Ajax-loader

Philip Roth könyvei a rukkolán


Philip Roth - Leláncolt ​Zuckerman
Philip ​Roth 1979 és 1985 között három regényt (A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, Anatómialecke) és egy kisregényt (A prágai orgia) szentelt legismertebb prózai alteregójának, Nathan Zuckerman amerikai zsidó írónak. A ma már egyetlen kötetként számon tartott történet lényegét tekintve egy hányatott alkotói útkeresés nagyszabású krónikája, az elismerésre törő művészi akarat, valamint a fikció nyersanyagául szolgáló valóság kisebb-nagyobb körei (a főszereplőt övező politikai hatalom, zsidó közösség, család vagy éppenséggel tulajdon teste) közötti összetett viszonyok izgalmas és elgondolkodtató feltérképezése. A Helikon Kiadó Philip Roth-életműsorozatát útjára indító Zuckerman - Trilógia és epilógus sötét humorral és finom öniróniával árnyalt vallomás az írói hivatás (vagy ha úgy tetszik: hitvallás) állandó dilemmáiról és változó lehetőségeiről.

Philip Roth - Amerikai ​pasztorál
Hogyan ​válhatott az amerikai álom egy csapásra rémálommá? Ezzel a kérdéssel kényszerül szembenézni az Amerikai pasztorál főszereplője, a gimnáziumi sztársportolóból sikeres üzletemberré lett Seymour Levov, a Svéd, aki egykori szépségkirálynő felesége oldalán éli mintaszerű, gondtalan életét, mígnem 1968-ban rebellis kamasz gyermekük, Merry felrobbantja a helyi vegyesboltot. A gyilkos merénylet összezúzza a Lvov család idilli látszatvilágát, és a lányát elkeseredetten kereső Svédnek már nincs hová menekülnie a valóság tébolya elől. Philip Roth nagyszabású Amerikai trilógiájának 1997-ben megjelent nyitánya különleges helyet foglal el ebben az egyedülálló írói életműben. A szerző ezen regényében rajzolódik ki talán legélesebben az Egyesült Államok (generációs, kulturális, etnikai és számos más ellentétekkel terhelt) politikai-társadalmi horizontja; a vietnámi háború elleni mozgalmak és a hozzájuk kapcsolódó belföldi terrorcselekmények ugyanúgy felbukkannak benne, mint a véres 1967-es newarki lázongások, vagy a Nixon elnök bukásához vezetett Watergate-botrány. Az Amerikai pasztorál elgondolkodtató, őszinte számvetés egy össznemzeti illúzió elvesztéséről és a radikális eszmék jelentette veszélyekről - napjainkban is aktuális figyelmeztetés a rend és biztonság ábrándja mögött, a (nem csak az amerikai) társadalom mélyén időzített bombaként ketyegő, robbanásra kész feszültségekről. Philip Roth Amerikai pasztorál című könyvével 1997-ben elnyerte a Pulitzer-díjat. A regényből 2016-ban filmes feldolgozás készült, Ewan McGregor, Jennifer Connelly és Dakota Fanning szereplésével

Philip Roth - A ​szellem árnyékában
Egy ​"egyáltalán nem irodalmi környezetből származó" fiatal írójelölt szellemi apakeresésre indul: meglátogatja vidéken élő híres, öreg kollégáját. A huszonhárom éves Nathan Zuckerman önző, kíméletlen és becsvágyó, feltett szándéka, hogy mindent, ami az útjába kerül, felhasznál jövendő pályáján. Az öreg E. I. Lonoff, a vidék "legeredetibb elbeszélője Melville és Hawthorne óta", sokban hasonlíthatott hozzá fiatal korában - most azonban már csak önző és kíméletlen, de nem vágyik semmire. Illetve valamire mégis: arra, hogy hagyják őt békén, ne hozzanak változást az életébe. Mint írók megértik egymást, méltók egymáshoz. Mint emberek és férfiak, a titokzatos Amy Bellette-tel való kapcsolatukban különböznek leginkább, akit Zuckerman Anne Franknak képzel el, s aki szerelmes Lonoffba. Zuckerman szeretné feleségül venni, Lonoff szeretne megszabadulni tőle. A befejezés - akárcsak az egész mű - ironikusan jelképes: Lonoff felesége és Amy kirohan a hóesésbe, Lonoff a felesége után ered, Zuckerman lázasan jegyezget, majd bizonyára Amy után szalad, hiszen Lonoff is és minden író csak így cselekedett volna fiatal korában. Nathan Zuckerman "íróvá avatásának" szertartása befejeződött.

