Ajax-loader

Nagy Balázs könyvei a rukkolán

Nagy Balázs - Magyarország ​legszebb kerékpáros túraútvonalai
Túrázók ​nagykönyve sorozatunk legújabb kötete ezúttal Magyarország legkülönlegesebb biciklis útvonalain vezeti végig az olvasót. A könyvünkben bemutatott túrák az egész család számára kikapcsolódást és garantált feltöltődést biztosítanak, a felfedezés izgalmát ígérik – két keréken még a jól ismert táj is más arcát mutatja. A kötet változatos helyszínekre invitál bennünket, a hegyi terepek mellett jócskán lemegyünk a síkvidékekre is – a síksági vagy szelíd dombvidéki területek gyalogosan sokszor végeláthatatlannak tűnnek, ám biciklizve már befogadhatók és igazán érdekesek. Túráink során körbejárjuk a Fertő, a Velencei- és a Tisza-tavat, sőt Románia, Szlovákia és Ausztria felé is átlépjük a határt. Nyeregbe pattanva a Kárpát-medencei vidék sokszínűségének más dimenzióját fogjuk megtapasztalni! Úgy vezetjük az új tájat megismerni kívánókat, a kalandokat és látnivalókat keresőket, hogy a legátfogóbb, legsajátosabb képet adjuk a megcélzott helyszínről. A könyvben helyet kapó 28 fejezet változatos nehézségű kirándulásokat kínál, köztük számos olyat, amelyen a gyerekek is bátran kipróbálhatják magukat. Előző köteteinkhez hasonlóan az egyes útvonalakat gazdag képanyag, áttekintő térkép és gyakorlati leírások teszik teljessé. A túrákhoz kapcsolódó kulturális és természeti értékek részletes bemutatása mellett – a könnyebb tervezés érdekében – mindenhol feltüntettük a nehézségi fokot, a pontos távolságot, a menetidőt, a szintemelkedést és a szükséges felszerelést. Kerekedjünk fel, és fedezzük fel Magyarország legszebb kerékpáros útvonalait!

Nagy Balázs - Magyarország ​túraútvonalai - Váraink nyomában
"Magyarország ​túraútvonalai sorozatunk ezúttal egy olyan kötettel bővül, amelyben történelmi korok romantikus helyszínei kerülnek előtérbe: hazánk váraiba kalauzoljuk az olvasót. A váraknak ugyan komoly kutatástörténeti háttere van, könyvünk mégis egyedülálló e témakörben: ha átfogó, színes képet szeretnénk kapni a korabeli életről, a várak szerepéről és hányatott sorsáról, elengedhetetlen, hogy megismerjük tágabb környezetüket is; így e kötet segítségével, a terepet járva megérthetjük, mi fölött uralkodott az adott erősség, milyen stratégiai szempontok alapján építették oda, mennyire volt elszigetelt vagy illeszkedett szervesen a vidék életébe. A kötet változatos és izgalmas helyszínekre invitál bennünket, hiszen épültek váraink merész ormokra, erdős hátakra, fennsíkok szélére, völgyekbe, folyótorkolatokba és mocsárvidékekre is. Vegyük akár a közismert, jó állapotban megmaradt vagy felújított egri, gyulai, füzéri vár, vagy éppen a kevésbé ismert, ám romjaiban is máig impozáns drégelyi vagy nógrádi várrom felé az irányt, egy dolog bizonyos: történelmi hőseink előtt adózunk és nagy csaták nyomában járunk. Előző köteteinkhez hasonlóan a leírásokat gyakorlati információkkal egészítettük ki: minden túránál szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, jelzésekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, illetve a tervezéshez támpontot nyújtó áttekintő térkép. Természetesen nem hiányozhat a szerzők által készített, bőséges képanyag sem, amely igazán színessé teszi a kötetet. Repüljünk vissza az időben, keljünk útra történelmi emlékeink nyomában, és fedezzük fel hazánk lenyűgöző várait!"

