Ajax-loader

F. Scott Fitzgerald könyvei a rukkolán


F. Scott Fitzgerald - Meghalnék ​érted
Scott ​Fitzgerald "elveszett", vagyis jobbára asztalfiókban maradt történetei a szerzőtől megszokott verőfény helyett inkább félárnyékban mutatják be a huszadik század eleji Amerika és Hollywood lüktető, eleven világát. Csakúgy, mint regényeiben, Fitzgerald ezekben a novellákban is varázslatos eleganciával, néhány mondattal vagy filmbe illő, pergő párbeszédekkel egész élettörténeteket képes felvázolni: drogfüggő filmsztárok, megesett lányok, a tőzsdekrachba beleőrült egykori bankárok, botrányba keveredett élsportolók és boldogtalan házaspárok sorsán keresztül válik láthatóvá, mivé lett a csillogó jazzkorszak káprázata a másnapos évtizedekben. A szövegek többsége éppen ezért maradt kiadatlan, hiszen a korabeli magazinszerkesztők jól tudták, hogy a népszerűsége csúcsán lévő Fitzgeraldtól nem a tabutémák feszegetését, a társadalmi problémákkal való fájdalmas szembenézést várják az olvasók. Az amerikai irodalom nagy klasszikusának kiadatlan novellái 2017 tavaszán jelentek meg hatalmas várakozás közepette az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. F. Scott Fitzgerald 1896-ban született Minnesotában. Egyetemi tanulmányait félbeszakította, hogy harcolhasson az első világháborúban. 1920-ban jelent meg elsöprő sikerű első regénye, Az Édentől messze, majd ugyanebben az évben vette el Zelda Sayre-t. Egy gyermekük született; házasságuk viharai ellenére együtt maradtak, amíg Zelda elmegyógyintézetbe nem került 1932-ben. Fitzgerald 1925-ben publikálta fő művét, A nagy Gatsbyt. Mivel kicsapongó életmódja miatt állandóan anyagi gondokkal küzdött, rendszeresen közölt novellákat is előkelő amerikai magazinokban, a 30-as évek második felében pedig Hollywoodban próbált boldogulni forgatókönyvíróként. Az amerikai írók "elveszett nemzedéké"-nek tagja, a modernizmus egyik legfontosabb képviselője volt. Számos novelláskötete mellett négy regénye jelent meg. Az utolsó cézárt már nem tudta befejezni, 1940-ben elhunyt szívrohamban. A kötet szerkesztője, Anne Margaret Daniel irodalmat tanít New Yorkban, a New School Universityn. 1996 óta kutatja Fitzgeraldot és a modernizmust. A kötet fordítója, Dunajcsik Mátyás 1983-ban született Budapesten. Többek között Vladimir Nabokov, Alain Robbe-Grillet, Antoine de Saint-Exupéry, Oscar Wilde műveit ültette át magyarra. Két saját novelláskötet és egy ifjúsági regény szerzője.

F. Scott Fitzgerald - Az ​utolsó cézár
"Az ​utolsó cézár messzemenően a legjobb hollywoodi regény, s az egyetlen, amely belülről ábrázolja ezt a világot (...) fényében érdemes újraolvasni A nagy Gatsby-t, mert kiviláglik belőle, mit akart Fitzgerald megvalósítani utolsó művében. Ha igaz is, hogy Az éj szelíd trónján írása közben folyton változott Fitzgerald koncepciója abban a tekintetben, hogy mi is voltaképpen a regény igazi témája, melynek következtében e lebilincselő mű egyes részei nem mindig illeszkednek egymáshoz, Az utolsó cézár-ról már bízvást elmondható, hogy csalhatatlan írásművészetével sikerült ugyanúgy megvalósítania a mű szilárd egységét, ahogyan az korábbi keltezésű elbeszéléseiben megmutatkozik. T. S. Eliot azt mondta e könyv kapcsán, hogy Henry James óta Fitzgerald tette meg az első fontos lépést az amerikai regényirodalomban. És ahhoz sem férhet kétség, ha beteljesítetlen maradt is a szándék, hogy az Az utolsó cézár is azon könyvek közé tartozik, amelyek mércéül szolgálnak" - írja előszavában Edmund Wilson.

