Francis Xavier Kennedy, a “negyedik K” három éve az Egyesült Államok elnöke. Kezdeti népboldogító elképzelései sorra megbuktak a Kongresszus és a nagytőke ellenállásán, már senki nem szereti igazán, csak a fehér házi stábja hű hozzá.
Rómában tanuló lányát, Theresát terroristák rabolják el, majd Serhaben arab olajszultánságba viszik, és ezzel egyidejűleg egy romantikus olasz terrorista – húsvétvasárnap! – golyót röpít a pápa fejébe. A bajokat tetézi, hogy két ifjú fizikus egy mini atombombát helyezett el New York egyik legforgalmasabb pontján, hogy felhívja a világ figyelmét a nukleáris energia veszélyeire… Kennedy agyábam mindez hatalmas összeesküvéssé áll össze, általános támadássá az USA világhatalmi tekintélyének lerombolására. Liberális és keresztényi elveit föladva ultimátumot intéz a szultánhoz, a terroristák cinkosához: ha nem adja vissza a lányát, országát eltörli a föld színéről – szándéka komolyságának bizonyítékául huszonnégy óra múlva porig fogja bombáztatni a szultánság amerikai pénzen épült olajvárosát, Dakot. A szultán nem hisz neki, mert tudja, hogy a Kongresszus a beszámíthatatlannak tartott elnök elmozdítására készül…
Hogy megmenekül-e kedves Theresa Kennedy, elkerüli-e Serhaben a pusztulást, miként alakul az elnök és a Kongresszus késhegyik menő harca, fölrobban-e a New York-i bomba, és egyáltalán: sikerül-e a “negyedik K”-nak változtatni a Kennedyk szokványos sorsán – mindenki megtudhatja aki elolvassa Mario Puzónak (1920), a Keresztapa és A szicíliai szerzőjének lebilincselően izgalmas kalandregényét.
De aki mélyebb igazságokra vágyik, az sem maradt kielégíthetetlen: elborzadva láthatja, micsoda veszélyeket rejt a túlzott küldetéstudattal bíró demokratikus hatalom, vagy – erkölcsi értelemben – milyen sokat árthat a jót akarás bármi áron, bármilyen eszközökkel…
Kapcsolódó könyvek
Frei Tamás - A bankár
Jamaicán a rendőrségi terepjárók már dübörögnek, hogy kézre kerítsék a Magyarországról óriási vagyont „kimenekítő” és a távoli karibi szigeten bujkáló, korrupt pesti bankárt.
Az Országos Jelzáloghitelbank elnökének privát gépén irtózatos erejű pokolgépet rejtettek el, és csupán percek kérdése, hogy Magyarország egyik legbefolyásosabb milliárdosát a feleségével együtt a levegőbe repítsék.
André, a leszerelt légiós és szerelme, Adrienn e pillanatban fordul rá a genovai főutcára, de a rövid mézesheteknek egy orosz bérgyilkos vet véget, aki már a nyomukban liheg.
A Megmentőből megismert André sorsdöntő válaszút elé kerül; cserbenhagyja Adriennt, amint korábbi élete megkísérti? Megtalálja a bankárt, akinek kapzsi mohósága Magyarországot végveszélybe sodorja? És mindezek után vajon visszatalál önmagához, vagy a dühödt bosszú olyan helyekre hajtja, ahonnan már nincs visszaút?
Frei Tamás első regénye, A Megmentő, hónapokig vezette a hazai sikerlistákat. A „konspirációs akcióthriller” meghonosítójaként Frei Tamás második sikerkönyvében ismét az „itt és most”-ot tárja fel olvasóinak, torokszorító izgalmak közepette. Fordulatos érzelmi hullámvasúton repít minket az amerikai ultragazdagok csillogó villáitól az Everglades bűzös mocsaráig, a lélektelen emberrablók világvégi rejtekhelyétől a tőzsdecápák konspirációinak fehér abroszos asztaláig, a politika és bűnözés, a bosszú és leszámolás, a hatalmi és szerelmi játszmák terepére, aminek értő és érző ismerője, és amelynek a világa, egy államcsőd árnyékában, sokkal közelebb van a mai Magyarországhoz, mint gondolnánk…
Aimee Bender - A citromtorta különös szomorúsága
Kilencedik születésnapjának előestéjén a mit sem sejtő Rose Edelstein, az iskolaudvari játékok és a zaklatott szülői figyelem perifériáján létező kislány beleharap édesanyja házi sütésű csokoládés citromtortájába, és rájön, hogy varázslatos képességgel rendelkezik: a süteményben képes megízlelni az anyja érzéseit.