Philip Roth - Engedd ​el
Most ​először jelenik meg magyarul Philip Roth eredetileg 1962-ben napvilágot látott könyve, Nemes Anna fordításában. Gabe Wallach leszerel a katonaságtól, s anyja halálakor a régi szálak elszakításával és újak szövésével kezdi életét. Apja bánatára New Yorkból a távoli Chicagóba költözik tanítani, ám legfőbb foglalatossága inkább az emberi karakterek és viszonyok föltérképezése. A kollégák, barátok, barátnők és a hozzájuk kapcsolódó figurák változatos gyűjteményének lefestésében, a hol hétköznapi, hol kalandos, hol tragikus, hol pedig komikus események forgatagában Gabe tulajdonképp mégis önmagát próbálja megtalálni, és elhelyezni az 1950-es évek második felének Amerikájában. Derék ifjú polgár-e vagy elkényeztetett úrifiú, önzetlen vagy balek, józan vagy gyáva, önfeláldozó vagy lúzer? Noha Philip Roth első, huszonhét évesen írt regényének olvasásakor a mai olvasó azzal is szembesül, mennyit változott a világ hatvan év alatt, leginkább mégis az élet örök dilemmáival találkozik – mint minden jó és maradandó regényben. „Elképesztően érett első regény.” - James Atlas „Gazdag, eseményteli könyv, bornírt, szomorkás, de valahogy még a legkilátástalanabb pillanatok során is mulatságos.” - Elizabeth Hardwick, Harper's „Sinclair Lewis óta Rothnak van a legjobb szeme az apró részletekhez.” - Stanley Edgar Hyman

Philip Roth - A ​tények
Amióta ​Philip Roth az Isten veled, Columbus-szal (1959) elindult a világhír felé, tizenhat műve jelent meg. Nagy port vert fel szinte mindahány, egy-kettő pedig kifejezetten kultúrbotrány lett, amiért pedig Amerikában igencsak meg kell dolgozni. Rothot a korai sikerrel egy időben mindjárt komoly szemrehányások is érték - leginkább zsidó (kispolgári) körökből. Öngyűlölettel, zsidógyűlölettel, antiszemitizmussal, mazochizmussal, szadizmussal, perverzitással és hasonlókkal vádolták - amin a leginkább és legőszintébben maga Roth csodálkozott, aki egyáltalán nem úgy gondolta, nem úgy értette, nem úgy akarta, ahogy körülötte - szemmel láthatóan - mindenki más. A tények, a 17. mű, ezzel a problémával foglalkozik. Roth megpróbál rávilágítani a sokakat foglalkoztató kérdésre: meddig fikció és honnan kezdve önéletírás az, ami regényeiben annyira felzaklatta a kedélyeket, hogy olvasói sokszor úgy hitték, akiről a regényíró regényt ír, az nem más, mint Philip Roth, a híres-hírhedt regényíró. Az is meg nem is: ez derül ki az író önéletírásából. Nem szigorú értelemben vett önéletírás persze ez sem, nem lépésről lépésre sorolja fel Roth életének jelentősebb eseményeit, hanem négy, számára jelentős tényre összpontosít. A tények mindenki érdeklődésére számot tarthat, aki Roth eddig magyarul megjelent művei, A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, A Portnoy-kór és az Anatómialecke valamelyikét kezébe vette.

Philip Roth - The ​Breast
Like ​a latter-day Gregor Samsa, Professor David Kepesh wakes up one morning to find that he has been transformed. But where Kafka's protagonist turned into a giant beetle, the narrator of Philip Roth's richly conceived fantasy has become a 155-pound female breast. What follows is a deliriously funny yet touching exploration of the full implications of Kepesh's metamorphosis—a daring, heretical book that brings us face to face with the intrinsic strangeness of sex and subjectivity.

Philip Roth - Kommunistához ​mentem feleségül
Philip ​Roth ebben a regényében is egy lebilincselő, mélyen a háború utáni amerikai történelemben gyökerező történetet mesél el a rá mindig jellemző fantasztikus profizmussal és részletgazdagsággal. Szembesülünk az amerikai életforma brutalizálódásával, az amerikai álommal, a zsidóság vállalásával és elutasításával, az ember alapvető megismerhetetlenségével - hisz nincs olyan borzalom, olyan árulás, olyan perverzió, amitől az ember visszariadna. A történetet a hatvanöt éves író, Nathan Zuckerman meséli el, pontosabban hat estén keresztül beszélget egykori irodalomtanárával, akinek rég elhunyt öccse a mű főhőse: Iron Rinn, a kommunista rádiószínész, akinek kommunistasága mögött Nathan rettenetes titkot sejt - nem alaptalanul. Rinn ugyanis tizenhat éves korában gyilkossá válik, menekül, álnéven bányász lesz, majd egy véletlen folytán színész, Abe Lincoln megszemélyesítője, de közben van egy másik élete - a kommunista szervezkedés. Mindez a mccartizmus idején nem veszélytelen vállalkozás. Iront, felesége, az öregedő színésznő képében éri utol a végzet, neki, az antiszemita zsidó sztárnak sikerül összeroppantania a Vasembert, amikor ország-világ elé öklendi: "Kommunistához mentem feleségül."

