - Sz. Mikus Edit - Szendi Gábor - Szőlösy-Csoma Enikő - Vekerdy Tamás - A ​párkapcsolatok iskolája
A ​kötet az immár hatéves Mesterkurzus rendhagyó előadássorozatának szerkesztett, kibővített anyagát foglalja egybe. A Párkapcsolatok Iskolájában hazánk legismertebb, legkiválóbb szakemberei osztották meg gondolataikat szerelemről és házasságról, féltékenységről és hűtlenségről, alkalmazkodásról, hazugságról, konfliktusokról és szexről. A kérdés, amely a kurzust életre hívta: vajon mi a baj manapság a párkapcsolatokkal? Miért olyan rettenetesen nehéz valódi társra találni? Miként lehetséges, hogy éppen abban a korban, amelyben minden a kommunikációról szól, egyre kevésbé értjük egymást? Hová tart ez a folyamat? Valóban nincs más választásunk, mint hogy újabb és újabb kérészéletű kapcsolatokba meneküljünk, vagy hogy megkeseredett hétköznapok várjanak ránk egy idegenné vált ember oldalán? A könyv tíz neves szerzője úgy véli, dönthetünk másképpen is. Igaz, az általuk javasolt út nagy elszántságot, akaraterőt, szeretetet és rengeteg munkát követel – de járható, és megéri az erőfeszítést.

Vekerdy Tamás - A ​szülő kérdez, a pszichológus válaszol 2.
Az ​igazán jó válaszok nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek, és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. A kötetben összegyűjtve olvashatjuk a Nők Lapja hasábjain megjelent olvasói levelekre adott szakértői válaszokat.

Vekerdy Tamás - Milyen ​iskola kell a gyerekeknek?
"Intellego ​- ez azt jelenti, hogy megértek, latinul. Az intelligencia: veleszületett értőképesség. A környezeten sok múlik a tekintetben, hogy valaki ki tudja-e bontakoztatni mindazt vagy annak legalábbis jelentős részét, amit magával hozott - de annál többet, mint amennyi valakiben benne van, semmilyen eszközzel nem lehet elővarázsolni belőle."

Vekerdy Tamás - Másféle ​iskolák - Talán: a Waldorf?
A ​jó iskolák a gyerek megismeréséből, fejlődése törvényeinek kutatásából indulnak ki munkájukban. A kedvelt gyermekpszichológus könyve a Waldorf iskolákról ad körképet. Az iskolaválasztás dilemmáival szembesülő, leendő szülőként, érdeklődőként tudunk-e eleget az alternatív iskolákról: elveikről, szerveződésükről, működésük hátteréről? Vekerdy Tamás írásai bepillantást engednek a "másfajta" iskolák színes, változatos életébe és segítenek megérteni szándékaikat, törekvéseiket.

Vekerdy Tamás - Szeretők
1957 ​nyarán vagyunk - a levert forradalom után -, egy ifjúkori első szerelem végső szétbomlásában (és mégsem tud szétbomlani) és egy új szerelem születésében (és mégsem tud megszületni). A színhelyek: Pest, Buda, Mártély… Pécs. Fiatal művészek (főiskolások) és egyetemisták újra magánéletbe szorult világa. A depresszióba menekülő ráció "óceáni érzés"-sel vigasztalja magát, kiterjesztett lét-érzékeléssel, miközben sorsa életeken, halálokon, szakításokon át irracionális döntések felé sodorja. "Mi lesz velünk?" - ez a szöveg - az események - fordulatainak föl nem tett főkérdése. A könyv most jelenik meg először.