Legnagyobb döbbenetére fedezi fel magában ezt az adottságot, az anyjából ugyanis – az ő életvidám, ügyes kezű, tevékeny édesanyjából – a lemondás és a kétségbeesés íze árad. Az ételek egyszeriben – és életre szólóan – veszedelemmé, fenyegetéssé válnak Rose számára. Bármelyik étkezésnél bármi kiderülhet. A bátyja, Joseph pirítósát képtelen megenni; a sarki pék sütijét harag ízesíti; a szőlődzsem savanyú nehezteléssel teli.
Átokkal is felérő adottsága révén a kislány olyan titkos tudás birtokába jut, amit minden család elrejt a világ szeme elől – az édesanyja családon kívüli életét, az édesapja elhidegülését, Joseph hadban állását az egész világgal.
Ám Rose felcseperedvén mégis megtanulja hasznosítani ezt az adottságát, és rájön, hogy vannak olyan titkok, melyeket még az ő ízlelőbimbói sem képesek érzékelni.
A citromtorta különös szomorúsága sziporkázó mese arról, hogy milyen mérhetetlenül nehéz tiszta szívből szeretni valakit, akiről túlságosan sokat tudunk. A szívszorítóan mulatságos, bölcs és szomorú történet azt bizonyítja, hogy Aimee Bender olyan író, akinek káprázatos prózája a mindennapi élet furcsaságait veszi górcső alá.
Aimee Bender két ízben kapott Pushcart-díjat, 2005-ben Tiptreedíjra jelölték. Számtalan antológiában jelentek meg írásai, műveit eddig tíz nyelvre fordították le. Los Angelesben él.
Mario Puzo - Az utolsó keresztapa
Mario Puzo huszonhét évet várt, hogy folytassa a Keresztapát. Ez a regény persze nem a régi cselekmény folytatása, szó sincs Corleonékről. Annál több a Clericuziókról. Pénz és hatalom, erő és erőszak, intrikák és pozícióharc, na és természetesen szerelem, ezekről a jól bevált témákról szól Puzo könyve, de híven tükrözve az első keresztapa-történet óta eltelt időben bekövetkezett változásokat. Ez már egy más kor, mások a célok, az eszközök keményebbek - és mások az emberek is. A régi és az új menthetetlenül össze kell csapjon. Egy családon belül is.
Mario Puzo - Omertá
Omertá A szicíliai becsületkódex szerint a hallgatás törvénye. Aki megszegi, halállal lakol. Astorre Az árván maradt kisfiúnak a vérében, a génjeiben él tovább a hajdani legendás szicíliai maffia, s felnőve maga is vérbeli maffiózóvá válik. Tetteit a tisztesség, a becsület vezérli, s tudja: a hallgatás törvénye szent és sérthetetlen, a Család titkait kifecsegő, társaikat rendőrkézre adó árulókon bosszút kell állni. Don Aprile A köztiszteletben álló bankárrá lett híres és hírhedt, rettegett, idős maffiavezér, Astorre nagybátyja ellen a hatóságokat megvesztegető drogbárók aljas összeesküvést szőnek, hogy bankjait megkaparintva tisztára moshassák törvénytelenül szerzett pénzüket. Iszonyú halála vendettáért kiált. Kurt Cilke Az FBI legkiválóbb ügynöke mindenekelőtt tiszteli a törvényt. Élete legfőbb célja a végleges leszámolás a New York-i maffiával, akár azon az áron is, hogy személyére a gyanú árnyéka vetül. Életveszélyes játékot űz, s maga is tudja: nem rajta múlik, mi lesz a vége. Mario Puzo A világhírű író, A Keresztapa szerzője élete utolsó regényével, az Omertával ismét mesterművet alkotott. A New York-i és a palermói szövevényes alvilágot keltette életre, amelyben maffiózó és FBI-ügynök, drogbáró és tisztes polgár, gyilkos és áldozat az omertá és a vendetta könyörtelen törvényei szerint nyeri el méltó jutalmát vagy büntetését.
