Tony Curtis a 20. század második felének emblematikus filmcsillaga. Barátai között tudhatta John F. Kennedyt, Frank Sinatrát, Cary Grantet és más óriásokat. Viszonya volt Marylin Monroe-val. Elvis Presley tőle “lopta” ikonikus hajviseletét. A kor meghatározó figurájaként fotója szerepel a Beatles lemezének borítóján. A 21. század hírnökeként szakmájában elsőként követelte, hogy Sidney Poitier, afroamerikai filmpartnere vele egyenrangúan szerepeljen közös filmjük plakátján. Szereti az életet, imádja a nőket és a művészeteket. És most először elmeséli életét, a bronxi magyar-zsidó srác hihetetlen kalandját, amely a nyomasztó gyermekkorból Hollywood csúcsáig vezet…
Kapcsolódó könyvek
Patrick de Funès - Olivier de Funès - Louis de Funès
Apám mellett az élet kiszámíthatatlan volt, és elragadó. Nem mondható sem szokványosnak, sem szomorúnak. Az a mítosz, hogy a komikus színész a színházból kijövet elveszti humorát, és magára ölti a nyomasztó mélabú maszkját, a mi otthonunkban sosem volt tapasztalható. Louis de Funès az életben éppoly mulatságos volt, mint a filmvásznon, ha nem is ugyanazokat az eszközöket használta, mert mindenekelőtt a hivatásának élt, és végig egész pályafutásán folyamatosan csiszolta színészi játékát. Most mi, a fiai mint egy rendkívül eredeti kaland közönséges tanúi a legtöbb kérdésre mindenkinek választ adunk ebben a könyvben. Louis de Funès, aki milliókat nevettetett a moziban, a filmjei pedig nézettségi rekordokat döntögettek (az Egy kis kiruccanás nézőszámát, évtizedekkel később, csak a Titanicé múlta felül), nem fiatalon vált közismertté. Attól fogva viszont gyakorlatilag eltűnt a külvilág elől, és jóformán sosem nyilatkozott. Elzárkózása számos találgatásra, rossz ízű pletykára, jó és rossz legendák születésére adott alkalmat. Ezt az életrajzot két fia, Patrick és Olivier Funès írta, édesanyjuk Jeanne de Funès közreműködésével, és nem csupán egy hihetetlenül sikeres színészi pályafutás pontos képét rajzolják meg benne, hanem egy nagy nevettető életútját is a születéstől az örökkévalóságig. Azt az életutat, amely nem szűkölködött a filmvászonról is ismert mulatságos helyzetekben, személyes kétségekben és kemény küzdelmekben, szorongásokban és indulatkitörésekben, boldog és elkeserítő pillanatokban. Ez a könyv Louis de Funès ismeretlen arcát mutatja be az olvasónak, és nem csupán remek olvasmány, hanem szép tisztelgés is egy színészlegenda emléke előtt, akinek az élete nem a halállal ért véget, mert filmjei azóta is a nézők újabb és újabb generációinak adnak önfeledten kacagtató, derűs pillanatokat. (Olivier de Funès repülőgép-kapitány, Patrick de Funès röntgenorvos)
Patrick de Funès - Olivier de Funès - Louis de Funès
Apám mellett az élet kiszámíthatatlan volt, és elragadó. Nem mondható sem szokványosnak, sem szomorúnak. Az a mítosz, hogy a komikus színész a színházból kijövet elveszti humorát, és magára ölti a nyomasztó mélabú maszkját, a mi otthonunkban sosem volt tapasztalható. Louis de Funès az életben éppoly mulatságos volt, mint a filmvásznon, ha nem is ugyanazokat az eszközöket használta, mert mindenekelőtt a hivatásának élt, és végig egész pályafutásán folyamatosan csiszolta színészi játékát. Most mi, a fiai mint egy rendkívül eredeti kaland közönséges tanúi a legtöbb kérdésre mindenkinek választ adunk ebben a könyvben. Louis de Funès, aki milliókat nevettetett a moziban, a filmjei pedig nézettségi rekordokat döntögettek (az Egy kis kiruccanás nézőszámát, évtizedekkel később, csak a Titanicé múlta felül), nem fiatalon vált közismertté. Attól fogva viszont gyakorlatilag eltűnt a külvilág elől, és jóformán sosem nyilatkozott. Elzárkózása számos találgatásra, rossz ízű pletykára, jó és rossz legendák születésére adott alkalmat. Ezt az életrajzot két fia, Patrick és Olivier Funès írta, édesanyjuk Jeanne de Funès közreműködésével, és nem csupán egy hihetetlenül sikeres színészi pályafutás pontos képét rajzolják meg benne, hanem egy nagy nevettető életútját is a születéstől az örökkévalóságig. Azt az életutat, amely nem szűkölködött a filmvászonról is ismert mulatságos helyzetekben, személyes kétségekben és kemény küzdelmekben, szorongásokban és indulatkitörésekben, boldog és elkeserítő pillanatokban. Ez a könyv Louis de Funès ismeretlen arcát mutatja be az olvasónak, és nem csupán remek olvasmány, hanem szép tisztelgés is egy színészlegenda emléke előtt, akinek az élete nem a halállal ért véget, mert filmjei azóta is a nézők újabb és újabb generációinak adnak önfeledten kacagtató, derűs pillanatokat. (Olivier de Funès repülőgép-kapitány, Patrick de Funès röntgenorvos)
Jared Cade - Agatha Christie és a hiányzó tizenegy nap
1926. december 3-án eltűnt otthonából egy közepesen ismert angol krimiszerző. 1926. december 14-én este, mikor férje azonosította egy harrogate-i szállodában, már a világ egyik leghíresebb asszonya volt Agatha Christie. A közbeeső tizenegy napban egész Anglia őt kereste, megtalálójának magas összegű jutalmat ígért egy napilap, médiumok kinyilatkoztatásait olvashatták az érdeklődők, az Amerikai Egyesült Államokban is újsághír lett belőle. Amikor végre megkerült, mindenki azt várta, interjúkat ad és elmagyarázza, mi történt az alatt a tizenegy nap alatt. De Agatha Christie egy nyilatkozatot kivéve soha nem volt hajlandó beszélni róla.
