Ajax-loader

Philip Roth könyvei a rukkolán


Philip Roth - A ​szellem árnyékában
Egy ​"egyáltalán nem irodalmi környezetből származó" fiatal írójelölt szellemi apakeresésre indul: meglátogatja vidéken élő híres, öreg kollégáját. A huszonhárom éves Nathan Zuckerman önző, kíméletlen és becsvágyó, feltett szándéka, hogy mindent, ami az útjába kerül, felhasznál jövendő pályáján. Az öreg E. I. Lonoff, a vidék "legeredetibb elbeszélője Melville és Hawthorne óta", sokban hasonlíthatott hozzá fiatal korában - most azonban már csak önző és kíméletlen, de nem vágyik semmire. Illetve valamire mégis: arra, hogy hagyják őt békén, ne hozzanak változást az életébe. Mint írók megértik egymást, méltók egymáshoz. Mint emberek és férfiak, a titokzatos Amy Bellette-tel való kapcsolatukban különböznek leginkább, akit Zuckerman Anne Franknak képzel el, s aki szerelmes Lonoffba. Zuckerman szeretné feleségül venni, Lonoff szeretne megszabadulni tőle. A befejezés - akárcsak az egész mű - ironikusan jelképes: Lonoff felesége és Amy kirohan a hóesésbe, Lonoff a felesége után ered, Zuckerman lázasan jegyezget, majd bizonyára Amy után szalad, hiszen Lonoff is és minden író csak így cselekedett volna fiatal korában. Nathan Zuckerman "íróvá avatásának" szertartása befejeződött.

Philip Roth - Leláncolt ​Zuckerman
Philip ​Roth 1979 és 1985 között három regényt (A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, Anatómialecke) és egy kisregényt (A prágai orgia) szentelt legismertebb prózai alteregójának, Nathan Zuckerman amerikai zsidó írónak. A ma már egyetlen kötetként számon tartott történet lényegét tekintve egy hányatott alkotói útkeresés nagyszabású krónikája, az elismerésre törő művészi akarat, valamint a fikció nyersanyagául szolgáló valóság kisebb-nagyobb körei (a főszereplőt övező politikai hatalom, zsidó közösség, család vagy éppenséggel tulajdon teste) közötti összetett viszonyok izgalmas és elgondolkodtató feltérképezése. A Helikon Kiadó Philip Roth-életműsorozatát útjára indító Zuckerman - Trilógia és epilógus sötét humorral és finom öniróniával árnyalt vallomás az írói hivatás (vagy ha úgy tetszik: hitvallás) állandó dilemmáiról és változó lehetőségeiről.

Philip Roth - Everyman
Philip ​Roth's new novel is a candidly intimate yet universal story of loss, regret, and stoicism. The best-selling author of The Plot Against America now turns his attention from "one family's harrowing encounter with history" (New York Times) to one man's lifelong skirmish with mortality. The fate of Roth's everyman is traced from his first shocking confrontation with death on the idyllic beaches of his childhood summers, through the family trials and professional achievements of his vigorous adulthood, and into his old age, when he is rended by observing the deterioration of his contemporaries and stalked by his own physical woes. A successful commercial artist with a New York ad agency, he is the father of two sons from a first marriage who despise him and a daughter from a second marriage who adores him. He is the beloved brother of a good man whose physical well-being comes to arouse his bitter envy, and he is the lonely ex-husband of three very different women with whom he's made a mess of marriage. In the end he is a man who has become what he does not want to be. The terrain of this powerful novel -- Roth's twenty-seventh book and the fifth to be published in the twenty-first century -- is the human body. Its subject is the common experience that terrifies us all. Everyman takes its title from an anonymous fifteenth-century allegorical play, a classic of early English drama, whose theme is the summoning of the living to death.

Philip Roth - Indignation
Against ​the backdrop of the Korean War, a young man faces life's unimagined chances and terrifying consequences. It is 1951 in America, the second year of the Korean War. A studious, law-abiding, intense youngster from Newark, New Jersey, Marcus Messner, is beginning his sophomore year on the pastoral, conservative campus of Ohio's Winesburg College. And why is he there and not at the local college in Newark where he originally enrolled? Because his father, the sturdy, hard-working neighborhood butcher, seems to have gone mad -- mad with fear and apprehension of the dangers of adult life, the dangers of the world, the dangers he sees in every corner for his beloved boy. As the long-suffering, desperately harassed mother tells her son, the father's fear arises from love and pride. Perhaps, but it produces too much anger in Marcus for him to endure living with his parents any longer. He leaves them and, far from Newark, in the midwestern college, has to find his way amid the customs and constrictions of another American world. Indignation, Philip Roth's twenty-ninth book, is a story of inexperience, foolishness, intellectual resistance, sexual discovery, courage, and error. It is a story told with all the inventive energy and wit Roth has at his command, at once a startling departure from the haunted narratives of old age and experience in his recent books and a powerful addition to his investigations of the impact of American history on the life of the vulnerable individual.

