Ajax-loader

Vekerdy Tamás könyvei a rukkolán


Vekerdy Tamás - Válás, ​és ami körülötte van
„Tudomásul ​kellene vennünk, hogy a gyerek számára a világ akkor ép, egészséges és teljes, ha van anyja és apja is, és valamilyen formában jelen vannak az életében. Erre egészséges testi és lelki fejlődéséhez szüksége van – szüksége volna. Nem maga a válás viseli meg legjobban − tartós károsodást okozva − a gyerekeket, hanem a két szülő közötti feszült és rendezetlen viszony. Akár a presztízs vagy anyagi okokból fenntartott házasságban, akár a válásban. Az úgynevezett „jó” válások – ilyen persze nincs, legfeljebb a gyerekek szempontjából jobb, mint a fenntartott házassági pokol vagy a „rossz” válás −, tehát ezek az „jó” válások, melyekben mindkét szülő nyugodt és oldott kapcsolata megmarad a gyerekekkel, viszonylag kis kárt okoznak, s egy idő után a gyerekek megbillent egyensúlya megnyugtató módon helyreáll.” Vekerdy Tamásnak a szülők kérdéseire adott válaszaiban szinte minden – a válással kapcsolatos - problémára talál megoldást az olvasó. A válás utáni gyerekelhelyezésről, a mozaikcsaládok problémáiról, a gyermekek egyedül nevelésének terheiről is olvashatunk a válogatásban.

Vekerdy Tamás - Zsidó ​könyv
Vesztes ​ügyek... A két világháború között (és ma?) zsidónak lenni Magyarországon; 1956-ban tüntetést szervezni - mondjuk inkább: a tüntetésben részt venni - október 23-án; liberálisnak lenni és maradni 1998-ban - és azóta is -, ragaszkodva a magyar szabadelvűség nagy hagyományihoz - csupa vesztes ügy; vagy mégsem?

Vekerdy Tamás - Naplók ​könyve
Vekerdy ​Tamás ezúttal a huszadik század "lélektanával" foglalkozik. Kötete sokszólamú mű: napi jegyzetek, egykorú reflexiók, emlékírások sorakoznak egymás mellett. A világháború előtti évektől 1956 forró napjain át a rendszerváltás utáni időkig követhetjük nyomon a "privát" történelmet egy magyar liberális tekintetével. Az utolsó bejegyzések "természetesen" a mai iskolaügy anomáliával foglalkoznak - szerzőnk fáradhatatlan gondolkodó az oktatás szünetlenül válságos világában.

Vekerdy Tamás - Beszélgessünk ​iskolásokról
A ​Fiatal szülők könyvében kisgyerekekről beszélgettünk. Ebben a könyvecskében szülők és nagyszülők - a gyerek körül élő felnőttek - az iskolásgyerekről, az iskolába járó gyerekekről beszélnek és kérdeznek. A pszichológust kérdezik - de a választ sokszor ők maguk találják meg. Iskolába tíz-tizenkét évig járnak gyerekeink, hat-hét éves koruktól tizenhat-tizennyolc éves korukig - vagy még tovább, ha egyetemre, főiskolára mennek. Ennek a korosztálynak az életét, a gondjait most úgy próbáljuk szemügyre venni, ahogy azt a gyerekek élik át és a család - iskolában vagy iskolán kívül, az iskolától függően vagy attól függetlenül.

Vekerdy Tamás - Gyerekek, ​óvodák, iskolák
Mire ​van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? Milyen óvodát, iskolát válasszak neki - ha tehetem? Miért? És ha nincs választék? Milyen különórákra küldjem, ha tehetem, és mikortól? Mikor és mivel teszek jót neki, vele (mikor "építem a jövőjét")? Ha hajszolom, vagy ha kímélem? Miből tudom meg, hogy jól választottam-e? Mi jellemzi a jó óvodát, iskolát? Otthon mit kell még hozzátennem ahhoz, amit az óvoda, vagy az iskola követel tőle? Az ismert és kedvelt pszichológus a gyermeknevelésről, iskolaválasztásról ír a sorozat legújabb kötetében.

