Ajax-loader

Puzsér Róbert könyvei a rukkolán


Puzsér Róbert - Sznobjektív
Puzsér ​Róbert szenvedélyesen szeret listákat készíteni. Mániájának terméke a közéleti, társadalmi és kulturális ügyeket egyaránt érintő Sznobjektív című tévéműsor, mely abban különbözik minden egyéb televíziós tartalomtól, hogy nem tematikája, hanem szerkezete van - ez a tízes lista, melyhez érdekes és érvényes témák a valóság háromszázhatvan fokos spektrumából kínálkoznak. Listázzuk hát röviden, miért páratlan brand a Sznobjektív, s miért ígérkezik különleges kiadványnak az abból készülő könyv: 1. Puzsér Róbert nem fogadja el azt a televíziós alapvetést, hogy az informálás és a szórakoztatás egymásnak ellentmondó közéleti funkciók - azt vallja, hogy a közérthetővé tett közérdekű tartalom képes szórakoztatóvá válni nagyobb közönség számára is. Az eredmény így nem bulvárhíradó-szerű infotainment, hanem a nézőt magával ragadó kulturális élmény. A legfőbb szempont a műsorból készülő könyv szerkesztése során is az ismeretterjesztés és a szórakoztatás együttes érvényesítése volt. 2. A valóságshow azért válhatott korunk legnépszerűbb televíziós műfajává, mert soha nem érvényt, hanem mindig és csakis élményt kínál. A Sznobjektív című igazságshow abban különbözik ettől, amiben az igazság a valóságtól: nem pusztán élményt, hanem érvényt kínál a nagyközönségnek. A Sznobjektív című kötettel Puzsér Róbert ennek az élménynek a felidézésére és ennek az érvénynek az időtálló formába öntésére vállalkozik. 3. A Sznobjektív-könyv a műsor eddig sugárzott két és fél évadának legemlékezetesebb listáit és az azokhoz tartozó beszélgetéseket szerkesztett formában és fraktálszerű struktúrában hordozza: olyan tízes listákat tartalmaz, melyekből további tízes listák bomlanak ki az olvasó előtt. 4. Puzsér Róbertnek és kollégáinak feltett szándéka, hogy egy kulturális identitás és a világ történései iránti kritikus attitűd referenciáit kínálják közönségüknek. A Sznobjektív című könyv képében a szerző ennek kanonizált foglalatát helyezi a könyvesboltok polcaira

Puzsér Róbert - Forrás
Puzsér ​Róbert független értelmiségi politikai-közéleti-kulturális rádió- és tévéműsoraival vált ismertté. Provokatív szabadgondolkodó, aki a kollektív tabuk és hazugságok leleplezését tűzte ki céljául. Forrás című kötetében egy mentális-spirituális egység megalkotásának igényével tesz kísérletet tudomány, művészet és vallás integrálására. Magyar Dávid kortárs fotóművész egészen korán, már gyermekkorában megismerkedett a vizuális kultúrával. A fényképezés húszas évei derekán került érdeklődésének középpontjába. A kötetben szereplő fotói és grafikái ember és természet viszonyát, élet és halál összefüggését, a jelenségek mögött megbúvó lényeget kutatják. Puzsér Róbert írásai és Magyar Dávid képei a könyv oldalain egymás felé fordított tükrök gyanánt vezetnek önmagunk mélyebb és mélyebb rétegeibe. "Ajánlom ezt a könyvet meditációs objektumnak. Ez Hamvas Béla kifejezése, aki azt mondta, hogy manapság egyedül a könyv és a gondolat az, ami meditáció tárgyává tehető. Én is kipróbáltam. Puzsér gondolataival elkezdett birkózni az agyam, s tovább gondoltam őket - Magyar képei pedig megálltak bennem, mint az álomképek, melyeket meg kell fejteni. Ha valakinek könnyebb a képi meditáció - annak a gondolatit ajánlom. Ha a gondolati a könnyebb - annak a képit. Mert ez azt jelenti, hogy nincs egyensúlyban a bal és jobb, az árnyék és a fény. Gyakorolj! Egy gondolatot tovább gondolni - és egy képet tovább képzelni." Müller Péter

Puzsér Róbert - Demokrácia ​Részvénytársaság
Ez ​a kötet 2006-ban és 2007-ben felvett közéleti tárgyú interjúkat tartalmaz, melyeket Puzsér Róbert és kollégái készítettek egy kallódó, következmények nélküli országban. A Demokrácia Részvénytársaság című rádióműsor szerkesztői e beszélgetésekkel próbálták felhívni a hazai nyilvánosság figyelmét arra, hogy milyen beláthatatlanul veszedelmes az az út, melyen Magyarország jár. Arra keresték a választ, hogy hová tűnt a politikai osztályból a felelősségvállalás és a konzekvenciák levonásának képessége, s ezek hiánya milyen következményekkel járhat hosszabb távon. Az eredmény természetesen nem maradt el: a húsz éven át hömpölygő következménynélküliség végül egyetlen összefüggő következménnyé vált – ez az Orbán-rendszer.

