GONDOLKOZOTT MÁR AZON, HOGY…
- mi a vezető feladata?
- miért készítenek stratégiát a vállalatok?
- miért létezik sokféle szervezeti modell?
- miként lehet motiválni másokat?
- hogyan kontrollálhatja a vezető a kitűzött célok elérését?
- miért lehetnek sikeresek a szervezetek akkor is, ha egészen eltérő módon szervezik meg a munkát, és vezetőik is egészen más személyiséggel bírnak? Ilyen és ehhez hasonló, egészen mindennapi kérdésekre ad választ könyvünk, amelynek fókuszában a vezető és a szervezet áll. A könyvben a vezető stratégiaalkotási, szervezési, személyes vezetési (leadership-) és kontrolltevékenységéhez kapcsolódó ismereteket vesszük sorra. E vezetési funkciók közül kiemelten foglalkozunk a szervezéssel, illetve a szervezeti struktúrákkal.
Illusztratív felvezető esetek, háttéranyagok, ellenőrző kérdések, különböző alkalommal (képzéseken, tréningeken, versenyeken stb.) feldolgozható esettanulmányok, szituációs játékok, szószedet, a szakkifejezések angol és német fordításai segítik a könyv felsőoktatásban történő felhasználását, de a bőséges tudásanyagot haszonnal forgathatják üzleti és közszolgálati szervezetek vezetői is.
Kapcsolódó könyvek
Csíkszentmihályi Mihály - Kreativitás
"Az olvasó azt gondolhatná, hogy felesleges egy kreativitásról szóló könyvet magyarra fordítani, hiszen a szellemi alkotás Magyarországon mindennapos dolog. Mégis remélem, hogy ennek ellenére új eszméket talál itt az olvasó. Sok dolog bosszantónak tűnik majd, de úgy látszik, a könyv tartalma mégiscsak hasznos: több nyelvre lefordították- - többek között kínaira és koreaira is - és sok érdekes ügyben használták, mint például a Szaturnusz bolygó nemzetközi űrfelfedezés sikerének magyarázatához vagy művészeti múzeumok tervezéséhez. De talán a legfontosabb üzenete a könyvnek az, hogyan lehet mindennapi életünket úgy élni, hogy értelmesek, izgalmasak legyenek napjaink." Csíkszentmihályi Mihály
Kerékgyártó György - Makroökonómia
A makroökonómia a nemzetgazdaság egészével foglalkozik. A nemzetgazdaság szereplői a háztartások, a vállalatok, a kormányzat, a háztartásokat segítő non-profit intézmények, az üzleti vállalkozások és a külföld. A kormányzat a fiskális és a monetáris politika eszközeivel képes befolyásolni a makrogazdasági folyamatokat, de mozgástere, cselekvési lehetőségei nagyon behatároltak. Ha csökkenti az inflációs rátát, nő a munkanélküliség, ha csökkennek az árak, lelassul a gazdasági növekedés üteme. A leendő mérnökök és a műszaki menedzserek, akik számára ez a tankönyv készült, nemcsak műszaki, hanem egyuttal gazdasági szakemberek is lesznek, ezért ismerniük kell azt a makrogazdasági környezetet, amelyben a vállalatuk tevékenykedik.
Fontos, hogy a kormányzat gazdaságpolitikai intézkedéseit értsék, értékelni, elemezni tudják, és ennek alapján képesek legyenek vállalatuk üzleti, fejlesztési terveinek, cselekvési programjainak meghatározására. Ezért a makroökonómia a szakmai felkészültségük szerves részét képezi.
Adolf Hitler - Harcom
A Mein Kampf (Harcom) Adolf Hitler nemzetiszocialista vezető egyetlen, még az életében kiadott könyve, melyet landsbergi fogsága idején kezdett el írni, miután 1923-ban az ún. sörpuccsban való részvételéért börtönbe zárták. A könyvben áttekintette addigi pályafutását és megfogalmazta világnézetét, valamint politikai programját. A mű a nácizmus ideológiai alapvetése lett.
