Ajax-loader

Ujvári Pál könyvei a rukkolán


Ujvári Pál - Történelem ​a 10. évfolyam számára
Tankönyvsorozatunk ​a középiskolák 9–12. évfolyama számára készült, gimnáziumokban és szakközépiskolákban egyaránt használható. A szerzők a kötetek összeállításánál a középszintű érettségi vizsga követelményeit tartották szem előtt: a középszintû vizsgához szükséges valamennyi tudáselem beépül a kötetekbe. "Bár elsősorban a középfokú vizsgára készülők igényeit vettük figyelembe, a sorozat megfelelő alapot adhat az emelt szintű érettségi vizsga teljesítéséhez is. Célunk egy olyan tankönyvcsalád elkészítése volt, amely a hagyományos értelemben vett tanulás mellett az információk elsajátításának és feldolgozásának változatos formáiba vezeti be a tanulókat. Az egyes leckék terjedelmét ezért két oldalra korlátoztuk: ennyi a  tanulnivaló . A szöveges tanulnivalóval egyenértékűnek szánjuk a mellette helyet kapó forrásszemelvényeket, képeket, vázlatrajzokat, grafikonokat, diagramokat, térképeket   ezek nem csupán illusztrációk vagy szemléltető anyagok, sokkal inkább elemzés, feldolgozás tárgyai. A hozzájuk kapcsolódó kérdések, feladatok az érettségi vizsga különböző feladattípusainak felelnek meg, tehát közvetlenül elősegítik a vizsgára való felkészülést. Egyúttal természetesen hozzájárulnak a tananyag, a történelem jobb megértéséhez, segítségükkel a tanulók gyakorlatot szerezhetnek a különféle információforrások értelmezésében, feldolgozásában. A történelmi térben való eligazodást segítik az egyes tankönyvi leckék elején található  sématérképek , az időbeli tájékozódást pedig a leckék időszalagjai könnyítik meg. A főszöveg, a  tanulnivaló  bevezető kérdései az adott téma feldolgozásához szükséges előzetes ismeretek felelevenítésére szolgálnak, valamilyen formában előkészítik a lecke témáját. A lecke végén található összefoglaló kérdések megválaszolásával ellenőrizhető a tanultak megértése. A fejezeteket lezáró összefoglalások olyan kérdéseket, feladatokat tartalmaznak, amelyek az anyag tételszerű rendszerezésére adnak módot. A kötetek összeállításánál igyekeztünk bővíteni a hagyományos  történelmi  anyagot (háborúk, békék, politikai küzdelmek, felkelések, országgyűlések, törvények, nagy emberek stb.). Reméljük, hogy a tankönyv segít majd megismerni a történelmi korok olyan jellegzetességeit is, mint a népesedési viszonyok, a gazdálkodás, az iskoláztatás, az öltözködés, a táplálkozás, a lakásviszonyok, a szabad idő eltöltése vagy az egykor élt emberek gondolkodásmódja."

Ujvári Pál - Történelem ​a középiskolák II. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Hornyák Csaba - Kálmán András - Kulcsár Edit - Mózer Ibolya - Sávoly Mária - Ujvári Pál - Történelem ​tételek
Ez ​a könyv azoknak a diákoknak készült, akik az új érettségi írásbeli és szóbeli fordulóin eredményesen akarnak szerepelni történelemből, ezért tudni szeretnék, milyen követelmények, szempontok alapján értékelik majd teljesítményüket. A diákoknak mindenekelőtt tudniuk kell, hogy a vizsga történelemből is az ismeretek alkalmazásának képességét méri, vagyis azt, hogy a jelölt hogyan értelmezi az egyes forrásokat (szövegeket, ábrákat, adatsorokat, térképvázlatokat stb.), mennyire tájékozott az egyidejű és az egymás utáni események világában, képes-e különböző események és jelenségek összefüggéseit felismerni és azokat megfelelő szakszókinccsel értékelni, látja-e egy korszak, társadalom vagy térség fő problémáját, stb. vagyis: az új érettségi vizsga azt méri írásban és szóban. Hogy egy-egy diák milyen szinten képes alkalmazni megszerzett történelmi ismereteit. A megváltozott követelmény, a közép- és emelt szintű vizsgarend határozza meg kötetünk tartalmát és szerkezetet. A témák időrendben (az ókortól a jelenkorig) tárgyalják az érettségi témákat, különböző módon jelenítve meg a szükséges ismereteket, képességeket: tartalmi összefoglalóval, források közlésével, egyes feladattípusok bemutatásával és megoldásával.