Jared Cade angol újságíró elhatározta, hogy utánajár a titoknak. Először is elolvasott mindent, amit valaha összeírtak a világ legismertebb eltűnéséről, aztán elkezdte felkutatni a még élő szemtanúkat, illetve a hajdani szemtanúk családtagjait. És eközben bukkant a kincsesbányára: Agatha Christie gyerekkori barátnőjének, sógornőjének lányára, aki mindent elmesélt, amit anyjától csak hallott, ráadásul olyan fényképekkel is megajándékozta, amelyeket még soha nem publikáltak.
Ezt a könyvet Agatha Christie nem hivatalos életrajzának is nevezhetjük, hiszen az eltűnés előtti és utáni éveiről is beszámol. Izgalmas, új nézőpontú mű egy tehetséges és bölcs asszonyról.
Jared Cade - Agatha Christie és a hiányzó tizenegy nap
1926. december 3-án eltűnt otthonából egy közepesen ismert angol krimiszerző. 1926. december 14-én este, mikor férje azonosította egy harrogate-i szállodában, már a világ egyik leghíresebb asszonya volt Agatha Christie. A közbeeső tizenegy napban egész Anglia őt kereste, megtalálójának magas összegű jutalmat ígért egy napilap, médiumok kinyilatkoztatásait olvashatták az érdeklődők, az Amerikai Egyesült Államokban is újsághír lett belőle. Amikor végre megkerült, mindenki azt várta, interjúkat ad és elmagyarázza, mi történt az alatt a tizenegy nap alatt. De Agatha Christie egy nyilatkozatot kivéve soha nem volt hajlandó beszélni róla.
Jared Cade angol újságíró elhatározta, hogy utánajár a titoknak. Először is elolvasott mindent, amit valaha összeírtak a világ legismertebb eltűnéséről, aztán elkezdte felkutatni a még élő szemtanúkat, illetve a hajdani szemtanúk családtagjait. És eközben bukkant a kincsesbányára: Agatha Christie gyerekkori barátnőjének, sógornőjének lányára, aki mindent elmesélt, amit anyjától csak hallott, ráadásul olyan fényképekkel is megajándékozta, amelyeket még soha nem publikáltak.
Ezt a könyvet Agatha Christie nem hivatalos életrajzának is nevezhetjük, hiszen az eltűnés előtti és utáni éveiről is beszámol. Izgalmas, új nézőpontú mű egy tehetséges és bölcs asszonyról.
Aburey Malone - Hollywoodi pletykák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Aburey Malone - Hollywoodi pletykák
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Nick Yapp - Barbra Streisand
Barbra Streisand a hatvanas évek elején robbant be a köztudatba. Ettől a pillanattól fogva nekiállt lerombolni valamennyi útjában álló akadályt és áttörni a szórakoztatóipar üvegplafonját. A stúdióban, a színpadon, a filmvásznon és rendezőként végzett munkájával valamennyi komoly szakmai elismerést elnyerte, bálványozott szépséggé vált, és gondoskodott róla, hogy hangját a politikai színtéren is hallassa. Közel fél évszázadon át uralta a világot, a világ pedig imádta őt. A sztár jól ismert, ikonikus fotói mellett ebben a könyvben kevésbé ismert fényképek is szerepelnek Terry Finchertől, Bill Eppridge-től és Terry O’Neill-től, egyedi módon mutatva be Amerika különleges szupersztárjának életét és munkásságát. Nick Yapp harmincöt könyvet írt a legkülönbözőbb témákban a költészettől a jogig. Sok éven át tanított, mielőtt íróként és rádiós szerkesztőként kezdett dolgozni. Több mint ötven tévéműsor és több mint száz rádióműsor forgatókönyvét jegyzi, emellett számos novellát és úti beszámolót írt a New York Timesnak is.
Nick Yapp - Barbra Streisand
Barbra Streisand a hatvanas évek elején robbant be a köztudatba. Ettől a pillanattól fogva nekiállt lerombolni valamennyi útjában álló akadályt és áttörni a szórakoztatóipar üvegplafonját. A stúdióban, a színpadon, a filmvásznon és rendezőként végzett munkájával valamennyi komoly szakmai elismerést elnyerte, bálványozott szépséggé vált, és gondoskodott róla, hogy hangját a politikai színtéren is hallassa. Közel fél évszázadon át uralta a világot, a világ pedig imádta őt. A sztár jól ismert, ikonikus fotói mellett ebben a könyvben kevésbé ismert fényképek is szerepelnek Terry Finchertől, Bill Eppridge-től és Terry O’Neill-től, egyedi módon mutatva be Amerika különleges szupersztárjának életét és munkásságát. Nick Yapp harmincöt könyvet írt a legkülönbözőbb témákban a költészettől a jogig. Sok éven át tanított, mielőtt íróként és rádiós szerkesztőként kezdett dolgozni. Több mint ötven tévéműsor és több mint száz rádióműsor forgatókönyvét jegyzi, emellett számos novellát és úti beszámolót írt a New York Timesnak is.
Colin Clark - Egy hét Marilynnel
1956-ban a 23 éves Colin Clark, friss oxfordi diplomájával, harmadasszisztensként dolgozik A herceg és a kóristalány c. film forgatásán. A filmben együtt játszik Nagy-Britannia színészfejedelme, Sir Laurence Olivier és a leghíresebb hollywoodi szexszimbólum, Marilyn Monroe.
Egy varázslatos héten keresztül a legendás filmcsillag a legfiatalabb munkatárs, Colin karjaiban talál menedéket akkor, amikor minden összedőlni látszik körülötte. A fiatal férfi minden erejével azon van, hogy erősítse Marilyn ingatag önbizalmát, s rábírja arra, hogy folytassa a munkáját a felé áradó ellenszenv közepette is.
