Ajax-loader

Nemes Károly könyvei a rukkolán


Nemes Károly - Luis ​Buñuel
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Orson ​Welles
"Szeretném, ​ha a közönség és a film között lehetővé válnék az eszmék és információk cseréje. Természetesen egy művelt világban lesznek vagy kétszázmillióan, akiket halálra fognak untatni a mi mai "legnehezebb" filmjeink, de ahogy a dolgok állnak, kevesen fogják hallgatni Mozart zenéjét is. Korlátozott az ilyen közönség. Attól növekszik, amit nyújtanak neki. Táplálni kell az ilyen közönséget, és ezt nem lehet megtenni tizenhatmilliméteres avantgarde filmekkel, mert az ilyesmi túl messze esik a nagyközönségtől. Mindig szintézisre törekszem: csak egyfajta munka iránt érzek szenvedélyt, mert kötelességemnek tartom, hogy őszinte legyek ahhoz az emberhez, aki vagyok: a kísérletező emberhez. Bármilyen mű csak annyiban jó, amennyiben az azt megalkotó embert fejezi ki."

Nemes Károly - Greta ​Garbo
Nemes ​Károly Greta Lovisa Gustafsson Stockholmban született. Szülei nem sokkal azelőtt települtek át a fővárosba. Anyja paraszti származású volt, míg apja a köztisztasági hivatal munkatársaként dolgozott. Greta az öt gyermek közül harmadiknak született. Apja hosszú betegsége és korai halála – Greta csak tizenhárom éves volt akkor – rányomta bélyegét a család életére. Mint a nyomorban élőkkel gyakran megesik, Gretában is – nyilván védekezésképpen – kialakult valamifajta büszkeség és ezzel együtt arra való törekvés, hogy ne szoruljon más segítségére. Egy fodrászüzletben talált munkát, s ottani keresetéből néha megengedhette magának, hogy hódoljon egyetlen szenvedélyének, a színházba járásnak. Ehhez valamivel több lehetőséget nyújtott, amikor elárusítónő lett egy áruházban. Azt, hogy valójában színésznő szeretne lenni, titkolta a környezete előtt. A véletlenek sorozata révén azonban hamarosan azzá vált.

Nemes Károly - A szovjet filmelmélet története
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - A magyar filmművészet története 1957 és 1967 között
Filmművészeti Könyvtár 56. kötet

Nemes Károly - Papp Sándor - A magyar film 1945-1956 között
Filmművészeti Könyvtár 65. kötet

Nemes Károly - A filmművészeti avantgarde története
Filmművészeti Könyvtár 46. kötet

Nemes Károly - Zalán Vince - Tanulmányok és vélemények a mai magyar filmről
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Karcsai Kulcsár István - Lohr Ferenc - Nemes Károly - A mai valóság tükröződése a magyar filmművészetben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - A szocialista film ábrázolási problémái
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Realizmus ​és kísérletezés a filmművészetben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berkes Ildikó - Nemes Károly - A ​japán film világa
A ​kötet bevezetője eligazít Japán és a japán kultúra történetében. A film hamar eljutott a távoli országba. Már a húszas évektől olyan kiemelkedő rendezők dolgoztak, mint Ozu és Mizoguchi. A harmincas évek felvirágzását a háború utáni útkeresés követi. A modern japán filmművészet megteremtői Kurosawa, Kobayashi, Shindo, majd Oshima.A tanulmányt harminc japán filmrendező alkotói életrajza, bibliográfia és mutatók egészítik ki.

Nemes Károly - Mitta ​/ Panfilov / Tarkovszkij
Alekszandr ​Mitta rendező, forgatókönyvíró Gleb Anatoljevics Panfilov (oroszul Глеб Анатольевич Панфилов; Magnyitogorszk, 1934. május 21. –) orosz filmrendező, forgatókönyvíró. Nevét az orosz filmművészet legnagyobbjai között emlegetik, munkáit számos nemzetközi filmfesztiválon ismerték el. Andrej Arszenyjevics Tarkovszkij (Андрей Арсеньевич Тарковский), (Zavrazsje falu, Kosztromai terület, Szovjetunió, 1932. április 4. – Párizs, 1986. december 29.) orosz (szovjet) filmrendező, forgatókönyvíró; a modern filmművészet korszakos, stílusteremtő alakja.

