Ajax-loader

elérhető könyvek

Minden, ami elérhető: rukkolt és eladó példányok.


Király Béla - Amire ​nincs ige
A ​92 éves Király Béla elsősorban katonaként idézi meg a múltat, egy katona beszél a Horthy-korszakról, a második világháborúról, a kommunista hatalomátvételről, '56-ról, és nincs ez másként a későbbiekben sem, amikor felidézi, hogyan vált az emigrációban a hadtörténelem professzorává, majd, amikor újra hazatérhetett, országgyűlési képviselővé a honvédelmi bizottságban, később a miniszterelnök személyes megbízottjává a haderőreform munkálataiban. Kalandos életút ez, amely a közelmúlt történetének mélyebb ismeretét egy sajátos nézőpontból teszi lehetővé.

Tolnai Kálmán - Sárga ​ostya
Tolnai ​Kálmán izgalmakban, fordulatokban bővelkedő könyveit elkapkodják az olvasók. Így volt ez A 16-os zárka lakójával, a Mohikán-galerivel, Az almatolvajjal és A zárkában cíművel. E kötetben, amelyet az olvasó kezében tart, részint új bűnügyi elbeszélésekkel, részint a már nem kapható könyveiből vett részletekkel kedveskedik olvasóinak. Az évek óta sehol sem kapható, nagy sikerű könyve, A 16-os zárka lakója részletei itt újra olvashatók. Új és korábbi bűnügyi történeteiben többnyire a tettesek vallanak cselekményeikről, a szerző csak a legszükségesebbeket javította szövegükön, nem igyekezett mindenáron irodalmiaskodó körítést adni az elbeszélő elítéltek történeteinek. A Sárga ostya című új kötet összefoglalja, egybegyűjti a szerző írásainak javát, sikeres regényeinek egyes izgalmas, tanulságos részleteit. A vallomástevők megtévedt emberek vagy tudatos bűnözők: a tükörbe néznek. Ezt a tükröt tartja kezében az olvasó. A bűnügyi elbeszéléseket, a regényrészleteket az író és barátja, M. zeneművész kétnapos együttlétének derűs, hangulatos visszaidézése kapcsolja össze.

черных - фантастаытика 82
orosz nyelvű

Kibesz%c3%a9lj%c3%bck_%e2%80%8bmagunkat
Kibeszéljük ​magunkat Ismeretlen szerző
elérhető
0

Ismeretlen szerző - Kibeszéljük ​magunkat
Eszéki ​Erzsébet Temesi Ferenc Csoóri Sándor Mándy Iván Juhász Ferenc Karinthy Ferenc Csorba Győző Kolozsvári Grandpierre Emil Galgóczi Erzsébet Orbán Ottó Mezei András Spiró György Végh Antal Dobai Péter Bodor Pál Bella István Zalán Tibor Békés Pál Vámos Miklós Horváth Péter Tatay Sándor Száraz György Kertész Ákos Konrád György Simonffy András Moldova György Bertha Bulcsu Kardos G. György Goda Gábor Asperján György Bereményi Géza Nádas Péter Kornis Mihály Eörsi István Császár István Cseres Tibor Bacher Iván

Karinthy Ferenc - Óvilág ​és Újvilág
Karinthy ​Ferenc új kötete valódi, retrospektív és fiktív naplókat tartalmaz. Az 1982-ben Cipruson tett utazása alatt és az egyéves 1968-as amerikai tartózkodása idején, majd hazaérkezése után már itthon írott naplójegyzeteit – ezek egy valódi magánnapló közrebocsátott részei, szakaszai; a Rajk-per tárgyalásáról, az ott jelenlévő meghívott írók reagálásáról, a saját egykori gondolatairól és környezetében tapasztaltakról való visszaemlékezést, melyet bizonyára az akkor, frissiben lejegyzett benyomások segítettek rekonstruálni. Ezeknek az írásoknak egy részét legföljebb folyóiratokból ismerheti az olvasó, s van, amit onnan sem. Közismertek és népszerűek a Marich-regények, amelyekben az Óvilág zamata, tárgyi-földrajzi környezete osztozik a főszerepen Marich Gézával vagy a fiával, s amelyeknek e kötetben az ad külön színt, hogy napló formában íródtak, tehát fiktív útinaplók tulajdonképpen…

