Ajax-loader

Zsiga Henrik könyvei a rukkolán

Zsiga Henrik - Igaz ​mesék a magyar történelemből
A ​könyvben szereplő mesék a magyar történelem megtörtént, ám kevésbé ismert, izgalmas eseményeit dolgozzák fel - cselekményükben, stílusukban, szóhasználatukban visszanyúlnak a népmesékhez. Anya és Apa sem marad ismeret nélkül: minden mesét az egykori történelmi esemény rövid összefoglalója követ. Gévai Csilla művészi rajzai tovább színesítik a gyerekek számára lebilincselő történeteket.

Covers_354687
elérhető

Zsiga Henrik - Balaton
A ​szerző új útikönyvvel jelentkezett, mely hasonlóan szórakoztató, ismeret- és ötletanyaggal rakott, mint előző, Toszkána Utazik a család című slágerkötete. Helló Kedves Olvasó! Bebarangoltam a Balatont. Hol gyerekekkel, hol barátokkal. Betértünk patinás éttermekbe és időrágta büfékbe. Kóstoltunk sajtos lángost és harcsa mellett kacsamellet, kortyoltunk jóféle szörpöket és közeli dűlők borait. Feltérképeztük a régió erdeit, játszóterek ezreit, kalandpályákat, állatparkokat, múzeumokat számolatlanul. Napoztunk zsongó strandokon, barlangokba ereszkedtünk, és másztunk hegyre, dombra, lombra, tóra néző kilátóra. Utaztunk tavasszal, forró nyáron, derűs ősszel. Zötyögtünk kisvonattal, nagybusszal, kerékpárral, feltűrt szárral, kajakkal és csónakkal, máskor pedig kompon álltunk, rétek felett átrepültünk. Szabadkoztunk vízirendőröknek, hánykolódtunk az éjjeli tavon, elhagytuk a strandpapucsot, és kagyló állt a talpunkba. Nem hátráltunk a kalandok elől. Badacsonytól Szigligeten át Keneséig, Siófoktól Köveskálon át Fonyódig mindent felderítettünk. 53 település, 253 fotó, ötletek, átélt élmények és remek ajánlatok. Mindezeket itt találod. Vidd haza az útikönyvet, vidd haza a Balatont! Zsiga Henrik

Zsiga Henrik - Balaton ​bringával
25 ​túra a Balatonnál. Nem spóroltunk a kilométerekkel: körbebringáztuk a keszthelyi vidéket, a nem alacsony Badacsonyt, a Káli-medencét, s a felvidék megannyi kegyetlen hegyét. Körbetekertük a kelet tájait, és nyurga hurkokra fűztük Somogy falvait. Kerekeztünk autóúton, mezőn, völgyön, levélágyon: bükkön, tölgyön. Került a könyvbe túra elég: pihentető s büntető, némelyik könnyed, másutt majd pereg a könnyed. De nem csak az utakat róttuk! Települések jöttek elénk, szédítettek tornyaikkal, barlangokkal, kishidakkal, nagypiaccal. Teszteltünk temérdek szállodát és éttermet, s szőlőfürtöt, mi itt termett. Jól megnéztünk minden sarkot, múzeumot, állatparkot. Jegyzeteltünk, fotóztunk, eltévedtünk, bolyongtunk. Távokat mértünk, hegynek föl irgalmat kértünk. Aztán hazaértünk. Ha nem csak körbetekerni akarod a tavat, van pár ötletünk. Vidd haza a könyvet, és elő a bringákkal! Irány a Balaton!

Zsiga Henrik - A ​remény koordinátái
"A ​mesélők hús-vér emberek. Mindannyian megjárták a maguk személyes poklát: párkapcsolati viszály, szülői alkoholizmus, gyász, betegség, nemi erőszak, bántalmazás... ezerarcú a sor. Most elmesélik, hogyan kerültek a mélybe - és hogyan kapaszkodtak ki onnan. Nem finomkodnak, nem mismásolnak. Feladatuk nem volt egyszerű, többnyire először ereszkedtek vissza eltemetett világaikba. A történetek mesélőit nem az olvasói szimpátia elnyerése, hanem a kimondás és a megosztás aktusával járó gyógyító és öngyógyító erőbe vetett hit hajtotta. Senki sem állítja, hogy nincsenek nehezebb helyzetek, mint a lapokon megjelenők. A könyv nem egy szörnyűségekből összeállított válogatás, nem katasztrófaturistákat táplál. Nem a körülmények, hanem maguk a mesélők a fontosak: ők mit éltek meg mélységnek, miképp tévelyegtek, keresték a kiutat, küzdöttek, és kapaszkodtak meg. Minden esetben felszínre érünk, még ha nem is harsány hepiend, csupán csendes megbékélés fogad. A szereplők nem hősök, nem pózolnak áldozatként, nincsenek különleges képességeik. A történetek egyszerűek, mind itt esett meg mellettünk. S a tanulság? Ha úgy adódik, számunkra is van remény. Valahol ott bújkál bennünk, szívben, vérben, lélekben, fejben... Ha megküzdünk értük, felviláglanak és utat mutatnak - a remény koordinátái. Ha tökéletes vagy, ha soha nem hoztál rossz döntést, ha krízishelyzetben is mindig látod, merre van az előre, ha rendre betárazott ítéletekkel jársz-kelsz, ha mindenütt izmusokat keresel - a könyv nem hozzád szól. Ha viszont érdekel nyolc ember viszontagságos, girbe-gurba élete, netán épp nem leled a kiutat, vagy úgy érzed, egyedül vagy a nehézségekkel - a könyv hozzád szól. A könyv az azonos tematikájú sorozat első kötete."