Vekerdy Tamás - A ​színészi hatás eszközei Zeami mester művei szerint
Vekerdy ​Tamás ezt írja könyvéről: • "Könyvünk főhőse Zeami Motokijó színész (táncos), író (költő), rendező, társulat- és iskolavezető, maszk- és szoborfaragó, családapa és szerzetes, aki 1363-ban született és 1443-ban halt meg. Most ötszáznyolcvan éve, 1408-ban vesztette el a hercegi udvar kegyét - meghalt a herceg, ki őt (és apját) pártfogolta -, s a herceg fia más (sorvadó, s azóta el is halt) irányzatot pártolt fel a japán színházi életben. 1408-ban Zeami negyvenöt éves volt, s ekkor kezdte írni itt, a következő lapokon idézett elméleti munkáit. Elméleti? Szó sincs róla. • Bár a művekben a lét, a megismerés, az ember és a művészet alapvető kérdései is szóba kerülnek, de mindig: a színész mindennapi -Iegmindennapibb - praxisából kiindulva s ahhoz visszakanyarodva. Ezek az írások úgyszólván: technikai útmutatók, melyek azonban nemcsak a test, hanem a lélek - és a szellem - gyakorlatainak technikáját is elemzik." • Vekerdy lélektani esszéjében, a gyakorló pszichológus szempontjából értelmezi ezt a hagyatékot - s késztet bennünket is a Mester tanításainak továbbgondolására. A címlapon a sírás kéztartását látjuk a nő gesztusrendszeréből; a hátlapon női maszkot (eltűnt gyermekét kereső anya). A borító belső oldalán elöl a harcban megölt halászfiú szellemét; hátul a démonná változott öregasszony démontáncát láthatjuk.

Jámbor Judit - Vekerdy Tamás - Vekerdy
Interjúkötetünkben ​Vekerdy Tamás vall önmagáról, nagy találkozásairól, élete fordulópontjairól, pályája nehéz és örömteli pillanatairól. Feltárja családja furcsaságait, kettős származását, élete bonyodalmait, történelemhez, hagyományhoz való viszonyát. Mesél felemelő és gyötrő iskolai élményeiről, a sokat bírált és a szerinte gyerekgyilkos magyar állami iskoláról, és bepillanthatunk a Waldorf-iskola mindennapi életébe. Megtudhatjuk, mit jelent számára a színház, amit statisztaként, színpadi szerzőként, kutatóként és pszichológusként is ismer. Milyen az igazi művészet, mit jelent számára a hit, transzcendencia. A személyes vonatkozásokon túl kirajzolódik az elmúlt évszázad magyar világa, melyről mély beleéléssel és humorral beszél. Vekerdy Tamás 1935-ben született Budapesten. A jogi egyetem elvégzése után riporter volt a Család és Iskola című folyóiratnál. 1968-ban szerezte meg pszichológusi diplomáját, majd gyermekpszichológusként dolgozott. Tanított a Színművészeti Főiskolán, a Waldorf-pedagógia magyarországi megalapítója. Szépirodalmi és pszichológiai írásai 1975 óta jelennek meg.

Vekerdy Tamás - Milyen ​iskola kell a gyerekeknek?
"Intellego ​- ez azt jelenti, hogy megértek, latinul. Az intelligencia: veleszületett értőképesség. A környezeten sok múlik a tekintetben, hogy valaki ki tudja-e bontakoztatni mindazt vagy annak legalábbis jelentős részét, amit magával hozott - de annál többet, mint amennyi valakiben benne van, semmilyen eszközzel nem lehet elővarázsolni belőle."

Bakonyi Anna - Cziglán Karolina - Nemes Éva - Purebl György - S. Pintye Mária - Tari Annamária - Vajna Virág - Vekerdy Tamás - Nevelésről ​szülőknek
A ​Waldorf Pedagógiai Intézet újabb előadás-sorozatában neves pszichológusok vezetnek be a szülők iskolájának gondolatvilágába. Fontos kérdésekben segítenek eligazodni: Mi az, hogy élő tudás? Lehet-e élővé tenni a holt tudást? - A digitális kor értékválsága új kihívások elé állítja a mai szülőket. Hogyan lehet ebben a változó világban egészséges gyerekeket nevelni? - Miért olyan félelmetes felnőtté válni? - Családi kommunikáció - megértjük egymást félszavakból is?