F. Scott Fitzgerald - The ​Curious Case of Benjamin Button / Benjamin Button különös élete
A ​Benjamin Button különös élete szürreális történet: Roger Buttonnak, a baltimore-i felső osztály jeles tagjának fia a mindennapitól igencsak eltérő újszülött – hetvenéves férfiként jön a világra, nemcsak külsőre és az öregkor betegségeivel együtt, de a korához illenek magatartása jellemzői és az időtöltései is. Apja tagadja a nyilvánvalót, belemenekül az illúzióba, elhiteti magával hogy egy „normális” fiút nevel. Bár a rákényszerített életmód igencsak untatja a „gyermeket”, a szülői tekintélyt tisztelve mindennek aláveti magát. Az életét visszafelé élő Benjamin gyorsan fiatalodik, és idővel pontosan az az ifjú lesz, akit Roger áhított: betársul a családi üzletbe, gyönyörű feleséget kap, és gondos apja a saját fiának. A folyamat azonban megállíthatatlan: ahogy mások nem kerülhetik el a felnőtté válást és az öregedést, Benjamin sem tudja megállítani a fiatalodását, és ez számos groteszk következménnyel jár. Benjamin ekkor már megint nincs összhangban a többiek elvárásaival, s bár mindenki őt kárhoztatja, nincs választása, nem tud elmenekülni. Amikor a tükörben a saját megfiatalodott képét szemléli, nem tesz fel magának kellemetlen kérdéseket. Ennek ellenére a válasz nem késik sokáig…!

F. Scott Fitzgerald - Az ​ólomkristály
Francis ​Scott Fitzgerald a húszas években üstökösként tűnt fel az amerikai irodalom egén, s éppoly hirtelen szállt le újra az ismeretlenségbe. Ma azonban világszerte reneszánszát éli, s Hemingway mellett őt tartják az amerikai novellaírás legnagyobb XX. századi mesterének. Teljes joggal: a kötetünkben szereplő válogatott novellák kivétel nélkül feledhetetlen remekművek. Hőseik az "elveszett nemzedék" tagjai, akik az első világháború után győztesen tértek vissza az európai harcmezőkről, s mivel nem találták helyüket hazájukban, nem láttak maguk előtt értelmes életcélt, látványosan siratták el ifjúságukat, a puritán-pionír Amerika eszményeit, s szenvedélyes-botrányos szerelmekben, féktelen italozásban, sportban kerestek menedéket, feloldódni a néger dzsessz első virágkorában a muzsikához menekültek. Az író maga sem sokban különbözött hőseitől: novellái tele vannak önéletrajzi vonatkozásokkal, kifejezik a pályakezdés ujjongó örömét, a kiábrándulást, idegösszeomlást, alkoholizmust, a küzdelmet a gyógyulásért, s utolsó éveinek filozofikus-ironikus hangulatát. Nagy író, nagy sors, izgalmas, művészi kordokumentum és letehetetlen olvasmány: így summázható Fitzgerald élete és műve, ez csillan meg - mintegy tükörcserépben - a kötetünkben található novellákban.

F. Scott Fitzgerald - The ​Great Gatsby
The ​exemplary novel of the Jazz Age, F. Scott Fitzgeralds' third book, The Great Gatsby (1925), stands as the supreme achievement of his career. T. S. Eliot read it three times and saw it as the "first step" American fiction had taken since Henry James; H. L. Mencken praised "the charm and beauty of the writing," as well as Fitzgerald's sharp social sense; and Thomas Wolfe hailed it as Fitzgerald's "best work" thus far. The story of the fabulously wealthy Jay Gatsby and his love for the beautiful Daisy Buchanan, of lavish parties on Long Island at a time when, The New York Times remarked, "gin was the national drink and sex the national obsession," it is an exquisitely crafted tale of America in the 1920s that resonates with the power of myth. A novel of lyrical beauty yet brutal realism, of magic, romance, and mysticism, The Great Gatsby is one of the great classics of twentieth-century literature.

