Ajax-loader

Philip Roth könyvei a rukkolán


Philip Roth - Leláncolt ​Zuckerman
Philip ​Roth 1979 és 1985 között három regényt (A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, Anatómialecke) és egy kisregényt (A prágai orgia) szentelt legismertebb prózai alteregójának, Nathan Zuckerman amerikai zsidó írónak. A ma már egyetlen kötetként számon tartott történet lényegét tekintve egy hányatott alkotói útkeresés nagyszabású krónikája, az elismerésre törő művészi akarat, valamint a fikció nyersanyagául szolgáló valóság kisebb-nagyobb körei (a főszereplőt övező politikai hatalom, zsidó közösség, család vagy éppenséggel tulajdon teste) közötti összetett viszonyok izgalmas és elgondolkodtató feltérképezése. A Helikon Kiadó Philip Roth-életműsorozatát útjára indító Zuckerman - Trilógia és epilógus sötét humorral és finom öniróniával árnyalt vallomás az írói hivatás (vagy ha úgy tetszik: hitvallás) állandó dilemmáiról és változó lehetőségeiről.

Philip Roth - Amerikai ​pasztorál
Hogyan ​válhatott az amerikai álom egy csapásra rémálommá? Ezzel a kérdéssel kényszerül szembenézni az Amerikai pasztorál főszereplője, a gimnáziumi sztársportolóból sikeres üzletemberré lett Seymour Levov, a Svéd, aki egykori szépségkirálynő felesége oldalán éli mintaszerű, gondtalan életét, mígnem 1968-ban rebellis kamasz gyermekük, Merry felrobbantja a helyi vegyesboltot. A gyilkos merénylet összezúzza a Lvov család idilli látszatvilágát, és a lányát elkeseredetten kereső Svédnek már nincs hová menekülnie a valóság tébolya elől. Philip Roth nagyszabású Amerikai trilógiájának 1997-ben megjelent nyitánya különleges helyet foglal el ebben az egyedülálló írói életműben. A szerző ezen regényében rajzolódik ki talán legélesebben az Egyesült Államok (generációs, kulturális, etnikai és számos más ellentétekkel terhelt) politikai-társadalmi horizontja; a vietnámi háború elleni mozgalmak és a hozzájuk kapcsolódó belföldi terrorcselekmények ugyanúgy felbukkannak benne, mint a véres 1967-es newarki lázongások, vagy a Nixon elnök bukásához vezetett Watergate-botrány. Az Amerikai pasztorál elgondolkodtató, őszinte számvetés egy össznemzeti illúzió elvesztéséről és a radikális eszmék jelentette veszélyekről - napjainkban is aktuális figyelmeztetés a rend és biztonság ábrándja mögött, a (nem csak az amerikai) társadalom mélyén időzített bombaként ketyegő, robbanásra kész feszültségekről. Philip Roth Amerikai pasztorál című könyvével 1997-ben elnyerte a Pulitzer-díjat. A regényből 2016-ban filmes feldolgozás készült, Ewan McGregor, Jennifer Connelly és Dakota Fanning szereplésével

Philip Roth - A ​szellem árnyékában
Egy ​"egyáltalán nem irodalmi környezetből származó" fiatal írójelölt szellemi apakeresésre indul: meglátogatja vidéken élő híres, öreg kollégáját. A huszonhárom éves Nathan Zuckerman önző, kíméletlen és becsvágyó, feltett szándéka, hogy mindent, ami az útjába kerül, felhasznál jövendő pályáján. Az öreg E. I. Lonoff, a vidék "legeredetibb elbeszélője Melville és Hawthorne óta", sokban hasonlíthatott hozzá fiatal korában - most azonban már csak önző és kíméletlen, de nem vágyik semmire. Illetve valamire mégis: arra, hogy hagyják őt békén, ne hozzanak változást az életébe. Mint írók megértik egymást, méltók egymáshoz. Mint emberek és férfiak, a titokzatos Amy Bellette-tel való kapcsolatukban különböznek leginkább, akit Zuckerman Anne Franknak képzel el, s aki szerelmes Lonoffba. Zuckerman szeretné feleségül venni, Lonoff szeretne megszabadulni tőle. A befejezés - akárcsak az egész mű - ironikusan jelképes: Lonoff felesége és Amy kirohan a hóesésbe, Lonoff a felesége után ered, Zuckerman lázasan jegyezget, majd bizonyára Amy után szalad, hiszen Lonoff is és minden író csak így cselekedett volna fiatal korában. Nathan Zuckerman "íróvá avatásának" szertartása befejeződött.

