Ajax-loader

Guy de Maupassant könyvei a rukkolán


Guy de Maupassant - A ​mi szivünk
"Miért ​nem talál rá soha, akiről álmodik az ember, miért csak mindig a majdnemmel találkozik?" - ezen tépelődik keserű szívvel a regény főhőse, André Mariolle, akit pedig az az öröm ért, hogy Párizs legvarázslatosabb asszonyainak egyike a kacér, de feddhetetlen erkölcsű Michéle de Burne meghallgatta szerelmét, és a kedvese lett. Mariolle-t először győzi le a szerelem, az első hetekben boldog megindultságában legszívesebben elrejtőzne a világ szeme elől. Nem úgy Michéle. Az ő életeleme a társaság, az állandó tündöklés. Okosan és mértékkel szeret. Ez a hűvös vonzalom gyötri és megalázza Mariolle-t. S hogy emésztő szenvedélyétől szabaduljon, vidékre menekül. Itt találkozik a szép és egyszerű kis Elizabeth-tel, akiben viszont ő kelti fel ezt a sóvárgó szerelmet. A helyzet fanyar megoldásban kínálja a teljességet: Mariolle végül is két nőben találja meg azt, akit teljes odaadással szeret, s azt aki őt szereti teljes odaadással. A nagy művészi tudatossággal szerkesztett történet szigorú bírálat a nagyvilági élet hamis értékrendje felett, mely elsorvasztja az ősi természetes indulatokat, az erős és tiszta érzéseket. (citatum.hu)

Guy de Maupassant - Az ​őrült asszony
- ​Szalonkák... - szólalt meg elgondolkozva Mathieu d'Endolin. - A szalonkáról jut eszembe ez a nagyon szomorú háborús történet... Ismeritek a házamat Cormeliben... Amikor a poroszok előretörtek, oda húzódtam. Szomszédom egy megháborodott, szerencsétlen nő volt, szörnyű csapások zavarták meg az eszét. Nagyon régen - talán huszonöt éves lehetett ekkor - egyetlen hónap alatt vesztette el apját, férjét és újszülött gyermekét. Ahová a halál egyszer bekopogtat, oda rendszerint hamarosan visszatér, mint aki már ismeri a járást. A szerencsétlen fiatal nőt szinte kiütötte az életből a sok csapás, ágynak esett, hat hétig eszméletlenül vergődött. A rettenetes, válságos napokat tompa kábultság követte, az asszony mozdulatlanul feküdt, alig evett valamit, a tekintete rebbent csak néha. Ha fel akarták ültetni, szívszaggatóan kiabálni kezdett, mintha az életére törnének. Hagyták, hadd feküdjék, többé nem bolygatták, legfeljebb akkor, ha ágyneműt váltottak, és a matracait megforgatták.

Guy de Maupassant - A ​Rondoli-lányok
3 ​kisregény: A Rondoli-lányok Parent úr Örökség

Guy de Maupassant - Az ​ismeretlen asszony
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Covers_392732
elérhető
0

Guy de Maupassant - Idill
Maupassant ​a novellairodalom egyik koronázatlan fejedelme, időtlen történetek papírra vetője. Ebben a vékonyka kötetben hat novelláját gyűjtöttek egybe. A kötet értékét növeli, hogy műfordítója Tóth Árpád, akinek magyar nyelvén talán még szebben, élvezetesebben olvashatjuk anyanyelvünkön ezeket a novellákat, mint ahogy a franciák a saját nyelvükön.

Guy de Maupassant - Urak ​és hölgyek csevegnek
Régmúlt ​korokat idéző novellafüzér egy magával ragadó író tollából, kinek világában szerelmes férfiak fúlnak vízbe csalfa asszonyok miatt, nyalka ficsúrok aranycirádás szalonokban "szórják szét mosolyukat", a rádzsa vendége pásztoróra helyett meséket mond a háremhölgynek nevelt gyermekeknek, a nőgyűlölő abbéban az Énekek éneke sorait idézi a korábban elutasított, holdfénynél kibontakozó szerelem, s ahol a halál csupán a kedvenc illatunk melódiájával kísért elszenderedés, semmi több.

