Ajax-loader

Cormac McCarthy könyvei a rukkolán


4625174_5
elérhető
8

Cormac McCarthy - Suttree
A ​jó családból származó Cornelius Suttree - vagy ahogy ivócimborái hívják, Bud - lemondott a kiváltságosok életéről, hogy horgászként tölthesse napjait egy rozoga lakóhajón a Tennessee folyó partján, Knoxville közelében. A társadalom peremén különcök és lecsúszott csodabogarak - bűnözők, alkoholisták, hajléktalanok, kurvák és szerencsevadászok - között él, ám távolságtartása, humora és büszkesége képes kiemelni Sutreet ebből a testi-lelki mélynyomorból. A részben önéletrajzi ihletésű, először 1979-ben megjelent Suttreeban Cormac McCarthy a korai regényeitől eltérően szereplők tucatjait mozgató, gigantikus társadalmi tablót alkotott. Lehengerlő erejű látomás ez az ötvenes évek kocsmákban tengődő alvilágáról és a szerző állandó témájáról: a fülledt, misztikus és minden ízében groteszk amerikai Délről. McCarthy Cornelius Sutree figurájában megteremtette a modern idők Huckleberry Finnjét. Kritikusai szerint a Sutree az egyik legfontosabb amerikai egzisztencialista regény.

Cormac McCarthy - Isten ​gyermeke
"Vagy ​kitalál magának egy másik életvitelt vagy talál magának egy másik lakóhelyet hozzá valahol a világban." - figyelmezteti a seriff Lester Ballardot, ám a huszonhét éves fiatalember egyikre sem képes. Anyja lelépett, apja felakasztotta magát. Lester szinte teljes elszigeteltségben él közel a természethez, egyre távolabb a társadalomtól a Tennessee állambeli Sevier megyében. Pár dollárja van és egy puskája. Vadászik és gyűjtöget a hegyekben. Meggyűlik a baja a renddel. Magában beszél. Egy hideg téli reggelen tett felfedezése alapvetően változtatja meg az életét. Már nem lesz visszaút. Cormac McCarthy korai remekművében a rá annyira jellemző szikár költőiséggel, érzékenységgel és komor szépséggel mutatja közelről az emberszámba se vett, kisemmizett Lester létezésének bestiális harcát, kegyetlen-keserves küzdelmét.

Cormac_mccarthy_az_ut
elérhető
241

Cormac McCarthy - Az ​út
,,Ha ​a fiú nem Isten igéje, akkor Isten sosem szólalt meg." Hamu szitál folyton a láthatatlan égből, ahol a nap többé sosem mutatja meg arcát az elpusztult világnak. A "vég" után apa és fia bandukolnak éhezve és fázva az úton, keresve a maradék kis jót, ami túlélhette a pusztulást. Az anya már föladta a keresést. A férfi pisztolyában már csak két golyó van, ami kevés az ellenség legyőzéséhez, viszont éppen elegendő önmaguk legyőzéséhez és az Isten végső megtagadásához. Vajon mikor tudnak teljesen lemondani a reményről és vajon képes-e a férfi ennyire drasztikus módon "megmenteni" fiát a rosszabb haláltól? A Földön, ahol az emberi élet az utolsó, a ragadozók saját fajtájukra vetemednek. Apa és fia vérengző szerencsétlenek közt próbál eljutni az óceánpartra egy új élet reményében, és ha ez a vágyuk sem teljesül, legalább végre föladhatják... Cormac McCarthy a felkavaró történet kegyetlen kulisszái közt, egy apa-fiú kapcsolat felejthetetlen dialógusaiban kérdez rá az ember alapvető értékeire: a hit, a remény és a szeretet erejére. Ám a válaszokat ezúttal is olvasóira bízza. Megrendítő utópiája 2007-ben elnyerte a Pulitzer-díjat. A regény az angol Times által összeállított "az elmúlt évtized 100 legjobb könyve" listáján az első helyet érdemelte ki.

Cormac McCarthy - The ​Sunset Limited
A ​startling encounter on a New York subway platform leads two strangers to a run-down tenement where a life or death decision must be made. In that small apartment, “Black” and “White,” as the two men are known, begin a conversation that leads each back through his own history, mining the origins of two fundamentally opposing world views. White is a professor whose seemingly enviable existence of relative ease has left him nonetheless in despair. Black, an ex-con and ex-addict, is the more hopeful of the men–though he is just as desperate to convince White of the power of faith as White is desperate to deny it. Their aim is no less than this: to discover the meaning of life. Deft, spare, and full of artful tension, The Sunset Limited is a beautifully crafted, consistently thought-provoking, and deceptively intimate work by one of the most insightful writers of our time.

