Ajax-loader

Alan Bradley könyvei a rukkolán


Alan Bradley - Bűntény az uborkaágyásban
Flavia koraérett, gazdag képzelőerővel megáldott, félelmet nem ismerő, tüneményes tizenegy esztendős nyomozó – és igazi „méregkeverő”. Yorkshire-ben, egy öreg kúrián lakik két undok nővérével és özvegy édesapjával, egy karót nyelt ezredessel, akinek egyetlen szenvedélye van: a bélyeggyűjtés. A kíváncsi és szemfüles kislány magányos bringázásai közben a családi birtokon felfedez egy elhagyatott viktoriánus laboratóriumot, ahol kitanulja a vegyészetet – főként a méregkeverést. Ez segít neki megoldani több rejtélyes esetet, köztük egy különös gyilkosságot, amelynek elkövetésével az édesapját vádolja két egykori iskolatárs. A Bűntény az uborkaágyásban egy hatkötetesre tervezett sorozat első része. Élvezetes stílusú, szellemes, vidám, lendületes regény, amelyben a bűbájos elbeszélő-főszereplő, akit az olvasó már az első oldalakon a szívébe zár, igazi Agatha Christie-krimibe illő kérlelhetetlen logikával és leleményességgel fejti fel egy régi és egy újabb bűnügy szövevényes szálait.

Alan Bradley - A ​Red Herring Without Mustard
Award-winning ​author Alan Bradley returns with another beguiling novel starring the insidiously clever and unflappable eleven-year-old sleuth Flavia de Luce. The precocious chemist with a passion for poisons uncovers a fresh slew of misdeeds in the hamlet of Bishop’s Lacey—mysteries involving a missing tot, a fortune-teller, and a corpse in Flavia’s own backyard. Flavia had asked the old Gypsy woman to tell her fortune, but never expected to stumble across the poor soul, bludgeoned in the wee hours in her own caravan. Was this an act of retribution by those convinced that the soothsayer had abducted a local child years ago? Certainly Flavia understands the bliss of settling scores; revenge is a delightful pastime when one has two odious older sisters. But how could this crime be connected to the missing baby? Had it something to do with the weird sect who met at the river to practice their secret rites? While still pondering the possibilities, Flavia stumbles upon another corpse—that of a notorious layabout who had been caught prowling about the de Luce’s drawing room. Pedaling Gladys, her faithful bicycle, across the countryside in search of clues to both crimes, Flavia uncovers some odd new twists. Most intriguing is her introduction to an elegant artist with a very special object in her possession—a portrait that sheds light on the biggest mystery of all: Who is Flavia? As the red herrings pile up, Flavia must sort through clues fishy and foul to untangle dark deeds and dangerous secrets.

Alan Bradley - Elég ​már az árnyakból!
Karácsony ​van, és Flavia de Luce - a tizenegy éves ,,kiskopó", a kémia megszállottja - a laboratóriumába visszavonultan a Télapó csapdába ejtésén morfondírozik. Ám hamarosan megzavarja a patinás Luce-birtokra érkező filmes stáb, akik azért jönnek Buckshaw-ba, hogy a híres Phyllis Wyvern főszereplésével filmet forgassanak. A színésznő meglepően kedvesen viselkedik a magányos Flaviával, kárpótolja nővérei gonoszságáért. Sőt, nagylelkűen még egy Romeo és Júlia előadást is elvállal. A tomboló hóvihar közepette Bishop's Lacey minden lakója Buckshaw-ba igyekszik, hogy megnézze Wyvernt és partnerét. Amíg a közönség önfeledten szórakozik, az időjárás még zordabbra fordul, és a birtokot végleg elzárja a külvilágtól. Az ott rekedt emberek türelmesen várják a vihar végét, eközben rejtélyes családi titkokra is fény derül. De az este döbbenetes végkifejletére senki nincs felkészülve: egy filmtekerccsel megfojtott színészre bukkannak. Vajon az összegyűlt vendégek közül ki rendezte ezt a vérfagyasztó előadást? Ahogyan a vihar egyre jobban tombol, s ahogyan a gyanúsítottak köre fokozatosan bővül, Flavia számára mégis egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy ki a gyilkos.

