Ajax-loader

Scott Belsky könyvei a rukkolán


Scott Belsky - A ​megvalósítás
Scott ​Belsky a kreatív szakma egyik jelentős platformjának, a Behance-nek az alapítója, éveken keresztül különböző módszerekkel azt vizsgálta, mi lehet a titka a produktívan kreatív egyéneknek és csapatoknak, hogyan tudják megvalósítani hihetetlen ötleteiket a leginnovatívabb vállalatok, mint az IBM, az Apple vagy a Disney. Bármilyen meglepő, a sikertörténetek egyértelműen azt igazolták, hogy csupán 1% az ötlet és 99% a megvalósítás. Vagyis legyen szó akár egy hétköznapi problémáról, vagy egy világraszóló merész ötletről, sokkal nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk a megvalósításra. A szerző rendkívül sok konkrét gyakorlati példán keresztül, élvezetes stílusban összegzi, mit kell tennünk, hogy ötleteink valóra is váljanak, hogyan szervezzük ehhez a munkánkat, hogyan használjuk fel a közösségben rejlő erőt, és hogyan alakítsuk ki vezetői szokásainkat és magatartásunkat.

Scott Belsky - Making ​Ideas Happen
Ideas ​are worthless if you can't make them happen. Many of us believe that great ideas inevitably lead to success. Nothing could be further from the truth. Whether it is the perfect solution for an everyday problem or a bold new concept for a creative masterpiece, you must transform vision into reality for an idea to have value. This book chronicles the methods of exceptionally productive creative leaders and teams – companies like Google, IDEO, and Disney, and individuals like author Chris Anderson and Zappos CEO Tony Hsieh – that make their ideas happen, time and time again. Making Ideas Happen will change the way you work: Overcome “reactionary workflow” and start pushing ideas forward. You can easily spend your entire day just responding to incoming communications – email, texts, voicemails, tweets, etc – while never finding time to push the big, meaningful ideas forward. Learn proven methods for organizing with a bias-toward-action, prioritizing amidst a creative process, and pushing bold projects to completion. Let go of the myth of the lonely creative genius. Understanding how to leverage your community for feedback, resources, and exposure is crucial to gaining traction with your ideas. Discover the advantages of broadcasting your ideas early, seeking out competition, tapping into the power of “Circles,” and overcoming the stigma of self-marketing. Push through the “project plateau”... and finish! Most ideas get lost in that dreaded period of execution where your natural creative tendencies turn against you. Acquire methods for thriving when long-term vision is not enough. You will learn how to short-circuit the traditional rewards system, fight your way to breakthroughs, and gain strength from the doubts you will face along the way.

Kollekciók