Nagy Balázs - Sírontúli ​melódiák
Mi ​is az a metal? Mindenkinek kicsit más. Pont annyi féle, ahány metal műfaj, vagy inkább ahány jellegzetes metal banda létezik.Nincsen szabálykönyve, pontos meghatáérozása, a mondanivaló és körítés lehet komoly vagy komolytalan. Rajongók és zenészek közt annyi a közös, hogy szeretik a súlyos gitár-riffeket és a masszívan aládolgozó ritmusszekciót. Emellett igénylik a szélsőséges érzelmeket, az extrém zenei megoldásokat és külsőségeket - így az előítéletek nagy részét is ők kell, hogy eltűrjék. És bár művelőinek és kedvelőinek java a zenében éli ki agresszív erőit, néha előfordul egy-két komolyabb balhé is, amit aztán a média előszeretettel általánosít minden metal bandára és rajongóira. Ez a könyv nem nevezhető teljes metal történelemnek, viszont minden irányban megmutatja az ősöket és a vezérfonalakat, amelyek útbaigazíthatják az érdeklődőket. Főbb vonalakban helyet kaptak benne az utóbbi, hatásában még nem teljes biztonsággal megítélhető 4-5 év nemzetközi eseményei is. A közelmúltban hatalmas fejlődésen átesett magyar metal színtér is megérdemelné, hogy történetéről egy hasonló könyv szülessen.

Nagy Balázs - Magyarország ​túraútvonalai - Budapest és környéke
Magyarország ​túraútvonalai könyvsorozatunk legújabb kötete a Budapesten és környékén kirándulni vágyóknak kedvez. Ezúttal olyan, egy nap alatt bejárható túrákat mutatunk be, amelyek nagyon könnyen megközelíthetőek a fővárosból, így kellemes kikapcsolódást nyújtanak a zajos betondzsungelből a természetbe vágyók számára. Budapest földrajzi fekvése miatt egyedülálló, bármerre is indulunk, szebbnél szebb kirándulóhelyszíneket fedezhetünk fel közvetlen környezetében. A gondosan megválogatott túrák szerzőink egyedi útvonaltervezésének köszönhetően különleges helyekre kalauzolják el az olvasót, jó részüknek határozott koncepciója van: célja egy-egy jelenség, jellegzetesség megismerése. Úti célunk legyen akár a Budai-hegység, a Börzsöny vagy éppen a Pilis, biztos, hogy páratlan élményben és pazar panorámában lesz részünk, hiszen mi is lehetne jobb program egy napsütéses hétvégén, mint a testet-lelket felpezsdítő, családi túrázás? A korábbi kötetekhez hasonlóan a túraútvonalak leírását gyakorlati tudnivalókkal egészítettük ki, minden kirándulásnál szerepelnek a felkészülést segítő információk: a távolság, a bejáráshoz szükséges idő, a szintemelkedés, a pontos, jelzésekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, valamint a tervezéshez kiváló támpontot nyújtó áttekintő térkép, és természetesen a bejárt túrákról készült csodálatos fotók - a már megszokott minőségben. Keljünk útra, és fedezzük fel hazánk legizgalmasabb terepeit gyalogosan vagy kerékpárral!

Nagy Balázs - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Földrajz ​9.
Szeretnéd ​tudni, hogyan készülnek a földfelszínt ábrázoló űrfelvételek? Hallottál már arról, hogy hol és miért alakulnak ki a bolygók tűzhányói? Szerinted melyek az élővizekre leselkedő fő, emberi veszélyforrások? Mit gondolsz, meddig határozza meg a természeti környezet a társadalmi-gazdasági fejlődést? Érdekel, hogy milyen az emberiség nyelvi és vallási sokszínűségének térbeli elhelyezkedése? FEDEZD FEL A VILÁGOT!

Nagy Balázs - Magyarország ​csodálatos túraútvonalai
Újra ​indulhat a kaland! Gyalog, két keréken tekerve vagy evezve! Könyvünket a két évvel ezelőtt megjelent Magyarország legszebb túraútvonalai című nagysikerű túrakalauzhoz képest komoly bővülés jellemzi. A most bemutatott útvonalak között számos esetben kiemelt figyelmet kap a családi, illetve kisgyermekes kirándulás, több, könnyen kivitelezhető vízi kalandot ajánlunk, kerékpáron pedig egészen más metszetét ismerhetjük meg e tájaknak, mint például gyalogolva. A könyv minden hegyvidéket, tájegységet külön tárgyal, minden útvonalat térképen is mutat, sőt a hegyvidéki terepekhez a túra domborzati keresztmetszete is társul, a szintemelkedések és szintvesztések megjelenítésével segítve a tervezést, a felkészülést. A változó nehézségű túrák adatait minden esetben táblázat foglalja össze, így az indulási és érkezési helyekről, a távról, a menetidőről és a pontos útvonalról is összegző képünk lesz. A kerékpár- és vízitúrákat segítendő írunk a felszerelésekről és különleges, "járműspecifikus" tudnivalókról is. Hegyvidékeink bejárásához e túrakalauz-hátteret rendkívül bőséges képanyag egészíti ki, ezzel is kedvet teremtve az induláshoz. Mert ha van hívogató terep, térkép, felszerelés és most már túrakalauz is, csak a lelkesedést, érdeklődést, újdonságkeresést kell mellé tennünk! Keljünk útra, s vigyük magunkkal családunkat, barátainkat is!