Bán Károly - Meztelen-e ​a milliárdos király?
Számomra ​ezt a rossz emlékű háborút nem annyira az objektív tények minősítik, sokkal inkább a háború megvívásának módja.Isten óvja ezt az országot, éledező,ébredező demokráciáját a pavicsi,buzai igazságoktól, kinyilatkoztatásoktól,akik a tudományosság lila köde,illetve a tófürdő kénillatú párasipkája mögül leskelődve csináltak bohócot manipulálható, információra éhes emberek százezreiből,milliójából. Lehet,hogy ezért a mondatért Hévíz bajnokaspiránsát bíróság elé citálnak majd,de sebaj a helyükben én is tenném.Addigra talán a posztsztálinizmusból a jogállamiság felé haladva oda is eljutunk,hogy a hazai joggyakorlat nem csupán azt bünteti,aki valakit furkósbottal fejbe kólint,azt is,aki felbecsülhetetlen erkölcsi kárt okoz egy 22 ezer dolgozót foglalkoztató iparágnak.Amely tetejébe meg ez utóbbi két év legsikeresebb magyar ágazata is.

Germanus Gyula - Gondolatok ​Gül Baba sírjánál
Germanus ​Gyula születésének 100. évfordulójára jelenteti meg kiadónk válogatott tanulmányait, amelyekből egy korunkban immár kiveszőben lévő tudóstípus markáns arcéle rajzolódik ki. Germanus nem a dolgozószoba csendjében alkotó szobatudós volt, hanem nagy felfedező-utazó elődeinek, Kőrösi Csomának és Vámbérynek szellemi örököse, munkájuk folytatója, akit elsősorban a tudományban rejlő kaland lehetősége vonzott: sokoldalú érdeklődésű orientalista., aki az iszlám világában éppúgy otthon volt, mint a török vagy indiai történelemben és kultúrában. Belülről, a valóságban akarta megismerni a Keletet és népeit, hogy velük azonosulva, de ugyanakkor az európai racionalizmus és korszerű tudományosság eszközeivel világítsa meg számunkra e különös és ismeretlen világot.

Marx György - Jövőnk ​az univerzum
"Egy ​értelmes ember számára - írja könyvében a szerző - nyomasztó volna a gondolat, hogy évszázadok múltán felébredve egy elképzelt álomból és visszatekintve életére azt látná, süketen élt, nem vett tudomást mindenről, amit korából értékesnek ítélnek a jövő századok." Tudományos alaposság és szépírói indulat ötvözete jellemzi e tanulmányokat: polémia az értelmiséget megosztó "két kultúra" tényével és elvével, törekvés a modern természettudományos és humánus műveltség szintézisére. Hiszen Marx György ilyen - minden embert érdeklő - kérdésekre keres feleletet: Mennyiben több és gazdagabb a mai fizika anyagfogalma, mint a klasszikus fizikáé? Melyek a természettudományos szemléletnek a korszerű világképet leginkább átalakító és forradalmasító motívumai? Mit jelent a 20. században élni, s miként lehet otthonos az ember a tudományos-technikai forradalom világában? Hogyan kell korunk felelős emberének válaszolnia, megoldást keresnie és cselekednie a tudomány és társadalom kiélezett helyzeteiben? S mi is a jövő, a 20. század perspektívája?

François Mauriac - Viperafészek ​és más regények
Egy ​öreg ember döbbenetes és szívbe markoló, izgalmas és felkavaró vallomásának olvasásához fog az olvasó, mikor nekikezd a Viperafészek első lapjainak. Ki ez a halálát közeledni érző ügyvéd, Bordeaux környékének egyik legnagyobb földbirtokosa, akit gyűlöl a családja, aki meghasonlott az egész világgal, aki egész hosszú életén át szenvedett és kínlódott? Milyen rejtett tragédia játszódhatott le ennek a valaha szeretetre vágyó, családját imádó embernek az életében, hogy élete alkonyán egész környezete a halálát várja a nagy örökség reményében? Bűnös-e? Vagy csupán a körülmények tették embergyűlölővé, kegyetlenné és szívtelenné? Ki ez a Thérése Desqueryroux? Ez a szép fiatalasszony, aki forró szerelemre, nagy családra, az élet szépségeinek a megismerésére vágyik, és végül megpróbálja férjét meggyilkolni, hogy szabadon élhesse az életét. Bűnös-e? Vagy őt is a körülmények, a farizeuserkölcsök, mély vallásosságát hangoztató, de kegyetlen szívű környezete változtatta meg ennyire? Megtisztulnak-e Mauriac hősei? Megtalálják-e életük alkonyán a végső békét? Ezekre a kérdésekre ad választ Mauriac csodálatosan sűrített, belülről izzó stílusával, ami egészen átszellemíti és a nagy emberi sorstragédiák közelségébe emeli ezeket az alapjában mindennapi szerelmi és családi históriákat.

