Ajax-loader

Kisteleki Károly könyvei a rukkolán


Kisteleki Károly - Lővétei István - Nagyné Szegvári Katalin - Rácz Lajos - Schweitzer Gábor - Tóth Ádám - Egyetemes ​állam- és jogtörténet - Ókor, feudális kor
Az ​egyetemes állam- és jogtörténet stúdiumának újszerű anyagát tartalmazza a tankönyv. Elsősorban azon állam- és jogfejlődési eredményeket mutatja be, amelyek döntően befolyásolták az európai jogi kultúra alakulását, ezért a Közel-Keletről, Mezopotámiából indítja vizsgálódását és az európai abszolutizmusnál fejezi be. A szerzők bizonyos vonatkozásokban megkísérlik megújítani a tárgy oktatását.

Kisteleki Károly - Lővétei István - Nagyné Szegvári Katalin - Pomogyi László - Rácz Lajos - Egyetemes ​állam- és jogtörténet - Polgári kor
A ​tananyag elkészítését alapvetően két szempont vezérelte: egyrészt egy hiteles, elsősorban a fő fejlődési pontokra hangsúlyt helyező bemutatása az újkori vagy másképpen polgári korszak állam- és jogfejlődésének. Másrészt - tekintettel a tanításból adódó didaktikai szempontokra is - a tananyagnak egyfajta jogági bemutatatását kísérli meg. Ez új módszert jelent, melyet hitelesít az a jogtudomány-történeti tény is, hogy éppen a polgári korban kezdték a kontinentális európai jogtudósok a joganyagot jogágak szerint tördelni vagy jogágakba strukturálni. Ennek megfelelően az anyag három nagy egységre bontva kerül bemutatásra: 1. közjog- közigazgatási jog; 2. magánjog; 3. büntetőjog - büntetőbíráskodás rendje. A záró fejezetben az állam külső megjelenítése és a hatalmi szimbolika kérdéskörét dolgozzák fel a szerzők.

Földi András - Kelemen Miklós - Kisteleki Károly - Márkus Eszter - Rigó Balázs - Siklósi Iván - Összehasonlító ​jogtörténet
A ​jogtörténészek régóta keresik az összehasonlító (más felfogást tükröző elnevezéssel: "egyetemes", illetőleg "általános") jogtörténet bemutatásának legmegfelelőbb formáját. Aligha kétséges, hogy sem a klasszikus hazai tankönyvek (Wenzel Gusztáv, Hajnik Imre), sem az 1990 előtt keletkezett tananyagok nem képezhetik napjainkban e tárgy oktatásának alapját. Az ELTE-n 2010-ben elfogadott új jogász tanterv előírja, hogy az egyetemes jogtörténetet mint összehasonlító intézmény- és dogmatörténetet kell tanítani, mert ez a korszerű megközelítés szolgálja leginkább a jogászi műveltség történeti megalapozását. A szerzők e cél jegyében készítették el immár második, átdolgozott kiadásban megjelenő tankönyvüket, amely a közjogtól a büntetőjogon át a magánjog felé haladva mutatja be a nagy jogrendszerek történetét. A dogmatörténeti aspektus elsőbbsége mellett újdonság az is, hogy a magánjogtörténet igen részletesen, a kereskedelmi jog történetére is kiterjedően nyer bemutatást. A benne összefoglalt gazdag ismeretanyag révén e munka nemcsak az egyetemi oktatás céljait szolgálja, hanem számot tarthat a jogászok, történészek és más szakemberek érdeklődésére is.

Kollekciók