Manapság mind több ember szeretne digitális fényképezőgépet haszálni, hogy családja boldog pillanatait vagy élete különleges eseményeit megörökítse. Ám a fényképezőgépek áttekinthetetlenül nagy választéka és a hozzájuk kapcsolódó műszaki információk tengere könnyen elriaszthatja az érdeklődőket. Milyen eszközöket válasszunk? Hogyan használjuk őket? Ez a kézikönyv választ ad minden kérdésre. Képpontok, kijelzők, felbontás, memóriakártyák, objektívek, megvilágítás, expozíció, képek letöltése: A Digitális fotózás kézikönyvében mindezekről megtalálhatjuk a legfontosabb tudnivalókat, hogy sikerrel vághassunk bele a digitális képek készítésébe.
Kapcsolódó könyvek
John Freeman - A fotózás kézikönyve
John Freeman A fotózás kézikönyve című kötete teljes áttekintést nyújt mindazoknak, akik szeretnék elsajátítani a fotózás művészetét. Lépésrol lépésre megismerkedhetünk az alapokkal, a megfelelo fényképezogép kiválasztásától az olyan technikai kérdésekig, mint a rekesz vagy a filmérzékenység. Megtudhatjuk a különbözo felszerelések és tartozékok mellett és ellen szóló érveket, így elkerülhetjük a felesleges költségeket. Az egyes technikákat lélegzetelállító képek szemléltetik, és értheto, zsargonmentes szövegek magyarázzák, így könnyedén alapos jártasságot szerezhetünk a legösszetettebb készségekben is. A kötet a fotózás népszerű tárgyai alapján szervezodik: családi portrék, úti képek, természetfotók és tájképek, csendéletek, akciófotók. Egyedülálló módon átfogó fejezetet szentel az olyan professzionális technikai kérdéseknek is, mint a műtermi világítás eszköztára és a digitális képfeldolgozás. A fotózás kézikönyve több száz szakmai ötlettel szolgál arra nézve, hogyan kerüljük el az esetleges csapdákat, és mit tegyünk az olyan problémás helyzetekben, amikor kevés a fény, vagy kedvezotlen az idojárás. Egy sereg információval szolgál a fotózás minden aspektusáról, és megválaszolja az összes olyan kérdést, ami a lelkes fotósban felmerülhet. A fotózás kézikönyve egyetlen kötetben teljes áttekintést nyújt errol a lenyűgözo témáról. • Könyvünk jól áttekinthetoen vonultatja fel az összes közkedvelt témát, a portréktól a látképekig, az esküvoktol az idojárási viszonyokig. • Naprakész információval szolgál a legmodernebb felszerelésekrol, a legegyszerűbb kompakt fényképezogépektol a legújabb, korszerű digitális fényképezogépekig. • Több mint 800 fotóból álló boséges illusztrációt tartalmaz, melyek mindegyikéhez alapos magyarázat tartozik arról, mit, hogyan, miért és mikor tegyünk a képpel.
Ismeretlen szerző - A fotózás kézikönyve
Manapság a fényképezés bárki számára elérhető, sok amatőr fotós azonban még nem rendelkezik azokkal a technikai ismeretekkel és azzal a gyakorlati tudással, amely lehetővé tenné számára, hogy az elképzeléseinek megfelelő felvételeket készítsen.
A fotózás kézikönyve összegyűjti a fontos információkat, és így segít
a megfelelő készségek kifejlesztésében. A könyv a fotózás valamennyi lényeges területét érinti, közérthetően magyarázza meg a technikai részleteket, s ezáltal megkönnyíti az olvasók számára a tanultak gyakorlati alkalmazását is. Az alapok elsajátításán túl a kötet segítséget nyújt a továbblépéshez is, bemutatva mindazon lehetőségeket, amelyek a professzionális fotózást jellemzik.
A könyv fontos részét képezi a digitális fotózásról szóló fejezet, amely betekintést enged az otthoni számítógépek elterjedése és fejlődése révén megnyíló új művészeti dimenzióba, és megmutatja, milyen egyszerűen kezelhetők a digitális képalkotó és képszerkesztő eszközök
A fotózás kézikönyve tehát minden érdeklődő számára hasznos olvasmány.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 4.