Takács Tibor - Apám, ​a vöröskatona
A ​könyv, amit az olvasó most kézbe vesz, regény és dokumentum egyszerre. Középpontjában az író édesapjának alakja áll, egy munkásember élete és sorsa, inaséveitől kezdve egészen a Tanácsköztársaság harcaiban való részvételéig. Az elénk idézett alakok megelevenednek, a történetek helyszínének hangulata élettel teli és hiteles, s nem hiányzik a magával ragadó cselekmény, az izgalmas kaland sem. Az ábrázolás azonban, mely az édesapa emlékeit eleven erővel jeleníti meg, egyben egy korszak történelmi, gazdasági és politikai eseményeit, viszonyait is megörökíti és dokumentálja.

German Castro Caycedo - Lelkemet ​az ördögre hagyom
A ​kötet szerzője a kitűnő kolumbiai újságíró German Castro Caycedo munkássága az írott sajtóban és a televízióban országa határain túl is figyelmet keltett. Figyelme korunk társadalmának legégetőbb gondjaira irányul: regényeiben nyomon követhető ennek hiteles tanúsága. A Lelkemet az ördögre hagyom a tényfeltáró újságírás korszerű, pergő ritmusú dokumentumregénye. Lapjain megelevenedik a Yarí folyó természeti szépsége és kegyetlen vadonja, emberek kétségbeesett küzdelme a túlélésért az őserdő könyörtelenségével szemben. Derűs kalandok, a főszereplő kétségei és tanúvallomásai - mind-mind a kitűnő akcióregények velejárói. Ám ez a kötet ennél mélyrehatóbb értékeket is rejt.

Csizmadia Ervin - "Elképzeltek ​maguknak egy miniszterelnököt"
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.

Leonyid Leonov - Orosz ​erdő
___Az ​orosz erdő, "a zöld barát", a szovjetországnak ez a hallatlanul nagy értékű kincse a főszereplője Leonov klasszikusan zárt, lírát és epikát ötvöző monumentális regényének. Az erdőért harcol Vihrov professzor, s azért, hogy új tartalmat nyerjen az ember és a természet örök barátsága. Ügyes, ravasz és látszólag szintén az igazságért síkraszálló ellenfelekkel kell megküzdenie: Gracianszkij professzor és „forgodox" csoportja kis híján győzedelmeskedik . . . ___A két tudós párviadalának akaratlanul is fontos részvevőjévé válik Vihrov lánya, Polja, aki nyomban a Honvédő Háború kezdetén partizánfeladata teljesítése közben életveszélyes kalandba bonyolódik. Leonov a múlt és jelen síkján bontja ki a mindvégig feszülten izgalmas történetet. A háború, ez a nagy történelmi próbatétel tesz pontot a viták, konfliktusok végére, s hozza meg az igazság diadalát nemcsak a két világ, hanem a szemben álló felek csatájában is.

Herold Ágnes - Még ​ma velem leszel
"Ezt ​a pózt a természet alkotta meg így, az árapály, a hüllők kinövő szárnya, a repülni tanulás, a szőlőtőkék mámora, a nyári éjszakák puha, fekete ege. Maga a teljes önzés és teljes biztonság: semmi dolgom." "Nő mondja, férfi mondja... és mi másról mondhatná érzéki pezsgésű vagy izzású monológját, mint a férfiról meg a nőről, a nőről meg a férfiról? A könyvet lassan, ízlelgetve, vissza-visszalapozva kell olvasni, mint minden jó könyvet: szereplői rólunk beszélnek, arról, ami férfi és nő találkozásaiban a legfontosabb pillanat: amikor én veled vagyok, te velem vagy, együtt vagyunk, egymásban, egymásért. Az elbeszélések és a párbeszédek összeállnak egy nőkből és férfiakból álló baráti-szerelmi kör történetévé, amelyet többen mesélnek el nekünk. Így születik ez a több szempontú regény, amelyben ki-ki a maga módján látja önmagát, a történteket és a másikat. Öröm-szöveg Herold Ágnes regénye, amelyben teljes természetességgel jelenik meg férfi és nő kapcsolatának ritka csodája." (Kálmán C. György)