Philip Roth - Engedd ​el
Most ​először jelenik meg magyarul Philip Roth eredetileg 1962-ben napvilágot látott könyve, Nemes Anna fordításában. Gabe Wallach leszerel a katonaságtól, s anyja halálakor a régi szálak elszakításával és újak szövésével kezdi életét. Apja bánatára New Yorkból a távoli Chicagóba költözik tanítani, ám legfőbb foglalatossága inkább az emberi karakterek és viszonyok föltérképezése. A kollégák, barátok, barátnők és a hozzájuk kapcsolódó figurák változatos gyűjteményének lefestésében, a hol hétköznapi, hol kalandos, hol tragikus, hol pedig komikus események forgatagában Gabe tulajdonképp mégis önmagát próbálja megtalálni, és elhelyezni az 1950-es évek második felének Amerikájában. Derék ifjú polgár-e vagy elkényeztetett úrifiú, önzetlen vagy balek, józan vagy gyáva, önfeláldozó vagy lúzer? Noha Philip Roth első, huszonhét évesen írt regényének olvasásakor a mai olvasó azzal is szembesül, mennyit változott a világ hatvan év alatt, leginkább mégis az élet örök dilemmáival találkozik – mint minden jó és maradandó regényben. „Elképesztően érett első regény.” - James Atlas „Gazdag, eseményteli könyv, bornírt, szomorkás, de valahogy még a legkilátástalanabb pillanatok során is mulatságos.” - Elizabeth Hardwick, Harper's „Sinclair Lewis óta Rothnak van a legjobb szeme az apró részletekhez.” - Stanley Edgar Hyman

Philip Roth - Operation ​Shylock
In ​this fiendishly imaginative book (which may or may not be fiction), Philip Roth meets a man who may or may not be Philip Roth. Because someone with that name has been touring Israel, promoting a bizarre reverse exodus of the Jews. Roth is intent on stopping him, even if that means impersonating his own impersonator. With excruciating suspense, unfettered philosophical speculation, and a cast of characters that includes Israeli intelligence agents, Palestinian exiles, an accused war criminal, and an enticing charter member of an organization called Anti-Semites Anonymous, Operation Shylock barrels across the frontier between fact and fiction, seriousness and high comedy, history and nightmare.

Philip Roth - Everyman
Philip ​Roth's new novel is a candidly intimate yet universal story of loss, regret, and stoicism. The best-selling author of The Plot Against America now turns his attention from "one family's harrowing encounter with history" (New York Times) to one man's lifelong skirmish with mortality. The fate of Roth's everyman is traced from his first shocking confrontation with death on the idyllic beaches of his childhood summers, through the family trials and professional achievements of his vigorous adulthood, and into his old age, when he is rended by observing the deterioration of his contemporaries and stalked by his own physical woes. A successful commercial artist with a New York ad agency, he is the father of two sons from a first marriage who despise him and a daughter from a second marriage who adores him. He is the beloved brother of a good man whose physical well-being comes to arouse his bitter envy, and he is the lonely ex-husband of three very different women with whom he's made a mess of marriage. In the end he is a man who has become what he does not want to be. The terrain of this powerful novel -- Roth's twenty-seventh book and the fifth to be published in the twenty-first century -- is the human body. Its subject is the common experience that terrifies us all. Everyman takes its title from an anonymous fifteenth-century allegorical play, a classic of early English drama, whose theme is the summoning of the living to death.

Philip Roth - The ​Breast
Like ​a latter-day Gregor Samsa, Professor David Kepesh wakes up one morning to find that he has been transformed. But where Kafka's protagonist turned into a giant beetle, the narrator of Philip Roth's richly conceived fantasy has become a 155-pound female breast. What follows is a deliriously funny yet touching exploration of the full implications of Kepesh's metamorphosis—a daring, heretical book that brings us face to face with the intrinsic strangeness of sex and subjectivity.

Philip Roth - The ​Dying Animal
David ​Kepesh is white haired and over sixty, an eminent TV culture critic and star lecturer at a New York college, when he meets Consuela Castillo, a decorous, well-mannered student of twenty-four, the daughter of wealthy Cuban exiles, who promptly puts his life into erotic disorder and haunts him for the next eight years. Since the sexual revolution of the 1960's freed him from his wife and child, Kepesh has experimented with living what he calls an emancipated manhood beyond the reach of family or a mate. Over the years, he had refined that exuberant decade of protest and licence into an orderly way of life in which he is both unimpeded in the world of Eros and studiously devoted to his aesthetic pursuits. But the youth and beauty of this newly hatched woman - a masterpiece, as Kepesh describes Consuela, of 'volupté' - undo him completely. His worldliness, his confidence, his reason desert him, and on the brink of old age, a maddening sexual possessiveness transports him to the depths of deforming jealousy. The lighthearted erotic tale with which he began evolves into a poignant, tragic story of love and loss.