Vekerdy Tamás - Nagyapám ​iratai
Másfél ​évtizedes kitartó és csöndes munkálkodás eredménye ez a kötet; egy figyelemre méltó és ígéretes írói pálya belső érlelődésének tanúbizonysága. A módszeres erőfeszítésé, mellyel az író önmaga és a világ megértésére, kifejezésére törekszik. A kötet két munkát foglal magába. Elsőként Vekerdy későbbi művét találja az olvasó, a hol emelkedett, hol groteszkbe játszó Króniká-t, melynek alcíme: Néhány párbeszéd Rákóczi korából - és néhány jelentés. Ez a könnyed, nagy biztonsággal összeállított fiktív napló részben eredeti feljegyzésekre épül, részben az író saját megállapításait tartalmazza, s a múlt különböző rétegeit feltárva ér a mába, a nemzeti önismeret tükrét tárva az olvasó elé. A krónika játékosan rejtőzködő formáját veszi föl az író másik műve, a Birsz és Gleb is. Az első és a második évezred fordulójának korát idézi föl ez a legenda, és két orosz herceg mártíromságának történetét beszéli el, enyhén archaizált hangnemben. Ebben a munkában a nép erejébe, az emberi állhatatosságba, az igaz ügy győzelmébe vetett hitét fejezi ki az író.

Kökéndy Ákos - Vekerdy Tamás - Dr. Gyarmathy Éva - Karkus Ottó - Bácskai Júlia - Herczog Mária - Mesterházi Zsuzsa - Szülők ​iskolája
A ​Waldorf Intézet előadás sorozatában, a nevelés különböző helyzetei, vitái, elképzelései kapnak helyet, a gyermekek egészségének megőrzésétől AZ agresszió és együttműködés, a teljes értékű kisgyerekkor, a kamaszkori elválás, és a gyermeknevelés és szexualitás témaköréig.

Vekerdy Tamás - Ó, ​azok a hatvanas évek
A ​sikeres pszichológust elsősorban az óvodáról, iskoláról szóval a gyerekekről írt tanulmányaiból ismerjük. A múlt évben megjelent Családom történetei szépirodalmi könyv; mint ahogy a Könyvhétre tervezett : Ó, azok a 60-as évek is.,- korábbi meg nem jelent novelláit tartalmazzák. A történetek a Kádár korban, főként főiskolások körében játszódnak, de feltűnnek a korszak jellegzetes problémái, a tsz-ek, 56-os bebörtönzések is.

Vekerdy Tamás - Kérdezz! ​Felelek... 3.
A ​Kérdezz! Felelek... nagy sikerű első és második kötete után Vekerdy Tamás újabb kötetbe gyűjtötte a Nők Lapja A pszichológus válaszol című rovatában az elmúlt két évben megjelent kérdéseket és válaszokat.

Vekerdy Tamás - Felnőttek ​és gyerekek
A ​gyerek "megérik, mint az alma a fán". Talán ebben a gondolatban fogalmazódik meg legszemléletesebben Vekerdy Tamás pszichológusi credójának egyik vezérmotívuma, amely kiegészül azzal a meggyőződéssel, hogy ez a folyamat akkor sikeres, ha lehetővé teszik a gyermek számára, hogy "ráérősen" járhassa be saját fejlődési útját. De van-e elegendő idő erre? Megfelelőek-e a családi és intézményi feltételek a gyermek - az egyes gyermek! - spontán "érlelődéséhez"? Hogyan segítheti vagy gátolhatja a szülő, az óvoda, az iskola ezt a folyamatot? Miként hatnak a társadalmi-gazdasági-technikai változások a nevelődés körülményeire? A népszerű pszichológus legfőként ezekre az ezernyi formában megfogalmazódó kérdésekre keresi a választ írásaiban.

Vekerdy Tamás - És ​most belülről / Álmok és lidércek
1951- ​1991 - negyven évnyi (illetve 1861-2011, százötven évnyi) kortörténet egyéni élettörténetbe ágyazva, és közben az első szabad iskola megalapítása Hegyeshalom és Vlagyivosztok között... Húsz évvel később: visszatekintés. Mi lett az álmokból? Kiszabadultunk-e a lidércek birodalmából? Milyen gondokkal küzdenek - nem egyszer súlyos anyagi gondjaikon kívül - ezek a szabad iskolák, fenyegeti-e őket a veszély, hogy a nem szabad iskolákhoz sodrodnak? Ha igen, miért? Mondhatnánk: most már hetven évnyi, személyes kortörténet - a Waldorf iskolák működésének tükrében...

