Ajax-loader

Douglas Coupland könyvei a rukkolán


Douglas Coupland - Minden ​család pszichotikus
Nagy ​esemény előtt áll a Drummond család: mindannyian összegyűlnek Orlandóban, hogy jelen legyenek egy űrhajó kilövésénél, rajta lesz ugyanis Sarah, aki - bár félkezű, mert az anyja a terhesség alatt egy szörnyű gyógyszert szedett - az egyetlen olyan ember a családból, aki elért valamit az életében. A többiek? Janet, az anya a válása óta magányában rákattant az internetre: ForróÁzsiaTini néven látogatja a chatszobákat, és tiltott gyógyszereket próbál szerezni az AIDS okozta betegségeire. Ted, az exférje, aki valamikor keményen ivott és kábítószerezett, pokollá téve a család életét, most a trófeafelesége mellett próbál új életet kezdeni - bár a májrákja miatt aligha élvezheti sokáig. Wade tizenhét évesen elszökött, nőkkel tartatja ki magát, vagy épp csempészetből élt meg, s most ő is AIDS-es, egy újszülöttekkel kereskedő bűnöző család... és Drummondék betegségei, őrületei, titkai, veszekedései és kibékülései. Coupland az 1991-ben megjelent X generáció-val lett kultikus író, s azóta mindig meghökkentően eredeti regényvilágokat teremtve ábrázolja azt az új tömegkultúrát, amelyben - nemzedéke sok tagjával együtt - úgy lubickol, hogy közben viszolyog is tőle. Ez, a hetedik regénye fergeteges és helyenként hátborzongatóan fekete komédia, amely egy kicsit a paródiák (Simpson család, South Park stb.) paródiája is.

Douglas Coupland - All ​Families Are Psychotic
In ​a cheap motel an hour from Cape Canaveral, Janet Drummond takes her medication, and does a rapid tally of the whereabouts of her children. Wade has spent the night in jail; suicidal Bryan is due to arrive at any moment with his vowel-free girlfriend, Shw; and then there is Sarah, 'a bolt of lightning frozen in midflash' – here in Orlando to be the star of Friday's shuttle mission. With Janet's ex-husband and his trophy wife also in town, Janet spends a moment contemplating her family, and where it all went wrong. Or did it?

Douglas Coupland - Graham Roumieu - Highly ​Inappropriate Tales for Young People
In ​the grand tradition of Edward Gorey's Gashlycrumb Tinies, Tim Burton's Melancholy Death of Oyster Boy and Hillaire Belloc's Cautionary Tales for Children, comes Douglas Coupland and Graham Roumieu's Highly Inappropriate Tales for Young People. Ever wonder what would happen if Douglas Coupland's unhinged imagination met Graham Roumieu's insane knack for illustrating the ridiculously weird? The answer is seven deliciously wicked tales featuring seven highly improbable, not only inappropriate, characters, including Donald the Incredibly Hostile Juice Box, Hans the Weird Exchange Student, Brandon the Action Figure with Issues and Kevin the Hobo Minivan with Extremely Low Morals. If you are over the age of consent, seriously weird or just like to laugh, you'll love the unlovable miscreants who unleash their dark and unruly desires on every page of these unsuitable, completely hilarious tales.

Douglas Coupland - Microserfs
From ​the acclaimed author of _Hey Nostradamus!_ comes a wonderful comic novel with 'more one-liners than a decade of Woody Allen films' (Guardian), about the scramble for love and success in a brave new world. Bill is wise. Bill is kind. Bill is benevolent. Bill, Be My Friend! Please! At computer giant Microsoft, Dan, Susan, Abe, Todd and Bug are struggling to get a life. The job may be super cool, the pay may be astronomical, but they're heading nowhere, and however hard they work, however many shares they earn, they're never going to be as rich as Bill. And besides, with all the hours they're putting in, their best relationships are on e-mail. Something's got to give!