Colin Clark naplót vezetett a forgatásról, s természetesen leírta a Marilynnel töltött csodás hetet is. Ezeknek a feljegyzéseknek az alapján készült az Egy hét Marilynnel c. film.
Colin Clark - Egy hét Marilynnel
1956-ban a 23 éves Colin Clark, friss oxfordi diplomájával, harmadasszisztensként dolgozik A herceg és a kóristalány c. film forgatásán. A filmben együtt játszik Nagy-Britannia színészfejedelme, Sir Laurence Olivier és a leghíresebb hollywoodi szexszimbólum, Marilyn Monroe.
Egy varázslatos héten keresztül a legendás filmcsillag a legfiatalabb munkatárs, Colin karjaiban talál menedéket akkor, amikor minden összedőlni látszik körülötte. A fiatal férfi minden erejével azon van, hogy erősítse Marilyn ingatag önbizalmát, s rábírja arra, hogy folytassa a munkáját a felé áradó ellenszenv közepette is.
Colin Clark naplót vezetett a forgatásról, s természetesen leírta a Marilynnel töltött csodás hetet is. Ezeknek a feljegyzéseknek az alapján készült az Egy hét Marilynnel c. film.
Tony Curtis - Önéletrajz
Még Elvis Presley is olyan akart lenni, mint Tony Curtis. Egyáltalán, majdnem minden férfi az ötvenes, hatvanas években Tony Curtis szeretett volna lenni - beleértve magát Tony Curtist is. Kezdetben ő ugyanis Bernie Schwartz volt Bronxból, egy kivándorolt, szegény magyar zsidó család feltűnően csinos fia.
Története az amerikai álom megvalósulása. Erről szól ez az önéletrajz, szókimondóan és szellemesen, okosan és egyszerűen. Bepillantást enged a sztrácsinálás kulisszatitkaiba, Hollywood csillogása mögött a sötét háttérbe, amely például Marilyn Monroe vagy Sharon Tate tragédiájához vezetett. Megtudjuk, milyen szobatárs volt Marlon Brando és milyen feleség Janet Leight. Jelen lehetünk a leghíresebb filmek forgatásán. Átélhetjük Tonyval az alkohol- és kokainfüggőség kínjait, majd az öngyógyító terápiát, melynek során festői tehetsége is kibontakozott.
Tony Curtis együtt dolgozott kora minden nagy sztárjával. Az ő vallomásaik Tonyról, és Curtis önleleplező éles szemű megfigyelései elénk rajzolják az amerikai filmipar klasszikus korszakát, a bálványok mögött rejtőző, esendő embereket, a romlottság és a tehetség, a fényűzés és a megfeszített munka keverékét, amelyből megszületett a legendás Hollywood.
Tony Curtis - Önéletrajz
Még Elvis Presley is olyan akart lenni, mint Tony Curtis. Egyáltalán, majdnem minden férfi az ötvenes, hatvanas években Tony Curtis szeretett volna lenni - beleértve magát Tony Curtist is. Kezdetben ő ugyanis Bernie Schwartz volt Bronxból, egy kivándorolt, szegény magyar zsidó család feltűnően csinos fia.
Története az amerikai álom megvalósulása. Erről szól ez az önéletrajz, szókimondóan és szellemesen, okosan és egyszerűen. Bepillantást enged a sztrácsinálás kulisszatitkaiba, Hollywood csillogása mögött a sötét háttérbe, amely például Marilyn Monroe vagy Sharon Tate tragédiájához vezetett. Megtudjuk, milyen szobatárs volt Marlon Brando és milyen feleség Janet Leight. Jelen lehetünk a leghíresebb filmek forgatásán. Átélhetjük Tonyval az alkohol- és kokainfüggőség kínjait, majd az öngyógyító terápiát, melynek során festői tehetsége is kibontakozott.
Tony Curtis együtt dolgozott kora minden nagy sztárjával. Az ő vallomásaik Tonyról, és Curtis önleleplező éles szemű megfigyelései elénk rajzolják az amerikai filmipar klasszikus korszakát, a bálványok mögött rejtőző, esendő embereket, a romlottság és a tehetség, a fényűzés és a megfeszített munka keverékét, amelyből megszületett a legendás Hollywood.
Bradányi Iván - Robert Redford
Egy férfi, aki 57 éves korában még mindig lányok és asszonyok millióinak a szép szőke hercege tud lenni, nem lehet akármilyen ember. Engem mégsem ez a hosszantartó fiatalság fogott meg Robert Redfordban. Mindig szerettem volna személyesen találkozni egyikével a hollywoodi sztároknak, akikről könyvet írtam. Amikor a Magyar Rádió Pagodájában Szabó Sándor elmesélte, hogy együtt játszott Redforddal a "Mezítláb a parkban" című Broadway-produkcióban, szavai elektromos áramként ütöttek meg. Végre első kézből származó információkat kaphatok egy szupersztárról. Szabó Sanyi egyetlen mondattal jellemezte a színészt?: He is a good man - ő egy jó ember. Igazán jó csak egyféleképpen lehet valaki, ám ezt a jóságot több irányból lehet megközelíteni. Redford festőművész szeretett volna lenni, vagy legalább is díszlettervező. A színészi pálya csak annyiból érdekelte, hogy megismerje a színház világát. Amikor mégis ez a pálya ígérte a legtöbbet, elfogadta a kihvítást, s keményen kezdett dolgozni azon, hogy a jók között a legjobb lehessen. Amikor az "Ilyenek voltunk" bemutatója után a férfiszépség bálványának kiáltották ki, tudta, hogy a magánéletének mindörökre vége. Mégis töretlen kitartással haladt tovább a maga által választott úton. 1980-ban belekóstolt a rendezésbe is. Az "Átlagemberek" négy Oscar-díjat nyert. Redford nemcsak az év filmjét hozta létre, de ő lett az év filmrendezője is. Később producerként is működött, saját farmján művészközpontot épített, s több induló művész munkáját finanszírozta. Az évtizedek során Robert Redford rengeteg örömöt adott nekem. Ennek egy részét szeretném megosztani azokkal, akik eddig is szívesen olvasták a könyveimet, amiket olyan sztárokról írtam, mint Barbra Streisand, Frank Sinatra, Grace Kelly, Richard Burton, Elizabeth Taylor, Paul Newman, Audrey Hepburn, Fred Astaire, Errol Flynn és James Dean. Robert Redfordról szóló életrajzom a Zöld Lomb Kiadó gondozásában jelenik meg 1994 őszén. Fogadják szeretettel.