Philip Roth - A ​tények
Amióta ​Philip Roth az Isten veled, Columbus-szal (1959) elindult a világhír felé, tizenhat műve jelent meg. Nagy port vert fel szinte mindahány, egy-kettő pedig kifejezetten kultúrbotrány lett, amiért pedig Amerikában igencsak meg kell dolgozni. Rothot a korai sikerrel egy időben mindjárt komoly szemrehányások is érték - leginkább zsidó (kispolgári) körökből. Öngyűlölettel, zsidógyűlölettel, antiszemitizmussal, mazochizmussal, szadizmussal, perverzitással és hasonlókkal vádolták - amin a leginkább és legőszintébben maga Roth csodálkozott, aki egyáltalán nem úgy gondolta, nem úgy értette, nem úgy akarta, ahogy körülötte - szemmel láthatóan - mindenki más. A tények, a 17. mű, ezzel a problémával foglalkozik. Roth megpróbál rávilágítani a sokakat foglalkoztató kérdésre: meddig fikció és honnan kezdve önéletírás az, ami regényeiben annyira felzaklatta a kedélyeket, hogy olvasói sokszor úgy hitték, akiről a regényíró regényt ír, az nem más, mint Philip Roth, a híres-hírhedt regényíró. Az is meg nem is: ez derül ki az író önéletírásából. Nem szigorú értelemben vett önéletírás persze ez sem, nem lépésről lépésre sorolja fel Roth életének jelentősebb eseményeit, hanem négy, számára jelentős tényre összpontosít. A tények mindenki érdeklődésére számot tarthat, aki Roth eddig magyarul megjelent művei, A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, A Portnoy-kór és az Anatómialecke valamelyikét kezébe vette.

Philip Roth - El ​teatro de Sabbath
Mickey ​Sabbath había sido titiritero. Incansable conquistador, casi ancinao pero lleno de energía, inicia un histriónico y delirante viaje hacia su pasado. Lírico y desmesurado, un libidinoso, creativo y malsano recorrido; una obra impactante.

Philip Roth - Patrimony
Patrimony, ​a true story, touches the emotions as strongly as anything Philip Roth has ever written. Roth watches as his eighty-six-year-old father-- famous for his vigor, charm, and his repertoire of Newark recollections-- battles with the brain tumor that will kill him. The son, full of love, anxiety, and dread, accompanies his father through each fearful stage of his final ordeal, and, as he does so, discloses the survivalist tenacity that has distinguished his father's long, stubborn engagement with life.

Philip Roth - Szellem ​el
Rip ​Van Winkle visszatér szülővárosába, és mindent máshogy talál - Nathan Zuckerman újra New Yorkba érkezik, tizenegy év elteltével. New England-i hegyén, magányosan, Zuckerman nem volt semmi más, csak író: se hang, se média, se terrorista fenyegetés, se nő, se hír, se más feladat, mint az írás és az öregkor elviselése. Mintha a halálból tért volna vissza, úgy jár az utcákon, és gondosan őrzött magánya három váratlan kapcsolat következtében széthullik. Az első kapcsolat egy fiatal házaspár, amellyel hirtelen ötlettől vezérelve lakást akar cserélni. Ők elmenekülnének az ikertornyok lerombolása utáni Manhattanből, Zuckerman pedig visszatérne a városba. De a találkozás első percétől kezdve Zuckerman leginkább a magányát szeretné felcserélni a fiatal feleség, Jamie erotikus vonzására, amely visszacsábítja mindenhez, amit, azt hitte, maga mögött hagyott már: az intimitáshoz, a szív és a test pezsdítő összjátékához. A második kapcsolat Zuckerman ifjúságából bukkan fel: Amy Bellette első irodalmi példaképének, E. I. Lonoffnak volt a múzsája és társa. A hajdan ellenállhatatlan Amy ma betegség gyötörte vénasszony, de rendületlenül őrzi a nagy puritán író emlékét, aki rávezette Nathant az írói hivatás magányos útjára. A harmadik kapcsolat Lonoff önjelölt életrajzírója, egy fiatal irodalmi véreb, aki bármit hazudna, bármit megtenne, hogy kiderítse Lonoff "nagy titkát". Zuckerman, noha nem akart többé belemerülni a viharos emberi érzelmekbe, egyszeriben rákényszerül, hogy szerelem, bánat, vágy és harag szívszorító lehetőségeinek belső drámáját játssza el. Roth korábbi regényei - A szellem árnyékában melankolikus komédiája, valóság és képzelet ellenpontja a The Counterlife-ból, a Deception jellegzetes párbeszédei - idéződnek fel ebben a műben, melyben Roth ismét megcsillogtatja páratlan stílusát és témakezelését, s új szakaszt nyit a műfaj iránti rendületlen elkötelezettségében.