Anatolij Ribakov - Az ​Arbat gyermekei
Ez ​a hosszú évekre az íróasztalfiók mélyére süllyesztett regény az elmúlt év egyik legfőbb társadalmi eseménye volt a Szovjetunióban. A Nehéz homok szerzőjének új regénye egy csapásra a figyelem középpontjába került, az olvasóközönség nagy része lelkesen üdvözölte, míg mások a múlt meggyalázásával vádolták. Az Arbat gyermekei egy tragédiákkal terhes kort idéz, melynek főszereplője Joszif Visszárionovics Sztálin, a "népek atyja", a "Bölcs Vezér", aki tébolyult hatalomvágyában leszámol a milliószám leskelődő ellenséggel a párton belül és hatalmas országában. A cselekmény időpontja 1933-34, amikor Sztálin valamennyi vélt és valós ellensége leteszi a fegyvert, befejeződik a kolhozosítás, nagy erővel folyik az iparosítás, megkezdődik a moszkvai metró építése, a pártegységet látványosan demonstrálja a "győztesek kongresszusa", összehívják a szovjet írók első kongresszusát... és közben egyre zsúfoltabbak a börtönök, újabb és újabb szibériai falvakat kell kijelölni a száműzötteknek, s végül 1934. december 1-jén merénylet áldozata lesz Kirov, a leningrádi pártbizottság titkára. Az Arbat tér környékén élő fiatalok pedig éli a maguk életét, tanulnak, dolgoznak, szórakoznak, míg egy nap rádöbbennek, hogy a gondtalan ifjúságnak vége...

Dékány Kálmán - Jelzőtűz
Dékány ​Kálmán tehetsége igazán novelláiban nyilatkozik meg; ebben a műfajban tudja leginkább megvalósítani írói elképzeléseit; a novella szigorúan kimért szerkezetében tudja hiánytalanul elmondani mindazt, ami foglalkoztatja. Ezekben a novelláiban is - akárcsak a régebbiekben - az emberi sorsot meghatározó, olykor a figyelmetlen szemlélő számára csaknem érdektelennek tetsző mozzanatok érdeklik elsősorban, azok a pillanatok, melyekben megvilágosodik egy-egy emberi gesztus értelme, tartalma. Tematikája változatos, hősei is sokfélék. Értelmiségiek, kispolgárok, munkások, diákok közül választja alakjait, s mindegyikőjükről tud érdekeset, izgalmasat, újat mondani. Ezt a képességét sajátos látószögének köszönheti: a társadalomban, az emberben a változás folyamatait vizsgálja, és azokat a pontokat keresi meg, melyeken a változás fölgyorsul, vagy éppen megakad. Ebből a nézőpontból az emberi kapcsolatok különös fénytörésben látszanak, és ezek a villódzó fények az emberi léleknek olyan zugaiba is bevilágítanak, melyek egyébként rejtve maradnának.

Láng György - Beethoven ​tavasza
Beethoven ​a szülővárosában, Bonnban töltötte élete első húsz esztendejét. E korszakából nem maradtak ránk tőle érett zeneművek, mégis roppant izgalmas tanulmány, hogy lesz a koraérett, érzékeny, kemény akaratú tehetségből az apa brutális követelőzése, az anya óvó szeretete, barátok, mesterek, pártfogók tanítása, példája és segítsége révén - de mindenekelőtt és elsősorban saját géniusza és embersége irányításával - az egyetemes zenetörténet óriása. Láng György, az író és a zenész, érdekfeszítően kalauzolja végig az olvasót ennek a fontos időszaknak a történetén, bepillantást engedve a kor udvari és társas életébe és kulturális légkörébe is. A könyv képmellékletein az ifjú Beethovenre vonatkozó legfontosabb dokumentumok láthatók.

Brodszky Ferenc - Ludwig ​van Beethoven életének krónikája
Brodszky ​Ferenc számos idegennyelvű kiadást is megért könyve dokumentumgyűjtemény: levelek, okmányok, feljegyzések, visszaemlékezések egymásutánja. Minimális összekötőszöveg, az összeállító arra törekedett, hogy az írások önmagukért beszélve állítsák az olvasó elé Beethoven egyéniségét. Úgy, ahogy ez a mester nyilatkozataiból, barátok memoárjaiból felidéződik. Úgy, ahogy Beethoven barátaihoz, pályatársaihoz és mecénásaihoz beszélt, ahogy azok beszéltek vele vagy róla. Így kapjuk igazi, minden szépirodalmi hozzátétel nélküli keretét az alkotásoknak. Ebben a környezetben, ebben a "tálalásban" nagyobb nyomatékot kap minden adat, minden apró részlet, mintha tudományos vagy belletrisztikai kísérőszöveg értékelné az egyes dokumentumok jelentőségét, vonatkozásait, a művekre nézve értékes utalásait. Gyakran emlegetik az alkotás és az alkotó személye közti felbonthatatlan egységet; s gyakran mondják, hogy a mű és a művész emberi karaktere közt kapcsolat van. Ebben a krónikában mindkét szemlélet igazolást nyer, hiszen kevés olyan bonyolult emberi egyéniséget ismer a zenetörténet, mint amilyen legnagyobbjainak egyike, Ludwig van Beethoven volt...

