Kapcsolódó könyvek
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom - Kiegészítő tankönyv a gimnázium I. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bánki István - Forgács Anna - Pála Károly - Irodalom a 9. osztály számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Somos Béla - Szakács Béla - Irodalmi olvasókönyv 10.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kutas Ferenc - Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig
Könyvünk biztosítja a zökkenőmentes átmenetet az általános iskolai fogalmazástanítástól a középiskolai szintű ismeretekig. Az ismeretanyag beosztása, a fogalmazástanítás időbeli elosztása az iskolaszerkezetnek, a tanár ízlésének, a tanulók felkészültségének megfelelően rugalmasan válaszható. A már megszerzett műfaji és szerkesztési ismereteket újabb elemekkel bővíti, majd fokozatosan bontja ki az értekező fogalmazás különböző változatainak ismérveit, gyakoroltatja szerkesztésük módszereit és a szövegalkotás magasabb szintjét. A példaszövegek minőségi skálája széles: a tanulók által megfogalmazott szövegektől vezet az út a szépirodalmi példákon át a tudományos szövegekig.
A segédkönyvhöz tartozó tanári kézikönyv megkönnyíti a tanárok számára a könyv használatát.
Ritoók Zsigmond - Szegedy-Maszák Mihály - Veres András - Irodalom I.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sándor Ildikó - Magyar szóbeli érettségi témakörök - Középszinten és emelt szinten
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Kutas Ferenc - Útmutató Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig című könyv használatához
Tanári kézikönyv _Az elbeszéléstől az érettségi dolgozatig_ című segédkönyvhöz.
Szabó Zoltán - Kis magyar stílustörténet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Irodalom I.
Külső formájában megváltozott s az újabb követelményekhez igazított tankönyvünk a középiskolák 9. évfolyama számára készült. Az irodalom elméletébe és történeti múltjába szeretnénk segítségével bevezetni az ifjú olvasóinkat.
Ismeretlen szerző - Érettségi témakörök, tételek - Irodalom
Ezt a könyvet minden középiskolai tanulónak a figyelmébe ajánljuk - de nemcsak nekik szól.
Szerzői valamennyien gyakorló középiskolai tanárok, akiknek mindennapi, személyes tapasztalatuk, hogy mekkora szükség van az érettségi (és felvételi) vizsgák anyagát témakörök szerint összefoglaló kiadványra. A kötet a szóbeli vizsgák követelményeihez igazodik: minden témakörben eszerint összegezi és rendezi az ismereteket.
Könyvünket nyolc neves szaktanár írta, így a nézőpontok sokféleségét is képes bemutatni. Az irodalom esetében a megközelítési-értelmezési lehetőségek száma szinte korlátlan, a nyolc szerző tehát többféle módszert és véleményt juttat kifejezésre, ugyanakkor egységes követelményrendszer érvényesítésére is törekedett.
Könyvünk természetesen nem pótolhatja az adott művek alapos, szövegszerű ismeretét, a produktív középiskolai irodalomórákat, tanár és diák közös munkáját, a töprengést a személyre szóló mondanivalót. Az összefoglalókat azok forgathatják a legnagyobb haszonnal, akik az évek során tanultak felidézésére, az ismeretek vizsga előtti felfrissítésére kívánják használni ezt a könyvet.
Az egyes témakörök bevezetése a legfontosabb alapismereteket foglalja össze: egy szerző munkásságának átfogó értékelését vagy az alapvető tudnivalókat egy korszakról. Az utánuk következő kidolgozott tételek mintául szolgálnak a diák számára - tömör, de megtanulható megfogalmazását adják a tételnek, és céljuk elsősorban az, hogy példát kínáljanak további tételvariációk önálló kidolgozásához. Végül időrendi vázlat tartalmazza a legszükségesebb adatokat, az irodalomjegyzék pedig elsősorban a továbbtanulók igényét elégíti ki.
Balogh József - Magyar irodalom - Irodalmi olvasókönyv az általános iskola 6. osztálya számára
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - 9. évfolyam - Szöveggyűjtemény
Az Irodalmi atlaszkönyvek sorozat a kulturális tradíciót és az új évezredben elkerülhetetlen megújulást ötvözi. Az alapkönyv (tankönyv) a szöveginformatika új útjain jár, amikor vizuálisan strukturált ismeretközlést is alkalmaz a hagyományos fejezetek mellett. A szöveggyűjtemény nem éri be a feldolgozott korszakok művészi dokumentumainak közlésével, hanem a művek későbbi korszakokban keltett visszhangját is hallhatóvá próbálja tenni. A munkafüzet pedig egyszerre segíti a megszerzett ismeretek megszilárdítását és a sikeres érettségihez szükséges készségek kialakítását, majd fejlesztését. Ennek megfelelően szöveggyűjteményünk az antikvitás és a Biblia, a középkor és a reneszánsz, a barokk és a klasszicizmus kiemelkedő műveinek, műrészleteinek közlésén túl más korok szemelvényeinek is teret ad. Írók írókról című fejezete segíti a művek utóéletének tanulmányozását, a szövegek közti kapcsolat (intertextualitás) és a folyton változó befogadói tükröződések (hermeneutika) jelenségeinek megértését.