Alan Bradley - The ​Sweetness at the Bottom of the Pie
In ​his wickedly brilliant first novel, Debut Dagger Award winner Alan Bradley introduces one of the most singular and engaging heroines in recent fiction: eleven-year-old Flavia de Luce, an aspiring chemist with a passion for poison. It is the summer of 1950—and a series of inexplicable events has struck Buckshaw, the decaying English mansion that Flavia’s family calls home. A dead bird is found on the doorstep, a postage stamp bizarrely pinned to its beak. Hours later, Flavia finds a man lying in the cucumber patch and watches him as he takes his dying breath. For Flavia, who is both appalled and delighted, life begins in earnest when murder comes to Buckshaw. “I wish I could say I was afraid, but I wasn’t. Quite the contrary. This was by far the most interesting thing that had ever happened to me in my entire life.” To Flavia the investigation is the stuff of science: full of possibilities, contradictions, and connections. Soon her father, a man raising his three daughters alone, is seized, accused of murder. And in a police cell, during a violent thunderstorm, Colonel de Luce tells his daughter an astounding story—of a schoolboy friendship turned ugly, of a priceless object that vanished in a bizarre and brazen act of thievery, of a Latin teacher who flung himself to his death from the school’s tower thirty years before. Now Flavia is armed with more than enough knowledge to tie two distant deaths together, to examine new suspects, and begin a search that will lead her all the way to the King of England himself. Of this much the girl is sure: her father is innocent of murder—but protecting her and her sisters from something even worse…. An enthralling mystery, a piercing depiction of class and society, The Sweetness at the Bottom of the Pie is a masterfully told tale of deceptions—and a rich literary delight.

Alan Bradley - The ​Weed that Strings the Hangman's Bag
A ​travelling puppet show arrives in the sleepy village of Bishop's Lacey - and a shocking murder takes place. For eleven-year-old Flavia de Luce, the crime will test her precocious powers of deduction to the limit - particularly when she discovers that the murder echoes a tragedy which occured many years before.

Alan Bradley - The ​Dead in Their Vaulted Arches
Bishop's ​Lacey is never short of two things: Mysteries to solve and pre-adolescent detectives to solve them. In this New York Times bestselling series of cozy mysteries, young chemist and aspiring detective Flavia de Luce once again brings her knowledge of poisons and her indefatigable spirit to solve the most dastardly crimes the English countryside has to offer and, in the process, comes closer than ever to solving her life's greatest mystery-her mother's disappearance...

Alan Bradley - A ​jósnő kristálygömbje
Alan ​Bradley egy elbűvölő regénnyel tér vissza, amelynek főhőse a rettentően okos és rendíthetetlen tizenegy éves nyomozó, Flavia de Luce. A koraérett vegyész mérgek iránti szenvedélyének köszönhetően deríti ki a Palánkosban történt gaztettek közötti összefüggéseket. Flavia megkéri az idős cigányasszonyt, hogy jósoljon neki kristálygömbjéből, és meglepetésére a jósnő tud Harrietről, az édesanyjáról. Mi több, egykor ő maga is a Buckshawban, a de Luce család birtokán élt, a nő óvó felügyelete mellett. Egészen addig, míg Harriet el nem tűnt a hegyekben; ekkor Fenellának szednie kellett a sátorfáját. Flavia mindent helyre akar hozni, de tenni vágyásával az ellenkezőjét éri el, szerencsétlenséget hoz a cigányasszony fejére. A jósnőt éjnek évadján támadás éri a saját kordéjában. Vajon ez annak a helyi mendemondának a következménye, hogy őt okolják egy kisbaba évekkel korábbi elrablásáért? Flaviát nem hagyja nyugodni a dolog, még akkor sem, mikor „hőn szeretett” nyomozótársával, Hewitt felügyelővel kell osztozkodnia az ügyön. De hogyan kapcsolódik a bűntény az eltűnt csecsemőhöz? Mialatt Flavia ezen töpreng, egy másik testre bukkan. Hűséges kerékpárján, Gladysen járja a vidéket nyomok után kutatva, s eközben találkozik egy elegáns művésznővel, akinek a birtokában van egy igen kivételes tárgy, egy portré, amely segít fényt deríteni a legnagyobb rejtélyre: milyen is Flavia legbelül?

