Ajax-loader

Guy de Maupassant könyvei a rukkolán


Guy de Maupassant - A ​mi szivünk
"Miért ​nem talál rá soha, akiről álmodik az ember, miért csak mindig a majdnemmel találkozik?" - ezen tépelődik keserű szívvel a regény főhőse, André Mariolle, akit pedig az az öröm ért, hogy Párizs legvarázslatosabb asszonyainak egyike a kacér, de feddhetetlen erkölcsű Michéle de Burne meghallgatta szerelmét, és a kedvese lett. Mariolle-t először győzi le a szerelem, az első hetekben boldog megindultságában legszívesebben elrejtőzne a világ szeme elől. Nem úgy Michéle. Az ő életeleme a társaság, az állandó tündöklés. Okosan és mértékkel szeret. Ez a hűvös vonzalom gyötri és megalázza Mariolle-t. S hogy emésztő szenvedélyétől szabaduljon, vidékre menekül. Itt találkozik a szép és egyszerű kis Elizabeth-tel, akiben viszont ő kelti fel ezt a sóvárgó szerelmet. A helyzet fanyar megoldásban kínálja a teljességet: Mariolle végül is két nőben találja meg azt, akit teljes odaadással szeret, s azt aki őt szereti teljes odaadással. A nagy művészi tudatossággal szerkesztett történet szigorú bírálat a nagyvilági élet hamis értékrendje felett, mely elsorvasztja az ősi természetes indulatokat, az erős és tiszta érzéseket. (citatum.hu)

Covers_392732
elérhető
0

Guy de Maupassant - Idill
Maupassant ​a novellairodalom egyik koronázatlan fejedelme, időtlen történetek papírra vetője. Ebben a vékonyka kötetben hat novelláját gyűjtöttek egybe. A kötet értékét növeli, hogy műfordítója Tóth Árpád, akinek magyar nyelvén talán még szebben, élvezetesebben olvashatjuk anyanyelvünkön ezeket a novellákat, mint ahogy a franciák a saját nyelvükön.

Guy de Maupassant - Napsütésben
Mindenki ​valami kedves országról álmodik, az egyik Svédországról, a másik Indiáról, ez Görögországról, az Japánról. Engem ellenállhatatlan erővel Afrika vonz, valami nosztalgia az ismeretlen sivatag iránt, mintha előre éreznék egy szenvedélyt, amely kitörni készül. 1881. július 6-án hagytam el Párizst. Szerettem volna látni a napnak és homoknak a földjét a nyár kellős közepén, a fojtó hőségben, a fény vakító dühében.

Guy de Maupassant - Urak ​és hölgyek csevegnek
Régmúlt ​korokat idéző novellafüzér egy magával ragadó író tollából, kinek világában szerelmes férfiak fúlnak vízbe csalfa asszonyok miatt, nyalka ficsúrok aranycirádás szalonokban "szórják szét mosolyukat", a rádzsa vendége pásztoróra helyett meséket mond a háremhölgynek nevelt gyermekeknek, a nőgyűlölő abbéban az Énekek éneke sorait idézi a korábban elutasított, holdfénynél kibontakozó szerelem, s ahol a halál csupán a kedvenc illatunk melódiájával kísért elszenderedés, semmi több.

Guy de Maupassant - A ​Rondoli-lányok
3 ​kisregény: A Rondoli-lányok Parent úr Örökség

Guy de Maupassant - Az ​őrült asszony
- ​Szalonkák... - szólalt meg elgondolkozva Mathieu d'Endolin. - A szalonkáról jut eszembe ez a nagyon szomorú háborús történet... Ismeritek a házamat Cormeliben... Amikor a poroszok előretörtek, oda húzódtam. Szomszédom egy megháborodott, szerencsétlen nő volt, szörnyű csapások zavarták meg az eszét. Nagyon régen - talán huszonöt éves lehetett ekkor - egyetlen hónap alatt vesztette el apját, férjét és újszülött gyermekét. Ahová a halál egyszer bekopogtat, oda rendszerint hamarosan visszatér, mint aki már ismeri a járást. A szerencsétlen fiatal nőt szinte kiütötte az életből a sok csapás, ágynak esett, hat hétig eszméletlenül vergődött. A rettenetes, válságos napokat tompa kábultság követte, az asszony mozdulatlanul feküdt, alig evett valamit, a tekintete rebbent csak néha. Ha fel akarták ültetni, szívszaggatóan kiabálni kezdett, mintha az életére törnének. Hagyták, hadd feküdjék, többé nem bolygatták, legfeljebb akkor, ha ágyneműt váltottak, és a matracait megforgatták.