Philip Roth - Isten ​veled, Columbus
Ez ​Philip Roth első kötete, melyet 1959-es megjelenésekor Saul Bellow így méltatott: "Első könyv az Isten veled, Columbus, de nem egy kezdő könyve. Legtöbbünk bömbölve jön a világra, vakon és pucéron, ám Roth úgy pottyan ide, hogy körme van, haja, foga, és értelmesen beszél. Huszonhat éves fejjel már profi, szellemes, erőteljes és virtuóz." A nyolcvanöt évesen tavaly elhunyt író életművének számos nagyszerű darabját régóta ismerheti a magyar olvasó, de ez a kisprózakötet magyarul most jelenik meg először - és nem cáfol rá Bellow véleményére. A címadó kisregény első pillantásra klasszikus "szegény fiú-gazdag lány" szerelmi történet, de a cselekmény, a két zsidó család tagjainak sokszínű, markáns és szarkasztikus megrajzolása és a korabeli amerikai körkép korántsem szokványos. Az öt további novella mindegyike az élet más-más területén játszódik - vallásoktatáson, újonckiképző táborban, családban, középiskolában, lakóközösségben -, és sorra azokat a konfliktusgerjesztő témákat feszegeti, amelyek Philip Roth-ot mindvégig foglakoztatták: az én, a szexualitás, a szülő-gyerek viszony, a tisztesség, az őszinteség, a zsidóság mibenlétét, és ezek viszonyát egymáshoz. Mindezt pedig hol drámaian, hol líraian, hol indulatosan, hol gyöngéden, hol érzelmesen, hol komikusan. Sok váratlan fordulattal. Philip Roth módra.

Philip Roth - La ​contravida
La ​reaparición de un importantísimo personaje en la obra del autor de Pastoral americana. Zuckerman –alter ego de Roth– es ególatra, divertido; un judío lleno de inseguridades que ahora sufre de impotencia. La trama lleva al lector de Nueva York a Londres y a Israel, mostrando distintos tipos de transformaciones humanas, no solo a la que intenta someterse Zuckerman.

Philip Roth - A ​tények
Amióta ​Philip Roth az Isten veled, Columbus-szal (1959) elindult a világhír felé, tizenhat műve jelent meg. Nagy port vert fel szinte mindahány, egy-kettő pedig kifejezetten kultúrbotrány lett, amiért pedig Amerikában igencsak meg kell dolgozni. Rothot a korai sikerrel egy időben mindjárt komoly szemrehányások is érték - leginkább zsidó (kispolgári) körökből. Öngyűlölettel, zsidógyűlölettel, antiszemitizmussal, mazochizmussal, szadizmussal, perverzitással és hasonlókkal vádolták - amin a leginkább és legőszintébben maga Roth csodálkozott, aki egyáltalán nem úgy gondolta, nem úgy értette, nem úgy akarta, ahogy körülötte - szemmel láthatóan - mindenki más. A tények, a 17. mű, ezzel a problémával foglalkozik. Roth megpróbál rávilágítani a sokakat foglalkoztató kérdésre: meddig fikció és honnan kezdve önéletírás az, ami regényeiben annyira felzaklatta a kedélyeket, hogy olvasói sokszor úgy hitték, akiről a regényíró regényt ír, az nem más, mint Philip Roth, a híres-hírhedt regényíró. Az is meg nem is: ez derül ki az író önéletírásából. Nem szigorú értelemben vett önéletírás persze ez sem, nem lépésről lépésre sorolja fel Roth életének jelentősebb eseményeit, hanem négy, számára jelentős tényre összpontosít. A tények mindenki érdeklődésére számot tarthat, aki Roth eddig magyarul megjelent művei, A szellem árnyékában, A megszabadított Zuckerman, A Portnoy-kór és az Anatómialecke valamelyikét kezébe vette.