Fábián Márton - Világirodalom középiskolásoknak
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény II.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Dr. Mohácsy Károly - Kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Bíró Ferenc - A felvilágosodás korának magyar irodalma
A 18. század második fele a hazai irodalmi kultúra történetében talán a legnagyobb változásokat hozó időszak. Az irodalom addig nem ismert presztízst vív ki magának: a nemzet fogalmát a század végének művelt magyarjai körében már elsősorban nyelve és irodalma határozza meg. Ezekben az évtizedekben több mint kétszer annyi kiadvány jelenik meg hazai földön, mint a megelőző századok során összesen. Olyan új műfaj honosodik meg, mint a nagy jövő előtt álló és az olvasóközönségét máris megteremtő regényé; felbomlik a hagyomány teátruma, az iskolai színjátszás, és az évszázad utolsó évtizedében színre lépnek az első hivatásos „aktorok”. Ekkor alakul ki az a rendkívül gazdag verselési formakultúra, amelynek közegében mindmáig lélegzik a magyar költészet. Nagy, de legalábbis élvonalbeli alkotók egész sora lép elő, akik a mindenkori magyar olvasó asztalára klasszikus értékű műveket helyeznek. E tanulmány a korabeli irodalmi élet olyan modelljét vázolja fel, amely e korábban elképzelhetetlen dinamizmus egy lehetséges és hiteles magyarázatát is magában foglalja.
Ismeretlen szerző - Irodalmi szöveggyűjtemény III.
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Madocsai László - Irodalom 9
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Elekes Szentágotai Blanka - Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - A középiskola negyedik osztálya számára
Móricz Zsigmond - Légy jó mindhalálig
Kafka - Az átváltozás
Bulgakov - Mester és Margarita
Brecht - Kurázsi mama és gyermekei
Márai Sándor - Egy polgár vallomásai
Németh László - Iszony
Orwell - Állatfarm
Beckett - Godot-ra várva
Márquez - Száz év magány
Esterházy Péter - Függő
Ismeretlen szerző - Modern magyar irodalom kiegészítő füzet az irodalom tankönyvhöz
A középiskolai irodalomoktatás legfontosabb feladatai közé tartozik annak az ízléskultúrának a kialakítása, amely alapját képezheti a jövő olvasónemzedékek befogadói szemléletének. Ma arra törekszünk, hogy ez a szemlélet, mint befogadói készség minél nyitottabb legyen, minél fogékonyabban reagáljon az irodalmi folyamatok szüntelen változásaira és minél szélesebb körben legyen képes megítélni azt, amit új. E cél érdekében szükség van arra, hogy az oktatás a történeti időben a lehető legközelebb kerüljön a mához, a jelen irodalmához, a mai gondolkodás, a mai szemléletformák és megközelítésmódok kérdéseihez. Ugyan régen elmúlt már az az idő, amikor az irodalomtanítás megállt egy klasszikusnak nevezett régmúlt időpontnál s ami utána következett azt kirekesztette a tantárgy köréből. A forgalomban lévő tankönyvek mégis nehezen birkóznak meg avval a feladattal, hogy a kor irodalmi tudata által nagyrabecsült műtípusok, irodalmi irányok, alkotói pályák jelenig tartó ívét is minél többrétűen mutassák be. Ennek az igénynek tesz eleget - vagy tesz az érdekében az eddigieknél legalábbis többet - ez a kiegészítő füzet. A portréfejezeteket elismert irodalomtörténész szakemberek, nagy oktatói gyakorlattal rendelkező tanárok készítették, akik nemcsak azt tudják felmérni, mit kell egy-egy fejezetnek tartalmaznia, hanem azt is, hogy hogyan. Az írók születési rendjében egymás után következő fejezetek világosak, könnyen érhetőek s képesek ara, hogy az érettségi zsúfolt és tanításlélektanilag oly feszült évében is felkeltsék a tanulók érdeklődését.