Ajax-loader

Bancsi Péter könyvei a rukkolán


Bancsi Péter - Bíró Imre - Híres tudósok és feltalálók
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bancsi Péter - Opel
"2011-ben ​már 20 éve annak, hogy létrejött hazánkban az Opel kereskedelmi cége, illetve elkezdődött a magyarországi gyártási tevékenység előkészítése. Ebből a jubileumi alkalomból újítottuk fel a márka történetéről szóló könyvünket. A napjainkban is sikeres társaság életébe folyton beleavatkozott a történelem, hol kedvezően, hol kedvezőtlenül. Hogyan jutott el az Opel a varrógépek készítésétől a gépkocsik építéséig, hogyan lett Európa legnagyobb autógyártója, történetében milyen szerepük volt a rakétáknak, hogyan élte meg a két világháborút? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre is választ ad ez a könyv, amelynek lapjain számos érdekesség kapott helyet, s a lexikális anyagot gazdag illusztráció egészíti ki." (részlet az Előszóból)

Bancsi Péter - BMW ​autók kicsiben
Tisztelt ​Olvasó! Nehéz 64 oldalba sűríteni a BMW autómárka történetét, ennek a kötetnek mégis ez a küldetése. Hogyan fejlődtek ezek a hagyományosan hátsókerék-hajtású gépkocsik? Melyikük a Barokk Angyal, a motocoupé, s miről kapta nevét a 02-es széria? Kik tuningolnak BMW-ket? Milyen eredményeket ért el a gyár a nagydíjakért, a világbajnoki címekért folytatott versenyeken? Egyebek mellett ezekre ad választ e kis kiadvány. Szól a cég eredetéről, a legérdekesebb tanulmánymodellekről, illetve tömören megmagyarázza a témához kapcsolódó fontosabb szakkifejezéseket, rövidítéseket. Áttekintés az autók történetéért rajongóknak, s praktikus azoknak, akik szeretik a könnyen forgatható könyveket.

Bancsi Péter - Bancsi Gábor - Bíró Imre - Nagy ​BMW Könyv
Tisztelt ​Olvasó! A Nagy Képes Autótörténelem sorozatban eddig hat önálló kötet jelent meg, a most áruba bocsátott hetedik azonban nem egészen új. Átdolgozott, második kiadása annak a Nagy BMW Könyvnek, amely 2003 elején került a boltokba. Azóta több mint egy év telt el. A frissítést nem csupán az idő múlása indokolta, hanem a BMW típuspalettájának gyors bővülése is. Az első kiadásba még nem kerülhettek bele a jelenleg futó ötös sorozat tagjai, az új hatosok, az X3-as modellek, továbbá csak sejtésünk volt arról, vajon hogyan festenek majd az 1-es széria járművei. Ebben a könyvben már mindannyiuk megtalálható, s ezúttal becsempésztünk az anyagba számos olyan adalékot, fotót, mely sokkal színesebbé, tartalmasabbá tette termékünket. Húsz oldallal bővült a terjedelem, az utóbbi kiadványainkban alkalmazott formátumban készítettük el az értelmezőt, átalakítottuk a táblázatokat, miközben megőriztük az eredeti felépítést és szerkesztési elvet. A változások ellenére tehát a könyv jellege, célja megmaradt: ugyanúgy szól a márka szerelmeseinek, mint a történelem kedvelőinek vagy azoknak, akik imádják gyűjteni az információkat, illetve elfogulatlanul tanulmányozzák a járműmárkákról szóló anyagokat. És ez a kötet az előszele annak a már készülő alsorozatnak, melyben a BMW motorkerékpárokat, a művészautókat, a repülőgépmotorokat, a versenyjárműveket valamint azok pilótáit mutatjuk majd be részletesen. Kellemes időtöltést kívánunk a Nagy BMW Könyv tanulmányozásához, és reméljük, elnyeri tetszését. Üdvözöljük a BMW családjában! A szerzők

