Lámpással sem találnánk olyan embert, aki ne szeretne így vagy úgy megváltozni. De vajon sikerül-e neki? Képes lesz-e lefogyni, pozitívabban gondolkodni, könnyedén kezelni a stresszt és a konfliktusokat, sikereket elérni ott, ahol eddig sikertelen volt? A pszichológusokból, kommunikációs szakemberekből és szerencsevadászokból összeverődött „önfejlesztési iparág” szerint egyértelműen igen. Ám Martin Seligman, az Amin változtathatsz… szerzője (és mellesleg a fenti iparág nevének megalkotója) szerint ez nem ilyen egyszerű.
Ő úgy véli: nemcsak azt kellene felmérnünk, min változtathatunk, hanem azt is, hogy min nem. A változások előre visznek, ám a megváltoztathatatlan sem okvetlenül dönt minket depresszióba, ha megtanulunk együtt élni vele. Márpedig Seligman alighanem tudja, mit beszél, hiszen 1996-ban sosem látott szavazati többséggel választották meg az Amerikai Pszichológiai Társaság elnökévé – most pedig világos gondolatvezetéssel magyarázza el, hogyan fogadjuk el azt, amin nem lehet változtatni, és hogyan oldjuk meg, hogy mindez ne mérgezze tovább életünket és lelkünket.
Kapcsolódó könyvek
Brian Tracy - Maximális teljesítmény
Brian Tracy a sikertechnikák és a személyes teljesítménynövelési módszerek egyik legkiválóbb szakértője a világon. Évente több mint százezer hallgatóhoz szól szemináriumokon és tanfolyamokon. A Maximális teljesítmény hatékony, és a gyakorlatban is kipróbált technikák rendszerezett gyűjteménye, amely 25 év kutatás és tapasztalat eredményeit sűríti. Az ismertetett módszerek könnyen alkalmazhatók, és azonnali eredményt hoznak. Megismerkedhetünk azokkal az elvekkel, koncepciókkal és módszerekkel, melyeket a csúcsteljesítményre képes személyek alkalmaznak az élet legkülönbözőbb területein. A világ 31 országában már több mint egymillióan végezték el a könyv alapján kidolgozott szemináriumokat. Köztük rengetegen vannak olyanok, akiknek az új ismeretek hatására gyökeresen megváltozott az élete.
Jack Foster - Az ötlet
"Minden reklám, sőt minden dolog egy ötlettel kezdődik. Az új ötlet a haladás motorja, a változás mozgatórugója, a változatosság forrása" - állítja Jack Foster.
Minden pillanatban szükségünk van ötletekre - néha kisebbekre, máskor igazi nagy gondolatokra Azért, hogy ez ne okozzon gondot még a legreménytelenebbnek látszó helyzetben sem, Jack Foster tíz egyszerű technikát javasol. Ezek segítségével szinte maguktól jönnek majd az ötletek! Ha pedig nagyobb kihívással kell megbirkóznunk, sikerrel alkalmazhatjuk az ötletalkotás ötlépcsős módszerét!
Csíkszentmihályi Mihály - És addig éltek, amíg meg nem haltak
Akkor vagyunk boldogok, ha elértük a célt? Melyiket? Mikor? Ennek így soha sincs vége. Mindig vannak új célok, amelyek miatt szem elől tévesztjük a lényeget. Akkor ez most jó vagy rossz?
A kacsalábon forgó villa, méregdrága autó, bahamai nyaralás, de még a lottó főnyereménye sem tesz tartósan senkit boldoggá - állítja Csíkszentmihályi Mihály, a világszerte elismert boldogságkutató. Az anyagi javak és pénzért megvásárolható szolgáltatások természetesen fontos, szükséges és nagyon kellemes összetevői az életünknek, de nem tévesztendők össze azzal a mélyebb elégedettségérzettel, ami akkor fog el bennünket, ha elértük a magunk elé kitűzött fontos célt, vagy igazán jól érezzük magunkat egymás társaságában.