Scott Kelby, a nagysikerű A Digitális Fotós könyv első három kötetének (mely a világ legnagyobb példányszámban eladott digitális fotózásról szóló könyve lett) szerzője visszatért egy olyan új könyvvel, amely pont ott folytatja, ahol a harmadik kötetet abbahagyta. Ugyanabban a lényegre törő, szakzsargont mellőző stílusban ad azonnal alkalmazható tippeket, ami miatt az olvasónak "Aha, szóval így csinálják!" érzése támad. Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzött fotós-trükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készíteni.
David Präkel - Fekete-fehér fotózás
A sorozat harmadik tagjaként megjelenő könyv a fekete-fehér fotók készítésének rejtelmeibe avatja be az olvasót. A kötetet különösen aktuálissá teszi, hogy a szerző a színes digitális technikával készült képek igényes fekete-fehér fotókká alakításának műhelytitkaival is foglalkozik.
Reményeink szerint a könyv segít napjaink tehetséges fiatal fotósainak elsajátiítani és tökélyre fejleszteni azt a dokumentarista technikát, amelyben 20. századi elődeik – Moholy, Capa, Kertész, Brassaï – kiemelkedő alkotásaikkal megalapozták a magyar fotográfia nemzetközi hírnevét.
A gazdagon illusztrált könyv logikus felépítésével, gyakorlatias tanácsaival, áttekinthető ábráival és inspiráló fotóival a fotográfiát még csak most tanulók és az elkötelezett amatőrfotósok számára egyaránt hasznos olvasmánynak bizonyulhat. Emellett a gyakorlottabb fotósoknak is segítségére lehet abban, hogy a csupán csak néhány évtizede elterjedt digitális technikával és számítógépes képfeldolgozással miként lehet a korábbi analóg eljárásokhoz hasonló hatásokat elérni.
A fekete-fehér technikát a mai napig a fotográfia sava-borsaként tartják számon: a színek sokszor figyelmet elterelő hatása nélkül is képes a lényeg megragadására. Sokak számára egyben a technikai tudás forrásaként is szolgál, ezért még napjainkban is elengedhetetlen a szakma megértéséhez.
Torsten Andreas Hoffmann - Kreatív képkompozíció a fotográfiában
Mit és hogyan érdemes fényképezni?
Mi számít érdekes témának és mi nem? Milyen hatást kelt a kép, és miért? Mitõl lesz a fotó hangulatos? Mi teremt egyensúlyt? Mik azok az ellenpontok? Mi a képi ritmus? Hogy teremtsünk feszültséget? Mi a kulcsa a jó emberábrázolásnak?
Ezekre és számos hasonló kérdésre kapunk választ ebben a könyvben.
Gyakorlatilag minden oldal egy kis tanulmány arról, hogy miért azt, és miért úgy fényképezték, ahogy a képeken látjuk. Száraz magyarázatok helyett a látvány világában tett izgalmas kalandozások részesei lehetünk. A szöveg könnyed, élvezetes, irodalmi stílusú.
Mivel a kötet témája a fotográfiai kompozíció, a technikáról csak érintõlegesen esik szó. A használt objektívek gyújtótávolsága, a felvételi szûrõk és a képek tónusvilágát meghatározó digitális utómunkálatok bemutatása legtöbbször szerepel a leírásokban röviden.
A szerzõ neves német fotóesztéta, számos könyv és újságcikk szerzõje. Most magyar nyelven is kézbe vehetjük legújabb munkáját. Azoknak ajánljuk, akik szeretnének tudatosabban látni, jobban elmélyedni a fotográfia tartalmi és formai világában. Ezzel nemcsak az alkotói munkánk válik élvezetesebbé, de képeink is sokkal hatásosabbak lesznek.