Bradányi Iván - Robert Redford
Egy férfi, aki 57 éves korában még mindig lányok és asszonyok millióinak a szép szőke hercege tud lenni, nem lehet akármilyen ember. Engem mégsem ez a hosszantartó fiatalság fogott meg Robert Redfordban. Mindig szerettem volna személyesen találkozni egyikével a hollywoodi sztároknak, akikről könyvet írtam. Amikor a Magyar Rádió Pagodájában Szabó Sándor elmesélte, hogy együtt játszott Redforddal a "Mezítláb a parkban" című Broadway-produkcióban, szavai elektromos áramként ütöttek meg. Végre első kézből származó információkat kaphatok egy szupersztárról. Szabó Sanyi egyetlen mondattal jellemezte a színészt?: He is a good man - ő egy jó ember. Igazán jó csak egyféleképpen lehet valaki, ám ezt a jóságot több irányból lehet megközelíteni. Redford festőművész szeretett volna lenni, vagy legalább is díszlettervező. A színészi pálya csak annyiból érdekelte, hogy megismerje a színház világát. Amikor mégis ez a pálya ígérte a legtöbbet, elfogadta a kihvítást, s keményen kezdett dolgozni azon, hogy a jók között a legjobb lehessen. Amikor az "Ilyenek voltunk" bemutatója után a férfiszépség bálványának kiáltották ki, tudta, hogy a magánéletének mindörökre vége. Mégis töretlen kitartással haladt tovább a maga által választott úton. 1980-ban belekóstolt a rendezésbe is. Az "Átlagemberek" négy Oscar-díjat nyert. Redford nemcsak az év filmjét hozta létre, de ő lett az év filmrendezője is. Később producerként is működött, saját farmján művészközpontot épített, s több induló művész munkáját finanszírozta. Az évtizedek során Robert Redford rengeteg örömöt adott nekem. Ennek egy részét szeretném megosztani azokkal, akik eddig is szívesen olvasták a könyveimet, amiket olyan sztárokról írtam, mint Barbra Streisand, Frank Sinatra, Grace Kelly, Richard Burton, Elizabeth Taylor, Paul Newman, Audrey Hepburn, Fred Astaire, Errol Flynn és James Dean. Robert Redfordról szóló életrajzom a Zöld Lomb Kiadó gondozásában jelenik meg 1994 őszén. Fogadják szeretettel.
Federico Fellini - Mesterségem a film
... álmomban se képzeltem volna, hogy rendező lesz belőlem - vallja magáról korunk egyik legnagyobb filmrendezője. - De aztán az első naptól, attól az első alkalomtól kezdve, hogy kimondtam: "Gép indul! Tessék! Ennyi!", úgy tűnt fel, hogy világéletemben ezt csináltam, mást nem is csinálhattam volna, ez vagyok én, ez az én életem. Ezért van az, hogy amikor forgatok, nem teszek mást, mint követem természetes hajlamomat, vagyis a moziban mesélem el a történeteket, azokat, amelyeket őszinteség és kitaláció, meghökkenteni akarás és vallomásvágy, föloldozást kívánás és szemérmetlen kéjsóvárság, a nevettetni és megindítani akarás kibogozhatatlan keverékével szeretek elmesélni - moralista és próféta, tanú és bohóc..." Ilyen ő prózájában is, ilyennek ismerjük meg elragadó személyiségét ebben a kötetben. Voltaképpen filmjei készülésének története ez, számos fontos, végül kimaradt mozzanat felidézésével. De minthogy Felliniről van szó - természetes, hogy prózája is minduntalan felvillant önéletrajzi elemeket, helyzeteket, különleges emberi arcokat. Úgy, hogy az olvasóban is fel-felrémlenek közben filmjeinek képsorai. A kötetet Fellini hat rajza színesíti.
Federico Fellini - Mesterségem a film
... álmomban se képzeltem volna, hogy rendező lesz belőlem - vallja magáról korunk egyik legnagyobb filmrendezője. - De aztán az első naptól, attól az első alkalomtól kezdve, hogy kimondtam: "Gép indul! Tessék! Ennyi!", úgy tűnt fel, hogy világéletemben ezt csináltam, mást nem is csinálhattam volna, ez vagyok én, ez az én életem. Ezért van az, hogy amikor forgatok, nem teszek mást, mint követem természetes hajlamomat, vagyis a moziban mesélem el a történeteket, azokat, amelyeket őszinteség és kitaláció, meghökkenteni akarás és vallomásvágy, föloldozást kívánás és szemérmetlen kéjsóvárság, a nevettetni és megindítani akarás kibogozhatatlan keverékével szeretek elmesélni - moralista és próféta, tanú és bohóc..." Ilyen ő prózájában is, ilyennek ismerjük meg elragadó személyiségét ebben a kötetben. Voltaképpen filmjei készülésének története ez, számos fontos, végül kimaradt mozzanat felidézésével. De minthogy Felliniről van szó - természetes, hogy prózája is minduntalan felvillant önéletrajzi elemeket, helyzeteket, különleges emberi arcokat. Úgy, hogy az olvasóban is fel-felrémlenek közben filmjeinek képsorai. A kötetet Fellini hat rajza színesíti.