Csíkszentmihályi Mihály - Tehetséges gyerekek - Flow az iskolában
A jövő a gyermekeinken múlik. A mi feladatunk pedig az, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni a mindannyiukban ott rejlő tehetséget. Ehhez nyújt útmutatást a világhírű pszichológus.
A középiskolás évek kiemelkedő jelentőségűek a tehetséggondozásban. Vajon milyen folyamatok zajlanak le a tinédzserek fejében, miközben tanulnak: mire gondolnak, mit éreznek, mennyire szívesen csinálják, amit épp csinálnak? Befolyásolja-e a jövőben tapasztalataik minősége az elkötelezettségüket, céltudatosságukat? Melyek azok a tényezők, amelyek a tehetség elkallódásához vezetnek? Csíkszentmihályi Mihály és munkatársai arra a következtetésre jutottak, hogy a képességek fejlesztéséhez komoly kihívásokra van szükség, és a tanulók szociális környezete is döntő jelentőségű. Kutatásaik során kimutatták, hogy az iskolában ritkán élnek át a gyerekek „flow” élményt, azaz igen kevés képességeiknek megfelelő kihívással találkoznak, amelyek a megfelelő önbizalom, önértékelés és jó közérzet kialakulásának alapfeltételei lennének. A népszerű pszichológus kutatócsoportjának eredményeit bemutató könyve mindenkinek a hasznára válhat, aki elő szeretné segíteni egy gyermek tehetségének kibontakoztatását.
Trevor Clawson - Üzlet Jamie Oliver módra
Jamie Oliver a világ egyik legismertebb és leggazdagabb sztárséfje. Rokonszenves médiasztár és nagyon szerethető figura, de sokkal több is ennél - méltán sikeres üzletember. Népszerű show-műsoraira alapozva erőteljes, értékes és eladható márkát épített föl. Mindeközben az olyan projektek, mint a Jamie konyhája, a Jamie menzája vagy a Jamie Élelmezési Minisztériuma a "jobb ételminőségért kampányoló szakemberré" tették, aki elkötelezettsége mellett is laza, autentikus és őszinte maradt. Jamie Oliver üzleti sikereinek alapja a személyisége. Márkája az élelmiszerekre, az életmódra és arra a szenvedélyes meggyőződésre épül, miszerint az egyén képes jobbá tenni ezt a világot. Sikertörténetén keresztül a márkaépítés tíz receptjét ismerhetjük meg, amelyek bármilyen üzleti karrier során alkalmazhatók.
Csíkszentmihályi Mihály - Flow - Az áramlat
Flow - a szó angolul folyást, áramlást, lebegést jelentett egészen e könyv 1990-es megjelenéséig. Azóta már egy pszichológiai fogalmat jelölő tudományos kategória is, és egyben olyan szakkifejezés, amely egyre inkább a művelt köznyelv részévé válik.
Nem csak az angolban: közel egytucatnyi nyelv szókészletét gyarapítja, a fordítási kísérletek ugyanis, bár voltak közöttük nagyon szellemesek, szinte egy nyelvben sem honosodtak meg.
Flow - mondják németek és japánok, talán nem véletlenül, hiszen e könnyen kiejthető szó hangulatával is kifejezi azt a szellemi állapotot, amelyet jelöl.
A boldogság keresése az ember alapvető törekvése, az ideális életről való elmélkedés egyidős a filozófiai gondolkodással. Mi is az, ami az embert boldoggá teheti?
Csíkszentmihályi Mihály ezt az ősi problémát választotta kutatása tárgyául.
A modern pszichológia vizsgálati eszközeinek széles skáláját felhasználva több mint két évtizeden keresztül gyűjtötte az adatokat elmélete kidolgozásához. E tudományos munka eredménye a tökéletes élmény elmélete, melyet e könyv most a szélesebb olvasóközönség számára is bemutat.
