Ajax-loader

Domokos Gábor könyvei a rukkolán


Domokos Gábor - Ali Ahmed Kovács - Merénylet
Ezt ​a nőt megerőszakolták, gondolta a taxis. Tutira megerőszakolták. Szegény. A karján és a combján horzsolások, a ruhája szakadt és sáros, vörös haja tépett és zilált. De az arca volt a legszörnyűbb. Réveteg beletörődés és visszafojtott hisztéria váltakozott rajta. - Nincs nálam pénz - lehelte Krisztina, amikor befordultak a Berényi-ház elé. - Megvárna, amíg szólok valakinek? Hogy fizesse ki... - Persze. Csak nyugodtan. Ne segítsek? - pislogott óvatosan a taxisofőr. - Nem, köszönöm. Most már rendben lesz. Belevaló csaj, gondolta a sofőr. Vannak - de hányan! -, akiket ebben a helyzetben az ügyeleten kellene nyugtatózni. A belevaló csaj betipegett a kapualjba. Ösztönösen megnézte Berényi Miklós postaládáját. A név stimmelt. Tehát nem cserélték ki titokban az egész világot, konstatálta magában, majd könnyedén elájult. Robbantásos merénylet történt Budapesten. Egy a sok közül. Csakhogy erről az esetről nem a híradóból, hanem a Barátok közt című tévésorozatból értesülhettünk először. A Merénylet előzményei és háttere, az ismert figurák eddig ismeretlen titkai tárulnak föl a könyv lapjain.

Domokos Gábor - Reklámország ​peremén
Domokos ​Gábor a harmincas évei közepén jár, eddig két prózai kötet, számos televíziós és filmforgatókönyv szerzője. A reklámszövegírás terén is jeleskedik. A Reklámország peremén tagadhatatlanul önéletrajzi ihletésű könyv, amelyben az író izgalmas és sziporkázóan szellemes portrét rajzol generációjának – az első magyar yuppie-nemzedéknek – tagjairól. Az egyes szám második személyben fogalmazott mű reklámszlogen-gyártó főhőse kívülről, mintegy felettes énje pozíciójából ostorozza önmagát és kortársait, alapvető lúzerségük miatt. (Amit persze mi, „öregek”, egészen másképp látunk. Pontosabban, láttunk eddig.) Emberünk szűk, de irigylésre méltóan összetartó baráti körrel és harmonikus családi háttérrel rendelkezik. Látszólag semmi baj vele, és mégis. Néha kicsit rosszul érzi magát a bőrében, akárcsak a barátai. Talán az zavarja (őket), hogy túl könnyen pottyannak az ölébe (ölükbe) a dolgok. A többiek sorra el is „hullanak” mellette, megkötik kompromisszumaikat, föladják álmaikat, vagy ami még tragikusabb, sőt életveszélyes: képtelenek megalkudni a realitásokkal. Ő viszont ezerrel hajszolja az „igazit”: nőt, bulit, életcélt. Iszik, dohányzik, szív, csajozik (mindezt módjával és a leszokás feltett szándékával), több egyetemen bepróbálkozik (némelyiken a diplomáig is eljut), állandó időzavarral küzd és folyton „görcsöl”, mert képtelen megfelelni szülei (önmaga, barátnője) elvárásainak. Mindig a könnyebbik megoldást választja, még akkor is, ha ez a nehezebb. Általában rosszul tűri a konfliktushelyzeteket és a kudarcokat, amire megvan az ideológiája: császárral született, így már a kezdeti gyötrelmeket is megspórolta neki a sors (az orvos szikéje). Feltett szándéka, hogy megtalálja azt a keskeny mezsgyét, amelyen elegyensúlyozhat a happy end felé. A könyv végén a meccs döntetlenre áll. Domokos Gábor a felnőtté válás kalandregényének 21. századi prototípusát alkotta meg, méghozzá bravúrosan. Egyetlen szavát se lehet komolyan venni, mégis minden szava igaz. Százszázalékosan a mában él (szerző és főhős egyaránt), hasonlatait, metaforáit a televíziós tömegkultúra (főleg a reklámok és a sorozatok) világából veszi. Szinte szégyenkezve, lopva adagolja nekünk a bölcsességet, műveltséget, morált. Látszólag mindig a felszínen marad, egy-egy oldalvágással darabidőnként mégis telibe talál. A számtalan tanulságos és mulatságos epizódot felsorakoztató, a katartikus felhangokat se nélkülöző Reklámország elsősorban kivételesen frappáns és „korszerű” nyelvezete, sodró stílusa jóvoltából kecsegtet azzal a reménnyel, hogy társaságban sűrűn idézhető kultuszkönyvvé válik. Könnyű és finom.

Domokos Gábor - Speedy
Az ​idősödő rendőrtiszt egy hétköznapinak tűnő betörési ügyben folytat vizsgálatot amelynek azonban van néhány érdekessége. Például a tettes brutális halála, amit a házigazda rajongva szeretett dobermannjai okoztak. A kamerák ráadásul mindezt rögzítették. És valami mást is. Amit azonban nehéz észrevenni. Szinte lehetetlen. Pedig fontos lenne. Fontosabb, mint gondolnánk. Hogy miért, az csak az izgalmas, sodró lendületű, remek párbeszédekkel tarkított regény utolsó oldalain derül ki. A Megakrimi pályázat dobogós alkotásának forgatókönyv verzióját már megvásárolta az egyik legismertebb hazai producer, úgyhogy (ha a Filmalap is úgy akarja) az olvasók a közeljövőben a mozivásznon is találkozhatnak a címszereplővel.

Kollekciók