Nemes Károly - Tony ​Richardson
Szülei ​gyógyszertárat üzemeltettek. Egyetemi tanulmányait az Oxfordi Egyetemen, a Wadham College-ban végezte. A filmes világban először mint filmkritikus jelent meg, első kritikái a Sight and Sound című folyóiratban jelentek meg. 1956-ban George Goetschius és George Devine mellett alapítója volt az English Stage Companynak, amely a kortárs brit színház egyik központjává vált. wikipedia Díjak: Oscar-díj Legjobb rendező Tom Jones (1963)

Berkes Ildikó - Nemes Károly - A ​bűnügyi film
Uránusz ​Könyvek 10. kötet

Berkes Ildikó - Nemes Károly - A ​német filmművészet története
Uránusz ​Könyvek 21. kötet

Nemes Károly - Nemeskürty István - Matolcsy György - A ​magyar film húsz éve
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - A ​mai szovjet filmművészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Miért ​jók a magyar filmek?
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Hogyan ​nézzünk filmet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - A ​szovjet filmelmélet története
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - A ​film a művészetek között
Filmamatőrök ​Kiskönyvtára 7. kötet

Nemes Károly - Papp Sándor - A ​magyar film 1945-1956 között
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Lehetséges-e ​klasszikus filmalkotás?
Uránusz ​Könyvek 13. kötet

Nemes Károly - Alfred ​Hitchcock
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berkes Ildikó - Nemes Károly - A ​kelet-európai filmművészet
Uránusz ​Könyvek 22. kötet

Nemes Károly - A ​magyar filmművészet története 1957 és 1967 között
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Nemes Károly - Pier ​Paolo Pasolini
Pier ​Paolo Pasolini (Bologna, 1922. március 5. – Ostia, 1975. november 2.) olasz író, költő, teoretikus és filmrendező. A szélesebb közönség – főleg Magyarországon – inkább filmrendezőként ismeri. Egyike a XX. század legjelentősebb és legsokoldalúbb művészeinek, aki mind magánéletével, mind pedig művészeti tevékenységével örökös viták és támadások kereszttüzében állt.

Berkes Ildikó - Nemes Károly - Az ​amerikai film
Uránusz ​Könyvek 19. kötet

Berkes Ildikó - Nemes Károly - Az ​orosz-szovjet film
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Berkes Ildikó - Nemes Károly - A ​posztmodern film
A ​kötet szerzői a kortárs filmművészet egy szeletét vizsgálva arra a kérdésre keresnek választ, hogy az információs társadalom kívülről irányított, magányos alattvalói milyen eséllyel válhatnak nembeli emberré, ha 'zsigeri hatások' kiváltására törekvő posztmodern alkotásokat néznek? A posztmodern film célja ugyanis az erőszakkal, fogyasztási kényszerrel, terrorral teli, bomló világot megülő rettenet, kietlenség, torzulás, szexualitás ábrázolása, társadalmi környezet nélkül. A korunkat meghatározni kísérlő elméletek szerint a világunkban megszűnt a határ az élet és a művészet között (Warhol), összeomlottak a narratívák (Lyotard), az emberek fogyasztóvá váltak (Baudrillard), mert a hatalom érdeke, hogy elfedje az uralommal kapcsolatos nyers igazságot (Foucault), ezért a hatalom alakítja ki azt a képet, amely az emberekről önmagukban él. A könyv a posztmodern filmezés központjaként az amerikai 'harmadik avantgárdot', és Jonas Mekast mutatja be. A világ filmművészetében jelentkező posztmodern törekvéseket országonként ismertetik a szerzők, figyelembe véve a nemzeti filmművészetek sajátosságait, történetét, leírva a filmek tartalmát, és elemezve jelentésüket. Különösen érdekesek a kevésbé ismert kelet-európai (orosz, lengyel, cseh, szlovák, szerb) posztmodern törekvéseket bemutató és összehasonlító fejezetek. A Minősítés? Meghatározás? a posztmodern filmek, mint 'negatív esztétikumok' befogadási, elfogadási problémáit foglalja össze. A Miért? a magyar film néhány posztmodernbe hajló alkotásáról (Magánbűnök, közerkölcsök; Magyar pizza; Roncsfilm; Vademberek; Rengeteg) közöl összefoglalást. A könyv végén jegyzetek, név- és címmutató segíti az eligazodást. Minden filmszerető, a filmekből a világ 'lenyomatait' tudatosan felismerni akaró olvasónak ajánlott könyv.

Nemes Károly - A ​filmművészet fejlődési vázlata (1895-1972)
Filmamatőrök ​Kiskönyvtára 8. kötet

Kollekciók