Guy de Maupassant - Ékszerek
„A ​reális látás, a tökéletes írói fegyelem és ekonómia, a stílus hajlékonysága és színessége, a l'art pour l'art tárgyilagossága s a fölényes pesszimizmus, amellyel a világot nézte, mindez hozzájárult, hogy Maupassant-t a modern novella Boccacciójává tegye... A legtöbb mai író egy kicsit az ő követője." Babits Mihály

Guy de Maupassant - Az ​ismeretlen asszony
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Erős, ​mint a halál
A ​századvégi francia regény egyik legkiválóbb mesterének remekműve, két öregedő ember bánatos szerelmének története. Olivier Bertin festőművész, a párizsi jó társaság dédelgetett kedvence már úgy hiszi, élete fogytáig zavartalanul örülhet kedveséhez, Guilleroy grófnéhoz fűződő - már-már családiassá nemesedő - szerelmének, de Annette, a grófné fölcseperedő leánya akaratlanul földúlja szíve békéjét, s Olivier szenved a kétségek, szerelem és féltékenység közt hányódó grófnéval együtt, míg nyugalmat nem ad neki a jótevő - és talán keresett - halál. Körülöttük az örök emberi szenvedélyeket villogtató regény lapjain opálos fényben ragyog a Harmadik Köztársaság arisztokráciájának csaknem császári pompája, a századvégi Párizs varázsa.

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete
Mi ​fér bele "egy asszony életébe"? Mi történik azokkal a reményekkel, amelyek egy fiatal leány szívét betöltik, amikor életörömmel telve kilép a zárdából? Csupa bizalom és lángolás, vágy és érzékiség, de nagyon hamar csalódnia kell romantikus álmaiban és reményeiben. Mindarról, amiben hisz, kiderül: illúzió csupán. Illúzió a szerelem, illúzió a házasság, és annak bizonyul az emberi tisztességbe vetett hite is. És amikor úgy érzi, hogy több fájdalmat már nem képes elviselni, csalódik a fiában is. Csalás, mohóság van minden mögött, s e vad erők még az emlékeiből is kifosztják az asszonyt. Jeanne életét fiatal leány korától sivár napjait tengető öregasszony koráig követheti nyomon az olvasó. S e reménytelennek tűnő világban Jeanne számára nem marad más vigasz, mint a kis cselédlány regényt záró búcsúszavai: "Látja, az élet nem olyan jó. De nem is olyan rossz, amilyennek hisszük."

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete / Péter és János
Maupassant ​talán két legjobb regényét tartalmazza a kötet. Az _Egy asszony élete_ lassan folyó, eseménytelen regény, semmi váratlan nem történik benne: kijön a lány a zárdából, tele vágyakkal, fogékonyan, valami szépre, csodálatosra áhítozva, beleszeret az első férfiba, akit meglát, akibe belevetíti minden álmát - s ezzel voltaképpen vége is mindennek: éli a férjes asszonyok unalmas vidéki életét, egyre reménytelenebbül. Maupassant látásmódja minden kiábrándultsága ellenére költői, a regény éppen egyszerűségében és eseménytelenségében megkapó. ___A _Péter és János_ annál feszültebb. Ez a regény is „klasszikusan" lassan, ráérősen indul, de egy váratlan örökség felkavarja a család életét; két fivér közül csak az egyik, János örököl egy néhai házibaráttól. Miért csak ő? Ahogy a gyanú befészkeli magát az idősebbik testvér lelkébe, úgy sűrűsödik a levegő, úgy lesz egyre fojtogatóbb a légkör a családban. Az események felgyorsulnak, elkerülhetetlen a robbanás - illetve mégis elkerülhető: találnak „polgári" megoldást. Az élet pedig megy tovább.

Guy de Maupassant - Gyöngy ​kisasszony
Született ​elbeszélő, egyike a legnagyobbaknak, egy kissé rövid lélegzetű, egy kissé egyszínű, de kitűnő író, leleményes mesélő, mesterségének utolérhetetlen művésze, aki mindig meg tud maradni a valóság és a költészet határán, és aki több ízben nagyszerű bizonyságát adta annak, hogy magáévá tette a mindennapi élet tragikumát.

