Ajax-loader

Bakó Zsuzsanna könyvei a rukkolán


Bakó Zsuzsanna - Székely
Székely Bertalan a 19. század egyik legnagyobb - ha nem a legnagyobb - magyar mestere, mégis egy-két főművétől eltekintve életműve alig ismeretes. Hosszú évek óta nem jelent meg vele foglalkozó mű, legutóbbi nagyszabású kiállítása óta is évtizedek múltak el. Pedig Székely Bertalan jelenléte a művészi köztudatban igen fontos volna, úgy is mint a magyar festészet klasszikusának, vagy mint olyan mesternek, akinek pályája a 19. századból a 20. századi modern törekvések felé vezetett. A mai néző viszonya Székely Bertalanhoz igen ellentmondásos. Műveinek befogadása látszólag egyszerű, hiszen a jól felépített kompozíciók, az ismert helyzetek önmagukért beszélnek. De az alkotások mélyebb régióiban rejlő érték csak az alapos vizsgálódó előtt tárul fel. Székely festményeinek fontos összetevője a mély gondolati tartalom, ez hatásuk döntő eleme. A mai közönség, főleg a fiatalok ettől már elszoktak, vagy meg sem tanították őket erre figyelni. Ráadásul Székelyt is utolérte a nagy klasszikusok sorsa: a közönség afféle "kötelező olvasmánynak" tekinti festményeit. Reméljük Bakó Zsuzsanna írása hozzásegíti az olvasókat a mester igazi jelentőségének megértéséhez és képeinek megkedveléséhez. A kötet képanyaga kiemelkedően szép, igazi gyönyörűséget szerez minden szemlélőjének.

Bakó Zsuzsanna - Mihály ​Munkácsy
MUNKÁCSY ​MIHÁLY (1844-1900) a XIX. századi festőművészet kiemelkedő alakja. Nemcsak magyar viszonylatban az, hiszen a zárkózott, visszahúzódó alkotónak a hazai közönség mellett sikerült elkápráztatnia Párizst, majd egész Európát és végül Amerikát is. Hosszú út vezetett az asztalosműhelytől a világhírig: a ritkaságszámba menő képanyagokat tartalmazó könyvünk tisztelgés e páratlan tehetségű művészember életműve előtt.

Bakó Zsuzsanna - Munkácsy ​Mihály
Munkácsy ​Mihály (1844–1900) a magyar nemzeti művészet korszakos jelentőségű mestere, a realizmus egyik legnagyobb alakja. Művészetének kialakulására a bécsi és a müncheni akadémia után elsősorban Párizs hatott, ahol 1871-ben végleg letelepedett. Munkácsy igazi területe az emberábrázolás volt, s hatalmas méretű kompozícióival meghódította a műértő közönséget.

Bakó Zsuzsanna - Aranyecset
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - A ​XIX. század művészete a Magyar Nemzeti Galériában
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - Paál ​László
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - Sz. Kürti Katalin - Ónody Magdolna - Munkácsy
"Munkácsy ​Mihály (1844-1900) a XIX. század festőművészet kiemelkedő alakja. Nemcsak magyar viszonylatban az, hiszen a zárkózott, visszahúzódó alkotónak a hazai közönség mellett sikerült elkápráztatni Párizst, majd egész Európát és végül Amerikát is. Hosszú út vezetett az asztalosműhelytől a világhírig: a ritkaságszámba menő képanyagokat tartalmazó könyvünk tisztelgés e páratlan tehetségű művészember életműve előtt." Bánházy Ervin, Mester Tibor, Szántó Zsolt fényképeivel illusztrálva angol, német és magyar nyelven.

Bakó Zsuzsanna - Munkácsy ​Békéscsabán
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - Mednyánszky ​László
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - A ​szépség festője
Lotz ​Károly a 19. századi magyar festészet egyik legjelentősebb mestere, s a közönség számára máig a legkedveltebb művészek közé tartozik. Művészetét páratlan fantázia, bravúros rajzi és kompozíciós tudás, monumentalitás iránti érzék és gazdag kolorit jellemzi. Hatalmas életműve több száz olaj- és falfestmény, ezernél több műfaj, amelyben ne születtek volna ecsetje nyomán remekművek. Egyéniségének legjobban a falkép reprezentatív műfaja felelt meg. Falképfestői gyakorlatát 12 éves bécsi tartózkodása során szerezte meg, mint Karl Rahl bécsi professzor tanítványa és tanársegédje. 1864-ben végleg hazatért, s bécsi mestere ajánlásával bekapcsolódott a világvárossá fejlődő Budapest középületeinek díszítőmunkálataiba. Stílusát a historikus akadémizmus jellemezte, s művészete a nagy korszakok - a reneszánsz, a barokk - formakincséből táplálkozott. E hagyományokhoz igazodva alakította egyéni stílusát, melyet könnyed elegancia, derű és harmónia jellemzett. A falképfestészet mellett kiváló alkotások fűződnek nevéhez más műfajokban is. Korai tájképeit és életképeit a romantika színei és hangulatai jellemzik, míg későbbi tájképein - főként az akvarell műfajában -, a realista látásmód érvényesül. Aktjai sugárzó, szép testű fiatal nőket ábrázolnak a harmónia, a szépség és az életöröm érzéseit közvetítve. Portréin eleinte Karl Rahl romantikus festészetének hatása érződik, később azonban stílusa dekoratívabbá válik, színei kivilágosodnak, képeit elegancia és könnyedség hatja át. Lotz Károly a hazai és az egyetemes festészet legjelesebb képviselői közé tartozik. Hagyatékának jelentős része a Magyar Nemzeti Galériában található. E könyv szerzője, Bakó Zsuzsanna, művészettörténész, muzeológus, 1972-ben szerezte diplomáját az ELTE művészettörténet-történelem szakán. 1974 óta a Magyar Nemzeti Galéria 19-20. századi Festészeti Gyűjteményének munkatársa, 1991-től osztályvezetője. Szűkebb szakterülete a 19. századi magyar festészet, de vannak publikációi a 20. századi festészet területéről is. Húszéves múzeumi működése során számos kiállítást rendezett itthon és külföldön egyaránt.

Bakó Zsuzsanna - Lotz ​Károly
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Bakó Zsuzsanna - Székely ​Bertalan
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Kollekciók