Ajax-loader

Hans-Michael Koetzle könyvei a rukkolán


Hans-Michael Koetzle - Photographers ​A-Z
This ​title deals with masters and monographs. This is an encyclopedia of 20th century photographers and their finest publications. This is a comprehensive overview of the most influential photographers of the last century and their finest monographs. Arranged alphabetically, this biographical encyclopedia features every major photographer of the 20th century, from the earliest representatives of classical Modernism right up to the present day. Richly illustrated with facsimiles from books and magazines, this book includes all the major photographers of the last hundred years - especially those who have distinguished themselves with important publications or exhibitions, or who have made a significant contribution to the culture of the photographic image. The 400 entries include photographers from North America and Europe as well as Japan, Latin America, Africa, and China. "Photographers A-Z" focuses on photographic images and culture, but also features photographers working in 'applied' areas, whose work goes beyond the merely illustrative, and is regarded as photographic art or is conserved by major museums, such as Julius Shulman, Terry Richardson, Cindy Sherman, and David LaChapelle, etc. Featured photographers include: Ansel Adams, Manuel Alvarez-Bravo, Nobuyoshi Araki, Diane Arbus, Richard Avedon, David Bailey, Elmer Batters, Peter Beard, Cecil Beaton, Werner Bischof, Guy Bourdin, Bill Brandt, Robert Capa, William Claxton, Anton Corbijn, Robert Doisneau, William Eggleston, Masahisa Fukase, Ron Galella, Nan Goldin, Jean-Paul Goude, John Heartfield, Eikoh Hosoe, George Hoyningen-Huene, Seydou Keita, William Klein, Nick Knight, Neil Leifer, Peter Lindbergh, Man Ray, Robert Mapplethorpe, Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin, Jean-Baptiste Mondino, Helmut Newton, Martin Parr, Irving Penn, Pierre et Gilles, Bettina Rheims, Leni Riefenstahl, Sebastiao Salgado, Andres Serrano, Cindy Sherman, Kishin Shinoyama, Jeanloup Sieff, Lord Snowdon, Bert Stern, Larry Sultan, Mario Testino, Wolfgang Tillmans, Ellen von Unwerth, Andy Warhol, Bruce Weber, Weegee, Gary Winogrand and many more.

Hans-Michael Koetzle - Fotóikonok: ​Képek és történetük 1.
A ​Fotóikonok két kötete csaknem 170 év anyagából 20, illetve 19 képet mutat be, kronológikus sorrendben. Általában kulcsfontosságú képekről van szó a médium történetéből, amelyek technika, esztétika, társadalmi szokások vonatkozásában előrelendítették a fotográfiát. Hagyomány az ilyen ikonokatönmagukban szemlélni, külön-külön. Egészen biztosan John Szarkowski Looking at Photographs című klasszikus könyve a legismertebb. Az ő asszociatív művéből kiindulva kötetünkben minden képet beható tartalmi elemzés kíséretében mutatunk be. A befogadás történetén túlmenően utánajárunk, mikor és milyen módon vált a szóban forgó kép azzá, ami: az emberi lét központi kategóriáinak megjelenítője.

Hans-Michael Koetzle - Photo ​icons - The Story behind the Pictures, Volume 2
Each ​chapter of the two Photo Icons volumes focuses on a single image which is described and analyzed in detail, in aesthetic, historical, and artistic contexts. Volume I begins with the very first permanent images (Nicéphore Niépce's 1827 8-hour-exposure rooftop picture and Louis Daguerre's famous 1839 street scene) and takes the reader up through the avant-garde photography of the 1920s. Volume II explores works such as Dorothea Lange's Migrant Mother (1936) and Robert Doisneau's Kiss in Front of City Hall (1950), up through Martin Parr's 'New European photography.'

Hans-Michael Koetzle - Fotóikonok ​2.
Nem ​kétséges, a technikai képek korában élünk. Filmekből, a televízióból, videokamerák felvételeiről, a digitális médiából képek ostromolják a figyelmünket. Megkísérelnek bennünket elcsábítani, manipulálni, erotizálni. Közben természetesen informálnak is. Valóságos képáradat tör ránk, ami veszélyesen hangzik, de lényegében mindenekelőtt egy fenomenológiai problémára figyelmeztet: mit kezdünk ezzel a rengeteg képpel? Milyen alapon választunk? Egyáltalán mit veszünk még tudomásul? Másfelől, minek van rá esélye, hogy bekerüljön a kollektív képi emlékezetbe? Voltaképpen most éppen paradox helyzetben vagyunk. Míg a hagyományos analóg fotográfia eredeti területén, a hírlapi fényképészet, az amatőr fotográfia világában veszített jelentőségéből, a nyilvánosság egyre többet foglalkozik a hagyományos fényképekkel. A fotók természetszerűen megjelennek művészeti galériákban, vásárokon, aukciókon. Ezzel magától megoldódott a fotográfia művészeti helyzetéről folyó vita. A fotótörténet kulcsfontosságú képeiért hatjegyű dollárösszegeket kínálnak, de már jó ideje ugyanez a helyzet kortárs fotóművészek munkái esetében is. Egy fiatal, gyakran az új médiában tevékenykedő nemzedék felfedezte a fotográfiában azt, amit a korábbi befektetők számára a régiségek jelentettek. A fotográfia befutott, és divatosabb, mint valaha. Mint az inkább szemlélődő művészet közvetítője, új, jövőbe mutató szerepre talált...

Hans-Michael Koetzle - Photo ​Icons - The Story behind the Pictures, Volume 1
Each ​chapter focuses on a single image which is described and analyzed in detail, in aesthetic, historical, and artistic contexts. Volume I begins with the very first permanent images (Nicéphore Niépce's 1827 8-hour-exposure rooftop picture and Louis Daguerre's famous 1839 street scene) and takes the reader up through the avant-garde photography of the 1920s. Volume II explores works such as Dorothea Lange's Migrant Mother (1936) and Robert Doisneau's Kiss in Front of City Hall (1950), up through Martin Parr's "New European photography".

Hans-Michael Koetzle - 1000 ​Nudes
This ​book offers a cross-section of the history of nude photography, ranging from the earliest nude daguerrotypes and ethnographic nude photographs to experimental nude photography. All the pictures shown are taken from the late Uwe Scheid`s collection, which was one of the world`s largest and most important collections of erotic photography.

Kollekciók