Csíkszentmihályi professzor hosszú ideig a Chicagói Egyetem pszichológiai tanszékét vezette. A Flow-t megelőzően már több világsikert megért könyvet írt. Az életmű egyes darabjait összeköti az értelemmel megélt alkotó élet jellemzőinek kutatása.
Anthony R. Pratkanis - Elliot Aronson - A rábeszélőgép
Hogyan hirdessünk hatásosan? Hogyan védekezzünk a hatásos hirdetések ellen? Hogyan adjunk el jó terméket? Hogyan adjunk el rossz terméket? Hogyan álljunk ellen a kísértésnek, hogy megvegyük azokat a jó vagy rossz termékeket, amelyeket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan adjunk el jó politikust? Hogyan adjunk el rossz politikust? Hogyan ne vegyük meg azokat a politikusokat, akiket mindenáron ránk akarnak tukmálni? Hogyan tartsunk hatásos beszédeket értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben? Hogyan ragaszkodjunk álláspontunkhoz az értekezleteken, gyűléseken vagy akár családi körben tartott hatásos beszédek ellenére? Hogyan vegyünk rá másokat olyasmire, ami eszük ágában se volna? Hogyan ne vegyük rá önmagunkat olyasmire, ami eszünk ágában se volna? Hogyan válhat a nevelés propagandává? Hogyan válhat a propaganda neveléssé? Hogyan manipulálhatjuk embertársainkat? Hogyan állhatunk ellen a manipulációnak és a manipulátoroknak? Hogyan növelhető egy politikus vagy egy párt hitelessége? Hogyan láthatunk át a politikusok és a pártok hitelességét növelő trükkökön? Hogyan használhatjuk ki az emberek bűntudatát, szorongásait és félelmeit? Hogyan hányhatunk fittyet a bűntudatunkat, szorongásainkat vagy félelmeinket kihasználókra? Hogyan szervezhetünk hatásos kampányt? Hogyan állhatunk ellen a hatásos kampánynak? E könyv a fenti kérdésekre keresi (és gyakran találja meg) a választ. A két amerikai szerző világhírű szociálpszichológus. Tudományáguk azt kutatja: hogyan viselkedik az ember csapatban, csordában, kis és nagy közösségben - egyszóval: társadalomban. Aronson főműve, A társas lény, Magyarországon is nagy siker volt, négy kiadásban fogyott el. A rábeszélőgép egyszerre szórakoztató olvasmány és közhasznú kézikönyv a meggyőzés mindennapos mesterségéről, annak elméletéről és gyakorlatáról; élvezetes stílusban, a témába vágó karikatúrákkal.
John Purkiss - David Royston-Lee - Énmárka
Akkor járunk a legjobban, ha mi magunk alakítjuk ki a rólunk alkotott képet, hiszen ez befolyásolja egész életünket, ettől függ karrierünk. A szerzők sokéves tanácsadói tapasztalatuk alapján mutatják be, miért fontos egyéniségünket eladhatóvá tenni, hogyan hozhatjuk ki magunkból a legtöbbet, és építhetjük fel énmárkánkat. A legfontosabb, hogy tudjuk, miben vagyunk jók, mit is akarunk eladni - más szóval ismernünk kell önmagunkat. Legtöbbünk számára ez hosszú felfedezőutat jelent.
A kötet izgalmas feladatokkal és esettanulmányokkal fűszerezve, lépésről lépésre vezet végig ezen az úton, válaszolva az énmárkaépítészet alapkérdéseire:
-Miért van egyre nagyobb szükségünk önmarketingre?
-Mi az énmárka szerepe karrierünkben?
-Miért lényeges meghatároznunk életcélunkat?
-Miért fontos tisztában lennünk képességeinkkel?
-Hogyan határozzuk meg egyéni képességeink legjobb ötvözetét?
-Hogyan tárgyaljunk?
-Hogyan viselkedjünk?
-Milyen legyen a megjelenésünk?