Mario Puzo - A család
Rodrigo Borgia, aki VI. Sándor pápa néven vonult be a történelembe, nagyformátumú személyiség, igazi reneszánsz embert volt. Habzsolta az életet, a nőket, rajongott a művészetért - és legfőképp: mindent megtett a családjáért, gyermekeiért. Ám Krisztus földi helytartója kezében mindenható hatalom összpontosult, amelyet nemcsak a Szentség ügyei, hanem talán még Istennél is jobban imádott családja érdekében alkalmazott, s kiváltképpen azokkal szemben, akik útját keresztezték. Megbízható emberei, megbízható eszközei voltak ellenségei eltiprására... A pápa és gyermekei, a gyönyörű és öntörvényű jó kislány, Lucrezia, a szenvedélyes és katonának termett hazafi, Cesare, valamint a legkisebb fiú, a látszólag félénk Giovanni drámaian alakuló életére rányomta bélyegét a XV. század Itáliájának viharos történelme, melyben felbukkan Machiavelli, Savonarola és a reneszánsz kor több jelentős művésze is.
Ahogy emblematikus keresztapatörténetében, Puzo történelmi regényében is lebilincselően ír szerelem és gyűlölet, titkos szövetségek és cselszövések, kitörni kész erőszak és kegyetlenség végzetes összefonódásáról. Miközben sorra megjelentek könyvei, ezen a művén két évtizedig dolgozott, s halála után élettársa, Carol Gino fejezte be az ő feljegyzései szellemében.
Mario Puzo - Mamma Lucia
Az 1920-as években Lucia Santa azért indul el Dél-Olaszország egyik eldugott hegyi falujából az Újvilágba, mert tudja, hogy lennie kell egy jobb életnek is. De az az élet, amely New Yorkban, a Tizedik sugárút környékén vár rá, még a legerősebb asszonyt is megtörheti. Két tragikus házasság után, hat gyerekkel, akikről egyedül kell gondoskodnia, már-már kilátástalan helyzetbe kerül. A nagy szegénység ellenére összetartja a családot. Nincs könnyű dolga, hiszen lobbanékony természetű lánya úgy akar élni és szeretni, mint egy igazi amerikai, legidősebb fia pedig túlontúl közeli kapcsolatba kerül a maffiával. De Lucia Santa - feleség, özvegy, édesanya, nagymama - hihetetlen méltósággal és bátorsággal állja a sors csapásait.
Ez a könyv a szeretetről, a fájdalomról, szenvedésről, odaadásról, áldozatról, reménytelenségről, kilátástalan szegénységről, boldogságról szól. És az egyetlen országról, ahol a világ szerencsétlenségén a szegények meggazdagodhattak.
A regényből készült filmet Sophia Loren alakítása tette felejthetetlenné.
Tobias Hohmann - Bud Spencer - Terence Hill krónikák
Honnan jön Bud Spencer és Terence Hill? Hogyan alakult a pályafutásuk? Miért vonzottak annyi embert a mozikba, majd később miért nézték filmjeiket annyian a televízióban is? És ami még fontosabb: mitől lettek időtlenek ezek az alkotások?
Ez a könyv a rajongók és az egyszerű érdeklődők számára is értékes szórakozást nyújtva, 1951-től egészen napjainkig készült filmjeik átfogó bemutatása mellett pályafutásuk legfontosabb és legmeghatározóbb személyeiről is szót ejt. Olvashatnak azokról az emberekről, akik mögöttük álltak, de kulisszatitkokban és legendákban, rendszerezett információkban is bővelkednek a lapok. A közel 300 oldalnyi, színes kivitelű anyag elképesztő mennyiségű rengeteg korabeli fotót, óriásplakátot és egyéb csemegét tartalmaz, ami igazán egyedivé és érdekessé teszi ezt a kiadványt. Gondolva az itthoni rajongókra, a magyar vonatkozásokat is körbejárjuk, így könnyen lehet ez a könyv Bud Spencer és Terence Hill magyar rajongóinak bibliája.