Philip Roth - Düh
Az ​Isten veled, Columbus és a Nemezis - az író legelső és legutolsó könyve - után Philip Roth-sorozatában a 21. Század Kiadó most egy másik késői kisregényt ad közre, a koreai háború idején játszódó Dühöt, amelynek ugyancsak fiatal a hőse. Milyen döntések alakítják végzetesen az életet? Hogyan állja az egyén a körülmények csapását? Philip Roth itt is ezt vizsgálja. Amerika, 1951, a koreai háború második éve. A szorgalmas, törvénytisztelő Marcus Messner az ohiói Winesburg vidéki, konzervatív főiskoláján kezdi meg másodéves tanulmányait. Szülővárosából, Newarkból menekül ide, mert apja már-már esztelenül félti a felnőtt élettől: az idősebb Messner valójában attól retteg, hogy egyetlen fia a koreai frontra kerül, vagyis a halálba. Winesburgben Marcus, aki igyekszik megtalálni a helyét egy másfajta amerikai világ szokásai és korlátai között, többször szembekerül a bigott dékánnal, és beleszeret a szépséges, de sérült lelkű Oliviába. Marcusban ütközik egymással a szerelem és a szülők iránti szolidaritás, az önérzet és a kötelességtudás, a megalkuvást nem ismerő intellektus és a naivitás, s mindez olyan ballépésekhez vezet, amelyek együttesen tragikus vétségnek bizonyulnak. A Düh - akárcsak a Nemezis - igazi modern kori sorstragédia, melyből 2016-ban az eredeti Indignation címen az USA-ban film is készült. "Szövevényes, szenvedélyes és elbűvölő... Valódi kései mestermű." - John Banville, Financial Times

Philip Roth - Isten ​veled, Columbus
Ez ​Philip Roth első kötete, melyet 1959-es megjelenésekor Saul Bellow így méltatott: "Első könyv az Isten veled, Columbus, de nem egy kezdő könyve. Legtöbbünk bömbölve jön a világra, vakon és pucéron, ám Roth úgy pottyan ide, hogy körme van, haja, foga, és értelmesen beszél. Huszonhat éves fejjel már profi, szellemes, erőteljes és virtuóz." A nyolcvanöt évesen tavaly elhunyt író életművének számos nagyszerű darabját régóta ismerheti a magyar olvasó, de ez a kisprózakötet magyarul most jelenik meg először - és nem cáfol rá Bellow véleményére. A címadó kisregény első pillantásra klasszikus "szegény fiú-gazdag lány" szerelmi történet, de a cselekmény, a két zsidó család tagjainak sokszínű, markáns és szarkasztikus megrajzolása és a korabeli amerikai körkép korántsem szokványos. Az öt további novella mindegyike az élet más-más területén játszódik - vallásoktatáson, újonckiképző táborban, családban, középiskolában, lakóközösségben -, és sorra azokat a konfliktusgerjesztő témákat feszegeti, amelyek Philip Roth-ot mindvégig foglakoztatták: az én, a szexualitás, a szülő-gyerek viszony, a tisztesség, az őszinteség, a zsidóság mibenlétét, és ezek viszonyát egymáshoz. Mindezt pedig hol drámaian, hol líraian, hol indulatosan, hol gyöngéden, hol érzelmesen, hol komikusan. Sok váratlan fordulattal. Philip Roth módra.

Philip Roth - Apai ​örökség
Philip ​Roth 1991-es műve a szerzőtől már ismerős témákat - úgy mint az öregség jelentette fájdalmas próbatételeket, a halállal való elkerülhetetlen szembenézést, a megannyi szakítópróbának kitett családi kötelékek újraértékelését - járja körül, teszi ezt azonban minden korábbinál hangsúlyosabb önéletrajzi vonatkozások mentén. Az Apai örökség az író agytumorban elhunyt idős édesapja utolsó éveit elmesélve nyújt megrázó látleletet arról, miképp alakulhatnak az apa-fiú kapcsolatok egy végzetes betegség árnyékában, illetve hogyan lehet (ha egyáltalán lehet) elfogadni annak tragédiáját, hogy azok, akik az életbe segítettek minket, a szemünk láttára távoznak lépésről lépésre a nemlétbe. Roth magyar nyelven most először olvasható emlékirata megrendítő, pátosztól mentes, mégis empátiával teli számvetés azzal, mi marad ránk örökül halottaink után...

Philip Roth - A ​haldokló állat
David ​Kepesh jónevű kritikus. Hatvankét évesen még mindig tart egy szemináriumot az egyetemen, amelyet lelkesen vesznek fel kékharisnya fiatal lányok. Kepesh minden évben kiválasztja közülük leendő szeretőjét. A politikai korrektségnek hála, csak akkor csap le, mikor a nő már nem a tanítványa. Kepesh a hedonizmusnak szenteli életét azóta, hogy a hatvanas években nős, gyerekes egyetemi oktatóként átélte a szexuális forradalmat. Feleséget, gyereket, kötöttségeket, elveket hátrahagyva csak az élvezeteknek él – könyvek, színház, zene és nők, nők, nők. Az élet azonban tele van csapdákkal. David Kepesh csapdája huszonnégy éves, gyönyörű melle van és Consuela Castillónak hívják. Vele az emberi kapcsolat, merhetjük mondani, a szerelem lép be a tökéletes, steril kultúrlétbe. A megszállottság, a féltékenység… a halandóság. Philip Roth A Portnoy-kór megjelenése óta, harmincnégy esztendeje a legnépszerűbb, legolvasottabb amerikai írók közé tartozik. Legutóbb életművének egyik csúcsát, az "Amerikai trilógiát" (Amerikai pasztorál; Kommunistához mentem feleségül; Szégyenfolt) jelentettük meg.