Bancsi Péter - Terepjárók
A ​Mi Világunk sorozat második kötetét a méltán népszerű terepjáróknak szenteltük. Napjaink autógyártói egyre több sportos terepgépet készítenek, így mi főként ezen új konstrukciók bemutatására koncentrálunk. Elsősorban azoknak az olvasóknak ajánljuk munkánkat, akik a feltörekvő generáció tagjaiként szertnének nagyobb rálátást az autók világára, a szakkifejezések bonyolult rendszerére. Mint ahogy előző könyvünk esetében sem tettük, ezúttal sem törekedtünk a teljességre, csupán válogattunk az ismertebb márkákból.

Bancsi Péter - Volkswagen
A ​könyv a híres autómárkák sorozatban jelent meg.

Bancsi Péter - Bíró Imre - Nagy ​Ford könyv
Tisztelt ​olvasó! A 2002-ben újra indított Képes Autótörténelem Sorozatunkkal hiányt kívánunk pótolni a hazai könyvkiadásban. Autókról, autóalkotókról írunk, de az ő életüket és pályafutásukat vizsgálva egy, az emberiség életében igen fontos, ha nem az eddigi legfontosabb korszak történelmét ismerhetik meg. Sok érdekes információval szolgálnak ezek a munkák legfontosabb közlekedési eszközeinkről, amelyek már szinte családtagjainkká, illetve bizalmas barátainkká váltak. Aki igényes autójára, mindent megtesz érte, és nyilván büszke is rá, s ebből adódóan szeretne róla mindent tudni. Arról a típusról, amilye van, és arról is, amire vágyik...

Bancsi Péter - Bíró Imre - Nagy ​Opel Könyv
Adam ​Opel neve szorosan összefügg a híres, autókat gyártó céggel, holott az ő életében a társaság még nem állított elő gépjárműveket. Az üzletember eredetileg lakatos volt, aki Párizsban megismerte a varrógépek elkészítésének módját, majd hamarosan elkezdte gyártásukat. Néhány év múlva váratlan szerencse érte: apósa lottónyereményéből ő is kapott, így modernizálni tudta műhelyét. Cége virágzása viszont nem csupán neki köszönhető, hiszen felesége, Sophie különleges hozzáértése nélkül nem nőtt volna olyan naggyá a társaság, mint amilyen lett. Fiai is egytől egyig tevékeny résztvevőkké váltak a munkában, s az ő érdemük, hogy a családot 1917-ben a császár nemesi rangra emelte. A gyorsan változó történelem azonban többször beleszólt a vállalkozás életébe – hol kedvezően, hol kedvezőtlenül. A vezetőségnek tehetetlenül, megalázva kellett elviselnie, hogy a második világháború után a szovjetek elszállították a brandenburgi üzem autógyártáshoz szükséges berendezéseit. Kis idő múlva ráadásul megjelentek az orosz utcákon a harmincas évek Opel-sikermodelljére, a Kadettre kísértetiesen hasonlító Moszkvicsok, amelyeket még nyugatra is exportáltak...Íme, a rövid ízelítő eme könyv fejezeteiből. Hasonlóan a sorozat többi kötetéhez, először a társaság fejlődési útjára világítunk rá, majd bemutatjuk eddigi működése során gyártott személykocsijait, haszongépjárműveit, az ezredforduló környékén készített tanulmányautóit, versenyszereplésének történetét. Természetesen nem felejtünk el szót ejteni a márkához kötődő tuningműhelyekről sem. Átfogó ismeretanyagot kívánunk közreadni, s reméljük, munkánk elnyeri a tetszését. Üdvözöljük az Opel világában!