Philip Roth - La ​macchia umana
Coleman ​Silk è un professore di lettere antiche stimato e rispettato. E' stato persino preside. La sua carriera di colpo s'interrompe il giorno in cui, per indicare due studenti che non si presentano mai a lezione, usa la parola "spooks" (spettri), desueto termine spregiativo riferito alle persone di colore. Quel che Coleman non sa è che i due studenti sono appunto dei neri. Costretto a dimettersi per evitare un "processo" pubblico, il professore vede la sua vita andare lentamente ma inesorabilmente a rotoli. Si lega a una giovane inserviente del college all'apparenza analfabeta, e per questo riceve lettere anonime che lo accusano di "abusare sessualmente" di una donna in difficoltà. Ma Coleman ha anche un terribile segreto.

Philip Roth - Zuckerman
Philip ​Roth 1979 és 1985 között három regényt és egy kisregényt írt főhőséről, Nathan Zuckerman amerikai zsidó íróról. A három regény külön-külön korábban is megjelent magyarul, a kisregény, A prágai orgia még nem. Ezt a "trilógia és epilógus"-t bocsátjuk most az olvasó elé, mert az 1980-as évek vége óta egy kötetnek számít az amerikai Roth-kiadásban is, noha Nathan Zuckerman később a szerző több művének is szereplője lett (Amerikai pasztorál, Kommunistához mentem feleségül, Szégyenfolt). A nagy mű egy író fejlődéstörténete. Az "egyáltalán nem irodalmi környezetből származó" fiatal írójelölt szellemi apakeresésre indul: az első regényben felkeresi vidéken élő híres, öreg kollégáját, szeretné ellesni szakmai fortélyait, de váratlanul "sűrű" környezetbe csöppen. Fiatal, hódoló főiskolás lány, kiábrándult feleség és a vizionált Anne Frank között téblábol a két író, önzően és kíméletlenül, csak a becsvágyukat tartva szem előtt. A második regényben Zuckerman befut: erotikus regénye óriási sikert arat, rázúdul a sajtó, a televízió, egyszeriben kiszolgáltatottja lesz a múltjából (család, gyerekkor) előlépő figuráknak. Sebeket ejtenek rajta, sebeket ejt ő is, mindinkább elidegenedik művétől, de rabja is lesz annak, amit önéletrajzából fikcióvá lényegített. A csúcspont az apa halála, aki megátkozza - de valóban megátkozza-e? - fiát, amiért gátlástalanul kiteregette a család "szennyesét". A harmadik regényben az immár sikeres, negyvenéves írót rejtélyes kór teperi le, jóformán mozgásképtelenné válik, és ez önvizsgálatra készteti: lázas igyekezettel próbálja megérteni a fantombetegség okát, netán célját. Büntetés, önbüntetés volna, amiért művészetével annyi keserűséget okozott a való világban? A lelkifurdalás fejeződik ki testi bajában? Miért, mennyiért felelős az irodalom? Végül a dráma, a komikum abszurddá válik: a középkorú Zuckerman elhatározza, hogy beiratkozik az orvosi egyetemre. Az epilógusban aztán Zuckerman egy ridegebb tájon tapasztalhatja meg, miért lehet még felelős az irodalom: a prágai tavasz után nyolc évvel Csehszlovákiába kell utaznia, ahol a saját szemével láthatja, milyen az életük a demoralizált művészeknek egy totalitárius társadalomban.

Philip Roth - Szégyenfolt
1998 ​nyarán Nathan Zuckerman író világvégi házának ajtaján kopogtat a szomszéd. Coleman Silk a közeli Athena Főiskolán tanított, amíg két évvel korábban meg nem vádolták, hogy rasszista megjegyzést tett két diákra. A hajdani teljhatalmú dékán, a klasszika-filológia professzora hiába bizonygatta ártatlanságát, végül az üldözés elől kénytelen volt idő előtt nyugdíjba vonulni. Felesége szélütést kapott, halálát Silk szintén a főiskolai tanárok számlájára írja. Zuckermantól egyetlen dolgot kér: rendelkezésére bocsát minden dokumentumot, és az író írja meg pokoljárásának történetét. Ő maga már megpróbálta, de a minden sorból áradó heves gyűlölet miatt kénytelen beismerni, hogy kudarcot vallott. Nathan Zuckerman, aki azért költözött erre a tájra, hogy megszabaduljon minden emberi kapcsolattól és békésen élhessen, lassan Silk dékán bűvkörébe kerül. Amikor, egyetlenként, megtudja, hogy hetvenegy éves új barátjának, két évvel felesége halála után, még szeretője is akadt, egy harmincnégy éves írástudatlan takarítónő személyében, Zuckermanban felébred a kíváncsiság. Kíváncsi Coleman Silkre, kíváncsi Faunia Farley-re, a szeretőjére. De a dokumentumok, a barátság, a közös titok elegendő-e arra, hogy megismerjünk, megértsünk egy másik embert? Miért volt olyan érthetetlen Coleman Silk számára a rasszizmus vádja? Mi kapcsol össze egy fiatal, sok tragédiát megért takarítónőt és egy idős professzort? Miért kellett egy gyanús balesetben meghalniuk? Mi volt Coleman Silk titka? Amíg az író ezekre a kérdésekre keresi a választ, megismerkedhetünk a politikai korrektség önkényuralmával, az amerikai individualizmus halálával és a puritanizmus új életre kelésével. Clinton elnök és a nyugdíjas professzor sorsa összekapcsolódik,s a görög sorstragédiát semmi sem tartóztathatja föl. A Szégyenfolt Philip Roth "amerikai trilógiájának" harmadik része. Az első kettőt már olvashattuk magyarul Amerikai pasztorál és Kommunistához mentem feleségül címmel.