Cormac McCarthy - Nem ​vénnek való vidék
A ​vadnyugat lidércei kísértenek a vidéken, csak hősök nincsenek már – annál több az áldozat. Halott emberek mindenütt: bűnözők, bűnüldözők és olyanok, aki számára haláluk pillanatában sem adatik meg a felismerés, hogy bármi közük lehetne az eseményekhez. Bell, az öreg seriff utolsó küldetése ez nyomozás, aki a kifordult világban már csak annyit tud biztosan, hogy szereti a feleségét. Ellenfele, Chigurh, a gyilkológép semmiféle hasonlóságot nem mutat a prófétákkal, mégis prófétai elszántsággal szolgálja a halált. Brutálisan és kevés szóval öl. Ahogy szűkszavúak a rendőrök és a kábítószercsempészek is, akik sorra halnak meg a sivatagban. Az ő háborújukba – mely rég nem az igazság, a morál és a becsület ege alatt zajlik – keveredik bele egy fiatalember (Moss) vadászat közben, mikor véletlenül bűnözők hulláiba botlik, és annyi pénzbe, amennyivel bármilyen élet mindenestől megváltoztatható. A pénz és az ő nyomába szegődik Chigurh – úgyhogy inkább ez a hajsza forgatja fel végérvényesen az életét. Hogy sikerül-e túlélnie? McCarthynak mindenképp sikerül sokkoló erővel ábrázolni ezt a roncs világot és „hőseinek” sajátosan durva nyelvét. A könyv film változatát négy díjjal jutalmazták az Oscar-gálán.

Cormac McCarthy - The ​Border Trilogy
"The ​Border Trilogy" chronicles the coming-of-age of two young men in the south west of America. John Grady Cole and Billy Parham, two cowboys of the old school, are poised on the edge of a world about to change forever. Their journeys across the border into Mexico, each an adventure fraught with fear and pain, mark a passage into adulthood, and eventual salvation. McCarthy's clean, hard language evokes the physicality of an unforgiving landscape, the determination of the characters who roam within it, and the vanishing world of the Old West, where blood, violence and dying are conditions of life. Beautiful and brutal, filled with sorrow and humour, "The Border Trilogy" is both an epic love story an exhilarating elegy for the American Frontier. "In these three fierce, desolate, beautiful novels, McCarthy has created a masterpiece" - "Sunday Times". "A landmark in American literature" - "Guardian".

Cormac McCarthy - Cities ​of the Plain
On ​a ranch in southeastern Texas, soon after World War II, a group of solitary, inarticulately lonely men gathers to work animals as the sun sets for good on the mythic American West. All of these men nurse losses both personal (siblings or wives) and collective (a shared lifestyle and philosophy). Among them is John Grady Cole, the adolescent hero of the first book in Cormac McCarthy's Border trilogy, All the Pretty Horses. John Grady remains the magnificent horseman he always was, and he still dreams too much. On the ranch, he meets Billy Parham, whose own tragic sojourn through Mexico in The Crossing, the second book of the set, continues to quietly suffocate him. The two form a friendship that will nurture both but save neither from the destiny that McCarthy's characters always sense lurching to meet them. Soaked in storm-heavy atmosphere but brightened by the ranch-hands' easy camaraderie and gentle humor, Cities of the Plain surprises with its sweetness. The awkward doomed-romance plot at the center of this tight, concise novel fails to convince, but, remarkably, does little to undercut the book's impact. What lingers here, and what matters, are the brooding, eerie portraits of the plains and the riders, glimpsed mostly alone but occasionally leaning together, who slip across them, over the horizon into memory. --Glen Hirshberg

Cormac McCarthy - No ​Country for Old Men
Llewelyn ​Moss, hunting antelope near the Rio Grande, stumbles upon a transaction gone horribly wrong. Finding bullet-ridden bodies, several kilos of heroin, and a caseload of cash, he faces a choice - leave the scene as he found it, or cut the money and run. Choosing the latter, he knows, will change everything. And so begins a terrifying chain of events, in which each participant seems determined to answer the question that one asks another: how does a man decide in what order to abandon his life?