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete / Péter és János
Maupassant ​talán két legjobb regényét tartalmazza a kötet. Az _Egy asszony élete_ lassan folyó, eseménytelen regény, semmi váratlan nem történik benne: kijön a lány a zárdából, tele vágyakkal, fogékonyan, valami szépre, csodálatosra áhítozva, beleszeret az első férfiba, akit meglát, akibe belevetíti minden álmát - s ezzel voltaképpen vége is mindennek: éli a férjes asszonyok unalmas vidéki életét, egyre reménytelenebbül. Maupassant látásmódja minden kiábrándultsága ellenére költői, a regény éppen egyszerűségében és eseménytelenségében megkapó. ___A _Péter és János_ annál feszültebb. Ez a regény is „klasszikusan" lassan, ráérősen indul, de egy váratlan örökség felkavarja a család életét; két fivér közül csak az egyik, János örököl egy néhai házibaráttól. Miért csak ő? Ahogy a gyanú befészkeli magát az idősebbik testvér lelkébe, úgy sűrűsödik a levegő, úgy lesz egyre fojtogatóbb a légkör a családban. Az események felgyorsulnak, elkerülhetetlen a robbanás - illetve mégis elkerülhető: találnak „polgári" megoldást. Az élet pedig megy tovább.

Guy de Maupassant - Napsütésben
Mindenki ​valami kedves országról álmodik, az egyik Svédországról, a másik Indiáról, ez Görögországról, az Japánról. Engem ellenállhatatlan erővel Afrika vonz, valami nosztalgia az ismeretlen sivatag iránt, mintha előre éreznék egy szenvedélyt, amely kitörni készül. 1881. július 6-án hagytam el Párizst. Szerettem volna látni a napnak és homoknak a földjét a nyár kellős közepén, a fojtó hőségben, a fény vakító dühében.

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete
Mi ​fér bele "egy asszony életébe"? Mi történik azokkal a reményekkel, amelyek egy fiatal leány szívét betöltik, amikor életörömmel telve kilép a zárdából? Csupa bizalom és lángolás, vágy és érzékiség, de nagyon hamar csalódnia kell romantikus álmaiban és reményeiben. Mindarról, amiben hisz, kiderül: illúzió csupán. Illúzió a szerelem, illúzió a házasság, és annak bizonyul az emberi tisztességbe vetett hite is. És amikor úgy érzi, hogy több fájdalmat már nem képes elviselni, csalódik a fiában is. Csalás, mohóság van minden mögött, s e vad erők még az emlékeiből is kifosztják az asszonyt. Jeanne életét fiatal leány korától sivár napjait tengető öregasszony koráig követheti nyomon az olvasó. S e reménytelennek tűnő világban Jeanne számára nem marad más vigasz, mint a kis cselédlány regényt záró búcsúszavai: "Látja, az élet nem olyan jó. De nem is olyan rossz, amilyennek hisszük."

Guy de Maupassant - Ékszerek
„A ​reális látás, a tökéletes írói fegyelem és ekonómia, a stílus hajlékonysága és színessége, a l'art pour l'art tárgyilagossága s a fölényes pesszimizmus, amellyel a világot nézte, mindez hozzájárult, hogy Maupassant-t a modern novella Boccacciójává tegye... A legtöbb mai író egy kicsit az ő követője." Babits Mihály

Guy de Maupassant - A ​Szépfiú
"Egy ​éhenkórász fiatal kalandor a kishivatalnokok nyomorúságos életet éli Párizsban. Georges Duroynak kackiás bajusza, búgó hangja, bársonyos tekintete van. No meg nagyra törő álmai. Lelkiismerete viszont nincs egy csepp sem. Hamar rájön, hogy a nők segítségével karriert csinálhat, vagyont szerezhet, sorra csábítja és sorra hagyja el hát őket, szélhámosságtól, zsarolástól sem riadva vissza. A Szépfiú útja egyre feljebb vezet a nyárspolgári Harmadik Köztársaság haszonelvű, korrupt, léha és züllött világában, hogy végül az ország egyik leggazdagabb és legbefolyásosabb emberének meseszép lányát vezesse oltár elé, a Becsületrend Lovagjaként. „A Szépfiú én vagyok”, mondta magáról a szerző, az egykori duzzadó izmú, napbarnított szajnai evezős, a párizsi széplányok bálványa. Flaubert tanítványa négy hónap alatt harminchét kiadást megért regényével egy csapásra felnőtt mesteréhez."