Bancsi Péter - Bíró Imre - Magyar ​tudósok és feltalálók
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bíró Imre - Bancsi Péter - Nagy ​Mercedes-Benz könyv
A ​"Mercedes" szó sokak számára a méltán nevezetes autómárkát jelenti, másoknak pedig a szépen csengő női nevet. De talán nem mindenki előtt ismeretes, hogy a két - látszatra egymástól távoli - fogalom között szoros kapcsolat létezik: a diplomata Emil Jellinek saját lányáról kereszteltette el az általa megvásárolt és árusított Daimler járműveket, még a 20. század elején. Hogy miként kerül ő kapcsolatba Gottlibe Daimler cégével, s hogyan lett a Mercedesből később Mercedes-Benz? Erre is rávilágít e kiadvány. Itt azonban kotántsem ér véget a történet, inkább úgy mondhatnánk: új és sokkal hosszabb epizódja kezdődik. 500-as vagy 600-as? SEL vagy nem SEL? Ezek a legáltalánosabb kérdések, amelyek felmerülnek napjainkban a Mercedes-Benz autómárkával kapcsolatban. DE vajon ismerik-e azok, akik a témáról beszélgetnek pl. a régi 200-as, 300-as vagy éppen 400-as modelleket? Látott-e már, kedves olvasó, farmotoros változatot? Hallotta-e, hogy Ferdinand Porsche a Daimler-Benz cég főmérnöke volt? Ismerik-e a társaság "biztonságtechnikai atyját", a magyar származású Berényi Bélát? Sejti-e, mi köze van Konrad Adenauernek, az NSZK legelső kancellárjának a márkához? r Egyáltalán, mi minden rejlik még a bűvös kettős név, a "Mercedes-Benz" és annak tulajdonosa mögött? Vajon hallotta-e Ön az iskolában történelemórán, hogy a hitleri hatalom anyagi támogatásával propagandacélokra használta a Daimler-Benz céget, saját ereje és veszélyessége hirdetésére? Ismeri a részleteket? Valószínűleg Önben is felmerülnek további kérdések. Ezekre választ kaphat eme könyvből, amely két részre tagolódik: az első a cég történetével foglalkozik, a második a különböző gyártmányok műszaki-formai fejlődésével. Személygépkocsik, autóbuszok, teherjárművek.

Bancsi Péter - Az ​emlősállatok világa
Noha ​az emlősök az állatvilágnak nem a legnépesebb és nem a legfajgazdagabb csoportját jelentik, mégis ha bárkit arra kérünk, hogy „mondjon egy állatot”, nagy valószínűséggel egy emlős jut az eszébe (például kutya, macska, oroszlán). A mi világunk sorozat e kötetének célja, hogy átfogó képet adjon az emlősökről, ezért nemcsak az európai fajokat tárgyalja, hanem az egész világra kiterjedően vizsgálódik. Bemutatja az élőhelyeket, közérthető információkkal szolgál az emlősök eredetéről, tudományos rendszerezéséről, testfelépítéséről, az egyes fajok viselkedéséről, táplálkozásáról, kommunikációjáról, szaporodásáról. A kegyetlen ragadozók, az aranyos házikedvencek, a repülés szőrös mesterei, a vizek óriásai mellett a sarkvidékek szívós túlélőit is szerepelteti. Miért nem csúszik el a jegesmedve a jégen? Meddig bírják a cetek levegővétel nélkül? Milyen gyorsan száguld a gepárd? Ezekre és számos más kérdésre is választ kaphat a kedves olvasó. A rajzokon túl több száz színes fotó kapcsolódik a szöveghez, és a kötet végén betűrendes mutató segíti a tájékozódást.