Vekerdy Tamás - Lélek-jelenlét
A ​közéleti kérdések iránti érdeklődéséről közismert neves író, pszichológus 1992-ben kapott meghívást Zelky Jánostól, a Bartók Rádió Muzsikáló Reggel szerkesztőjétől, hogy heti egy alkalommal, szabadon, minden tematikai megkötés nélkül ossza meg gondolatait, véleményét az őt meghatározó erővel foglalkoztató dolgokról, jelenségekről, a világ közérdeklődésre számot tartó eseményeiről. A kötet most a négy éven át nagy sikerrel sugárzott sorozat darabjait teszi közzé, ismét hozzáférhetővé a szerző tematikus csoportosításában: A létezés technikái;Korunk;Jogok - gyermekek - iskolák.

Vekerdy Tamás - Kérdezz! ​Felelek... 2.
A ​neves gyermekpszichológus-szerző 1998-ban megjelent, nagy sikerű könyvének folytatása azokat a kérdéseket és válaszokat tartalmazza, melyek 1998–99-ben és 2000 első heteiben jelentek meg a Nők Lapja család-rovatában. Úgy jár körül egy-egy alapvető problémát, hogy közben együtt gondolkodásra készteti az olvasót.

Almási Kitti - Bagdy Emőke - Beata Bishop - Böjte Csaba - F. Várkonyi Zsuzsa - Orosz Katalin - Pál Ferenc - Popper Péter - Ranschburg Jenő - Szendi Gábor - Vekerdy Tamás - A ​lélek dolgai
Vajon ​mi minden rejlik bennünk, amiről nem is tudunk? Miként találhatunk rá belső erőforrásainkra életünk nehéz helyzeteiben? Hogyan hozhatunk ki magunkból többet, léphetjük át korlátainkat, és juthatunk el a legjobb lehetőségeinkig? Miképp képviselhetjük önmagunkat, saját értékeinket és érdekeinket úgy, hogy ezzel ne tegyük tönkre a kapcsolatainkat, és tiszteletben tartsuk a másik ember értékeit és érdekeit is? Hogyan szolgálhatjuk jól egymás életét? Ebben a kötetben (mely a korábban megjelent Belső utakon című könyv folytatása) ezeknek a kérdéseknek a nyomába eredünk, nagyszerű szellemi útitársak irányításával. Tizenegy évvel ezelőtt indult útjára a Nyitott Akadémia sorozat, mely azóta a legismertebb magyar pszichológiai előadásfolyamként az egész országot behálózza, sőt, immár határainkon is túlnyúlik. Alkalmakat teremt arra, hogy a közönség személyesen is találkozhasson a legkiválóbb hazai szakemberekkel és gondolkodókkal, és velük együtt töprenghessen a hétköznapok érdekes lélektani kérdésein. E gyűjteményes kötetben tizenegy különösen izgalmas előadást válogattunk össze az elmúlt évek gazdag terméséből. A könyv két nagyobb részre tagolódik: első felében az önmagunkhoz vezető ösvényeken indulhatunk el Almási Kitti, Bagdy Emőke, Orosz Katalin, Popper Péter, Szendi Gábor és Pál Ferenc vezetésével, második felében egymáshoz léphetünk közelebb Böjte Csaba, Ranschburg Jenő, Beata Bishop, F. Várkonyi Zsuzsa és Vekerdy Tamás segítségével. Az utak pedig végül összeérnek...

Vekerdy Tamás - Szeretők
1957 ​nyarán vagyunk - a levert forradalom után -, egy ifjúkori első szerelem végső szétbomlásában (és mégsem tud szétbomlani) és egy új szerelem születésében (és mégsem tud megszületni). A színhelyek: Pest, Buda, Mártély… Pécs. Fiatal művészek (főiskolások) és egyetemisták újra magánéletbe szorult világa. A depresszióba menekülő ráció "óceáni érzés"-sel vigasztalja magát, kiterjesztett lét-érzékeléssel, miközben sorsa életeken, halálokon, szakításokon át irracionális döntések felé sodorja. "Mi lesz velünk?" - ez a szöveg - az események - fordulatainak föl nem tett főkérdése. A könyv most jelenik meg először.

