Raymond Carver könyvei a rukkolán
Raymond Carver - Nem ők a te férjed
Carver novelláit szikár stílus, tömörítés, objektivitásra való törekvés, inkább dramatizált, mint meditatív eseményszövés jellemzi. A hétköznapok apró drámái foglalkoztatják, különös tekintettel a szeretet hiányára, ill. az érzelmi kiüresedésre. Hősei nem törekszenek a világ mélyebb megértésére, tragédiáik fölött észrevétlenül elsiklunk. Ez a kötet az első magyar nyelvű válogatás Carver életművébol, melyet a posztmodernizmus „pápájának”, John Barthnak a tanulmánya vezet be.
Raymond Carver - What We Talk About When We Talk About Love
In his second collection of stories, as in his first, Carver's characters are peripheral people--people without education, insight or prospects, people too unimaginative to even give up. Carver celebrates these men and women.
Raymond Carver - Kathedrale
In »Kathedrale« beleuchtet Raymond Carver auf eindringliche Weise Momente aus dem Leben einfacher Menschen, Momente, in denen ihr Schicksal sich zu wenden scheint, und dann doch oft alles beim Alten bleibt. Carver selbst betrachtete diesen Band als sein Hauptwerk - tragikomisch und präzise erzählt, sind Carvers Erzählungen Modelle für eine ganze Schriftstellergeneration geworden.
Raymond Carver - Katedrális
Raymond Carver a 20. századi amerikai irodalom egyik legnagyobb hatású novellistája, a minimalizmusként, „mocskos realizmusként” elhíresült irányzat legmarkánsabb hangú képviselője. A Magvető Kiadó 2010-ben indított Carver-életműsorozat harmadik, utolsó, Katedrális című kötetében az „olcsó kis tragédiák” szűkszavú krónikása kezében whiskey-s pohárral, a tőle megszokott szenvtelenséggel tárja elénk az amerikai hétköznapok légkondicionált lidércnyomását, és mutatja be a rémálmából felébredni képtelen, öntudatlanul vergődő (átlag)embert. A Kezdők és a Befognád, ha szépen kérlek? letaglózó erejű, a hétköznapok ridegségéből kibomló, lázálomszerű novellái után ezúttal mintha az alagút végén pislákolna valami halvány fény. De ha nem félünk közelebb merészkedni, láthatjuk, hogy a lámpát továbbra is Raymond Carver tartja. A kötetben szereplő tizenkét írást a kritika a szerző legkiérleltebb művei közé sorolja. Az életmű csúcspontjának számító címadó elbeszélésről pedig túlzás nélkül állítható, hogy a múlt század amerikai novellairodalmának egyik leggyönyörűbb és legfájdalmasabb darabja.
Raymond Carver - Where I'm Calling From
The last story collection published during Carver's life (he died in 1988) contains most of his greatest hits from his earlier books, as well as seven stories that hadn't been collected up to that point. The breadth of the collection makes these 37 stories an extremely complete map of Carver territory, of a particular area of America and of the specific texture of the people Carver writes about -- their difficult attempts at survival in a world where happiness does not arrive wrapped up in neat packages but comes in far more peculiar parcels, if it comes at all.
Raymond Carver - Beginners
_What We Talk About When We Talk About Love_ is Raymond Carver's most famous collection of short stories and remains one of the most influential pieces of modern literature to date. But the original, unedited manuscript, _Beginners_ - published here for the first time - was almost fifty per cent longer than the published collection. This restored version of Carver's stories reveals what was previously unsaid, filling in the narrative silences that have both inspired and mystified readers for so long. _Beginners_ is a fascinating insight into the aesthetic of a literary great and, in the questions it raises, may just spark off one of the great cultural debates of our times.
Raymond Carver - Elephant
These seven stories were the last that Carver wrote. Among them is one of his longest, "Errand", in which he imagines the death of Chekhov, a writer Carver hugely admired and to whose work his own was often compared. This fine story suggests that the greatest of modern short-story writers may, in the year before his untimely death, have been flexing his muscles for a longer work.