Bagdy Emőke - Hogyan ​lehetnénk boldogabbak?
Ez ​a válogatás azokból az írásaimból és előadásaimból született, amelyekben a pszichológia üzeneteit éppen ma, mostanában rendkívül fontosnak érzem. Olyannyira, hogy legszívesebben folyvást mondanám, tanítanám ezeket mindenkinek. Terjeszteném Ezt a lehetőséget kínálja a könyv is. Lapjaiba, betűibe költöztetem a lelkem, és olvasótársaimmal együtt élem át: az ilyen tudásanyagban rejlik a lélektan igazi emberszolgálata! Segít nekünk örülni az életnek, tudatosítani, mit tehetünk önmagunk és szeretteink életminőségének jobbítása érdekében. Az elkötelezett odatartozás, a szeretet, az egymásra figyelő segítőkészség, a felelősségvállalás, az örülni tudás, a boldogító párkapcsolatok és szeretetkötelékek lélekápoló erői, a hála, a megköszönni tudás és a megbocsátás megannyi erő, amelyek által megújulhat az életérzésünk, javulhat az egészségünk. Ami ebbe a könyvbe belefért, csupán egy csepp talán az életbúsulás, a reménytelenség, a megkeseredés lelki kövültségeinek feloldására, de ha személyesen is utánagondolunk, vajon érvényesek-e az életünkben ezek a tanítások, akkor máris előbbre lépünk az önismeretben és kapcsolataink minőségének tökéletesítésében.

Julian Szemjonov - A ​tavasz megszépíti Berlint
Dagmar ​könnyedén, valahogy egészen váratlanul fölemelkedett a fotelből; szoknyája rövid volt, és Stirlitz láthatta, milyen szép, kisportolt a lába. Már régóta megfigyelt egy különös jelenséget a nőknél: a szép archoz többnyire rossz alak járul, finom kezük a pipaszár lábú nőknek van, a szép sűrű haj pedig vastag és formátlan nyakat takar. "Itt viszony minden a legnagyobb rendben van - állapított meg. - A természet mindenből a legjobbat nyújtotta neki... talán túlzottan is bőkezű volt hozzá." - S mert az asszony mos nagyon hatott rá és annyira vonzotta, ahogy nő már réges-rég nem, egyszeriben komoly aggodalom ébredt benne. Vajon közös megbízatásukban, mely mindkettőjük számára élet-halál kérdése, nem fogja-e túlságosan is befolyásolni az a hirtelen fellobbant vonzalom? Mert ha igen, akkor ez az asszony és jómaga halálos ítéletével lesz egyenlő. - Egyék-igyék - kínálta az asszony, miközben visszaült a fotelbe. - Szeretem nézni a férfiakat, amint esznek. - Beszéljen még a kutatásairól. A skandináv hősi énekekről. - Mondja - nézett egyenesen szemébe a nő -, maga mindig csak intellektuális csevegés után viszi a hölgyeket az ágyba? Pedig magával minden teketória nélkül lefeküdnék. Akár most rögtön.

Róna Tibor - Több ​nyelven beszélünk
Majoros ​bácsi. az ország legöregebb embere "társalog" a riporterrel; Koblencz néni elmondja a véleményét a vállalatról: bejön vad hangon üvöltve a Pesti Vadember, és felelget a kíváncsi világutazók kérdéseire - íme. a Róna kabarék közismert és népszerü alakjai. akiket oly örömmel láttunk a színpadon. televízióban. hallgattunk a rádióban. a konferansz szellemes szövegével és többi ismert társukkal egyetemben, Róna Tibor a politikai kabaré legnépszerűbb írója ma: - nemcsak ismert alakjai. hanem szállóigévé vált "bemondásai" is erről tanúskodnak. A kabaré hagyományához híven azonnal és csípős szavakkal reagál az új eseményekre és a régi hibákra. Népszerűsége azonban mostanáig az élőszóhoz kötődött. Írásai alig jelentek meg nyomtatásban, Konferanszainak és kabarétréfainak ez az első gyűjteménye - mulattató olvasmány és egy kis kortörténet is, a közelmúlté és a jelené.