Philip Roth - Kommunistához ​mentem feleségül
Philip ​Roth ebben a regényében is egy lebilincselő, mélyen a háború utáni amerikai történelemben gyökerező történetet mesél el a rá mindig jellemző fantasztikus profizmussal és részletgazdagsággal. Szembesülünk az amerikai életforma brutalizálódásával, az amerikai álommal, a zsidóság vállalásával és elutasításával, az ember alapvető megismerhetetlenségével - hisz nincs olyan borzalom, olyan árulás, olyan perverzió, amitől az ember visszariadna. A történetet a hatvanöt éves író, Nathan Zuckerman meséli el, pontosabban hat estén keresztül beszélget egykori irodalomtanárával, akinek rég elhunyt öccse a mű főhőse: Iron Rinn, a kommunista rádiószínész, akinek kommunistasága mögött Nathan rettenetes titkot sejt - nem alaptalanul. Rinn ugyanis tizenhat éves korában gyilkossá válik, menekül, álnéven bányász lesz, majd egy véletlen folytán színész, Abe Lincoln megszemélyesítője, de közben van egy másik élete - a kommunista szervezkedés. Mindez a mccartizmus idején nem veszélytelen vállalkozás. Iront, felesége, az öregedő színésznő képében éri utol a végzet, neki, az antiszemita zsidó sztárnak sikerül összeroppantania a Vasembert, amikor ország-világ elé öklendi: "Kommunistához mentem feleségül."

Philip Roth - Portnoy's ​Complaint
Portnoy's ​Complaint _n._ [after Alexander Portnoy (1933- )] A disorder in which strongly-felt ethical and altruistic impulses are perpetually warring with extreme sexual longings, often of a perverse nature. Spielvogel says: 'Acts of exhibitionism, voyeurism, fetishism, auto-eroticism and oral coitus are plentiful; as a consequence of the patient's "morality," however, neither fantasy nor act issues in genuine sexual gratification, but rather in overriding feelings of shame and the dread of retribution, particularly in the form of castration.' (Spielvogel, O. "The Puzzled Penis," Internationale Zeitschrift für Psychoanalyse, Vol. XXIV, p. 909.) It is believed by Spielvogel that many of the symptoms can be traced to the bonds obtaining in the mother-child relationship.

Philip Roth - El ​mal de Portnoy
Junto ​a Herzog, de Saul Bellow, El mal de Portnoy (1967) define la literatura estadounidense de origen judío de los años sesenta. Esta obra maestra, quizá la que le dio a su autor un lugar que aún no ha abandonado en el Parnaso de los escritores americanos, transcurre en la consulta de un psicoanalista, un sitio muy apropiado para una novela insana sobre la experiencia judía. Su protagonista, Alex Portnoy, lleno de deseos que repugnan a su conciencia y de una conciencia que repugna a sus deseos, nos cuenta su vida en un monólogo hilarante: la infancia y adolescencia marcadas por unos padre de moralidad estricta y por tanto, transcurrida en su mayor parte en un encierro voluntario en el cuarto de baño; y la madurez, no muy lejana a sus etapas anteriores gracias a la obsesión que vertebra su vida, el sexo, casi siempre practicado con muchachas gentiles, como si penetrándolas pudiera entrar en su ambiente social,"como si follando quisiera descubrir América. Conquistar América"."Roth es el escritor más valiente de Estados Unidos. Es moralmente valiente, políticamente valiente. Y Portnoy es parte de esa valentía."CYNTHIA OZICK

Philip Roth - The ​Plot Against America
Roth ​creates an alternate world where aviation hero and isolationist Charles Lindbergh defeats FDR in the 1940 election. Fear invades every Jewish household in America - not only had Lindbergh publicly blamed Jews for pushing America toward a pointless war, but upon taking office he negotiated a cordial "understanding" with Hitler.

Philip Roth - Apai ​örökség
Philip ​Roth 1991-es műve a szerzőtől már ismerős témákat - úgy mint az öregség jelentette fájdalmas próbatételeket, a halállal való elkerülhetetlen szembenézést, a megannyi szakítópróbának kitett családi kötelékek újraértékelését - járja körül, teszi ezt azonban minden korábbinál hangsúlyosabb önéletrajzi vonatkozások mentén. Az Apai örökség az író agytumorban elhunyt idős édesapja utolsó éveit elmesélve nyújt megrázó látleletet arról, miképp alakulhatnak az apa-fiú kapcsolatok egy végzetes betegség árnyékában, illetve hogyan lehet (ha egyáltalán lehet) elfogadni annak tragédiáját, hogy azok, akik az életbe segítettek minket, a szemünk láttára távoznak lépésről lépésre a nemlétbe. Roth magyar nyelven most először olvasható emlékirata megrendítő, pátosztól mentes, mégis empátiával teli számvetés azzal, mi marad ránk örökül halottaink után...

