Ajax-loader

Thomas Mann könyvei a rukkolán


Thomas Mann - Három Novella
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Válogatott ​elbeszélések
Thomas ​Mann elbeszélései tömörítve és kiemelve vetítik elénk a nagy huszadik századi klasszikus életművének egész világát, legjellegzetesebb problémáit. Válogatásunk Mann kisprózájának legismertebb, már több kiadást megért darabjait tartalmazza. Thomas Mann novelláit nem lehet egyetlen, jól körülhatárolható típusba besorolni, az életpálya utolsó szakaszára jellemző nagyobb lélegzetű írások pedig - mindenekelőtt A törvény és A kiválasztott - már határesetei az elbeszélésnek, inkább tekinthetők kisregényeknek, nem is szerepelnek ebben a gyűjteményben. De nemcsak terjedelmi, formai szempontból változatos a kép, hanem az elbeszélések gondolatvilágában is. Ezt a változatosságot az adja, hogy minden egyes elbeszélés a regényekben részletesen kibontott manni gondolatvilág egy-egy vezérmotívumát formálja meg csattanós intenzitással. A Tonio Kröger például mintha a Buddenbrook ház epilógusa lenne, a Varázshegy problematikájának csomópontja több elbeszélésben is felbukkan, Az elcserélt fejek egészen másfajta világa leginkább talán a József írójáéval rokon. Amolyan sűrített foglalata tehát ez a kötet Thomas Mann életművének, bevezető a nagy regényekhez, s egyszersmind olyan novellákat tartalmaz, amelyek a huszadik századi novellairodalom félreismerhetetlenül egyéni remekei közé tartoznak.

Thomas Mann - Egy ​szélhámos vallomásai
Felix ​Krull, a selma-regények örököse ügyesen szedi rá a világot, de közben ő maga is áldozat: a csaló önmagát is becsapja. A szigorú tollú és komoly Thomas Mann az irónia fegyvereibe öltözötten nagyszerű karakterrajzok galériáját kínálja, egy izgalmas cselekmény fonalán...

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Halál Velencében / Mario és a varázsló
Thomas ​Mann immár halhatatlan három kisregényét jelenteti meg kiadónk ezúttal egy kötetben. Mindhárom mű korunk lelki zűrzavarát elemzi klaszsikus módszerekkel, "goethei stílusba szorítva" - mint Babits Mihály írja. A _Tonio Kröger_ (1903) az író egyik legvonzóbb fiatalkori alkotása, témája a művész és a polgár konfliktusa, a művészlét gyötrelmei és kínjai, de szépsége is. Thomas Mann 1911 májusában két hetet töltött Velencében, ekkor fogalmazódott meg a _Halál Velencében_ (1912) ötlete: hogyan sodorja a tragikus, elháríthatatlan végzet az öregedő Gustav Aschenbach írót szégyene és halála beteljesedéséig. A _Mario és a varázsló_ 1930-ban jelent meg, s ennek a műnek is személyes élmény az alapja: a Mann család az 1920-as évek végén, az olasz fasizmus uralomra jutásának idején Olaszországban nyaralt. Akkori rossz közérzetük leírásával kezdődik a történet, majd a bosszúságok anekdotikus részletei után fokozatosan lesz egyre drámaibb az elbeszélés légköre, s emelkedik meredeken a drámai csúcsig, mikor Mario, a megszégyenített pincér, két revolverlövéssel leteríti Cipollát, a hipnotizőrt. A kortársak s az utókor a fasiszta demagógia lélektanának és természetrajzának azóta is utolérhetetlen zsenialitással megírt elemzését látják a _Mario_-ban.

Thomas Mann - Mario ​és a varázsló
Furcsa, ​torz, gonoszarcú emberke érkezik egy olasz városkába. Cipolla, a bűvész, a varázsló. Démoni tekintetével, gúnyosan sértő hangjával és suhogó korbácsának erejével hatalmába keríti egész közönségét, fellobbantja a nemtelen szenvedélyeket, derék, tisztes polgárok, feddhetetlen életű asszonyok, marionett figurákként rángatják tagjaikat, miközben arcukat megdermeszti a rémület. A fasizmus, ez a szadista szörny végzi itt fertelmes bűvészmutatványait, az hozza fel a mélyből az emberben rejtőző állati ösztönöket. De Thomas Mann nemcsak azért írta meg 1930-ban ezt a remekművét, hogy az emberiesség, a humanista erkölcs nevében tiltakozzék az emberhez méltatlan világ ellen, hanem azért is, hogy megmutassa: a világon mindenütt vannak Mariók, akik tiszták és beszennyezhetetlenek, akik a maguk egészséges erejével végül mégis ellenállnak és elpusztítják a gyűlölt varázslót.