Farkas Attila Márton - Puzsér Róbert - Apu ​azért iszik, mert te sírsz
Rémülten ​kapálóztunk azt látva, hogy a világból mindenhol fogy a szabadság. Egymással versengő hatalmak ellentétes ideológiák nevében hirdetik azt, ami bennük közös: a kontroll fokozását, az emberi önrendelkezés megvonását és üldözését. A letűnt korok ábrándjai nem teljesülnek: a settenkedő zsarnokság elől többé nincs hová menekülni, szelleme körbeért a bolygón. A tér szorongatóan zsugorodik körülöttünk, a távoli horizontok egyre szűkülnek, a Föld egyre kisebb, s minden pontja egyre sivárabb: az egyformaság fokozódó ütemben szorítja ki a változatosságot. Az intim terünkbe vezető utat az absztrakt erkölcs és a cinikus sovinizmus barikádjai torlaszolják el: az ember átformálására szerveződő tudatipari nyomásgyakorlás a magánszféra biztonságára tör - s a világhálóba gabalyodva lassan a belső csend emléke is szertefoszlik. Egy reményünk maradt: Az Isten. A soha nem tudható Istene, a megismerhetetlenség Istene, a világból kiirthatatlan ismeretlenség tudatának Istene, a tudomány hézagjainak Istene. benne van a szabadság utolsó tere, mert még a létezése sem biztos. A technológiai rezsimek ezt az utolsó menekülőutat is lezárni próbálják, és csak nem veszik tudomásul, hogy kísérletük kilátástalan. A tudományos elme és a vallásos lélekközt a művészi psziché hídja ível át - ha Isten léte vagy nemléte bizonyítást nyerne, az a psziché összeomlását eredményezné: tudomány és vallás egybeolvadna, s a művészet hídjának szerkezete megsemmisülne. E szellemi katasztrófa ostromlása a jelenkorban a saját farkát kergető kutya élményét kelti: a mikroszkópban egy részecske megfigyelhetetlen, mert működése a megfigyeléstől megváltozik, a teleszkópban a galaxisok magvából nem nyerhető ki információ. Az emberiség ismeretszerzési köre a kvantum megismerhetetlensége és a fekete lyuk megismerhetetlensége közti térben bezárult - s míg az Isten műhelyének ajtaja csukva van, e térben az ember egzisztenciálisan szabad.

Puzsér Róbert - Farkas Attila Márton - A ​zsidók szégyene
Az ​anyja temetésére az Egyesült Államokból Ausztriába hazalátogató holokauszttagadó történészt, Hans-Jürgen Geyert az osztrák hatóságok letartóztatják, és az 1947-es Tilalmi Törvényre hivatkozva vádeljárás alá helyezik. Védelmét egyetlen ember vállalja, a holokauszttúlélő családból származó jogvédő, Joseph Grosswald. Az ügyvéd apja harminc évvel a koncentrációs táborból való szabadulása után öngyilkos lett. Ekkor az anya megeskette fiát, hogy élete során mindig az üldözöttek, a jogfosztottak mellé áll. Grosswald ezért választotta a jogi pályát, és látta el húsz éven át a társadalom perifériáján élők védelmét. Bár Geyert sarlatánnak tartja, meggyőződése, hogy nézeteiért nem zárhatják börtönbe. Az intézményes kultúra évtizedeken keresztül nem volt hajlandó tudomásul venni a holokauszttagadás létezését, egyetlen reflexiója arra mind a mai napig a büntetőjogi fenyegetés. A szerzőpáros merész drámájával nem csak a jelenség elhallgatásának korszakos tabuját dönti le, de a cselekmény során a liberális eszmék össztársadalmi elárulása is kirajzolódik. Puzsér Róbert újságíró, kritikus, közéleti személyiseg. A magyar nyilvánosság összetéveszthetetlenül egyedi stílusú, kérlelhetetlenül őszinte, ellentmondásos érzelmeket keltő alakja. A kollektív tabuk felmondása valamint a politikai és médiaosztállyal szemben hangoztatott nyilvános megnyilatkozásai révén a kritikusi tevékenység körét messze tovább tágította annál, mint ahol a színházak és hangversenytermek falai húzódnak. Farkas Attila Márton kulturális antropológus, egyiptológus, esszéista, főiskolai tanár. Fontosabb érdeklődési területei a buddhista bölcselet, a vallásfilozófia valamint az ókori egyiptomi szimbolikus gondolkodás. Tudományos munkássága mellett a hazai baloldali rendszerkritika egyik jelentős alakjaként számos publicisztika szerzője, egyetlen valóban sikeres művének mégis kislányát tartja.