Guy de Maupassant - Elbeszélések II
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Elbeszélések IV
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Selected Short Stories
Maupassant's keenly observed short stories reveal a world of vice and virtue, passions and obsessions. Adultery, prostitution, the Franco-Prussian War, the pleasures of river and countryside, the cunning and greed of the Norman peasantry - these are common themes throughout his work, yet they are treated differently each time, producing stories of a dazzling originality. Boule de Suife, Maupassant's earliest triumph, and the opening story in this collection, exposes the smug complacency of a group of travellers towards the prostitute in their midst. The Piece of String and The Devil centre on avarice, while tales of humour such as A Deal and Madame Husson's May King, form a rich contrast to the gentle pathos of Two Friends. Masterly, vividly atmospheric, his stories lay bear the realities of life and confirm his status as one of the greatest and most popular exponents of his art.

Guy de Maupassant - Egy ​asszony élete / A szépfiú / Mont-Oriol
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Vízen
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Mont-Oriol ​/ Yvette
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Contes ​de la bécasse
Chez ​le vieux baron des Ravots qui ne pouvait plus chasser, une coutume existait, qu'on appelait le " conte de la bécasse". Lorsque chaque convive avait dégusté son oiseau, le cérémonial voulait qu'après avoir graissé toutes les têtes, le maître de maison tirât au sort celui qui seul aurait le privilège de s'en régaler. "L'élu du hasard croquait le crâne suiffé en le tenant par le nez et en poussant des exclamations de plaisir. Et chaque fois les dîneurs, levant leurs verres, buvaient à sa santé. Puis, quand il avait achevé le dernier, il devait sur l'ordre du baron, conter une histoire pour indemniser les déshérités." Ce sont ces récits normands que Maupassant réunit ici. Histoires savoureuses sans doute à l'image du dîner, facétieuses aussi, mais pourtant cruelles : la drôlerie s'assombrit de noirceur, le tragique se lie à la farce, et le pessimisme à la bouffonnerie.

Guy de Maupassant - Horla ​és egyéb elbeszélések
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Guy de Maupassant - Le ​Horla
Édition ​présentée et commentée par Daniel Mortier, professeur de littérature générale et comparée à l’université de Rouen. « Quelqu’un occupe mon âme et la gouverne. » L’invisible rôde autour de cet homme, le poursuit et le possède, le hante et lui donne des ordres. Image maléfique de lui-même, créature d’un autre monde, elle crie son nom : « le Horla ». Pour s’en débarrasser, pour fuir cauchemars, fièvres et hallucinations, il faut le détruire, ou alors, « alors… il va falloir que je me tue, moi ! » Chef-d’œuvre de la littérature fantastique, ce journal d’un fou lucide, horrifiant et mélancolique à la fois, annonce la fin affreuse de Maupassant, dans le délire et l’épouvante. Il lui reste six ans à vivre, alors qu’il est au sommet de son art…

Guy de Maupassant - Miss ​Harriet
e ​hasard les avait réunis dans la même auberge normande. Lui, jeune et beau garçon, parcourait la campagne pour peindre. Elle, c'était une " Anglaise d'âge » dont la figure de momie ressemblait à un a hareng saur qui aurait porté des papillons ». Hélas, cette disgrâce masquait un coeur avide d'aimer. Pour une Miss Harriet que sa fierté jette au fond d'un puits, combien se contentent de pleurer comme le père Saval de Regret et le prêtre du Baptême, ou serrent les dents sur un souvenir impossible à oublier comme le héros de Garçon, un bock! à moins d'en mourir comme le paysan de La Ficelle... Rares, en effet, sont les êtres qui s'entraident avec la simplicité des protagonistes d'Idylle ou de En Voyage. De la sottise cruelle des " ravageurs » tortionnaires de L'Ane à la revanche farouche de La Mère Sauvage, du primitif Denis en passant par la mesquinerie des parents de Mon Oncle Jules jusqu'au trio de L'Héritage, quelle gamme d'égoïsmes destructeurs l Rien n'échappe du tragi-comique de la vie à cet observateur implacable qu'est Guy de Maupassant.

Guy de Maupassant - Bel-Ami ​(portugál)
Bel-Ami ​é um dos mais afamados e mais lidos romances de Guy de Maupassant. A razão para o successo entre os leitores desta sarcástica história sobre a corrupta sociedade parisiense do final do século XIX são as personagens: o ambicioso Georges Duroy, a prostituta Rachel, a simpática senhora Madeleine Forestier, a atrevida Clotilde de Marelle, a proibida Virginie Walter e a sua inocente filha Suzanne. Georges conhecido entre os amigos por Bel-Ami é um jornalista promissor sem escrúpulos que recorre ao poder de sedução e à chantagem para enriquecer e ascender socialmente. À semelhança de outros escritos do autor como _Boule de Suif, Mademoiselle Fifi, La Maison Tellier_ ou _Le Horla, Bel-Ami_ privilegia as situações psicológicas e a crítica social, um estilo de escrita que Maupassant terá aprimorado com o seu mestre e amigo Gustave Flaubert, de quem herdou as influências naturalistas.