Douglas Coupland - JPod
Already ​dubbed Microserfs 2.0 by some pundits--a winking allusion to Douglas Coupland's previous novel Microserfs, which similarly chronicled pop-culture-damaged twentysomething misfits flailing, foundering, and occasionally succeeding in the high-tech sector--JPod is, like all of Coupland's novels, a byproduct of its era and yet strangely detached from it. Only this time with a bold and very crafty narrative device: Douglas Coupland, novelist, is a character in Douglas Coupland's novel. Which, when you think about it, makes sense since the type of people Coupland depicts are precisely the type of people who consume Coupland novels. As the once-great comedian Dennis Miller might holler, "Stop him before he sub-references again!" Readers familiar with Coupland's oeuvre know what to expect with the characterizations here. They also know that Coupland on a roll is both savagely observant and laugh-out-loud funny: "Bree was showing someone photos of her recent holiday visiting Korean animation sweathshops. She was bummed because she couldn't get into North Korea: too much legal juju. [She said] 'I just wanted to know what it's like to be in a society with no technology except for three dial telephones and a TV camera they won from Fidel Castro in a game of rock paper scissors.'" Much of the book is like that, built on granular and meandering exchanges between characters about . . . stuff. While JPod's flow is hobbled by some preposterous twists and character traits and by random words, phrases, and numbers splattered gratuitously across successive pages in oversized typeface, it's hard to imagine Coupland fans walking away disappointed. --Kim Hughes --

Douglas Coupland - Generation ​A
In ​the near future bees are extinct - until five unconnected individuals, in different parts of the world, are stung. Immediately snatched up by ominous figures in hazmat suits, interrogated separately in neutral Idea-like chambers, and then released as 15-minute-celebrities into a world driven almost entirely by the internet, these five unforgettable people endure a barrage of unusual and highly 21st-century circumstances. A charismatic scientist with dubious motives eventually brings the quintet together, and their shared experience unites them in a way they could never have imagined. _Generation A_ mirrors the structure of 1991's _Generation X_ as it champions the act of reading and storytelling as one of the few defenses we still have against the constant bombardment of the senses in a digital world. Like much of Coupland's writing, it occupies the perplexing hinterland between optimism about the future and everyday, apocalyptic paranoia, and is his most ambitious and entertaining novel to date.

Douglas Coupland - Worst. ​Person. Ever.
Meet ​Raymond Gunt. A decent chap who tries to do the right thing. Or, to put it another way, the worst person ever: a foul-mouthed, misanthropic cameraman, trailing creditors, ex-wives and unhappy homeless people in his wake. Men dislike him, women flee from him. Worst. Person. Ever. is a deeply unworthy book about a dreadful human being with absolutely no redeeming social value. Gunt, in the words of the author, "is a living, walking, talking, hot steaming pile of pure id." He's a B-unit cameraman who enters an amusing downward failure spiral that takes him from London to Los Angeles and then on to an obscure island in the Pacific where a major American TV network is shooting a Survivor-style reality show. Along the way, Gunt suffers multiple comas and unjust imprisonment, is forced to re-enact the ‘Angry Dance’ from the movie Billy Elliot and finds himself at the centre of a nuclear war. We also meet Raymond's upwardly failing sidekick, Neal, as well as Raymond's ex-wife, Fiona, herself ‘an atomic bomb of pain’.

Douglas Coupland - Eleanor ​Rigby
One ​day in 1997, with the comet Hale-Bopp burning bright in the blue-black sky, Liz Dunn receives an urgent phone call asking her to visit a young man in hospital. Liz has red, curly hair. She has never been married. She is lonely. Her house is like 'a spinster's cell block' and she may or may not snore - there's never been anyone to tell her. Now, all at once, the loneliness that has come to define her is ripped away by a funny, smart, handsome young stranger. His name is Jeremy. And he is her son.