Philip Roth - Nemesis
Bucky ​Cantor is a vigorous, dutiful twenty-three-year-old playground director during the summer of 1944. A javelin thrower and weightlifter, he is disappointed with himself because his weak eyes have excluded him from serving in the war alongside his contemporaries. As the devastating disease begins to ravage Bucky’s playground, Roth leads us through every inch of emotion such a pestilence can breed: fear, panic, anger, bewilderment, suffering, and pain. Moving between the streets of Newark and a pristine summer camp high in the Poconos,Nemesistenderly and startlingly depicts Cantor’s passage into personal disaster, the condition of childhood, and the painful effect that the wartime polio epidemic has on a closely-knit, family-oriented Newark community and its children.

Philip Roth - Pedig ​milyen jó kislány volt
Első ​regényének, az Isten veled, Columbus-nak megjelenése óta Philip Roth-ot a mai amerikai irodalom vezéralakjai között tartjuk számon. Pedig milyen jó kislány volt című regénye Lucy Nelson életútját rajzolja meg, az igazság kutatásának csak a valóban nagy írókra jellemző szenvedélyességével. Szenvedélyesség jellemzi főhősét is, aki a jó és a rossz állandó szembesítésének gyötrő, már-már elvakult vágyától sarkallva kísérli meg helyreütni a világ képzelt rendjét, megjavítani vagy egyszerűen félresöpörni a rosszat, és - kerüljön bármibe - megvalósítani az elképzelése szerinti jót. Környezete egy ideig csak tűri Lucy Nelson túlfűtött, világjavító akarásait, de végül saját fegyverét fordítja a magányos lázadó ellen. Philip Roth mély részvéttel, egyszersmind könyörtelen tárgyilagossággal ábrázolja a "jó kislánynak" induló Lucy meghasonlását a világgal, családjával, önmagával.

Philip Roth - Exit ​Ghost
Like ​Rip Van Winkie returning to his hometown to find that all has changed, Nathan Zuckerman comes back to New York, the city he left eleven years before. Alone on his New England mountain, Zuckerman has been nothing but a writer: no voices, no media, no terrorist threats, no women, no news, no tasks other than his work and the enduring old age. Walking the streets like a revenant, he quickly makes three connections that explode his carefully protected solitude. One is with a young couple with whom, in a rash moment, he offers to swap homes. They will flee post-9/11 Manhattan for his country refuge, and he will return to city life. But from the time he meets them, Zuckerman also wants to swap his solitude for the erotic challange of the young woman, Jamie, whose allure draws him back to all that he thought he had left behind: intimacy, the vibrant play of heart and body. The second connection is with a figure from Zuckerman's youth, Amy Bellette, companion and muse to Zuckerman's first literary hero, E.I. Lonoff. The once irresistible Amy is now an old woman depleted by illness, guarding the memory of that grandly austere American writer who showed Nathan the solitary path to a writing vocation. The third connection is with Lonoff's would-be biographer, a young literary hound who will do and say nearly anything to get to Lonoff's 'great secret'. Suddenly involved, as he never wanted or intended to be involved again, with love, mourning, desire, and animosity, Zuckerman plays out an interior drama of vivid and poignant possibilities. Haunted by Roth's earlier works - the melancholy comedy of The Ghost Writer, the counterpoint of the imaginary and the real in The Counterlife, the distinctive dialogues of Deception - Exit Ghost is a reminder of Roth's incomparable style and themes and an amazing leap into yet another phase in this great writer's insatiable commitment to fiction. In 1997 Philip Roth won the Pulitzer Prize for American Pastoral. In 1998 he received the National Medal of Arts at the White House and in 2002 the highest award of the American Academy of Arts and Letters, the Gold Medal in Fiction, previously awarded to John Dos Passos, William Faulkner and Saul Bellow, among others. He has twice won the National Book Award, the PEN/Faulkner Award, and the National Book Critics Circle Award. In 2005 The Plot Against America received the Society of American Historians' prize for 'the outstanding historical novel on an American theme for 2003-2004'. In 2006 Roth received PEN's most prestigious prize, the PEN/Nabokov Award for a 'body of work...of enduring originality and consummate craftsmanship'. Roth is the third living American writer to have his work published in a comprehensive, definitive edition by the Library of America. The last of the eight volumes is scheduled for publication in 2013.

Philip Roth - American ​Pastoral
Seymour ​Levov, a devoted family man and inheritor of his father's factory, comes of age in thriving post-war America. His daughter Merry is the apple of his eye until America begins to run amok in the turbulent 1960s, and Merry grows up to be a terrorist bent on destroying her father's paradise.