Hitler magát a könyvben nem politikusnak, hanem programadónak (Programmatiker) ábrázolta. Eszerint „a programadó feladata nem az, hogy az ügy teljesíthetőségének különböző fokait megállapítsa, hanem, hogy az ügyet mint olyan megvilágítsa: másként szólva: kevésbé kell törődnie az úttal, mint a céllal.” Továbbá: „[a programadó] jelentősége csaknem mindig csupán a jövőben mutatkozik meg, mivel ő nemritkán az, akit „világidegen” szóval illetnek. Mert ha a politikus művészete valóban megfelel a lehetséges művészetének, a programadó azokhoz tartozik, akikre áll, hogy az isteneknek csak úgy tetszenek, ha a lehetetlent követelik és akarják.”
Hitler ezzel az írással egy átfogó elméletet kívánt a nép elé állítani a marxizmus ellenében. Emellett úgy kívánta bemutatni addigi pályáját, mint ami pártja és az egész nép ideális vezetőjévé teszi őt a zsidóság, mint közös ellenség elleni összefogásban. Megerősítette az NSDAP 25 pontos programjának érvényességét. Megállapította, hogy a nemzeti szocializmus egyik elődjének számító Völkisch mozgalom sikertelen maradt és ideje lejárt; ezzel szemben az NSDAP modern, céltudatos gyűjtőmozgalommá vált, amely sikerrel tömörítheti a weimari köztársaság nacionalista és antidemokratikus erőit.
Kerékgyártó György - Mikroökonómia mérnököknek és műszaki menedzsereknek
A tankönyv elsődleges célja a közgazdasági gondolkodásmód megismertetése és készség szintű elsajátíttatása. A mikroökonómia egy rendszerszemléletű módszert ad hallgatóinknak arra, hogyan kell gazdasági problémákat felvetni és megoldani. Az elméleti tételeket igyekeztünk a való életből vett példákkal alátámasztani és rámutatni az elméleti modellek és a gazdasági valóság kapcsolatára. Mivel a tankönyv leendő mérnökök és műszaki menedzserek számára készült, súlyt helyeztünk arra, hogy a gazdasági események és folyamatok technikai-technológiai összefüggéseire is rámutassunk, mivel ugyanannak a valóságnak két oldaláról van szó.
Hetesi Erzsébet - Veres Zoltán - Nonbusiness marketing
A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez. A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.
A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek. - José Luis Vázquez Burguete a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke.
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 2.
A második kötet a 0066-06-os modul 4 7. tananyagegységét tartalmazza. A BTL eszközök közül a tankönyv kiemelten foglalkozik a POS-eszközök, a promóció, a DM és nem utolsó sorban a kereskedői ösztönző programok tervezésével, szervezésével és értékelésével, valamint az egyes területek jogi szabályozásával.
A könyv tanulást segítő eszközei a táblázatok, foylamatábrák, gyakorlati életből vett példák, tréfás rajzok, képek-fényképek, fejezetvégi kérdések-feladatok, vitatémák, számítógépes feladatok, esettanulmányok, valamint az idegen szavak és az angol szavak szótára, amelyet a diákoknak önállóan kell kitölteniük a tanultak alapján.
Főfejezetek:
1. Eladáshelyi reklám, POS-eszközök
2. Értékesítésösztönzés, promóció
3. Kereskedők ösztönzése
4. Direkt marketing
Végné Faddi Andrea - Marketing- és reklámtevékenység szervezése 1.
A rendkívül népszerű marketing- és reklámügyintéző szakképesítés 0066-06-os A marketing- és reklámtevékenység szervezése moduljához íródott a kétkötetes tankönyv. Célja, hogy a tanulókat megismertesse a jövendő foglalkozásukhoz elengedhetetlenül szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel. A tankönyvek megvalósítják a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményekben előírt kompetenciák, szakmai ismeretalkalmazások, szakmai készségek fejlesztését.
Az első kötet a modul 1 3. tananyagegységét tartalmazza. Témakörei sorra veszik a marketingkommunikáció alapelemeit, a marketingkörnyezet elemzését, a marketingkommunikáció gyakorlati alkalmazását, különös tekintettel a reklámtervezés folyamatára és a reklámok jogi szabályozására. Szintén ebben a kötetben kaptak helyet a hagyományos ATL kampányok tervezésének, lebonyolításának és értékelésének gyakorlati tudnivalói.
A tankönyv felépítésében az eredményes vizsgára és egyben a jövendő munkavégzésre való felkészülés játszik központi szerepet. Az egyes témakörök alfejezetei után kérdések és feladatok segítik a tanultak alkalmazását, a fejezetek után pedig változatos esettanulmány-gyűjtemény mutatja be az elméleti anyag gyakorlati megvalósulását. A kötet rendkívül gazdag képanyaga és humoros ábrái ösztönzik a tanulást, segítik a megjegyzést.