Douglas Coupland - Barátnő ​kómában
1979. ​december 15-én Karen életében először szeretkezik, s utána elmeséli a barátjának, hogy sötét látomások kínozzák. Mintha a jövőben járna furcsán valóságos álmaiban, de ez a jövő nem jó hely. Sötét és könyörtelen, s minden értelmetlenné vált benne. Néhány órával később Karen kómába süllyed, s bár kilenc hónappal később megszületik a gyereke, ő továbbra is kómában fekszik, tizenhét éven át… Hogy aztán összeaszott testtel s mégis ujjongó élni vágyással felébredjen egykori vízióinak világában, ahol látszólag minden jobb lett: a ruhák, az ételek, a kocsik… S ahol mindenféle új, csodás dolgok léteznek, a mobiltelefon például, s ugyanakkor minden túlságosan komollyá és komorrá változott. Senkinek sincs ideje egyszerűen csak élni, szeretni, boldognak lenni. Eltűnt a szabad idő, a derű, a könnyedség. S Karent most újból szörnyű gondolatok kínozzák: érzi, sőt tudja, hogy ez a világ már nem sokáig létezhet. Hogy hiába próbált valamikor a kómába menekülni előle, most mégis itt van, és át kell élnie az elképzelhetetlent… A kanadai kultíró kultregénye hátborzongató vízió korunkról és a jövőről, döbbenetes világvége-látomás, nyugtalanító allegória a Földön végigsöprő járványról, amelytől mindenki elalszik, és egy utolsó lehetőségről, amikor még talán feltehetjük a kérdéseket, melyek nélkül a világ a puszta vegetáció időtlenségébe süllyed.

Douglas Coupland - A ​rágógumitolvaj
"Te ​is ki akarsz szállni? Gyakran szeretnél másvalaki lenni, bárki, csak ne az, aki vagy?" - kérdezi Roger a naplójában, mert neki aztán tényleg van oka, hogy elege legyen önmagából. Negyvenhárom évesen egy írószer-nagyáruházban dolgozik, rakosgatja a tollakat és a nyomtatópapírokat, vedeli a vodkát, és csak úgy csöpög belőle a bánat, mert valahol, valamikor nagyon elronthatott valamit az életében... De egyszer csak elkezdi olvasni a naplóját egy munkatársa, Bethany, a "halott lány". Aki persze nem halott, csak úgy öltözik, mintha az volna. Vagy mintha szeretne meghalni: fekete cuccok, fekete rúzs, fehérre festett arc. Roger és Bethany barátok lesznek, pedig csak egymás naplóját olvassák: különös, keserű gondolataikat az életről, amelyben mindenki kész katasztrófa. S most, hogy van végre olvasója, Roger elkezdi írni régóta tervezett regényét, a _Kesztyűk tavá_-t: egy öregedő író történetét, aki a feleségével együtt vedeli a whiskyt, és csak úgy csöpög belőle a bánat. Meg egy fiatal íróét, akinek a készülő könyve egy írószer-nagyáruházban játszódik... Szomorú, kegyetlenül szomorú komédia Coupland új könyve, melynek minden alakja úgy él, olyan elevenen jelenik meg előttünk, hogy pontosan érezhetjük: ez a mostani életünk álcázott halál. "Talán te is változtatni akarnál azon, aki vagy? Alakítsunk egy klubot?"

Douglas Coupland - Generation ​X
Andy, ​Dag and Claire have been handed a society beyond their means. Twenty-somethings, brought up with divorce, Watergate and Three Mile Island, and scarred by the 80s fallout of yuppies, recession, crack and Ronald Reagan, they represent the new generation - Generation X. Fiercely suspicious of being lumped together as an advertiser's target market, they have quit dreary careers and cut themselves adrift in the California desert. Unsure of their futures, they immerse themselves in a regime of heavy drinking and working in no future McJobs in the service industry. Underemployed, overeducated and intensely private and unpredicatable, they have nowhere to direct their anger, no one to assuage their fears, and no culture to replace their anomie. So they tell stories: disturbingly funny tales that reveal their barricaded inner world. A world populated with dead TV shows, 'Elvis moments' and semi-disposible Swedish furniture.