F. Scott Fitzgerald - Selected short sories
Eighteen short stories with russian language forward.

F. Scott Fitzgerald - This Side of Paradise / The Last Tycoon
This Side of Paradise, F. Scott Fitzgerald's romantic and witty first novel, was written when the author was only twenty-three years old. This semiautobiographical story of the handsome, indulged, and idealistic Princeton student Amory Blaine received critical raves and catapulted Fitzgerald to instant fame. Now, readers can enjoy the newly edited, authorized version of this early classic of the Jazz Age, based on Fitzgerald's original manuscript. In this definitive text, This Side of Paradise captures the rhythms and romance of Fitzgerald's youth and offers a poignant portrait of the "Lost Generation." The Last Tycoon, the novel Fitzgerald left unfinished at his death in December 194 Fitzgerald lived in Hollywood more or less continuously from July 1937 until his death, and a novel about the film industry at the height of 'the studio system' centred on the working life of a top producer was begun in 1939. Even in its incomplete state The Last Tycoon remains the greatest American novel about Hollywood and contains some of Fitzgerald's most brilliant writing.

F. Scott Fitzgerald - Május 1. New Yorkban
Benne van: F. Scott Fitzgerald: Május 1. New Yorkban Katherine Anne Porter: Bor, délben John Steinbeck: Egerek és emberek William Faulkner: Tűz és tűzhely Ernest Hemingway: Az öreg halász és a tenger

F. Scott Fitzgerald - Tender ​is the Night
To ​the French Riviera come Dick and Nicole Diver. Handsome, rich and glamorous, their dinners are legendary, their atmosphere magnetic. But something is wrong - Nicole has a secret and Dick a weakness. Together they head towards the rocks on which their lives crash - and only one of them really survives. Fitzgerald worked on seventeen versions of this novel, the obsessions of which consumed his marriage and his life.

F. Scott Fitzgerald - The ​Last Tycoon
_The ​Love of the Last Tycoon_, edited by the preeminent Fitzgerald scholar Matthew J. Bruccoli, is a restoration of the author's phrases, words, and images that were excised from the 1940 edition, giving new luster to an unfinished literary masterpiece. It is the story of the young Hollywood mogul Monroe Stahr, who was inspired by the life of boy-genius Irving Thalberg, and is an expose of the studio system in its heyday.

F. Scott Fitzgerald - Szerelem ​az éjszakában
„A ​kor a dzsessz, a vad orgiák, a szesztilalom első évei voltak Amerikában, mely években a fiatalok (s általában az emberek) élni akarása nem ismert határt. Mindenki arról beszélt, írt és olvasott, hogy a háború előtti világnézet, és főleg az erkölcsi szemlélet, már a múlté, ezért mindenképpen más kell. Divatba jött a rövidszoknya, a bubifrizura, a tánc, a szórakozás és – mert tilos volt – az alkoholmámor. Fantasztikus évtized következett, az ún. dzsesszkorszaké. És Fitzgerald szenvtelenül, hanyagul azon nyomban prófétájául szegődött, és hatalmas elbeszélőképességét latba vetve el is mondta mindazt, amit tapasztalt, és ami a szívét nyomta…” Ortutay Péter

F. Scott Fitzgerald - Újra ​Babilonban
Századunk ​egyik legtehetségesebb amerikai íróját korán sírba vitte az alkohol és a szívbaj, "A nagy Gatsby"-ről szóló regénye meg néhány novellája azonban úgy is korunk klasszikusai közé sorolja. "A nagy Gatsby" egy jobb sorsra méltó gengszterről szól, aki csalóka illúzió rabja: az örök szerelemé... Az okozza vesztét, hogy különb, mint az előkelő társaság, melynek egyik hölgytagja az ideálja. A kötet többi darabja Scott Fitzgerald elbeszéléseinek legjavából ad mutatót, s lehetővé teszi egész írói életútjának áttekintését - magánélete és művészi elképzelései a húszas évek elveszett fiatalságának leglelkét idézik.