Covers_219302
elérhető
3

Thomas Mann - Novellák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Tonio Kröger / Mario és a varázsló / Halál Velencében
Az Európa Könyvkiadó 1991 szeptemberében indította el megújított, külsejében is vonzóbb sorozatát. Alaposan, minden részletre kiterjedő figyelemmel tervezte meg az összeállítást, hiszen a világirodalom és a magyar irodalom remekműveinek kiadásával egyszerre kíván segítséget nyújtani tanárnak, diáknak s valamennyi felnőtt irodalomkedvelőnek. Műköltészeti és népköltészeti alkotások, versek és novellák, kisregények, regények és drámák kínálnak maradandó olvasmányélményt fiataloknak, idősebbeknek egyaránt.

Thomas Mann - Novellák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Novellák I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Tristan
So ​beginnt das Buch: »Hier ist "Einfried", das Sanatorium! Weiss und geradlinig liegt es mit seinem langgestreckten Hauptgebäude und seinem Seitenflügel inmitten des weiten Gartens, der mit Grotten, Laubengängen und kleinen Pavillons aus Baumrinde ergötzlich ausgestattet ist, und hinter seinen Schieferdächern ragen tannengrün, massig und weich zerklüftet die Berge himmelan.«

Thomas Mann - Elbeszélések ​/ Fiorenza
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Der ​Zauberberg
Der ​24-jährige Hamburger Patriziersohn Hans Castorp reist vor Antritt seiner Ingenieursausbildung zu Besuch seines lungenkranken Vetters in das Sanatorium Bergfried im schweizerischen Davos. Aus den geplanten drei Wochen Aufenthalt werden sieben Jahre. In der gewissermaßen zeitentrückten, atmosphärisch von Krankheit und Tod geprägten Berg- bzw. Sanatoriumswelt erweist sich der »einfache junge Mensch« als leicht empfänglich für die sinnlichen und geistigen Einflüsse....

Thomas Mann - The ​Magic Mountain
INTRODUCED ​BY ADAM FOULDS _‘A masterwork, unlike any other… a delight, comic and profound, a new form of language, a new way of seeing’_ A.S. Byatt Hans Castorp is ‘a perfectly ordinary, if engaging young man’ when he goes to visit his cousin in an exclusive sanatorium in the Swiss Alps.What should have been a three week trip turns into a seven year stay. Hans falls in love and becomes intoxicated with the ideas he hears at the clinic - ideas which will strain and crack apart a world on the verge of the First World War. _‘Magnificent… a beautiful, feverish account of obsessive love_ Jonathan Coe, Guardian

Thomas Mann - Wagner ​és korunk
Thomas ​Mann, korunk legnagyobb német írója egész életén át vívódott a "Wagner-problémával". Írásaiban minduntalan visszatér a romantika nagy zeneszerzőjének értékelésével való küszködés: mélységesen tiszteli Wagner művészetét s ugyanakkor éles szemmel bírálja a zeneszerző tévedéseit, meglátja Wagner ideológiájának ellentmondásait. A kötet anyagát, amely mind irodalmi, mind zenei szempontból rendkívüli súlyú, Thomas Mann cikkeiből, elmélkedéseiből, leveleiből és apró írásaiból Erika Mann válogatta össze. A kötetet Keszi Imre ültette át magyar nyelvre.

Thomas Mann - Úr ​és kutya
Azok ​a kisregények, melyeket ebben a kötetben olvashatunk, többnyire nagy regényei eszmekörében születtek, motívumaik rokonsága általában felismerhető. Az önéletrajzi indíttatású Tonio Kröger nyilvánvalóan egy tőről fakadt az író első s tán máig legnépszerűbb regényével. A Buddenbrook ház-zal; ifjú hőse, az "eltévedt polgár", a művészélet problémáival küszködik, s próbálja meghatározni helyét világban és társadalomban. Ugyanebből az ellentétből sarjad a Halál Velencében tragikuma is: az öreg író életébe váratlanul betörő élmény összezúz mindent, amire létét eddig építette. A törvény a József-tetralógia húszesztendei munkájának záróakkordja, s a humánum örök érvényű állásfoglalása minden korok fasizmusával szemben; végpontja annak a folyamatnak, melynek kezdeteit a Mario és a varázsló jelzi. Thomas Mann remek életművének hatása hazánk és egész világunk történetének nagyon nehéz éveiben volt emberséget élesztő, bizalmat támasztó, az irodalom szép varázslatának hitelét és becsületét őrző. De a történelmi változások, az idő új és új fordulatai nemhogy gyöngítenék, inkább erősítik azt a fényt, mely minden írását megvilágítja.