Guy de Maupassant - Yvette ​(francia)
Publié ​en 1884, Yvette, l'une des œuvres les plus justement célèbres de Maupassant, nous conte une éducation sentimentale et sociale. Courtisée par l'élégant Servigny, l'ingénue Yvette prend peu à peu conscience du milieu équivoque dans lequel la fait vivre sa mère, une aventurière jouant la marquise. Se gardant de tout recours au larmoyant ou au tragique, l'auteur de Boule de suif dépeint ce demi-monde à petites touches précises et subtiles. Les autres nouvelles du recueil explorent les registres les plus divers, du tableau exotique ou guerrier (Mohammed-Fripouille) au drame psychologique (L'Abandonné) ou criminel (Le Garde). Chacune offre cette alliance de réalisme minutieux, de sens de l'intrigue et de recréation visionnaire qui fait la singularité et la force de Maupassant.

Guy de Maupassant - Le ​Horla et autres nouvelles fantastiques
Sous ​la forme d'un journal, Maupassant rapporte les hallucinations d'un homme obsédé par la mystérieuse présence, chez lui, d'un être invisible auquel il donne le nom de Horla. Cet être, petit à petit, impose sa propre volonté et absorbe insidieusement toute l'énergie vitale de sa victime. Un voyage intérieur aux confins de la folie.

Guy de Maupassant - Elbeszélések ​III.
A ​teljes Maupassant-novellagyűjteményt nyújtó sorozat harmadik kötete a pályája delén járó elbeszélő 1884-85-ben írt rövidprózai alkotásait közli. Több mint félszáz novellát jelentetett meg az író ekkor, gazdagon kiérlelt, sokszínű, sokhangú tematikájának szinte minden árnyalata képviselve van bennük. Mesterien lépteti színre alakjait, - néhány éles villanással, gesztussal, fordulattal teljes karaktert képes rajzolni, s a gyors merészséggel kibontott helyzet lezárásánál sokszor váratlan csattanóval tudja a dráma, az irónia, a lényeglátó elemzés végpontjára juttatni olvasóit. S bár anekdotikusság tónusa hatja át az elbeszélő hangot, az író ábrázolásmódja ekkor már többnyire ironikus, metsző: a korabeli francia társadalom szinte minden rétegéről leleplező képet rajzol. Ebben az időszakban született az a két remekmívű novella, melyekben a színre vitt ellenszenves, nagyképűen üres polgári figurák az áhított vagyont, pénzt fondorlatos "ágyi históriák", "szerelmi kapcsolatok" kihasználásával szerzik meg (Örökség, A hagyaték). Folytatja az író a porosz-francia háború idejéből való témák feldolgozását is - kisszerű városi figurák dicső "haditetteiről" szól az egyik nagyszerű elbeszélés (Hadifoglyok), s az ugyancsak meg-megjelenő perdita-tematika (pl. Yvette) is összekapcsolódik ezzel az eseménykörrel. A közölt írások között több érdekes lélektani kórrajz (A haj; Őrült?), bűnügyi, "horrorisztikus" elemeket nyújtó elbeszélői remeklés is van (Lujzika).

Guy de Maupassant - Gömböc ​és más elbeszélések
"...Ebédig ​a hölgyek megelégedtek azzal, hogy nyájasak voltak Gömböccel, s növelni igyekeztek bizalmát és rá akarták venni, hogy hajtson tanácsaikra. Az asztalnál kezdték a közeledését. Először általánosságban az önfeláldozásról kezdtek beszélni. Régi példákat idézték: Juditot és Holofernest, majd minden ok nélkül Lukréciát és Sextust, Kleopátrát, ki ágyába fektetett minden ellenséges hadvezért... Sorra vették az összes nőket, akik a hódítókat megállították, és testükből csatateret csináltak, hatalmi eszközt, fegyvert, azokat, kik hősies ölelésükkel győzték le a förtelmes és átkos lényekkel, szűziességüket bosszúnak és önfeláldozásnak szentelve... A végén azt hihette az ember, hogy a nő egyedüli földi hivatása állandó önfeláldozás, a katonaság szeszélyeinek folytonos kielégítése... a grófné talán öntudatlanul, hirtelen támadt vallásos felbuzdulásból, az öregebb apácától a szentek nagy tetteiről kezdett kérdezősködni. Bizony sokan követtek el olyasmit, ami a mi szemünkben bűnnek látszik, de az Egyház könnyen megbocsátja ezeket a botlásukat, ha Isten dicsőségére, vagy felebarátaink jóvoltáért követték el..."