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete / A Szépfiú / Péter és János
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Erős, ​mint a halál
A ​századvégi francia regény egyik legkiválóbb mesterének remekműve, két öregedő ember bánatos szerelmének története. Olivier Bertin festőművész, a párizsi jó társaság dédelgetett kedvence már úgy hiszi, élete fogytáig zavartalanul örülhet kedveséhez, Guilleroy grófnéhoz fűződő - már-már családiassá nemesedő - szerelmének, de Annette, a grófné fölcseperedő leánya akaratlanul földúlja szíve békéjét, s Olivier szenved a kétségek, szerelem és féltékenység közt hányódó grófnéval együtt, míg nyugalmat nem ad neki a jótevő - és talán keresett - halál. Körülöttük az örök emberi szenvedélyeket villogtató regény lapjain opálos fényben ragyog a Harmadik Köztársaság arisztokráciájának csaknem császári pompája, a századvégi Párizs varázsa.

Guy de Maupassant - Elbeszélések II
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Elbeszélések IV
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Selected Short Stories
Maupassant's keenly observed short stories reveal a world of vice and virtue, passions and obsessions. Adultery, prostitution, the Franco-Prussian War, the pleasures of river and countryside, the cunning and greed of the Norman peasantry - these are common themes throughout his work, yet they are treated differently each time, producing stories of a dazzling originality. Boule de Suife, Maupassant's earliest triumph, and the opening story in this collection, exposes the smug complacency of a group of travellers towards the prostitute in their midst. The Piece of String and The Devil centre on avarice, while tales of humour such as A Deal and Madame Husson's May King, form a rich contrast to the gentle pathos of Two Friends. Masterly, vividly atmospheric, his stories lay bear the realities of life and confirm his status as one of the greatest and most popular exponents of his art.

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete / A szépfiú / Mont-Oriol
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Komornyikné ​őnagysága
Fordította: ​Benedek Marcell, Benye János, Illés Endre, Kosztolányi Dezső, Lányi Viktor, Szabó Lőrinc, Tóth Árpád

Guy de Maupassant - Gustave ​Flaubert
"Senki ​nem vallotta nálánál fennebben művészete tiszteletét, s érezte mélyebben az irodalom méltóságos rangját. Egyetlen szenvedély, az írásé, töltötte be életét, utolsó napjáig. Szinte dühödt szerelem volt ez, abszolút és kizárólagos..."(Guy de Maupassan)

Guy de Maupassant - Elbeszélések ​I.
A ​kötet a gyűjteményes életműkiadás elbeszéléseket tartalmazó sorozatának első darabja. Időrendben szerepelnek benne Maupassant legkorábbi rövidprózái a pályakezdő írásoktól az 1882 novemberi datálású novelláig. Már az első Maupassant-írások is finoman megformált művek, témaválasztásuk, tónusuk azonban csak előlegezi a későbbi írói világot: már felbukkannak a normandiai vidéki figurák egy-egy életképben (A HÁZALÓ), a fantasztikum már ekkor sem a romantikus hatáskeltés eleme: furcsa fanyar ironikus beállításban jelenik meg (A myújtott kéz). Az 1880-as év elején születik meg az első mestermű, a méltán híres - antológiákban is gyakran szereplő - GÖMBÖC. Ez a kiábrándult, a polgári álszentség gesztusait, hamis fölényét nagyszerű realizmussal leleplező novella két irányba is "nyit": a porosz-francia háború idejét idéző, illetve a perditákról szóló elbeszélések felé. A feszes, lényegretörő elbeszélői szerkezetben biztos kézzel vezet a kulcsszerű fordulathoz, amikor a látszatok lelepleződnek, a szabványértékek felcserélődnek. Így lesz hőssé a megszálló tisztek önkényével szemben álló kis prostituált, Rachel (Fifi kisasszony), így tűnik elő a női szerepjátszás morbiditása (Sírmelléki nők). Egy-egy remeklése ellentmondó hangulatokat nagyszerű szellemességgel tud ötvözni: lírai és humoros hatások elegye A Tellier-ház című novella, melyben a "madame" unokahúgának első áldozására vonul ki a nyilvánosház lánynépsége. Az 1881-82-es írásokban már megjelennek a Maupassant-novellisztika jellegzetes színhelyei - a Párizs környéki kirándulóhelyek, a normandiai parasztházak világa, figurái: kishivatalnokok, parvenük, kalandvágyó férfiak és nők - és sok-sok változatban formálja meg az író a szerelem komédiájának" témáját.