Philip Roth - Isten ​veled, Columbus
Ez ​Philip Roth első kötete, melyet 1959-es megjelenésekor Saul Bellow így méltatott: "Első könyv az Isten veled, Columbus, de nem egy kezdő könyve. Legtöbbünk bömbölve jön a világra, vakon és pucéron, ám Roth úgy pottyan ide, hogy körme van, haja, foga, és értelmesen beszél. Huszonhat éves fejjel már profi, szellemes, erőteljes és virtuóz." A nyolcvanöt évesen tavaly elhunyt író életművének számos nagyszerű darabját régóta ismerheti a magyar olvasó, de ez a kisprózakötet magyarul most jelenik meg először - és nem cáfol rá Bellow véleményére. A címadó kisregény első pillantásra klasszikus "szegény fiú-gazdag lány" szerelmi történet, de a cselekmény, a két zsidó család tagjainak sokszínű, markáns és szarkasztikus megrajzolása és a korabeli amerikai körkép korántsem szokványos. Az öt további novella mindegyike az élet más-más területén játszódik - vallásoktatáson, újonckiképző táborban, családban, középiskolában, lakóközösségben -, és sorra azokat a konfliktusgerjesztő témákat feszegeti, amelyek Philip Roth-ot mindvégig foglakoztatták: az én, a szexualitás, a szülő-gyerek viszony, a tisztesség, az őszinteség, a zsidóság mibenlétét, és ezek viszonyát egymáshoz. Mindezt pedig hol drámaian, hol líraian, hol indulatosan, hol gyöngéden, hol érzelmesen, hol komikusan. Sok váratlan fordulattal. Philip Roth módra.

Philip Roth - The ​Counterlife
The ​Counterlife is about people enacting their dreams of renewal and escape, some of them going so far as to risk their lives to alter seemingly irreversible destinies. Wherever they may find themselves, the characters of The Counterlife are tempted unceasingly by the prospect of an alternative existence that can reverse their fate. Illuminating these lives in transition and guiding us through the book's evocative landscapes, familiar and foreign, is the miind of the novelist Nathan Zuckerman. His is the skeptical, enveloping intelligence that calculates the price that's paid in the struggle to change personal fortune and reshape history, whether in a dentist's office in suburban New Jersey, or in a tradition-bound English Village in Gloucestershire, or in a church in London's West End, or in a tiny desert settlement in Israel's occupied West Bank.

Philip Roth - Pedig ​milyen jó kislány volt
Első ​regényének, az Isten veled, Columbus-nak megjelenése óta Philip Roth-ot a mai amerikai irodalom vezéralakjai között tartjuk számon. Pedig milyen jó kislány volt című regénye Lucy Nelson életútját rajzolja meg, az igazság kutatásának csak a valóban nagy írókra jellemző szenvedélyességével. Szenvedélyesség jellemzi főhősét is, aki a jó és a rossz állandó szembesítésének gyötrő, már-már elvakult vágyától sarkallva kísérli meg helyreütni a világ képzelt rendjét, megjavítani vagy egyszerűen félresöpörni a rosszat, és - kerüljön bármibe - megvalósítani az elképzelése szerinti jót. Környezete egy ideig csak tűri Lucy Nelson túlfűtött, világjavító akarásait, de végül saját fegyverét fordítja a magányos lázadó ellen. Philip Roth mély részvéttel, egyszersmind könyörtelen tárgyilagossággal ábrázolja a "jó kislánynak" induló Lucy meghasonlását a világgal, családjával, önmagával.

Philip Roth - O ​Animal Moribundo
David ​Kepesh tem cabelos brancos e mais de sessenta anos, é um eminente crítico cultural da TV e conferencista de grande mérito numa universidade de Nova Iorque, quando conhece Consuela Castillo, uma estudante bem-comportada e de boas maneiras, com vinte e quatro anos e filha de exilados cubanos ricos, que lança imediatamente a vida do professor num tumulto erótico. Desde a revolução cultural dos anos 60, quando deixou a mulher e o filho, Kepesh experimentou viver aquilo a que chama uma .virilidade emancipada., fora do alcance da família ou de uma parceira. Ao longo dos anos refinou essa exuberante década de protesto e licenciosidade com uma vida ordenada em que é simultaneamente livre no mundo de Eros e estudiosamente dedicado na sua actividade estética. Mas a juventude e a beleza de Consuela, .uma obra-prima de volupté., transtornam-no por completo e uma enlouquecedora possessividade sexual transporta-o aos abismos do ciúme deformador. A despreocupada aventura erótica evolui ao longo de oito anos para uma história de cruel perda.