Melissa Hellstern - Audrey Hepburn világa
A képekkel gazdagon illusztrált kötet sokkal inkább életfilozófia, mint életrajz. A szerző számos, az évek során készült interjúiból idéz, és ezáltal közvetlenül Audrey-tól "hallhatjuk", hogyan is gondolkodott több, a világ hölgytársadalmát különösképp érintő olyan problémával kapcsolatban, mint a karrier, a szerelem, az anyaság vagy az emberi kapcsolatok. Melissa Hellstern munkájában eddig ritkán közzétett fényképeket és Audrey közeli barátainak vallomásait is segítségül hívja, hogy megrajzolja nekünk az ünnepelt filmcsillag igazi arcát.
Melissa Hellstern - Audrey Hepburn világa
A képekkel gazdagon illusztrált kötet sokkal inkább életfilozófia, mint életrajz. A szerző számos, az évek során készült interjúiból idéz, és ezáltal közvetlenül Audrey-tól "hallhatjuk", hogyan is gondolkodott több, a világ hölgytársadalmát különösképp érintő olyan problémával kapcsolatban, mint a karrier, a szerelem, az anyaság vagy az emberi kapcsolatok. Melissa Hellstern munkájában eddig ritkán közzétett fényképeket és Audrey közeli barátainak vallomásait is segítségül hívja, hogy megrajzolja nekünk az ünnepelt filmcsillag igazi arcát.
Shawn Levy - Paul Newman
Paul Newman, a legendás kék szemű Oscar-díjas színész, karizmatikus renegátokat, megtört hősöket és megnyerő hősöket alakított olyan nagyszerű filmekben, mint "A svindler", "Butch Cassidy és a Sundance kölyök", "Az ítélet", "A pénz színe", és a "Senki bolondja". Newman mégis különcnek számított Hollywoodban. Ebben a lenyűgöző életrajzban bepillantást nyerhetünk magánéletébe, a mókázásaiba a forgatásokon, szerelmébe Joanne Woodwarddal és az elviselhetetlen kínba, amelyet fia halála okozott. Az életrajz lenyűgöző portré egy különlegesen tehetséges színészről, aki a 20. század egyik legünnepeltebb filmsztárja volt.
Shawn Levy - Paul Newman
Paul Newman, a legendás kék szemű Oscar-díjas színész, karizmatikus renegátokat, megtört hősöket és megnyerő hősöket alakított olyan nagyszerű filmekben, mint "A svindler", "Butch Cassidy és a Sundance kölyök", "Az ítélet", "A pénz színe", és a "Senki bolondja". Newman mégis különcnek számított Hollywoodban. Ebben a lenyűgöző életrajzban bepillantást nyerhetünk magánéletébe, a mókázásaiba a forgatásokon, szerelmébe Joanne Woodwarddal és az elviselhetetlen kínba, amelyet fia halála okozott. Az életrajz lenyűgöző portré egy különlegesen tehetséges színészről, aki a 20. század egyik legünnepeltebb filmsztárja volt.
François Truffaut - Önvallomások a filmről
"Lehet, hogy jók a filmjeim, lehet, hogy rosszak, de én csakis ezeket a filmeket akartam megcsinálni. Olyan színészekkel, akiket én szemeltem ki, akiket szerettem" - olvashatjuk François Truffaut (1932-1984) egyik kritikusának írt levelében. Truffaut filmjei talán valóban nemcsak a "francia új hullám", de a filmművészet legszemélyesebb alkotásai, igazi szerzői filmek, melyeket "kamera-töltőtollal" írt. A "Négyszáz csapás", a "Jules és Jim", a "Bársonyos bőr", a "Fahrenheit 451", az Amerikai éjszaka", "Az utolsó metró" rendezőjének őszinte, személyes vallomásait olvashatjuk önmagáról, a filmművészetről, filmjeinek keletkezéséről-forgatásáról az Anne Gillain gondozta kötetben, melyet több mint háromszáz interjúból formált különös életrajzzá, izgalmas olvasmánnyá a szerkesztőnő.
François Truffaut - Önvallomások a filmről
"Lehet, hogy jók a filmjeim, lehet, hogy rosszak, de én csakis ezeket a filmeket akartam megcsinálni. Olyan színészekkel, akiket én szemeltem ki, akiket szerettem" - olvashatjuk François Truffaut (1932-1984) egyik kritikusának írt levelében. Truffaut filmjei talán valóban nemcsak a "francia új hullám", de a filmművészet legszemélyesebb alkotásai, igazi szerzői filmek, melyeket "kamera-töltőtollal" írt. A "Négyszáz csapás", a "Jules és Jim", a "Bársonyos bőr", a "Fahrenheit 451", az Amerikai éjszaka", "Az utolsó metró" rendezőjének őszinte, személyes vallomásait olvashatjuk önmagáról, a filmművészetről, filmjeinek keletkezéséről-forgatásáról az Anne Gillain gondozta kötetben, melyet több mint háromszáz interjúból formált különös életrajzzá, izgalmas olvasmánnyá a szerkesztőnő.
Vágvölgyi B. András - Tarantino mozija
Kultfők. Kihagyhatatlanok és öntörvényűek. Nekik szenteljük ezt a sorozatot. Nyitófiguránk nem véletlenül QT...
1994 májusában a Ponyvaregény a Cannes-i Fesztiválon elhódította az Aranypálmát, amerikai- és világforgalmazása után jócskán megváltoztatta a széles nagyközönség viszonyát a mozihoz. Előtte egy, utána két filmet csinált, a Jackie Brownt és a Kill Billt. E könyv erről szól.
Vágvölgyi B. András - Tarantino mozija
Kultfők. Kihagyhatatlanok és öntörvényűek. Nekik szenteljük ezt a sorozatot. Nyitófiguránk nem véletlenül QT...
1994 májusában a Ponyvaregény a Cannes-i Fesztiválon elhódította az Aranypálmát, amerikai- és világforgalmazása után jócskán megváltoztatta a széles nagyközönség viszonyát a mozihoz. Előtte egy, utána két filmet csinált, a Jackie Brownt és a Kill Billt. E könyv erről szól.