Raymond Carver - Cathedral
Raymond Carver said it was possible 'to write about commonplace things and objects using commonplace but precise language and endow these things - a chair, a window curtain, a fork, a stone, a woman's earring - with immense, even startling power'. Nowhere is this alchemy more striking than in the title story of _Cathedral_ in which a blind man guides the hand of a sighted man as together they draw the cathedral the blind man can never see. Many view this story, and indeed this collection, as a watershed in the maturing of Carver's work to a more confidently poetic style.
Raymond Carver - Will You Please Be Quiet, Please?
With this, his first collection of stories, Raymond Carver breathed new life into the American short story. Carver shows us the humor and tragedy that dwell in the hearts of ordinary people; his stories are the classics of our time.
Raymond Carver - Kezdők
Raymond Carver meggyújtja a cigarettát, babrál kicsit a gyufával, előrehajol: ,,Nem az ember azonos a szereplőivel, hanem ők vele."
A szerző mára az amerikai irodalom ikonja, akinek a hatására egyaránt hivatkoznak kortárs szépírók és lektűrgyárosok - legtöbbjük olvasható is magyarul, ellentétben Carverrel, akitől egyetlen válogatáskötet jelent csupán meg korábban.
A most közölt írásokat először 1981-ben közölték a What We Talk About When We Talk About Love című kötetben, mely az áttörést jelentette Carver számára: egy csapásra az irodalmi minimalizmus hírhozójává vált, ,,amerikai Csehovvá", akinek életszagú történetei és zsigerekig ható mondatai elementáris hatást gyakorolnak olvasóira. A sors fintora, hogy a legutóbbi időkben épp ennek a kötetnek a létjogosultsága kérdőjeleződött meg. Carver özvegye, Tess Gallagher lehetővé tette az eredeti kézirat kiadását, melyből világosan kitűnik, hogy Carver szövegeit egykori szerkesztője és barátja, Gordon Lish alaposan ,,rövidre vágta" - mintha csak a később ezekből filmet rendező Robert Altman (Short Cuts, 1993) keze alá kívánt volna ily módon dolgozni.
Az újra kiadott gyűjtemény Beginners címen jelent meg Amerikában és Angliában és a Magvető is ezekben a változatukban adja közre Carver gyönyörűségesen fájdalmas novelláit - bevezetve a háromkötetesre tervezett prózai életmű-sorozatot.
Raymond Carver - Befognád, ha szépen kérlek?
Raymond Carver mindjárt az első megjelent novelláival új életet lehelt az amerikai prózába. Történetei a hétköznapi emberek örömének és sérülékenységének lenyomatai, felnőttek szeretik és bántják reménytelenül egymást, miközben gyermekeik napról napra, menthetetlenül veszítik el őket, a reményt, a naivitást - és velük a gyermekkort. Hogy felnőtté válva ők visszhangozzák a szülők kudarcait. Carver mondataiból tömény életszag párolog, alkohol, drog, kétségbeesett kapaszkodás a másik esendő testébe, pótlékok, nagy űrök és hosszú hallgatások. Húsba zárt lelkek, egy csepp romantika nélkül, akik számára talán az egyedüli elviselhető momentum a létezésben az egymásba gabalyodás vagy a másik bántása, hol szándéktalanul, hol meg pontosan azért, mert addig sem nekik fáj.
A Befognád, ha szépen kérlek? a háromkötetesre tervezett prózai életmű-sorozat második darabja.
Kollekciók
- Angol nyelvű könyvek 120733
- Egyéb idegennyelvű könyvek 13170
- Ezotéria 13593
- Fantasy 32732
- Felnőtt 18+ 12700
- Gyermek 23633
- Humor 13616
- Ifjúsági 37333
- Kortárs 47877
- Krimi 15851
- Kultúrtörténet, elemzések/tanulmányok 16438
- Képregény 21620
- Novellák 13238
- Romantikus 50807
- Sci-fi 14761
- Szórakoztató irodalom 45470
- Tudomány és Természet 28725
- Történelem 16344
- Vallás, mitológia 19787
- Életrajzok, visszaemlékezések 16801