Philip Roth - The ​Humbling
Everything ​is over for Simon Axler, the protagonist of Philip Roth’s startling new book. One of the leading American stage actors of his generation, now in his sixties, he has lost his magic, his talent, and his assurance. His Falstaff and Peer Gynt and Vanya, all his great roles, "are melted into air, into thin air." When he goes onstage he feels like a lunatic and looks like an idiot. His confidence in his powers has drained away; he imagines people laughing at him; he can no longer pretend to be someone else. "Something fundamental has vanished." His wife has gone, his audience has left him, his agent can’t persuade him to make a comeback. Into this shattering account of inexplicable and terrifying self-evacuation bursts a counterplot of unusual erotic desire, a consolation for a bereft life so risky and aberrant that it points not toward comfort and gratification but to a yet darker and more shocking end. In this long day’s journey into night, told with Roth’s inimitable urgency, bravura, and gravity, all the ways that we convince ourselves of our solidity, all our life’s performances—talent, love, sex, hope, energy, reputation—are stripped off.

Philip Roth - My ​Life as a Man
Peter ​is a gifted young writer, and Maureen Tarnopol is the woman who wants to be his muse but who instead is his nemesis. Their union is based on fraud and shored up by moral blackmail, but it is so perversely durable that, long after Maureen's death, Peter is still trying - and failing - to write his way free of it.

Philip Roth - Goodbye, ​Columbus
Neil ​Klugman (he of poor Newark) and pretty, spirited Brenda Patimkin (she of suburban Short Hills) meet one summer and dive into an affair that is as much about social class and suspicion as it is about love. _Goodbye Columbus_ is accompanied by five short stories that range in tone from iconoclastic to the astonishingly tender and illuminate the subterranean conflicts between parents and children and friends and neighbors in the American Jewish Diaspora.

Philip Roth - Apai ​örökség
Philip ​Roth 1991-es műve a szerzőtől már ismerős témákat - úgy mint az öregség jelentette fájdalmas próbatételeket, a halállal való elkerülhetetlen szembenézést, a megannyi szakítópróbának kitett családi kötelékek újraértékelését - járja körül, teszi ezt azonban minden korábbinál hangsúlyosabb önéletrajzi vonatkozások mentén. Az Apai örökség az író agytumorban elhunyt idős édesapja utolsó éveit elmesélve nyújt megrázó látleletet arról, miképp alakulhatnak az apa-fiú kapcsolatok egy végzetes betegség árnyékában, illetve hogyan lehet (ha egyáltalán lehet) elfogadni annak tragédiáját, hogy azok, akik az életbe segítettek minket, a szemünk láttára távoznak lépésről lépésre a nemlétbe. Roth magyar nyelven most először olvasható emlékirata megrendítő, pátosztól mentes, mégis empátiával teli számvetés azzal, mi marad ránk örökül halottaink után...

Philip Roth - La ​contravida
La ​reaparición de un importantísimo personaje en la obra del autor de Pastoral americana. Zuckerman –alter ego de Roth– es ególatra, divertido; un judío lleno de inseguridades que ahora sufre de impotencia. La trama lleva al lector de Nueva York a Londres y a Israel, mostrando distintos tipos de transformaciones humanas, no solo a la que intenta someterse Zuckerman.

Philip Roth - Sabbath ​színháza
Philip ​Roth méltán híres regénye, a Sabbath színháza egy vénülő bábjátékos, Morris "Mickey" Sabbath nagyszabású tragikomédiája, akinek megbotránkoztató, szélsőséges élvezeteket hajszoló erotomán élete lényegében maga is színház. A hatvannégy éves Sabbath lelki társának, évtizedes szeretőjének halála után züllött életművének utolsó felvonásába kezd. Philip Roth remekművének megrázó ereje nem csak a szerzőre jellemző sötét humorral és sokszor zavarba ejtő kendőzetlenséggel tálalt szexuális kalandozásokban keresendő. A Sabbath színházának legnagyobb bravúrja sokkal inkább abban rejlik, hogy a főszereplő múltjának és személyiségének aprólékos boncolásán keresztül látni engedi a perverziók mögött meghúzódó traumákat és feldolgozhatatlan veszteségeket, és ezáltal képes empátiát ébreszteni olvasójában Sabbath első pillantásra végtelenül idegennek tetsző, valójában azonban nagyon is emberi színjátéka iránt.