Bános Tibor - Kabos Gyula
Az első teljes életrajz Kabos Gyuláról, a szabadkai és nagyváradi drámai színészről, a bukott színházigazgatóról, akit tönkretett a hangosfilm, de "bosszúból" a harmincas évek magyar filmjeinek legnagyobb komikus sztárja lett, majd a történelem elsodorta, és amerikai műkedvelők színpadán fejezte be különleges ívű pályáját.
Bános Tibor - Kabos Gyula
Az első teljes életrajz Kabos Gyuláról, a szabadkai és nagyváradi drámai színészről, a bukott színházigazgatóról, akit tönkretett a hangosfilm, de "bosszúból" a harmincas évek magyar filmjeinek legnagyobb komikus sztárja lett, majd a történelem elsodorta, és amerikai műkedvelők színpadán fejezte be különleges ívű pályáját.
Szalay Károly - Jacques Tati
Legtöbb filmjének főszereplője, a saját maga alakította nyakigláb Hulot úr, a modern világhoz adaptálódni képtelen, mindig barátságos és segítőkész, ám a szociális érintkezésben esetlen, örök kívülálló figurája. Filmjeiben mindig a képi világon van a hangsúly, a hangok legtöbbször zajok, tömegmorajok, a beszéd ritkán játszik fontos szerepet. Képi humora semmivel össze nem téveszthető. A mindennapi élethelyzetek finom eltúlzásával, kiemelésével megalkotott, nemritkán visszatérő poénjai mindig rendkívül finoman jelennek meg, a néző figyelme nincs „erőszakosan” rájuk irányítva, ezért mindig jóleső érzés felfedezni egy-egy újabb komikus részletet. Wikipédia
Szalay Károly - Jacques Tati
Legtöbb filmjének főszereplője, a saját maga alakította nyakigláb Hulot úr, a modern világhoz adaptálódni képtelen, mindig barátságos és segítőkész, ám a szociális érintkezésben esetlen, örök kívülálló figurája. Filmjeiben mindig a képi világon van a hangsúly, a hangok legtöbbször zajok, tömegmorajok, a beszéd ritkán játszik fontos szerepet. Képi humora semmivel össze nem téveszthető. A mindennapi élethelyzetek finom eltúlzásával, kiemelésével megalkotott, nemritkán visszatérő poénjai mindig rendkívül finoman jelennek meg, a néző figyelme nincs „erőszakosan” rájuk irányítva, ezért mindig jóleső érzés felfedezni egy-egy újabb komikus részletet. Wikipédia
Anne Edwards - Vivien Leigh
Már minden készen áll a Margaret Mitchell világhírű regényéből, az Elfújta a szélből készítendő film forgatásához, ám női főszereplő még nincs. Ekkor bemutatnak Selznick producernek egy nőt, akinek megpillantásakor így kiált fel: Ő Scarlett O'Hara! A nő Vivien Leigh angol színésznő volt.
Így indult el a példátlan karrier: A Lady Hamilton, Waterloo Bridge, A vágy villamosa filmek női főszerepeinek megformálása Clark Gable, Robert Taylor, Marlon Brando és Laurence Olivier oldalán, utóbbival a nagy Shakespeare-művek sorozatát játszotta el Vivien Leigh, s akivel a magánéletben is az "aranypárt" alkották meg mint férj és feleség.
Kalandos színészi pálya, kalandos magánélet, a legnagyobb nőalakok megformálása színpadon és filmen, de a mozilátogatók szemében mindvégig az igazi, a tökéletes Scarlett O'Hara - ez volt Vivien Leigh, akinek eseményekben gazdag életét mutatja be ez a könyv.
Anne Edwards - Vivien Leigh
Már minden készen áll a Margaret Mitchell világhírű regényéből, az Elfújta a szélből készítendő film forgatásához, ám női főszereplő még nincs. Ekkor bemutatnak Selznick producernek egy nőt, akinek megpillantásakor így kiált fel: Ő Scarlett O'Hara! A nő Vivien Leigh angol színésznő volt.
Így indult el a példátlan karrier: A Lady Hamilton, Waterloo Bridge, A vágy villamosa filmek női főszerepeinek megformálása Clark Gable, Robert Taylor, Marlon Brando és Laurence Olivier oldalán, utóbbival a nagy Shakespeare-művek sorozatát játszotta el Vivien Leigh, s akivel a magánéletben is az "aranypárt" alkották meg mint férj és feleség.
Kalandos színészi pálya, kalandos magánélet, a legnagyobb nőalakok megformálása színpadon és filmen, de a mozilátogatók szemében mindvégig az igazi, a tökéletes Scarlett O'Hara - ez volt Vivien Leigh, akinek eseményekben gazdag életét mutatja be ez a könyv.
Antonia Fraser - VIII. Henrik hat felesége
Számos művészeti ág kedvelt témáját dolgozza fel nagyívű (és bestseller érdekességű) történelmi esszéjében a kitünő angol történész-író, akinek Mária, a skótok királynője című könyve már szintén megjelent magyarul.
Az angol reneszánsz idején, VIII. Henrik, a Tudor-házbeli uralkodó és az angol reformáció korában játszódó történet hőse valójában hat asszony, hat királyné, akiket a köztudatban nem elsősorban életük különböztetett meg egymástól, hanem inkább az, ahogyan ezek az életek - jobbára tragikusan - véget értek.
Hat egymástól nagyon különbőző asszony életének története ez a könyv, ám alapjában mégis összefüggő elbeszélés.
-Igyekeztem - mondja a szerző- valamennyi asszonyt azzal a rokonszenvvel szemlélni, amelyet már csak azért is megérdemelnek, mert VIII. Henrik feleségeinek korántsem irígylésre méltó sors jutott osztályrészül. És mégis : tárgyilagos távolságtartásra törekedtem... Remélem sikerült ugyanilyen távolságtartást tanúsítanom a királlyal kapcsolatban is.