Thomas Mann - Thomas ​Mann elbeszélései
A ​mítoszok, de főként a polgár mítoszának utolsó nagy költője és lerombolója: Thomas Mann lép elénk e gyűjteményes kötetből - ezúttal a novella, az elbeszélés mestereként. Első korai zsengéitől az érett művész virtuozitásával és mélységével megírt öregkori művekig, felcsendül itt a manni életműnek minden motívuma. Mann, a nagy polgári humanista csak a polgárságon kívül, csak azt túlhaladva tudja felismerni a humánum továbbélésének és győzelmének lehetőségét. Nála a polgárnál ez még csak elvont perspektíva, de hogy rátalált, bizonyítja zsenijét, és ez teszi kora írásművészetének egyik óriásává is. A magyar olvasót Mann fordítóinak rangos gárdája vezeti végig, ilyen teljességben először, az epikus próza rövid műfaját képviselő manni gyűjteményen. Mészáros Vilma kulturált utószava s a gondosan összeállított jegyzetanyag segíti megérteni e manni remekírások sok rejtett vonatkozását.

Thomas Mann - Die ​Erzählungen
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Jákob
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Levelek
Részlet ​a könyvből: Kedves René Schickele, szegény Wassermann már itteni utolsó találkozásunkkor, három héttel ezelőtt, a Baur au Lacban, amikor képtelen hollandiai utazásáról visszaérkezett, már akkor is oly aggasztó színben volt, hogy félévet sem adtunk neki. És most annál is hamarabb bekövetkezett - Újév napjának hajnalán megölte egy szívroham. Anyagcsere-zavarai voltak már évek óta, a cukorbajos ember viszont nem bírja az izgalmakat. Ő pedig sehogy sem tudott kilábalni az effélékből: viszálykodásai első feleségével [...] no meg a németországi tapasztalatok megtették a magukét, és a betegség, amivel, kedvező körülmények között, akár meg is lehet öregedni, rohamosan előretört. A szíve fölöttébb elnyűtt volt; már ősszel is kezelték egy bécsi kórházban egy súlyos angina pectoris roham után, s azután, pénzszűkében lévén, vállalkozott a hollandiai utazásra, ott pedig, hogy a szállodaköltséget megtakaríthassa, egy fűtetlen magángarázs-épületben hált meg, és még jobban aláásta egészségét. A szívroham, nem mondhatok mást, az utolsó pillanatban megmentette a teljes anyagi romlástól. [...] Mélységesen szomorú hanyatlás ez az után, hogy a szűkölködésből és homályból oly fényesen emelkedett fel.

Thomas Mann - Válogatott ​tanulmányok I-II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Bekenntnisse ​des Hochstaplers Felix Krull
Felix ​Krull ist der Schelmenroman unserer Zeit. Wir wüßten auch aus weit entlegeneren Zeiträumen nirgendwo ein so schelmisches Schelmenstück und ein so elegantes, geistvolles, kluges, farbenvolles und spannendes anzugeben, wie es dieser Felix Krull ist. Indem er einen Menschen schildert, der völlig außerhalb ihrer Moralgesetze steht, aber doch auf das amüsanteste und scharfsinnigste über sie moralisiert, wächst der Roman zu einer bedeutenden Kritik der Epoche und erschafft eine Galerie von menschlichen Typen, die diese Kritik höchst lebendig illustrieren. Die Fülle und originelle Konstruierung dieser Typen ist erstaunlich. Es gibt Stellen im Felix Krull, die Anwartschaft auf immerwährende Berühmtheit haben.

Thomas Mann - Európa, ​vigyázz!
Az ​Európa, vigyázz!-ban (melyet elégetett a náci hatalom) Thomas Mann analizálja a fasizmus elterjedésének feltételeit. "Az új világ gyermekei", írja, mintha örök vakációt vettek volna ki az "én" iskolájából, és kényelmesen elhelyezkednek a kollektívumban, "az erőszakon kívül csak a hazugságban hisznek".