F. Scott Fitzgerald - Hollywoodi ​történetek
Fitzgerald ​1939-40 között keletkezett 17 novellájának főhőse Pat Hobby, az egykor sikeres némafilmforgatókönyv-író, aki megkopott hírnevéről igyekszik az utolsó utáni bőrt is lehúzni. Dolgozni nem szeret, ötletei sincsenek, ugyanakkor előszeretettel vadássza azokat a helyzeteket, amelyekből – még ha nem is a legtisztességesebb módon, de – haszna származhat. A háborús idők Hollywoodjában azonban már csak megtűrt figura, egy régi bútordarab, aki valódi sikereket képtelen elérni. A kötet novellái fordulatosak, és az olvasó inkább mosolyogva hümmög a szélhámos szemtelen kísérletein, a megfakult életművész próbálkozásain, mintsem elítéli őt, annál is inkább, mert próbálkozásai rendszerint visszafele sülnek el, újabb kínos, kényelmetlen helyzeteket szülve. Bolyong a filmstúdió díszletei között, kilincsel a semmivel: túlélés hétről hétre. Fitzgerald felhasználta saját hollywoodi élményeit is, Pat Hobby portréjában jelen van az önirónia és a nosztalgia is. A novelláskötet nemcsak témájában, de stílusában is idézi a filmes világot: a forgatókönyvszerű írásmód szórakoztatóvá és olvasmányossá varázsolja Pat Hobby történeteit.

F. Scott Fitzgerald - The ​Diamond as Big as the Ritz
Young ​love, unbelievable wealth, greed, cruelty and adventure are the themes Fitzgerald brilliantly combines to create a highly unusual story with a surprise ending that no reader will be able to put down. In this story the great Fitzgerald reveals a bizarre segment of the rich and careless American society of the 1920s, which he often criticized and yet belonged to.

F. Scott Fitzgerald - The ​Diamond as Big as the Ritz and Other Stories
The ​Diamond as Big as the Ritz is an ominous fable about the pursuit of great wealth. Readers will be transported to a fabulous fantasy land of such opulence that its very existence has to remain a jealously guarded secret. Fatal consequences lie in store for 'bona fide' guests and uninvited visitors alike, while the sybaritic luxury of the place is evoked in an effortless prose style which is quintessentially F. Scott Fitzgerald. Also featured in this volume are The Cut-Glass Bowl, May Day, The Rich Boy, Crazy Sunday, An Alcoholic Case, The Lees of Happiness, The Lost Decade and Babylon Revisited

F. Scott Fitzgerald - The ​Curious Case of Benjamin Button and Six Other Stories
Full ​grown with a long, smoke-coloured beard, requiring the services of a cane and fonder of cigars than warm milk, Benjamin Button is a very curious baby indeed. And, as Benjamin becomes increasingly youthful with the passing years, his family wonders why he persists in the embarrassing folly of living in reverse. In this imaginative fable of ageing and the other stories collected here - including "The Cut-Glass Bowl" in which an ill-meant gift haunts a family's misfortunes, "The Four Fists" where a man's life shaped by a series of punches to his face, and the revelry, mobs and anguish of "May Day" - F. Scott Fitzgerald displays his unmatched gift as a writer of short stories.