Horváth Terézia - Kosaras Béla - Ujvári Pál - Németh Gábor - Történelem ​a 9. évfolyam számára
Tankönyvsorozatunk ​a középiskolák 9–12. évfolyama számára készült, gimnáziumokban és szakközépiskolákban egyaránt használható. A szerzők a kötetek összeállításánál a középszintű érettségi vizsga követelményeit tartották szem előtt: a középszintû vizsgához szükséges valamennyi tudáselem beépül a kötetekbe. "Bár elsősorban a középfokú vizsgára készülők igényeit vettük figyelembe, a sorozat megfelelő alapot adhat az emelt szintű érettségi vizsga teljesítéséhez is. Célunk egy olyan tankönyvcsalád elkészítése volt, amely a hagyományos értelemben vett tanulás mellett az információk elsajátításának és feldolgozásának változatos formáiba vezeti be a tanulókat. Az egyes leckék terjedelmét ezért két oldalra korlátoztuk: ennyi a  tanulnivaló . A szöveges tanulnivalóval egyenértékűnek szánjuk a mellette helyet kapó forrásszemelvényeket, képeket, vázlatrajzokat, grafikonokat, diagramokat, térképeket   ezek nem csupán illusztrációk vagy szemléltető anyagok, sokkal inkább elemzés, feldolgozás tárgyai. A hozzájuk kapcsolódó kérdések, feladatok az érettségi vizsga különböző feladattípusainak felelnek meg, tehát közvetlenül elősegítik a vizsgára való felkészülést. Egyúttal természetesen hozzájárulnak a tananyag, a történelem jobb megértéséhez, segítségükkel a tanulók gyakorlatot szerezhetnek a különféle információforrások értelmezésében, feldolgozásában. A történelmi térben való eligazodást segítik az egyes tankönyvi leckék elején található  sématérképek , az időbeli tájékozódást pedig a leckék időszalagjai könnyítik meg. A főszöveg, a  tanulnivaló  bevezető kérdései az adott téma feldolgozásához szükséges előzetes ismeretek felelevenítésére szolgálnak, valamilyen formában előkészítik a lecke témáját. A lecke végén található összefoglaló kérdések megválaszolásával ellenőrizhető a tanultak megértése. A fejezeteket lezáró összefoglalások olyan kérdéseket, feladatokat tartalmaznak, amelyek az anyag tételszerű rendszerezésére adnak módot. A kötetek összeállításánál igyekeztünk bővíteni a hagyományos  történelmi  anyagot (háborúk, békék, politikai küzdelmek, felkelések, országgyűlések, törvények, nagy emberek stb.). Reméljük, hogy a tankönyv segít majd megismerni a történelmi korok olyan jellegzetességeit is, mint a népesedési viszonyok, a gazdálkodás, az iskoláztatás, az öltözködés, a táplálkozás, a lakásviszonyok, a szabad idő eltöltése vagy az egykor élt emberek gondolkodásmódja."

Dupcsik Csaba - Repárszky Ildikó - Ujvári Pál - A ​globális világ felé
Mint ​ahogy a sorozat címe – A befejezetlen múlt – is sugallja, a kötetek szerzői arra törekedtek, hogy olyan szellemű tankönyveket írjanak, melyek felénk tartó, nyitott folyamatként, jelenünk előtörténeteként láttatják a múltat. Könyvünk egy tankönyvsorozat 6., utolsó kötete. A 20. században rendkívüli változások mentek végbe: lezajlott az emberiség legtöbb áldozatot követelő háborúja és - világtörténelemben először - lehetségessé vált, hogy az emberiség elpusztítsa saját magát is egy esetleges atomháborúban. Ugyanakkor felbomlottak az utolsó gyarmatbirodalmak, a legembertelenebb ideológiák súlyos vereséget szenvedte, s az ember először hagyta el a bolygóját. Ráadásul ez a korszak a közelmúlt, sőt, sokszor szinte már a jelen: az itt leírt események egyik-másikáról a körülöttünk lévő embereknek - akár az olvasónak is - személyes élményei lehetnek. Másképpen dolgozzuk fel ezeket a történéseket, mint a több száz évvel ezelőttieket; erről az időszakról hevesebb viták dúlnak, s nemcsak a történelemtudományban, hanem sokszor a politikában vagy akár a mindennapi életben is. Szerencsére a sorozat kialakult formái segítenek a különböző vélemények árnyalt bemutatására. Könyvünk azért terjedelmesebb az átlagosnál, mert számos forrásszemelvényt közöl. Igyekeztünk magukat a kortársakat ""beszéltetni"" a történelmi eseményekről - ami nem jelenti azonban azt, hogy a hátuk mögé igyekeztünk volna bújni. A szerzők véleménye szerint ez a könyv nem arra való, hogy az elejétől a végéig megtanulják, hanem hogy tanuljanak belőle. A hangsúly elsősorban a forrásszemelvényeken van, de ezen kívül a könyv tartalmazza a diákoktól a vizsgákon követelhető tételes ismereteket is.