Douglas Coupland - X ​generáció
Andy, ​Dag és Claire Palm Springsben élnek, a sivatag szélén, miután mindhárman otthagyták állásukat: elegük lett a fogyasztói társadalomból, az értelmetlen munkából, a juppikból, a marketingből, az erőszakos reklámokból, az idióta főnökökből, a nagy cégek és a politika gőgjéből, a szépség- és fiatalságkultuszból, s most többnyire azzal töltik napjaikat, hogy történeteket mesélnek egymásnak: A Texlahoma nevű mitikus aszteroidáról, ahol mindig 1974-et írnak.... Buckról, az űrhajósról, aki kényszerleszállást hajtott végre Texlahomán, és űrmérgezést kapott.... Az Edward nevű fíatalemberről, aki hosszú évekre bezárkózott a könyvtárába, és nem tudja, mi történik a világban.... Mr. Takamicsiról, akinek a legértékesebb holmija egy szégyentelen fotó Marilyn Monroe-ról.... Egy hópehelyról, a kolibriszemű fiúról, a gombafelhőről, a Linda nevű gazdag lányról, aki hét éven át diétázik és meditál, és még sok minden másról.... Mert Andy, Dag és Claire azért jöttek a sivatagba, hogy történeteket meséljenek. és valamirevaló mesévé változtassák az életüket....

Douglas Coupland - Miss ​Wyoming
Susan ​and John need to disappear - Susan and John need to find each other. Meet Susan Colgate - Miss Wyoming. Winner of a hundred teen pageants, child TV soap star, owner of a hideously pushy mother, and now reduced to small, brainless parts in small, brainless movies. Oh, and sole survivor of Flight 802. If she were to walk away from the wreckage now, before the emergency crews get here, she could disappear and nobody would ever know! Meet John Johnson - action film producer (Bel Air P.I; um, Bel Air P.I. 2), occasional sado-masochist, junkie. He just died - but only for 5 minutes. But while he was gone, he saw a vision of a woman's face and realized that it was time to escape, to ditch the baggage of being horny, rich, lonely John Johnson and to lose himself. To disappear. Wouldn't it be nice if they were to find themselves and get together? In many ways a reprise of _Girlfriend in a Coma, Miss Wyoming_ represents a further leap forwards into the World According to Coupland - a witty, genuinely funny look at who we are, how we can change, and how we can make a difference.

Douglas Coupland - Generația ​X
Douglas ​Coupland e un fel de Andy Warhol: stie sa surprinda la fel de spectaculos esenta lucrurilor. Generatia X e biblia post-moderna a milioanelor de tineri "alternativi" care simt ca lumea nu li se potriveste, iar viata ar trebui sa insemne mai mult decat consumism si noianul de junk-uri al culturii pop. Romanul-cult al lui Coupland e radiografia existentei a trei tineri de douazeci si ceva de ani care traiesc in deriva si au senzatia ca nu li se intampla nimic. Inteligenti, introvertiti, imprevizibili, Andz, Dag si Claire isi abandoneaza joburile penibile ("leafa mica, reputatie zero, beneficii mici, viitor zero") si se refugiaza din fata Americii moderne in desertul Californiei. Cautand schimbarea drastica ce le va da sens vietii (dependenta de media si cultura de mall au pervertit societatea, parintii i-au dezamagit, viitorul pare lipsit de substanta), tinerii refuza sa se maturizeze urmand caile conventionale si vaneaza noi repere: ca intr-un alt Decameron, inventeaza povesti sinistru de amuzante despre un razboi nuclerar si un posibil Armaggedon. Cei trei proscrisi culturali reusesc sa se smulga din apatia prezentului cu ajutorul fanteziei hranite cu alcool, dar constata cu disperare ca ironia, sarcasmul si cinismul -- adesea reactii imediate la idealismul strivit de realitatile dure -- sunt singurele cai de comunicare ce le-au mai ramas. Satira acida a lui Coupland si abilitatea de a surprinde esenta vietii unei generatii uncool prin refuzul de a fi cool cu orice pret, stiinta lui de a face literatura serioasa deghizandu-si povestea intr-un urias articol de revista insotit de ilustratii si fotografii fac din Generation X unul dintre cele mai puternice si mai de impact romane ale ultimilor ani.