Guy de Maupassant - Femme ​Fatale
A ​selection of Maupassant's brilliant, glittering stories set in the Parisian beau monde and Normandy countryside. Introducing Little Black Classics: 80 books for Penguin's 80th birthday. Little Black Classics celebrate the huge range and diversity of Penguin Classics, with books from around the world and across many centuries. They take us from a balloon ride over Victorian London to a garden of blossom in Japan, from Tierra del Fuego to 16th-century California and the Russian steppe. Here are stories lyrical and savage; poems epic and intimate; essays satirical and inspirational; and ideas that have shaped the lives of millions. Guy de Maupassant (1850-1893). Maupassant's works available in Penguin Classics are A Parisian Affair and Other Stories, Bel-Ami and Pierre and Jean.

Guy de Maupassant - Guy ​de Maupassant összes elbeszélései I-II.
Guy ​de Maupassant teljes életművét felölelő válogatás.

Guy de Maupassant - Yvette
Yvette ​- egy szép kalandornő még szebb s fiatal leánya - a párizsi félvilági társaság szemétdombján él. Rothadásból táplálkozó nagyszerű növény. S oly ártatlan még, mint egy fehérszirmú virág. A természetnek vannak ilyen növénycsodái. Maupassant Yvette alakjában egy ilyen embercsodát mutat be.

Guy de Maupassant - Egy ​élet
Mi ​fér bele „egy asszony életébe”? Mi történik azokkal a reményekkel, amelyek egy fiatal leány szívét betöltik, amikor életörömmel telve kilép a zárdából? Csupa bizalom és lángolás, vágy és érzékiség, de nagyon hamar csalódnia kell romantikus álmaiban és reményeiben. Mindarról, amiben hisz, kiderül: illúzió csupán. Illúzió a szerelem, illúzió a házasság, és annak bizonyul az emberi tisztességbe vetett hite is. És amikor úgy érzi, hogy több fájdalmat már nem képes elviselni, csalódik a fiában is. Csalás, mohóság van minden mögött, s e vad erők még az emlékeiből is kifosztják az asszonyt. Jeanne életét fiatal leány korától sivár napjait tengető öregasszony koráig követheti nyomon az olvasó. S e reménytelennek tűnő világban Jeanne számára nem marad más vigasz, mint a kis cselédlány regényt záró búcsúszavai: „Látja, az élet nem olyan jó. De nem is olyan rossz, amilyennek hisszük.”

Guy de Maupassant - A ​céltalan szépség
Nők, ​akik arra születtek, hogy szépek legyenek, hogy csodálják, ünnepeljék, imádják őket. Nők, akik merész hazugságokba bonyolódnak annak érdekében, hogy szeretőjüktől kicsikarják szerelme csalhatatlan bizonyítékát. Nők, akik tudományos szakszerűséggel tanulmányozzák a kiválasztott férfit, mielőtt szorosabbra fűznék vele kapcsolatukat, minden szokását, minden tulajdonságát meg akarják ismerni, hogy elkerüljék a csalódást. Nők, akik fondorlatos ügyességgel hálózzák be kiszemelt áldozatukat, aki mit sem sejt arról, hogy csapdába esett. Nők, akik már nem is emlékeznek rá, hogyan kezdődött a mára megszokássá kopott viszony, a szerelem vagy csupán az újdonság izgalma hajtotta őket egykor. Nők, akiket vonz a bűn, akik emésztő vágyat éreznek, hogy megismerjék az ismeretlent, megtapasztalják azt, amiről éjszakánként ábrándozni szoktak. A kötet Guy de Maupassant női témájú novelláiból válogat egy csokorra valót. Az író a női nem avatott ismerőjeként úgy véli, legyen akár egyszerű parasztlány, talpraesett polgárasszony vagy nemes úrhölgy, a vérbeli nő lelkének három rétege van: az egyik a mindig lobogó asszonyi nyugtalanság, a másik a jóhiszeműséggel kendőzött ravaszság, a harmadik a kedves gonoszság, a finom csalafintaság. Mindez pedig a világirodalom egyik leglebilincselőbb, legszórakoztatóbb elbeszélőjétől, klasszikus tökéletességgel felépített, kristálytiszta stílusban.

Kollekciók