Zsiga Henrik - Végül ​magad maradsz
A ​kalandok Peru mélyén kezdődnek. Különös, ősi üzenet bukkan fel, és Alexet, a magyar történészt kérik fel a rejtély tanulmányozására. Az idők távolából küldött jelek, noha új és újabb csodás utazást követelnek, eleinte pusztán kutatói izgalmakat ígérnek. A cselekmény folyásával azonban számos mellékszál is bekapcsolódik: titokzatos eltűnések, sejtelmes alakok, veszélyek és cselszövések sorakoznak fel. A vidám utazás nagyot változik. Alex immáron folyamatosan az életéért küzd, földrészeken át menekül, sorra járja Kambodzsát és Franciaországot, Jordániát és Mexikót, s megannyi gyönyörű történelmi helyszínt. A hajsza során ismeretei gyarapodnak, ám a rejtély egyre csak dagad, majd egyetlen, mindannyiukat érintő óriási kérdéssé formálódik. Alex végül nem csupán az ősidők, hanem önnön nyomasztó múltjának titkát is feltárja. A kaland ekkor azonban már nem érhet véget, a főszereplőre súlyos feladat vár: az emberiség legnagyobb döntését kell meghoznia. Nincs segítsége, nincs kiút. Megérti a latin mondást: solus eris - végül magad maradsz. A regény nem spórol az izgalmakkal, fordulatokkal, ugyanakkor választékosan, irodalmi igényességgel mesél. Az olvasó elé sereglenek az ókori és középkori világtörténelem eseményei, földrajzi, építészeti és művészettörténeti leírások és számos mesés helyszín, köztük a Machu Picchu, Angkor Vat, Petra - hogy a múltat új, meglepő köntösben láthassuk. A szerző új kötete megismertet, elgondolkodtat, magával ragad.

Zsiga Henrik - Balaton ​100
"Ha ​a minőséget keresed, a Balaton e könyve jó útitársad lesz! Bemutatunk számos csodás természeti látnivalót, tántoríthatatlanul kedves vendéglősöket, kallódásra ítélt házak, hagyományok megmentőit, romantikus fogadókat, szőlődombok pöpec pincéit, vidám víziparkokat Hosszú a sor. Ami közös bennük: valamennyi mosolyt csal az arcodra - mert e helyeken jól érzed magad, az ár-érték arányt helyénvalónak találod, és mielőbb vissza akarsz majd térni. Listánkban egyaránt találsz nagyot és kicsit, régit és újat, profi módon építkezőt és megérzésből dolgozót. Nem vittünk magunkkal sem pipettát, sem szögmérőt kevés objektivitással, inkább érzelmeinktől vezérelve ajánljuk e száz helyet. Ide nekem a Balatont! Ide nekem a minőséget! "

Zsiga Henrik - Óceánok ​szolgája, avagy luxushajón dolgoztam
... ​A pincérem bezavart az előételekért. Rohanok az U alakú óriási pult egyik feléhez. Kilenc hideg előételt kell felnyalábolnom. Ezeket az orrom előtt húzták ki a hűtőből, és gurulós állványról kell őket lekapkodnom. Pakolás közben könyököket érzek a bordáim közt, öklöket a szájpadlásomon, Járdaszigetnek nézik a lábamat, számtalan nyelven hallgathatom meg, ki hová kíván. Ezeket a reakciókat a többi segédpincér adja. Ha éppen előttem állna valaki, én másznék a hátára, hogy előbb végezzek a kilenc hideg előétellel. Tálcám akkor, mint egy fél pingpongasztal - egyik kezemben ezt tartom. A másikkal pakolok. Három tányér a tálcára V alakban, aztán három fedő rájuk. Aztán három tányér a három fedőre, és folytatom a legózást. Nagyszerű: végeztem. Gyors leltár: szemeim, bordáim megvannak - nyomás a meleg előételekhez. A hófehér ruhás, séfsapkás (erre kell lennie valami értelmesebb szónak is!) szakácsok követhetetlen sebességgel ontják a megrakott tányérokat. Hiába, hat-hét percük van, hogy kiszórjanak három-négyszáz előételt. Pár kollégám előttem állt. Semmi gond átnyúlok egy kész tányérért. Üde gyomrost érzek, de már csak hét tányér, és kint vagyok a placcon a pincéremnél...

Zsiga Henrik - Toszkána
A ​szerző két és fél hónapot töltött családjával, feleségével és kétéves lányaival Toszkánában - keresztben és kasul átszelték a híres olasz régiót, s módszeresen törekedtek arra, hogy az élményes bugyor egyre dagadjon. Kilenc költözés, megannyi szállás, sorolhatatlan látnivaló. Ámultak kismillió ősi városban, díszes templomban, műkincsektől roskadozó múzeumban, dohos barlangban, madárfüttyös erdőben, és mindennél több játszótéren. Az útikönyv gerincét a feltérképezett 60 toszkán település könnyed, olvasmányos, ám lexikális ismeretekben gazdag leírása adja. Az olvasó végigbarangolhat olyan városokat, mint Firenze, Lucca, Pisa, Carrara, San Gimignano, Arezzo, Cortona, Vinci és San Miniato. A szerző precíz történelmi, földrajzi, gasztronómiai és kulturális tudnivalókkal teszi színesebbé. Az oldalakat, mint élménybeszámolót, átitatja a család számtalan tréfás kalandja, megannyi humoros története és váratlan bonyodalmak sora. A könyvet számtalan csodás fotó díszíti, melyeket maga a fotózásban jártas szerző készített. A könyv remek olvasmány az útibeszámolókat kedvelőknek; nagyszerű kalauz a Toszkánába készülőknek; és letehetetlen, szórakoztató mű a gyönyörű táj iránt érdeklődőknek. A könyv az „Utazik a család“ sorozat első tagja, és jelentős olvasótáborra számít.