Guy de Maupassant - Le ​Horla et autres nouvelles fantastiques
Sous ​la forme d'un journal, Maupassant rapporte les hallucinations d'un homme obsédé par la mystérieuse présence, chez lui, d'un être invisible auquel il donne le nom de Horla. Cet être, petit à petit, impose sa propre volonté et absorbe insidieusement toute l'énergie vitale de sa victime. Un voyage intérieur aux confins de la folie.

Guy de Maupassant - Az ​örökség
Guy ​de Maupassant a modern novella atyja. Történeteit finom irónia kíséri végig, legyen szó szerelmi viszonyokról vagy családi perpatvarról, hivatali vagy baráti tréfákról, a rangért és a pénzért való törtetésről, képmutatásról. Miközben a XIX. század utolsó évtizedeinek Párizsában vagy Normandiájában járunk, Maupassant kortalan igazságokra világít rá, emberi érzések és kapcsolatok buktatóit mutatja be éleslátón és szórakoztatva. A címadó kisregény, Az örökség mellett az Ékszerek, A Tellier-ház, Az államcsíny és még további hét elbeszélés szerepel az Alinea Kiadó Klasszik sorozatának kilencedik kötetében Illés Endre és Tóth Árpád fordításában. „…csak úgy áradt belőle az elmondandó történet” „…a világirodalom egyik leglebilincselőbb, legszórakoztatóbb elbeszélője” Hegedűs Géza

Guy de Maupassant - Péter ​és János
A ​Péter és János Maupassant egyik legszebb és legmélyebb műve: azzá teszi problematikája, feszült, izgalmas léköre, realitása, világos szerkezete, stílusa, egyszerű, kristálytiszta nyelve.

Guy de Maupassant - Boule ​de Suif et autres nouvelles
1870, ​la débâcle. Les Prussiens entrent dans Rouen. Et voilà que deux couples, deux bonnes soeurs, un démocrate et une femme de petite vertu, s'apprêtent à quitter la ville par la même diligence. Drôle d'équipage ! D'abord rejetée, Boule de Suif, jolie fille aux moeurs légères, saura gagner par son bon coeur l'estime des bourgeois. Mais résistera-t-elle à l'intérêt personnel et à l'odieux chantage d'un Prussien mal intentionné ? Une prostituée patriote, un bijou maudit, un assassin travesti, un mari jaloux, un fils disparu, un couple de voyeurs, un fiancé sans scrupules, une femme héroïque et un amateur d'art sont autant de saynètes où le maître de la nouvelle dénonce d'un trait rageur et insolent les fausses convenances, l'égoïsme et la cruauté de la vie.

Guy de Maupassant - Mont-Oriol ​/ Erős, mint a halál / Az ember szíve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Gömböc ​és más elbeszélések
"...Ebédig ​a hölgyek megelégedtek azzal, hogy nyájasak voltak Gömböccel, s növelni igyekeztek bizalmát és rá akarták venni, hogy hajtson tanácsaikra. Az asztalnál kezdték a közeledését. Először általánosságban az önfeláldozásról kezdtek beszélni. Régi példákat idézték: Juditot és Holofernest, majd minden ok nélkül Lukréciát és Sextust, Kleopátrát, ki ágyába fektetett minden ellenséges hadvezért... Sorra vették az összes nőket, akik a hódítókat megállították, és testükből csatateret csináltak, hatalmi eszközt, fegyvert, azokat, kik hősies ölelésükkel győzték le a förtelmes és átkos lényekkel, szűziességüket bosszúnak és önfeláldozásnak szentelve... A végén azt hihette az ember, hogy a nő egyedüli földi hivatása állandó önfeláldozás, a katonaság szeszélyeinek folytonos kielégítése... a grófné talán öntudatlanul, hirtelen támadt vallásos felbuzdulásból, az öregebb apácától a szentek nagy tetteiről kezdett kérdezősködni. Bizony sokan követtek el olyasmit, ami a mi szemünkben bűnnek látszik, de az Egyház könnyen megbocsátja ezeket a botlásukat, ha Isten dicsőségére, vagy felebarátaink jóvoltáért követték el..."