Alan Bradley - Amikor ​a csontok suttognak…
Flavia ​de Luce, a tizenkét éves amatőr detektív és lelkes kémikus igencsak hozzászokott már, hogy nyomokat ásson elő, legyen szó akár a laboratóriumában fortyogó főzetekről, vagy akár nővéreinek titkos naplójáról. Ám holttestek előásása mostanáig nem szerepelt a megszokott repertoárjában. Szent Tankréd halálának ötszázadik évfordulója alkalmából Bishop’s Lacey a falu védőszentjének kriptáját készül felnyitni. Természetesen senki sem várja izgatottabban, hogy bepillanthasson a sírba, mint Flavia, akinek legújabb felfedezése azonban véget vet a falusiak szorgos ünnepi előkészületeinek. Egy holttestre bukkan, melynek arcán groteszk és megmagyarázhatatlan maszk van. És ami ennél is döbbenetesebb: a halott Collicutt úr, a templom orgonistája. Ugyan ki forralhatott bosszút ellene, és vajon miért éppen egy ilyen szent helyre rejtették el? És mi köze az egésznek a titokzatos kőhöz, Lucifer Szívéhez? A fékezhetetlen Flavia feltett szándéka, hogy lerántja a leplet a rejtélyről. A mélyből előásott titkok pedig végérvényesen bebizonyítják, hogy nem létezik egyértelmű és sima ügy a világon.

Alan Bradley - As ​Chimney Sweepers Come to Dust
Hard ​on the heels of the return of her mother’s body from the frozen reaches of the Himalayas, Flavia, for her indiscretions, is banished from her home at Buckshaw and shipped across the ocean to Miss Bodycote’s Female Academy in Toronto, her mother’s alma mater, there to be inducted into a mysterious organization known as the Nide. No sooner does she arrive, however, than a body comes crashing down out of the chimney and into her room, setting off a series of investigations into mysterious disappearances of girls from the school.

Alan Bradley - A ​halott madarak nem énekelnek
1951 ​egy tavaszi reggelén a tizenegy éves kémikus és szépreményű detektív, Flavia de Luce és kis családja a vasútállomásra igyekszik, hogy ott várja régen elveszett édesanyja, Harriet visszatérését. Amikor azonban a vonat begördül a kicsiny angol falu, Bishop’s Lacey állomására, Flaviát hirtelen megszólítja egy magas idegen, aki egy rejtélyes üzenetet suttog a lány fülébe. Pillanatokkal később a férfi holtan végzi, valaki a tömegből titokzatos módon a begördülő vonat elé löki a szerencsétlent. Ki lehetett az idegen, mit jelentettek a szavai, és miért éppen Flavia fülének szánta őket? Odahaza, Buckshaw falai között, a de Luce család romos birtokán Flavia megint csak próbára teszi nyomozói képességeit. Rábukkan a padláson egy régi filmtekercsre, és követni kezdi a felfedezés során talált nyomokat, így sikerül is fényt derítenie a de Luce klán legféltettebb titkaira, amelyek nem kisebb személyt, mint magát Winston Churchillt is érintik. Családja, barátai és a Belügyminisztérium egyik híres patológusa segítségével – sőt Harriet szeretett duplaszárnyú Gipsy Moth repülőgépe, Szilaj Lélek látványos közreműködésével – Flavia bármire képes, még akár repülni is hajlandó az égen, hogy kézre keríthesse a gyilkost.

