Ajax-loader

Jim Collins könyvei a rukkolán


Jim Collins - Morten T. Hansen - Great ​by Choice
Ten ​years after the worldwide bestseller Good to Great, Jim Collins returns withanother groundbreaking work, this time to ask: why do some companies thrive inuncertainty, even chaos, and others do not? Based on nine years of research,buttressed by rigorous analysis and infused with engaging stories, Collins andhis colleague Morten Hansen enumerate the principles for building a truly greatenterprise in unpredictable, tumultuous and fast-moving times. This book isclassic Collins: contrarian, data-driven and uplifting.

Jim Collins - Morten T. Hansen - Tudatosan ​kiváló
Vajon ​a kiemelkedő vállalatok nagyobb kockázatot vállalnak, mint a többiek? Mekkora a szerencse és az innováció szerepe a tartósan jó teljesítményben? Hogyan egyensúlyozhatunk fegyelmezettség és kreativitás között? Az üzleti életben már jó ideje gyorsan változó trendek, káoszt teremtő átalakulások, felforgató újítások közepette kell boldogulnunk. Jelentős kihívás ilyen körülmények között stratégiai tervet készíteni és az innovációt támogató szervezeti kultúrát kialakítani, még inkább tartósan kiemelkedő teljesítményt nyújtani. Mégis vannak olyan vállalatok, amelyek évtizedeken át képesek erre - ráadásul a piaci átlaghoz viszonyítva legalább tízszeres eredményt érnek el. A Tudatosan kiváló szerzői a vezetéstudomány elismert szakértői. Érzékletes történetekkel tarkított, statisztikai alapokon nyugvó átfogó vizsgálatukból kiderül, mi a közös ezekben a vállalatokban, és mit csinálnak másképp a csak ideig-óráig sikeres versenytársaikhoz képest. A szerzők olykor meglepő felismerései és az ezek nyomán megfogalmazott alapelvei segítségével a saját szervezetünkben is alkalmazhatjuk a kiváló vállalatok sikerreceptjeit.

Jim Collins - Good ​to Great
Can ​a good company become a great one and, if so, how? After a five-year research project, Collins concludes that good to great can and does happen. In this book, he uncovers the underlying variables that enable any type of organization to make the leap from good to great while other organizations remain only good. Rigorously supported by evidence, his findings are surprising - at times even shocking - to the modern mind. _Good to Great_ achieves a rare distinction: a management book full of vital ideas that reads as well as a fast-paced novel.

Jim Collins - Jóból ​kiváló
1435 ​cég átvilágítása, 21 fős kutatócsoport, 6000 feldolgozott cikk, tanulmány, 2000 oldalnyi interjú, 384 MB számítógépes állomány és 5 esztendő - ennyi kellett Jim Collinsnak és társainak, hogy létrehozzák az összefoglalót: mitől is lesz a jóból kiváló. Mármint a vállalkozások körében. Egy cég a legkülönbözőbb hatások alapján válhat naggyá (ami magában sem kis teljesítmény!), ám a csodálatos eredményt megtartani, sőt fenntartani, fokozni, az kell a kiválósághoz. Keveseknek sikerül, és annál többen keresik a kiválóság rejtélyét. Hogy ez a szerzőnek sikerült, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Collins könyvéből már több mint 3 milliót adtak el. Ezzel minden idők legnagyobb példányszámban elkelt üzleti könyvévé vált.

Jim Collins - Built ​to Last
"This ​is not a book about charismatic visionary leaders. It is not about visionary product concepts or visionary products or visionary market insights. Nor is it about just having a corporate vision. This is a book about something far more important, enduring, and substantial. This is a book about visionary companies." So write Jim Collins and Jerry Porras in this groundbreaking book that shatters myths, provides new insights, and gives practical guidance to those who would like to build landmark companies that stand the test of time. Drawing upon a six-year research project at the Stanford University Graduate School of Business, Collins and Porras took eighteen truly exceptional and long-lasting companies -- they have an average age of nearly one hundred years and have outperformed the general stock market by a factor of fifteen since 1926 -- and studied each company in direct comparison to one of its top competitors. They examined the companies from their very beginnings to the present day -- as start-ups, as midsize companies, and as large corporations. Throughout, the authors asked: "What makes the truly exceptional companies different from other companies?" What separates General Electric, 3M, Merck, Wal-Mart, Hewlett-Packard, Walt Disney, and Philip Morris from their rivals? How, for example, did Procter & Gamble, which began life substantially behind rival Colgate, eventually prevail as the premier institution in its industry? How was Motorola able to move from a humble battery repair business into integrated circuits and cellular communications, while Zenith never became dominant in anything other than TVs? How did Boeing unseat McDonnell Douglas as the world's best commercial aircraft company -- what did Boeing have that McDonnell Douglas lacked? By answering such questions, Collins and Porras go beyond the incessant barrage of management buzzwords and fads of the day to discover timeless qualities that have consistently distinguished out-standing companies. They also provide inspiration to all executives and entrepreneurs by destroying the false but widely accepted idea that only charismatic visionary leaders can build visionary companies. Filled with hundreds of specific examples and organized into a coherent framework of practical concepts that can be applied by managers and entrepreneurs at all levels, Built to Last provides a master blueprint for building organizations that will prosper long into the twenty-first century and beyond.

Kollekciók