Cormac McCarthy - Blood ​Meridian
"The ​fulfilled renown of Moby-Dick and of As I Lay Dying is augmented by Blood Meridian, since Cormac McCarthy is the worthy disciple both of Melville and Faulkner," writes esteemed literary scholar Harold Bloom in his Introduction to the Modern Library edition. "I venture that no other living American novelist, not even Pynchon, has given us a book as strong and memorable." Cormac McCarthy's masterwork, Blood Meridian, chronicles the brutal world of the Texas-Mexico borderlands in the mid-nineteenth century. Its wounded hero, the teenage Kid, must confront the extraordinary violence of the Glanton gang, a murderous cadre on an official mission to scalp Indians and sell those scalps. Loosely based on fact, the novel represents a genius vision of the historical West, one so fiercely realized that since its initial publication in 1985 the canon of American literature has welcomed Blood Meridian to its shelf. "A classic American novel of regeneration through violence," declares Michael Herr. "McCarthy can only be compared to our greatest writers."

Cormac McCarthy - Vad ​lovak
A ​Határvidék-trilógia véres nyitánya Cormac McCarthy – a Véres délkörök, a Nem vénnek való vidék és Az út szerzője – Vad lovak című regényében a tizenhat éves texasi rancher, John Grady Cole felnőtté válásnak szívszaggató, véres és olykor hátborzongató történetét meséli el. Barátjával, a nála egy évvel idősebb Rawlinsszal titokban szöknek át Mexikóba, hogy munkát vállaljanak a számukra ismeretlen, ám izgalmas kalandokat ígérő országban. De mire felocsúdnak, egy gyönyörű és kegyetlen világban találják magukat, ahol az embernek gyakran a vérével kell fizetnie az álmaiért. A kritikusok a McCarthy-életmű egyik csúcspontjaként tartják számon a Vad lovakat, a Határvidék-trilógia első részét. E modernkori westernben a szerző újraalkotja a cowboyok mítoszát. Sodró, kegyetlenül pontos mondatai által az olvasó is beavatást nyerhet a vadnyugat varázslatos, könyörtelen világba. A regény, több más rangos elismerés mellett, megkapta a Nemzeti Könyv-díjat, és immár a XX. századi amerikai próza faulkneri és hemingwayi hagyományait továbbörökítő klasszikusaként tartják számon.

Cormac McCarthy - Suttree ​(angol)
By ​the author of Blood Meridian and All the Pretty Horses, Suttree is the story of Cornelius Suttree, who has forsaken a life of privilege with his prominent family to live in a dilapidated houseboat on the Tennessee River near Knoxville. Remaining on the margins of the outcast community there--a brilliantly imagined collection of eccentrics, criminals, and squatters--he rises above the physical and human squalor with detachment, humor, and dignity.

Cormac McCarthy - The ​Gardener's Son
In ​the Spring of 1975 the film director Richard Pearce approached Cormac McCarthy with the idea of writing a screenplay. Though already a widely acclaimed novelist, the author of such modern classics as The Orchard Keeper and Child of God, McCarthy had never before written a screenplay. Using nothing more than a few photographs in the footnotes to a 1928 biography of a famous pre-Civil War industrialist as inspiration, the author and Pearce together roamed the mill towns of the South researching their subject. One year later McCarthy finished The Gardener's Son,a taut, riveting drama of impotence, rage, and ultimately violence spanning two generations of mill owners and workers, fathers and sons, during the rise and fall of one of America's most bizarre utopian industrial experiments. Produced as a two-hour film and broadcast on PBS in 1976, The Gardener's Son recieved two Emmy Award nominations and was shown at the Berlin and Edinburgh Film Festivals. This is the first appearance of the film script in book form. Set in Graniteville, South Carolina, The Gardener's Son is the tale of two families: the Greggs, a wealthy family that owns and operates the local cotton mill, and the McEvoys, a family of mill workers beset by misfortune. The action opens as Robert McEvoy, a young mill worker, is having his leg amputated -- the limb mangled in an accident rumored to have been caused by James Gregg, son of the mill's founder. McEvoy, crippled and isolated, grows into a man with a "troubled heart"; consumed by bitterness and anger, he deserts both his job and his family. Returning two years later at the news of his mother's terminal illness, Robert McEvoy arrives only to confront the grave diggers preparing her final resting place. His father, the mill's gardener, is now working on the factory line, the gardens forgotten. These proceedings stoke the slow burning rage McEvoy carries within him, a fury that ultimately consumes both the McEvoys and the Greggs.