Dékán István
Enczi Zoltán - Richard Keating - A digitális fotózás műhelytitkai kezdőknek 2008
A kezdőt csak némi tudás és technikai képzettség választja el a haladó fotóstól. Ez a "szakadék" nem áthidalhatatlan: ehhez nem kell több, csak egy fényképezőgép, egy jó szakkönyv és néhány szabad hétvége.
Scott Kelby - A digitális fotós könyv 2.
Scott Kelby, a nagysikerű Digitális Fotóskönyv első kötetének szerzője visszatért egy olyan új könyvvel, ami pont ott folytatja, ahol az első kötet abbahagyta. Ugyanabban a lényegretörő, szakzsargont mellőző stílusban ad azonnal alkalmazható tippeket, ami miatt az olvasónak "Aha, szóval így csinálják!" érzése támad, és ami az első kötetet a világ legsikeresebb digitális fotózásról szóló könyvévé tette. Ez a könyv egy zseniális alapelvre épül. A szerző így írja le: "Ha együtt fotóznánk valahol, és azt kérdeznéd tőlem, hogyan tudod elkerülni, hogy olyan fekete legyen a háttér a fotózott személy mögött amikor vakut használsz, nem kezdenék bele egy előadásba a vakuarányokról, vagy kezdeményeznék beszélgetést a vakuszinkronról és a hátsó redőnyre való szinkronizálásról. Egyszerűen csak az mondanám, hogy növeld a záridőt 1/60-ad másodpercre, akkor jó lesz a háttér. A könyv is pontosan erről szól: mintha együtt fotóznánk, én pedig közben válaszolok a kérdéseidre, tanácsokat adok, és megosztom veled a korábban megtanult titkokat, ahogy egy barátommal tenném - a részletes technikai magyarázatok és szakzsargon nélkül. Minden egyes oldal egyetlen, a fotóidat jobbá tevő témát jár körül. Minden lapozás után egy-egy újabb profi beállítással, eszközzel vagy trükkel ismerkedsz meg, amik segítenek a képeidet kiállítható minőségűvé tenni. Ha már eleged van abból, hogy a képeid "elmennek", ha eleged van abból, hogy akárhányszor belenézel egy fotós magazninba, azt gondolod, "Az én képeim miért nem így néznek ki?", akkor ez a könyv neked való. Ez nem egy elméleti könyv, nincs tele zavarba ejtő szakkifejezésekkel és részletes leírásokkal. Ez a könyv arról szól, hogy mikor, és melyik gombot kell megnyomni, melyik beállítást kell használni. A könyv közel 200 féltve őrzőtt fotóstrükkel segít lényegesen jobb, élesebb, színesebb és profibb képeket készítened. Scott Kelby a számítástechnikai könyvei a világon a legeladottabbak (2004 óta minden évben). Scott a Photoshop User magazin szerkesztője és kiadója, a Photoshop Szakemberek Országos Egyesületének (National Association of Photoshop Professionals, NAPP) elnöke. A nagyra tartott Photoshop User TV társműsorvezetője, és világszerte digitális fotózást és képalkotást oktat. Scott több mint 40 könyv díjnyertes szerzője, a nevéhez fűződik többek között a Photoshop könyv digitális fotósoknak, az iPod könyv, és a Scott Kelby hétpontos rendszere Adobe Photoshop CS3-hoz.
Enczi Zoltán - Richard Keating - A digitális fotózás műhelytitkai kezdőknek 2011
A "kattintgatós" kezdőt ma csak egy megfizethető fényképezőgép és némi tudás választja el a látványos fotóktól. Higgyék el, ez a "szakadék" korántsem áthidalhatatlan. Kis tanulással, szépérzékkel bárki eljuthat egy viszonylag jó színvonalra, és sikerrel szerepelhet fotópályázatokon, kiállításokon. Mindehhez nem kell több, csak megfelelő fényképezőgép, egy-két jó szakkönyv és néhány szabad hétvége, amikor begyakorolhatók a legfontosabb trükkök.
Szerzôink eloszlatják a tévhitet, miszerint profi szintű felvételeket csak hivatásos fotósok készíthetnek.