Alekszandr Kuprin - Thomas Mann - Karinthy Frigyes - Cirkusz
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Thomas Mann - Rendetlenség ​és kora bánat
Részlet ​a műből: "Ebédre csak főzelék volt, rántott kelkáposzta-kotlett, utána a mostanában használatos mandula- és szappanízű sütőporból készült felfujt következett és míg Xavér, az ifjú inas, kinőttujjú, csíkos kabátban, fehér pamutkesztyűben és sárga szandálban felszolgálja az ételt, a "nagyok", ez a tizennyolcéves, barnaszemű Ingrid, igen csinos leány, éppen érettségi előtt áll, amit valószínűleg sikeresen le is fog tenni, igaz ugyan, hogy főképen azért, mert sikerült tanárai és elsősorban az igazgató fejét olyannyira elcsavarnia, hogy a legnagyobb elnézéssel kezelik, bizonyítványát azonban nem szándékozik felhasználni, hanem tekintettel megnyerő mosolyára, kellemes csengésű hangjára, meglehetősen nagymértékű és igen mulattató parodizáló tehetségére a színház felé tájékozódik - és a szőke, tizenhétéves Bert, aki viszont semmiesetre sem akarja befejezni iskoláit, hanem mielőbb fejest szándékszik ugrani az "élet"-be, mint táncos, vagy kabarészínész, esetleg mint pincér, az utóbbi esetben azonban feltétlenül Kairóban..., mely célból egy ízben már, hajnali ötkor egy, az utolsó pillanatban megakadályozott szökést is megkísérelt. Bert határozottan nagy mértékben hasonlít Xavérhoz, a vele egykorú inashoz, nem azért, mintha közönséges külsejű volna, ellenkezőleg, vonásai feltűnően hasonlítanak apjáéhoz,Cornelius professzoréhoz, - hanem inkább a másik oldalról történő közeledési kísérlet s a típusok kölcsönös alkalmazkodási képessége folytán, amelynél a ruházat kiegyenlítődése és az általános modor játsszák a főszerepet. Mindketten hosszúra növesztik, középen hanyagul elválasztott dús hajzatukat, minek következményeképpen mindketten ugyanazzal a jellemző mozdulattal szokták hátradobni homlokukból fürjeiket."

Thomas Mann - Fiorenza
1904-ben ​született „Fiorenza” című drámája, melynek 1907 májusában tartották az ősbemutatóját a Frankfurt am Main-i Színházban.

Thomas Mann - Der ​Tod in Venedig und andere Erzählungen
Novellen ​und Erzählungen begleiten das Schaffen Thomas Manns von den ersten Anfängen an. Ob er nun im 'Tod in Venedig' eine moderne Variation des ewigen Themas des platonischen Eros gibt; ob er den Leser mit den 'Vertauschten Köpfen' in die indische Märchenwelt oder mit dem 'Gesetz' in die Zeit des Propheten Moses führt; ob er in 'Schwere Stunde' ein knappes Portrait Schillers zeichnet, in 'Gladius Dei' die Atmosphäre Münchens um die Jahrhundertwende beschwört oder im 'Tristan' von dem wunderlichen Schriftsteller Detlev Spinell erzählt: "Immer ist er mittendrin ganz und gar, und seine leidenschaftliche Versenkung in den Vorgang, die Person, die Seelenlage, sie zieht uns hinein und läßt uns nicht los." (Erich Kahler)

Thomas Mann - Elbeszélések
Thomas ​Mann valamennyi elbeszélésében nagyfokú érzékenységgel reagál a megalázottságra és a kiszolgáltatottságra, és elutasítja a fizikai és lelki durvaság minden megnyilvánulását.

Thomas Mann - Trisztán
Thomas ​Mann e novellája, amely századunk első éveiben született, élet és művészet viszonyát ábrázolja. Az Einfried tüdőszanatóriumba új beteg érkezik, a törékeny ifjú Klöterjahnné robusztus kereskedőférje kíséretében. A szanatóriumban Detles Spinell érdeklődik a hölgy után, egyszer kettesben maradnak, és a hölgy eljátssza zongorán Wagner Trisztán partitúráját.........