Philip Roth - Patrimony
Patrimony, ​a true story, touches the emotions as strongly as anything Philip Roth has ever written. Roth watches as his eighty-six-year-old father-- famous for his vigor, charm, and his repertoire of Newark recollections-- battles with the brain tumor that will kill him. The son, full of love, anxiety, and dread, accompanies his father through each fearful stage of his final ordeal, and, as he does so, discloses the survivalist tenacity that has distinguished his father's long, stubborn engagement with life.

Philip Roth - Zuckerman ​Bound
Four ​complete works by Philip Roth in one volume. The complete comic saga of Nathan Zuckerman, his ordeals of conscience, from Manhattan, to Miami Beach, to Czechoslovakia! "Roth has transcended himself . . . . A comic genius . . . Certainly Philip Roth's finest achievement to date, eclipsing even his best single fictions . . . ZUCKERMAN BOUND binds together THE GHOST WRITER, ZUCKERMAN UNBOUND, and THE ANATOMY LESSON, adding to them as epilogue a wild short novel, THE PRAGUE ORGY, which is at once the bleakest and the funniest writing Roth has done." -- The New York Times Book Review "ZUCKERMAN BOUND proves that no one now writing can be funnier and, at the same time, more passionately serious than Philip Roth." -- Time "ZUCKERMAN BOUND shows the author's always ebullient invention and artful prose at their most polished and concentrated." -- The New Yorker

Philip Roth - El ​teatro de Sabbath
Mickey ​Sabbath había sido titiritero. Incansable conquistador, casi ancinao pero lleno de energía, inicia un histriónico y delirante viaje hacia su pasado. Lírico y desmesurado, un libidinoso, creativo y malsano recorrido; una obra impactante.

Philip Roth - The ​Professor of Desire
As ​a student in college, David Kepesh styles himself "a rake among scholars, a scholar among rakes." Little does he realize how prophetic this motto will be—or how damning. For as Philip Roth follows Kepesh from the domesticity of childhood into the vast wilderness of erotic possibility, from a ménage à trois in London to the throes of loneliness in New York, he creates a supremely intelligent, affecting, and often hilarious novel about the dilemma of pleasure: where we seek it; why we flee it; and how we struggle to make a truce between dignity and desire.

Philip Roth - El ​animal moribundo
«No ​importa cuánto sepas, no importa cuánto pienses, no importa cuánto maquines, finjas y planees, no estás por encima del sexo.» Así habla David Kepesh, reputado crítico cultural, profesor estrella de una universidad neoyorquina y también elocuente defensor de la revolución sexual. Hace décadas que se ha acostumbrado a acostarse con alumnas y a la vez a mantener la distancia crítica de un esteta. Pero ahora esa distancia ha sido aniquilada. La responsable del desmoronamiento de Kepesh es Consuelo Castillo, una mujer de veinticuatro años, hija de ricos exiliados cubanos, de modales refinados y humillantemente bella. Philip Roth es uno de los escritores estadounidenses más leídos e influyentes de los últimos tiempos. La calidad de su obra está avalada por premios como el National Book Award o el Pulitzer, y cada nueva obra suya despierta expectación en todo el mundo. Traducción de Jordi Fibla

Philip Roth - Exit ​Ghost
Like ​Rip Van Winkie returning to his hometown to find that all has changed, Nathan Zuckerman comes back to New York, the city he left eleven years before. Alone on his New England mountain, Zuckerman has been nothing but a writer: no voices, no media, no terrorist threats, no women, no news, no tasks other than his work and the enduring old age. Walking the streets like a revenant, he quickly makes three connections that explode his carefully protected solitude. One is with a young couple with whom, in a rash moment, he offers to swap homes. They will flee post-9/11 Manhattan for his country refuge, and he will return to city life. But from the time he meets them, Zuckerman also wants to swap his solitude for the erotic challange of the young woman, Jamie, whose allure draws him back to all that he thought he had left behind: intimacy, the vibrant play of heart and body. The second connection is with a figure from Zuckerman's youth, Amy Bellette, companion and muse to Zuckerman's first literary hero, E.I. Lonoff. The once irresistible Amy is now an old woman depleted by illness, guarding the memory of that grandly austere American writer who showed Nathan the solitary path to a writing vocation. The third connection is with Lonoff's would-be biographer, a young literary hound who will do and say nearly anything to get to Lonoff's 'great secret'. Suddenly involved, as he never wanted or intended to be involved again, with love, mourning, desire, and animosity, Zuckerman plays out an interior drama of vivid and poignant possibilities. Haunted by Roth's earlier works - the melancholy comedy of The Ghost Writer, the counterpoint of the imaginary and the real in The Counterlife, the distinctive dialogues of Deception - Exit Ghost is a reminder of Roth's incomparable style and themes and an amazing leap into yet another phase in this great writer's insatiable commitment to fiction. In 1997 Philip Roth won the Pulitzer Prize for American Pastoral. In 1998 he received the National Medal of Arts at the White House and in 2002 the highest award of the American Academy of Arts and Letters, the Gold Medal in Fiction, previously awarded to John Dos Passos, William Faulkner and Saul Bellow, among others. He has twice won the National Book Award, the PEN/Faulkner Award, and the National Book Critics Circle Award. In 2005 The Plot Against America received the Society of American Historians' prize for 'the outstanding historical novel on an American theme for 2003-2004'. In 2006 Roth received PEN's most prestigious prize, the PEN/Nabokov Award for a 'body of work...of enduring originality and consummate craftsmanship'. Roth is the third living American writer to have his work published in a comprehensive, definitive edition by the Library of America. The last of the eight volumes is scheduled for publication in 2013.