-Miként hozhatunk létre kiterjedt és használható kapcsolati hálót?
-Hogyan juthatunk újabb lehetőségekhez és akár magasabb jövedelemhez?
Martin E. P. Seligman - Autentikus életöröm
Pozitív pszichológia: az élet túl rövid ahhoz, hogy boldogtalanok legyünk.
Régóta foglalkoztat bennünket azon ősrégi szükséglet, hogy boldogabban éljünk. A boldogság felkészülés, vagy esetleg a véletlen eredménye? Nem! Mindannyian magunkban hordozzuk a boldogság csíráját. Ezt a kincset fel kell tárnunk.
Ez a könyv csodálatos egyszerıséggel íródott, és útmutatásával látványos eredményeket érhetünk el. A szerző saját tapasztalatain és módszerein keresztül segíti az olvasót, hogy saját erősségeit felismerje, és azokat továbbfejlessze. A könyvből megtudhatjuk, hogy a szülők hogyan adhatják át gyermekeiknek már a születés pillanatától a pozitív életérzést. Átfogó, értékes mű, mely megtanít kifejleszteni azt a kívánatos érzelmi állapotot, ami a harmonikus élet örömének átéléséhez nélkülönözhetetlen.
„A pszichológia forradalmi perspektívája – Seligman Autentikus életöröme – az új évszázad emberi magatartásának világítótornya. Laikusok és szakemberek hasonlóképp fogják értékelni e könyv elképesztő gazdagságát. Hatalmas (szak) irodalom összegzése, konkrét önértékelési eszközöket kínál, és örömteli hangon beszél arról, mit is jelent teljes életet élni.”
(Csíkszentmihályi Mihály, a Flow szerzője)
Martin Seligman - Flourish - Élj boldogan!
Boldognak lenni jó. Tudja ezt a kötet szerzője, a klasszikus pszichológia egyik legnagyobb élő professzora is – csakhogy Martin Seligman újraértelmezi a boldogság és a jól-lét fogalmát. És ha már itt tart, a pszichológia fogalmát is: meggyőződése szerint e tudomány célja nem csupán a lelki szenvedés mérséklése, hanem a boldogság felé vezető út megmutatása is. A „pozitív pszichológia” az ember jó lelki egészségéről szól, és arról, hogy tudatosítsa bennünk: igenis részünk lehet szeretetben, önmegvalósításban, fejlődésben – vagyis a boldogságban.
Martin Seligman könyve azonban jóval több, mint egy új pszichológiai irányzat bemutatása. A szerző hatásos gyakorlatokat ajánl arra, hogyan legyünk elégedettebbek, kiegyensúlyozottabbak és boldogabbak. Számtalan gyakorlati kísérlet bizonyította már e gyakorlatok pozitív hatását, akárcsak azt, hogy lelki jól-létünk segítségével testileg is egészségesebbé válhatunk, elkerülve az antidepresszánsokkal dolgozó pszichiátria-iparág sematikus buktatóit és tévösvényeit.
Ismeretlen szerző - Párkapcsolat klinika
Vajon rendbe lehet-e még hozni egy párkapcsolatot, ha egyszer már elromlott? Honnan tudhatjuk biztosan, hogy tönkrement, s nem pusztán egy átmeneti válságot élünk át? Mit jelezhet a társas magány, a nemi szerepek felcserélődése, a konfliktuskezelés eredménytelensége, a sok ádáz játszma, szexuális zavar és az intimitás fájó hiánya? Megannyi fontos kérdés, melyekre jó lenne ismerni a válaszokat, hogy a nehéz helyzetekben okos döntéseket hozhassunk. Még ma is viszonylag kevesen készülünk fel arra, hogy egy jó párkapcsolatban is kikerülhetetlenül találkozni fogunk krízishelyzetekkel. Ezek az úgynevezett normatív krízisek nagyon is komoly kérdéseket vetnek fel, mégsem arra szólítanak fel bennünket, hogy szakítsunk, hanem a válságot megélve, azon keresztüljutva még jobban elmélyíthetjük összetartozásunkat. A mi kultúránkban sajnos nehéz feladattá vált tartós, megelégedett társkapcsolatban élni, mert azok a külső összetartó erők, amelyek egy férfi-nő szövetséget anno megerősítettek, szinte mind semmivé foszlottak. Ezért ma személyes életfeladattá vált, ami még néhány évtizeddel ezelőtt sem volt az. Éppen ideje, hogy elkezdjünk dolgozni ezen sokat tehetünk magunkért, a kapcsolatunkért! A Nyitott Akadémia előadássorozatának keretében hazánk legnevesebb szakemberei keresték a válaszokat a sokakban felmerülő kérdésekre.