Kai Laitinen - A ​finn irodalom története
Kai ​Laitinen a finn irodalomtörténet-írás és irodalomkritika Európa-szerte elismert mestere, a finn Írószövetség alelnöke, a finn Pen Club titkára. Egyike azoknak, akik legtöbbet tették és teszik a finn-magyar kulturális kapcsolatok bővítéséért és elmélyítéséért. Gyakori látogató hazánkban, figyelemmel kíséri irodalmi életünket, szívügye, hogy minél többet tudjanak meg egymásról a közös finn-ugor régmúlt hagyományait őrző népeink. Ez a könyve kiadónk kezdeményezésére született. Alapja a modern finn irodalom történetét tárgyaló, számos európai országban megjelent, nagysikerű műve, amelyet kiadónk kérésére folytatott az időben visszafelé, és bővített ki a teljes finn irodalom történetévé. Értő kalauzolásában az olvasó megismerkedhet a finn irodalom nagyjaival, Agricolán, Sillanpään és Linnán keresztül Larniig, és képet alkothat a XIX. és XX. századi finn irodalom gazdag felvirágzásáról. A népköltészetet és ennek keretében mindenekelőtt a _Kalevalát_ tárgyaló fejezet a neves finn etnográfus, Satu Apo munkája, amelyet szintén kiadónk felkérésér írt. A legújabb kutatási eredményeket is magába olvasztó, szintetizáló igényű, gondosan kimunkált esszéstílusban megírt irodalomtörténeti összefoglalásról Laitinen maga így nyilatkozott: "Munkámban igyekeztem az irodalmat a történelmi események folyamatába beilleszteni; az összevetés érdekében valamennyi fejezet élére rövid történeti és kultúrtörténeti áttekintés került, amelyek remélhetőleg megkönnyítik majd az eligazodást az ismeretlen talajon. Megpróbáltam szem előtt tartani azt a körülményt is, hogy az irodalomnak megvan a maga belső története és megvannak a saját korszakai." És végül még annyit tett hozzá: "Bízom benne, hogy könyvem a maga eszközeivel erősíteni fogja a Magyarország és Finnország között régóta fennálló meleg kultúrkapcsolatokat." Mi biztosak vagyunk ebben.

Gyurcsány Ferenc - Útközben
"Vannak ​az életben pillanatok, amikor Magyarország olyannak látszik, amilyen lehetne: optimistának, igazságosnak, békésnek és biztonságot adónak. Ilyen pillanat volt a közelmúltban, amikor az ARC-fesztiválon Oláh Ibolya énekét hallgattam: "_Van egy ország, ahol álmomban jártam: Magyarország..._" Akik ott hallgattuk a dalt, biztosra vehettük, hogy hamarosan úton-útfélen ezt dúdolja majd mindenki. Nyilván azért, mert azt fogalmazza meg, ami közös bennünk. Azt, hogy nem egyszerűen szeretjük ezt az országot, de készek vagyunk tenni is azért, hogy valóban olyan legyen, amilyen lehetne. Engem is ez az érzés ösztönzött e könyv megírására. A haza tettrekész szeretete. Nekem persze mások az eszközeim, mint egy dalszövegírónak vagy egy zenésznek. Politikus vagyok, aki az ország jövőjét közvetlenebbül befolyásolhatom, mint más. De ami legalább ilyen fontos: baloldali ember vagyok, és nem csak azért, mert soha nem felejtem el, honnan jöttem; azért is, mert nem tévesztem szem elől azt sem, hova akartam, és akarok eljutni másokkal együtt. Egy jobb Magyarországra, ahol a gyermek későbbi helyét az életben végre nem családi származása, hanem szorgalma, tehetsége és munkája jelöli ki. Ilyen egyszerű ez. Persze mindig könnyebb tisztán látni a célt, mint ismerni és megtenni az utat, ami odáig vezet. Innen nézve ez a könyv nem más, mint az egyik útvonal-lehetőség a sok közül. Számomra mégis a legfontosabb. Ez az irány az, amelyben hiszek." _Gyurcsány Ferenc_

Erich Kuby - Az ​én háborúm / Már csak füstölgő romok
10 ​órakor küldönc érkezett és azt kérdezte, ki jelentkezik önként éjszakai felderítő árőrbe az L. folyóhoz. Mi sem állt távolabb tőlem, minthogy jelentkezzem. A szempillám se fog rezdülni, ha parancsot kell teljesítenem, amikor azt kell tennem, amit mindannyiuknak tenniük kell, akikkel azonos helyzetben vagyok... de olyasmire, mint egy becsületbeli akció, engem ugyan be nem fognak.