Philip Roth - La ​mancha humana
Tercera ​parte de la trilogía iniciada con Pastoral americana. El sueño americano se tambalea. Durante el turbulento verano del escándalo Lewinsky, Coleman Silk, decano de universidad, ve cómo su carrera se arruina por pronunciar una expresión poco afortunada. La fiebre de lo políticamente correcto — la nueva caza de brujas en EE.UU. — desata, a partir de una sola frase, consecuencias devastadoras. Pero más allá de las acusaciones que recibe de ser racista o de llevar una aventura amorosa con una mujer joven, Silk guarda un secreto que debe ocultar si quiere sobrevivir en una sociedad opresiva. Philip Roth escribe con su habitual lucidez y nos deleita con la reaparición de su alter ego, el escritor Zuckerman.

Philip Roth - Szégyenfolt
1998 ​nyarán Nathan Zuckerman író világvégi házának ajtaján kopogtat a szomszéd. Coleman Silk a közeli Athena Főiskolán tanított, amíg két évvel korábban meg nem vádolták, hogy rasszista megjegyzést tett két diákra. A hajdani teljhatalmú dékán, a klasszika-filológia professzora hiába bizonygatta ártatlanságát, végül az üldözés elől kénytelen volt idő előtt nyugdíjba vonulni. Felesége szélütést kapott, halálát Silk szintén a főiskolai tanárok számlájára írja. Zuckermantól egyetlen dolgot kér: rendelkezésére bocsát minden dokumentumot, és az író írja meg pokoljárásának történetét. Ő maga már megpróbálta, de a minden sorból áradó heves gyűlölet miatt kénytelen beismerni, hogy kudarcot vallott. Nathan Zuckerman, aki azért költözött erre a tájra, hogy megszabaduljon minden emberi kapcsolattól és békésen élhessen, lassan Silk dékán bűvkörébe kerül. Amikor, egyetlenként, megtudja, hogy hetvenegy éves új barátjának, két évvel felesége halála után, még szeretője is akadt, egy harmincnégy éves írástudatlan takarítónő személyében, Zuckermanban felébred a kíváncsiság. Kíváncsi Coleman Silkre, kíváncsi Faunia Farley-re, a szeretőjére. De a dokumentumok, a barátság, a közös titok elegendő-e arra, hogy megismerjünk, megértsünk egy másik embert? Miért volt olyan érthetetlen Coleman Silk számára a rasszizmus vádja? Mi kapcsol össze egy fiatal, sok tragédiát megért takarítónőt és egy idős professzort? Miért kellett egy gyanús balesetben meghalniuk? Mi volt Coleman Silk titka? Amíg az író ezekre a kérdésekre keresi a választ, megismerkedhetünk a politikai korrektség önkényuralmával, az amerikai individualizmus halálával és a puritanizmus új életre kelésével. Clinton elnök és a nyugdíjas professzor sorsa összekapcsolódik,s a görög sorstragédiát semmi sem tartóztathatja föl. A Szégyenfolt Philip Roth "amerikai trilógiájának" harmadik része. Az első kettőt már olvashattuk magyarul Amerikai pasztorál és Kommunistához mentem feleségül címmel.