Ujvári Pál - Történelem ​a 11. évfolyam számára
Tankönyvsorozatunk ​a középiskolák 9–12. évfolyama számára készült, gimnáziumokban és szakközépiskolákban egyaránt használható. A szerzők a kötetek összeállításánál a középszintű érettségi vizsga követelményeit tartották szem előtt: a középszintû vizsgához szükséges valamennyi tudáselem beépül a kötetekbe. "Bár elsősorban a középfokú vizsgára készülők igényeit vettük figyelembe, a sorozat megfelelő alapot adhat az emelt szintű érettségi vizsga teljesítéséhez is. Célunk egy olyan tankönyvcsalád elkészítése volt, amely a hagyományos értelemben vett tanulás mellett az információk elsajátításának és feldolgozásának változatos formáiba vezeti be a tanulókat. Az egyes leckék terjedelmét ezért két oldalra korlátoztuk: ennyi a  tanulnivaló . A szöveges tanulnivalóval egyenértékűnek szánjuk a mellette helyet kapó forrásszemelvényeket, képeket, vázlatrajzokat, grafikonokat, diagramokat, térképeket   ezek nem csupán illusztrációk vagy szemléltető anyagok, sokkal inkább elemzés, feldolgozás tárgyai. A hozzájuk kapcsolódó kérdések, feladatok az érettségi vizsga különböző feladattípusainak felelnek meg, tehát közvetlenül elősegítik a vizsgára való felkészülést. Egyúttal természetesen hozzájárulnak a tananyag, a történelem jobb megértéséhez, segítségükkel a tanulók gyakorlatot szerezhetnek a különféle információforrások értelmezésében, feldolgozásában. A történelmi térben való eligazodást segítik az egyes tankönyvi leckék elején található  sématérképek , az időbeli tájékozódást pedig a leckék időszalagjai könnyítik meg. A főszöveg, a  tanulnivaló  bevezető kérdései az adott téma feldolgozásához szükséges előzetes ismeretek felelevenítésére szolgálnak, valamilyen formában előkészítik a lecke témáját. A lecke végén található összefoglaló kérdések megválaszolásával ellenőrizhető a tanultak megértése. A fejezeteket lezáró összefoglalások olyan kérdéseket, feladatokat tartalmaznak, amelyek az anyag tételszerű rendszerezésére adnak módot. A kötetek összeállításánál igyekeztünk bővíteni a hagyományos  történelmi  anyagot (háborúk, békék, politikai küzdelmek, felkelések, országgyűlések, törvények, nagy emberek stb.). Reméljük, hogy a tankönyv segít majd megismerni a történelmi korok olyan jellegzetességeit is, mint a népesedési viszonyok, a gazdálkodás, az iskoláztatás, az öltözködés, a táplálkozás, a lakásviszonyok, a szabad idő eltöltése vagy az egykor élt emberek gondolkodásmódja."

Ujvári Pál - Történelem ​a középiskolák III. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Ujvári Pál - A ​befejezetlen múlt 2.
Mint ​ahogy a sorozat címe – A befejezetlen múlt – is sugallja, a kötetek szerzői arra törekedtek, hogy olyan szellemű tankönyveket írjanak, melyek felénk tartó, nyitott folyamatként, jelenünk előtörténeteként láttatják a múltat.

Kollekciók