Kereszty Péter - Nagy Balázs - Nemerkényi Antal - Sárfalvi Béla - Lakóhelyünk, ​a Föld
Ma ​az utazások virágkorát éljük, akár turistaként is eljuthatunk a Föld bármely pontjára. Információkat szerezhetünk az újságok, a televízió, az internet segítségével. Ám bármennyit is utazunk, nézünk filmeket, figyeljük az internetet, lakóhelyünk, a Föld csak akkor lesz érthetőbb a számunkra, ha e tudásunkat rendszerezzük. A mi világunk sorozat keretében megjelent Lakóhelyünk, a Föld című kötet a 15 éves korosztály számára mutatja be bolygónk csodálatos világát. Megismertet a Föld kozmikus környezetével, majd a kőzetburok jelenségeit veszi sorra. A földi változatosságot leginkább megtestesítő földrajzi övezetesség témájánál az Egyenlítőtől a sarkokig jut el. Az utolsó fejezet segítségével betekintést ad a bolygóformáló emberiség földi jelenlétébe is.

Nagy Balázs - Magyarország ​legszebb túraútvonalai
Napjainkban ​újból feléledt a gyalogtúrák hagyománya, és a hazai táj finomságaira ráhangolódva számos felfedezésélményt tartogatnak hegységeink. A tét most már nem csupán egymillió lépés megtétele Magyarországon, hanem az igazi egzotikumok, a valóban páratlan hegyi terepek megtalálása. Akár szervezett túrán veszünk részt, akár saját magunk tervezzük meg az útvonalat, számos kalandos, gyönyörű út vár ránk hazánkban. E könyv hasznos útmutatót nyújt ahhoz, hogy magunk válasszuk ki a nekünk, családunknak, barátainknak leginkább megfelelő túrát, felkészüljünk a várható eseményekre, veszélyekre és lehetőségekre. Hazánk 17 hegyvidékébe a legteljesebb bepillantást engedő 2-3 túraútvonal összeállításával az volt a célunk, hogy ennek segítségével mindenki a legátfogóbb képet kapja a bejárt vonulatról. Kézikönyvünk egyben segíti az otthoni felkészülést és terepen is jól használható. Könyvünk minden javasolt útvonalat külön térképen is ábrázol, a változó nehézségű túrák adatait minden egyes esetben táblázat foglalja össze. S hogy hegyvidékeink bejárásához még teljesebb legyen a háttér - a gazdag képanyagon túl -, a szükséges felszerelésekről, a magyar turistatörténelemről és különleges, hosszútávú túraútvonalakról is egy-egy összefoglaló fejezet szól.

Nagy Balázs - Magyarország ​hagyományőrző túraútvonalai
Ha ​kirándulni, túrázni indulunk, vonzerő lehet a táj, az adott útvonal, a kiránduló közösség, maga a mozgás, vagy épp a mindennapitól gyökeresen eltérő környezet és a nyugalom. Hazánk csodálatos hegyvidékeit, tájegységeit azonban érdemes olyan szemmel is bejárni, ahogy esetleg idáig még nem tettük. A Magyarország túraútvonalainak legjavát összegyűjtő sorozatunk első két kötete után most olyan válogatást adunk a túrázás szerelmeseinek kezébe, melynek célja a tájon-környezeten túlmutató, kifejezetten emberközpontú ismeretterjesztés és hagyományápolás. Események, személyek, ősi mesterségek, harcok és legendák nyomában járunk, nevezetes történések helyszínein barangolunk. Minden egyes túraútvonal egy hívogató téma köré szerveződik, ennek gondolatmenete visz végig a tájon. A túrák érintik többek között Rákóczi Ferenc, Jókai Mór, Hunyadi Mátyás vagy Liszt Ferenc életének fontos állomásait, de feltárul előttünk a kisvasutak, a szénégetők, a szőlészetek, a szerzetesi kultúra, búcsújáróhelyek és végvárak világa is. Bőséges és minőségi képanyaggal ellátott terepi-honismereti albumunk a korábbi kötetekhez hasonlóan minden útvonalat gyakorlati információkkal együtt mutat be, az útvonalak mellett egyaránt szerepel a megközelíthetőség, a napi táv, a bejáráshoz szükséges idő, a szintemelkedés, a pontos útvonal (jelzésekkel), a nehézségi fok, valamint a tervezéshez és megvalósításhoz kiváló támpontot nyújtó áttekintő térkép. Keljünk útra és fedezzük fel hazánk legizgalmasabb hagyományőrző terepeit! Gyalogosan, kerékpárral vagy akár lóháton!