Philip Roth - The ​Humbling
Everything ​is over for Simon Axler, the protagonist of Philip Roth’s startling new book. One of the leading American stage actors of his generation, now in his sixties, he has lost his magic, his talent, and his assurance. His Falstaff and Peer Gynt and Vanya, all his great roles, "are melted into air, into thin air." When he goes onstage he feels like a lunatic and looks like an idiot. His confidence in his powers has drained away; he imagines people laughing at him; he can no longer pretend to be someone else. "Something fundamental has vanished." His wife has gone, his audience has left him, his agent can’t persuade him to make a comeback. Into this shattering account of inexplicable and terrifying self-evacuation bursts a counterplot of unusual erotic desire, a consolation for a bereft life so risky and aberrant that it points not toward comfort and gratification but to a yet darker and more shocking end. In this long day’s journey into night, told with Roth’s inimitable urgency, bravura, and gravity, all the ways that we convince ourselves of our solidity, all our life’s performances—talent, love, sex, hope, energy, reputation—are stripped off.

Philip Roth - A ​Shylock-hadművelet
Az ​író, aki egyben hőse is legújabb és méltán nagy sikerű könyvének, egy szép napon döbbenten értesül arról, hogy Jeruzsálemben felbukkant, sőt előadást tart egy másik Philip Roth, aki nemcsak a nevét bitorolja, hanem a küllemét is: olyannyira hasonlít rá, hogy a barátai azt hiszik, ő van Izraelben, ő az, aki nap mint nap helyet foglal a treblinkai "Rettenetes Iván"-ként ismert háborús bűnössel azonosítani vélt John Demjanjuk bírósági tárgyalásán. Valóban létezik egy másik - vele tökéletesen összetéveszthető - Philip Roth? Aki, hogy még képtelenebb legyen a helyzet, ráadásul meghökkentő tervvel áll elő: települjenek vissza a zsidók Európába, mielőtt egy újabb holocaust következne. Nem lehetséges, kérdi önmagától az író, aki nemrég gyógyult ki betegségéből, hogy csak átmeneti volt a javulás, és még mindig nem tért teljesen magához a gyógyszer okozta idegösszeomlásból. Vagyis a hihetetlen történet merő képzelgés, továbbra is zilált elméjének műve. S természetesen az sem bizonyos, hogy a clevelandi autógyári munkás, akiben több tanú a zsidókat szisztematikusan gyilkoló németek segítőtársára ismert, valóban azonos a treblinkai kollaboránssal. (Az izraeli Legfelső Bíróság utóbb - bizonyíthatóság híján - fel is mentette Demjanjukot.) Mi akkor az igazság? Mi történt a háború alatt és azt követően, hogy Philip Rothot 1988 januárjában felhívja az unokatestvére Jeruzsálemből?

Philip Roth - The ​Counterlife
The ​Counterlife is about people enacting their dreams of renewal and escape, some of them going so far as to risk their lives to alter seemingly irreversible destinies. Wherever they may find themselves, the characters of The Counterlife are tempted unceasingly by the prospect of an alternative existence that can reverse their fate. Illuminating these lives in transition and guiding us through the book's evocative landscapes, familiar and foreign, is the miind of the novelist Nathan Zuckerman. His is the skeptical, enveloping intelligence that calculates the price that's paid in the struggle to change personal fortune and reshape history, whether in a dentist's office in suburban New Jersey, or in a tradition-bound English Village in Gloucestershire, or in a church in London's West End, or in a tiny desert settlement in Israel's occupied West Bank.

Philip Roth - The ​Ghost Writer
When ​talented young writer Nathan Zuckerman makes his pilgrimage to sit at the feet of his hero, the reclusive master of American Literature, E. I. Lonoff, he soon finds himself enmeshed in the great Jewish writer's domestic life, with all its complexity, artifice and drive for artistic truth. As Nathan sits in breathlessly awkward conversation with his idol, a glimpse of a dark-haired beauty through a closing doorway leaves him reeling. He soon learns that the entrancing vision is Amy Bellette, but her position in the Lonoff household - student? mistress? - remains tantalisingly unclear. Over a disturbed and confusing dinner, Nathan gleans snippets of Amy's haunting Jewish background, and begins to draw his own fantastical conclusions...

Philip Roth - The ​Plot Against America
Roth ​creates an alternate world where aviation hero and isolationist Charles Lindbergh defeats FDR in the 1940 election. Fear invades every Jewish household in America - not only had Lindbergh publicly blamed Jews for pushing America toward a pointless war, but upon taking office he negotiated a cordial "understanding" with Hitler.

Philip Roth - The ​Prague Orgy
In ​quest of the unpublished manuscript of a martyred Yiddish writer, the American novelist Nathan Zuckerman travels to Soviet-occupied Prague in the mid-1970s. There, in a nation straightjacketed by totalitarian Communism, he discovers a literary predicament, marked by institutionalized oppression, that is rather different from his own. He also discovers, among the oppressed writers with whom he quickly becomes embroiled in a series of bizarre and poignant adventures, an appealingly perverse kind of heroism. The Prague Orgy, consisting of entries from protagonist Nathan Zuckerman's notebooks recording his sojourn among these outcast artists, completes the trilogy and epilogue Zuckerman bound. It provides a startling ending to Roth's intricately designed magnum opus on the unforeseen consequences of art.