Vekerdy Tamás - A ​szülő kérdez, a pszichológus válaszol
"Én ​azt hiszem, hogy az igazán jó válaszok - ha vannak ilyenek - nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. Mert azt hiszem, hogy a kérdező ember van igazán közel a dolgok áramához, és nem a válaszoló ember, különösen nem az, aki azt hiszi, azt képzeli magáról, hogy ismeri a helyes - netán egyedül helyes - válaszokat."(Vekerdy Tamás) A kötetben összegyűjtve olvashatjuk a Nők Lapja hasábjain megjelent olvasói levelekre adott szakértői válaszokat.

Vekerdy Tamás - Kisgyerekek ​- óvodások...
Az ​óvoda nem arra való, hogy felkészítse a gyereket az iskolára! a magyar gyerek soha nincs ott, ahol van az óvodában az iskolába készül, az alsó tagozaton a felsőre, a felsőn a középiskolára, a középiskolában az egyetemre. az óvoda arra való, hogy az óvodáskorú gyerek számára a legkedvezőbb környezetet megteremtse. A magyar óvodai alapprogram is leszögezi, hogy az óvodás gyerek legfejlesztőbb tevékenysége a játék, méghozzá nem a játékos tanulás vagy a fejlesztő játék, hanem a szabad játék. Majdnem ugyanilyen fontosságú a mindennapos mese. aki mindennap hall mesét, annak anyanyelvi fejlettsége az iskolába lépés idejére másfél évvel előzheti meg azt a gyerekét, aki nem, vagy csak rendszertelenül hall mesét. És az anyanyelvi fejlettség a biztos gondolkodás alapja. Fel akarod készíteni a gyerekedet az iskolára? Mesélj neki! Vekerdy Tamásnak a szülők kérdéseire adott válaszaiban szinte minden nevelési problémára talál megoldást az olvasó. A kisgyerekek evési, alvási szokásairól, az óvoda körüli gondokról és a családi kapcsolatok örömeiről és terheiről is olvashatunk a válogatásban.

Vekerdy Tamás - Lélek-jelenlét
A ​közéleti kérdések iránti érdeklődéséről közismert neves író, pszichológus 1992-ben kapott meghívást Zelky Jánostól, a Bartók Rádió Muzsikáló Reggel szerkesztőjétől, hogy heti egy alkalommal, szabadon, minden tematikai megkötés nélkül ossza meg gondolatait, véleményét az őt meghatározó erővel foglalkoztató dolgokról, jelenségekről, a világ közérdeklődésre számot tartó eseményeiről. A kötet most a négy éven át nagy sikerrel sugárzott sorozat darabjait teszi közzé, ismét hozzáférhetővé a szerző tematikus csoportosításában: A létezés technikái;Korunk;Jogok - gyermekek - iskolák.

Vekerdy Tamás - A ​színészi hatás eszközei Zeami mester művei szerint
Vekerdy ​Tamás ezt írja könyvéről: • "Könyvünk főhőse Zeami Motokijó színész (táncos), író (költő), rendező, társulat- és iskolavezető, maszk- és szoborfaragó, családapa és szerzetes, aki 1363-ban született és 1443-ban halt meg. Most ötszáznyolcvan éve, 1408-ban vesztette el a hercegi udvar kegyét - meghalt a herceg, ki őt (és apját) pártfogolta -, s a herceg fia más (sorvadó, s azóta el is halt) irányzatot pártolt fel a japán színházi életben. 1408-ban Zeami negyvenöt éves volt, s ekkor kezdte írni itt, a következő lapokon idézett elméleti munkáit. Elméleti? Szó sincs róla. • Bár a művekben a lét, a megismerés, az ember és a művészet alapvető kérdései is szóba kerülnek, de mindig: a színész mindennapi -Iegmindennapibb - praxisából kiindulva s ahhoz visszakanyarodva. Ezek az írások úgyszólván: technikai útmutatók, melyek azonban nemcsak a test, hanem a lélek - és a szellem - gyakorlatainak technikáját is elemzik." • Vekerdy lélektani esszéjében, a gyakorló pszichológus szempontjából értelmezi ezt a hagyatékot - s késztet bennünket is a Mester tanításainak továbbgondolására. A címlapon a sírás kéztartását látjuk a nő gesztusrendszeréből; a hátlapon női maszkot (eltűnt gyermekét kereső anya). A borító belső oldalán elöl a harcban megölt halászfiú szellemét; hátul a démonná változott öregasszony démontáncát láthatjuk.