Maurice Obstfeld - Paul R. Krugman - Nemzetközi gazdaságtan
A nemzetközi gazdaságtan fogalmainak és módszereinek áttekintése, valós gazdasági példákkal illusztrálva.
A nemzetközi kereskedelem és pénzügyek tanulmányozása mindig is vonzotta a közgazdaságtudomány művelőit, de a szakterület napjainkban került igazán az érdeklődés középpontjába. A nemzetgazdaságok ugyanis ma sokkal szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, ugyanakkor a világgazdaság manapság jóval viharosabb időket él, mint bármikor a múltban. A lépéstartás ezért a vállalati stratégiáknak és a funkcióinak átrendezésére kényszerülő nemzeti gazdaságpolitikáknak egyaránt centrális feladatává vált. És valóban, elemi tények igazolják, hogy a külgazdaság eseményei még a vezető gazdasági hatalmak számára is létfontosságúakká váltak, fokozottan igaz ez azonban a többi országra nézve.
Mind a szerzők, mind az olvasók számára izgalmas intellektuális probléma, hogy miként rendszerezhető ez a folytonos kihívásoknak kitett tárgykör úgy, hogy megőrizzük a múltban felhalmozott ismereteket is. A forgalomban lévő tankönyvek többsége sajnos elhárítja magától ezt a gondot, hajlamos speciális előfeltevésekkel és modellekkel dolgozni. Ez a kötet a mi viszonyainkat szem előtt tartva mutatja be a nemzetközi gazdaságtan fogalmait és módszereit, az elvont összefüggéseket valós gazdasági példákkal illusztrálva.
Chikán Attila - Bevezetés a vállalatgazdaságtanba
A könyv a vállalati működés elvi alapjait és gyakorlati problémáit tárgyalja, s ezek magyarázatát adja. Törzsét a vállalati küldetésből és stratégiából levezetett folyamatok és funkciók vizsgálata képezi: egységes szerkezetben tárgyalja a marketing, az innováció, az emberi erőforrás menedzsment, az információmenedzsment, az értékteremtő folyamatok (termelés, szolgáltatás, logisztika) és a vállalati pénzügyek kérdéseit. Jelentős teret szentel e mellett a vállalatok társadalmi szerepének, a piaci és állami szabályozás, a globalizáció, a civil társadalom keretébe foglalva a vállalati működést. A könyv alapvető elvi problémákat (így például a fogyasztói és tulajdonosi értékteremtés harmonizálását, vagy a vállalati értékláncok és ellátási láncok viszonyait) éppúgy tárgyalja, mint a tényleges vállalati döntések mechanizmusait, következményeit. A tartalom kifejtését a gyakorlati vállalati működés szakirodalmából vett nagy számú példa segíti.
Kiss Mariann - Marketing
Számos komoly és komolytalan könyv jelenik meg a magyarul még mindig 'idegenül' hangzó marketingről. Pedig mindenki 'marketingel', a sarki fűszerestől a Boeing-kereskedőkig. A komoly könyvek közül alig van olyan, amelyet egyetemistától a multinacionális cégnél dolgozó kereskedőn át a kis rőfösig mindenki megért. Ez a könyv éppen ilyen: érthetően, élvezetesen és szemléletesen tanítja a szatócsot, kezdő sales-est és marketingest, és ötleteket ad a már gyakorlott szakembernek is. Kiss műve áttekintést ad a piac, a kereskedő és vevő magatartásától a termék-, ár- és eladási politikán át a reklámig. Bemutatja, hogyan változott a kereskedelmi magatartás az elmúlt évtizedekben, miben rejlik a modern szemlélet lényege. Ábrákkal, diagramokkal mutatja be a folyamatokat, továbbá azt, hogyan lehet eladási tevékenységünk sikeres. A marketing és eladás folyamatait, lehetőségeit, előtervezését is ki lehet fejezni logikai, matematikai képletekkel. A kötet által felhozott képletek megmozgatják a kereskedő fantáziáját; van, amelyik például megmutatja, mennyit lehet nyerni azzal, ha a vevők sokasága nem áll sorba időtlen időkig 10 dkg parizerért (hiszen annak egyéb forintban kifejezhető konzekvenciái is vannak), milyen marketing fogások hasznosak, és melyek az eleve veszteségesek. KISS Mariann a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán oktat. Eddig több hasznos műve jelent meg a marketing és sales különböző ágazatairól.