Philip Roth - Ellenélet
Nathan ​Zuckerman öccsénél, Henrynél szívproblémát állapít meg az orvosa, és bár a betegség gyógyszerrel kiválóan kezelhető, van egy kellemetlen mellékhatása: impotenciát okoz. Műtét is szóba jöhet, de az meg veszélyes. Orvosi javallatra Henry tehát szexmentes életet él, de lassan becsavarodik tőle, és végül a műtét mellett dönt. Ami ezután történik, bizonyosan váratlanul fogja érni a kedves Olvasót. Az angolul 1986-ban megjelent Ellenélet a legbonyolultabb struktúrájú, leginkább experimentális jellegű Roth-regény. Több rétegű cselekménye a világ különféle helyeire viszi hőseit, hogy megvalósíthassák a megújulásról és menekülésről dédelgetett álmaikat, mégsem hagyja őket nyugodni a lehetőség, hogy sorsukat megváltoztathatja egy alternatív lét, egy ellenélet. Ezen ellenéletek között Nathan Zuckerman gondolatai kalauzolja az Olvasót, miközben a judaizmus és a cionizmus, az antiszemitizmus, fikció és valóság, és természetesen a szex témáin töpreng. Az ő szkeptikus, minden teret betöltő esze számítja ki, mi az ára annak, ha valaki fordítani akar a szerencséjén és át akarja szabni az életét a New Jersey kertvárosában lévő fogorvosi rendelőben, az angliai Gloucester hagyományok kormányozta falujában, a londoni West End egyik templomában, vagy az izraeli megszállás alatt álló Ciszjordánia apró sivatagi telepén.

Philip Roth - Nemesis
Bucky ​Cantor is a vigorous, dutiful twenty-three-year-old playground director during the summer of 1944. A javelin thrower and weightlifter, he is disappointed with himself because his weak eyes have excluded him from serving in the war alongside his contemporaries. As the devastating disease begins to ravage Bucky’s playground, Roth leads us through every inch of emotion such a pestilence can breed: fear, panic, anger, bewilderment, suffering, and pain. Moving between the streets of Newark and a pristine summer camp high in the Poconos,Nemesistenderly and startlingly depicts Cantor’s passage into personal disaster, the condition of childhood, and the painful effect that the wartime polio epidemic has on a closely-knit, family-oriented Newark community and its children.

Philip Roth - Düh
Az ​Isten veled, Columbus és a Nemezis - az író legelső és legutolsó könyve - után Philip Roth-sorozatában a 21. Század Kiadó most egy másik késői kisregényt ad közre, a koreai háború idején játszódó Dühöt, amelynek ugyancsak fiatal a hőse. Milyen döntések alakítják végzetesen az életet? Hogyan állja az egyén a körülmények csapását? Philip Roth itt is ezt vizsgálja. Amerika, 1951, a koreai háború második éve. A szorgalmas, törvénytisztelő Marcus Messner az ohiói Winesburg vidéki, konzervatív főiskoláján kezdi meg másodéves tanulmányait. Szülővárosából, Newarkból menekül ide, mert apja már-már esztelenül félti a felnőtt élettől: az idősebb Messner valójában attól retteg, hogy egyetlen fia a koreai frontra kerül, vagyis a halálba. Winesburgben Marcus, aki igyekszik megtalálni a helyét egy másfajta amerikai világ szokásai és korlátai között, többször szembekerül a bigott dékánnal, és beleszeret a szépséges, de sérült lelkű Oliviába. Marcusban ütközik egymással a szerelem és a szülők iránti szolidaritás, az önérzet és a kötelességtudás, a megalkuvást nem ismerő intellektus és a naivitás, s mindez olyan ballépésekhez vezet, amelyek együttesen tragikus vétségnek bizonyulnak. A Düh - akárcsak a Nemezis - igazi modern kori sorstragédia, melyből 2016-ban az eredeti Indignation címen az USA-ban film is készült. "Szövevényes, szenvedélyes és elbűvölő... Valódi kései mestermű." - John Banville, Financial Times

Philip Roth - Amerikai ​pasztorál
Az ​Amerikai pasztorál az átlagember, a kispolgár története, aki éli - amíg élheti - mintaszerű, semmitmondó életét. Ifjúkorában Seymour Levov a gimnáziumi sportcsapat ünnepelt sztárja, aztán feleségül veszi a szépségverseny győztesét, boldogan él, gyarapodik, s minden érettségi találkozón irigység tárgyát képezi, mert gazdag és mert minden sikerül neki. Csakhogy közbejön egy aprócska gikszer: ártatlan leánygyermeke, Merry felcsap terroristának, mivel számára ez az egyetlen kifejezési módja a lázadásnak, a másként gondolkodásnak. A vietnami háború idején vagyunk, amikor a fiatalok tömegestül fordultak szembe az addig magától értetődőnek tartott szokásrenddel, gondolkodásmóddal, világszemlélettel. Merry nemtetszése jeléül felrobbant egy postahivatalt, de ez nem csupán az áldozatokat temeti maga alá, hanem az apa idilli álomvilágát is. A boldogságon támadt repedést pedig nem lehet többé betapasztani. Az átlagember pasztorálja véget ér, felváltja az antipasztorál dühe, az erőszak, a kétségbeesés - a rend és nyugalom utáni vágy többé nem lehetséges a megvadult, köznapi ésszel követhetetlen Amerikában.