F. Scott Fitzgerald - Flappers ​and Philosophers
Flappers ​and Philosophers was F. Scott Fitzgerald's initial encore - his first collection of short fiction, published in 1920 to capitalize on the success of This Side of Paradise, the novel that had made him famous at the age of twenty-three. Flappers and Philosophers contains some of Fitzgerald's best early stories: 'The Offshore Pirate' 'Bernice Bobs Her Hair', 'The Ice Palace', and 'Benediction'. In these narratives Fitzgerald presented his prototypical Jazz-Age heroines, beautiful and willful young women who later became trademarks of his fiction.

F. Scott Fitzgerald - This ​Side of Paradise
Published ​in 1920, _This Side of Paradise_ was Scott Fitzgerald's first novel. It chimed precisely with the brittle mood of the bright young things of the Jazz Age : indeed its instant appeal could be compared to the success of _The Catcher in the Rye_ thirty years later. In a series of literary snapshots Fitzgerald describes the adolescence and youth of Amory Blaine, in the course of which we see an egotist evolve into a personage. Princeton University never quite forgave the author for his version of the racy and hectic life of the young gentlemen of the day - smart, vain, snobbish, idle, thoughtless, but as effervescent as soda-water in leisure and love.

F. Scott Fitzgerald - The ​Great Gatsby (Heinemann Guided Readers)
This ​is an Intermediate Level story in a series of ELT readers comprising a wide range of titles - some original and some simplified - from modern and classic novels, and designed to appeal to all age-groups, tastes and cultures. The books are divided into five levels: Starter Level, with about 300 basic words; Beginner Level (600 basic words); Elementary Level (1100); Intermediate Level (1600); and Upper Level (2200). Some of the titles are also available on cassette.

F. Scott Fitzgerald - Saláta, ​avagy az elnöktől a postásig
Fitzgerald ​egyetlen darabja (melyet novellából bővített vígjátékká), amit még az író élete során bemutattak; 1923. november 19-én a Nixon’s Apollo Theatre-ben, Atlantic Cityben vitték színre, azonban óriási bukás lett. Zelda Fitzgerald azt írta róla egy levelében, hogy a közönség láthatólag unta magát, többen el is hagyták a nézőteret. Maga Fitzgerald is elégedetlen volt, szíve szerint állítólag saját maga állíttatta volna le az előadást az első pár jelenet után. Azonban napjainkban olvasva a darabot szinte érthetetlen, miért is lehetett ez bukás akkor. A darab főhőse, Jerry és felesége, Charlotte olyan házasságban élnek, melyben mindketten boldogtalanok. Talán már nem is szeretik egymást. Charlotte elégedetlen férjével, annak motiválatlanságával, modorával: ő különbet érdemelne. Jerry pedig úgy érzi, minden ambíciót kiölt belőle felesége és a férj-lét. A házaspárral él még Jerry apja, a kissé már szenilis Papa, aki szívesen jár könyvtárba, amikor épp nem Bibliáját olvassa. Charlotte húga, a 19 éves, nagyon modern, a kor divatját a másodvonalból majmoló Doris is többször megfordul a házaspárnál. Semmitmondó hétköznapjaikat azonban egyszer csak megváltoztatja egy szeszcsempész, Snooks, aki 18 dollárért olyan gint kevert Jerry kérésére, amitől hirtelen minden megváltozik… Így lesz a vasutas-tisztviselőből Elnök, az Elnökből pedig a világ legjobb postása. Az abszurd történetvezetés szórakoztató voltán túl azonban érdemes odafigyelni a szereplők „sorskönyveire”, hogy miként változtatják vagy változtathatják azokat, s hogy a változások fényében hogy értékelődik át – minden.