Philip Roth - La ​mancha humana
Tercera ​parte de la trilogía iniciada con Pastoral americana. El sueño americano se tambalea. Durante el turbulento verano del escándalo Lewinsky, Coleman Silk, decano de universidad, ve cómo su carrera se arruina por pronunciar una expresión poco afortunada. La fiebre de lo políticamente correcto — la nueva caza de brujas en EE.UU. — desata, a partir de una sola frase, consecuencias devastadoras. Pero más allá de las acusaciones que recibe de ser racista o de llevar una aventura amorosa con una mujer joven, Silk guarda un secreto que debe ocultar si quiere sobrevivir en una sociedad opresiva. Philip Roth escribe con su habitual lucidez y nos deleita con la reaparición de su alter ego, el escritor Zuckerman.

Philip Roth - O ​Animal Moribundo
David ​Kepesh tem cabelos brancos e mais de sessenta anos, é um eminente crítico cultural da TV e conferencista de grande mérito numa universidade de Nova Iorque, quando conhece Consuela Castillo, uma estudante bem-comportada e de boas maneiras, com vinte e quatro anos e filha de exilados cubanos ricos, que lança imediatamente a vida do professor num tumulto erótico. Desde a revolução cultural dos anos 60, quando deixou a mulher e o filho, Kepesh experimentou viver aquilo a que chama uma .virilidade emancipada., fora do alcance da família ou de uma parceira. Ao longo dos anos refinou essa exuberante década de protesto e licenciosidade com uma vida ordenada em que é simultaneamente livre no mundo de Eros e estudiosamente dedicado na sua actividade estética. Mas a juventude e a beleza de Consuela, .uma obra-prima de volupté., transtornam-no por completo e uma enlouquecedora possessividade sexual transporta-o aos abismos do ciúme deformador. A despreocupada aventura erótica evolui ao longo de oito anos para uma história de cruel perda.

Philip Roth - A ​megszabadított Zuckerman
A ​regény tulajdonképpen a Szellem árnyékának folytatása: az ott író-atya-mestere "árnyékában" vergődő Zuckerman némileg pornográf regényével óriási sikert arat, egyszeriben az érdeklődés középpontjába kerül, kultikus figura lesz, aki körül megbolydul az addig szürke élet. Rázúdul a sajtó, a televízió, a celebrátis, egyszeriben kiszolgáltatottja lesz a múltjából előlépő figurák (család, gyerekkori barátok) zsarolásának. Sebeket ejtenek rajta, sebeket ejt ő is, mindinkább elidegenedik regényétől, ugyanakkor egyre inkább rabja lesz annak, amit önéletrajzából fikcióvá teremtett. A regény csúcspontja az apa halála: az apáé, aki halálos ágyán megátkozza - megátkozza-e valóban? - idősebbik gyermekét, mert az a család szennyesét gátlástalanul kiteregette.

Philip Roth - Akárki
Egy ​temetés képeivel kezdődik a regény - az elhunyt "Akárki" a halála előtt magányosan éldegélt és festegetett: voltak, akik szerették, de nem sokan, fiai közömbösen hajítanak rögöt a sírjába, volt felesége béna karral állja végig a szertartást, a testvére szép beszédet mond... S a halálról, a halál állandó közelségéről szól az egész élet, amely ebben a kis zsidó temetőben ért véget. Már az idilli gyerekkor is: hősünk egy ékszerész fia, ügyes keze van, tehetséges képzőművész - de már ekkor, gyerekként meglegyinti a halál, amikor megműtik (és mellette talán meghal egy kisfiú, de az is lehet, hogy csak ő képzeli így), és a csodás tengerparti nyaralásokat is megzavarja időnként a még homályos, de bénító félelem a test elmúlásától. "Akárki" egy reklámügynökség grafikusa lesz, a maga módján sikeres ember - csak éppen ő is elköveti azokat a hibákat, amelyek megkeserítik az életet. Első feleségét elhagyja egy új szerelem miatt - s ezt a fiai sohasem bocsátják meg neki. Aztán a másodikat is elhagyja (aki pedig tökéletes társa lehetne öreg éveire), amikor szerelmes lesz egy huszonnégy éves dán modellbe, akivel végre egészen különleges, felszabadító szexuális élményeket él át" S aztán öregkorára egyedül marad - nincs már más, csak a romló test börtönébe zárt ember szenvedése. Ebben a megrendítően szikár, keserű könyvben nem létezik semmiféle vigasz, hősünk a vallást gyermekes ostobaságnak tartja, és semmiféle magánpótszert sem talál ki helyette. A halál közeledtével sem a lélek halhatatlanságának esélye izgatja, hanem hosszasan elbeszélget a sírásóval: tudni akarja, pontosan hova kerül a teste. És semmilyen vigaszt nem nyújt Roth az olvasónak sem - talán csak közvetetten, talán csak annyival, hogy ennyi az értelme ennek a teljesen átlagos és szomorú életnek: hogy történet - könyv lett belőle. Nagyon szomorú és nagyon szép könyv.