Barna Ildikó - Székelyi Mária - Túlélőkészlet az SPSS-hez
A könyv empirikus társadalomkutatók és szociológus hallgatók számára készült. Az SPSS programcsomag használatával párhuzamosan mutatja be, hogy milyen technikákkal lehet "rendet vágni" az adatok dzsungelében. Így ismerkedhet meg az olvasó a különböző adatredukciós módszerekkel: a főkomponens-, a faktor- és a klaszter-elemzéssel. A könyv rávilágít a magyarázó modellek felépítésének nehézségeire, az adatok természetéből adódó korlátokra. Részletesen tárgyalja az ANOVA, a lineáris regresszió, az útelemzés és a diszkriminancia-analízis segítségével megközelíthető probléma-típusokat. Minden SPSS-beli eljáráshoz hozzákapcsolja az alkalmazhatóság feltételeinek és az output-ok értelmezésének tárgyalását. A könyv a leendő és a már gyakorló alkalmazókat arra tanítja, hogy az SPSS programcsomag bármilyen szintaktikailag helyesen megadott utasítás végrehajtására képes, ezért az egyes eljárások kiválasztásánál, a modell megalkotásánál és annak interpretálásánál komoly hibalehetőségekkel és interpretációs korlátokkal kell számolni. Semmiféle bonyolult matematikai-statisztikai eljárás sem pótolhatja az operacionalizálás hiányosságait és az előzetes koncepció nélkül létrehozott adatbázisokat sem képes koherens egésszé rendezni. A bonyolult módszertani apparátus hatékonyan segítheti, de semmiképpen sem válthatja ki a logikus gondolkodást.
A könyv megértése nem kíván komoly matematikai előképzettséget, közérthető stílusban adja elő az előfeltevéseket, lépésről lépésre halad a bonyolultabb modellek felé, és találó példákon keresztül mutatja az egyes módszereket.
Gyurgyák János - Szerzők és szerkesztők kézikönyve
A _Szerzők és szerkesztők kézikönyvének_ első kiadása 1996-ban jelent meg, a második 2005-ben. Ez utóbbi kiadás óta immár 13 év telt el, s a kézikönyvek legalább egy évtizedenként jelentős átdolgozásra szorulnak. Különösen a digitális forradalom korában. Ez a folyamat ugyanis alaposan felforgatta a magyar könyvkiadás hagyományos világát is. Mindezen okok miatt több ponton újragondoltam és újrafogalmaztam a könyv téziseit és gyakorlati megoldásait. E könyv első kiadásának előszavában azt írtam, hogy egy jó kézikönyvnek csak a harmadik kiadása használható igazán. Ezek után félve bocsátom útjára ezt a munkát, tartva kissé attól, hogy nem tudok mindenben megfelelni ennek a magas elvárásnak. Végül pedig - ha nem is örök optimistaként - hiszek abban, hogy végső soron a racionálisan átgondolt szabálykövetés mindenki, tehát a kiadók, a szerzők és az olvasók számára is előnyös, hasznos és hosszú távon kifizetődő vállalkozás.
_Gyurgyák János_
Törőcsik Mária - Empatikus marketing
Napjainkig nem bukkant fel olyan jelentős marketing irodalom, amely megkérdőjelezte volna a marketing alapvető paradigmáit. Amire kísérletet tesznek, az az, hogy a meglévő tudást rendszerezzék, valamely kulcsszó mentén. ... Ezen tendenciák alól jelen könyv sem kivétel. Ötleteket mutat be, – melyekről esetleg korábban már hallhatott az Olvasó – gondolatokat provokál. Az újdonság a megközelítés egyediségében a szerző folyamatos szkepticizmusában rejlik. Az empátia középpontba állításával érzelmi megközelítés alkalmazásával új gondolkodásmód meghonosítására sarkallhatja az Olvasót. - Törőcsik Mária
Neumann-Bódi Edit - Gyulavári Tamás - Mitev Ariel - Neulinger Ágnes - Simon Judit - Szűcs Krisztián - A marketingkutatás alapjai
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését.