F. Scott Fitzgerald - Az ​Édentől messze
Az ​1920-as évek "elveszett nemzedékének" képviselője, a dzsesszkorszak előfutára, névadója és terméke, Francis Scott Key Fitzgerald (1896-1940) fedezte fel az irodalom számára a viktoriánus morált és az egész amerikai életformát megváltoztató, bálványromboló ifjúságot. Merőben új típusok jelentkeztek már első írásaiban is: a felső középosztály elkényeztetett fiai és lányai, egyetemi aranyifjak, "vampok", "flapperek". 1920-ban megjelent, s mindjárt óriási sikert aratott első regénye, Az Édentől messze kissé wertheri világfájdalmú, de modern impresszionista stílusú és felépítésű mű, amely egy érzékeny, tehetséges fiú jellemnevelő iskoláját, botladozásait és önmagára találását mutatja be. Amory Blaine, a kiábrándult princetoni diák, leszerelt katona és csalódott szerelmes a regény végén eljut az önismeretig, és meghirdeti az új nemzedéket: "Íme, az új nemzedék, ajkán a régi csatakiáltások, s hosszú napokon és merengve átvirrasztott éjszakákon át tanulja a régi hiteket; és várja a sorsát, hogy végül is kilépjen a szennyesen kavargó káoszba, dicsőséget és szerelmeket hajszolni; az új nemzedék, mely az előzőeknél jobban retteg a szegénységtől, és jobban isteníti a sikert; s mely felnövekedvén azt látja majd maga körül, hogy minden isten halott, minden háború megvíva, s megrendült minden hit az emberben..."

F. Scott Fitzgerald - Il ​grande Gatsby
Chi ​è il misterioso e ricchissimo vicino di casa di Nick Carraway, a West Egg? E perché passa tanto tempo a fissare quella piccola luce verde che brilla su uno dei moli dell'altra sponda della baia? Il filo conduttore del capolavoro di Francis Scott Fitzgerald è il sogno impossibile cullato da Jay Gatsby. L'ambizioso giovanotto, che ha saputo conquistarsi con tutti i mezzi, leciti e no, prestigio, ricchezza e rispettabilità, vuol far rivivere l'amore fiorito un tempo tra lui e Daisy che un giorno lo ha respinto, povero e senza prospettive, per sposare il rampollo di una delle grandi famiglie americane. Ma i sogni più sono belli e meno hanno la possibilità di avverarsi. E Jay Gatsby non solo non riuscirà a strappare Daisy a Buchanan, pur gettando sulla bilancia tutto il peso del suo fascino e del suo potere, ma finirà addirittura col cadere, vittima innocente, sotto i colpi di un marito tradito messo sulle sue tracce, per vendetta, dal perfido rivale. Al di là dei riferimenti autobiografici, "Il Grande Gatsby" è sopratutto il ritratto di un epoca in cui il mondo dei contrabbandieri di alcolici si mescolava allegramente con quello dei banchieri e delle 'flappers' dei "Roaring Twenties", in attesa che la Grande Crisi seppellisse tutto sotto le macerie dell'"American Dream"

F. Scott Fitzgerald - Emlékek ​a jazzkorszakról
Szinte ​napokon belül lett ünnepelt író századunk húszas éveinek elején F. S. Fitzgerald, a névtelen New York-i hivatalnok. Regényei hatalmas példányszámban keltek el, s tízezreket fizetett a filmipar egy-egy műve megfilmesítéséért. S aztán fokozatosan következett be a művészi, anyagi és erkölcsi összeomlás, súlyos családi tragédiákkal nehezítve, míg a halál pontot nem tett Fitzgerald életére. A 44 éves korában elhunyt írót a hazai olvasó is megismerhette, minthogy a Nagy Gatsby c.regényét és novelláit Az ólomkristály címen magyarra is lefordították. Fitzgerald élete tükröződik a könyvben található dokumentumokban. Levelek, feljegyzések, önéletrajzi fogantatású elbeszélések, önéletrajzi fogantatású elbeszélések követik egymást, s az olvasó végül levonhatja a következtetést: Fitzgerald valóban egy viharos életű nemzedék tagjaként testesítette meg annak erényeit és hibáit.