Bácskai Júlia - Fischer Eszter - Mohás Lívia - Vekerdy Tamás - Elszakadás ​a szülői háztól
Négy ​író-pszichológus szempontjait ismerhetik meg e kötet olvasói a szülőktől való korai leválás - vagy éppen a túl sokáig tartó erős ragaszkodás - kérdéskörében. A kisgyermek-szülő viszony döntő módon befolyásolhatja egy fiatal egész életét, ezért nem kis dolog, mi történik anya és gyermeke, apa és gyermeke között a születéstől kezdve.

Jámbor Judit - Vekerdy Tamás - Vekerdy
Interjúkötetünkben ​Vekerdy Tamás vall önmagáról, nagy találkozásairól, élete fordulópontjairól, pályája nehéz és örömteli pillanatairól. Feltárja családja furcsaságait, kettős származását, élete bonyodalmait, történelemhez, hagyományhoz való viszonyát. Mesél felemelő és gyötrő iskolai élményeiről, a sokat bírált és a szerinte gyerekgyilkos magyar állami iskoláról, és bepillanthatunk a Waldorf-iskola mindennapi életébe. Megtudhatjuk, mit jelent számára a színház, amit statisztaként, színpadi szerzőként, kutatóként és pszichológusként is ismer. Milyen az igazi művészet, mit jelent számára a hit, transzcendencia. A személyes vonatkozásokon túl kirajzolódik az elmúlt évszázad magyar világa, melyről mély beleéléssel és humorral beszél. Vekerdy Tamás 1935-ben született Budapesten. A jogi egyetem elvégzése után riporter volt a Család és Iskola című folyóiratnál. 1968-ban szerezte meg pszichológusi diplomáját, majd gyermekpszichológusként dolgozott. Tanított a Színművészeti Főiskolán, a Waldorf-pedagógia magyarországi megalapítója. Szépirodalmi és pszichológiai írásai 1975 óta jelennek meg.

Vekerdy Tamás - Honnan? ​Hová?
A ​pszichológust rendelőjében, már munkaideje végeztével, a szokásos farmer-szerelésben egy fiatal hölgy keresi fel. Nem akar semmit. Csak beszélgetni szeretne. Kérdéseket tesz fel. A kérdések - amelyek az élet értelmére és céljára, az ember és a világ eredetére vonatkoznak, valamint arra, hogy mi lesz a halál után - megválaszolhatatlanok. Csak körüljárni lehetne őket, de nem most, munkaidő után. Az ifjú hölgy sörözni hívja a pszichológust, amit az - szerepzavarra hivatkozva - elhárít, de a beszélgetésre új időpontot ad. Főszereplőnk - a különös látogató - a megbeszélt időpontban barátját és barátnőjét is magával hozza. Négyesben beszélgetnek... A talán legismertebb, kiváló pszichológus-pedagógus író könyve a tőle megszokott közvetlen és közérthető stílusban szól az élet fontos kérdéseiről és kísérel meg irányjelzőket, fogódzókat adni a kamaszkorban és a már azon túllévő fiataloknak (és már nem egészen fiataloknak) egyaránt.