A könyv lépésről lépésre mutatja be a kutatási terv készítésének elemeit, és nagy fontosságot tulajdonít az alapvető kutatási módszerek olyan részletes tárgyalásának, amely lehetővé teszi a módszerek elméletének és gyakorlatának megismerését. Az elméleti alapok bemutatásának szerkezetévei, fogalomhasználatával igazodik a nemzetközileg is széles körben használt, magyar nyelven is elérhető, mester szintű programokban használt szakkönyvek fogalomhasználatához. A módszertan egyes témaköreinek bemutatása után sor kerül néhány olyan fontos, funkcionális probléma bemutatására, ami a kutatási módszertan tipikus alkalmazási területe. A piacszegmentáció, a márkaérték mérése, a reklám- és médiakutatás, az árkutatás néhány olyan fontos terület, amelyre vonatkozóan mind a speciális módszertani lehetőségeket. mind a piackutató cégeknél használt, standard technikák alapelveit is bemutatjuk. A könyv utolsó fejezete azokat a változási tendenciákat és lehetőségeket érinti, amelyek a technika rendkívül gyors fejlődése révén a piackutatási adatgyűjtési módszerekre, a fogyasztótói nyerhető információk gyűjtésére és elemzésére nagyon erős hatással vannak.
A könyv olyan tan- és szakkönyv, amely a kutatási módszertan alapjait gyakorlatközpontúan mutatja be, ezért elsősorban az üzleti tudományok alapképzési szakjain, döntően a kereskedelem és marketing alapszakokon tanuló hallgatóknak ajánljuk, de hasznos lehet minden olyan vállalati szakembernek is, aki a marketingkutatás elméleti alapjait kívánja megismerni.
Szondy Máté - A boldogság tudománya
Boldogabb leszek-e, ha összeházasodom a Nagy Ő-vel, vagy ez életem legrosszabb döntése? Boldogabbak leszünk-e, ha megszületnek a gyerekek? Boldogabbak leszünk-e, ha végre elköltöznek otthonról? A lottónyertesek olyan boldognak tűnnek a reklámokban – lehet, hogy nekem is ez hiányzik? A pszichológia az emberről szól; ezért a kutatások eredményeinek átadása kiemelten fontos feladat. Ha pedig olyan, mindenkit érintő kérdésről van szó, mint a boldogság, akkor szinte kötelesség az ismeretterjesztés. A szerző missziója, hogy a boldogság témájával foglalkozó kutatások eredményeit ne csak a folyóiratokat és szakkönyveket olvasó szakemberek, hanem minden érdeklődő megismerhesse.
Paul Heyne - Peter Boettke - David Prychitko - A közgazdasági gondolkodás alapjai
A szerzők nem titkolt vágya, hogy a könyvüket első közgazdasági olvasmányként kezükbe vevő fiatalokban felkeltsék a logikus közgazdasági gondolkodás iránti igényt. A könyv megmutatja, hogy mi a gazdálkodás logikája, hogyan realizálódnak a cserefolyamatok, hogyan tevékenykednek az egyes emberek, hiszen ez az, ami mindennapi életünk alapvető történéseit meghatározza. A diákok és az érdeklődők folyton-folyvást érzékelik a mű üzenetét: a közgazdaságtan törvényei mindig és mindenütt felszínre törnek, tőlünk függetlenül teljesülnek, és nekünk csak annyi szerepünk lehet, hogy a törvények ismeretében kivá1asszuk a számunkra legelőnyösebb magatartásformát. Érzékelnünk kell, hogy a látszólagos káosz a piacok segítségével miként rendeződik törvényszerűségekké, és a sok-sok ellentmondáson keresztül hogyan hangolódik össze az egyéni érdeküket követő gazdálkodók tevékenysége. A könyv arra kényszerít, hogy a logikus közgazdasági gondolkodás szemüvegén keresztül értelmezzük a napilapok és hírek gyakran téves közléseit, megértsük az adatok közti összefüggéseket, el tudjunk igazodni a körülöttünk levő világban. A könyvvel együtt megjelenő példatár egyrészt kitűnő segédeszköz a könyvet oktató tanárok számára, másrészt az érdeklődő olvasók önállóan is használhatják. Segítségével meggyőződhetnek arról, valóban megértették-e a könyv mondanivalóját.
Szentes Tamás - World Economics 1.