Ő a hatalmas májusfa, mindennek a középpontjában, körülötte járták körtáncukat ezek az asszonyok.
Ám ez itt, nem az ő története, hanem az asszonyoké.
Antonia Fraser - VIII. Henrik hat felesége
Számos művészeti ág kedvelt témáját dolgozza fel nagyívű (és bestseller érdekességű) történelmi esszéjében a kitünő angol történész-író, akinek Mária, a skótok királynője című könyve már szintén megjelent magyarul.
Az angol reneszánsz idején, VIII. Henrik, a Tudor-házbeli uralkodó és az angol reformáció korában játszódó történet hőse valójában hat asszony, hat királyné, akiket a köztudatban nem elsősorban életük különböztetett meg egymástól, hanem inkább az, ahogyan ezek az életek - jobbára tragikusan - véget értek.
Hat egymástól nagyon különbőző asszony életének története ez a könyv, ám alapjában mégis összefüggő elbeszélés.
-Igyekeztem - mondja a szerző- valamennyi asszonyt azzal a rokonszenvvel szemlélni, amelyet már csak azért is megérdemelnek, mert VIII. Henrik feleségeinek korántsem irígylésre méltó sors jutott osztályrészül. És mégis : tárgyilagos távolságtartásra törekedtem... Remélem sikerült ugyanilyen távolságtartást tanúsítanom a királlyal kapcsolatban is.
Ő a hatalmas májusfa, mindennek a középpontjában, körülötte járták körtáncukat ezek az asszonyok.
Ám ez itt, nem az ő története, hanem az asszonyoké.
Gál György Sándor - Honthy Hanna
A kitűnő író -sikeres életrajzok szerzője - a legendás művésznő 80. születésnapjára írta köszöntésül az élvezetes dokumentumregényt. Egy nagy primadonna útját kíséri benne végig, aki együtt aratta sikereit Kálmán Imrével, Lehár Ferenccel, Szirmai Alberttel és Fényes Szabolccsal. Élete hátterében feltűnnek a magyar színjátszás feledhetetlen óriásai: Csortos, Hegedűs Gyula, Somlay Arthur, Fedák Sári, Lábass Juci, Kosáry Emmi - mindazok, akik a Színházat jrelentették. A regény elénk tárja a közönség által rajongva imádott művész sorsát, magánéletének mindazon intimitásaival, mely végül is emberközelbe hozza a művészt, aki a mai nemzedékeknek - holott nem láthatták színpadon - is a LEGENDÁT jelentik.
Gál György Sándor - Honthy Hanna
A kitűnő író -sikeres életrajzok szerzője - a legendás művésznő 80. születésnapjára írta köszöntésül az élvezetes dokumentumregényt. Egy nagy primadonna útját kíséri benne végig, aki együtt aratta sikereit Kálmán Imrével, Lehár Ferenccel, Szirmai Alberttel és Fényes Szabolccsal. Élete hátterében feltűnnek a magyar színjátszás feledhetetlen óriásai: Csortos, Hegedűs Gyula, Somlay Arthur, Fedák Sári, Lábass Juci, Kosáry Emmi - mindazok, akik a Színházat jrelentették. A regény elénk tárja a közönség által rajongva imádott művész sorsát, magánéletének mindazon intimitásaival, mely végül is emberközelbe hozza a művészt, aki a mai nemzedékeknek - holott nem láthatták színpadon - is a LEGENDÁT jelentik.
Liz Sheridan - Dizzy és Jimmy
1951 őszén Liz Sheridan, a fiatal táncosnő megismerkedett egy különös, félszeg sráccal, aki színész akart lenni bármi áron. Lassan kibontakozó szerelmük első heteit a már-már elviselhetetlen szegénység mellett az a lobogás jellemezte, amellyel a háború után felnőtté váló nemzedék tagjai belevetették magukat az életbe.
"Amikor kéz a kézben jártunk
Csodára vágytunk... és megtaláltuk..."
A siker nehezen talált rá a fiúra, és amikor végre az övé lett, megváltoztatta jellemét, egész személyiségét. A halk szavú srácból vagány, az "ide nekem a világot" elv szerint élő sztár lett. Jimmy olyan tűzzé vált, ami megperzselte a régi barátokat.
Egy rövid, de forró és szenvedélyes szerelem története, amelynek egyik szereplője az írónő, a másik pedig a tehetségek, izzása és önpusztító életformája miatt híressé vált James Dean volt.
Liz Sheridan - Dizzy és Jimmy
1951 őszén Liz Sheridan, a fiatal táncosnő megismerkedett egy különös, félszeg sráccal, aki színész akart lenni bármi áron. Lassan kibontakozó szerelmük első heteit a már-már elviselhetetlen szegénység mellett az a lobogás jellemezte, amellyel a háború után felnőtté váló nemzedék tagjai belevetették magukat az életbe.
"Amikor kéz a kézben jártunk
Csodára vágytunk... és megtaláltuk..."
A siker nehezen talált rá a fiúra, és amikor végre az övé lett, megváltoztatta jellemét, egész személyiségét. A halk szavú srácból vagány, az "ide nekem a világot" elv szerint élő sztár lett. Jimmy olyan tűzzé vált, ami megperzselte a régi barátokat.
Egy rövid, de forró és szenvedélyes szerelem története, amelynek egyik szereplője az írónő, a másik pedig a tehetségek, izzása és önpusztító életformája miatt híressé vált James Dean volt.
Bikácsy Gergely - Buñuel-napló
Luis Bunuel a film történetének legnagyobb provokátora. A hispán hagyomány és a francia szürrealizmus egyaránt meghatározta pályáját. A személyes erkölcs Istennel feleselő komor szépsége érdekelte. Középkori vallási mítoszok és eretnekségek, a modern kor kegyetlensége, külső és belső polgárháborúk álomképei népesítik be képsorait.