Bancsi Péter - Mercedes-Benz
A ​Híres autómárkák sorozat megérett arra, hogy a Magyarországon különösen kedvelt és tisztelt prémium-autómárka, a Mercedes–Benz történetét is feldolgozza. Ha meghalljuk ezt a nevet, méltán jut eszünkbe róla a csúcsminőség, az igényesség, a pontosság. Már az alapítók is törekedtek termékeik tervezésekor és gyártásakor ezekre a jellemzőkre, és mindvégig hűek maradtak ehhez a hagyományhoz. Napjainkban a társaság értékrendjében kiemelt helyen áll a tradíciók ápolása. Kiadványunk nemcsak arra hivatott, hogy bemutassa a termékek sikerét megalapozó eseményeket és körülményeket, hanem arra is, hogy a kitartás, az állandó fejlődni akarás példájaként állítsa a céget az emberek elé. A Mercedes–Benz autók és elődeik több mint egy évszázada a technika úttörőinek számítanak, ám tervezőik sosem felejtették el, hogy a kiváló műszaki adottságokkal rendelkező gyártmányokat is csak úgy lehet eladni, ha azokat tetszetős ruhába öltöztetik. Többek között ennek köszönhető e könyv rendkívül színes illusztrációja. A kötetben a cégtörténeten, a sorozatban gyártott személyautókon kívül helyet kaptak a tehergépkocsik, az autóbuszok, a traktorok, a tanulmányjárművek, a tuningolt gépek, és nem maradhatott ki a sporttörténelem sem. Bízunk abban, hogy könyvünk által a kedves Olvasó hiteles képet kap a cég múltjáról és jelenéről.

Bancsi Péter - BMW
Hazánkban ​különösen népszerű a BMW márka, ezért vált időszerűvé a róla szóló könyvünk felfrissítése. Kiadványunk az események, a gyártmányok bemutatásán kívül arra is hivatott, hogy értéket közvetítsen. Azzal nem mondunk újat, ha megállapítjuk: a BMW járművek a német műszaki gondolkodás tipikus megtestesülései. A kínos pontosságon, a tevékenységek szigorú programozásán túl mást is tapasztalhatunk, ha közelebbről kívánjuk megismerni a márkát: ez pedig a magabiztosság. Ebből fakadóan a BMW-nek még a legkétségbeejtőbb helyzetekben is akadnak rejtett tartalékai – mint ahogy így volt a második világháború után is. 1945-ben és az azt követő években a győztes szövetségesek gyakorlatilag felkoncolták a céget, amely aztán mégis erőre kapott. 1959-ben a Daimler–Benz kívánta bekebelezni a társaságot, a kisrészvényesek kollektív akaratereje viszont nem hagyta elveszni a márka függetlenségét. Hogy mire képes még az akaraterő, azt a gazdag illusztráció kézzelfoghatóvá teszi. A kötetben a cégtörténeten, a sorozatban gyártott autókon kívül helyet kapnak a jelentős motorkerékpár-típusok, a tanulmányautók, a tuningolt gépek is, de nem maradhatott ki a sporttörténelem sem. Kezdődjék az időutazás, amelyhez kellemes időtöltést kívánunk!

Bancsi Péter - Ford
"Kevés ​olyan téma van, ami annyira megragadná az emberek képzeletét, mint egy-egy autómárka története, főként, ha kedvenc márkájukról van szó. Különösen igaz ez a Ford esetében, amely a magyar származású Galamb József tervezte T-modell és a Henry Ford által elsőként alkalmazott futószalag révén kerekekre helyezte a világot. A vállalat modelljei ráadásul idehaza is rendkívüli népszerűségnek örvendenek, nem véletlenül bizonyult az egyébiránt mintegy 30 ország értékesítési és vevőszolgálati tevékenységét hazánkból irányító Ford az elmúlt egymást követő két évben Magyarország legnépszerűbb autómárkájának. E könyv elolvasásával egy olyan utazásra invitáljuk Önt, amelynek során megismerheti a Ford több mint 100 éves történetét, a kezdetektől végigkövetve azt az időnként nehézségektől terhes, máskor sikerektől visszhangos utat, amelynek révén a vállalat a világ egyik legnagyobb, meghatározó autógyártójává vált, bepillanthat annak jelenébe és kitekintést nyerhet a jövőjébe is. Mindeközben több száz színes felvételen csodálhatja meg a régmúlt idők legendás autócsodáit, a jelen modelljeit, és a jövő autóit előrevetítő koncepciókat, számos érdekességet, színes információt megtudva. "