Pauline Réage - O története
O-t, a független párizsi lányt, kedvese autóba ülteti, elveszi tőle bugyiját és harisnyatartóját, s közli vele, hogy ezeket többé nem viselheti. Elviszi egy kastélyba, ahol O-t meztelenre vetkőztetik, megerőszakolják, kikötözik és megkorbácsolják. Elmondják neki, hogy ezt ezentúl bárki megteheti vele, s ha vét a szigorú rend ellen, azt vesszőzéssel büntetik; de ettől függetlenül is mindennap megkorbácsolják. Föltéve, ha beleegyezik. És O, a független, szabad lény, beleegyezik. Így kezdődik a huszadik századi francia irodalom kétségkívül legnagyobb hatású regénye. Pauline Réage - akinek a kiléte mindmáig a francia kultúra egyik jól őrzött titka - ötvözi az évszázados hagyományokra visszatekinthető francia erotikus elbeszélést a huszadik század döbbenetével: miért vállal szenvedést és mártíromságot az ember egy nemes eszmével álcázott aljas ügyben.
John Le Carré - Suszter, szabó, baka, kém
Az angol hírszerzés legfelsőbb soraiban egy áruló rejtőzik, egy beépített ügynök, aki magának Karlának, a szovjet kémfőnöknek jelent. Amit az áruló tud, tudja Karla is. A Körönd legféltettebb titkait. A beépített és alvóügynökök nevét és címét. Mindent. És hogy teljes legyen a kép, Karla az ügynökén keresztül gondosan kiválogatott, meg- vagy átírt információkat juttat el az angoloknak, akik ezekkel a kémjelentésekkel próbálják megerősíteni a pozíciójukat az amerikaiaknál. A legtöbben azt sem hajlandóak elismerni, hogy baj van.
A legtöbben még csak bele sem mernek gondolni abba, hogy az áruló révén Karla minden egyes lépésükről tud. A legtöbbek szerint minden a legnagyobb rendben van. Kivéve George Smiley-t, a csendes, kövérkés és nyugdíjas egykori hírszerzőt, aki állhatatos munkával, bulldogkitartással és legendássá vált kihallgatási technikájával csapdát állít a soraikba férkőzött szovjet kémnek, és rajta keresztül Karlának, örök ellenfelének, a titokzatos szovjet kémfőnöknek.
Tony Parsons - Még egy esély
George Bailey negyvenhét éves, példás magaviseletű férj, két gyermek apja. Foglalkozására nézve rendőr, de öröklött szívbetegsége miatt jó ideje már csak irodai munkát végez, ki se teszi a lábát a kapitányságról. Egykori járőrtársa egy napon a felajánlja neki, hogy tartson vele a városba, ő pedig örömmel rááll. Csakhogy a kiruccanás balul sül el, mert amikor valaki fegyvert fog rájuk, George szívrohamot kap. Ekkor szívátültetést hajtanak végre rajta.
George-ot ettől kezdve mintha kicserélték volna. Korábban megszondáztatta a fiát, amikor az későn jött haza, és figyelte lánya minden lépését – most a barátjukká válik, lázadó, szabad szellemű emberré, aki meg akarja váltani a világot. A feleségét azzal kergeti a kétségbeesésbe, hogy máson se jár az esze, csak a szexen. De George-nak hamarosan rá kell ébrednie, hogy nem az ilyesmi teszi boldoggá az embert. Gyerekei nem barátságot várnak tőle, felesége sem egy túlkoros tinédzserre vágyik. Meg kell tanulnia, hogyan legyen jó apa és jó férj, mielőtt mindenkit elvadít magától, aki fontos a számára, és ki kell derítenie, ki volt az a személy, akitől az új szívét kapta.
Tony Parsons az emberi lélek avatott ismerőjeként és kitűnő regények szerzőjeként vált világhírűvé. Legújabb regénye egy olyan férfiról szól, akinek megadatik az a lehetőség, amiről sokan álmodoznak: kap még egy esélyt, hogy tiszta lappal újrakezdhesse az életét.