Philip Roth - Indignation
Against ​the backdrop of the Korean War, a young man faces life's unimagined chances and terrifying consequences. It is 1951 in America, the second year of the Korean War. A studious, law-abiding, intense youngster from Newark, New Jersey, Marcus Messner, is beginning his sophomore year on the pastoral, conservative campus of Ohio's Winesburg College. And why is he there and not at the local college in Newark where he originally enrolled? Because his father, the sturdy, hard-working neighborhood butcher, seems to have gone mad -- mad with fear and apprehension of the dangers of adult life, the dangers of the world, the dangers he sees in every corner for his beloved boy. As the long-suffering, desperately harassed mother tells her son, the father's fear arises from love and pride. Perhaps, but it produces too much anger in Marcus for him to endure living with his parents any longer. He leaves them and, far from Newark, in the midwestern college, has to find his way amid the customs and constrictions of another American world. Indignation, Philip Roth's twenty-ninth book, is a story of inexperience, foolishness, intellectual resistance, sexual discovery, courage, and error. It is a story told with all the inventive energy and wit Roth has at his command, at once a startling departure from the haunted narratives of old age and experience in his recent books and a powerful addition to his investigations of the impact of American history on the life of the vulnerable individual.

Philip Roth - El ​mal de Portnoy
Junto ​a Herzog, de Saul Bellow, El mal de Portnoy (1967) define la literatura estadounidense de origen judío de los años sesenta. Esta obra maestra, quizá la que le dio a su autor un lugar que aún no ha abandonado en el Parnaso de los escritores americanos, transcurre en la consulta de un psicoanalista, un sitio muy apropiado para una novela insana sobre la experiencia judía. Su protagonista, Alex Portnoy, lleno de deseos que repugnan a su conciencia y de una conciencia que repugna a sus deseos, nos cuenta su vida en un monólogo hilarante: la infancia y adolescencia marcadas por unos padre de moralidad estricta y por tanto, transcurrida en su mayor parte en un encierro voluntario en el cuarto de baño; y la madurez, no muy lejana a sus etapas anteriores gracias a la obsesión que vertebra su vida, el sexo, casi siempre practicado con muchachas gentiles, como si penetrándolas pudiera entrar en su ambiente social,"como si follando quisiera descubrir América. Conquistar América"."Roth es el escritor más valiente de Estados Unidos. Es moralmente valiente, políticamente valiente. Y Portnoy es parte de esa valentía."CYNTHIA OZICK

Philip Roth - Reading ​Myself and Others
The ​interviews, essays, and articles collected here span a quarter century of Philip Roth's distinguished career and "reveal [a] preoccupation with the relationship between the written and the unwritten world." Here is Roth on himself and his work and the controversies it's engendered. Here too are Roth's writings on the Eastern European writers he has always championed; and on baseball, American fiction, and American Jews. The essential collection of nonfiction by a true American master, Reading Myself and Others features his long interview with the Paris Review.

Philip Roth - Kiégés
Simon ​Axler számára mindennek vége: a nagy amerikai színész, nemzedékének kimagasló művésze hatvan-egynéhány évesen elveszti varázsát, tehetségét, magabiztosságát. Ráébred, hogy nagy szerepei – Falstaffja, Peer Gyntje, Ványa bácsija – mind "léggé váltak, puszta ritka léggé". Ha kimegy a színpadra, ostobának érzi magát, nem bízik többé játéka erejében, nem tud belebújni a figura bőrébe, és azt képzeli, kinevetik. Felesége elköltözött, közönsége elhagyta, ügynöke nem tudja rábeszélni, hogy visszatérjen a színpadra. A megmagyarázhatatlan és félelmetes kiüresedés megrázó leírásába robban bele a másik cselekményszál: a rendkívüli erotikus vágyé, amely olyan kockázatos és abnormális vigaszt nyújt az értelmét vesztett életért, hogy vigasztalódás és megnyugvás helyett a még sötétebb és megrendítőbb vég felé mutat. A végső éjszakába vezető hosszú úton, melyet utánozhatatlan intenzitással és bátorsággal fest le az író, szertefoszlik az élet minden produktuma: tehetség, szerelem, szexualitás, remény, életerő, hírnév. Az Akárki és a Szellem el moralitásról és halálról szóló sötét meditációi, majd a fiatalságot keserű iróniával visszaidéző Düh után Roth az öregedés rémületétől és a makacs élni vágyás gyönyörűségétől izzó új kisregényében ismét az élet nagy misztériumát mutatja fel. A kiégés Philip Roth harmincadik könyve. Philip Roth 1997-ben az Amerikai pasztorál-ért Pulitzer-díjat kapott. 1998-ban a Fehér Házban átvehette a National Medal of Arts nevű legmagasabb állami művészeti díjat, 2002-ben pedig az Amerikai Irodalmi és Művészeti Akadémia legrangosabb kitüntetését, a Gold Medal in Fictiont, amelyet korábban többek között John Dos Passosnak, William Faulknernek és Saul Bellow-nak ítéltek oda. Kétszer nyerte el a National Book Awardot és a National Book Critics Circle Awardot, háromszor a PEN/Faulkner Awardot. 2005-ben az Összeesküvés Amerika ellen című könyvével elnyerte az Amerikai Történész Szövetség díját "2003-2004 kiemelkedő amerikai témájú történelmi regényéért". Roth elnyerte a PEN két legrangosabb díját is: 2006-ban a PEN/Nabokov Awardot "következetesen eredeti és tökéletes mesterségbeli tudással megalkotott élertművéért", és 2007-ben a PEN/Saul Bellow Awardot, melynek indoklása szerint "hosszú pályafutása során alkotott életművének minősége Philip Rotht… az amerikai irodalom legmagasabb csúcsára helyezi". Philip Roth az egyetlen élő amerikai író, akinek művei a Library of America gyűjteményes, mértékadó kiadásában megjelennek. A nyolcadik, utolsó kötet 2013-ban várható.