Philip Roth - Operation ​Shylock
In ​this fiendishly imaginative book (which may or may not be fiction), Philip Roth meets a man who may or may not be Philip Roth. Because someone with that name has been touring Israel, promoting a bizarre reverse exodus of the Jews. Roth is intent on stopping him, even if that means impersonating his own impersonator. With excruciating suspense, unfettered philosophical speculation, and a cast of characters that includes Israeli intelligence agents, Palestinian exiles, an accused war criminal, and an enticing charter member of an organization called Anti-Semites Anonymous, Operation Shylock barrels across the frontier between fact and fiction, seriousness and high comedy, history and nightmare.

Philip Roth - Kiégés
Simon ​Axler számára mindennek vége: a nagy amerikai színész, nemzedékének kimagasló művésze hatvan-egynéhány évesen elveszti varázsát, tehetségét, magabiztosságát. Ráébred, hogy nagy szerepei – Falstaffja, Peer Gyntje, Ványa bácsija – mind "léggé váltak, puszta ritka léggé". Ha kimegy a színpadra, ostobának érzi magát, nem bízik többé játéka erejében, nem tud belebújni a figura bőrébe, és azt képzeli, kinevetik. Felesége elköltözött, közönsége elhagyta, ügynöke nem tudja rábeszélni, hogy visszatérjen a színpadra. A megmagyarázhatatlan és félelmetes kiüresedés megrázó leírásába robban bele a másik cselekményszál: a rendkívüli erotikus vágyé, amely olyan kockázatos és abnormális vigaszt nyújt az értelmét vesztett életért, hogy vigasztalódás és megnyugvás helyett a még sötétebb és megrendítőbb vég felé mutat. A végső éjszakába vezető hosszú úton, melyet utánozhatatlan intenzitással és bátorsággal fest le az író, szertefoszlik az élet minden produktuma: tehetség, szerelem, szexualitás, remény, életerő, hírnév. Az Akárki és a Szellem el moralitásról és halálról szóló sötét meditációi, majd a fiatalságot keserű iróniával visszaidéző Düh után Roth az öregedés rémületétől és a makacs élni vágyás gyönyörűségétől izzó új kisregényében ismét az élet nagy misztériumát mutatja fel. A kiégés Philip Roth harmincadik könyve. Philip Roth 1997-ben az Amerikai pasztorál-ért Pulitzer-díjat kapott. 1998-ban a Fehér Házban átvehette a National Medal of Arts nevű legmagasabb állami művészeti díjat, 2002-ben pedig az Amerikai Irodalmi és Művészeti Akadémia legrangosabb kitüntetését, a Gold Medal in Fictiont, amelyet korábban többek között John Dos Passosnak, William Faulknernek és Saul Bellow-nak ítéltek oda. Kétszer nyerte el a National Book Awardot és a National Book Critics Circle Awardot, háromszor a PEN/Faulkner Awardot. 2005-ben az Összeesküvés Amerika ellen című könyvével elnyerte az Amerikai Történész Szövetség díját "2003-2004 kiemelkedő amerikai témájú történelmi regényéért". Roth elnyerte a PEN két legrangosabb díját is: 2006-ban a PEN/Nabokov Awardot "következetesen eredeti és tökéletes mesterségbeli tudással megalkotott élertművéért", és 2007-ben a PEN/Saul Bellow Awardot, melynek indoklása szerint "hosszú pályafutása során alkotott életművének minősége Philip Rotht… az amerikai irodalom legmagasabb csúcsára helyezi". Philip Roth az egyetlen élő amerikai író, akinek művei a Library of America gyűjteményes, mértékadó kiadásában megjelennek. A nyolcadik, utolsó kötet 2013-ban várható.

Philip Roth - Összeesküvés ​Amerika ellen
Antiszemitizmus, ​a megfélemlítés légköre, zsidóüldözés, kitelepítések, fasizálódás az 1940-es évek Amerikájában? Igen - legalábbis Philip Roth új regényében, amely a "mi lett volna, ha" jegyében vizsgálja az adott korszakot. Mi lett volna, ha 1940-ben F. D. Roosevelttel szemben Charles Augustus Lindbergh, a repüléstörténet egyik legismertebb alakja, amerikai nemzeti hős nyerte volna a választásokat? Az a Lindbergh, akinek náciszimpátiája és antiszemitizmusa nem fikció, hanem dokumentált történelmi tény? Nos, akkor ebben a képzeletbeli Amerikában felülkerekedtek volna az izolacionisták, az "európai" háborúba való beavatkozást ellenzők, a Lindbergh-adminisztráció lepaktált volna Hitlerrel, és az amerikai zsidóság, ha nem is európai sorstársaiéhoz fogható, de lelkileg és egzisztenciálisan is megnyomorító üldöztetéseket szenvedett volna el. Roth ezt a nyomasztó légkört egy érezhetően önéletrajzi elemekkel átszőtt családregényben ábrázolja A kortárs amerikai próza nagymesterének gondolatébresztő kirándulása a történelmi fikció terepén igazi meglepetést kínál az olvasónak. 1997-ben Philip Roth elnyerte a Pulitzer-díjat Amerikai pasztorál című regényével. 1998-ban átvehette a Nemzeti Művészeti Érdemrendet a Fehér Házban, 2002-ben pedig megkapta az Amerikai Művészeti és Irodalmi Akadémia legmagasabb kitüntetését, a Szépirodalmi Aranyérmet, amelyet korábban a többi közt olyan íróknak ítéltek oda, mint John Dos Passos, William Faulkner és Saul Bellow. Kétszer nyerte el a Nemzeti Könyvdíjat, a PEN/Faulkner Díjat és a Kritikusok Országos Szövetségének Díját. 2005-ben Philip Roth lett a harmadik élő amerikai író, akinek átfogó életműkiadása jelenik meg a Library of America sorozatban. A nyolc kötetből az utolsó 2013-ban fog megjelenni.