Jonathan Franzen - Javítások
Jonathan Franzen a kortárs amerikai irodalom egyik legnagyobb sztárja és fenegyereke, az író, aki kikosarazta Oprah Winfreyt, amikor az szerette volna meghívni országos nézettségű Könyvklubjába, és aki még képregényekben és a Simpson család egyik epizódjában is szerepel. Ellentmondásos, tőrőlmetszett értelmiségi figura – az a fajta, aki nem húzódik vissza elefántcsonttornyába, hanem érzékenyen reagál korának jelenségeire, és a nagy társadalmi, globális mozgásokat nemcsak elméleti összefüggéseikben látja, de regényíróként beépíti szereplőinek legapróbb rezdüléseibe is.
2001-ben megjelent regénye, a Javítások, Franzen eddigi legsikeresebb és a kritika által is legméltatottabb műve. Akárcsak az Európa Könyvkiadónál korábban megjelent Szabadság, ez is családregény – az amerikai módra szétszóródott, diszfunkcionális Lambert család regénye, amelynek tagjai különféle életstratégiákkal kísérleteznek és élethazugságokkal küszködnek; különféle módszerekkel próbálkoznak életük – és úgy általában a dolgok – megjavítására. A regény egyik középponti szála Enid Lambert küzdelme, hogy – csellel, könyörgéssel vagy zsarolással – elérje, hogy a család még egyszer, utoljára összegyűljön a szülői házban karácsonyozni. Még egyszer, utoljára, mielőtt férje, a Parkinson-kóros Alfred elveszíti kommunikációképessége maradékát. A gyerekek – a nős férfiakhoz és feleségeikhez vonzódó sztárszakács Denise, az előítéletekkel és depresszióval küzdő családapa, Gary és a család fekete báránya, a reménybeli forgatókönyvíró Chip – különféle viszontagságok után végül meg is jelennek a közép-nyugati kisvárosban, St. Jude-ban, hogy a sok hazudozás és menekülés után immár összezárva, egymás szemének tükrében egy-egy pillanatra felvillantsák igazi arcukat.
Barbara Pease - Allan Pease - A férfinak szex kell, a nőnek szerelem
„Az ember az egyetlen faj, amelyet zavarba hoz a párzás.”
Sokan reménykednek abban, hogy egy nap majd megtalálják a Nagy Ő-t. De ez, sajnos, csak keveseknek sikerül, ha egyáltalán. Miért hajt a férfi állandóan a szexre? Miért követeli a nő, hogy a férfi állapodjon meg mellette? És miért oly nehéz e kettőt összeegyeztetni? Allan és Barbara Pease, a téma világhírű szakértői tapasztalataik, bőséges esettanulmányok és a legfrissebb kutatási eredmények segítségével könnyed és humoros formában próbálnak választ találni e mindannyiunkat érintő kérdésekre. A viszony 9 típusa, hűtlenkedés, alkalmi szex, párképességi teszt, az új kapcsolatok 5 leggyakoribb csapdája és még sok-sok érdekes téma szerepel ebben a könyvben, mely párjukat kereső szingliknek és párkapcsolati problémákkal küszködő pároknak egyaránt szívből ajánlható.
Barbara Pease - Allan Pease - Kommunikációs abc mesterfokon
Mindannyian bámuljuk azokat az embereket, akiknek mintha külön adottságuk lenne, hogy idegen helyzetbe kerülve szinte azonnal kapcsolatot tudnak teremteni mindenkivel. Ahogy mondani szokás: "karizmájuk van". Sokan tudni szeretnék, mi a titkuk, a legtöbben viszont úgy gondolják: erre születni kell. A valóság az, hogy a jelentős emberek "karizmája" tanult készség, mindenki számára elsajátítható, fejleszthető, tökéletesíthető, ha van hozzá megfelelő útmutatás és kellő akarat, hogy megtanulják. A kommunikációs ABC megismerteti Önt azokkal a fogásokkal, amelyek segítségével bárkire, bármely helyzetben hatni tud. Amennyiben elsajátítja ezeket a technikákat, nem kell meglepődnie azon, hogy lépten-nyomon kérdezik majd: "Hogy tett szert erre a tehetségre, hogyan tud ilyen sikeresen fellépni?" De ha nem kérdezik is, biztosan kíváncsiak rá, ahogy kezdetben ön is az volt...