Bancsi Péter - Bíró Imre - Sportautók
A ​sebesség varázsa, a magas teljesítmények, a csodálatos formák világa lenyűgözi az embert. Ez a könyv egy új sorozat kezdő tagjaként sportos stílusú autókat mutat be a 20. és a 21. századból. Elsősorban azoknak ajánljuk e kiadványt, akik a mindennapi munka, tanulás fáradalmait olvasással kívánják kipihenni, miközben imádják nézegetni a gyönyörű, színes képeket. Persze az is "követelmény", hogy valamennyire szeressék az autókat. A kiadvány nem törekszik teljességre, mindössze válogatás legendás autókból. Legyenek érdeklődő kisiskolások, ismereteiket hobbiból szélesíteni akaró diákok vagy kikapcsolódni kívánó felnőttek, mindnyájuknak hasznos és kellemes időtöltést kívánnak a szerzők.

Bancsi Péter - A ​Forma-1 világa
Bancsi ​Péter szerző és Krajnik József szerkesztő munkája remek áttekintést ad a Forma-1 történeti hátteréről, legfontosabb szereplőiről, helyszíneiről, állomásairól. Izgalmas, oldalak, csodálatos fotók, és minden, amit tudni kell a Forma-1-ről, megtalálható ebben a kötetben.

Bancsi Péter - Az ​ízeltlábúak világa
A ​Mi világunk sorozat legújabb tagjaként ez a kötet arra vállalkozik, hogy Földünk élővilágának a legnagyobb törzsét mutassa be. Célja, hogy átfogó képet adjon az ízeltlábúakról, közelebb hozza őket az olvasókhoz. Ha az „ízeltlábú” szót halljuk, akkor eszünkbe juthat egy gyermekkorunkban megtanult „nagy igazság”, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár”. Ez betűről betűre így van, ám az ízeltlábúak nem csupán ennyit jelentenek bolygónk számára. A könyv készítőinek szándéka, hogy az olvasó ezekről az állatokról olyan információkat kapjon, amelyek révén sokkal nagyobb rálátása lesz a témára. Ezért indul a kötet az ízeltlábúak általános jellemzőinek (eredetének, testfelépítésének) ismertetésével, majd folytatódik a fajok bemutatásával. Rovarok, pókok, skorpiók, rákok, soklábúak szerepelnek a könyvben, és az érdekes, rajzos ábrákon túl több száz színes fotó illusztrálja a szöveget. A kiadvány azt akarja elősegíteni, hogy ezekre az állatokra a jövőben egyre többen felelősségérzettel és egy kicsit biológusi szemmel tekintsenek.