Nagy Balázs - Trekkingtúrázás: ​Magyarországi túraútvonalak
A ​világszerte elterjedt trekking kifejezésnek nincs pontos, rövid magyar megfelelője. Jelentése hosszú távú, többnapos gyalogtúra, amely többnyire a szabadban éjszakázással párosul. Sátras vándorlás tehát, amely egy egyszerű kirándulásnál vagy túránál hosszabb, és komolyabb felszerelést és felkészülést igényel. A könyv részben elméleti útmutató a trekkingtúrázáshoz, de egyben gyakorlati útikalauz is. A hosszabb távok bejárásához segédletet adó első részt követően hegységátszelő túragyűjteményt tartalmaz minden nagyobb hazai vonulatról. Mindkét szempontból úttörő munka: közérthető összefoglalást, a gyakorlatban is jól használható útmutatót ad a trekkingek teljesítéséhez - az alapinformációktól a túlélésig -, de a magyarországi hegyvidékeket átszelő, hosszú távú, nagyhátizsákos túrái révén is újdonság, ilyen jellegű hazai túra-összefoglalás még nem született.

Nagy Balázs - Magyarország ​rejtőzködő túraútvonalai
Ahol ​a jelzett ösvény véget ér… gyakran ott kezdődik az igazi kaland! Magyarország túraútvonalai könyvsorozatunk legújabb kötete ezúttal nem csak hobbitúrázóknak szól. Természetesen könnyebb és közepesen nehéz túrák is helyet kaptak a könyvben – amelyekre akár a családdal is indulhatunk –, ám most kifejezetten a komolyabb felkészülést igénylő, ritkábban járt, hiányosan jelzett, trükkös útvonal-vezetésű terepekre fektettük a hangsúlyt, amelyek bejárásakor kihívást jelenthet a tájékozódás, a távolság és a változatos domborzat – elsősorban a haladóknak kedvezve ezzel. Megpróbáltatásaink eredményeként olyan megkapó területekre látogatunk el, amelyeket korábban egyáltalán nem, vagy egészen más megközelítésből ismertünk. Ráadásul alaposan el is távolodunk a mindenki által látogatott terepektől – úti céljaink közt szerepel a Vajdavár-vidék, a csereháti dombok vagy épp az Őrség mélye, sőt még a határon is átlépünk, hogy bejárjuk a Helembai-hegység ismeretlen tájait. Sorozatunk korábbi köteteihez hasonlóan a leírásokat gyakorlati információkkal egészítettük ki: minden túránál szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, jelzésekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, valamint a tervezéshez támpontot adó áttekintő térkép. A kötetet a szerzők saját fényképei teszik színesebbé – amelyek sokszor még inkább segítik a terepen való tájékozódást. Keljünk útra, és fedezzük fel hazánk rejtőzködő túraútvonalait!

Fiar Sándor - Nagy Balázs - Olvadó ​jövő
Vissza ​a jégkorszakba! 2003-ban hét fiatal indult a déli jégvilágba, az Antarktiszra. A kutatók és természetfilmesek alkotta, Fagyos Oázis, Expedíció volt az első, önálló magyar csapat a szélsőséges földrészen. Három hónapot töltöttek a King George- szigeten. Sátortáborban éltek, jégsapkákon és gleccsereken vágtak át, filmezték a kontitensperemi élővilágot, és kutatták a sarkvidéki tundra jelenségeit. Milyen körülmények fogadják a jégkorszakba érkezőket? Milyen fortélyai vannak a túlélésnek? Hogyan alakul napjainkban az antarktiszi táj a felmelegedés hatására? Izgalmas élménybeszámolót, ugyanakkor tudományos igényű összefoglaló művet tart kezében az olvasó az egyik legszélsőségesebb földi környezet feltárásáról, ott, legalul, az embertelen kontinensen, az utolsó lakatlan földrészen.