Clara Shih - A Facebook kora
Függetlenül attól, hogy üzleti vállalkozásunk vagy szervezetünk milyen célokat tűzött ki maga elé, ez a könyv segít, hogy a közösségi hálózatok kiaknázásával elérjük őket. A közösségi hálózatok elismert szakértője, Clara Shih, hatékony új ötleteket, bevált módszereket és könnyen hasznosítható teendőlistákat gyűjtött össze, telis-tele a való életben már bizonyított megoldásokkal.
Shih könyvét vállalkozók, marketingesek, illetve értékesítési, ügyfélszolgálati, termékfejlesztési vagy munkaerő-felvételi területen dolgozó szakemberek egyaránt haszonnal forgathatják: a szerző bemutatja, hogyan mozdulhatunk el a közösségi hálózatok taktikai, követő használata felől a stratégiai, irányító megközelítés felé, és hogyan mérhetjük pontosan a sikert.
A magyar változat a könyv jelentősen bővített második angol nyelvű kiadása nyomán készült, amely gyakorlati módszereket mutat be a hipercélzott hirdetésekre, a reménybeli vásárlók figyelmének felkeltésére a Twitter és a LinkedIn segítségével, a változó közösségi szabályok követésére, és így tovább. A kötetben ezen felül több mint három tucat világhírű szakértő működött közre vendégszerzőként; többek között Don Tapscott író, és a Harvard Business School professzora, Mikolaj Piskorski. Ebben a kiadásban vadonatúj fejezetek szólnak az ügyfélszolgálatról és az ügyféltámogatásról, amelyek ma a közösségi hálózatokra épülő üzlet leggyorsabban növekvő területei. Shih emellett külön tanácsokat ad a kisvállalkozásoknak, az egészségügyi és oktatási intézményeknek, a közhasznú szervezeteknek és a politikai kampánystáboknak is – így lesz ez a könyv az első számú, nélkülözhetetlen útmutató a közösségi hálózatok használatához minden szervezet számára.
Dr. J. E. Loehr - P. J. McLaughlin - Lelki állóképesség
Menedzserfejlesztő programjaink méltán népszerű könyve közkedveltségét elsősorban annak köszönheti, hogy középpontjában az egyén lehetőségei állnak. A Szerzők kiemelkedően sikeres személyek példáján is bizonyítják, hogy nem a teljesítmény eredményeként érezzük magunkat nagyszerűen. A kapcsolat fordítva működik: akkor teljesítünk kiemelkedően, ha nagyszerűen érezzük magunkat!
A jó közérzet – a lelki egyensúly fenntartása – életerőt, motiváltságot, ambiciózusságot, a konfliktusok kezelésének a képességét feltételezi. A szellemi és érzelmi kapacitás, másképpen: a lelki állóképesség nem ajándék, nem talált tárgy, hanem kitartó önfejlesztő munka eredménye. Olyan teljesítmény, amely az életvitel harmóniájában mutatkozik meg.