Vekerdy Tamás - Kisgyerekek ​- óvodások...
Az ​óvoda nem arra való, hogy felkészítse a gyereket az iskolára! a magyar gyerek soha nincs ott, ahol van az óvodában az iskolába készül, az alsó tagozaton a felsőre, a felsőn a középiskolára, a középiskolában az egyetemre. az óvoda arra való, hogy az óvodáskorú gyerek számára a legkedvezőbb környezetet megteremtse. A magyar óvodai alapprogram is leszögezi, hogy az óvodás gyerek legfejlesztőbb tevékenysége a játék, méghozzá nem a játékos tanulás vagy a fejlesztő játék, hanem a szabad játék. Majdnem ugyanilyen fontosságú a mindennapos mese. aki mindennap hall mesét, annak anyanyelvi fejlettsége az iskolába lépés idejére másfél évvel előzheti meg azt a gyerekét, aki nem, vagy csak rendszertelenül hall mesét. És az anyanyelvi fejlettség a biztos gondolkodás alapja. Fel akarod készíteni a gyerekedet az iskolára? Mesélj neki! Vekerdy Tamásnak a szülők kérdéseire adott válaszaiban szinte minden nevelési problémára talál megoldást az olvasó. A kisgyerekek evési, alvási szokásairól, az óvoda körüli gondokról és a családi kapcsolatok örömeiről és terheiről is olvashatunk a válogatásban.

Kökéndy Ákos - Vekerdy Tamás - Dr. Gyarmathy Éva - Karkus Ottó - Bácskai Júlia - Herczog Mária - Mesterházi Zsuzsa - Szülők ​iskolája
A ​Waldorf Intézet előadás sorozatában, a nevelés különböző helyzetei, vitái, elképzelései kapnak helyet, a gyermekek egészségének megőrzésétől AZ agresszió és együttműködés, a teljes értékű kisgyerekkor, a kamaszkori elválás, és a gyermeknevelés és szexualitás témaköréig.

Vekerdy Tamás - Az ​óvoda és az első iskolai évek
A ​pszichológus szemével Korai tanítás? Ki a jó óvónő? Tanítson-e a szülő? Specializáció? Fontos kérdések, amelyeknek súlyát különösen akkor érezzük, ha magunk is érintettek vagyunk. Nem könnyű a válaszadás, hiszen számos probléma még mindig a szakemberek vitáinak a tárgya, és sok esetben maguk az intézmények - az óvodák, iskolák - is eltérő gyakorlatot folytatnak. Vekerdy Tamás e könyv megírása előtt tíz esztendeig dolgozott gyakorló pszichológusként nevelési tanácsadókban, tehát valóban "élesben" találkozott ezekkel a kérdésekkel, amelyek mögött azonban mindig ott állt egy segítségre szoruló gyermek, család, vagy éppen egy pedagógus, egy intézmény - diagnózisai, következtetései éppen ezért lehetnek mindannyiunkhoz szólóak.

Vekerdy Tamás - Kicsikről ​nagyoknak 2.
- ​Most már aztán nincs játék! Nincs kecmec! Iskola! - Ez már vérre megy! Gyakran hallani ezt szülőktől az iskoláskor küszöbén. Vekerdy Tamás könyve oldja a szorongást és az aggodalmat. Okosan és szeretettel ír az iskolai gondokról: az együtt tanulástól a büntetés és jutalmazás dilemmájáig. Beszél az intelligencia sokféleségéről és arról is, hogy gyereke tehetségét felismerje és kibontakozni segítse.

Bereczkei Tamás - Rozsnyai Margit - Vekerdy Tamás - Választások
Az ​élet sokszor állít bennünket választás elé: döntenünk kell, milyen ismeretek birtokában választunk iskolát, életpályát, de akár élettársat is. A Szimpozion sorozat új kötete három tudós tanulmányát tartalmazza: Bereczkei Tamás a párválasztásról, Rozsnyai Margit a pályaválasztásról, míg Vekerdy Tamás az iskolaválasztásról ír.