Nagy Balázs - Trekkingtúrázás: ​Kárpátok - Románia
A ​világszerte elterjedt trekking kifejezésnek nincs hasonlóan rövid magyar megfelelője. Jelentése hosszú távú, több napos gyalogtúra, amely többnyire a szabadban éjszakázással párosul. Sátras vándorlás tehát, amely egy egyszerű kirándulásnál vagy túránál időtartamában, felszerelés- és felkészülés igényében is lényegesen több. A könyv részben elméleti útmutató a sikeres trekkingtúrázáshoz, de egyben gyakorlati útikalauz is a Kárpátok Romániában húzódó legjellegzetesebb hegységeihez. A hosszabb távok bejárásához segédletet adó első részt követően hegységmegismerő túragyűjteményt tartalmaz a leglátványosabb, egyedi jellemvonásokban bővelkedő vonulatokról. Mindkét szempontból különleges munka: közérthető összefoglalást, a gyakorlatban is jól használható útmutatót ad a trekkingek teljesítéséhez - az alapinformáció-szerzéstől a túlélésig tartó skálán -, de Erdély peremi hegyvidékeit bejáró, hosszú távú, nagy hátizsákos túrái révén is kiválóan használható.

Nagy Balázs - Szabó Ödön - Magashegyi ​túrák a Balkántól Perzsiáig
A ​magyar nyelvű turisztikai szakirodalom mindmáig adós a közvetlen környezetünktől távolabb eső magashegységek ismertetésével. Törökország és Irán esetében ez érthető, hisz az isztambuli bazár, mint az egri vár állta útját a "hódítóknak", Irán pedig az utóbbi években tapasztalt enyhülésig szinte megközelíthetetlen volt. A Balkán-félsziget hegységei iránt tapasztalható és napjainkig ható érdektelenség viszont érthetetlen, holott mind térben, mind lélekben közel van hozzánk. Könyvünk e hiányt pótlandó 8 ország 17 hegységében 20 túrát ismertet főként tapasztalt túrázóknak.

Nagy Balázs - A ​Felvidék legszebb túraútvonalai
"A ​nagy sikerű Erdély legszebb túraútvonalai és a négy magyarországi kötet után ezúttal a Kárpátok északi részére, a történelmi Felvidékre és környékére csábítjuk a túrázás szerelmeseit. Az itt magasodó vonulatok rendkívül változatos hegyi helyszínek, a sokszínű domborzat egészen eltérő túratípusok bejárására ad kiváló lehetőséget, a családdal is bátran kipróbálható, kisebb körtúráktól kezdve egészen a többnapos gerinctúrákig. Válogatott túráink során a Kárpátok minden jellegzetes felszíncsoportját érintjük: az élettel teli medencéket, a mészkőszurdokokat, a várakat hordozó szirteket, a hatalmas erdővidékeket, a szelíd hátakban tetőző gyephavasi vonulatokat és a vad sziklavilágot is. Mindehhez pedig nem is kell messzire utaznunk, hiszen a határt néhány kilométerre magunk mögött hagyva máris e csodás területekre érünk. Túrakötetünk a sorozat korábbi részeihez hasonlóan minden túraútvonalat gyakorlati információkkal kiegészítve mutat be, a kirándulások részletes leírása mellett szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, túrajelekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, valamint a tervezéshez segítséget nyújtó áttekintő térkép. A szerzők által készített lenyűgöző fotók láttán pedig végképp megjön a kedvünk az induláshoz! Keljünk útra, és fedezzük fel a Felvidék legizgalmasabb túraútvonalait!"

Kereszty Péter - Nagy Balázs - Nemerkényi Antal - Rugli Ilona - Lakóhelyünk, ​a Föld - Munkafüzet
Lakóhelyünk, ​a Föld című tankönyv kiegészítése a munkafüzet. Az ismeretek gyakorlására, összefoglalására, rögzítésére készült. Ebben találhatók meg az egyéni felkészülést segítő összefoglaló kérdések és feladatok. Minden fejezet végére önellenőrzést, ismeretrögzítést elősegítő feladatlapot illesztettünk.