Cormac McCarthy - The ​Crossing
The ​opening section of The Crossing, book two of the Border Trilogy, features perhaps the most perfectly realized storytelling of Cormac McCarthy's celebrated career. Like All the Pretty Horses, this volume opens with a teenager's decision to slip away from his family's ranch into Mexico. In this case, the boy is Billy Parham, and the catalyst for his trip is a wolf he and his father have trapped, but that Billy finds himself unwilling to shoot. His plan is to set the animal loose down south instead. This is a McCarthy novel, not Old Yeller, and so Billy's trek inevitably becomes more ominous than sweet. It boasts some chilling meditations on the simple ferocity McCarthy sees as necessary for all creatures who aim to continue living. But Billy is McCarthy's most loving--and therefore damageable--character, and his story has its own haunted melancholy. Billy eventually returns to his ranch. Then, finding himself and his world changed, he returns to Mexico with his younger brother, and the book begins meandering. Though full of hypnotically barren landscapes and McCarthy's trademark western-gothic imagery (like the soldier who sucks eyes from sockets), these latter stages become tedious at times, thanks partly to the female characters, who exist solely as ghosts to haunt the men. But that opening is glorious, and the whole book finally transcends its shortcomings to achieve a grim and poignant grandeur. --Glen Hirshberg

Cormac McCarthy - Child ​of God
Scuttling ​down the mountain with the thing on his back he looked like a man beset by some ghast succubus, the dead girl riding him with legs bowed akimbo like a monstrous frog." Child of God must be the most sympathetic portrayal of necrophilia in all of literature. The hero, Lester Ballard, is expelled from his human family and ends up living in underground caves, which he peoples with his trophies: giant stuffed animals won in carnival shooting galleries and the decomposing corpses of his victims. Cormac McCarthy's much-admired prose is suspenseful, rich with detail, and yet restrained, even delicate, in its images of Lester's activities. So tightly focused is the story on this one "child of God" that it resembles a myth, or parable. "You could say that he's sustained by his fellow men, like you.... A race that gives suck to the maimed and the crazed, that wants their wrong blood in its history and will have it

Cormac McCarthy - The ​Stonemason
The ​Stonemason is a profoundly moving drama set in Louisville, Kentucky in the 1970s, concerning several generations of a black family. McCarthy's narrator, Ben, reveals a painful episode in his family's history, grounding us at the same time in the beautiful dynamic between him and his grandfather, Papaw. Ben, Ben's father, and Papaw are all stonemasons, but in descriptions of "the trade" we learn as much about this family's capacity for love as we do about constructing sound foundations for houses, barns and bridges. Papaw's knowledge about stonemasonry is analogous to his deep spiritual wisdom, and Ben recognizes both as he looks back on his apprenticeship in the "trade at which I thoughtmyself a master and of which I stood in darkest ignorance. And as I came to know him ... As I came to know him ... Oh I could hardly believe my good fortune. I swore then I'dcleave to that old man like a bride. I swore he'd take nothing to his grave." Papaw's son Big Ben and great-grandson Soldier do not respond as whole-heartedly to the old man's wealth of knowledge and patient guidance and the tragedy of the story is largely rooted in this fact. Both of these characters have lost connection with the work of their hands and by association with the earth, their family, and themselves. They are profoundly dissatisfied. Of his father, Ben later wonders, "Why could he not see the worth of that which he had laid aside and the poverty of all he hungered for? Why could he not see that he too was blest?" The Stonemason reveals afresh the mastery of character, plot, pathos, and the poetic facility for language that distinguishes Cormac McCarthy's fiction, and which recently earned him the National Book Award for his bestselling novel, All The Pretty Horses.

Cormac McCarthy - All ​the Pretty Horses
Part ​bildungsroman, part horse opera, part meditation on courage and loyalty, this beautifully crafted novel won the National Book Award in 1992. The plot is simple enough. John Grady Cole, a 16-year-old dispossessed Texan, crosses the Rio Grande into Mexico in 1949, accompanied by his pal Lacey Rawlins. The two precocious horsemen pick up a sidekick--a laughable but deadly marksman named Jimmy Blevins--encounter various adventures on their way south and finally arrive at a paradisiacal hacienda where Cole falls into an ill-fated romance. Readers familiar with McCarthy's Faulknerian prose will find the writing more restrained than in Suttree and Blood Meridian. Newcomers will be mesmerized by the tragic tale of John Grady Cole's coming of age.