Erin Morgenstern - Éjszakai cirkusz
1886-ban egy rejtélyes utazócirkuszból nemzetközi szenzáció lesz. A _Cirque des Rêves_ csak éjjel van nyitva, fekete és fehér színekben pompázik, és mindenkit vár, aki felfedezné kör alakú ösvényeit vagy felmelegedne tüzeinél.
Noha itt is találhatóak akrobaták, jósok és kígyóemberek, az álmok cirkusza nem szokványos látványosság. Egyes sátraiba beköltöztek a felhők, másokban jég van. Mintha valamiféle varázslat bűvkörébe vonná a szerelmeseit, akiket rêveurnek, vagyis álmodozónak hívnak.
A történet középpontjában két fiatal mágus áll: Celia és Marco. Kisgyermek koruktól fogva arra tanították őket, hogy mágikus erejük segítségével győzelmet arassanak a másik felett. Amikor Celia véletlenül rájön, hogy Marco az ellenfele, együtt lenyűgöző varázslatba kezdenek.
Ismeretlen szerző - A 20. század fotóművészete
Ez a kiadvány kitűnő, tömör szócikkeivel a modern fotóművészet jól forgatható kislexikona, a kölni Ludwig Múzeum Fotógyűjteményének legfőbb kincseit tartalmazza. Lapjain 1900-tól napjainkig követhetjük nyomon az európai (ide értve az orosz, illetve szovjet) és az amerikai fotóművészet nagyjainak alkotásait. Bemutatja a festészet és a fotóművészet állandóan változó, versengő viszonyát, megismertet a különböző új irányzatokkal és kísérletekkel, így például a szocio-dokumentarista fényképezéssel, a "tiszta fényképezéssel" és a "szerzői fotográfiával".
Hans-Michael Koetzle - Fotóikonok: Képek és történetük 1.
A Fotóikonok két kötete csaknem 170 év anyagából 20, illetve 19 képet mutat be, kronológikus sorrendben. Általában kulcsfontosságú képekről van szó a médium történetéből, amelyek technika, esztétika, társadalmi szokások vonatkozásában előrelendítették a fotográfiát. Hagyomány az ilyen ikonokatönmagukban szemlélni, külön-külön. Egészen biztosan John Szarkowski Looking at Photographs című klasszikus könyve a legismertebb. Az ő asszociatív művéből kiindulva kötetünkben minden képet beható tartalmi elemzés kíséretében mutatunk be. A befogadás történetén túlmenően utánajárunk, mikor és milyen módon vált a szóban forgó kép azzá, ami: az emberi lét központi kategóriáinak megjelenítője.
Ismeretlen szerző - Nagy fotóskönyv - Vadonatúj tippek
National Geographic fotóiskola
Ez a kitűnően használható kézikönyv telis-tele van gyakorlati tanácsokkal, a digitális korszak újonca és a filmnyersanyaghoz ragaszkodó fotográfus számára egyaránt. A kötetben foglalt ötlettár nemcsak a lelkes műkedvelőnek, de a mindenre elszánt, profi szemléletű fotósnak is nagyon sok újdonsággal, hasznos ismerettel szolgálhat.
Tíz fejezet tárgyalja a filmes és digitális fényképezés rejtelmeit. Hogyan használhatjuk ki legjobban kompakt fényképezőgépünk képességeit? Milyen típusú helyzetekben hogyan állítsuk be digitális tükörreflexes gépünket? Hogyan fotózzuk a gyorsan mozgó témát? Az utómunkában milyen programokat használjunk? Hogyan kezeljük a számítógép adta eszközöket? Miben állnak a nyomtatás, a szkennelés és az archiválás fortélyai?
A tippekhez, trükkökhöz, tanácsokhoz a National Geographic magazin fotográfus csapata, sok neves alkotó, rangos díjak birtokosai kölcsönzik válogatott képeiket, s osztják meg az olvasóval sok év tapasztalatát, megannyi tanulságát.
Nagyszerű fotók és hasznos ismeretek sora teszi kiadványunkat egyedülállóvá, a törekvő amatőr és a digitális világgal ismerkedő profi fotós nélkülözhetetlen kézikönyvévé.
Dékán István - Digitális fényképezés az alapoktól a szakmai ismeretekig
A könyv tartalma viszonylag széles spektrumú. A legnagyobb részt kitevő törzsanyagot elsősorban a nem egészen kezdő, illetve gyakorlottabb fényképezők hasznosíthatják. Didaktikus felépítésénél fogva oktatási segédkönyvként is felhasználható.
A kötet első fejezete a digitális kép természetrajzával foglalkozik. A második rész a szkennelés gyakorlati kérdéseit mutatja be. A következő fejezet a digitális fényképezőgépek működését és használatát ismerteti. Külön részben foglalkozunk a tükörreflexes fényképezőgépekkel. Ez után a képek számítógépes korrigálása, a digitális "labormunka" kerül sorra egy terjedelmes fejezetben. Végigvesszük azokat az ismereteket, amik a képek korrigálásához leginkább szükségesek. Végül a nyomtatásról és nyomtatókról lehet olvasni. Mindezt egy digitális kislexikon egészíti ki. A kötet szerzője szakújságíró.
Rob Sheppard - National Geographic fotóiskola - Digitális képek
A National Geographic Fotóiskola-sorozatának legfrissebb kötetében Rob Sheppard, a hírneves szakíró vezet el bennünket a digitális fotográfia végtelenül izgalmas, jószerével vadonatúj világába. A célnak megfelelő fényképezőgép kiválasztásától a különféle állományformátumokig, a képmódosítás elméletétől a digitális utómunka gyakorlatáig, a nyomtatás műhelytitkaitól a digitális fényképezés etikai hátteréig sok hasznos ismerettel szolgál a műkedvelő és a hivatalos fotós számára.
Enczi Zoltán - Richard Keating - Hogyan lépjünk be a kreatív fotósok világába?
A digitális fényképezőgéppel fotózó kezdőnek manapság jóval könnyebb dolga van, mint a régi filmes géppel próbálkozó elődöknek. A kis digicsodák eredményesebben, könnyebben használhatóak a hagyományos, analóg gépeknél, sokkal gyorsabban megtanulhatunk fényképezni, a fotózás pedig átláthatóbbá, izgalmasabbá vált. A technika azonban nem minden, mert a gép - legyen bármilyen színvonalas is - nem gondolkodik helyettünk. Az amatőr fotósok zöme ugyanazon banális bakik miatt rontja el a legjobb pillanatokat, holott ezek nagy része kis odafigyeléssel, minimális tudással elkerülhető lenne. Könyvünk ezt a „kávéskanálnyi" területet járja körül, miközben megpróbáljuk gyakorlatias és aktuális (2009-es) tanácsokkal ellátni az olvasókat.
Enczi Zoltán - Richard Keating - A digitális fotózás műhelytitkai 2007
A digitális fényképezőgépek sok szempontból közelebb állnak a számítógépekhez, mint a filmes fényképezőgépekhez. Kezelésükhöz, kiválasztásukhoz ezért újfajta tudásra is szükség van. Ismernünk kell a digitális alapfunkciókat, a CCD működésének alapjait, és az ebből fakadó jellegzetességeket. Eme információk nélkül még azok sem használhatják ki tökéletesen digitális gépük tudását, akik komoly rutint szereztek a filmes fotográfiában. Szerzőink ezekben a kérdésekben nyújtanak segítséget Önnek. A könyv aktualitását mi sem jelzi jobban, mint hogy a 2006-os Photokinán megjelenő újdonságokon keresztül mutatja be az egyes géptípusokat, objektíveket, kiegészítőket. A fotográfia azonban alapvetően nem a gépekről szól, a fotós érzékenysége, látásmódja is elengedhetetlen a látványos képekhez. Kiadványunk ezért a különböző képszerkesztési és kompozíciós trükkök bemutatására is hangsúlyt fektet.
Richard Olsenius - National Geographic Fotóiskola - Fekete-fehérben
A könyv a National Geographic nagy sikerű Fotóiskola-sorozatának ötödik kötete. Ebben a rendkívül olvasmányos és tartalmas könyvecskében Richard Olsenius, a magazin neves fotósa, a fekete-fehér fényképezés mai gyakorlatának kérdéseit veszi sorra, különös tekintettel a rohamtempóban fejlődő digitális fényképezésre, amely ebben a klasszikus műfajban is mind több hívet hódít magának. Olsenius nemcsak hasznos tanácsokkal szolgál, de irányt is mutat mindazoknak, akik a fekete-fehér fotográfia kivételes erejét, szépségét a legújabb fotótechnikai eredményekkel, számítógépes képszerkesztő módszerekkel szeretnék ötvözni.
Hans-Michael Koetzle - Fotóikonok 2.
Nem kétséges, a technikai képek korában élünk. Filmekből, a televízióból, videokamerák felvételeiről, a digitális médiából képek ostromolják a figyelmünket. Megkísérelnek bennünket elcsábítani, manipulálni, erotizálni. Közben természetesen informálnak is. Valóságos képáradat tör ránk, ami veszélyesen hangzik, de lényegében mindenekelőtt egy fenomenológiai problémára figyelmeztet: mit kezdünk ezzel a rengeteg képpel? Milyen alapon választunk? Egyáltalán mit veszünk még tudomásul? Másfelől, minek van rá esélye, hogy bekerüljön a kollektív képi emlékezetbe? Voltaképpen most éppen paradox helyzetben vagyunk. Míg a hagyományos analóg fotográfia eredeti területén, a hírlapi fényképészet, az amatőr fotográfia világában veszített jelentőségéből, a nyilvánosság egyre többet foglalkozik a hagyományos fényképekkel. A fotók természetszerűen megjelennek művészeti galériákban, vásárokon, aukciókon. Ezzel magától megoldódott a fotográfia művészeti helyzetéről folyó vita. A fotótörténet kulcsfontosságú képeiért hatjegyű dollárösszegeket kínálnak, de már jó ideje ugyanez a helyzet kortárs fotóművészek munkái esetében is. Egy fiatal, gyakran az új médiában tevékenykedő nemzedék felfedezte a fotográfiában azt, amit a korábbi befektetők számára a régiségek jelentettek. A fotográfia befutott, és divatosabb, mint valaha. Mint az inkább szemlélődő művészet közvetítője, új, jövőbe mutató szerepre talált...
Hevesy Iván - A modern fotóművészet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Máté Bence - Láthatatlanul
A fotósnak, amennyiben egy gyors és érdekes akciójelenetet technikailag tökéletesen szeretne elcsípni, a legtöbb esetben előre tudnia, vagy legalábbis sejtenie kell, mi fog történni az objektív előtt. A természetet járva, távcsővel a kezünkben egyetlen nap alatt is rengeteg lélegzetelállító pillanatnak lehetünk szemtanúi, ezekben a momentumokban azonban a távolság, a fények, a háttér, a környezet és a meglepetés varázsának összjátéka nem teszi lehetővé, hogy a vizuális élményt később másoknak is átadhassuk. Munkám során én vállaltam a feladatot, hogy ezeket a pillanatokat fotózásra alkalmas helyen és időben, előre "megjósoljam".
Első könyvem arról szól, milyen utak vezettek képeim elkészítéséig. Olvasását azoknak ajánlom, akik kíváncsiak, miért nem ajánlatos fémvázas sátrat jégre építeni, akik tudni szeretnék, hogyan lehet villámfénynél madarakat fényképezni, vagy miként örökíthetők meg az állatvilág legfélénkebb madarai a vadonban centiméterekről, kézben tartott fényképezővel anélkül, hogy tudomást szereznének a fotósról. Tizennégy fejezetben részletesen megosztom olvasóimmal, mi munka, ötlet, tervezés és türelem áll egy-egy jól sikerült kép mögött, miközben nem rejtem véka alá azt sem, a természetfotózásban milyen hatalmas szerep jut a szerencsének. Ám az sohasem a véletlennek köszönhető, hogy miért pont ott és akkor gubbasztottam napokat, heteket vagy akár hónapokat a szerencsére várva....
Máté Bence