A valahogy „megbirkózni” a dolgokkal – a kezdők szintje. A lelki állóképesség a sikeres profik megkülönböztető vonása! – írják a Szerzők, akik világos módszerek és gyakorlati példák sorával adnak útmutatást ennek a profizmusnak az eléréséhez. Bízvást ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik erre törekszenek!
dr. Szent-Imrey Tamás
a HUMÁN FAKTOR igazgatója
Veres Zoltán - A szolgáltatásmarketing alapkönyve
Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.
Victor O. Schwab - Hogyan írjunk jó reklámszöveget?
Ahhoz, hogy egy reklám valóban átütő; erejű; legyen, az alábbi öt dolognak kell teljesülnie 1. Irányítsa magára a figyelmet ; 2. Mutasson egy előnyt az embereknek; 3. Bizonyítsa azt be; 4. Vegye rá az embereket, hogy ragadják meg ezt az elő; 5. Buzdítson cselekvésre. Egyetlen reklám sem tudja ugyanis ösztönözni az értékesítés t,ha nem olvassák el;nem olvassák el, ha nem látják meg; és nem látják meg, ha nem irányítja magára a figyelmet.
Ismeretlen szerző - Facebook műhelytitkok
A marketingnek eredményeket kell felmutatnia. De ez egyre nehezebb.
Az emberek több mint kétharmada átugorja a hirdetéseket. Ha online reklámozol, az átkattintási arány kevesebb mint egy százalék lesz. Az internetezők zöme figyelmen kívül hagyja a bannereket. A közvetlenül kiküldött levelek felét még csak meg sem nézik. Kitörlik anélkül, hogy egy pillantást is vetnének rá.
Ezek az adatok jól szemléltetik, hogy a marketing változóban van, és a hagyományos megközelítések egyre kevésbé hatékonyak. Át kell gondolni az online kommunikációt.
A versenytársad nem feltétlen az, akire elsőre gondolnál. Nem szükségszerűen az, aki ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást kínálja.
A figyelmet ki kell érdemelni: tartalom és mondanivaló szükséges, ha sok embert szeretnél megszólítani. Ne csak direkt reklámokban és hirdetésekben gondolkozz, hanem interaktív kommunikációban, és közösségépítésben. Erre a Facebook, a közösségi hálózat a legalkalmasabb eszköz. De hogyan álljunk neki? Kik és hogyan tudnak sikereket felmutatni? Miként lehet eredményes a Facebook marketing?
A könyv, melyet a kezedben tartasz, e kérdések megválaszolásában segít. Megismertet napjaink legnépszerűbb közösségi oldalával és lépésről-lépésre végigvezet azon az úton, mely mérhető eredményekhez vezet.
Kurt Tepperwein - Ha nem boldogít, engedd el! - Út a belső szabadsághoz
Néha a kevesebb több lehet!
Elengedni - ez az, amit nem teszünk meg könnyedén. Pedig nagyon vágyunk rá, hogy megszabaduljunk a szorongásoktól, az előítéletektől, a dühtől, a stressztől, a gondoktól és a kedvezőtlen én-képünktől.
A szerző megmutatja az utat a harmónia és a kiegyensúlyozottság felé, és bátorít bennünket, hogy merjünk újra rendezni az életünket. Munkalapok és meditációk segítenek abban, hogy ellenőrizhessük személyes fejlődésünket, és hogy arra tudjunk összpontosítani, ami jövendő életünket meghatározza majd.
Kurt Tepperwein természetgyógyász és terapeuta. 1984 óta docense a Nemzetközi Tudományos Akadémiának, ahol a "mentális tréning" munkacsoportot vezeti. Edzői módszerei élsportolókat és csúcsmenedzsereket segítettek teljesítményük megőrzésében és javításában.
A M-érték Kiadónál eddig magyarul megjelent könyvei:
Szellemi öngyógyítás, Testünk üzenetei, Savtalanítás, A teremtő képzelet csodái, Tudattréning, A szellemi törvények, Válságból fakadó új élet.