Philip Roth - Akárki
Egy ​temetés képeivel kezdődik a regény - az elhunyt "Akárki" a halála előtt magányosan éldegélt és festegetett: voltak, akik szerették, de nem sokan, fiai közömbösen hajítanak rögöt a sírjába, volt felesége béna karral állja végig a szertartást, a testvére szép beszédet mond... S a halálról, a halál állandó közelségéről szól az egész élet, amely ebben a kis zsidó temetőben ért véget. Már az idilli gyerekkor is: hősünk egy ékszerész fia, ügyes keze van, tehetséges képzőművész - de már ekkor, gyerekként meglegyinti a halál, amikor megműtik (és mellette talán meghal egy kisfiú, de az is lehet, hogy csak ő képzeli így), és a csodás tengerparti nyaralásokat is megzavarja időnként a még homályos, de bénító félelem a test elmúlásától. "Akárki" egy reklámügynökség grafikusa lesz, a maga módján sikeres ember - csak éppen ő is elköveti azokat a hibákat, amelyek megkeserítik az életet. Első feleségét elhagyja egy új szerelem miatt - s ezt a fiai sohasem bocsátják meg neki. Aztán a másodikat is elhagyja (aki pedig tökéletes társa lehetne öreg éveire), amikor szerelmes lesz egy huszonnégy éves dán modellbe, akivel végre egészen különleges, felszabadító szexuális élményeket él át" S aztán öregkorára egyedül marad - nincs már más, csak a romló test börtönébe zárt ember szenvedése. Ebben a megrendítően szikár, keserű könyvben nem létezik semmiféle vigasz, hősünk a vallást gyermekes ostobaságnak tartja, és semmiféle magánpótszert sem talál ki helyette. A halál közeledtével sem a lélek halhatatlanságának esélye izgatja, hanem hosszasan elbeszélget a sírásóval: tudni akarja, pontosan hova kerül a teste. És semmilyen vigaszt nem nyújt Roth az olvasónak sem - talán csak közvetetten, talán csak annyival, hogy ennyi az értelme ennek a teljesen átlagos és szomorú életnek: hogy történet - könyv lett belőle. Nagyon szomorú és nagyon szép könyv.

Philip Roth - A ​mi bandánk
A ​nagyszerű amerikai írónak ez a pamfletje hónapokig szerepelt több ország bestseller-listáján. Nem véletlenül, mert amerikai kritikusai szerint Roth szatírája a legmulatságosabb könyv, amelyik eddig az amerikai politikai életről megjelent. A Fehér Házba vezet el, és ellenállhatatlan szellemességgel, sziporkázó ötletek pergőtüzével rombol le minden illúziót, a kenetteljes, szenteskedő, körmönfont és gátlástalan Chel. S. Diwonról, aki utolsó kortesbeszédét a Pokolban tartja.

Philip Roth - The ​Humbling
Everything ​is over for Simon Axler, the protagonist of Philip Roth’s startling new book. One of the leading American stage actors of his generation, now in his sixties, he has lost his magic, his talent, and his assurance. His Falstaff and Peer Gynt and Vanya, all his great roles, "are melted into air, into thin air." When he goes onstage he feels like a lunatic and looks like an idiot. His confidence in his powers has drained away; he imagines people laughing at him; he can no longer pretend to be someone else. "Something fundamental has vanished." His wife has gone, his audience has left him, his agent can’t persuade him to make a comeback. Into this shattering account of inexplicable and terrifying self-evacuation bursts a counterplot of unusual erotic desire, a consolation for a bereft life so risky and aberrant that it points not toward comfort and gratification but to a yet darker and more shocking end. In this long day’s journey into night, told with Roth’s inimitable urgency, bravura, and gravity, all the ways that we convince ourselves of our solidity, all our life’s performances—talent, love, sex, hope, energy, reputation—are stripped off.

Philip Roth - A ​megszabadított Zuckerman
A ​regény tulajdonképpen a Szellem árnyékának folytatása: az ott író-atya-mestere "árnyékában" vergődő Zuckerman némileg pornográf regényével óriási sikert arat, egyszeriben az érdeklődés középpontjába kerül, kultikus figura lesz, aki körül megbolydul az addig szürke élet. Rázúdul a sajtó, a televízió, a celebrátis, egyszeriben kiszolgáltatottja lesz a múltjából előlépő figurák (család, gyerekkori barátok) zsarolásának. Sebeket ejtenek rajta, sebeket ejt ő is, mindinkább elidegenedik regényétől, ugyanakkor egyre inkább rabja lesz annak, amit önéletrajzából fikcióvá teremtett. A regény csúcspontja az apa halála: az apáé, aki halálos ágyán megátkozza - megátkozza-e valóban? - idősebbik gyermekét, mert az a család szennyesét gátlástalanul kiteregette.