Vekerdy Tamás - Kérdezz! ​Felelek... 1.
Miért ​agresszív a gyerek? Túlterheltek az kisiskolások? Mit lehet kezdeni a kamaszkori bezárkózással? Nyaraljon a pótvizsgára készülő gyerek? Miért kezdett dadogni a kislányom? Előfordulhat kisgyerekeknél nemi identitászavar? Mit tegyünk a gyermeki szorongással, a féltékenységgel, a félelmekkel? Szigorúság vagy engedékenység a célravezetőbb nevelési forma? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel szinte minden szülő és tanár szembesül, hiszen a gyerekek nehezen megfejthető lelki élete mindenkinek alaposan feladja a leckét, és a helyes út megtalálásához időnként szükség lehet szakember segítségére. Vekerdy Tamás több évtizede ismert és elismert gyermekpszichológus, szakmai munkájához pedig jó néhány éve szervesen hozzátartozik a Nők Lapja hasábjain rendszeresen jelentkező rovata. Szülők, nagyszülők, pedagógusok és néha gyerekek fordulnak hozzá a fentiekhez hasonló problémáikkal és kérdéseikkel, amelyeket igyekszik legjobb tudása szerint megválaszolni - vagy további kérdések felvetésével próbál közelebb jutni a bajok gyökeréhez és a gondok feloldásához. A szerző bízik abban, hogy nem csupán válaszai adnak útmutatást a levélíróknak és az olvasóknak, de a kérdések és a válaszok újabb kérdésekhez, gondolatokhoz, esetleg beszélgetésékhez - és így megoldásokhoz - vezethetnek. Vekerdy Kérdezz! Felelek...című könyve a hetilapban megjelent leveleket és válaszokat gyűjti tematikus csokorba, a kötet élekori sajátosságok szerint tagolja a felmerülő problémákat. Külön fejezetet kapott az első három év, a háromtól hat éves korig terjedő életszakasz, a kisiskoláskor, a kamaszkor és az ifjúkor; tovább külön részbe kerültek - életkortól függetlenül - a családdal, házassággal, válással kapcsolatos gondok. A tematikai tagoláson túl a a könyv tárgymutatót is tartalmaz, amelyből hamar kitűnik, hogy egy-egy probléma bizony bármely életkorban felmerülhet. A könyv a Szülők Házikönyvtára-sorozatban, a Park Kiadó gondozásában jelent meg.

Vekerdy Tamás - Az ​óvoda és az első iskolai évek
A ​pszichológus szemével Korai tanítás? Ki a jó óvónő? Tanítson-e a szülő? Specializáció? Fontos kérdések, amelyeknek súlyát különösen akkor érezzük, ha magunk is érintettek vagyunk. Nem könnyű a válaszadás, hiszen számos probléma még mindig a szakemberek vitáinak a tárgya, és sok esetben maguk az intézmények - az óvodák, iskolák - is eltérő gyakorlatot folytatnak. Vekerdy Tamás e könyv megírása előtt tíz esztendeig dolgozott gyakorló pszichológusként nevelési tanácsadókban, tehát valóban "élesben" találkozott ezekkel a kérdésekkel, amelyek mögött azonban mindig ott állt egy segítségre szoruló gyermek, család, vagy éppen egy pedagógus, egy intézmény - diagnózisai, következtetései éppen ezért lehetnek mindannyiunkhoz szólóak.

Vekerdy Tamás - Beszélgessünk ​iskolásokról
A ​Fiatal szülők könyvében kisgyerekekről beszélgettünk. Ebben a könyvecskében szülők és nagyszülők - a gyerek körül élő felnőttek - az iskolásgyerekről, az iskolába járó gyerekekről beszélnek és kérdeznek. A pszichológust kérdezik - de a választ sokszor ők maguk találják meg. Iskolába tíz-tizenkét évig járnak gyerekeink, hat-hét éves koruktól tizenhat-tizennyolc éves korukig - vagy még tovább, ha egyetemre, főiskolára mennek. Ennek a korosztálynak az életét, a gondjait most úgy próbáljuk szemügyre venni, ahogy azt a gyerekek élik át és a család - iskolában vagy iskolán kívül, az iskolától függően vagy attól függetlenül.