Barbara Pease - Allan Pease - Memóriakontroll
Bárhogy igyekszünk, az embernek néha "kihagy az agya", és akárhogy erőltetjük is, csak nem ugrik be, mire is kéne emlékeznünk. Egy névre, egy adatra, egy időpontra - vagy akár csak arra, hogy miért is mentünk le a boltban. A Memóriakontroll a megjegyezni kívánt dolgokra való visszaemlékezés egyszerű, de nagyszerű módszerét tanítja meg.
Könnyed, humoros felépítése bárki számára lehetővé teszi, hogy szinte percek alatt elsajátíthassa azt a képességet, amellyel végleg megszabadulhat a feledékenységből eredő bosszúságoktól.
Stephen E. Ambrose - Az elit alakulat
A 101. légideszant-hadosztály 506. ejtőernyős ezredének Easy százada a világ legjobb gyalogszázadai közé tartozott. Ambrose ennek a roppant figyelemre méltó alegységnek a második világháborús történetét mondja el,az 1942-ben Georgia államban végzett embert próbáló alapkiképzéstől a D napon át a végső győzelemig.
Az Easy század mindent végigcsinált. Ejtőernyővel szállt le a D nap hajnalán, és Hitler berchtesgadeni Sasfészkének elfoglalásával fejezte be a háborút.
E könyv annak a gyalogszázadnak állít emléket,amely 150 százalékos veszteséget szenvedett a háború végéig,ahol a Bíborszív-kitüntetés egyszerű szolgálati jelvény volt csak,ahol valóban "egy falka testvér" módjára koplaltak, fáztak, éltek és haltak együtt a katonák. Stephen Ambrose ezeknek az amerikai hősöknek a történetét gyakran a saját szavaikkal mondatja el.
Műve sok órányi interjú,eredeti naplók és levelek alapján készült.
"Hihetetlen harci út, Ambrose pedig fantasztikus érzékkel mutatja meg minden egyes mérföldjét".
- The Tampa Tribune -
Faludy György - Pokolbeli víg napjaim
Faludy György a magyar történelem egyik legsötétebb korszakának megdöbbentő történetét írta meg Szolzsenyicin Gulágjához is hasonlított életrajzi regényében. A Pokolbeli víg napjaimban az Andrássy út 60. és Recsk poklát megjárt költő sorsát 1953-ig, a táborból való szabadulásáig kísérhetjük figyelemmel. Mindaz, ami kapaszkodót nyújtott számára a hányattatás éveiben - ösztönös életigenlése, a testi szépség és a szellemi nagyság iránti feltétlen tisztelete - mélyen áthatja anekdotáit. Kortörténeti jelentősége mellett a Faludyra oly jellemző irónia és elemi őszinteség teszi a könyvet lebilincselő olvasmánnyá.
Nicholas Sparks - Szerelmünk lapjai
"Tudom, hogy nincs bennem semmi különös. Az átlagemberek átlagéletét élem. Nem alkottam semmi emlékezetest, nevem hamarosan homályba vész, de tiszta szívből, igaz szerelemmel szerettem valakit, és ez nekem teljesen elég..."
A mű a végtelen szerelem szívszorítóan gyengéd története. 1946-ban, Észak-Karolinában kezdődik, amikor Noah Calhoun visszatér a második világháborúból. A harmincegy éves férfi, miközben megpróbálja birtokát felvirágoztatni, folyton egy gyönyörű lányra gondol, akivel tizennégy évvel korábban találkozott, és akit eddig mindenkinél jobban szeretett. Az emlékeinek él, egészen addig, amíg a lány meg nem érkezik a városba. Mi történt velük az elmúlt években, és hogyan alakul további életük? Mindezt megtudhatjuk e páratlanul szép, mesterien szőtt, megrendítő és igaz szerelmi regény lapjairól.