Bancsi Péter - A ​hüllők és kétéltűek világa
"Van ​egy aprócska sziget Indonézia területén, amelynek nemcsak az az érdekessége, hogy éppen azon a határon fekszik, ahol az Indiai-óceán és a Csendes-óceán találkozik, ahol elválik Ázsia és Ausztrália állatvilága, hanem arról is, hogy ezen a szigeten egy különleges hüllőfaj uralkodik. A sziget neve Komodó, az uralkodó faj pedig a komodói óriás sárkánygyík (komodói sárkány). A tudósok szerint a valaha élt legnagyobb varánusz az ausztrál kontinensről útra kelt, és az óceánon átjutva megtalálta ezt a piciny szigetet, ahol aztán kialakult a ma élő legnagyobb gyík, a komodói sárkány. Igen jól alkalmazkodott környezetéhez, képes hónapokat táplálkozás nélkül eltölteni, átvészeli a száraz évszakot és szinte minden betegséget, ami a szigeten fenyegetné. A nyálában több mint 30 féle baktérium van, amely ha az áldozata sebébe kerül, hamarosan vérmérgezést okoz. Így egy nap alatt meghalhat az áldozat. Ez az akár 150 kilósra és 3 méter hosszúra megnövő állat a bizonyítéka annak, hogy a hüllők milyen szélsőséges körülményekhez is tudnak alkalmazkodni. A krokodilfélék pedig ha beszélni tudnának, elmondanák nekünk, milyenek voltak azok az őshüllők, a dinoszauruszok, hiszen még láthatták őket. Ezek a szuperul páncélozott ragadozók évmilliók alatt is fennmaradtak. A Galápagos-szigetcsoporton, az óceánnal körülölelt kis szárazföldeken, ahol szinte édesvíz sincs, az életet egykor a madarak mellett az iguánák jelentették. Ezek az 1 méter körüli hüllők kókuszhéjakban, pálmatörzseken sodródva juthattak el a dél-amerikai földrészről a Galápagos-szigetcsoportra, ahol az óriásteknősök mellett megtelepedtek, átalakultak, alkalmazkodtak a zord körülményekhez, és lett belőlük tengeri iguána, aki képes hosszú perceket a víz alatt tölteni, a sót kiválasztani, tengeri moszatokkal táplálkozni. Tehát amikor kezünkbe vesszük ezt a könyvet, és végigfut rajtunk a jól ismert borzongás – hiszen valahogy az ember ösztönösen fél, irtózik a csúszómászóktól –, jussanak eszünkbe a fenti történetek: bizony a hüllők voltak azok, akik túléltek sokszor évmilliókat, túléltek katasztrófákat, és akik mesélhetnek nekünk a múltról. Ha a hazai erdőket járjuk, és találkozunk a nagyon szép vízisiklóval, ne az legyen az első reakciónk, hogy agyonverjük egy bottal! Ne fogjuk meg, hanem hagyjuk elmenni, mert hazánk nagyon kevéssé gazdag hüllőkben, és ez az ártatlan sikló az egyik büszkeségünk. A parlagi vipera igazi csoda, ma már csak nagyon piciny foltokban él Magyarországon, igazi világritkaság, a mi kedves mérges kígyónk. Ma már egyre többen tartanak otthon kisebb gyíkokat, gekkókat, siklókat sőt még óriáskígyókat is. A gazdák felelőssége nagy, mert ezek az állatok nem játékszerek: lehet őket csodálni, de játszótárssá tenni nem szabad. Meg kell nekik adni a terráriumi tartásban is a lehető legtermészetesebb körülményeket. Tisztelni, becsülni kell őket, mert az evolúció fontos láncszemei, és bolygónk ökoszisztémájának ugyanolyan szereplői, mint mi magunk." Gajdos László Igazgató, Sóstó Zoo, Nyíregyháza

Bancsi Péter - Az ​Audi története kezdetektől napjainkig
Az ​ingolstadti központú Audi cég története összetettebb, mint azt elsőre gondolnánk. A 19. század végén, a 20. század elején megjelent Horch, Audi, DKW és Wanderer márka sokáig külön utakon járt, majd a gazdasági világválság következtében 1932-ben egyesültek Auto Union AG néven. A második világháború kettétörte a fejlődést, ám a mai társaság négy gyűrűből álló emblémája továbbra is hirdeti a klasszikus autómárkák egykoron kötött szövetségét, melyhez később az NSU gyár is csatlakozott. Kicsoda August Horch, kinek az ötlete volt az Audi név, mit jelent a DKW és az NSU, hogyan hozható kapcsolatba eme történettel a magyar származású Járay Pál (Paul Jaray)? Miért érdekesek a téma szempontjából például a Trabant modellek? Sok egyéb mellett ezekre a kérdésekre is választ kap az olvasó könyvünkből, amelyben számos esemény, életrajz, autótípus található. Természetesen nem feledkeztünk meg a tuningról, a tanulmányautókról, a sporttörténetről sem. Bízunk abban, hogy a bőséges információ és az illusztráció elnyeri a kedves Olvasó tetszését. Üdvözöljük az Audi világában!

Kollekciók