Csoóri Sándor - Párbeszéd, ​sötétben
Az ​élet, a múlt, az emlékek viszonylagossága, töredezettsége és megfogalmazhatatlansága foglalkoztatja a költőt. Részletek, villanások, pillanatok, hangok, reflexek élnek az emberben tovább, nem összefüggések és rendszerek. "Megállítani az eseményeket és a kiváltságos pillanatokat kimerevíteni! Ezek az idő tartóoszlopai!" - írja Csoóri. S mindezeket nemcsak tettenérni, hanem megfogalmazni. Küzdelem a szavakkal, a szavakért: "...szavak. Mint meglábolhatatlan aknamezők... Mindegyik szóban egy világ... mindegyik szóban ott vagyok én is. Ott van a történelem, ott vannak a hazugságaim, a gyöngeségeim, a mindig csak félig elmondott igazság. Ott van tehát az elhallgatott is. S lehet, hogy ez vagyok én, akihez el kell jutnom. Szavak, utolsó esélyeim, s utolsó akadályaim! Veletek kell újrakezdenem mindent..." Erőteljesek és keserűek, fájdalmasak és kíméletlenek ezek a versek: illúziókat rombolnak, lényeget, biztosat, megmásíthatatlan pillanatigazságokat keres bennük a költő a világról, önmagáról. De mint minden igazi költészet: szuggesztív és katartikus erejű.

Iain Gale - The Black Jackals
Left to cover the retreat of the British army, the Black Jackals are instructed to blow a bridge as possible to stem the tide of German tanks. But what if desparate refugees are on it too? Will Lieutenant Peter Lamb risk both the honour of his proud regiment and his own conscience?

Falus György - A ​gyilkos is áldozat
Az ​Állatkerti úton csend volt. Az Alfa Romeo ugyanott állt, ahol előzőleg. Alatta lassan megmozdult a csatornanyílást lezáró tető. Bresanello Guorrini feje jelent meg. Egy pillanatig mozdulatlan maradt, csak a szeme csillogott, amint végigpásztázta a terepet. Semmi nem mozdult. Kezével lenyúlt, eligazította pontosan a csatorna nyílászáróját. Nem akarta, hogy észrevegyék és gyanút keltsen. Tudta, hogy amióta a képlopás volt, és csak nehezen került elő az Eszterházy Madonna, jobban ügyelnek az épületre.

Andrzej Bart - Rien ​ne va plus
D’Arzipazzi ​herceg nem érte be azokkal a testi és szellemi élvezetekkel, amelyeket a XVIII. század kínálhatott egy nagy műveltségű sienai főúrnak. Megérezvén a halál közelségét, úgy elborzasztotta a korhoz kötött földi ésszel fölfoghatatlan túlvilági lét, hogy könnyű szívvel föláldozta örök nyugalmát, mert szűnni nem akaró kíváncsiság űzte tovább, sehogy sem tudott elszakadni a változékony világ múló szenzációitól. Szerződést kötött egy ördögi festővel, aki olyan portrét készített róla, amelybe halála pillanatában átköltözött a modell tudata. Mozdulatlan, néma szemlélőként is hányatott élete volt a halálát követő két évszázadban. Egy pápai követ Varsóba vitte, majd az országát vesztett utolsó lengyel királynak ajándékozta. A herceg hol a biliárdszalonból, hol a varsói bordélyház rulettasztala fölül, hol egy ősi nemesi fészekből vagy a polgári élet szentélyéből próbál értelmes egészet teremteni az abszurditásában is oly költői lengyel történelem bizonyos töredékeiből, amelyek eljutottak hozzá. Már Napóleont sem tudta beilleszteni a Bourbon-dinasztiába, mint ahogy a łódzi gyárkéményeket is képtelen volt összeegyeztetni azzal, amit a XVIII. században tanult az építészetről. Hatvan évvel később, egy varsói szocreál festő műtermében pedig elégedetten állapította meg, hogy bár ilyen pusztító háború után okkal tarthatott attól, hogy eluralkodik a művészetben a groteszk deformáció a kor legkiválóbb művészei nem okoztak csalódást, mert csalhatatlan ösztönnel tértek vissza a mimézis és az idealizált ábrázolás legnemesebb hagyományaihoz. Andrzej Bart a lengyel irodalom sajátos, rejtőzködő egyénisége, kerüli a kapcsolatot a médiával. Műve a mágikus fikció keltette különös hangulat mellett attól egyedi, hogy olyan kívülálló szemével mutatja be a lengyel történelem e korszakát, aki nem hallott a lengyel nemzeti ideológiáról és a romantikus történetfilozófiáról. Minden, ami eddig oly ismerősnek tűnt, most egész más megvilágításba kerül.