Vekerdy Tamás - Álmok ​és lidércek
1987 ​október. Indul a repülőgépem Wittenbe. Miért is megyek? Egyrészt -- ez világos volt -- azért, hogy megnézzem mi is lett abból, amiről oly sok éven át itthon olvasgattunk, olvasgattam, a Waldorf-pedagógiából. Hogyan működik -- és működik-e -- odakint Rudolf Steiner szellemi hagyatéka, a mindig kicsit az obskurantizmus vádja ellen védelmező antopofózia? Másrészt -- és ez volt a szorongató -- tudtam, hogy valahogy azt kellene majd kitalálnom, arra is rá kellene jönnöm, hogy -- ha a dolog él és olyan, amilyennek én gondolom -- hogyan volna hazahozható, itthon megvalósítható...

Vekerdy Tamás - Nagy ​családkönyv
A ​Nagy családkönyv olyan nagy formátumú, összegző mű, amelyből a gyermekeiket, unokáikat nevelő szülők, nagyszülők minden kérdésükre választ kaphatnak. Vekerdy Tamás, a Nők Lapja ismert gyermekpszichológusa különleges alapossággal és részletességgel foglalkozik a családban felmerülő szokatlan helyzetekkel és nevelési problémákkal. Tanácsokat kapunk a csecsemőkori gondokra, a későbbi iskolai, kamaszkori furcsaságokra, vagy a válás, eltávozás folytán adódó kétségeinkre. Témáit a szerző - mint mindig - az olvasók leveleiből, tehát a mi tapasztalatainkból és élményeinkből meríti.

Vekerdy Tamás - Naplók ​könyve
Vekerdy ​Tamás ezúttal a huszadik század "lélektanával" foglalkozik. Kötete sokszólamú mű: napi jegyzetek, egykorú reflexiók, emlékírások sorakoznak egymás mellett. A világháború előtti évektől 1956 forró napjain át a rendszerváltás utáni időkig követhetjük nyomon a "privát" történelmet egy magyar liberális tekintetével. Az utolsó bejegyzések "természetesen" a mai iskolaügy anomáliával foglalkoznak - szerzőnk fáradhatatlan gondolkodó az oktatás szünetlenül válságos világában.

Vekerdy Tamás - Fiatal ​szülők könyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Vekerdy Tamás - Zsidó ​könyv
Vesztes ​ügyek... A két világháború között (és ma?) zsidónak lenni Magyarországon; 1956-ban tüntetést szervezni - mondjuk inkább: a tüntetésben részt venni - október 23-án; liberálisnak lenni és maradni 1998-ban - és azóta is -, ragaszkodva a magyar szabadelvűség nagy hagyományihoz - csupa vesztes ügy; vagy mégsem?

Vekerdy Tamás - Iskolák?!?!
Kétféle ​alapelv érvényesülhet a gyerekek nevelésében. Az egyik: legyél, aki vagy - én ehhez próbállak hozzásegíteni. Van, aki matematikában jó, más a táncban, faragásban, motorépítésben vagy az énekben - mind egyforma érték. A másik: legyél, akivé én akarlak tenni! Ez az örök harcok és a kétségbeejtő helyzetek útja. Mennyi az élmény mai iskoláinkban, és mennyi az életöröm? Holott a kilencvenes évek óta tudjuk, hogy öröm nélkül nincs hatékony tanulás! Tudjuk vizsgálatokból azt is, hogy a gyerekek viszonylag nagy kíváncsisággal mennek az iskolába. A kíváncsiság, az érdeklődés, az iskolába lépés után csökken, hanyatlik, majd eltűnik. A fentiek ellenére ma is vannak nagyszerű, jó iskolák, és remek tanítók és tanárok, és én biztos vagyok benne, hogy az iskola gyerekközpontú megújulás előtt áll. A könyvben szülők kérdeznek, és én válaszolni próbálok. Iskolai ügyekben, tanulási küzdelmekben. Remélem, ezek az összegyűjtött válaszok majd újabb kérdéseket váltanak ki, hoznak felszínre, amikre újra lehet majd válaszolni. (Vekerdy Tamás)