Bikácsy Gergely "Bolond Pierrot moziba megy" című francia filmtörténetéből ismert szubjektív hangvétele új könyvének is sajátos értéke. E könyv valóban napló: a rendező minden fontos filmjének alapos elemzése megtalálható benne, de szabálytalan, csak az emlékek belső logikájának engedelmeskedő, olykor érzékenységeket is sértő írás. Fejezeteiben az "álomvalóság", Bunuel életének és mozijának abszurd jellege tükröződik.
Bikácsy mozinaplója elsősorban a nagy rendező istentagadó és istenkereső gúnykacajára figyel. "Bunuel nevetése helyteleníti a rosszal teli ťlétező világotŤ, de a létező világ magyarázhatatlan abszurdumát harsogó örömmel fogadja. Erről már érdemes filmet készíteni
és érdemes könyvet írni"- mondja a szerző.
Bikácsy Gergely - Buñuel-napló
Luis Bunuel a film történetének legnagyobb provokátora. A hispán hagyomány és a francia szürrealizmus egyaránt meghatározta pályáját. A személyes erkölcs Istennel feleselő komor szépsége érdekelte. Középkori vallási mítoszok és eretnekségek, a modern kor kegyetlensége, külső és belső polgárháborúk álomképei népesítik be képsorait.
Bikácsy Gergely "Bolond Pierrot moziba megy" című francia filmtörténetéből ismert szubjektív hangvétele új könyvének is sajátos értéke. E könyv valóban napló: a rendező minden fontos filmjének alapos elemzése megtalálható benne, de szabálytalan, csak az emlékek belső logikájának engedelmeskedő, olykor érzékenységeket is sértő írás. Fejezeteiben az "álomvalóság", Bunuel életének és mozijának abszurd jellege tükröződik.
Bikácsy mozinaplója elsősorban a nagy rendező istentagadó és istenkereső gúnykacajára figyel. "Bunuel nevetése helyteleníti a rosszal teli ťlétező világotŤ, de a létező világ magyarázhatatlan abszurdumát harsogó örömmel fogadja. Erről már érdemes filmet készíteni
és érdemes könyvet írni"- mondja a szerző.
François Truffaut - Hitchcock
A film több, mint az élet.
A mozi száz éves történetének talán legérdekesebb könyvéből kiderül, miért lehet ez így.
A fiatal Francois Truffaut beszélget Hollywoodban az idős Alfred Hitchcockkal. Titkokat hallunk a filmcsinálás technikájáról... hogy mitől válhat maradandóvá egy szórakoztató-ipari termék. Nem egyszerű interjúsorozatot olvasunk, hanem vallomásfüzért életről és filmről. Mester és tanítvány? Mára mindkét rendező klasszikus - amikor beszélgettek, a filmkészítés robotos szakemberei. Műhelytitkok és anekdoták - és a teljes Hitchcock-pályakép áttekintése. Nagy színészek (Cary Grant, Ingrid Bergman, James Stewart) és nagy filmek (Londoni randevú, Forgószél, A gyanú árnyékában, Idegenek a vonaton, Psycho, Madarak...).
A Hitchcock-életmű a kegyetlenség és irónia, feszültség és rettegés univerzuma - humorban pácolva. Miért rémületes egy üres lépcsőház és miért rémületes egy pohár tej... Filmesztétika izgalmas, humoros, dramatikus tálalásban. Vallomás a rettegés és a mese jogáról, a félelmet elűző ijesztés ősi sámánmesterségéről. Nemcsak Hitchcock és Truffaut munkásságát ismerjük meg a könyvből, de varázsos személyiségüket is. Az olvasó belép a párbeszédbe, sőt ellentmondhat, ha akar. Mert e két mester szereti az ellentmondást, csak a képzelethiányt nem szereti. Szelídek és kérlelhetetlenül szigorúak: a filmmunka megszállottjai, az élet vászonra-tolvajlói. Se nagyképűség, se lila köd, csak a játékos értelem szabad és éles fényei. Kettős portré. Szellemi párbaj a képzelet vágóasztalánál.
François Truffaut - Hitchcock
A film több, mint az élet.
A mozi száz éves történetének talán legérdekesebb könyvéből kiderül, miért lehet ez így.
A fiatal Francois Truffaut beszélget Hollywoodban az idős Alfred Hitchcockkal. Titkokat hallunk a filmcsinálás technikájáról... hogy mitől válhat maradandóvá egy szórakoztató-ipari termék. Nem egyszerű interjúsorozatot olvasunk, hanem vallomásfüzért életről és filmről. Mester és tanítvány? Mára mindkét rendező klasszikus - amikor beszélgettek, a filmkészítés robotos szakemberei. Műhelytitkok és anekdoták - és a teljes Hitchcock-pályakép áttekintése. Nagy színészek (Cary Grant, Ingrid Bergman, James Stewart) és nagy filmek (Londoni randevú, Forgószél, A gyanú árnyékában, Idegenek a vonaton, Psycho, Madarak...).
A Hitchcock-életmű a kegyetlenség és irónia, feszültség és rettegés univerzuma - humorban pácolva. Miért rémületes egy üres lépcsőház és miért rémületes egy pohár tej... Filmesztétika izgalmas, humoros, dramatikus tálalásban. Vallomás a rettegés és a mese jogáról, a félelmet elűző ijesztés ősi sámánmesterségéről. Nemcsak Hitchcock és Truffaut munkásságát ismerjük meg a könyvből, de varázsos személyiségüket is. Az olvasó belép a párbeszédbe, sőt ellentmondhat, ha akar. Mert e két mester szereti az ellentmondást, csak a képzelethiányt nem szereti. Szelídek és kérlelhetetlenül szigorúak: a filmmunka megszállottjai, az élet vászonra-tolvajlói. Se nagyképűség, se lila köd, csak a játékos értelem szabad és éles fényei. Kettős portré. Szellemi párbaj a képzelet vágóasztalánál.