Thomas Mann - Tonio ​Kröger / Mario und der Zauberer
Zwei ​gegensätzliche Erzählungen Thomas Manns faßt dieser Band zusammen: :Tonio Kröger9, eine "Prosa-Ballade" aus dem Jahre 1903, die die "intellektuelle und radikale Jugend, die den Radikalismus damals freilich noch nicht politisch meinte", als "ihr gemäß" "ergriff", und :Mario und der Zauberer9 aus dem Jahre 1930, "eine stark ins Politische hinüberspielende Geschichte, die mit der Psychologie des Faschismus - und derjenigen der :Freiheit9, ihrer Willenslehre, die sie gegen den robusten Willen des Gegners so sehr in Nachteil setzt, innerlich beschäftigt ist". Damit ist Möglichkeit gegeben, sich beispielhaft mit dem Phänomen Literatur auseinanderzusetzen und zu erkennen, daß nicht die äußere Handlung, sondern Ansatz, Entwicklung und Durchführung eines Themas - bei Thomas Mann fast immer durch persönliche Distanz und vor allem durch skeptische Ironie geprägt - entscheidende Kriterien zu ihrer Interpretation sind.

Thomas Mann - Halál ​Velencében
Thomas ​Mann 1911 májusában két hetet töltött Velencében, ekkor fogalmazódott meg benne a Halál Velencében ötlete: hogyan sodorja a tragikum, az elháríthatatlan végzet az öregedő Gustav Aschenbach írót szégyene és halála beteljesedéséig. Az elbeszélés jelképes helyzeteinek burjánzásában nem ok nélkül kereshetjük Mann látomását az egész első világháború előtti művészetéről. Gustav Aschenbach költője volt mindazoknak, akik a kimerülés határán dolgoznak, akik már roskadoznak a teher alatt, de még tartják magukat, költője mind a munka moralitásának, akik vézna testtel, szűkös eszközökkel, az akarat mámorában okosan gazdálkodva, legalább egy időre meg tudják szerezni a nagyság hatóképességét. Sokan vannak, és ők a kor hősei. A világirodalom egyik legszebb és leginkább elgondolkoztató regénye szépségről, halálról, művészetről - Kulka János karizmatikus előadásában, Gustav Mahler zenéjével, 3 CD-n. "...a Halál Velencében értette meg velem végérvényesen, hogy az irodalom feneketlen fölfordulás, a szívre mért kiheverhetetlen csapás, valami elementáris bátorság és bátorítás, és ugyanakkor mégis olyasvalami, mint a halálos betegség." (Kertész Imre)

Thomas Mann - Ének ​a kisgyermekről
Ötödik ​gyermeke, Elisabeth születése után vetette papírra Thomas Mann Ének a kisgyermekről című hexameteres versnovelláját. A mű unikum a manni életműben, részint verses formája miatt, de idilli jellege okán is (maga a szerző nevezte idillnek). A bűbájos költemény nem emlékeztet a nagy manni művekre; egy kislányától elbűvölt apa vallomása, egy a kisgyerek fejlődését naponta gondosan figyelő szülő játékosan irodalmi formába öntött "naplója", amelyből azonban nem hiányoznak - ha csak alkalmi villanások erejéig is - a zseniális epikus meglátásai, ábrázoló vénája és sokszorosan összetett iróniája.

Thomas Mann - A ​kiválasztott / A törvény
Thomas ​Mann ebben a művében egy középkori legendát dolgozott fel. Gregorius pápa állítólagos élettörténetét. A regény főszereplője, Gregorius, egy testvérpár bűnös viszonyából származik, anyjától távol nevelkedik, majd tizenhét éves korában visszatér hazájába, és feleségül veszi az édesanyját, akiről nem tudja, hogy az. Egy leányuk születik, és a második is útban van már, amikor a titok kiderül, Gregorius elhagyja édesanyja-feleségét, és vezeklésül egy magányos kősziklára bilincselteti magát. Tizenhét évet tölt ezen a sziklán, miközben Rómában megürül a pápa trónja, és nem találnak senkit, aki betöltésére méltó volna. Két magasrangú római úrnak látomása támad Gregoriusról, aki a sziklán vezekel, és akit az Ég kiszemelt a pápai trónra. Meg is találják, és Gregoriusból igen nagy pápa lesz. A legenda mindenkor aktuális tanúsága az, hogy a nagy bűnös - ha van elég lelki ereje ahhoz, hogy bűnének következményeit vállalja - igen hasznos tagjává lehet a közösségnek. A regény remekmű. Különös bájjal szövődnek össze benne az ősmitikus és legendás-középkori elemek, de Mann a modern pszichológia minden eszközét is felhasználja. A stílusművészet igazi remeklése ez a könyv, egyes részletei a legtisztább zengésű költészet nyelvén szólnak hozzánk.

Kollekciók