Farkas Attila Márton - Puzsér Róbert - Apu ​azért iszik, mert te sírsz!
Puzsér ​Róbert és Farkas Attila Márton (FAM) társadalmi folyamatokat gyorsító, terápiás jellegű, az élet legfontosabb kérdéseit feszegető konfrontatív szellemi workshopja évek óta látogatható. Könyvünk célja egybefogni a fiataloknak szánt emlékezetes beszélgetéseket, hogy a szélesebb olvasóközönség is megismerhesse azokat. A tartalomból: A reklám, mint emberi jogi kérdés, A monogámia bukása, Genderizmus és férfierőszak, Gépek és emberek. Meg Dózsa György, Holokauszt-szorongás és holokauszt-bűntudat, Az egy Isten születése, Valóság és igazság, Az Antikrisztus, Démoni pszichopaták és isteni skizofrének, Emberi kapcsolatok a huszonegyedik században.

Puzsér Róbert - A ​hét mesterlövésze I.
Népszerű ​filmklasszikusok, ahogyan eddig még nem láttuk őket, avagy bevezetés a filmtörténetbe - nem csak filmbarátoknak. A hazai média legismertebb, sőt leghírhedtebb "megmondóembere", Puzsér Róbert - nagy sikerű rádióműsora, _A hét mesterlövésze_ nyomán - ezúttal az elmúlt évtizedek filmtermését teszi szigorú kritikája tárgyává. Szókimondó értékítéletei minden bizonnyal élénk vitákat fognak kiváltani a filmbarátok körében, hiszen a szerzőnek a művészfilmekkel kapcsolatos sznobizmus éppúgy nem kenyere, mint a kritikátlan Hollywood-imádat. Valamennyi filmismertetőt nem egyszer ritkaságszámba menő, nagyméretű fotó illusztrál. A kétkötetes mű második kötete 2013 tavaszán jelenik meg.

Puzsér Róbert - Eötvös Gábor - Szélsőközép
A ​Szélsőközép eredetileg egy több frekvencián sugárzott közéleti rádióműsor-brand volt az elmúlt évtized második felében. Ehhez egy éveken keresztül működő, azonos nevű internetes blog is társult, amely a HVG Goldenblog-szavazásán 2007-ben az év legszínvonalasabb közéleti blogja lett. Itt megjelent írásaiból és egyéb fórumokon közölt esszéiből szerkesztette Puzsér Róbert a "Szélsőközép - a könyv" című kötetet, melyet illusztrátor munkatársai, Eötvös Gábor és Trencsényi András több éven át gyártott, különleges, helyenként rendkívül merész grafikái és festményei tesznek még színvonalasabbá. Ami a könyvben olvasható, nem aktuálpolitika. A kötet az elmúlt fél évtized zavaros társadalmi közegében született írások rendkívül szórakoztató, de nem kevésbé elgondolkodtató gyűjteménye. A "Szélsőközép - a könyv" azzal a nem titkolt szándékkal készült, hogy a hazai könyvpiac összetéveszthetetlen kuriózuma, megosztó és vérpezsdítő kult-kiadványa legyen.

Puzsér Róbert - A ​tömeg enciklopédiája
Ez ​az emberke jár-kel fel meg le, tudja, mért, ki mit sért, ki mit félt, mennyiért, mindent mindenen ért. Értelmez, fegyelmez, szavára figyelmezz – lecke a gyereknek: ne legyen eretnek! Tudja meg, bocsánat, kik honnan erednek, mit hívnak okságnak, mi hír az országnak, mi számít normának, normát kik formálnak, kik kiktől okádnak, kik kiktől rettegnek, kik kiket szeretnek, mit hívnak keretnek, kik mire veretnek, kik kinek szolgálnak. Furának tűnhet, ki miért tüntet, ki kivel mit boltol, ki nem ért a szóból, kinek mi jó üzlet, mikor mi az ünnep, ki kit miért büntet – ez a népi folklór. Ezért felel a járkáló emberke, ahogy a Magyarok Istene rendelte: tatárral, törökkel, orosszal elverte, míg a mai magyar alakját elnyerte. Az idegen múltú, másfajta ismeretlen ezt a kultúrát tartsa tiszteletben!

Puzsér Róbert - A ​hét mesterlövésze II.
A ​hazai filmes média évek óta Hollywood és a látványcentrikus filmek ízlésterrorjáról panaszkodik. Emiatt a tájékozatlan filmbarátok hajlamosak azt hinni, az utóbbi években csak gyorsan avuló blockbusterek születtek, valóban figyelemre méltó, remekműgyanús alkotások nem igazán. A szókimondásáról és szenvedélyes filmszeretetéről egyaránt ismert Puzsér Róbert népszerű rádióműsora alapján született könyve, A Hét Mesterlövésze második kötetében az elmúlt két évtized legérdekesebb alkotásaira irányítja a reflektorfényt. A kiválasztott 25 film fényes bizonyítéka annak, hogy értékes alkotások a világ bármely pontján készülhetnek, akár Hollywoodban is, ha valóban eredeti tehetség ül a rendezői székben.

Kollekciók