Professor Tamás Szentes, member of the Hungarian Academy of Sciences was the author of The Political Economy of Underdevelopment (published first in 1971 by Akadémiai Kiadó, translated also in 11 other languages and republished in 12 countries, altogether in 16 editions until 1988, for a long time widely used in great many universities all over the world) and of the Theories of World Capitalist Economy: A Critical Survey of Conventional, Reformist and Radical Views (published in 1985 by Akadémiai Kiadó, also appearing in other languages) and among others of the Transformation of the World Economy. New Directions and New Interests (UNU-ZED, London 1988). In view of the great many recent changes in the world economy (such as the acceleration of globalization, transnational networking, rise of regional blocs, system transformations, "revolution" of information and communication technologies, a wave of liberalization, etc., along with the aggravating problems of international development gap, deepening disequilibria and inequalities, returning financial crises or disturbances, etc., which all shed new light on the various theoretical conceptions and call for new paradigms in international and development economics, Professor Szentes has written two new (separate but nevertheless interlinked) books, namely: World Economics: Comparative Theories and Methods of International and Development Economics and another one, following it, World Economics: The Political Economy of Underdevelopment, Globalization, International Economic Order and System Transformation.
Klein Sándor - Vezetés- és szervezetpszichológia
Klein Sándor a pszichológia tudomány doktora, egyetemi tanár a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen. Mintegy száz szakcikk mellett számos könyvet és jegyzetet írt. Életére és munkásságára nagy hatással volt, hogy együtt dolgozhatott olyan zseniális emberekkel, mint a matematikatanítást alapvetően megváltoztató Dienes Zoltán vagy a humanisztikus pszichológiát a "tudósok világában" is elfogadtató Carl Rogers. Az utóbbi kilenc évben az SHL Hungary Kft. egyik vezetőjeként a korszerű alkalmasságvizsgálati módszerek hazai elterjesztésén fáradozik.
Ez a könyv Klein Sándor: Munkapszichológia című könyvének folytatása. Célja, hogy tankönyvként szolgáljon mindazoknak, akik felsőfokú tanulmányaik során szeretnék megérteni a pszichológia szerepét a vezetésben, és hogy pszichológiai ismeretekkel és szemléletmóddal segítse azokat, akik nap mint nap legjobb képességeik szerint igyekeznek ellátni a szervezetek irányításának nehéz, de izgalmas és sok örömöt nyújtó feladatát.
Scott Belsky - A megvalósítás
Scott Belsky a kreatív szakma egyik jelentős platformjának, a Behance-nek az alapítója, éveken keresztül különböző módszerekkel azt vizsgálta, mi lehet a titka a produktívan kreatív egyéneknek és csapatoknak, hogyan tudják megvalósítani hihetetlen ötleteiket a leginnovatívabb vállalatok, mint az IBM, az Apple vagy a Disney. Bármilyen meglepő, a sikertörténetek egyértelműen azt igazolták, hogy csupán 1% az ötlet és 99% a megvalósítás. Vagyis legyen szó akár egy hétköznapi problémáról, vagy egy világraszóló merész ötletről, sokkal nagyobb hangsúlyt kell helyeznünk a megvalósításra. A szerző rendkívül sok konkrét gyakorlati példán keresztül, élvezetes stílusban összegzi, mit kell tennünk, hogy ötleteink valóra is váljanak, hogyan szervezzük ehhez a munkánkat, hogyan használjuk fel a közösségben rejlő erőt, és hogyan alakítsuk ki vezetői szokásainkat és magatartásunkat.
Farkas Ferenc - Karoliny Mártonné - László Gyula - Poór József - Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv
E kiadvány az emberi erőforrás menedzsment oktatásában évek óta jelentős szerepet betöltő könyv új, átdolgozott kiadása.A kézikönyv használói bevezetést nyernek többek közt az emberi erőforrás menedzsment történetébe, az EEM tervezésébe, auditálásába, a munkakörelemzésbe és tervezésbe. Továbbá az ösztönzés, az erőforrás-biztosítás és a teljesítménymenedzsment módszereibe. Az információ technológia, a fejlesztés, a munkaügyi kapcsolatok, a változás menedzsment legújabb tendenciáit is ismertetik a neves szerzők. A hatalmas ismeretanyagot pedig a könyv negyedik részének esettanulmányai teszik még érthetőbbé.