James Joyce - Ulysses
Az Ulysses, mint maga a szerző mondja: minden. Tragédia, regény, szatíra, komédia, eposz, filozófia. Szintézis. Az egész világ a maga rendezett rendszertelenségében, vagy rendszertelen rendezettségében, felbontva, összefoltozva, ahogy egy hétköznapi ember agyán átcsurog; felidéz átélt, olvasott, hallott gondolatokat és képzeteket, aztán eltűnik, de nem nyomtalanul, mert újra feltűnik, mint szín vagy részlet, vagy ha szín és részlet volt, mint mozgató erő vagy központi probléma. (Hamvas Béla, 1930)
Joyce-nak az egész világon igen nagy tekintélye volt, mint sok mindenkinek, akit senki sem ért meg, de senki sem meri bevallani. Ha valaki intellektuális körökben megkockáztatta kifogásait, lenéző mosolyok fogadták. Most már meghalt; halottakról vagy jót, vagy semmit. Most már talán sohasem szabad bevallani, hogy blöff volt az egész. (Szerb Antal, 1941)
Noha Joyce megszállottja a reklám-közhelyekből, handlékból és szirupos érzelgésből összeragadt Dublin városának, érdeklődése mégis egyetemes: az egész világ, az egész és örök ember érdekli, nem egyetlen osztály, vagy egyetlen korszak. Teljesen különbözik a századforduló naturalizmusától abban is, hogy műve tele van forma-játékkal: minden fejezet más és más kompozíciós ötlettel dolgozik: van dráma és van egy szuszra leírt belső monológ, van viktoriánus-érzelmes stílus-paródia, és van egy óriás katekizmus – műve realitás-tartalma így sokkal, de sokkal inkább érvényesül, mintha egyenletes regényformába öntötte volna. (Szentkuthy Miklós, 1947)
Joyce művében az európai kultúra abban a pillanatban látható, amikor irtózatos robajjal hullik, omlik szerteszét, s csak a törmelékek, a romok utalnak arra, hogy mindez valaha, ha egyáltalán, egységes egészként működött. Thomas Mann a zárt forma, James Joyce a nyitott forma apostola. Thomas Mann a hit mitikusa, s ezért olyan komoly, James Joyce a hitetlenség mitikusa, s ezért olyan derűs. (Nádas Péter, 1978/2000)
Ő akkor semmihez se kapcsolódva hirtelen azt mondta: „Tudod, mit szerzek, András fiam?” A magas ember fölvonta magát. „No?” „Egy hatalmas James Joyce-képet. – És aztán úgy, ahogy Marci úr a bajuszt mutatja: – Vumm! Az egész szobafalra!" (Esterházy Péter, 1979)
Az új magyar kiadás szövegében is új: Szentkuthy Miklós fordítását a Magyar James Joyce Műhely tagjai, Gula Marianna, Kappanyos András, Kiss Gábor Zoltán, és Szolláth Dávid dolgozták át. Az utószót Kappanyos András írta.
Frank W. Abagnale - Stan Redding - Kapj el, ha tudsz
Frank W. Abagnale, alias Frank Williams, Robert Conrad, Frank Adams és Robert Monjo a világ legpofátlanabb szélhámosa, hamisítója, imposztora és menekülőművésze. Rövid, de annál tartalmasabb bűnözői karrierje során, még nagykorúsága elérése előtt egyenruhát öltött, és Pan Am-pilótának, majd rezidens felügyelő orvosnak adta ki magát. Diploma nélkül ügyészkedett, szociológiát tanított az egyetemen, és 2,4 millió dollárt kaszált hamis csekkjeivel. Huszonhat ország rendőrsége körözte, majd hosszú éveket töltött francia, svéd és amerikai börtönökben. Lenyűgöző könyve nyomán Steven Spielberg forgatott filmet, amelyben Leonardo DiCaprio alakítja a főszerepet.
Mario Puzo - Pokoli porond
Szívszorító történet egy amerikai fiatalemberről, akinek elege lett a háborúból.Mikor az önkéntesként bevonuló Walter Mosca a második világháború végén hazatér, nem találja helyét az amerikai polgári életben. Visszatér Németországba, hogy megkeresse a nőt, akibe beleszeretett, és új életet kezdjen a legyőzött országban. Ám a kegyetlen korszak maga alá gyűri a fiatalembert. Új háborúba kerül, új csatákat kell megvívnia. A nagy visszatérés nem csupán szerelmet, de intrikát, aljas árulást és fájdalmat tartogat a számára. Sorsdöntő választások előtt áll: szerelem vagy érvényesülés, szenvedély vagy nyereségvágy, élet vagy halál…