Cormac McCarthy - The ​Road
Cormac ​McCarthy sets his new novel, The Road, in a post-apocalyptic blight of gray skies that drizzle ash, a world in which all matter of wildlife is extinct, starvation is not only prevalent but nearly all-encompassing, and marauding bands of cannibals roam the environment with pieces of human flesh stuck between their teeth. If this sounds oppressive and dispiriting, it is. McCarthy may have just set to paper the definitive vision of the world after nuclear war, and in this recent age of relentless saber-rattling by the global powers, it's not much of a leap to feel his vision could be not far off the mark nor, sadly, right around the corner. Stealing across this horrific (and that's the only word for it) landscape are an unnamed man and his emaciated son, a boy probably around the age of ten. It is the love the father feels for his son, a love as deep and acute as his grief, that could surprise readers of McCarthy's previous work. McCarthy's Gnostic impressions of mankind have left very little place for love. In fact that greatest love affair in any of his novels, I would argue, occurs between the Billy Parham and the wolf in The Crossing. But here the love of a desperate father for his sickly son transcends all else. McCarthy has always written about the battle between light and darkness; the darkness usually comprises 99.9% of the world, while any illumination is the weak shaft thrown by a penlight running low on batteries. In The Road, those batteries are almost out--the entire world is, quite literally, dying--so the final affirmation of hope in the novel's closing pages is all the more shocking and maybe all the more enduring as the boy takes all of his father's (and McCarthy's) rage at the hopeless folly of man and lays it down, lifting up, in its place, the oddest of all things: faith. --Dennis Lehane

Cormac McCarthy - Véres ​délkörök, avagy vörös alkony a nyugati égen
A ​Nem vénnek való vidék szerzőjének legpokolibb regénye. A Véres délkörök egy fiatal és nincstelen vándor története, aki kóborlása közben csapódik a törvényen kívülieket és skalpvadászokat tömörítő Glanton-bandához, melynek tagjai indiánokat irtottak Texas és Mexikó határvidékén, az 1840-es évek végén, a helyi elöljárók megbízásából. McCarthy regénye az amerikai álom keletkezésének ideológiai alapjait gondolja újra, ábrázolva a tudás és a hatalom, a fejlődés és az elembertelenedés, a történelem és a mítosz, de legfőképpen az elkövetett erőszak és az elbeszélt erőszak határmezsgyéit. Világában minden megtörténhet és meg is történik a túlélés érdekében. Nincsenek jók vagy rosszak. Nincsenek kiváltságosok, és kegyelem sincsen - sem öregnek, sem nőnek, sem gyermeknek. Feladatok vannak, melyeket a szereplők igyekeznek végrehajtani, anélkül, hogy túlságosan sokat gyötrődnének azon, mi helyes, és mi helytelen; indiánok és fehérek, harcosok és földművesek mind a dolgukat végzik ebben a pokolian perzselő, könyörtelen világban, és a legtávolabbi céljuk: a másnap reggeli ébredés. A történet és a nyelv egyaránt a fájdalomból építkezik, hogy azután a regény az ember elhagyatottságának és értelmetlen szenvedésének monumentumaként magasodjon a századok fölébe, és úgy hirdesse a keresés szükségszerűségének és ugyanakkor hiábavalóságának tanulságát, akár Herman Melville Moby Dickje. Cormac McCarthy rémálomszerű, mégis gyönyörűséges nyelvezetű, kalandos remekművét a kritikusok a 20. századi irodalom, azon túl pedig a teljes angol nyelvű irodalom legfontosabb regényei közt tartják számon és Poe, Melville vagy Faulkner leghíresebb alkotásaihoz hasonlítják. Harold Bloom, a neves irodalmár egyenesen a négy legjobb élő amerikai író közé sorolja a szerzőt Philip Roth, Thomas Pynchon és Don DeLillo társaságában. McCarthy sokkoló elbeszélésében szenvtelenül ábrázolja az amerikai történelem egyik válságidőszakát, kendőzetlen képet festve az elkerülhetetlen fájdalomról és erőszakról.

Cormac McCarthy - The ​Orchard Keeper
An ​American classic, The Orchard Keeper is the first novel by one of America's finest novelists and author of the critically acclaimed national bestseller All the Pretty Horses. Set in a small, remote community in rural Tennessee, it tells the story of a young boy and the outlaw bootlegger who, unbeknownst to either of them, has killed the boy's father.