William C. Taylor - Polly LaBarre - Fenegyerekek munkában
Fenegyerekek? Az üzleti gépezet legértékesebb fogaskerekei. Sikeres és eredeti elmék, akik nem pusztán jobbak vagy sikeresebbek akarnak lenni másoknál, hanem másként akarnak jobbak és sikeresebbek lenni. Így aztán sokkal jobbak és sikeresebbek lesznek másoknál. Mi a titkuk? Talán az, hogy a megszokott pályákról letérve egyedüliként haladnak előre a saját maguk által teremtett új terepen. Az egyedi eseteket a többivel összehasonlíthatatlannak, különlegesnek, sőt különlegesen kívánatosnak értékeli a fogyasztó - az a fogyasztó, akinek elege van az egymásra hasonlító termékek és szolgáltatások tömegáradatából, s aki emiatt egyre fogékonyabb az igazán újra. Az újdonságok az új iránti fogékonyságot testesítik meg, a tömegből való kiválás szándéka, a kreativitás jelképei. A fenegyerekek módszerei újra és újra felvillantják az esélyt: léteznek még ki nem használt ötletek, vannak még tartalékok az üzlet világában! Van még mivel megbénítani a konkurenciát, elvarázsolni a fogyasztókat - csak a megfelelő tehetséggel rendelkező ötletgyárost kell hozzá megtalálnunk.
Brian Tracy - Személyes hatékonyság
Több mint harminc évig tanulmányoztam az idõgazdálkodás fortélyait. Számtalan könyvet olvastam a témában olyan szerzõktõl, mint Peter Drucker, Alex MacKenzie, Alan Lakein és Stephen Covey.
A személyes hatékonyság és eredményesség témakörében is több száz könyvön és több ezer cikken rágtam át magam, míg végül a bennük olvasottak esszenciájaként megszületett ez a könyv.
Részletek
1. Terítsd meg az asztalt!
2. Mindennap tervezz elôre!
3. Alkalmazd a 80/20-as szabályt életed minden területén!
4. Vedd figyelembe a következményeket! 5. Folyamatosan alkalmazd az ABCDE módszert!
6. Összpontosíts a kulcsfontosságú eredményeket hozó területekre!
7. Fogadd el az Erôltetett Eredményesség Törvényét!
8. Készülj fel gondosan, mielôtt bárminek is nekifogsz!
9. Végezd el a házi feladatodat!
10. A tehetség mint a hatástöbbszörözés eszköze
11. Mi a te problémás területed?
12. Hordd el a hegyet! Kövenként, szép sorjában.
13. Gyakorolj nyomást saját magadra!
14. Maximalizáld személyes energiáidat!
15. Ösztönözd magad cselekvésre!
16. Gyakorold a kreatív halogatás fogását!
17. Elôször mindig a legbonyolultabb feladattal foglalkozz!
18. Szeleteld és vágd kockákra a feladatot!
19. Különíts el nagy idôblokkokat!
20. Fejlessz ki magadban egy sürgősségi érzéket!
21. Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz!
Al Ries - Jack Trout - A marketing huszonkét vastörvénye
„A sikeres marketing első törvénye, hogy el kell olvasnunk és meg kell értenünk ezt a könyvet. Lenyűgözően egyszerű és lényegre törő. Marketing, a lényegre desztillálva... Tapasztalt és kezdő szakembereknek, érdeklődő diákoknak egyaránt »kötelező olvasmány«.”
Don Valentine a Southwest Airlines Co. marketing alelnöke
„A marketing huszonkét vastörvénye annyira kiemelkedő könyv, hogy csak egyben reménykedem: a versenytársaink nem fogják elolvasni.”
Burt Sugarman a Giant Group Ltd. vezérigazgatója
„Célratörő, óriási átütőerővel rendelkező marketingkoncepció, gyakorlati példák tömegébe ágyazva! A könyvben lefektetett elvek fokozottan érvényesek a mai versenyfeltételek között.”
Herman Cain a Godfather's Pizza elnök-vezérigazgatója