Kopjaf%c3%a1k
elérhető
7

Nyirő József - Kopjafák
Nyirő ​elbeszélései, különösen, 1933-ban megjelent Kopjafák című kötetének írásai maguk is értelmetlenül elpusztult és halálba kergetett emberekről szólnak. A huszonegy novellából álló ciklus minden darabja egy-egy balladába illő szerencsétlen emberi sorsot örökít meg. A Kopjafák elbeszéléseinek hangnemét súlyos emberi tragédiák szabták meg, mindazonáltal ezeket a tragédiákat valami engesztelő remény is átszövi. Nyirő, igaz, otthagyta a papi pályát, vallásos hitét viszont megőrizte, továbbra is bízott abban, hogy az isteni gondviselés igazságot fog szolgáltatni a gyűlölködés és az erőszak ártatlan áldozatainak. Könyvének lírai, mondhatnám így is: prózaversszerű bevezetőjében arról beszél, hogy az élet végül le fogja győzni a halált, s az egymást követő nemzedékeknek az életnek ezt a mélyebb igazságát kell szolgálniok: "Régi idők öreg kopjafái alatt alussza álmát az én népem, mohos temetőkben, vadvirággal takart padmalyos sírokban, szép madárszó mellett. Egy az élet a föld fölött és a föld alatt..."

Alistair MacLean - Kémek ​a Sasfészekben
Időpont: ​1944. Helyszín: a Sasfészek nevű vár a bajor Alpokban, a Gestapo dél-németországi központja. A németek itt tartanak fogva egy amerikai tábornokot, a szövetségesek tervezett franciaországi partraszállásának egyik szervezőjét. Ha vall, akkor az angol-amerikai csapatoknak el kell halasztaniuk a második front megnyitását. Londonból tehát útnak indul egy héttagú kommandó, hogy kiszabadítsa a tábornokot. Már az elején kérdések merülnek föl az olvasóban és az ügynökökben. Lehet, hogy áruló van közöttük? Lehet, hogy nem is egy? Lehet, hogy parancsnokuk célja nem is a tábornok kiszabadítása, hanem valami egészen más? Lehet, hogy a németek már jó előre tudtak a küldetésükről? És hogyan juthatnak fel a megközelíthetetlen szirten álló várba? És hányan maradnak életben, mire feljutnak? Hányan térhetnek haza Angliába? Lélegzetelállító kalandok egész sora, a többszörös megtévesztéssel manőverező mesterkémek munkájának izgalmas, eseménydús ábrázolása, jó humor -ez jellemzi Alistair MacLeannek, a műfaj nagy öregének egyik legjobb, legnépszerűbb regényét.

James Hadley Chase - A ​gyémánt nyakék
Az ​ifjú milliomoslány egy gyémánt nyakéket kap születésnapjára a szüleitől. Egy gengszterbanda tudomást szerez erről, s egy vacsora után elrabolja a lányt, és megöli a vőlegényt. Mivel azonban a banda főnökasszonya fiának megtetszik a lány, nem engedik el, hanem kábítószerrel megfosztják akaratától, hogy szabad prédája lehessen a gyengeelméjű fiúnak. Közben a nyakék miatt egy másik gengszterbanda is akcióba lép...

Kenilworth
elérhető
5

Walter Scott - Kenilworth
Walter ​Scott regényei kétféle - egyaránt kellemes és maradandó - élménnyel ajándékozzák meg az olvasót. Felvonulnak előtte eleven, tarka forgatagban egy történelmi kor jellegzetes színei; s a "hiteles" információk gazdag áradatában mindig megtalálhatja a várva várt Mesét is: egy romantikus szerelem történetét. A _Kenilworth_-ben, Scott talán legizgalmasabb, legdrámaibb regényében összekapcsolódik a két motívum: a romantikus hősszerelmes a történelem nagy alakjainak egyike - Erzsébet királynő híres kegyence, a kiismerhetetlen és ellenállhatatlan Leicester gróf. A nagyszerű téma káprázatos bőségben idézi elénk az Erzsébet-kori Anglia változatos színtereit: a királyi udvart, fogadót és országutat; érdekes figuráit: a főurakat és mesterembereket, a katonákat, alkimistákat, bérgyilkosokat és komédiásokat; s az Erzsébet-kori jellem mozgatóerőit: a szerelmet és a féltékenységet, a hűséget és az árulást, a becsvágyat és a bosszút... Romantikus regény: a stílus tökéletes mesterdarabja - s így örök érték, örök gyönyörűség forrása.

Kollekciók