Cormac McCarthy - A ​jogász
Cormac ​McCarthy Pulitzer-díjas író eredeti forgatókönyve egy jogász történetét meséli el, akit teljesen rabjává tesz a vágy, hogy meggazdagodjék és elkápráztassa menyasszonyát, így aztán kockázatos drogcsempész ügyletbe keveredik. A nagy tétekben folytatott kokainkereskedelemhez két kapcsolata révén kerül közel: Reiner titokzatos és aligha tisztakezű, szerelme, a csábító Malkina pedig olyannyira nem mindennapi jelenség, hogy házi kedvencként két gepárdot tart. Amikor az események helyszínei között Mexikó is feltűnik, minden komorabbá, erőszakosabbá és züllöttebbé válik. A bűn és az emberi mohóság kockázatáról, következményeiről és a kettő közötti egyensúlyról szóló, sodró lendületű, megdöbbentő és felkavaró történet Cormac McCarthy írói erényeinek legjavát mutatja meg. A filmváltozatot Ridley Scott rendezte. A főszerepekben Michael Fassbender, Penélope Cruz, Cameron Diaz, Javier Bardem és Brad Pit

Cormac McCarthy - Outer ​Dark
Outer ​Dark is a novel at once fabular and starkly evocative, set is an unspecified place in Appalachia, sometime around the turn of the century. A woman bears her brother's child, a boy; he leaves the baby in the woods and tells her he died of natural causes. Discovering her brother's lie, she sets forth alone to find her son. Both brother and sister wander separately through a countryside being scourged by three terrifying and elusive strangers, headlong toward an eerie, apocalyptic resolution.

Cormac McCarthy - Átkelés
Az ​Átkelés, Cormac McCarthy méltán híres Határvidék-trilógiájának második kötete. A nagysikerű Vadlovakhoz hasonlóan szintén az USA délnyugati államaiba és a szomszédos Mexikó kietlen és kegyetlen tájaira kalauzolja el az olvasót. A második világháború idején játszódó megrázó történet egy testvérpár, a tizenhat éves Billy Parham és öccse, Boyd megpróbáltatásairól, kalandjairól és felnőtté válásáról szól. Billy megszállottan üldözi a jószágaikat prédáló, Mexikóból átkóborolt nőstényfarkast. Miután a fiú csapdába ejti a vemhes állatot, úgy dönt, nem öli meg, hanem átkel vele a határon, és szabadon engedi a hegyek közt. A tragikusan végződő útról hazatérve örökre megváltozik az élete. ,,Az elátkozott vállalkozások végérvényesen kettévágják az életet azelőttre és mostra." Billy eztán még egyszer visszatér a határ túloldalára, Mexikóba, ezúttal azonban az öccse társaságában vág neki az útnak. A szerző lélegzetelállító óriás-mondataival, a western-regények hagyományából táplálkozva, Melville, Hemingway és Faulkner nyomdokain járva tárja elénk újabb letaglózó, pokoli látomását egy vad és megszelídíthetetlen vidékről, és a benne élő - e vidékkel és egymással is szüntelen küzdelemben álló - emberekről.

Cormac McCarthy - A ​síkság városai
Maguknak ​való cowboyok, akik ritkán szólalnak meg, de ha igen, annak súlya van. A magányos emberek bajtársiassága, leleményes és megszokhatatlan összhangjuk a természettel és otthonos idegenkedésük az úgynevezett civilizációtól. Az erőszak kíméletlen élessége. A Határvidék-trilógia záró darabjában, A síkság városaiban minden benne van, amiért Cormac McCarthyt nagyra tartják tisztelői: a vadnyugat alkonya elemi erejű, egyszerre realista és mégis jelképessé váló ábrázolásának lenyűgöző eszköztára. A Vad lovak és az Átkelés című könyvekben megismert cowboyok, John Grady Cole és Billy Parham története A síkság városaiban végzetszerűen fonódik egybe. Az Egyesült Államok déli határvidékén játszódó történetben múlt és jelen, Amerika és Mexikó konfliktusos találkozása szikrázik fel. Vajon eleve elrendeltek-e a történeteink, vagy a barátság és a szerelem kötelékei újraírhatják-e a sorsunkat? McCarthy kíméletlen és lenyűgöző tablót nyújtva keresi a választ a Határvidék-trilógia megrendítő fináléjában.

Kollekciók