Philip Roth - Everyman
Philip ​Roth's new novel is a candidly intimate yet universal story of loss, regret, and stoicism. The best-selling author of The Plot Against America now turns his attention from "one family's harrowing encounter with history" (New York Times) to one man's lifelong skirmish with mortality. The fate of Roth's everyman is traced from his first shocking confrontation with death on the idyllic beaches of his childhood summers, through the family trials and professional achievements of his vigorous adulthood, and into his old age, when he is rended by observing the deterioration of his contemporaries and stalked by his own physical woes. A successful commercial artist with a New York ad agency, he is the father of two sons from a first marriage who despise him and a daughter from a second marriage who adores him. He is the beloved brother of a good man whose physical well-being comes to arouse his bitter envy, and he is the lonely ex-husband of three very different women with whom he's made a mess of marriage. In the end he is a man who has become what he does not want to be. The terrain of this powerful novel -- Roth's twenty-seventh book and the fifth to be published in the twenty-first century -- is the human body. Its subject is the common experience that terrifies us all. Everyman takes its title from an anonymous fifteenth-century allegorical play, a classic of early English drama, whose theme is the summoning of the living to death.

Philip Roth - The ​Professor of Desire
As ​a student in college, David Kepesh styles himself "a rake among scholars, a scholar among rakes." Little does he realize how prophetic this motto will be—or how damning. For as Philip Roth follows Kepesh from the domesticity of childhood into the vast wilderness of erotic possibility, from a ménage à trois in London to the throes of loneliness in New York, he creates a supremely intelligent, affecting, and often hilarious novel about the dilemma of pleasure: where we seek it; why we flee it; and how we struggle to make a truce between dignity and desire.

Philip Roth - Szellem ​el
Rip ​Van Winkle visszatér szülővárosába, és mindent máshogy talál - Nathan Zuckerman újra New Yorkba érkezik, tizenegy év elteltével. New England-i hegyén, magányosan, Zuckerman nem volt semmi más, csak író: se hang, se média, se terrorista fenyegetés, se nő, se hír, se más feladat, mint az írás és az öregkor elviselése. Mintha a halálból tért volna vissza, úgy jár az utcákon, és gondosan őrzött magánya három váratlan kapcsolat következtében széthullik. Az első kapcsolat egy fiatal házaspár, amellyel hirtelen ötlettől vezérelve lakást akar cserélni. Ők elmenekülnének az ikertornyok lerombolása utáni Manhattanből, Zuckerman pedig visszatérne a városba. De a találkozás első percétől kezdve Zuckerman leginkább a magányát szeretné felcserélni a fiatal feleség, Jamie erotikus vonzására, amely visszacsábítja mindenhez, amit, azt hitte, maga mögött hagyott már: az intimitáshoz, a szív és a test pezsdítő összjátékához. A második kapcsolat Zuckerman ifjúságából bukkan fel: Amy Bellette első irodalmi példaképének, E. I. Lonoffnak volt a múzsája és társa. A hajdan ellenállhatatlan Amy ma betegség gyötörte vénasszony, de rendületlenül őrzi a nagy puritán író emlékét, aki rávezette Nathant az írói hivatás magányos útjára. A harmadik kapcsolat Lonoff önjelölt életrajzírója, egy fiatal irodalmi véreb, aki bármit hazudna, bármit megtenne, hogy kiderítse Lonoff "nagy titkát". Zuckerman, noha nem akart többé belemerülni a viharos emberi érzelmekbe, egyszeriben rákényszerül, hogy szerelem, bánat, vágy és harag szívszorító lehetőségeinek belső drámáját játssza el. Roth korábbi regényei - A szellem árnyékában melankolikus komédiája, valóság és képzelet ellenpontja a The Counterlife-ból, a Deception jellegzetes párbeszédei - idéződnek fel ebben a műben, melyben Roth ismét megcsillogtatja páratlan stílusát és témakezelését, s új szakaszt nyit a műfaj iránti rendületlen elkötelezettségében.

Philip Roth - La ​contravida
La ​reaparición de un importantísimo personaje en la obra del autor de Pastoral americana. Zuckerman –alter ego de Roth– es ególatra, divertido; un judío lleno de inseguridades que ahora sufre de impotencia. La trama lleva al lector de Nueva York a Londres y a Israel, mostrando distintos tipos de transformaciones humanas, no solo a la que intenta someterse Zuckerman.

Kollekciók