Philip Roth - Anatómialecke
Az ​ismert amerikai írónak, "A pornoy-kór" világhírű szerzőjének e tizennegyedik kötete a Zuckerman-ról írt regénysorozat harmadik darabja. "A szellem árnyékában" pályakezdő fiatal regényhősét "A megszabadított Zuckerman"-ban már mint hírességet láttuk viszont. Az "Anatómialecké"-ben az immár negyvenéves, sikeres írót rejtélyes kór teperi le, s ez készteti önvizsgálatra. Váll-, nyak-, és hátfájásán másfél esztendeje nem segít senki és semmi, s a már-már mozdulni képtelen Zuckerman - miközben fájdalomcsillapítók, marihuána és vodka elegyével enyhíti gyötrelmeit - lázas igyekezettel próbálja meglelni a rejtély nyitját: a fantombetegség okát, netán célját.Büntetés volna ez, önbüntetés, amiért annak idején sokakat megbotránkoztató regényének kiadásával szomorúságot okozott nagybeteg apjának? A lelkifurdalás fejeződne ki testi bajában? Zuckerman agyában már az öngyilkosság gondolata is megfordul, s talán csak a véletlen tartja vissza az utolsó pillanatban. Váratlan lépésre szánja el magát - csapot-papot otthagyva New Yorkból Chicagóba utazik. Hogy végre igazán hasznos dolgot művelhessen, eltökéli, hogy orvos lesz, s e célból - negyvenéves fejjel - újra beiratkozik az egyetemre. Az "Anatómialecke" gazdag matériájában egyszerre van jelen a sráma, a komikum és az abszurd. Roth páratlan érzékkel képes alámerülni Zuckerman tudattalanjában, s a töredékekből sodró erejű víziót alkot, az írói lét gyötrelmeit autentikusan, megélhetően jeleníti meg. (Európa Könyvkiadó, Budapest, 1992.)

Philip Roth - The ​Prague Orgy
In ​quest of the unpublished manuscript of a martyred Yiddish writer, the American novelist Nathan Zuckerman travels to Soviet-occupied Prague in the mid-1970s. There, in a nation straightjacketed by totalitarian Communism, he discovers a literary predicament, marked by institutionalized oppression, that is rather different from his own. He also discovers, among the oppressed writers with whom he quickly becomes embroiled in a series of bizarre and poignant adventures, an appealingly perverse kind of heroism. The Prague Orgy, consisting of entries from protagonist Nathan Zuckerman's notebooks recording his sojourn among these outcast artists, completes the trilogy and epilogue Zuckerman bound. It provides a startling ending to Roth's intricately designed magnum opus on the unforeseen consequences of art.

Philip Roth - La ​humillación
En ​el pasado fue uno de los principales actores americanos de su generación, y ahora, a sus sesenta años, Simon Axler ha perdido la magia, el talento y la seguridad en sí mismo. Falstaff, Peer Gynt y Vanya, todos sus grandes papeles, «se han convertido en aire, aire efímero». Cuando se sube al escenario se siente como un lunático, un idiota. La seguridad en sus poderes se ha agotado. Se imagina a la gente riéndose de él. No puede fingir ser otro. «Algo fundamental se ha esfumado».

Philip Roth - Sabbath ​színháza
Philip ​Roth méltán híres regénye, a Sabbath színháza egy vénülő bábjátékos, Morris "Mickey" Sabbath nagyszabású tragikomédiája, akinek megbotránkoztató, szélsőséges élvezeteket hajszoló erotomán élete lényegében maga is színház. A hatvannégy éves Sabbath lelki társának, évtizedes szeretőjének halála után züllött életművének utolsó felvonásába kezd. Philip Roth remekművének megrázó ereje nem csak a szerzőre jellemző sötét humorral és sokszor zavarba ejtő kendőzetlenséggel tálalt szexuális kalandozásokban keresendő. A Sabbath színházának legnagyobb bravúrja sokkal inkább abban rejlik, hogy a főszereplő múltjának és személyiségének aprólékos boncolásán keresztül látni engedi a perverziók mögött meghúzódó traumákat és feldolgozhatatlan veszteségeket, és ezáltal képes empátiát ébreszteni olvasójában Sabbath első pillantásra végtelenül idegennek tetsző, valójában azonban nagyon is emberi színjátéka iránt.

Kollekciók