Féjja Sándor könyvei a rukkolán
Deme Gábor - Féjja Sándor - Hajnóczi Gábor - Kelemen Tibor - Lévai Júlia - Maácz László - Mész Lászlóné - Moravecz Imre - Művészeti ismeretek a dolgozók gimnáziuma III. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - Tizenöt filmlecke
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - Tanulmányok a filmszociológia problémaköréhez
Filmművészeti Könyvtár 43. kötet
Féjja Sándor - Fotóművészet és pszichológia
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - A filmbeli személyiség
Balázs Béla "A Filmtudományi Intézet kutatási területei és munkaköre" című, 1948-as keltezésű javaslatában öt fő kutatási területen beindítandó munkáról szól. (Az 1984-ben megszűnt Intézetet 1957-ben alapították, jelenlegi jogutóda a Magyar Filmintézet.) A IV-ben "Pszichológia" címszó alatt sorolja fel, miket kellene vizsgálni, mikről kellene írni. Alig több, mint száz éve született meg a kísérleti, a tudományos pszichológia. A filmpszichológia pedig voltaképpen születőben van. Először a harmincas években gondoltak igazán arra, hogy a filmnek a pszichikumra gyakorolt hatását - szemben a korábbi puszta spekulációval - természettudományosan is kutatni kellene. Akkoriban a kísérleti pszichológia első jelentős lépéseit tette. Aztán közbejött a második világháború. Utána meg a televíziózás. Épp akkor, amikor már megközelítően jól használhatóvá váltak a pszichológiai vizsgáló módszerek. Akkor, amikor korszerű filmkutatást lehetett volna végezni. A tévét - főleg tömeghatása, propagandalehetősége miatt - fontosabbnak tartották a filmnél. Főleg rá irányították hát a figyelmet. Stabil kutatási célpont lett. Így vonta el önhibáján kívül a televízió a pszichológus kutatók nagy részét a filmtől. Talán a hatvanas évek második felében kezdett bizonyos fokú egyensúly mutatkozni a tévé és a film lélektani kutatása között. Jelenleg jobbára kutatóktól, intézményektől, megrendelőktől, s seregnyi más tényezőtől függő filmlélektani kutatásokról beszélhetünk. E fejezetben is csupán egyfajta megközelítésben vázolom föl a filmpszichológia néhány lényeges kérdését: tárgyilagos szándékkal, személyes nézőpontomból, filmes pszichológus szemmel.
Féjja Sándor - A Lúdas Matyi című animációs és élőszereplős film konfrontációs hatásvizsgálata
Film és Közönség 5. kötet
Féjja Sándor - Film és közönség
Filmamatőrök Kiskönyvtára 10. kötet
Féjja Sándor - Holnap nyolcéves leszek
A maga nemében egyedülálló feladatra vállalkozott Féjja Sándor. Játékos című könyvében – Holnap nyolcéves leszek – az egész estés animációs film történetét, művészeti és gyakorlati kérdéseit vizsgálja.
A “műfaj” úttörőiről megtudhatjuk, hogy az első egész estés film minden valószínűség szerint az 1917-ben Argentínában készült néma szatíra, az Apostol volt. Az európai elsőbbség L. Reininger 1926-ban Németországban született, kartonból kivágott árnyképes animációjáé. Átütő nemzetközi sikert első ízben Walt Disney műve, az 1937-ben bemutatott, négyéves munkával létrehozott Hófehérke és a hét törpe aratott. (Az animáció egyébként E. Reynaud 1888-as vetítésétől, tehát korábbról datálható, mint Lumière mozgóképének megjelenése. )
Féjja megvizsgálja az egész estés filmmel, és általában az animációval kapcsolatos legfontosabb elméleti, esztétikai, technikai kérdéseket. Elemzi, hogyan hatott a comics, a képregény a hosszú rajzfilm képi világára, dramaturgiai építkezésére. Áttekinti az egész estés animáció fejlődését a világ különböző részein, nagyító alá veszi az egész estés magyar animációt s a szellemi bázisul szolgáló rövid animáció fejlődési stációit. Megkérdez honi alkotókat is munkájuk nehézségeiről, lehetőségeiről, filmjeik születésének körülményeiről.
Féjja kísérletet tesz az egész estés magyar rajzfilmek tipizálására is. Az újító filmek közé kilenc művet sorol, a populáris filmeket pedig öt alcsoportra osztja: a comics, illetve natúrfilm ihletésűekre, a sorozat egyes darabjaiból utólag összegyúrtakra, a “pirruszi” bábfilmekre és portréanimációkra. Esztétikai, dramaturgiai, technikai szempontból néhány hazai produkciót elemez is.
A rengeteg adatot, tényt közlő, fontos szakmai ismereteket továbbadó mű élvezhetőségét és használhatóságát jelentősen csökkenti sajnálatosan széteső szerkezete, szerkesztetlensége. Mindamellett a szerző nem győzött meg a bevezetőben kifejtett tételről, miszerint az idő igazolta, a társadalmilag fontos dolgokat közvetítő egész estés filmek “elsők az egyenlők között”. Ezek azonban szerintem – néhány kivételt leszámítva – inkább csak az üzleti sikert, a szórakoztatást célozzák meg. Ez nem bűn, sőt! Az ár azonban legtöbbször komoly művészi kompromisszum.
Gervai András
Féjja Sándor - A filmnyelv ABC-je
Filmamatőrök Kiskönyvtára 2. kötet
Féjja Sándor - Egy filmvígjáték hatásvizsgálatának tapasztalatai
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - Walt Disney
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - Illés György
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Féjja Sándor - Filmdramaturgia
Filmamatőrök Kiskönyvtára 3. kötet
Féjja Sándor - Az amatőrfilmről
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120779
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13177
- Ezotéria 13699
- Fantasy 32814
- Felnőtt 18+ 12808
- Gyermek 23727
- Humor 13740
- Ifjúsági 37439
- Kortárs 48410
- Krimi 15955
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16535
- Képregény 21646
- Novellák 13378
- Romantikus 51005
- Sci-fi 14830
- Szórakoztató irodalom 45817
- Tudomány és Természet 29028
- Történelem 16440
- Vallás, mitológia 19949
- Életrajzok, visszaemlékezések 16878