Vekerdy Tamás - Belső ​szabadság
Tizenhét ​éves koromban a barátom anyja megkérdezte, hogy mi akarok lenni. Világcsavargó, válaszoltam. Hobó, a régi, Jack London-i értelemben. Később megnéztem A pármai kolostorból készült nagyszerű filmet, Gérard Philipe főszereplésével, mely úgy kezdődik, hogy robog egy hintó a sziklás észak-itáliai tájon, és a sziklák közül egyszer csak leugrik egy útonálló. Az utasok a pisztolyukhoz kapnak: "Ki vagy?" (Én legalábbis így emlékeztem évtizedekig.) Mire ő meghajol, köpenye lobog a szélben, nagy karimás kalapját leveszi, grandezzával meglóbálja, és azt mondja: "Ferrante Palla, szabad ember". Attól kezdve azt gondoltam: ez akarok lenni! Szabad ember! Közben eltelt több mint ötven év, és azóta is próbálok, igyekszem az lenni. Remélem, hogy az is vagyok. De legalábbis úton vagyok a szabademberség felé. Mindig el akarják venni a külső szabadságunkat, ez legkésőbb az iskolába lépéssel megkezdődik, de sokszor már az óvoda is fenyeget - ami viszont mindig megmaradhat, ha kimunkáltuk magunkban, az a belső szabadság. Már a magzati korban kezdődik ennek megalapozása az örömteli biztonság megadásával - ami ilyenkor még az anya örömteli biztonságérzetét jelenti. És aztán: tudok-e a gyerekemnek továbbra is örülni, vagy szorongok, és ez a szorongás őt is görcsbe rántja? Netán "tanításoknak" esem áldozatul, és elhatározom, hogy ezt a kis lényt erre vagy arra fogom "terelni"? Tudok-e őszinte maradni? Akkor is, ha baj van? Ha éppen elválunk vagy valaki beteg a családban? Tudom-e hagyni, hogy ő felfedezze önmagát, a maga világát és a világot maga körül, vagy azt hiszem, hogy mindent nekem kell megszerveznem? Tényleg: mi az, amitől nekem kell megvédenem őt? Észreveszem-e, ha tőlem beteg a gyerek? Vajon agresszívvé kell-e őt nevelnem ebben az agresszív világban, hogy sikeres legyen? (Semmiképpen!) Hogy újra és újra jelen tudjak lenni a magam és a gyerekem életében, ehhez a mindig fenyegetett, de mindig újra kiküzdhető belső szabadság kell.

Vekerdy Tamás - A ​szülő kérdez, a pszichológus válaszol
"Én ​azt hiszem, hogy az igazán jó válaszok - ha vannak ilyenek - nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. Mert azt hiszem, hogy a kérdező ember van igazán közel a dolgok áramához, és nem a válaszoló ember, különösen nem az, aki azt hiszi, azt képzeli magáról, hogy ismeri a helyes - netán egyedül helyes - válaszokat."(Vekerdy Tamás) A kötetben összegyűjtve olvashatjuk a Nők Lapja hasábjain megjelent olvasói levelekre adott szakértői válaszokat.

Vekerdy Tamás - Nagy ​családkönyv
A ​Nagy családkönyv olyan nagy formátumú, összegző mű, amelyből a gyermekeiket, unokáikat nevelő szülők, nagyszülők minden kérdésükre választ kaphatnak. Vekerdy Tamás, a Nők Lapja ismert gyermekpszichológusa különleges alapossággal és részletességgel foglalkozik a családban felmerülő szokatlan helyzetekkel és nevelési problémákkal. Tanácsokat kapunk a csecsemőkori gondokra, a későbbi iskolai, kamaszkori furcsaságokra, vagy a válás, eltávozás folytán adódó kétségeinkre. Témáit a szerző - mint mindig - az olvasók leveleiből, tehát a mi tapasztalatainkból és élményeinkből meríti.

Vekerdy Tamás - Fiatal ​szülők könyve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Vekerdy Tamás - A ​pszichológus válaszol
Vekerdy ​Tamás újabb kötetbe gyűjtötte a Nők Lapja A pszichológus válaszol című rovatában az elmúlt évben megjelent kérdéseket és válaszokat. Az olvasók kérdéseiből megismerhetjük a kisgyermek kortól a felnőtté válás időszakáig felmerülő problémákat, melyekre a szerző a tőle megszokott közérthető stílusban válaszol, ad tanácsot szülőknek és olykor kamaszoknak.