Alan Bradley - I ​Am Half-Sick of Shadows
Precocious ​Flavia de Luce — an eleven-year-old sleuth with a passion for chemistry and a penchant for crime-solving — is tucked away in her laboratory, whipping up a concoction to ensnare Saint Nick. Amid a blizzard, the village gathers at Buckshaw to watch famed Phyllis Wyvern perform. After midnight, a body is found strangled by film. Flavia investigates.

Alan Bradley - Speaking ​from Among the Bones
Eleven-year-old ​amateur detective and ardent chemist Flavia de Luce is used to digging up clues, whether they’re found among the potions in her laboratory or between the pages of her insufferable sisters’ diaries. What she is not accustomed to is digging up bodies. Upon the five-hundredth anniversary of St. Tancred’s death, the English hamlet of Bishop’s Lacey is busily preparing to open its patron saint’s tomb. Nobody is more excited to peek inside the crypt than Flavia, yet what she finds will halt the proceedings dead in their tracks: the body of Mr. Collicutt, the church organist, his face grotesquely and inexplicably masked. Who held a vendetta against Mr. Collicutt, and why would they hide him in such a sacred resting place? The irrepressible Flavia decides to find out. And what she unearths will prove there’s never such thing as an open-and-shut case

Alan Bradley - A ​titokzatos bábjátékos
Flavia ​de Luce, a veszélyesen intelligens tizenegy éves lány szenvedélye a kémia. Zsenialitását gyilkosságok megoldására használja Bishops Lacy-ben. Hű társa a nyomozásban Gladys, a kerékpárja. Elszántságát pedig csak gonosz nővéreinek mesterkedése múlja felül. Most ismét egy rejtélyes bűntény megoldásán fáradozik: a tehetséges bábos, Rupert Porson halálának ügyét próbálja felgöngyölíteni, akit áramütés ért a színfalak mögött. Csupán véletlen vagy kegyetlen gyilkosság? De ki tenne ilyet, és miért? Vajon az őrült nő volt, aki az erdőben él? Vagy Porson bájos, de kiszámíthatatlan asszisztense, Nialla? A rendőrség a sötétben tapogatózik, de Flavia rájön, hogy valaki megbabrálta az elektromos rendszert a színpadon. A lány nyomozás közben egy másik rejtélyes halálesetet is felderít. És ahogy Flavia követi a nyomokat, az események szépen lassan a helyükre kerülnek, és a lány hamarosan szembe találja magát a bábmester gyilkosával...

Alan Bradley - De ​mi került a pitébe?
A ​bűbájos, gazdag képzelőerővel megáldott Flavia de Luce két undok nővérével és özvegy édesapjával Buckshaw valaha jobb időket látott kastélyában él. A szemfüles és kíváncsi lány a családi birtokon felfedez egy elhagyatott viktoriánus laboratóriumot, ahol kitanulja a vegyészetet - főként a méregkeverést. Egy különös haláleset és számos megmagyarázhatatlan rejtély arra sarkallja Flaviát, hogy nyomozásba kezdjen. Mikor édesapját letartóztatják gyilkosság vádjával, felgyorsulnak az események. A félelmet nem ismerő lány a kémia segítségével fedez fel ellentmondásokat és kapcsolódási pontokat, és fejti fel a bűnügy szövevényes szálait. Lendületes stílusú, lebilincselően izgalmas regény, amelyben a fiatal elbeszélő-főszereplő igazi Agatha Christie-krimibe illő leleményességgel és logikával ered a bűnügy nyomába. A De mi került a pitébe? egy hatkötetesre tervezett sorozat első része.

Kollekciók