Philip Roth - Exit ​Ghost
Like ​Rip Van Winkie returning to his hometown to find that all has changed, Nathan Zuckerman comes back to New York, the city he left eleven years before. Alone on his New England mountain, Zuckerman has been nothing but a writer: no voices, no media, no terrorist threats, no women, no news, no tasks other than his work and the enduring old age. Walking the streets like a revenant, he quickly makes three connections that explode his carefully protected solitude. One is with a young couple with whom, in a rash moment, he offers to swap homes. They will flee post-9/11 Manhattan for his country refuge, and he will return to city life. But from the time he meets them, Zuckerman also wants to swap his solitude for the erotic challange of the young woman, Jamie, whose allure draws him back to all that he thought he had left behind: intimacy, the vibrant play of heart and body. The second connection is with a figure from Zuckerman's youth, Amy Bellette, companion and muse to Zuckerman's first literary hero, E.I. Lonoff. The once irresistible Amy is now an old woman depleted by illness, guarding the memory of that grandly austere American writer who showed Nathan the solitary path to a writing vocation. The third connection is with Lonoff's would-be biographer, a young literary hound who will do and say nearly anything to get to Lonoff's 'great secret'. Suddenly involved, as he never wanted or intended to be involved again, with love, mourning, desire, and animosity, Zuckerman plays out an interior drama of vivid and poignant possibilities. Haunted by Roth's earlier works - the melancholy comedy of The Ghost Writer, the counterpoint of the imaginary and the real in The Counterlife, the distinctive dialogues of Deception - Exit Ghost is a reminder of Roth's incomparable style and themes and an amazing leap into yet another phase in this great writer's insatiable commitment to fiction. In 1997 Philip Roth won the Pulitzer Prize for American Pastoral. In 1998 he received the National Medal of Arts at the White House and in 2002 the highest award of the American Academy of Arts and Letters, the Gold Medal in Fiction, previously awarded to John Dos Passos, William Faulkner and Saul Bellow, among others. He has twice won the National Book Award, the PEN/Faulkner Award, and the National Book Critics Circle Award. In 2005 The Plot Against America received the Society of American Historians' prize for 'the outstanding historical novel on an American theme for 2003-2004'. In 2006 Roth received PEN's most prestigious prize, the PEN/Nabokov Award for a 'body of work...of enduring originality and consummate craftsmanship'. Roth is the third living American writer to have his work published in a comprehensive, definitive edition by the Library of America. The last of the eight volumes is scheduled for publication in 2013.

Philip Roth - Zuckerman ​Bound
Four ​complete works by Philip Roth in one volume. The complete comic saga of Nathan Zuckerman, his ordeals of conscience, from Manhattan, to Miami Beach, to Czechoslovakia! "Roth has transcended himself . . . . A comic genius . . . Certainly Philip Roth's finest achievement to date, eclipsing even his best single fictions . . . ZUCKERMAN BOUND binds together THE GHOST WRITER, ZUCKERMAN UNBOUND, and THE ANATOMY LESSON, adding to them as epilogue a wild short novel, THE PRAGUE ORGY, which is at once the bleakest and the funniest writing Roth has done." -- The New York Times Book Review "ZUCKERMAN BOUND proves that no one now writing can be funnier and, at the same time, more passionately serious than Philip Roth." -- Time "ZUCKERMAN BOUND shows the author's always ebullient invention and artful prose at their most polished and concentrated." -- The New Yorker

Philip Roth - The ​Professor of Desire
As ​a student in college, David Kepesh styles himself "a rake among scholars, a scholar among rakes." Little does he realize how prophetic this motto will be—or how damning. For as Philip Roth follows Kepesh from the domesticity of childhood into the vast wilderness of erotic possibility, from a ménage à trois in London to the throes of loneliness in New York, he creates a supremely intelligent, affecting, and often hilarious novel about the dilemma of pleasure: where we seek it; why we flee it; and how we struggle to make a truce between dignity and desire.

Kollekciók