Vekerdy Tamás - A ​pszichológus újra válaszol
2003 ​szeptembere és 2005 áprilisa közt jelentek meg ezek a kérdések és válaszok a Nők Lapja A pszichológus válaszol rovatában, most - Szűcs Édua új, a kötet számára készült rajzaival - egybegyűjtve találja itt az olvasó. E kötet mottója - mint az előzőé is - csak az lehet, hogy: "Én azt hiszem, hogy az igazán jó válaszok - ha vannak ilyenek - nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek, és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. Mert azt hiszem, hogy a kérdező ember van igazán közel a dolgok áramához, és nem a válaszoló ember; különösen nem az, aki azt hiszi, azt képzeli magáról, hogy ismeri a helyes - netán egyedül helyes - válaszokat."

Vekerdy Tamás - Honnan? ​Hová?
A ​pszichológust rendelőjében, már munkaideje végeztével, a szokásos farmer-szerelésben egy fiatal hölgy keresi fel. Nem akar semmit. Csak beszélgetni szeretne. Kérdéseket tesz fel. A kérdések - amelyek az élet értelmére és céljára, az ember és a világ eredetére vonatkoznak, valamint arra, hogy mi lesz a halál után - megválaszolhatatlanok. Csak körüljárni lehetne őket, de nem most, munkaidő után. Az ifjú hölgy sörözni hívja a pszichológust, amit az - szerepzavarra hivatkozva - elhárít, de a beszélgetésre új időpontot ad. Főszereplőnk - a különös látogató - a megbeszélt időpontban barátját és barátnőjét is magával hozza. Négyesben beszélgetnek... A talán legismertebb, kiváló pszichológus-pedagógus író könyve a tőle megszokott közvetlen és közérthető stílusban szól az élet fontos kérdéseiről és kísérel meg irányjelzőket, fogódzókat adni a kamaszkorban és a már azon túllévő fiataloknak (és már nem egészen fiataloknak) egyaránt.

Vekerdy Tamás - Nagyapám ​iratai
Másfél ​évtizedes kitartó és csöndes munkálkodás eredménye ez a kötet; egy figyelemre méltó és ígéretes írói pálya belső érlelődésének tanúbizonysága. A módszeres erőfeszítésé, mellyel az író önmaga és a világ megértésére, kifejezésére törekszik. A kötet két munkát foglal magába. Elsőként Vekerdy későbbi művét találja az olvasó, a hol emelkedett, hol groteszkbe játszó Króniká-t, melynek alcíme: Néhány párbeszéd Rákóczi korából - és néhány jelentés. Ez a könnyed, nagy biztonsággal összeállított fiktív napló részben eredeti feljegyzésekre épül, részben az író saját megállapításait tartalmazza, s a múlt különböző rétegeit feltárva ér a mába, a nemzeti önismeret tükrét tárva az olvasó elé. A krónika játékosan rejtőzködő formáját veszi föl az író másik műve, a Birsz és Gleb is. Az első és a második évezred fordulójának korát idézi föl ez a legenda, és két orosz herceg mártíromságának történetét beszéli el, enyhén archaizált hangnemben. Ebben a munkában a nép erejébe, az emberi állhatatosságba, az igaz ügy győzelmébe vetett hitét fejezi ki az író.

Vekerdy Tamás - Kérdezz! ​Felelek... 3.
A ​Kérdezz! Felelek... nagy sikerű első és második kötete után Vekerdy Tamás újabb kötetbe gyűjtötte a Nők Lapja A pszichológus válaszol című rovatában az elmúlt két évben megjelent kérdéseket és válaszokat.