F. Scott Fitzgerald - Selected ​Short Stories
Ranging ​in tone from humor to sentimentality, these stories by F. Scott Fitzgerald are set against a backdrop of jazz, flappers, and the changing mores of American society. In “Bernice Bobs Her Hair,” wallflower Bernice is taken in hand by her more popular cousin, whose motives are not entirely altruistic. In “Benediction,” a young woman visits her brother in seminary. A camel goes to a party in “The Camel’s Back.” “The Curious Case of Benjamin Button” is a poignant fantasy about a man who ages backward. And tragedy befalls a young couple in “The Lees of Happiness.”

F. Scott Fitzgerald - The ​Curious Case of Benjamin Button
"The ​Curious Case of Benjamin Button" is a short story by F. Scott Fitzgerald about a man who ages in reverse: He is born a feeble 70-year-old and becomes younger as the years progress. This faithful graphic-novel adaptation chronicles Benjamin Button's many adventures: He falls in love with a woman who ages normally (this causes complications), starts a family, and establishes a successful business. In his later years, he attends Harvard as a student and plays on their football team. By the time he is an old man, Benjamin Button resembles a newborn baby. And then he remembered nothing.Through the noons and nights he breathed and over him there were soft mumblings and murmurings that he scarcely heard, and faintly differentiated smells, and light and darkness. The Hollywood adaptation of the story-starring Brad Pitt (as Benjamin Button), Cate Blanchett, Tilda Swenton, and Julia Ormond, and directed by David Fincher (who also directed Pitt in "Fight Club" and "Seven")

F. Scott Fitzgerald - Azok ​a szomorú fiatalok
Azt, ​hogy nagy író volt Francis Scott Fitzgerald, nem szükséges bizonygatni. Elég, ha csak két legnagyobb művét, A nagy Gatsbyt és Az éj szelíd trónjánt említjük. E kötetben összegyűjtött elbeszélései az amerikai álom keresésének hiábavalóságát, haszontalanságát mutatja. Így például A gazdag fiú Ansonja inkább az élvezeteket és az italt kedveli, eljátssza egyetlen esélyét a boldogságra, mert fél feleségül venni azt a lányt, akit igazán szeret. A téli álmokban pedig fordítva, Dexter, aki mélyről indul, kénytelen lemondani a boldogságról, mert egyetlen nagy szerelme, Judy Jones elkényeztetett gazdag lány, aki csak saját szeszélyeinek hódol. F. Scott Fitzgerald mind a kilenc elbeszélésben hitelesen, sebészi pontossággal ábrázolja az akkori évek légkörét Amerikában, és arra mutat rá, hogy csak a pénz, a gazdagság, a luxusautó, a külvárosi nyaraló távolról sem elég, ha az embernek nincs lelke és szíve. Mert azokra, akiket szeretünk – mondja Fitzgerald – ennél többet kell áldozni.

F. Scott Fitzgerald - Margaret Tarner - The ​Great Gatsby (Macmillan Readers)
During ​one hot summer on Long Island, Jay Gatsby throws an amazing party every weekend. He is an extremely wealthy man, although no one knows where he or his money have come from. But Gatsby has a purpose: he is following a dream of love. Will his dream come true?

F. Scott Fitzgerald - The ​Beautiful and Damned
The ​Beautiful and Damned is the story of Anthony Patch and his wife, Gloria. Harvard-educated and an aspiring aesthete, Patch is waiting for his inheritance upon his grandfather's death. His reckless marriage to Gloria is fueled by alcohol and is destroyed by greed. The Patches race through a series of alcohol-induced fiascoes -- first in hilarity, and then in despair. The Beautiful and Damned, a devastating portrait of the nouveaux riches, New York night life, reckless ambition, and squandered talent, was published in 1922 on the heels of Fitzgerald's first novel. It signaled his maturity as a storyteller and, more important, as a novelist.