Douglas Coupland - Girlfriend ​in a Coma
Girls, ​memory, parenting, millennial fear -- all served Coupland-style. Karen, an attractive, popular student, goes into a coma one night in 1979. Whilst in it, she gives birth to a healthy baby daughter; once out of it, a mere eighteen years later, she finds herself, Rip van Winkle-like, a middle-aged mother whose friends have all gone through all the normal marital, social and political traumas and back again! This tragicomedy shows Coupland in his most mature form yet, writing with all his customary powers of acute observation, but turning his attention away from the surface of modern life to the dynamics of modern relationships, but doing so with all the sly wit and weird accuracy we expect of the soothsaying author of Generation X, Shampoo Planet, Life After God, Microserfs and Polaroids from the Dead.

Douglas Coupland - Hey ​Nostradamus!
GOD ​IS NOWHERE GOD IS NOW HERE GOD IS NOWHERE GOD IS NOW HERE Cheryl Anway is 'no longer a part of the world and still not yet a part of what follows'. She was pregnant, but she isn't any longer. The morning she went into school to tell her boyfriend -- well, secret husband, in fact -- Jason that they were going to have a baby was the last morning she spent alive. It was a beautiful day in Vancouver, and the world had seemed 'unbearably pretty' to Cheryl. She was sitting with her girlfriends in the school cafeteria as the gunfire started, and watched the three malcontents, students who had dressed up like duck-hunters, give death to their schoolmates one lunch-hour. Ten years on, Jason is the kind of guy you sometimes see, sitting in his car, staring out in silence at nothing in particular -- with, sometimes, a dog at hand to indicate his ability to sustain a relationship. Meanwhile Jason's father loves what God loves, hates what God hates; while his mother is lost to drink. And Jason moves between black-outs and all-too-clear memories of the school shootings and their aftermath. As Jason moves in and out of his own life, between body and soul, he allows the inimitable Douglas Coupland to give us in Hey Nostradamus! perhaps his most soulful and searching story yet.

Douglas Coupland - "A" ​generáció
A ​közeljövőről szóló hátborzongató vízió a kanadai szerző új regénye: még zakatol a globális kereskedelem, az ember blogokról és vlogokról értesülhet a világ legkülönbözőbb tájain élő emberek hóbortjairól… de a kormányok szegények, a repülés kevesek luxusa, és egy igazi, ropogós alma egy vagyonba kerül. S közben egyre népszerűbb egy új gyógyszer, a Solon, amelytől megszűnik a jövőtől való minden rettegés, de egyúttal a közösségi élmények iránti igény is: az emberek tökéletesen elvannak magányukban. És senki sem tudja, hogy milyen titok rejlik a legnagyobb katasztrófa, a méhek kipusztulása mögött. Egyszer csak öt fiatalt a világ különböző helyein megcsíp egy méh. Mind az ötöt pillanatok alatt elviszik egy kutatóközpontba, és heteken át kísérleteznek velük – majd a „méhcsípettek” óriási sztárok lesznek, mindenki látni akarja őket, talkshow-kban szerepelnek… A hírnév tizenöt perce azonban elmúlik, hőseink egy világvégi kanadai szigetecskén találják magukat, ahol semmi más dolguk nincs, mint hogy történeteket találjanak ki. S közben lassanként megismerik a világ pusztulása mögött álló hátborzongató machinációt… Az „A” generáció sajátos fénytörést ad a szerző első művének, az 1991-ben megjelent X generáció-nak: ezúttal is megejtően különc alakok mesélnek egymásnak ironikus, világvége-hangulattal átitatott történeteket – de ez egy vadonatúj nemzedék, amely megtalálja a történetmondás egészen új módját a pusztuló, de talán még menthető világban.

Douglas Coupland - Player ​One
From ​the bestselling author of JPOD, GENERATION X and GENERATION A comes a dystopian BREAKFAST CLUB for the twenty-first century. A real-time five-hour story set in an airport cocktail lounge during a global disaster. Five disparate people are trapped inside and slowly, each reveals the truth about themselves while the world as they know it comes to an end. In the tradition of Kurt Vonnegut and J. G. Ballard, Coupland explores the modern crises of time, human identity, society, religion and the afterlife.

Kollekciók