Vekerdy Tamás - Vekerdy Tamás - Jól ​szeretni
Megismerlek ​és elfogadlak. Olyannak, amilyen vagy. A te teljes világodat. Aki jól szeret, az megismer és elfogad saját világát kitágítja a másik felé. Befogadja őt. "Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett 'előadásokra' hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet. Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk – hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.) Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké. És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést – a gyerekkel és tágabban: egymással - jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést. Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?" Vekerdy Tamás

Vekerdy Tamás - Vekerdy Tamás - Jól ​szeretni
Megismerlek ​és elfogadlak. Olyannak, amilyen vagy. A te teljes világodat. Aki jól szeret, az megismer és elfogad saját világát kitágítja a másik felé. Befogadja őt. "Ha az embernek olyan szerencséje van, hogy valakit is érdekelni kezd, amit itt vagy ott mondott, leírt, és úgynevezett 'előadásokra' hívják, akkor azt kell átélnie, hogy ezeknek az együttléteknek, legalábbis az ő számára, a hasonlíthatatlanul jobb, felpezsdítőbb, szórakoztatóbb része az, amikor a megjelentek elmondják kérdéseiket, aggályaikat, ellenvetéseiket, egyszóval megnyilatkoznak. Nagyszerű érzés hallani, amikor a négy-ötszáz fős (esetleg nagyobb) hallgatóságból egy kedves nő vagy férfi feláll, és bevilágító erővel mondja el személyes tapasztalatait, személyes példáját, ami megeleveníti az egész együttlétet. Ebben a könyvben a találkozásoknak ezt a részét, illetve a kérdésekre adott válaszokat találja meg az Olvasó. Nem kérdés-felelet formájában, hanem a kérdéseket, az elmondott eseteket is beledolgozva az egyes témákról szóló részecskékbe. (Így hát szerzőtársak vagyunk – hat-nyolc év néhány száz megszólalójával.) Míg az előző kötetben, az Érzelmi biztonságban az előadások válogatása jelent meg, itt ezeké a közös beszélgetéseké. És, igen, ezek a beszélgetések mindig abba az irányba mutattak, hogy miképp is kellene, hogyan is lehetne ezt az együttélést – a gyerekkel és tágabban: egymással - jól csinálni, hogyan is lehetne jól szeretni. Akármerre ágaznak is el az egyes témák, a mélyükben mindig ez a kérdés lapul. Ott húzódik meg, és sokszor felfűti a beszélgetést. Kicsit szorongok. Vajon ebből a felfűtöttségből sikerül-e itt, a következő lapokon valamit is visszaadni?" Vekerdy Tamás

Popper Péter - Ranschburg Jenő - Vekerdy Tamás - Az ​erőszak sodrásában
A ​társadalmi és politikai agresszió ma is egyre növekvő tendenciát mutat. Mindez nem kerüli el egyéni életünket sem. Nem nézhetjük tétlenül... Szabad akaratot kaptunk, felelősek vagyunk önmagunkért! Ezért is különösen időszerűek Ranschburg Jenő, Popper Péter és Vekerdy Tamás e kötetben közölt írásai.

Bácskai Júlia - Fischer Eszter - Mohás Lívia - Vekerdy Tamás - Elszakadás ​a szülői háztól
Négy ​író-pszichológus szempontjait ismerhetik meg e kötet olvasói a szülőktől való korai leválás - vagy éppen a túl sokáig tartó erős ragaszkodás - kérdéskörében. A kisgyermek-szülő viszony döntő módon befolyásolhatja egy fiatal egész életét, ezért nem kis dolog, mi történik anya és gyermeke, apa és gyermeke között a születéstől kezdve.

Vekerdy Tamás - Kicsikről ​nagyoknak 1.
A ​neves pszichológus könyve a kezdetektől az iskoláskor küszöbéig kíséri el a gyereket – és vele együtt a szülőt – azon az érdekes, izgalmas, olykor fárasztó, mégis nagyon szép felfedezőúton, amelynek során a kicsiből nagy lesz. Segít felismerni a buktatókat, és megmutatja, hogyan tehetjük ezt az időszakot olyanná, hogy a gyermekünk érzelmileg és értelmileg minél kiegyensúlyozottabban fejlődhessen. Tanácsai hozzásegítenek ahhoz, hogy a kisgyerekkor ne csak a gyermeket, de a szülőt is életre szóló élményekkel gazdagítsa. „Csak a sokat és jól játszó kisgyerek tud majd jól és elmélyülten gondolkozni.”

Kollekciók