F. Scott Fitzgerald - A ​nagy Gatsby
Azt ​mondod, hogy a múltat nem lehet újra élni? Miért ne lehetne? Jay Gatsby, a titokzatos milliomos felemelkedésének, tündöklésének és bukásának története nemcsak a dekadens és túlhabzó „dzsesszkorszakot”, a húszas éveket jeleníti meg művészi tökéllyel, hanem az amerikai mitológia, „az amerikai álom” olyan örök témáit is, mint ambíció, pénz és hatalom bűvölete, a lehetetlen megkísértése és az újrakezdés lehetősége. A szegény sorból származó Gatsby beleszeret egy gazdag lányba, Daisybe; a háború elsodorja őket egymástól, s míg a fiatalember a tengerentúlon harcol, a lány férjhez megy egy faragatlan, ámde dúsgazdag emberhez, Tom Buchananhez. Hazatérése után Gatsby fanatikus akarással (és az eszközökben nem válogatva) vagyont szerez, hogy „méltó” legyen Daisyhez és újra meghódíthassa az asszonyt, akinek még a hangja is „csupa pénz”.

F. Scott Fitzgerald - Tales ​of the Jazz Age
Though ​most widely known for the novella The Great Gatsby, F. Scott Fitzgerald gained a major source of income as a professional writer from the sale of short stories. Over the course of his career, Fitzgerald published more than 160 stories in the period's most popular magazines. His second short fiction collection, Tales of the Jazz Age (1922), includes two masterpieces as well as several other stories from his earlier career. One, "May Day," depicts a party at a popular club in New York that becomes a night of revelry during which former soldiers and an affluent group of young people start an anti-Bolshevik demonstration that results in an attack on a leftist newspaper office. "The Diamond as Big as the Ritz" is a fantastic satire of the selfishness endemic to the wealthy and their undying pursuit to preserve that way of life. All of these stories, like his best novels, meld Fitzgerald's fascination with wealth with an awareness of a larger world, creating a subtle social critique. With his discerning eye, Fitzgerald elucidates the interactions of the young people of post-World War I America who, cut off from traditions, sought their place in the modern world amid the general hysteria of the period that inaugurated the age of jazz. This new edition reproduces in full the original collection, stories that represent a clear movement in theme and character development toward what would become The Great Gatsby. In introducing each story, Fitzgerald offers accounts of its textual history, revealing decisions about which stories to include.

F. Scott Fitzgerald - Tender ​is the Night / The Last Tycoon
Tender ​is the Night is a story set in the hedonistic high society of Europe during the 'Roaring Twenties'. A wealthy schizophrenic, Nicole Warren, falls in love with Dick Diver - her psychiatrist. The resulting saga of the Divers' troubled marriage, and their circle of friends, includes a cast of aristocratic and beautiful people, unhappy love affairs, a duel, incest, and the problems inherent in the possession of great wealth. Despite cataloguing a maelstrom of interpersonal conflict, Tender is the Night has a poignancy and warmth that springs from the quality of Fitzgerald's writing and the tragic personal experiences on which the novel is based. Six years separate Tender is the Night and The Last Tycoon, the novel Fitzgerald left unfinished at his death in December 1940. Fitzgerald lived in Hollywood more or less continuously from July 1937 until his death, and a novel about the film industry at the height of 'the studio system' centred on the working life of a top producer was begun in 1939. Even in its incomplete state The Last Tycoon remains the greatest American novel about Hollywood and contains some of Fitzgerald's most brilliant writing.

F. Scott Fitzgerald - Hajnali ​takarodó
A ​könyvben olvasható tizennyolc elbeszélés a negyedik és egyben az utolsó olyan kötet, melyet F. Scott Fitzgerald még életében állított össze. A komoly, mélyenszántó gondolatok mögött Fitzgerald elbeszéléseiben szinte mindig, ott húzódik a huncut tréfa, a nevetés, a humor és az önirónia.

Kollekciók