Vekerdy Tamás - Kicsikről ​nagyoknak 2.
- ​Most már aztán nincs játék! Nincs kecmec! Iskola! - Ez már vérre megy! Gyakran hallani ezt szülőktől az iskoláskor küszöbén. Vekerdy Tamás könyve oldja a szorongást és az aggodalmat. Okosan és szeretettel ír az iskolai gondokról: az együtt tanulástól a büntetés és jutalmazás dilemmájáig. Beszél az intelligencia sokféleségéről és arról is, hogy gyereke tehetségét felismerje és kibontakozni segítse.

Popper Péter - Ranschburg Jenő - Vekerdy Tamás - Herskovits Mária - Jövőnk ​titka: a gyerek...
"Ki ​tudja, mi lesz belőle?" A szülők reménye, szorongása, néha titkoltan, néha kimondva... A nevelés részben megtanulható. De az anyai és apai feladatokhoz kell ösztönös tehetség, együttérzés, emberismeret, önbizalom is! És annak a belátása, hogy a gyerek nem tulajdon. A nevelésnek arra kell irányulnia, amire a gyerekünknek tehetsége van, és nem a szülő kudarcba fulladt becsvágyainak megvalósítására. Tehetséges gyerekek mindig születnek. Érdektelen, hogy mostanában milyen címkét ragasztunk rájuk: indigó gyerek, gyémánt gyerek stb. A pszichológus főleg azt látja, hogy intellektuálisan korábban érnek, s főként gyakrabban fejlődik ki struktúra-látásuk. Ez azt jelenti, hogy pontosan érzékelik a dolgok belső szerkezetét. Ezért tudják a felnőttet lepipálva gyorsan megoldani a Rubik-kockát, s ezért tanulnak könnyebben nyelveket, mert hamar átlátják a nyelv grammatikai szerkezetét is. Az őket megelőző generációnál meglehetősen ritka ez. A különleges képességű gyerekekkel igen sok problémája keletkezhet a szülőnek és a pedagógusnak. Segíthet ez a könyv? Segíthet. De nem ad a szülők kezébe kész nevelési recepteket. A megoldásokat legtöbbször az anyai és apai szeretetnek és okosságnak kell megtalálnia.

Popper Péter - Ranschburg Jenő - Vekerdy Tamás - Az ​erőszak sodrásában
A ​társadalmi és politikai agresszió ma is egyre növekvő tendenciát mutat. Mindez nem kerüli el egyéni életünket sem. Nem nézhetjük tétlenül... Szabad akaratot kaptunk, felelősek vagyunk önmagunkért! Ezért is különösen időszerűek Ranschburg Jenő, Popper Péter és Vekerdy Tamás e kötetben közölt írásai.

Vekerdy Tamás - Kérdezz! ​Felelek... 2.
A ​neves gyermekpszichológus-szerző 1998-ban megjelent, nagy sikerű könyvének folytatása azokat a kérdéseket és válaszokat tartalmazza, melyek 1998–99-ben és 2000 első heteiben jelentek meg a Nők Lapja család-rovatában. Úgy jár körül egy-egy alapvető problémát, hogy közben együtt gondolkodásra készteti az olvasót.

Vekerdy Tamás - Gyerekek, ​óvodák, iskolák
Mire ​van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki - ha tehetem? Miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor "építem a jövőjét")? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda, vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus a gyermeknevelésről, iskolaválasztásról ír a sorozat legújabb kötetében.

Kollekciók