Guy de Maupassant - Miss ​Harriet
e ​hasard les avait réunis dans la même auberge normande. Lui, jeune et beau garçon, parcourait la campagne pour peindre. Elle, c'était une " Anglaise d'âge » dont la figure de momie ressemblait à un a hareng saur qui aurait porté des papillons ». Hélas, cette disgrâce masquait un coeur avide d'aimer. Pour une Miss Harriet que sa fierté jette au fond d'un puits, combien se contentent de pleurer comme le père Saval de Regret et le prêtre du Baptême, ou serrent les dents sur un souvenir impossible à oublier comme le héros de Garçon, un bock! à moins d'en mourir comme le paysan de La Ficelle... Rares, en effet, sont les êtres qui s'entraident avec la simplicité des protagonistes d'Idylle ou de En Voyage. De la sottise cruelle des " ravageurs » tortionnaires de L'Ane à la revanche farouche de La Mère Sauvage, du primitif Denis en passant par la mesquinerie des parents de Mon Oncle Jules jusqu'au trio de L'Héritage, quelle gamme d'égoïsmes destructeurs l Rien n'échappe du tragi-comique de la vie à cet observateur implacable qu'est Guy de Maupassant.

Guy de Maupassant - A ​mi szivünk / Péter és János
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Pincér, ​egy pohár sört! / Garçon, un bock!
Oly ​szigorúan klasszikus a vonalvezetése, mint a régi francia és olasz novellistáké, tiszta epikus, csak az események elmondására szorítkozik. Ha mulatságos történetet beszél el, ő maga közben sosem tréfál, stílusának egy arcizma sem rándul meg (...)'' - Szerb Antal

Guy de Maupassant - Korzikai ​történet / Histoire Corse
Korzikai ​történet (Benyhe János) Pásztorugrató (Pór Judit) Normand tréfa (Benyhe János) Bolond vagyok? (Benyhe János) Hortense királynő (Pór Judit) A madzag (Benyhe János) Rose (Pór Judit) Boniface bácsi meg a bűntény (Benyhe János) Vasúton (Benyhe János) A lummák szirtje (Pór Judit) Julie Romain (Benyhe János) A főnővér huszonöt frankja (Benyhe János) A légyott (Pór Judit) Ki tudja? (Pór Judit)

Guy de Maupassant - Elbeszélések ​III.
A ​teljes Maupassant-novellagyűjteményt nyújtó sorozat harmadik kötete a pályája delén járó elbeszélő 1884-85-ben írt rövidprózai alkotásait közli. Több mint félszáz novellát jelentetett meg az író ekkor, gazdagon kiérlelt, sokszínű, sokhangú tematikájának szinte minden árnyalata képviselve van bennük. Mesterien lépteti színre alakjait, - néhány éles villanással, gesztussal, fordulattal teljes karaktert képes rajzolni, s a gyors merészséggel kibontott helyzet lezárásánál sokszor váratlan csattanóval tudja a dráma, az irónia, a lényeglátó elemzés végpontjára juttatni olvasóit. S bár anekdotikusság tónusa hatja át az elbeszélő hangot, az író ábrázolásmódja ekkor már többnyire ironikus, metsző: a korabeli francia társadalom szinte minden rétegéről leleplező képet rajzol. Ebben az időszakban született az a két remekmívű novella, melyekben a színre vitt ellenszenves, nagyképűen üres polgári figurák az áhított vagyont, pénzt fondorlatos "ágyi históriák", "szerelmi kapcsolatok" kihasználásával szerzik meg (Örökség, A hagyaték). Folytatja az író a porosz-francia háború idejéből való témák feldolgozását is - kisszerű városi figurák dicső "haditetteiről" szól az egyik nagyszerű elbeszélés (Hadifoglyok), s az ugyancsak meg-megjelenő perdita-tematika (pl. Yvette) is összekapcsolódik ezzel az eseménykörrel. A közölt írások között több érdekes lélektani kórrajz (A haj; Őrült?), bűnügyi, "horrorisztikus" elemeket nyújtó elbeszélői remeklés is van (Lujzika).

Guy de Maupassant - Horla ​és egyéb elbeszélések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók