Kapcsolódó könyvek
Ismeretlen szerző - IBM PC DOS programozói segédlet
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
James Foxall - Tanuljuk meg a Visual C# 2008 használatát 24 óra alatt
Amikor a Microsoft bevezette a .NET platformot, egy új, izgalmas programozási nyelv született. A Visual C# ma már a .NET környezetre fejlesztők első számú választott nyelve, és maga a Microsoft is Visual C# nyelven írta a .NET keretrendszer nagy részét. A Visual C# egy modern, objektumközpontú nyelv, amelyet kezdettől fogva a helyes hozzáállással terveztek és alkottak meg, és a más nyelvekben fellelhető leghasznosabb szolgáltatásokat valósították és fejlesztették tovább benne, a Visual C# 2008 pedig a C++ erejét és rugalmasságát ötvözi a Visual C# egyszerűségével.
Ezt a könyvet azoknak szántuk, akik alig vagy még soha nem programoztak, illetve azoknak, akik esetleg második nyelvként használnák a Visual C#-et. A kötetet megírásakor és megszerkesztésekor világos cél lebegett a szemünk előtt: az, hogy a lehető leggyorsabban termékeny programozót faragjunk az Olvasóból. A Visual C# nyelven írt alkalmazások fejlesztése és a nyelv oktatása terén szerzett tapasztalataimat felhasználva olyan könyvet igyekeztem írni, amely reményeim szerint eloszlatja a ködöt, és azt tanítja meg, amire szükségünk van. A szerzők gyakran esnek abba a hibába, hogy a technológiára összpontosítanak annak gyakorlati alkalmazása helyett. Én komoly erőfeszítéseket tettem annak érdekében, hogy ebben a kötetben a gyakorlati készségekre helyezzem a hangsúlyt, amelyeknek rögtön hasznát vehetjük egy program fejlesztése során.
A könyvet öt részre osztottuk, amelyek mindegyike a Visual C# 2008 nyelvű alkalmazásfejlesztés más-más területére összpontosít. A részek általánosságban azokat a feladatokat és abban a sorrendben követik, amelyekkel és ahogyan találkozni fogunk, amikor elkezdünk saját programokat írni a Visual C# 2008 segítségével, ezért sorrendben célszerű elolvasni őket:
- I. rész: A Visual C# 2008 környezet
- II. rész: Felhasználói felület építése
- III. rész: Hozzuk működésbe a dolgokat: programozás
- IV. rész: Adatkezelés
- V. rész: A megoldások közzététele – és ami azon túl van
Ismeretlen szerző - IMB PC DOS használata
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Gál István - Dallos Endre - Quick Basic
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Shawn M. Lauriat - Ajax felsőfokon
Feladatközpontú Ajax: méretezhető, teljesítmény, biztonság, stabilitás és karbantarthatóság a maximumon
Az _Ajax felsőfokon_ a feladatközpontú, magas minőségű Ajax webalkalmazások készítésének nélkülözhetetlen útmutatója. Shawn M. Lauriat szisztematikusan áttekinti az Ajax-szal kapcsolatos tervezési, felépítési és fejlesztési kérdéseket, és olyan kipróbált mintákat és megbízható kódpéldákat mutat be, amelyek nem találhatók meg egyetlen másik könyvben sem. A kötetben mindazokra a problémákra – méretezhetőség, teljesítmény, biztonság, stabilitás, rugalmasság, karbantarthatóság, újrahasznosíthatóság – megtaláljuk a legjobb megoldásokat, amelyekkel az üzleti Ajax alkalmazások fejlesztői találkoznak.
Lauriat könyve azoknak a tapasztalt webfejlesztőknek szól, akik friss ötletekre és elegáns megoldásokra, kíváncsiak, de a műszaki jellegű tartalmat közérthetően közvetíti. Többek között a következő témákat tárgyalja eleddig példátlan mélységben: egyéni JavaScript-események megvalósítása a lazább csatolás és a nagyobb rugalmasság érdekében; az Ajax hagyományos használhatósági korlátainak átlépése; a hálózati átvitel idejének csökkentése tömörítés és más megoldások segítségével.
A főbb témakörök a következők:
Egyszerű, tiszta és felhasználóbarát Ajax-felületek tervezése
Méretezhető és karbantartható felépítés kialakítása az ügyféloldali JavaScript kódok számára
Az ügyféloldali kód ellenőrzése, hibamentesítése és profiljának elkészítése a legújabb eszközök segítségével
A kiszolgálóoldal felépítése a biztonságot és a működőképességet szem előtt tartva, miközben korlátozzuk a kérelmek által betölthető adatokat, objektumokat és műveleteket
Védelem az Ajaxot érintő legelterjedtebb és legjelentősebb biztonsági fenyegetések ellen
Az Ajax alkalmazások valamennyi összetevőjének optimalizálása a kiszolgálóoldali parancsfájloktól az adatbázis-műveletekig
A holnap Ajaxa: játékfejlesztés, az Ajax és a rajzvászon, az Ajax használata üzleti alkalmazások fejlesztéséhez.
Cserhalmi Zsolt - Foxpro for Windows 2.5
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Sikos László - Bevezetés a Linux használatába
A könyv kezdő felhasználókat célozza meg, megismerteti a Linux használatát, de alkalmazható az ECDL 2. moduljának tankönyveként is ott, ahol a Számítógéphasználat és fájlkezelés modult Linuxos környezetben sajátítják el a hallgatók. Manapság egyre több helyen találkozhatunk a Linux operációs rendszer mintegy százféle disztribúciója közül valamelyikkel. Láthatjuk az iskolában, egy hivatalban vagy valamelyik ismerősünknél. Az is előfordulhat, hogy laptopot szeretnénk vásárolni és mikor ki szeretnénk próbálni, kiderül, hogy a masinán még nincs operációs rendszer. A papírdobozában azonban van egy CD, melyen például egy SuSE Linux van. Ugyanez előfordulhat asztali PC vásárlásakor is egy bevásárlóközpontban. Akik már évek óta foglalkoznak a személyi számítógépekkel, azok között is jócskán vannak olyanok, akiknek az operációs rendszer egyetlen alternatívája a Microsoft Windows. Nem hallottak sosem az IBM OS/2-jéről vagy a FreeBSD-ről, netán a Linux-ról. Vagy ha hallottak is, legfeljebb csak annyit tudnak róluk, hogy operációs rendszerek. Talán a PC-k elmúlt két évtizedes pályafutása a magyarázata annak, hogy az akkori DOS-ból kiindulva a 16 bites Windows 3.x-en keresztül a Windows XP felé vettük az irányt. Nem ez az egyetlen lehetőség azonban egy személyi számítógép képességeinek maximális kihasználására. Sokan eleve elvetik az ötletet, hogy más rendszereket is megismerjenek. Napjaink programjai közül rengeteg elérhető Windows platformra (sok csak ez alá), így sokakat nem is foglalkoztat más operációs rendszerek használatának gondolata. Akik régebben kezdték az ismerkedést a PC-kkel és a DOS rendszer volt az első platform, amin dolgoztak, nem látják értelmét, miért is kellene újra visszatérni a karakteres felületre, amikor végre már eljutottunk oda, hogy egy csillogó-villogó grafikus felületen dolgozhatunk úgy, hogy a hardvereszközök kezelésével és más fontos feladatokkal egyáltalán nem vagy csak alig kell foglalkoznunk. Ha már úgyis ott van az óriási merevlemez, a hatalmas memória, a hihetetlen számolási kapacitással rendelkező processzor, miért forduljunk vissza a törtfehér színű karakterekhez, miért tanuljunk meg sok-sok parancsot, hogy kezelni tudjuk a számítógépet? Az első dolog, amit le kell szögeznünk, az az, hogy biztosan jelentősen megnehezíti-e a munkánkat, ha karakteres felületen dolgozunk? Másrészt jöhetne még az a megjegyzés is, hogy bizony-bizony a Linux-on is van lehetőség a grafikus felület használatára, de ha a rendszer mélyére szeretnénk látni, akkor ott van alapból 6 db karakteres terminál is. A Windows rendszerek egyik nagy problémája hosszú ideig az volt, hogy a stabilitás kérdése nem volt megoldott. Másik probléma a hálózati adatvédelem volt, hiszen a Windows 9.x sorozat önálló PC-re készült, csak támogatta az internet használatát is. Az NT ág hálózati képességei jócskán túlmutattak a 9.x-es sorozatán, így a két ág összeért. A Windows XP napjaink egyik legnépszerűbb operációs rendszere hazánkban, de egyre többen látják meg a lehetőséget, hogy egy másik operációs rendszert is választhatnának. Mi indokolja a Linux színrelépését és egyre szélesebb körű elterjedését? Mint majd látni fogjuk, a UNIX rendszerre épül, ami a nagygépes környezetek első operációs rendszerei között jelent meg és azóta töretlenül fejlődött. A robosztus felépítés, a szinte határtalan hálózatkezelési képességek, a stabilitás és végül, de nem utolsó sorban az ingyenesség indokolja, hogy egyre többen próbálják ki a rendszert. Az informatikusoknak, a szakembereknek, a programozóknak további óriási előny a kereskedelmi operációs rendszerekkel szemben a nyílt forráskód. Míg a Windows több millió kódsorának működése meglehetősen rejtélyes, addig az érdeklődő megismerheti, a hozzáértő akár meg is változtathatja a Linux forráskódját. Ez persze a legtöbb Linux programra is igaz, így bárki elkészítheti a saját programverzióját a megadott (nem túl szigorú) feltételek mellett. Sokkal több tehát a lehetőségünk Linux alatt, de valóban igaz az is, hogy nagyobb számítástechnikai tudást igényel, mint társai. Cserébe azonban igazi urai lehetünk rendszerünknek és nem kell elszenvednünk az érthetetlenül lefagyó ablakokat. Ha ki szeretnénk próbálni a Linux-ot, esetleg vannak olyan programjaink, melyek csak ezen a platformon elérhetők, nem kell feltétlenül lemondanunk a Windows-ról sem. A két rendszer egész jól megférhet egymás mellett, ha mindent megfelelően konfigurálunk. A Linux alatt elolvashatjuk a Windows alatt készült Word dokumentumot vagy Excel táblázatot is, egyelőre még kisebb-nagyobb kompatibilitási problémák azonban felléphetnek. Köszönet a lelkes felhasználóknak, tesztereknek, programozóknak, a Linux rendszercsalád képességei egyre jobban ösztönzik a komolyabb felhasználókat és az informatikusokat, hogy ezt a rendszert (is) használják.
Trey Nash - C# 2008
Könyvünk megismerteti az olvasót a hatékony C# 3.0-programok kialakítási módszereivel. Célunk a C# 3.0 strukturált, lényegre törő bemutatása, valamint a .NET keretrendszerben kifejlesztett, objektumorientált alapokon nyugvó, jól bevált alkalmazási módok, minták és tervezési elvek ismertetése. Számos rövid példával szemléltetjük az általános tervezési minták felhasználását a .NET keretrendszerben, illetve ezek célszerű megvalósítását saját alkalmazásainkban.
Részletesen feltérképezzük a C# 3.0 új eszközeit: így többek között szó lesz a bővítő metódusokról, a lambda-kifejezésekről és a LINQ-ről (Language Integrated Query) is. Noha a C# eredetileg szinte kizárólag imperatív stílusú nyelv volt, ezek az izgalmas újtások a funkcionális programozási modell elemei. Ezek segítségével kibővíthetjük látókörünket, és egészen újszerű – funkcionális jellegű – megoldásokat találhatunk a programozás során felmerülő problémákra. A C#-fejlesztők számára igen fontos területet képeznek továbbá a kivételbiztos és hibamentes kód implementálásával kapcsolatos kérdések. A .NET keretrendszer rendelkezik több olyan funkcionalitással – például a kritikus végrehajtási tartományokkal –, amelyek segítségével megőrizhetjük alkalmazásunk sértetlenségét aszinkron kivételekkel szemben. Bemutatjuk, hogyan használhatjuk ki a keretrendszer képességeit.
Az egyes részek jobb megértését szolgszámáló alkalmazások forráskódja az Ön regisztrációs kódja segítségével szabadon letölthető a kiadó honlapjáról (www.panem.hu).
Nyisztor Károly - Shaderprogramozás
Eltelt három év a "Grafika és játékprogramozás DirectX-szel" című könyvünk megjelenése óta.
A fogadtatás nagyon jó, és ezúton is köszönjük a számos visszajelzést: semmi sem motivál jobban egy szakkönyvírót, mint Olvasói köszönő szavai. És íme, itt az ígért folytatás!
Óriási igény jelentkezett egy igencsak aktuális témakör feldolgozására, amely nélkül egyre nehezebb elképzelni a játékfejlesztést. A shaderekről van szó, amelyek teljességgel leváltották a rugalmatlan, rögzített műveleti sorrendű csővezetéket, amely a grafikus processzor vezérlését állapotokon keresztül valósította meg. Utóbbit a Microsoft száműzte a DirectX 10-es verziójától felfele, és a Microsoft Xbox 360-as konzoljára sem fejleszthetünk már alkalmazást a régi jó "Fixed Function Pipeline" támogatásával.
A játékfejlesztők talán a legkreatívabbak a programozók között. Nehezen tűrik, ha korlátozzák Őket. Korábban portszinten programoztuk a grafikus chipeket, és mai szemmel hihetetlen hatásokat csalogattunk elő az immár kőkorszakinak számító EGA- és VGA-kártyákból. Aztán jött a szép új világ - Windows95 és 3D-gyorsítók; az assembly-tudásnál egyszer csak fontosabb lett néhány keretrendszer-API és az objektumorientáltság ismerete. Azonban viszonylag gyorsan mindenkinek - játékosoknak és fejlesztőknek egyaránt - elege lett a matt, műanyag hatású képi világból, amely a játékokból visszaköszönt.
Törvényszerű volt tehát a változás. Az idő kereke kisvártatva fordult: gyakorlatilag újra felismertük, hogy sokkal többet ki lehet hozni a vasból, ha az Ő nyelvét beszéljük.
A mai fejlesztő helyzete azonban sokkal jobb, hiszen a hardverközeli szintaxis helyett egyből valamelyik magas szintű shadernyelvvel kezdheti, és a tényleges feladatra koncentrálhat, a grafikus processzor regisztereinek megismerése helyett.
Könyvünknek egyik célja a programozható grafikus csővezeték megismertetése, a lehető legérthetőbb formában.
A másik célkitűzés a játékfejlesztés és a játéktervezés további, gyakorlati aspektusainak bemutatása.
Benkő László - Benkő Tiborné - Poppe András - Objektum-orientált programozás C++ nyelven
A könyv megismertet az objektum-orientált programozás alapelveivel és a nyelv lehetőségeivel: öröklődéssel, virtuális objektumokkal, adatrejtéssel, operátor-függvények definiálásával, a sablonok használatával.
A grafikus feladatokban az animáció elemeivel foglalkozik. Megismerteti a Windows 95 alatt futó Borland C++ 5.02 fordító DOS verziójának használatát. A feladatokat is ebben a rendszerben tesztelték.
Csörnyei Zoltán - Fordítóprogramok
A fordítóprogramokat általában sejtelmes, nehezen átlátható, titokzatos homály veszi körül. Minden informatikus használja ezeket a programokat, és gyakran megdöbbenve nézik, amikor a nagy gonddal megírt programjuk fordítása végén a fordítóprogram kiírja: ”23 errors, 12 warnings”.
Ebben a könyvben azzal foglalkozunk, hogyan működik egy fordítóprogram, hogyan fedezi fel a forrásprogram hibáit, és hogyan készíti el a forrásprogramból a futtatható tárgykódot. Ezzel nemcsak az a célunk, hogy a fordítóprogramok belső világát megvilágítsuk, hanem az is, hogy a programozó, ismerve a fordítás algoritmusait, ezt az információt felhasználva jobb, hatékonyabb programot tudjon írni.
A könyvben az imperatív programnyelvek fordítási módszereit vizsgáljuk.
Először megadjuk a fordítóprogramok szerkezetét, majd részletesen tanulmányozzuk a fordítóprogramok részegységeit.
A kötet az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Karán tartott Fordítóprogramok tantárgy előadásainak anyagára épül.
Elsősorban azoknak az egyetemistáknak és főiskolásoknak készült, akik a magyarországi és a határon túli magyar tannyelvű tudományegyetemeken Fordítóprogramok témájú előadásokat hallgatnak.
Álló Géza - Táblázatkezelés felsőfokon
A gazdasági életben különösen nagy igény mutatkozik az adatkezelési és adatelemzési ismeretek iránt. Egyetlen információs rendszer sem tud azonban mindent, ezért kiegészítésként gyakran kényszerülünk a táblázatkezelők használatára. Ezek segítségével megoldhatunk önálló feladatokat, vagy más rendszerekhez illesztve további elemzéseket végezhetünk velük. Táblázatkezelés felsőfokon című könyvünket azért készítettük, hogy nagyobb hatékonysággal használhassuk ki az e programban rejlő lehetőségeket.
A könyv használatához feltételezzük a táblázatkezelés középfokú ismeretét. Aki ezzel még nem rendelkezik, annak ajánljuk alábbi alap- és középfokú táblázatkezelési ismeretekkel foglalkozó könyveinket:
Táblázatkezelési ismeretek A
Táblázatkezelési ismeretek B
A mindennapi számítástechnikai feladatok megoldásához javasolt további kiadványaink:
Adatbázis-kezelési alapismeretek A
Bevezetés a rendszerelemzésbe
Szövegszerkesztési ismeretek A
Szövegszerkesztési ismeretek B
Prezentáció és grafika
A prezentációkészítés elméleti alapjai
Kőhegyi János - Ismerd meg a BASIC nyelvjárásait! / Commodore 64, Commodore VIC 20, Sharp PC-1500
Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak, akik olvasták és megszerették Donald Alcock: „Ismerd meg a BASIC nyelvet” című könyvét, és szívesen megismerkednének a _BASIC_ Magyarországon elterjedt nyelvjárásaival. Ajánljuk gyerekeknek, diákoknak és azoknak a felnőtteknek, akik szívesen tanulják az ifjabbakkal együtt (és azt sem röstellik, ha néha tőlük) a mikroszámítógépek programozását.
Jack L. Hursch - Carolyn J. Hursch - dBASE IV SQL
A mirkoszámítógépek adatbázis-kerezlő rendszerei sorában Magyarországon az Ashton- Tate dBASE termékei aratták a legnagyobb sikert.
E kötet a relációs adatbázisok legnépszerűbb lekérdező nyelvét, az SQL (Structured Query Language)-t és annak dBASE IV-beli megvalósítását ismerteti.
A szerzők a dBASE IV és az SQL közötti elvi összefüggések tárgyalását az adatbázis-kezelés alapfogalmainak (adatbázisok objektumai, file-ok, táblázatok, katalógusok, látványok, indexek stb.) ismertetésével kezdik. Ezt követően az SQL "szemszögéből" elemzik és magyarázzák az adatokat leíró utasításokat, műveleteket, a táblázatok szerkesztésének módszereit.
Ezután lépésről lépésre, fokozatosan vezetik be az olvasót az összetettebb adatkezelési, lekérdezési módszerek, ill. a biztonságos adatkezelés és az adatintegritás megőrzési lehetőségeinek rejtelmeibe. Végül a dBASE alkalmazásokba beépíthető SQL programok készítésébe is betekintést nyújtanak.
Ez a könyv hasznos forrás a kezdő dBASE IV alkalmazók és programozók számára egyaránt.
Gordon Erzsébet - Körtvélyesi Gézáné - Sós István - Székely Zoltán - Pascal programozási nyelv
A Pascal az egyik legelterjedtebb, legstabilabb programozási nyelv. Szabványos változatát még a hetvenes évek elején alakították ki tudományos és műszaki célokra. Számos interpretációja létezik a legkülönbözőbb gépkategóriákhoz.
Kötetünk évek óta kedvelt tankönyv a Pascal nyelvvel ismerkedők számára. A kezdeti lépésektől kezdve a nyelvi szabályokat bemutató példákon keresztül vezet el a biztonságos Pascal nyelvi programozáshoz. Ez az új kiadás a korábbi nagygépes implementációk helyett a korszerű Turbo Pascal bemutatásával zárul.
Ian C. Pyle - Az ADA programozási nyelv
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
C. H. A. Koster - Programozás felülnézetben
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Klucs László - Lépésről lépesre EXCEL 4.0 7. - Alkalmazások, példák, személyi telefonkönyv, értékesítés
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Klucs László - Lépésről lépesre EXCEL 4.0 6. - Eszközök, eszközsorok, saját függvények, makrók
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.
Klucs László - Lépésről lépesre EXCEL 4.0 5. - "Mi van, ha..." analízis, műszaki elemző eszközök, problémamegoldás
Ehhez a könyvhöz nincs fülszöveg, de ettől függetlenül még rukkolható/happolható.